










Nálatok mi számít már tápos karakternek ?
Kelt 2011.12.15, 19:55
Amikor Alien-t játszottunk, akkor pl. a rivális cég korvettjét nukleáris torpedóval lőttük ki :-) illetve nyáron az egyik JK-m megölt egy mókusos hatalmast (gondoltam, miért ne?), ellenben olyanra is volt példa, hogy kiutált a csapat, mert volt LOVAM...
Kelt 2011.08.18, 22:16
hosszú íj K6+1 - könnyű nyílpuska dettó

A pancelos lovagnak szerencsere a pancelja mellett van pajzsa is amit nem rest hasznalni:)
Egy páncélos lovag nagyon jó nyílmágnes, amíg a "kevésbé hősies" karakterek
angolosan távoznak, ellenben egy rajtaütésben maximum csalinak jó.
Szintén kevéssé használható információszerzésre, nem úszik,
mászik és lopakodik túl jól, pld.
Magyarán: ha egy karakter a szemtől-szembeni harcban jó, az egy dolog.
Ha a többiek nem és a mesélő harcot hentre mesél, az lehet, hogy nem a karakter
ill. a játékos hibája.
Tekintve, hogy Krad lovag, szerencsere nem csak a harcban jeleskedik, de az elet egy ket teruleten jartas...
CSapatfuggo, hogy milyen mesek szuletnek. Ahol egy gladiator, egy tooma pap es egy lovag van, nos ott a "belopozunk", "atmaszunk" es keresztuluszunk" szavak nem gyakran hangzanak el.
Ellenben volt mar, hogy masik karival kellett jonnom jatszani, mert a csapat tolvaja egy rozsakertbol valo eltulajdonitast kapott feladatul:)
Kelt 2011.07.01, 10:59
Kelt 2011.06.23, 14:40
Hat az nalunk ugy 3 ev korul lenneMindenkinek köszönöm a választ, hasznosak voltak.
Saját fejlesztésű játékkal játszunk, ami nem szint alapú, hanem szakértelem rendszerű.
Nagyjából számolgattam, hogy mennyi pont kell ahhoz, hogy a harcost lényegében kimaximalizáljuk (maximális harci tulajdonságok és harci szakértelmek), ami az általam elképzelt pontosztás mellett kb 30-40 játékalkalmat jelent. Ez már egy jó év, sok játékkal.
Ahogy számolom a Skandar gRaun partiájt, kb. ennyi lehetett 9. szint is.

Nalunk is havi egy jatekalkalom van, ahol nem mindenki tud resztvenni. Persze az a srac akinel jatszunk... nos o a legmagasabb szintu

De a sajatot a csapat atlagszintjehez viszonyitva fuggoen 1/2-3 alkalom egy szintlepes.
Kelt 2011.06.23, 08:34
Saját fejlesztésű játékkal játszunk, ami nem szint alapú, hanem szakértelem rendszerű.
Nagyjából számolgattam, hogy mennyi pont kell ahhoz, hogy a harcost lényegében kimaximalizáljuk (maximális harci tulajdonságok és harci szakértelmek), ami az általam elképzelt pontosztás mellett kb 30-40 játékalkalmat jelent. Ez már egy jó év, sok játékkal.
Ahogy számolom a Skandar gRaun partiájt, kb. ennyi lehetett 9. szint is.
Kelt 2011.06.23, 06:49
- július-augusztusi kezdés köv év máj-jún befejezés, magus UTK-ban, lovag 12 tsz, kb heti-kétheti rendszerességű játék
- heti rendszerességű m* utk, 7 szint kb 7 hét alatt - ez azért gyors
- sw d20 hetente kb 4 hónap 10 szint, hivatalos TP osztás encounterek kihívási szintek figyelembe vételével
Meg ahogy Morak írta mi is Dark heresy/Deathwatch/SW d6 ahol nincsenek szintek. Szerintem Zsolt iránymutatását fogad el alacsony/magas szintlépéshez.
Kelt 2011.06.22, 22:05
Mennyi ideig tart nektek egy karakter fejlesztése?
Értem én ezalatt, hogy elkezdtek egy kezdő karakterrel, és saccperköbö mennyi idő (valós életben, kb mennyi játékalkalom az) amikorra eléri azt a szintet, amikor már lényegében vége a fejlődésének?
Milyen gyakran léptek szintet?
Hanyadik szintig mentek?
Mikor érzitek azt, hogy ez már túl táp, nem érdekes, kezdjünk egy újat?
Két példa mesélői pályafutásom ősmúltjából és jelenéből, szintlépéses rendszerekkel.
A Skandar Graun-kampányban (AD&D) kilencedik szint volt a maximum, ezt Bősz Ywerd érte el. Elég nagy volt a lemorzsolódás, és aki megérte a hetedik szintet, az már kimondottan ütősnek (bár nem táposnak) számított. Az induló karakterek (már amennyiben életben maradtak) átlagban három játékülésenként léptek szintet; később, ahogy fejlődtek, ez négy-öt alkalomra lassult.
A harmadik éve futó Carcosa-kampányban (d20 házi variáns) pillanatnyilag a hetedik szint a csúcs (William Carcosa tartja). Az első egy-két szint hamar összejön, ha a játékos jól muzsikál, akár játékülésenként is. Később ez az iram lelassul, átlagban hármat-négyet kell játszani egy szintlépéshez.
Skandar Graun és társai szigorúan szabályos AD&D-karakterek voltak, semmi durvább táp nem figyelt be náluk; akkoriban még ügyeltem az ún. játékegyensúlyra. A Carcosa családtagok már induláskor rútul fel vannak tápolva gestaltolással, egyedi képességekkel, felszereléssel, anyagi háttérrel és társadalmi befolyással. Amelyik játékos nem kedveli a rendszerkedést, annak én segítek masszívan tápolni. Szeretem a kompetens karaktereket

Kelt 2011.06.22, 19:05
Igazából nem tudom, hogy hova kéne föltenni a kérdést, így hát fölteszem ide:
Mennyi ideig tart nektek egy karakter fejlesztése?
Értem én ezalatt, hogy elkezdtek egy kezdő karakterrel, és saccperköbö mennyi idő (valós életben, kb mennyi játékalkalom az) amikorra eléri azt a szintet, amikor már lényegében vége a fejlődésének?
Milyen gyakran léptek szintet?
Hanyadik szintig mentek?
Mikor érzitek azt, hogy ez már túl táp, nem érdekes, kezdjünk egy újat?
Üdv!
Mi havonta talán egy alkalommal tudunk játszani, de jellemzőbb, hogy két hónap is eltelik egy-egy etap között. Emiatt nálunk úgy megy, hogy egy játék az majdnem mindig szintlépés is. Valós életben számolva így kb. 2-3 év mire elég erős lesz egy karakter ahhoz, hogy ne legyen érdekes a vele való játék [feltéve ha a KM képtelen feltalálni magát egy ilyen környezetben].
Viszont most Dark Heresy-t játszunk itt nincs szintlépés, minden etap bizonyos XP jutalommal jár, és lényegében a karakterek fejlődését a bizonyos XP összegért vásárolható skillek/talentek jellemzik. Oké, sok ezer XP elköltése után a tökösnek hangzó "Rank 9+" besorolást kapják, de lényegében nem ez adja a karakter erejét, hanem az, hogy addig milyen skilleket/talenteket vásárolt. Ugyanis az lényegében teljesen kötetlen (alig van tiltott skill/talent).
Olyan, hogy túl táp meg egyszerűen nincs, csak túl tapasztalatlan KM [pl. magamról tudom, hogy szabálybuzi JK-knak nem tudok magas szintű kalandot mesélni mert elvérzek...de átlagos, vagy átlagosnál kicsit jobb JK-knak nincs felső határ...ez a feltevés pusztán elméleti, a rekordom MAGUS-ban a T.sz.:13 a WoD-ban megy egy cirka 60 XP-s Gangrel, CP2020-ban meg egy szinte esztelenségig tápolt tolvaj <a Fixert vettük alapul>].
Tisztelettel:
Morak
Kelt 2011.06.22, 15:52
Mennyi ideig tart nektek egy karakter fejlesztése?
Értem én ezalatt, hogy elkezdtek egy kezdő karakterrel, és saccperköbö mennyi idő (valós életben, kb mennyi játékalkalom az) amikorra eléri azt a szintet, amikor már lényegében vége a fejlődésének?
Milyen gyakran léptek szintet?
Hanyadik szintig mentek?
Mikor érzitek azt, hogy ez már túl táp, nem érdekes, kezdjünk egy újat?
Kelt 2011.03.07, 12:59
A pancelos lovagnak szerencsere a pancelja mellett van pajzsa is amit nem rest hasznalni:)Egy páncélos lovag nagyon jó nyílmágnes, amíg a "kevésbé hősies" karakterek
angolosan távoznak, ellenben egy rajtaütésben maximum csalinak jó.
Szintén kevéssé használható információszerzésre, nem úszik,
mászik és lopakodik túl jól, pld.
Magyarán: ha egy karakter a szemtől-szembeni harcban jó, az egy dolog.
Ha a többiek nem és a mesélő harcot hentre mesél, az lehet, hogy nem a karakter
ill. a játékos hibája.
Tekintve, hogy Krad lovag, szerencsere nem csak a harcban jeleskedik, de az elet egy ket teruleten jartas...
CSapatfuggo, hogy milyen mesek szuletnek. Ahol egy gladiator, egy tooma pap es egy lovag van, nos ott a "belopozunk", "atmaszunk" es keresztuluszunk" szavak nem gyakran hangzanak el.
Ellenben volt mar, hogy masik karival kellett jonnom jatszani, mert a csapat tolvaja egy rozsakertbol valo eltulajdonitast kapott feladatul:)
Kelt 2011.02.19, 15:04
Elméletileg a partiban eazért lennnének a fegyverforgató karakterek, hogy a varázslókat, tolvajokat ne üssék az ellenfelek.
Ez Bards Tale vagy EoB?

Mágusban nagyon nehéz kiegyensúlyozni a partitagokat.
Tény, bár próbáld ki a RIFTS-et.
Egy páncélos, pajzsos lovag sérthetetlen, miközben lazán agyonverik a többieket. Mondom, legyen több ellenfele, támadják meg esetleg hátulról is, ahonnan mindjárt nem érvényesül a pajzsa...
Egy páncélos lovag nagyon jó nyílmágnes, amíg a "kevésbé hősies" karakterek
angolosan távoznak, ellenben egy rajtaütésben maximum csalinak jó.
Szintén kevéssé használható információszerzésre, nem úszik,
mászik és lopakodik túl jól, pld.
Magyarán: ha egy karakter a szemtől-szembeni harcban jó, az egy dolog.
Ha a többiek nem és a mesélő harcot hentre mesél, az lehet, hogy nem a karakter
ill. a játékos hibája.
Adios
KLM
Módosította KLM: 2011.02.19, 15:05
Kelt 2011.02.19, 10:21
Mágusban nagyon nehéz kiegyensúlyozni a partitagokat. Egy páncélos, pajzsos lovag sérthetetlen, miközben lazán agyonverik a többieket. Mondom, legyen több ellenfele, támadják meg esetleg hátulról is, ahonnan mindjárt nem érvényesül a pajzsa...
Kelt 2011.02.18, 14:48
Ez jo is meg nem is sajna...Amikor nálam különböző harcértékű (de amúgy harcorientált) karakterek vannak a partiban, próbálom úgy megoldani, hogy az erősebbet többen támadják meg, akár mindjárt hátulról is ütik (erre a legtöbb rendszer komoly bónuszokat ad). Ekkor már mindjárt nem is olyan tápos az erősebb, és a végén még ő lesz hálás a kisebbnek, hogy segített.
Egy 3 meteresre nott torpere sokkal kevesebben fognak raugrani, mint a nyeszlett kis tolvajra. Szoval jonak jo, de nem realis.
Nalunk MAGUSban az a legnagyobb baj, hogy a harcertekek veszettul el vannak uszva. Az az utes ami a pajzsos lovagomat eppen eltalalja, az a barbart jocskan tuluti, hogy a tolvajokrol es varazslokrol ne is beszeljunk... ez magas szinten (11+) van igy.
Mondjuk a lovagom tapos... eletutkarakter, igy jopar kalandban volt mar resze. Viszont hiaba tapos, sosem ereztem, hogy olyan isszonyatosan durva lenne.
A mostani KÉM meseben van egy karakter aki veszettul tapos. Magasabb szintu is mint a tobbiek. Alapbol nagyon durva tulajdonsagai vannak es minden magiaturbo nelkul olyan eros, mint egy harcos es az eletereje szinte kifogyhatatlan. Pap, igy durvan tudja turbozni is magat... nah o tapos:)
Kelt 2010.12.07, 11:49
Kelt 2010.03.09, 08:38
Kelt 2010.01.31, 13:54
Tehát kérdés: hogyan oldható meg hogy az alacsonyabb erőszintű játékos ne érezze elnyomva magát? Lehetséges e, hogy több karakter is tudjon érvényesülni, akkor is ha egy erős karakter lefedi más karakterek ismereteit, szerepét a csapatban?
Volt e már dolgotok ilyen helyzettel, és hogyan kezeltétek? Esetleg konkrét példákat is tudnátok adni?
Igazából, ha ekkora a szintkülönbség akkor a magasabb szintű karakter valószínűleg istápolja vagy mentorálhatja a kisebb szintű karaktert: tipikus példa volt nálam a hetedik és első szintű harcos, amikor a kiégett és sokat látott veterán tanította a zöldfülű és még kíváncsiságtól fűtött karaktert. A harci helyzetekben a veterán igazából csak azért volt jelen, hogy tanácsokkal lássa el a fiatalabbat - meg ha esetleg egy a fiatalabbnak sokkal erősebb ellenfél akadt volna azokat verte le - , de mással nem segítette...

