Ugrás tartalomhoz


Rendszertan


  • Válasz írásához lépj be
247 hozzászólás érkezett eddig

wisp

wisp

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.05.04, 20:20

Hm, lehet, nem ez a legjobb hely a kérdésemnek, de hirtelen nem találtam jobbat.
Egy ideje érdekel a Cortex+ rendszer, és nem tudom, hogy ha már megvan a Leverage és a Marvel Heroic alapkönyv, akkor érdemes-e pénzt költeni a Cortex Prime-ra. Ha valaki behatóbban ismeri a szóban forgó kiadványokat, tudna tanácsot adni ezügyben?

nod20

nod20

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.09.20, 00:13

Sajnos már nem nagyon kapható, de nézzétek meg a The Riddle of Steel című szerepjátákot. Ott pont ezeket modellezik. Mondjuk én nem tartok rá igényt, mert egy egymás elleni dobással elintézem, de akinek ilyesmi tetszik nézze meg.
A régi oldala.

Hobbyte

Hobbyte

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 71 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.20, 18:51

Én nem értek a szablyavíváshoz, de ha velem szembe jönne valaki pallossal, nálam meg egy szablya lenne, akkor a gyorsaságát próbálnám felhasználni a pallos ereje ellen. Ha az ellen megsuhintja fentről a pallost (ez a legerősebb ütés), akkor én nem erőt viszek a kötésbe, nem arra hajtok, hogy eltoljam az ő pengéjét, mert akkor eltörik az enyém. A kötésben csak addig tartanám vissza a másik pengét, amíg úgy helyezkedek, hogy biztonságosan le tudjam csúsztatni az ő pengéjét, az megy tovább lefelé, én meg vagy marhagyorsan fordítok egyet a szablyámon és a képébe vágom felülről, vagy rögtön abból a fogásból beviszek egy lényegesen kisebb erejű, de váratlanabb és védhetetlenebb suhintást alulról (aztán, hogy ezzel a karját vágom le, vagy a zacsiját, az az állástól függ.) Ha pro(bb) az ellen, akkor csak azt érem el vele, hogy nem csapott meg a kardjával, ha bejön belső körbe és leszorítja a fegyvert mielőtt megcsaphatnám, akkor már "dobhatom is a pusztakezes harc próbát" bigsmile.gif

Hárításhoz: sok technika épít arra hogy ha az ellenfél az erősebb akkor hogan lehet levezetni a csapást és nyertes helyzetbe hozni magad. nem modnom h mindig működnek de sok gyakorlással használható.


Úgy látszik értesz a szablyavíváshoz, pont erről beszéltem, amikor azt mondtam a szablya is nyerhet.
Én inkább ferdén tető cserépként tartva a kardot védném a felső csapást,így lecsúszik,letolnám fordulásból(ha lenne rajtam páncélkesztyű elkapnám a pengét, a legtöbb pallos elég tompa ehhez.),közelebb lépnék(nincs helye a hosszabb kardal) és rávágnék a kezére. Sajnos éppen ez az, hogy ezt elég nehéz követhetően modellezni egy rendszerrel.

Módosította Hobbyte: 2009.08.20, 18:55


_Medma (NPC/NJK)

_Medma (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.08.19, 10:32

Igazából a legtöbb rendszer SZÁNDÉKOSAN nem valósághű. És ezt már le is írtuk párszor,
hogy hogyan és miért - rövidre fogva,
-egy rendszer lehet egyzserű vagy összetett (ideális esetben sok opcionális szabállyal
MINDKETTŐ!)

-lehet benne "lájtos" a harc (nincsenek kritikus sebzések, sok a gyógyító mágia, ilyesmi) vagy halálos
(egy lövés után, ha még élsz is, már dobnod kell ájulásra/sokkra)

- lehet reális vagy az adott világra jellemzően "torz" - pld. Vampireben a lőfegyverek
(halott test ide, diszciplínák oda) még mindig sokkal kevésbé ártalmasak a káinitákra,
mint "reálisan nézve" kellene - mert nem tenne jót a játéknak, ha az Öregeket legéppuskáznák.

És ez a három dolog egymástől teljesen függetlenül "hangolható".

Adios
KLM



Pontosan.
Bár az opcionális szabályokkal lehet variálni, de olyan sok, hogy alapjában megváltoztassa a rendszert egy picit már zavaró. Ráadásul ilyen helyzetben a legtöbb opcionális szabály függeni fog a töbitől.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11394 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.17, 07:06

A lándzsa hosszából adódó előny szűk helyen bukik. Teljesen helyzet függő, hogy melyik fegyver érvényesül jobban.


Azzal együtt, hogy a CX tényleg nem reális (mert még mindig jobban lehet viselni benne
a túlerőt mint a valóságban), de attól még ott lándzsa ellen tőrrel menni... Maximum a
sűrű rekettyésben
, hátulról és meglepetésből fogadnak a tőrösre a bukik.


Ugye...

Egy rendszer sem szimulálja valósághűen a harcot, de nem is hiszem hogy ez lenne a cél.


Igazából a legtöbb rendszer SZÁNDÉKOSAN nem valósághű. És ezt már le is írtuk párszor,
hogy hogyan és miért - rövidre fogva,
-egy rendszer lehet egyzserű vagy összetett (ideális esetben sok opcionális szabállyal
MINDKETTŐ!)

-lehet benne "lájtos" a harc (nincsenek kritikus sebzések, sok a gyógyító mágia, ilyesmi) vagy halálos
(egy lövés után, ha még élsz is, már dobnod kell ájulásra/sokkra)

- lehet reális vagy az adott világra jellemzően "torz" - pld. Vampireben a lőfegyverek
(halott test ide, diszciplínák oda) még mindig sokkal kevésbé ártalmasak a káinitákra,
mint "reálisan nézve" kellene - mert nem tenne jót a játéknak, ha az Öregeket legéppuskáznák.

És ez a három dolog egymástől teljesen függetlenül "hangolható".

Adios
KLM

_Medma (NPC/NJK)

_Medma (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.08.16, 18:18

Az az igazság, hogy el kellene dönteni, hogy a rendszer mit akar: szimulálni a harcot, vagy csak irányt mutatni a lemeséléshez. A legtöbb esetben felesleges minden apró részletre odafigyelni - ugyanúgy, ahogy a szociális interakciók sincsenek részletezve a rendszer szintjén,a fizikai küzdelmet is teljesen felesleges egy bizonyos mértéknél jobban modellezni.




Igen ez igaz egy bizonyos szinten de rendszer szintjén megadni egyes felállásokat vagy körülményekből adódó előnyöket azért érdemes mert ez így gyorsabb mint minden egyes alkalommal lemesélni ezeket.
Az más kérdés hogy ha minden helyzetnek egy oldalas leírása van a könyvben az úgy már lassítja játékot de ilyenkor lehet értékekkel általánosítani (persze ezt sem érdemes túlzásba vinni).

Módosította Medma: 2009.08.16, 18:19


mucha

mucha

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.16, 17:50

Az az igazság, hogy el kellene dönteni, hogy a rendszer mit akar: szimulálni a harcot, vagy csak irányt mutatni a lemeséléshez. A legtöbb esetben felesleges minden apró részletre odafigyelni - ugyanúgy, ahogy a szociális interakciók sincsenek részletezve a rendszer szintjén,a fizikai küzdelmet is teljesen felesleges egy bizonyos mértéknél jobban modellezni.

Teljesen igazad van.

mucha

mucha

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.16, 17:16

medma:"Igen késsel is lehet gyilkolni de késsel megpróbálnál neki rohanni egy kétkezes kardot szorongató páncélos lovagra(szemből)?" Pont erre írtam, hogy teljesen helyzetfüggő melyik fegyver, melyik szituban előnyösebb a másiknál. Volna miért neked is ordítani, ha másért nem a tapló stílusodért... :lol:

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1073 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.16, 15:41

Az az igazság, hogy el kellene dönteni, hogy a rendszer mit akar: szimulálni a harcot, vagy csak irányt mutatni a lemeséléshez. A legtöbb esetben felesleges minden apró részletre odafigyelni - ugyanúgy, ahogy a szociális interakciók sincsenek részletezve a rendszer szintjén,a fizikai küzdelmet is teljesen felesleges egy bizonyos mértéknél jobban modellezni.

_Medma (NPC/NJK)

_Medma (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.08.16, 15:17

Gratulálok Mucha igazad van, tök mindegy hogy DVD vagy floppy mindkettő adattárolásra való... :lol:
Igen késsel is lehet gyilkolni de késsel megpróbálnál neki rohanni egy kétkezes kardot szorongató páncélos lovagra(szemből)? Vagy lelöknéd a hóhért a porondról mondván hogy te a svájci bicskával is három csapásból lefejezed az elítéltet.

Ha a hülyeség fájna te ordítanál kínodban... így: :)

mucha

mucha

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.14, 21:14

A legtöbb rendszer szakított már a fegyverek kezdeményezés módosításával. A karakter tulajdonságaiból adódó kezdeményezés és támadásszám jobb megoldás szerintem. Teljesen felesleges elvileg a D&D-hez vagy a M.A.G.U.S-hoz hasonlóan kidolgozni minden fegyvernek ezer értéket, ugyanúgy alkalmas egy kés is az élet kioltására mint egy pallos. Persze az megint más kérdés, hogy egy lemezvértes ember ellen melyikkel lehetünk hatékonyak. Egy jól képzett fejvadász megtalálja a páncél gyengéit és belharcban a vértes fölé kerekedhet, de ennek az ellenkezője is igaz lehet. És itt jön az, hogy a fegyver forgatóján sokkal több minden múlik, mint magán a fegyveren, de annyi minden befolyásol egy ilyen szitut, hogy játékban szimulálni nem nagyon lehet. Vagy nagyon macerás és rámegy az egész játék egy komolyabb csatára.

mucha

mucha

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.14, 20:32

A lándzsa hosszából adódó előny szűk helyen bukik. Teljesen helyzet függő, hogy melyik fegyver érvényesül jobban. Egy rendszer sem szimulálja valósághűen a harcot, de nem is hiszem hogy ez lenne a cél.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11394 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.14, 20:04

Hali!

Képzelj egy egy lándzsa vs tőr viadalt. Először is a lándzsás nyeri a kezdeményezést kérdés nélkül, hiszen a tőrös szinte semmit nem tud csinálni anélkül, hogy a másik egy esélyt ne kapna arra, hogy megsebezze.


Azzal együtt, hogy a CX tényleg nem reális (mert még mindig jobban lehet viselni benne
a túlerőt mint a valóságban), de attól még ott lándzsa ellen tőrrel menni... Maximum a
sűrű rekettyésben, hátulról és meglepetésből fogadnak a tőrösre a bukik.

Vagy ugye a lándzsát alig bíró és életében először fogó nemeskisasszony vs. "kriszmester
akrobata" esetében.

De azonos tudás mellett heti hat napon a jobb felszerelés (hosszabb fegyver, nehezebb vért)
győz....

...és ha az ember nem egy 20 perces Kuroszava-jellegű párbajt mesél, akkor elég pörgős tud lenni.

Adios
KLM

Módosította KLM: 2009.08.14, 20:06


Brain

Brain

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.14, 15:35

Sziasztok!

Na a codex pont nem szimulálja jól a fegyveres harcot.

Abban is megvan a legtöbb harcrendszer hülyesége:
- Kisebb fegyver gyorsabb ezért többször jutsz támadási lehetőséghez egy körben.

Ez marhaság. Ha már 10 cm rövidebb a kardod nagyon lehet érezni víváskor. (De akár boxban is, de ott értelemszerűen a kar hossza számít).

Képzelj egy egy lándzsa vs tőr viadalt. Először is a lándzsás nyeri a kezdeményezést kérdés nélkül, hiszen a tőrös szinte semmit nem tud csinálni anélkül, hogy a másik egy esélyt ne kapna arra, hogy megsebezze. És ha szerencséje van és elég ügyes, akkor a lándzsás támadása után neki is lesz esélye egyet támadni. Rosszabb esetben pedig a lándzsás ügyesen fedezi magát, és kezdődik előről.

Brain

mucha

mucha

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 24 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.09, 16:00

Nem tudom mennyire ismeritek, de a Codex szerepjáték rendszere, elég jól szimulálja a különböző fegyvernemek közti eltéréseket. Elég gyors is mivel a támadó dobásod egyben a sebzésed is, már ha találsz.

Croatush

Croatush

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.09, 15:00

Kb egy év vívásoktatás után azt mondom a főként fantasy rendszerek (magus d20 - amit ismerek) nemigen tudja ezt modellezni, DE ha tényleg lemodelleznénk akkor viszont irtózatosan lassú lenne a harc.

A haverokkal mi egyszer elkezdtünk alkotni egy szerepjátékot, az leginkább a 7 tengerhez hasonlíthatott (bár fogalmam sincs, semmit nem tudok a 7 tengerről), abban dolgoztunk ki egy olyan harcrendszert, ami sokkal jobban szimulálja a reális csatákat, és nem tart sokáig a harc (csak bizonyos esetekben). Annak a rendszernek az volt a lényege, hogy nem a sebzésre meg a találatra dobálunk sokat, hanem a technikákra meg gyorsaságra, ilyesmire, és egy találat az komolyabb sebeket okoz, nem a szokásos szerepjátékos "ÉP kaszálás". Persze így kicsit bonyolult lett, de nem nagyon, és a hangulata is nagyon ott van.
Annak a játéknak a fejlesztése sajnos nagyon hamar abbamaradt, csak pár dolgot csináltunk meg, de pl a hajóharc lényeges elem volt és jópár oldalas szabályrendszer volt alkotva hozzá. Bár most, hogy így felidéztem, lehet, hogy folytatni fogjuk ;)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5170 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.09, 14:47

Kb egy év vívásoktatás után azt mondom a főként fantasy rendszerek (magus d20 - amit ismerek) nemigen tudja ezt modellezni, DE ha tényleg lemodelleznénk akkor viszont irtózatosan lassú lenne a harc.

Érdekesség: egyik tapasztalatlan Km-ünknél történt játékosok voltunk (magus) amolyan free-for-all rendszerű gladiátorviadal,, persze a résztvevő többsége gyengébb nálunk. ell kellett az arénába jutni egyik pontra, igazából nem a vidalt akartuk megnyerni hanem egy NJK-t megvédeni. Kitaláltuk h haladunk de vsak védekezünk erre a km: miért nem tartjátok ki a kardot oldalra az is sebez nem?

Croatush

Croatush

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.09, 14:28

Igen kb erre céloztam én is

Csak amikor elkezdtem írni, még nem volt itt a te hozzászólásod ;)

(élesben mindehhez rohadt sok gyakorlás kell) és bízzl benne h az ellenfél nem lát át a trükkön

Hát jah, csak ezt nem bontják így le a magusban (nem kell külön érzékelés és gyorsaság próba minden ütéshez).
De a lényeg: vicces? Lehet, de biztos nem a készületlen pallosforgatónak ;)

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5170 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.09, 14:21

Igen kb erre céloztam én is (élesben mindehhez rohadt sok gyakorlás kell) és bízzl benne h az ellenfél nem lát át a trükkön

Croatush

Croatush

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.09, 13:13

Én nem értek a szablyavíváshoz, de ha velem szembe jönne valaki pallossal, nálam meg egy szablya lenne, akkor a gyorsaságát próbálnám felhasználni a pallos ereje ellen. Ha az ellen megsuhintja fentről a pallost (ez a legerősebb ütés), akkor én nem erőt viszek a kötésbe, nem arra hajtok, hogy eltoljam az ő pengéjét, mert akkor eltörik az enyém. A kötésben csak addig tartanám vissza a másik pengét, amíg úgy helyezkedek, hogy biztonságosan le tudjam csúsztatni az ő pengéjét, az megy tovább lefelé, én meg vagy marhagyorsan fordítok egyet a szablyámon és a képébe vágom felülről, vagy rögtön abból a fogásból beviszek egy lényegesen kisebb erejű, de váratlanabb és védhetetlenebb suhintást alulról (aztán, hogy ezzel a karját vágom le, vagy a zacsiját, az az állástól függ.) Ha pro(bb) az ellen, akkor csak azt érem el vele, hogy nem csapott meg a kardjával, ha bejön belső körbe és leszorítja a fegyvert mielőtt megcsaphatnám, akkor már "dobhatom is a pusztakezes harc próbát" ;)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]