Ugrás tartalomhoz


Fotó

Nálatok mi számít már tápos karakternek ?


  • Válasz írásához lépj be
2354 hozzászólás érkezett eddig

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.14, 11:31

Van egy olyan megoldás is, ami sok munkát igényel, de nállam bevált. Mesélni kell nekik sokat, és olyan történeteket, amiket NEM LEHET megoldani kardal, kockahalyigálással. Szépen fokozatosan kell eljutni az ilyen mesékhez, úgy, hogy az ezt megelőző mesékben egyre kevesebb dolgot telehessen kardal megoldani. Egyre több fejtörő, olyan lények, akiket nyers erővel nem, viszont csellel, fondorlattal le lehet győzni, stb. Csak az a lényeg, hogy fokozatosan kell ezeket bevezetni a történetbe. tudom, nagyon időigényes és lassú folymat, de lehet, hogy megéri. Nekem sikerem volt vele.

_h-k (NPC/NJK)

_h-k (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2003.05.14, 11:25

HI!

Elég nagy gondban vagy az biztos. Ilyen esetek nállunk az elején-amikor elkezdtünk komolyabban játszani- fordultak elő...Most már egyre ritkábban-szerencsére! Előfordultak drasztikus megoldások is:táp JK megölése, tárgyait ellopják, eltörik stb. Mindig akad olyan ember aki "tápmániában" szenved. Kiküszöbölni sajnos nem lehet egy egész partit...
Erre én is csak azt tudom mondani:le kell ülni és megbeszélni a dolgot. Egy új játékot kell inditani - mindkét km indítson egy saját sagat. És ne engedjétek az átmesélést. Tehát mindenki a maga történetét mesélje csak. Így két történet-két különböző KM-két karakter fejenkét, de talán nem lesz vita. Mi is így csináljuk: Vampire-három KM- három Város-három karakter/fő magyarországon. De így van ez CP-ben, Ars Magicában, M-ben is kivitelezhető a dolog. Ha kereszteződnek a kalandok-leülünk és megbeszéljük emailben vagy személyesen. Eddig ez a rendszer vált be a legjobban nállunk.
Kevesebb vita több játék...
A tápolást soha nem értettem :gyagya: Elrontja az egész játékot szerintem, én mindig is elleneztem. :eeek:

Módosította h-k: 2003.05.14, 11:26


ShamesMaldune

ShamesMaldune

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1182 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.14, 09:47

Üdv, Mindenkinek!

Soloviel: csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, vagy ne mesélj a csapatodnak, csak játsssz velük (bár ha ennyire nem vagytok egy hullámhosszon, ahogy írod, akkor ez is kérdéses), vagy keress másik csapatot. Javaslom, hogy indítsatok egy teljesen új életút-játékot (kötelezően új karakter mindenki számára). Nálunk ez bevált. De ugye ez is feltételez valamiféle konszenzust.

A tápolásról: sajnos a Mágus rendszere a sok elbalanszolt kiegészítő miatt nagyon kedvez a tápolásnak. Mi ezért nem is igazán szeretjük, helyette AD&D-t meg D&D-t játszottunk, játszunk.
Engem is sok rossz tapasztalat ért - pl. kráni fejvadász, aki megszökik egy lopakodóval, jó útra tér, de azért démoni harcmodora van, stb., stb., - kész röhej.

A csapatban a szintkülönbségek igenis számítanak, az alacsonyabb szintű karakter legtöbbször háttérbe szorul. Ha hozzánk vendégjátékos száll be, akkor nem büntetjük azzal, hogy alacsonyabb szintű, mint az átlag - hisz nem tehet róla, hogy éppen akkor száll be. Van persze ellenpélda is, én egyszer egy életút-játékba szálltam be, mint 1. szintű kardművész, a csapat pedig már 9. szintű volt. Probléma mégsem adódott, mivel mindenki védte és segítette a maga módján a zöldfülűt. Ha ez azonban nincs így, akkor egy harcban könnyen el lehet vérezni. Jelen esetben is, ha nem védtek volna a bajtársak, mivel voltak olyan ellenfelek, amelyek TÉ-je nagyon volt, mint az én VÉ.

Nos, ennyi!

aura

aura

    Dézsagyáros

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.14, 08:42

Soloviel!
Sajna el kell, hogy keserítselek, én nem látok rá esélyt, hogy ezt szóban meg lehessen oldani. Csatlakozom Diandrához. Meg lehet próbálkozni, de a játékosaid ilyen beállítottságúak és kész, nem fognak változni egy beszélgetéstől. :gyagya: Vagy ne mesélj nekik egyáltalán, csak játsz velük, vagy inkább új csapatot javaslok. Sajna ez a mesélő csere-bere amúgy sem valami kifizetődő dolog. Nem mondom, megoldható, de a gyakori cserét semmiképp sem tartom jó ötletnek.

Adi-body

Adi-body

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 13 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.14, 08:00

Üdv!
Nekem már naggyon soxor volt dolgom táp karakterekkel, és nem fér a fejembe, hogy mi a jó a tápolásban. :gyagya: :sor:
A szerepjáték legalapvetőbb lényege az életszerüség .
A tápolás pont ennek az ellentettje.
Volt már dolgom szó szerint halhatatlan karival!
És nem a Highlander-ben. :eeek: :ejj:

Drakan

Drakan

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 23:38

Hát igen!
Erre sajnos én is emlékszem, ráadásul többet játszottam náluk! :gyagya:
Egy 5. szintű harcművész kiütött simán egy 10 nem tápol harcost. azért nem semmi!
Ráadásul én is rákényszerültem a tápolásra, mert különben szóhoz se jutok.
Más parti már épp nem volt, aztán megpróbáltam vátoztatni (új karik és nincs tp átváltás), de egy egész, bocsi fél kalandott tudtunk játszani. Aztán belefáradtam és odhagytam őket! :eeek:

Azért az is jó volt A Messor, mikor savteremtéssel (ha jól emlékszem) nem lehetett megsebezni a főszörnyet, csak egy kardal, amit csak egy kari tudott használni! :ejj:
Inkább játszok úgy, hogy 1KM+1 játékos (emberhiány)

A_Messor

A_Messor

    Meridian

  • Fórumita
  • 2927 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 22:46

Ave!
Soloviel:
Nos igen. Én már két ilyen partiban is meséltem/játszottam. Az egyikben tapasztalok némi fejlődést, de a másikat igen esélytelennek ítélem.(náluk az uantkozás oly mérteket ölt hogy volt már hogy SZÓ SZERINT elaludt az illető) Arról nembeszélve hogy énvoltam a főszemét mikor egy 8. szintű agyontápolt partiba becsattogtam egy 4. szintű varázslóval, és mivel a KM meg a JK is csak a gyakáshoz értettek szépen hogy úgymondjam gyaláztam... :sor:

Egyébként itt még nem is az a gond hogy a nyomozást nemszeretnék(vagy éppen kigúnyolják a bajvívót ha egy nőnek teszi a szépet, a tolvajt hogyha nemakar nyílt sisakka nekirohamozni egy bárkának), hanem még a harcból is csak a kockadobálgatás megy, mert azonis nekiállnak szenvedni ha az ellennel próbálok valami változatosságot vinni a dologba(harci cselek, formációk, stb.).

Sírjunk egyútt! :eeek: :gyagya: :ejj:

diandra

diandra

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 225 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 22:26

Kedves Soloviel, félek, el kell, hogy keserítselek... :ejj:

Úgy t?nik, alapvetö különbségek vannak abban, hogy te és a játékosaid mit tartanak izgalmasnak... mert te hiába érzed nagyon izgalmasnak és érdekesnek a mesét, ha a játékosok közben nyugodtan szunyókálnak...

Vannak olyan emberek, akiket tényleg kizárólag a kockadobálás motivál. Ha te nem ilyen vagy, és látod, hogy a csapat többi tagja ilyen, nem lehet, hogy új csapatot kellene keresned? Ezek nem olyan dolgok, amiket meg lehet oldani, ha a "leülünk és megbeszéljük" módszer már kudarcba fulladt...

De hogy épít?leg is hozzászóljak, ne csak lelombozzalak... :sor:
Próbálj esetleg kockadobást igényl? dolgokat belesz?ni a mesél?sebb/szerepjátékosabb részekbe is... szakértelmek, reakciók, tulajdonságok... nem kell, hogy igazán nagy jelent?sége legyen, de a játékosok érezhetik így, és akkor talán jobban figyelnek...
(Persze lehet, hogy teljesen hülyeséget, mondok, akkor bocsánat... :gyagya: )
Aztán egy id? után talán rájönnek, megy ez kocka nélkül is... :eeek:

Soloviel

Soloviel

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 220 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 19:43

Ayee revanthas!
A tény az, hogy én mesélni szeretnék, esetleg nagy kalandokat szeretnék átélni, nem pedig egy "kockadobálós"(pusztító) játékot végigjátszani, végigmasélni. Az a helyzet, hogy rohadtizgalmasakat tudok én mesélni, anélkül, hogy egyetlen egy kockát is el kéne dobnia valakinek.
Amikor ez történik, akkor a játékosbarátaim nagyban húzzák a lóbőrt. Amikor kiejtem azt a kis szót, hogy "HARC", akkor felkapják a fejüket, kezdeményezést dobnak és már le is győzték az ellenfelüket.

Az a probléma az egész játékban, hogy ezt még játék előtt megbeszéltük, hogy nem fog senki se tápolni, akinek kedve támad a meséléshez. De úgy látszik, hogy náluk nem működik az a közmondás, hogy az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó!

Aura! "Tenni kéne valamit" - jó de mit? Erre szeretnék választkapni. Remélem valaki tud segíteni ebben nékem.

Gróf úr! "Nem próbáltad megbeszélni velük?" De megpróbáltam, de előbb le is írtam, hogy nekem ez így nem ment, valahogy meg kéne értetni velük a dolgokat...valahogy!

Shames! Kösz az ötletet! Nagyon jó ötletet adtál azzal, hogy akkor lép szintet, ha megért rá, mert ez a legjobb egy életútjátéknál, mi pedig azt játszunk. Ebből a szempontból talán életük végéig nem fognak szintet lépni.

Még mindig az a gond, hogy hogyan beszéljek a fejükkel stb. Szal mégegyszer: SEGÍTSÉG!

Ayee

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 09:27

A szintkülönbség sem olyan gáz, ha a mesélő erre hajlandó odafigyelni. ezt is meg lehet oldani, ha hajlamdóak egy kis figyelmet szentelni rá.

ShamesMaldune

ShamesMaldune

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1182 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 09:21

Üdv, Mindenkinek!

Soloviel: ha ez nálatok tényleg így működik, akkor az nem szerepjáték, hanem valami "hogyan-szívassuk-meg-egymást" egyveleg. Szomorú.

Nálunk is volt egy ilyen korszak úgy öt éve, 98-ban (AD&D). Akkor mindenki gonosz karakterrel játszott, a modul egy jottányit sem haladt, mindenki a másikat akarta megszívatni. Kudarcba fulladt az egész. Azóta csak jó vagy semleges (tehát többé kevésbé építő jellegű) karakterekkel lehet nálunk játszani. Kb. fél évig újra elővettük a gonosz party ötletet, de most leültünk előtte ezt megbeszélni. A felállított szabályok (pl. katoikus gonosz PC-k tilalma) működtek. De valahogy nem igazán tudtunk sokáig gonoszkodni. Úgyhogy maradtunk a középútnál, ugyanis heroic-ot is képtelenek vagyunk igazán kijátszani.

Mégegyszer Soloviel a leírtak alapján én nagyon megnézném csapatotok tagjainak a jellemét. És elbeszélgetnék a mesélővel, meg a többiekkel is persze.

A gyors vagy lassú szintlépésről: mi kb. 6-7 éve felhagytunk az XP, TP, stb. számolgatásával. Felváltva mesél valamelyikünk közösen meg szoktuk beszélni, hogy a csapat (figyelem!, nem az egyes játékos) megérett-e a szintlépésre. Értelem szerűleg így ki van küszöbölve, hogy valaki sokkal magasabb szintű legyen a másiknál - vagyis az erőviszonyok kiegyenlítettek. Szintkülönbségek rensszerint abból adódnak, ha valaki gyakran váltogatja a karaktereit.

Nos, ennyi!

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 08:57

Egyébként tény, hogy sokakat zavar, ha karakterek lassan fejlődnek. Nehezen veszi be sok játékos gyomra. Végül is meg kell velük értetni, hogy neked mi az elképzelésed a dologról. Ha nem tetszik nekik, akkor vagy abbahagyod a mesélést, vagy megpróbáltok kompromisszumra jutni.

aura

aura

    Dézsagyáros

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 08:17

Szvsz haveri körben ez a szemétkedés (mert szerintem is az) nem valami jó ómen. Tenni kéne valamit, de nem biztos, hogy játék szinten. Próbáld meg megértetni velük, hogy neked mik az elképzeléseid a mesélésről. Vagy kérd meg őket, hogy mesélhess egy hosszabb kalandot (pl. egy nagyobb 'kiküldetés') és akkor igenis hagyd meg a fejlődés lehetőségét, sőt le is mesélheted, ahogy tanulnak, fejlődnek. Ha nem fejlődnék, az engem is visszavetne. Nem jó dolog az sem. Lehet, hogy ők ezt vmilyen szinten kiszúrásnak érzik a saját karakterükkel és visszavágásként ez a válaszreakciójuk. Sztem ezen csakis az elképzelések tisztázásával lehet segíteni. Értsék meg ők is, hogy minden KM más és nem fognak két embertől azonos meséket kapni.

GrofDilisnya

GrofDilisnya

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 00:18

Ez elégg gáz. Nem próbáltad megbeszélni velük? Mert ez nem más, mint színtiszta kicseszés a karakterrel, de inkább a játékossal.
Egyszer nekem is volt benne részem. varázslóval játszottam, és a lényeg, hogy egy kis ideig nem tudtam varázsolni. Nagyon kellemetlenül éreztem megagm. De ez nem kicseszésből volt, hanem logikusan következett a történetből.
De amit veled csinálnak, az szimplán szemétkedés. Ne mesélj nekik, és akkor nem lesz mit viszonozniuk így....

Soloviel

Soloviel

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 220 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.13, 00:10

Ayee revanthas!
Ayee Allyra!
Először is örülök, hogy nagyrészben egyetértesz, másrészt örülök, hogy rajtam kívül is vannak még lágyszívű KM-k!
Másodszor pedig egy életút játékban nem igazán az előny vagy a hátrány a lényeg, hanem a realitás.
Ez persze továbbra is csak az én véleményem.
No már most nállunk van még egy gond, az pedig az, hogy váltogatjuk a KM-t. Valamikor én mesélek valamikor pedig egy másik haverom, ilyenkor a karaktereinket valahogy nem említjük vagy kimeséljük a játékból. Ezm ost teljesen lényegtelen. A lényeg pedig az, hogy amikor én mesélek, akkor szinte mindent megengedek nekik, de nem tápolom őket, szinte nem is fejlesztem őket. Ez persze nem tetszik nekik, mert nekik ebben a játékban szerintem nem a karakterük számít, hanem csak a hatalom, amit használnak.
KM váltás következik! Ilyenkor minden amit a kalandomban hiányoltak azt rögtön megkapják. Ilyenkor csak egy egyszerű JK vagyok, és ilyenkor mindenki összeszövetkezik ellenem, és mert hogy én egy varázsló karit irányítok, ami cseppet sem táp(fegyvertelen(fizikaira gondolok, még egy varázsbotja sincs), kevesebb ép-je van a többinél, alacsonyabb szintű stb.), rögtön el tudnék ereszteni így is egy vagy két tűzgolyót, amitől persze meghalnának, ilyenkor úgy küszöbölik ki, hogy pl amnéziás leszek(nem tudok varázsolni) vagy valami más amitől megintcsak nem tudok varázsolni és így fekete humorú karik előnyben csúnyán elbánnak velem. Én lágyszívű KM-ként nem viszonzom ezt a baráti gesztust csak továbbra sem tápolom őket(nem csak TP, hanem übertáp varázstárgyakra gondolok). No nálunk ez a szomorú helyzet áll fennt! SEGÍTSÉG!

Ayee revanthas!

Allyra

Allyra

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.06, 07:05

Üdv!

Egy kis hátrány tényleg színesíti a játékot, bár azért én a magam részéről szeretem, ha van hozzá előny is. :virag:
Bár mondjuk szvsz igen erős karakterekkel is lehet jókat játszani, mint pl. a jelenlegi életút-karaktereinkkel... igaz, nekik hátrányaik is vannak rendesen a tápok mellé.. :ejj: :pirul: Meg valahogy eddig mindig leginkább azt éreztük, hogy épphogy csak a felszínen tudunk maradni.. :pirul:

Soloviel, nem mondom... ez tényleg táp... Bár nem tudom, szvsz nekünk van a világon a legrendesebb és legengedékenyebb KM-ünk, de olyan fel se merülne egyikünkben se, hogy olyasmivel álljon elő, amiről a KM nem tudott előzőleg... Igaz, hogy mi ált. csak nála játszunk, úgyhogy másnál csinált karikkal nem szoktunk jönni, de akkor is.. Tartok tőle, hogy rendesség ide vagy oda, úgy küldene el bárkit melegebb éghajlatra, aki ilyesmivel áll elő menet közben, hogy csak néznénk...

Soloviel

Soloviel

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 220 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.05, 19:16

Ayee revanthas!
Egyetértek LadyCrow-val, mert ha egy kevéske hátránnyal indundulnak a karakterek, akkor poénosabb lehet tőle a játék is(szerintem). Ezt sem szabad túlzásba vinni, mert pl nálunk most oldotta fel egy szerzetesen egy haláleset az átkot, ami az volt, hogy emberré lett, de ezt korábban nem közölte velem, a KM-el, így ő most egy elf szerzetes(így ő most egy tápos karakter). Nem sokban zavar, csak annyiban, hogy a többi karakternek, ha 2x ennyi szintje lenne, akkor is leverné őket egymaga. Ha elvenném tőle ezt a karit, akkor megsértődne, ezért hagyom és csak őt szivatom. Szal nállunk ez táp, szerintem másoknál is az lenne!

Ayee

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.05, 10:54

Érdekes a tápolás kérdés; én meséltem már pl kráni pusztítóknak, és játszottam már anat-akhan fejvadászt... felesleges gondolom hozzáfűzni, hogy eléggé magas szinten. Viszont úgy gondolom, érdekesebb, ha nincs semmi tápolás, plána az, ha hátrányokkal indulnak a karakterek. Ebből valahogy egyszerre életszerűbb és szinesebb kalandot lehet kihozni, mint avatárok csatáiból...

A_Messor

A_Messor

    Meridian

  • Fórumita
  • 2927 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.04, 14:11

"És mégis, érezte v.ki a filmben, hogy mondjuk frankóbb lenne Morpheusnál?"
Igen erősen, mivel kiszúrta az ember szemét. :virag:

Draquar

Draquar

    A Bunkó

  • Fórumita
  • 725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2003.05.03, 21:55

Hajó emberek!

Valami hasonló volt a helyzet az én karimmal is. Mit szóltok egy draquon fejvadászhoz? :sor:/ :aaaaa:
Hát igen, a KM-eknek is ez volt a véleményük. Pláne, hogy még toroni is. DE végül belementek. Kapott a srác egy Védelem Köpenyét, ami eltakarta a pofáját és nem látszott kis semmilye se. Persze innentől kezdve egy városba se mehetett be, vagy iszonyatos nagy balhé volt utána. De végül csak eljutott 20. tsz-ig. Akkor volt az utsó kalandja, utána lemesélés, stb. Menetközbe kiderült, hogy őssárkány és végül Kaoraku földi helytartója lett.

Igen, tényleg izmos karakter volt. Viszont a játékalkalmakkor csak nagyon kevésszer panaszkodtak miatta. Akkor is csak azért, mert ő mentette meg a bandát. :aaaaa: Szóval valóban a játékosban kell a hibát keresni és nem a kariban. Gondoljunk csak pl. Neora. Ha mondjuk őt inditanánk szerpjátéba, tápos lenne. Hiszen irányítani tudja a Mátrixszot! És mégis, érezte v.ki a filmben, hogy mondjuk frankóbb lenne Morpheusnál?

Egyébként szerintem a parti függvénye a táp karakter. Olyan helyen, ahol mindenki varázsló, persze, hogy közelharcban táp egy gladiátor. Viszont ahol gondolkozni kell, ott a varázslók a tápok vele szemben. Ennyit mára! :virag: :virag:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]