Ugrás tartalomhoz


Rendszertan


  • Válasz írásához lépj be
247 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6427 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.28, 14:38

Én a laza rendszereket szeretem, ahol nincsenek kifinomult szabályok, mert azokba könnyebb belemagyarázni a saját értelmezésemet.

A realitást pedig legfeljebb egy historizáló (vagy hogy hívják őket) szerepjátéktól várja el az ember. Azokban a világokban, ahol sárkányok, varázslók és egyéb természetfeletti lények élik mindennapjaikat, fölösleges a realitásra hajtani.

Sokkal fontosabb, hogy a mesélő és a játékosok által elérni kívánt hangulatot átadja a rendszer. Például ha azt szeretném hangsúlyozni, hogy a karakterek minél nagyobb kockázatot vállalnak be, annál nagyobbat bukhatnak, akkor nem karma-pontos/újradobatós rendszer választok.

Bulldy

Brain

Brain

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.28, 14:36

Sziasztok!

Egyrészt elGabornál a pont. :sir:

Másrészt szerintem a realitást a legtöbb játékos túlértékeli. Lehet, hogy egyáltalán nem reális a bloodbowl szabály a labda felvételére a földről (50% -ban sikerül egy átlag játékosnak). De kétséget kizáróan többek között ettől lesz szórakoztató és érdekes a játék.

És a reális vagy heroikus vitában is a "reális" inkább "halálost és nyerset" jelent. És ha halálos a cél, akkor sokkal kevesebb szabállyal is össze lehet hozni, hogy az legyen. Lásd CyberPunk.

Szóval a "realitásnál" sokkal fontosabb, hogy a rendszer gördülékeny legyen, szórakoztató, és illeszkedjen a világba. Hogy mindenki "kedvencét" hozzam fel példának.

Magusban elég vicces lenne, ha kedvenc bárdunkat, miközben keresztülvág a egy hadseregen a nővel meg egy lóval, lerángatják csodaszép paripájáról és közvetlen stílusban elmagyarázzák neki, hogy magányos lovas, minden páncél nélkül nem tud keresztülgázolni egy képzett katonákból álló arcvonalon.

Brain

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4313 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.28, 13:45

Jobban szeretem az almát, mint a kivit. Pirosabb, meg kevésbé bolyhos (kivéve persze a bőralmát).

Praktikusan: a könnyen kezelhető, a játékmenetet nem túlszabályozó rendszereket kedvelem, ahol lehetőleg sok múlik a játékosok és a mesélő találékonyságán és kevesebb a karaktereken, a "reális" szót viszont nem tudom értelmezni. Reális, ha a legkisebb királyfinak beszakad a mellkasa, amikor meglegyinti a sárkány, és vért köpve kiszenved?
a) reális bizony
b) de mesének elég silány
c) csak akkor, ha ismerjük a varázspáncél ellenállását a sárkánymancs okozta szakítóhatással és zúzó traumával szemben
d) nincsenek is sárkányok
e) nincsenek legkisebb királyfik sem

Satöbbi.

_Jaqs (NPC/NJK)

_Jaqs (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.28, 13:41

Kétségkívül sokat segítenek a realizmusra törekvő, túlbonyolított rendszerek a hobbit már ismerőknek, de az elején elrettentő lehet. Én is fejlesztettem egy saját rendszert, de ez már a minimális szabályokat és sok tapasztalatot igénylő "freestyle-system", amire szerintem nagy igény van a játék-időben szűkölködő 30 feletti játékosok rétegében.

_MUMUSi (NPC/NJK)

_MUMUSi (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.27, 19:33

Az oWod rendszer nem kifejezetten pörgős, inkább reális, de harcra kevésbé jó, viszont egyszerű és univerzális.

Az nWoDé a pörgős, lebutított harcrendszerű.

_Medma (NPC/NJK)

_Medma (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.27, 19:09

Igen, egész pontosan a Vampire the Masquerade rendszerére.
Epként én is a realitásra törekvő rendszereket szertem (fejleszten is :rohog:)

_MUMUSi (NPC/NJK)

_MUMUSi (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.27, 17:59

Én a realitásra törekvőkben, magam is fejlesztek egy ilyet.

Tény hogy időnként sokat kell számolni, ha nem egyszerüsítem dolgokat (pl eltaláltad az ellent, kész nem lő vissza) de jól lemodellezi csatákat, többnyire nem jönnek ki nagy hülyeségek, amiket nehéz lemesélni (hogy futkosol lazán azután, hogy jól fejbelőttek?) és kordában tartja a vérpistiket.

A Storyteller alatt a (o)WOD rendszerre gondolsz?

Az szerintem is remek, bár a harc pont elég tetű a sok dobás miatt, nem egy pörgős dolog.

_Medma (NPC/NJK)

_Medma (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.27, 17:52

Milyen rendszer(típus)ban/ben szeretsz jobban mesélni? A pörgősségre kihegyezettekben vagy relitásra törekvőkben?

Saját vélemény:

A pörgős rendszerek kezelhetőbbek, de hajlamosak olyanra, hogy valamire egyszerűen nincs bennük szabály. (Kedvenc: Storyteller)

Vs.

A relisztikusabb rendszerek előnye, hogy jobban modellezik az egyes helyzeteket, minden részlet ki van dolgozva bennük. Hátrányuk viszont, hogy lassabbak több kockadobást igényelnek és néha a szabály könyv lapozgatás is sok időt elvesz.(Kedvenc: magus d100 [az új])


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]