Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Megadungeon (algi)


  • Válasz írásához lépj be
32 hozzászólás érkezett eddig

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.20, 15:14

Ezeket a régi rpg-ket nem csinálták meg valami flashes témában? EOB és társai?

Savior

Savior

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 68 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.20, 01:38

OFF:
Marvin: később tényleg kibontakoztak, már ha az ötpercenkénti fagyást szépségnek lehet nevezni :)

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.19, 22:44

Aztak***a, Judea, hogy te mennyire művelt vagy!

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.19, 21:36

Hát pedig a Stonekeep mekkora egy nagy játék volt annak idején!
Azon kevés játékok egyike, amelyeket végigjátszottam.

_Judea (NPC/NJK)

_Judea (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.19, 19:03

Szóval kedveseim, a Dungeon szó a francia Donjon-ból ered ami lakótornyot jelent. Hihetetlen de így van. Hogyan lett ebből földalatti várbörtön? Nos úgy, hogy eredetileg a börtönök a tornyok tetején voltak. Késöbb kerültek a föld alá. Torony ment börtön jelentés maradt. Valahogy így. Forrás: J.E. és H.W. Kaufmann Középkori várak.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.19, 12:07

Á, ha ez az a Stonekeep, ami nekem megvolt hatezer éve, akkor ebben állt az intró tiniszínészek digitalizált jeleneteiből (kb. mindenki boldogan szedi a virágot a Painttel rajzolt háttérben, aztán jön a gonosz és beteríti az eget, Fomalhauton ilyet még nem láttam, remélem nem is fogok), utána lehetett kaviccsal dobálni a goblinokat. Kb. eddig jutottam, hosszú távon biztos jobban kibontakoztak volna a szépségei.

Endrosz

Endrosz

    Kicsicsillag

  • Fórumita
  • 875 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.19, 11:26

Ja igen, feltétlenül ajánlom, különösen elGábornak a talán legjobb kötött sztorival rendelkező dungeon-játékot számítógépen:

Stonekeep
http://en.wikipedia.org/wiki/Stonekeep

Végig lebilincselő hangulat, külön kalandnak is beillő csapdák, ördögien bonyulult rejtélyek, és használat-alapú képességfejlesztés (=ha jó kardvívás képességet akarsz, csapkodj sokat egy karddal...), ami sem akkor, sem mostanság nem volt divatban. Továbbá több ponton valódi döntéseket lehet hozni, amelyek befolyásolják az események további folyását és megmásíthatatlanok. A játék mitológiája is emlékeztet Fomalhautra.

Endrosz

Endrosz

    Kicsicsillag

  • Fórumita
  • 875 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.19, 11:09

Én a dungeont útvesztőnek szoktam fordítani. Rokon értelmű a labirintussal, és azért kedvelem, mert nem olyan nehézkes, és így szóösszetételekben is életképes marad. Például így, ezt én fordítottam Guild Warshoz:

Útvesztőkalauz (Master Dungeon Guide)
http://sites.google.com/site/hatvandp/aws/mdg

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6427 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.17, 15:45

"mit evett a szörny azalatt a 100 év alatt"

Gombákat. Ez rögtön meg is magyarázza, hogy némelyikük miért viselkedik olyan furcsán. :eeek:

Jut eszembe a heti játékülés egyik beszólása:

Mesélő: "Beültök a sámán mellé a füstbe, hallgatjátok a dobolását." ... "Majd abbahagyja a dobolást..."
JK: "És én még mindig hallom. :)"

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.17, 14:14

"mit evett a szörny azalatt a 100 év alatt"
A csontvázak és kőgólemek leginkább semmit, az óriás százlábúak mindenféle hulladékot, az orkok behurcolt sonkát és persze ork sört ittak hozzá.

Ezzel a kérdés azt hiszem kielégítően meg is lett válaszolva, akit meg annyira érdekelnek a táplálékláncok, az ne kalandozónak menjen, hanem biológusnak. :eeek:

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.17, 13:48

"mit evett a szörny azalatt a 100 év alatt, míg a kalandozók megérkeztek...."

Természetesen kalandozókat. :eeek:

Etalonként ajánlom mindenki figyelmébe a D&D3.5-höz kiadott Rappan Athuk nevű dungeont. Nagyon szemét, nagyon ötletes, és elég hosszú időre lekötheti a csapatot. Már tervezem egy ideje a lemesélését...

Stoneskinner

Stoneskinner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.17, 13:19

anno imádtam az eye of the beholder sorozatot, remek kis dungeonok voltak bennük, tele minden szörnnyel, csapdákkal, de volt benne logika, hangulat, stb.

hasonlóan a Baldurs Gate sorozat egyes dungeonjai is nagyon jók voltak, színesen kidolgozottak, nyomozás, side questek stb.

véleményem szerint egy dungeonnak élnie kell ahhoz, hogy jó legyen, összetett, komplex rendszert kell alkotnia. nem elég, hogy x szobában y szörny van, mert akkor rögtön jön az első buktató kérdés, mit evett a szörny azalatt a 100 év alatt, míg a kalandozók megérkeztek....

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6427 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.17, 11:57

Jaqs: ha a ezek voltak a dungeon-mese főbb ismérvei, akkor az már az említett "rossz dungeon kaland" kategóriába tartozott. Szvsz a jó dungeon meséhez is kell gyakorlat, régen én is elég unalmas meséket csináltam ebben a kategóriában, sokáig nem is meséltem ilyet, de aztán újra felfedeztem magamnak a műfajt és azóta érdekesebbek ezek a kalandok.

_Jaqs (NPC/NJK)

_Jaqs (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.17, 10:43

A "Diablo" alatt azt értettem, hogy bár lehet érdekes és izgalmas egy ilyen szcenárió - mint ahogy a kezdetben a számítógépes játék is az volt - azért gyorsan ellaposodhat akár egy mese alatt is. Nemhogy még egy kampány keretei közt!
Aki már részt vett IC egy többnapos "barlangászás"-ban, amikor gyakran arra kell várni, hogy a pap vagy a varázsló újra memorizálhasson vagy hogy a KM behúzza a térképre a vonalakat, akkor érti, hogy mire gondolok. :eeek:

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.16, 21:17

Nekem a Diablóról a D&D-hez kiadott Diablo jutott az eszembe.
Attól még, hogy fizikailag nem labirintusban játszódik egy kaland, attól még lehet "labirintus játék", mint ahogy egy labirintusban is lehet történet-alapú játékot játszani.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.16, 19:50

A Diablo számítógépen (van máshol?) dögunalom volt, pont annak a primitív "ütöm/meghalt/eggyel nagyobb plusszos fegyver"-irányzatnak a leképezése, amitől kamaszkora közepére tolulása lesz az embernek, ilyenkor felvesz egy fekete pólót, mármint az ember, elkezd Vámpírozni és ívben köp a kockás papírnak az említésére is. Aztán idővel rájön, hogy a fizikailag nem korlátozott kalandok se feltétlenül sokkal nyíltabbak, ugyanúgy pár helyszín, esemény vagy szereplő közt lehet bennük mászkálni, persze elvileg elmehetünk mellettük bele a vakvilágba abszolút szabadon, de abból sok értelem nem szokott kisülni, izgalmas kaland a legritkábban.

Random szörnyekkel és kincsekkel bárki tele tud dobálni egy térképet, de hogy ebből koherens, hangulatos és egyéni helyszín, majd abból történet jöjjön ki, szükséges némi fantázia és eredetiség. Fomalhauton tényleg szabadon érzem magam, valszeg attól, hogy csomó választási lehetőségünk van a látszólag kockafejű felfedezős mesék közt, ugyanakkor számos "narrativista" vonal is velünk marad és egyre újabbakat szedünk össze, ezek pedig bármikor újra szembejöhetnek.

A déndzsön meg ugyanolyan szép magyar szó, mint a fájl, az interfész és a cugehör. :eeek:

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 968 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.16, 18:34

Azért ajánlottam ezt a cikket, mert annak idején mi is elkezdtük a WLD-t, de valahogy nagyon nem ment, de azóta is izgatja a fantáziámat. Mesélni se könnyű és játszani se.
elGabor, köszi a tippeket, utánaolvasok, meg majd a megfelelő fórumon kérdezgetek. Egyébként szerintem is sokkal több lehet egy déndzsönben (ha ez új magyar szó, írjuk magyarul! :-) ), és igenis megvannak a párhuzamok a szabad ég alatti játékkal.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.16, 15:58

És pár ajánlott olvasmány (angolul):
The dungeon as Mythic Underworld: http://www.philotomy.com/#dungeon
Creating a "Mythic Underworld" dungeon: http://www.philotomy.com/#creating_dungeon
Megadungeon mapping (írtam én): http://www.dragonsfoot.org/forums/viewtopi...=18710&start=35 és a téma további hozzászólásai.

És így tovább.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.16, 15:47

A labirintus-kalandok erényeiről, meséléséről és filozófiájáról írtam még a Kard és Mágia: Mesélői Irányelvekben is, ezt ajánlom elolvasásra. A Diablo-hasonlatot a magam részéről nagyon hamisnak és kissé sértőnek tartom, mivel a Diablo a labirintusokban játszódó kalandoknak csak egy szeletét adja; pont a döntési szituációk komplexitása, a földalatti világok fantasztikuma veszik el belőle. A számítógépes játékok közül egyedül a Nethack ad vissza valamit az igazán jó dungeonokból, de azoknak csak egy válfajából, és ott sem pontos képet ad (nyilvánvaló; a face to face játék sokkal nagyobb szabadságot ad még a Nethacknél is).

Azon már nem tudom, hogy sírjak-e vagy röhögjek, hogy a magyar szerepjátékosok zöme a "rajzolni és szörnyeket válogatni" kettőssel lezártnak tekinti a labirintusok kérdését, aztán a saját berögzött sablonjával vitatkozik és ezalapján ítél meg és el minden mást. Ennél azért még a Wizards of the Coast amúgy elég harmatos próbálkozásai is többet nyújtanak...

(Jelenleg éppen a Tomb of the Bull King nevű jókora dungeonban mesélek; eddig volt benne felfedezés, harc, szövetségkötés gyanús mágusokkal és gonosz istenekkel, valamint idősíkváltás és ezzel való kombinálás. Vagy én csinálom rosszul, vagy több van a műfajban, mint itt sokan írják.)

De eh, whatever; a munkának vége, kimegyek a gyárból... :rohog:

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.16, 15:14

Bulldy: A cikk jó volt, köszi :rohog: (Bár az rpg.hu a hosszú link miatt kettétörte, és ki kell belőle törölni egy %20-at a próbálkozóknak)
Az ott leírt játék nekem inkább helyszín alapú kalandnak tűnik, mint az általam "labirintus"-nak nevezett játéknak, de azért megértettem a lényeget. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy ha labirintusjátékos szörnyöldösésre vágynék, akkor élvezném azt, ha a mesélő ilyen szobákat dobálna elém :ok:
Az ilyen helyszín-alapú játékoknál ugyanúgy megvan az a probléma, hogy mi van, ha a játékos úgy dönt, hogy elhagyja a kidolgozott területet. Ahogy a terület is lehet zárt, úgy akár a történet is, amit nem tud maga mögött hagyni olyan könnyen. Pl. ha kergeti egy kirabolt kereskedőcéh, esetleg az istenek megjelölték egy jótette miatt.
Amúgy meg nehezen tudom elképzelni, hogy egy normálisan mesélt helyszín alapú játék ne váltson történet alapúba, ha a karakterek elég sokáig tartózkodnak a környéken.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]