Ugrás tartalomhoz


Fotó

Nálatok mi számít már tápos karakternek ?


  • Válasz írásához lépj be
2354 hozzászólás érkezett eddig

Draquar

Draquar

    A Bunkó

  • Fórumita
  • 724 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.30, 23:04

Hoi!

Nálunk "elég gyakran" előforduló probléma, hogy a karakterek nincsenek egy erőszinten. Ez általában annak tudható be, hogy mindenki más típusú karit hoz: agyalós, zsebmetsző, pofozógép, stb.
A régi csapatomban viszonylag ritkán van ebből probléma, lévén a legtöbb esetben az erősebb "önként" visszafogja magát, főleg harci szitukban - ha van valami nagyobb, veszélyesebb ellenfél, akkor azzal foglalkozik, a többiek meg intézik a közepes vagy gyenge ellenfeleket. Így mindenkinek van sikerélménye, mindenki kb. az erőszintjének megfelelő kihívásban méretheti meg magát és a történet is halad előre. (DnD 4, Marvel RPG és Shadowrun az eddigi minta).

A titok nyitja a KM-eket figyelve az volt, hogy logikusan végig kell gondolni egy-egy sztori harci jeleneteit - azért ezeket, mert a probléma itt a legszembetűnőbb, az okoskodós résznél mindenki saját ízlése szerint játsza ki a magas/alacsony értékű kariját - és elfogadni, hogy az erős ellenfelek ritkán járnak egyedül, rendszerint szolgák veszik őket körül. Ha meg az ellenfél egyedül jár, akkor ott bizony mindenkire szükség lesz hogy elintézzék.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.30, 15:15

Hali!

Ami nem gond ha rövid időre reflektorfénybe akarjuk helyezni a gyengébb karaktert, de egy hosszabb kampányban már zavaró lehet hogy az erősebb karakter soha se tudja kihasználni az erejét, pedig a játékos tényleg egy harcművész mestert, veterán zsoldost, tapasztalt öreg róka varázslót, stb. akar játszani.


A jó öreg szintes-kasztos-ikszpés rendszerekben a 10. szintű harcos mellett a 2. szintű hamar szintet lép. Praktikusan
többet is, gyors egymásutánban - probléma kilőve.

Amúgy meg pld. egy vértes gyalogos mellé a lovasíjász simán befér, ritkán fognak egymás szakterületére tévedni - avagy
nem kell ám mindig a falon rohangászni, az erdőben pld. ilyenek egyáltalán nincsenek. Magyarra fordítva: meséljen úgy
a mesélő - ha már beengedte ezeket egy partiba - hogy hellyel-közzel egyforma játékidőt kapjanak.

Amúgy meg ott van a már emlegetett "a nagyobbik tutujgatja a kisebbiket" elv. Hirtelen a "Nincs kettő négy nélkül" c. klasszikus
záró pofonáradata jut eszembe... ;)

Adios
KLM

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.30, 14:29

Baka:

Szvsz ez erősen a játékostípustól, a kaland és a "táp" jellegétől függ (tudom, tudom, spanyolviasz).

A versengőbb hozzáállású és/vagy sikerélményekre szomjazó játékosokat állatira frusztrálja, ha a karakterük kispöcs a többihez képest, náluk fokozottan ügyelni kell a partiegyensúlyra.

Ha a kampány nem az a tipikus "feladat-orientált", vagy a "feladatok" nem a karakterek tápjain múlnak - tehát a karakterek statisztikái nem kifejezetten hangsúlyosak a játékban, akkor simán kivitelezhető, amennyiben a játékosok gyomra befogadja az ilyesmit.

Bizonyos játékokban gyakorlatilag lehetetlen tápolni (gondolok itt főleg bizonyos minijátékokra) - itt a probléma máris megoldva.

Meg a zsánertől is sok függ. Ha megnézed, a túlélős szörnyhorrorfilmeket sok esetben egyedül a vékony, bögyös dögös picsa éli túl, és nem az izmos néger veterán/exsittes. ;) Bizonyára az ilyesmi valahogy rpg-be is átültethető, nyilván jó adag humorral fűszerezve.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.30, 13:36

Üdv!

Egy ideje szöget ütött a fejembe valami, lehet hogy nagy baromság de max kövezzetek meg. ;)

Arról lenne szó, hogy adott egy játék ahol a csapat egyes tagjai eltérő erőszintet testesítenek meg, esetleg ugyanazon dolgot illetően (tehát a csapatban van teszem azt egy 2es szintű harcos karakter, meg egy 10es, ugyanez varázshasználóra, stb). A legtöbb mesélő úgy "tesz igazságot" ilyen helyzetben, hogy olyan tényezőre épít egy elemet a kalandban amit az alacsonyabb szintű karakter képes kivitelezni, a magasabb viszont nem (teszem azt az alacsonyabb szintű képes a falon járva harcolni, a magas szintű nem, és erre építünk egy harci jelenetet). Ellenben ez olyan mintha a magasabb szintű karakter tapasztalatát, hatalmát semmissé tennénk hogy az alacsonyabb szintű tudjon érvényesülni. Ami nem gond ha rövid időre reflektorfénybe akarjuk helyezni a gyengébb karaktert, de egy hosszabb kampányban már zavaró lehet hogy az erősebb karakter soha se tudja kihasználni az erejét, pedig a játékos tényleg egy harcművész mestert, veterán zsoldost, tapasztalt öreg róka varázslót, stb. akar játszani.

Tehát kérdés: hogyan oldható meg hogy az alacsonyabb erőszintű játékos ne érezze elnyomva magát? Lehetséges e, hogy több karakter is tudjon érvényesülni, akkor is ha egy erős karakter lefedi más karakterek ismereteit, szerepét a csapatban?
Volt e már dolgotok ilyen helyzettel, és hogyan kezeltétek? Esetleg konkrét példákat is tudnátok adni?

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.11, 15:00

Hali!

Soha nem a karakter értékeivel van baj.
A baj ott kezdődik, amikor a játékos mindenféle értékekkel, képességekkel, tárgyakkal, vagy bármi mással próbálja magát körbebástyázni feladatmegoldás, probléma, és végső soron kaland ellen. Mert mi izgalom van abban, hogy egy mindent tudó, sebezhetetlen, hiperszupermágikus, nagyon gyors, nagyon erős, nemtudommivel lehentelek/elvarázsolok/meghódítok/megfejtek mindent? Tudom, hogy van, aki erre "izgul", de azzal valami baj van. :)


Nekem is mindig ezt mondta az óvó néni, mikor közöltem, hogy ha nagy leszek, Darth Vader leszek. :) :D

Adios
KLM

Magyar

Magyar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.11, 14:43

Akkor most gonosz leszek, mert akkor a KM-mel van a baj, ha engedi ezeket neki és úgy, hogy a saját (KM) hátrányát okozza és zavarja/akadályozza is a mesélésben. :D

DreamerX

DreamerX

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 20 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.11, 13:02

Soha nem a karakter értékeivel van baj.
A baj ott kezdődik, amikor a játékos mindenféle értékekkel, képességekkel, tárgyakkal, vagy bármi mással próbálja magát körbebástyázni feladatmegoldás, probléma, és végső soron kaland ellen. Mert mi izgalom van abban, hogy egy mindent tudó, sebezhetetlen, hiperszupermágikus, nagyon gyors, nagyon erős, nemtudommivel lehentelek/elvarázsolok/meghódítok/megfejtek mindent? Tudom, hogy van, aki erre "izgul", de azzal valami baj van. :D

Magyar

Magyar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.08, 12:01

Hozza őket nehéz helyzetbe, gondolkoztassa el, vagy ő is hozzon be a történetbe egy pofátlanul tápos karaktert, ami aztán feladhatja alaposan a leckét a karaktereknek (játékosoknak).


Igen, ez így tökéletes. Amint ez megtörténik, kb a táposok táposok ellen dologba fullad az egész. Hú de jó. Mellesleg, ha a csapatból egy valaki kiemelkedően okos, persze játékosokra értem, akkor ő oldja majd meg az egész logikai részt, mert vagy ő kapcsol előbb, vagy csak ő tudja majd megoldani, vagy csak őt fogja érdekelni. A többiek meg szenvedhetnek. Játszottam már olyan partiban, ahol harcról szólt az egész. Ott az első enyhébb logikai feladvány elrontott mindent.


Ez minden partiban előfordulhat, ráadásul ha engedte a KM hogy a karakterek tápossá váljanak, viselje a következményeit. Különben meg ha a parti is és a Km is erre vágyik az miért gond? Főleg ha őket ez szórakoztatja... Ha meg nem tetszik a KMnek a fennálló helyzet beszélje meg a partival.
A logikai zseni meg bárhol előfordulhat ahhoz nem kell tápos kari/tápos parti. Vagy ne adja fel a küldetést annak a játékos karinak. Nem kell egy partin belül mindenkinek ugyanazt a küldit végeznie.
Mindenbe bele lehet kötni, de a valóságban sok mindenen múlik mi lesz a véglet és csak a döntéseinken múlik. Kérdés csak az hogy ki mit választ: Leül siránkozni vagy próbálja megoldani a helyzetet.

Hali!

Alapvetően talán nem is a karakterek egymáshoz viszonyított "erejével" lesz a gond, hanem a játékos mentalitásával.

Lájvban is, asztalnál is, nagyon jó szórakoztunk (ill. láttam, hallottam másokat szórakozni) "erős" és "gyenge" karakterek
egymás melletti játékával.
Mittomén, kis kezdő vámpírt tutujgatni a vén nosferatuval - majd vért izzadva "takarítani" kis hálátlan szemét után...

Adios
KLM


Lehet élvezni, főleg ha erre van ráállva a parti, általánosságban beszéltem erről. MAGUSban is meg lehet oldani hogy a kezdő tolvaj kari után kell a nyomokat eltüntetni, őröket vesztegetni, "takarítani" stb. Ez is egy út. Minden a Kmen múlik mit mire használ, milyen helyzeteket képes teremteni a fennálló helyzetekből (és persze a partin hogy a dolgokhoz miként viszonyul).

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.07, 21:42

Hali!

Valahogy nem értem miért gáz ha valakinek az átlagnál (akár sokkal) erősebb karaktere van. Sokkal húzósabb a helyzet, ha egy erősebb karakter kerül (magasabb szintű, több képességgel rendelkező, jobb felszereltségű) akár egy parti ellen vagy rosszabb ha bele. Utóbbi azért lehet kellemetlenebb, mert azok az ellenfelek, próbák általában nehezek a gyengébb/kisebb szintű kariknak, vagy a gyengébb/alacsonyabb szintű karik próbái unalmasak, élvezhetetlenek a "tápos" számára.


Alapvetően talán nem is a karakterek egymáshoz viszonyított "erejével" lesz a gond, hanem a játékos mentalitásával.

Lájvban is, asztalnál is, nagyon jó szórakoztunk (ill. láttam, hallottam másokat szórakozni) "erős" és "gyenge" karakterek
egymás melletti játékával.
Mittomén, kis kezdő vámpírt tutujgatni a vén nosferatuval - majd vért izzadva "takarítani" kis hálátlan szemét után...

Adios
KLM

Arbiter

Arbiter

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 2 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.07, 21:26

Hozza őket nehéz helyzetbe, gondolkoztassa el, vagy ő is hozzon be a történetbe egy pofátlanul tápos karaktert, ami aztán feladhatja alaposan a leckét a karaktereknek (játékosoknak).


Igen, ez így tökéletes. Amint ez megtörténik, kb a táposok táposok ellen dologba fullad az egész. Hú de jó. Mellesleg, ha a csapatból egy valaki kiemelkedően okos, persze játékosokra értem, akkor ő oldja majd meg az egész logikai részt, mert vagy ő kapcsol előbb, vagy csak ő tudja majd megoldani, vagy csak őt fogja érdekelni. A többiek meg szenvedhetnek. Játszottam már olyan partiban, ahol harcról szólt az egész. Ott az első enyhébb logikai feladvány elrontott mindent.

Magyar

Magyar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 472 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.07, 18:29

Valahogy nem értem miért gáz ha valakinek az átlagnál (akár sokkal) erősebb karaktere van. Sokkal húzósabb a helyzet, ha egy erősebb karakter kerül (magasabb szintű, több képességgel rendelkező, jobb felszereltségű) akár egy parti ellen vagy rosszabb ha bele. Utóbbi azért lehet kellemetlenebb, mert azok az ellenfelek, próbák általában nehezek a gyengébb/kisebb szintű kariknak, vagy a gyengébb/alacsonyabb szintű karik próbái unalmasak, élvezhetetlenek a "tápos" számára.
Mellesleg kicsit gyenge képességű mesélő az aki nem tud "tápos" karaktereknek mesélni. Legyen kreatív, találékony a KM, izzadjanak azok a játékosok, de élvezzék is. Hozza őket nehéz helyzetbe, gondolkoztassa el, vagy ő is hozzon be a történetbe egy pofátlanul tápos karaktert, ami aztán feladhatja alaposan a leckét a karaktereknek (játékosoknak).

-max-

-max-

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1121 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2010.01.02, 19:50

PONT az első karakterek szoktak azok lenni :five:

sem a visszafogottság, sem a kifinomultság, sem a kihívások okos (és nem erőből való) kezelése nem kezdő dolog

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1010 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.07, 20:50

Üdv!

KLM:

Én nem a partyra vetem a követ, hanem azokra akik szerint az normális és elfogadható, hogy a játékosok első karakterei hercegek, ítélethozók és arkónok legyenek. Én így látom.

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.05, 12:39

Hali!

Csak a partvonalról:

Ráadásul, idegen játékosoknál előfordul, hogy már berögzült szokásokkal rendelkezik. Olyasmire gondolok, hogy - szintén életből hozott példa - valahol az a szokás, hogy az összes karakter a város nagyhatalmú vezetője, a legkisebb rang az ítélethozó, záróakkordként egyik karakter a város Hercege...és ezek induló karakterek!!!! Míg nálam ez már táp. Méghozzá azért mert ha valaki csak felületesen ismeri a Vampire-t, akkor az ne rohangáljon már egy Herceggel kéremszépen.


Én egy ilyen partira nem vetnék követ - a Vampire ui. ideális "szetting" egy jó kis keresztapás power-gamingre.

A baj ott szokott kezdődni, ha nem a parti egésze (beleértve a mesélőt is) veszi tudomásul, hogy
ez most power-game, nem pedig a heti angstburger adag.

Adios
KLM

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.05, 11:43

Mivel még Te sem érthetsz mindenhez, és az utánajárás sem egyenlő még magával a tudással, az könnyen lehet, hogy most nem tudod elképzelni milyen az a karakter akinek ne tudnál élvezetes, és a karakter számára izgalmas kihívásokkal teli "kalandot" mesélni...de ez nem zárja ki annak a lehetőségét hogy lesz olyan ember aki majd ilyen karaktert hozna. Ahogy a kedves Lady Crow is írta, rengeteg olyan helyzet van amire nem lehet felkészülni, és ilyenkor vagy a mesélő vagy a játékosa kerül kutyaszorítóba. Előbbi a kényelmetlenebb.


Nyilvánvaló, nem is mondtam, hogy 100%-os lesz egy ennyire specializált történet. Azonban megfelelő mesélői fogásokkal "elterelhető" a játékos a Mesélőnek kedvező pályára és onnan már J. Attila nagy költőnk leszünk... :)

Ráadásul, idegen játékosoknál előfordul, hogy már berögzült szokásokkal rendelkezik. Olyasmire gondolok, hogy - szintén életből hozott példa - valahol az a szokás, hogy az összes karakter a város nagyhatalmú vezetője, a legkisebb rang az ítélethozó, záróakkordként egyik karakter a város Hercege...és ezek induló karakterek!!!! Míg nálam ez már táp. Méghozzá azért mert ha valaki csak felületesen ismeri a Vampire-t, akkor az ne rohangáljon már egy Herceggel kéremszépen. Nyílvánvaló hogy nem is engedném, bár tudnék neki kihívást biztosítani...elég antitálentumnak kell lenni, hogy egy Hercegnek egy mesélő ne tudjon ilyennel szolgálni...de egy kezdő úgyis csak a tápot látja ebben a rangban, és ha egyébként reálisan meg is szívatom (most inkább negatív értelemben tessék ezt érteni :ninja:), akkor meg csak nyavalyogna. Mint írtam, ez életből hozott példa, és gondolom ritkaság. A lényeg hogy van.


Igen vannak ilyenek. De nem állítanám őket rögtön pellengérre, hiszen legalább próbálkoznak megérteni a játék "magasabb" szintjeit is. Anno mi is megtettük, hogy matuzsálemeket, ítélethozókat és egyéb szörnyűségesen "tápos" karaktereket hoztunk a játékba. Ebből is lehet tanulni, csak foglalkozni kell vele. Nem mindegy, hogy egy játékos mit lát a karakterben és nem mindegy, hogy a mesélő mit mesélni neki.

Mindezzel azt akartam mondani, hogy egyrészt bárkivel megeshet legyen akármilyen profi, hogy valakinek nem tud mesélni (Igen Red, veled is megeshet. :sor: [Eddig azt írtad, veled ilyen nem történhet...inkább úgy vélem, eddig ilyen nem volt, de a jövőbe látással mi gyarló emberek nem rendelkezünk.])...másrészt van, hogy egyszerűen nem éri meg belefektetni az energiát, mert vagy a karakter, de sokkal jellemzőbb, hogy maga a játékos lesz az akadálya az élvezetes sztorinak. Annak ellenére is, hogy én esetleg jól fogok szórakozni, hogy kivételesen nem porban fetrengő csecsemőknek mesélek, hanem az Uraknak...mindenképp tekintettel kell lenni a többiekre is.


Nem azt írtam, hogy nem történhet meg. És jövőbelátással sem rendelkezem. (Ha rendelkeznék már régen nem itt tartana a világ... :sir: ).
Azt írtam, hogy felkészülök a karakterből, utána járok a témának és elbeszélgetek a játékossal. Ez általában elegendő ahhoz, hogy a karakter motivációit, céljait és szakterületének fontos lépcsőit megértsem. Aztán jöhet a játék és a történet folyamán már el lehet vezetni a karaktert arra a területre amiben Te is otthon vagy bedobni a teljesen ellentétes és végzetes helyzetbe... ;) A játékos pedig ha ennyire szakember nem hiszem, hogy a szakterületén belüli karaktert fog hozni (én sem játszottam még soha programozóval vagy számítástechnikai szakemberrel, mert tudom hogy az általam ismert mesélők ebben nem mozognak olyan szinten, hogy ne hibázzanak :) ).

Szóval szerintem lényegében a játékos és mesélő kapcsolata is nagyban meghatározza a dolgot, ebből a szempontból általában szerencsés vagyok és csak nagy ritkán futok össze ehhez hasonlókkal (:ninja:):

Amire Red utalt korábban, az pont idevág, mert az a Nosfi akiről szó van, szintén pontosan az a karakter volt, egy olyan tehetségtelen játékossal párosítva, hogy jómagam és egy másik játékos az első percektől szenvedtünk, és szinte könyörögtünk hogy legyen elküldve, mert borzalom volt hallgatni is...de igazából ha a saját hülyesége miatt nem hal meg a karaktere, lehet Red tovább mesélt volna neki. Szóval két ember szenvedett egy miatt.


Na szóval, korábban nem utaltam rá, Te hoztad ide a Nosfi témáját, mi általánosságban beszélgettünk. :para:

A játékossal előtte ti is beszéltetek és "segítettetek" neki a karakteralkotásban - már amennyit hagyott - akkor is voltak már furcsaságok az elképzeléseiben (a karakteralkotást a pontelosztásnál kezdte, minden elképzelés nélkül :ok: ).
Azonban a karakter átbeszélése után érdekes módon átlagosan, de hozta a karaktert! Az hogy ez a karakter egy akarat gyenge, mindenkit hátba támadó és eláruló, utolsó kis rohadék volt alacsony mentális képességekkel nem a játékos és a mesélő hibája. A játékos tapasztalatlanságához pedig tökéletesen illet a frissen ölelt karakter. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy beleszólása sem volt a játékosnak abba, hogy milyen klán tagja lesz, milyen további negatívumokkal - szinte csak az érte - és ezek után tovább játszott és bármilyen meglepő élvezte a játékot és játszotta a karakterét, akkor azt hiszem bőven az átlaga felett teljesített.

Az hogy ti közben szenvedtetek miatta, mert nem tudtatok mit kezdeni a karakterével és szerencsétlen karaktert (és játékost) a legszívatósabb helyzetekbe hoztátok, csak hogy elpusztuljon no comment. A szenvedés persze elég durván hangzik, hiszen érdekes módon a játékot élveztétek...

Amit még mindenképpen szeretnék hozzátenni, hogy egy csapaton belül is eltérhet a táp fogalma. Ugyanis rengetegszer megesett velem, hogy a logikusan felépített karaktert titulálták tápnak azok a játékosok akik a saját karaktereiket csak összegányolták, hogy legyen valami az aktuális játékülésre. :ok:


Ez játékosi butaság - emberi irigység -, azonban a szóhasználat helytálló.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1010 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.05, 11:14

Üdv!

Red:

Mivel még Te sem érthetsz mindenhez, és az utánajárás sem egyenlő még magával a tudással, az könnyen lehet, hogy most nem tudod elképzelni milyen az a karakter akinek ne tudnál élvezetes, és a karakter számára izgalmas kihívásokkal teli "kalandot" mesélni...de ez nem zárja ki annak a lehetőségét hogy lesz olyan ember aki majd ilyen karaktert hozna. Ahogy a kedves Lady Crow is írta, rengeteg olyan helyzet van amire nem lehet felkészülni, és ilyenkor vagy a mesélő vagy a játékosa kerül kutyaszorítóba. Előbbi a kényelmetlenebb.

Ráadásul, idegen játékosoknál előfordul, hogy már berögzült szokásokkal rendelkezik. Olyasmire gondolok, hogy - szintén életből hozott példa - valahol az a szokás, hogy az összes karakter a város nagyhatalmú vezetője, a legkisebb rang az ítélethozó, záróakkordként egyik karakter a város Hercege...és ezek induló karakterek!!!! Míg nálam ez már táp. Méghozzá azért mert ha valaki csak felületesen ismeri a Vampire-t, akkor az ne rohangáljon már egy Herceggel kéremszépen. Nyílvánvaló hogy nem is engedném, bár tudnék neki kihívást biztosítani...elég antitálentumnak kell lenni, hogy egy Hercegnek egy mesélő ne tudjon ilyennel szolgálni...de egy kezdő úgyis csak a tápot látja ebben a rangban, és ha egyébként reálisan meg is szívatom (most inkább negatív értelemben tessék ezt érteni :)), akkor meg csak nyavalyogna. Mint írtam, ez életből hozott példa, és gondolom ritkaság. A lényeg hogy van.

Mindezzel azt akartam mondani, hogy egyrészt bárkivel megeshet legyen akármilyen profi, hogy valakinek nem tud mesélni (Igen Red, veled is megeshet. :ok: [Eddig azt írtad, veled ilyen nem történhet...inkább úgy vélem, eddig ilyen nem volt, de a jövőbe látással mi gyarló emberek nem rendelkezünk.])...másrészt van, hogy egyszerűen nem éri meg belefektetni az energiát, mert vagy a karakter, de sokkal jellemzőbb, hogy maga a játékos lesz az akadálya az élvezetes sztorinak. Annak ellenére is, hogy én esetleg jól fogok szórakozni, hogy kivételesen nem porban fetrengő csecsemőknek mesélek, hanem az Uraknak...mindenképp tekintettel kell lenni a többiekre is.

Amire Red utalt korábban, az pont idevág, mert az a Nosfi akiről szó van, szintén pontosan az a karakter volt, egy olyan tehetségtelen játékossal párosítva, hogy jómagam és egy másik játékos az első percektől szenvedtünk, és szinte könyörögtünk hogy legyen elküldve, mert borzalom volt hallgatni is...de igazából ha a saját hülyesége miatt nem hal meg a karaktere, lehet Red tovább mesélt volna neki. Szóval két ember szenvedett egy miatt.

Amit még mindenképpen szeretnék hozzátenni, hogy egy csapaton belül is eltérhet a táp fogalma. Ugyanis rengetegszer megesett velem, hogy a logikusan felépített karaktert titulálták tápnak azok a játékosok akik a saját karaktereiket csak összegányolták, hogy legyen valami az aktuális játékülésre. :ok:

_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.08.05, 07:38

LadyCrow:

Igen így már számomra is világos amit mondasz... Igazság szerint engem sem aggaszt a dolog...

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.04, 19:44

A mesélővel közös karakteralkotás, és ha olyan a játék, akkor emellé a karakterek családi háttere és környezete tényleg marha jó alapot nyújthatnak és sokmindent megkönnyítenek. Nyilván ez sem mindenre recept, pl. ha a karaktereknek eleve nem "hazai pályán" mesélsz (katonák bevetésen vagy épp fogolytáborban, kutatók egy izolált bázison, hátizsákos turisták egy egzotikus országban, stb), akkor mondjuk _legtöbbször_ mindegy, hogy a karakternek ki az apukája/kiskutyája/aranyhala, és az otthoni szomszédságban hány drogdealert meg stricit ismer. :)


Szerintem nem mindegy, hiszen ezek a "hazai horgonyok" adják a karakter alapjait és nagyban befolyásolják a döntéseit is, valamint remek alapot szolgáltatnak a Mesélőnek... :ok: ...ezzel lehet igazából leginkább éreztetni a játékossal, hogy honnan jött és hova is tart.

Meg vannak olyan esetek, amikor a játékos váratlanul odaállít egy eleve többé-kevésbé fullra kidolgozott álmai karakterével, amin nem igazán szeretne változtatni, ellenben borzalmasan szeretne játszani vele, meg esetleg valamilyen elvárásai is vannak, hogy milyen jellegű/témájú kalandban venne vele legszívesebben részt - nyilván ekkor csak a "hozott alapanyagból" tudsz építkezni az adott kritériumok mentén.


Persze, ezért szoktam már pár nappal előtte egyeztetni és elkészíttetni a karaktereket... :ok:

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.04, 18:32

RedSign:

A mesélővel közös karakteralkotás, és ha olyan a játék, akkor emellé a karakterek családi háttere és környezete tényleg marha jó alapot nyújthatnak és sokmindent megkönnyítenek. Nyilván ez sem mindenre recept, pl. ha a karaktereknek eleve nem "hazai pályán" mesélsz (katonák bevetésen vagy épp fogolytáborban, kutatók egy izolált bázison, hátizsákos turisták egy egzotikus országban, stb), akkor mondjuk _legtöbbször_ mindegy, hogy a karakternek ki az apukája/kiskutyája/aranyhala, és az otthoni szomszédságban hány drogdealert meg stricit ismer. :lol:
Meg vannak olyan esetek, amikor a játékos váratlanul odaállít egy eleve többé-kevésbé fullra kidolgozott álmai karakterével, amin nem igazán szeretne változtatni, ellenben borzalmasan szeretne játszani vele, meg esetleg valamilyen elvárásai is vannak, hogy milyen jellegű/témájú kalandban venne vele legszívesebben részt - nyilván ekkor csak a "hozott alapanyagból" tudsz építkezni az adott kritériumok mentén.


Kilhalm:

A harci helyzet és a betegség modellezhetősége szerintem köszönő viszonyban sincsenek egymással.

Harci helyzetben a nagyobb tapasztalat, a jobb fizikai tulajdonságok és egészségi állapot, az ügyesebb taktika, az előnyösebb szituáció/pozíció és a fajább felszerelés pl. olyan tényezők, amik azért jelentősen megnövelik az egyszeri karakter esélyeit az ezekben kevéssé előnyös karakterrel / npcvel / csápos monsztával szemben. Ezt változó sikerességgel, de többé-kevésbé reálisan szimulálja számos rendszer (már amelyiknek egyáltalán a hitelességre törekvés a célja, és nem pl. az epikusság).

A betegségek más tészta. Ha a karakter "ellenfele" a tífusz, valamelyik himlő vagy a pestis, akkor - amennyiben nincs direkt ellene védőoltása (esetleg fenteziben valami vakcinavarázslatszerű anyámkínja) - kb. egyáltalán nem számít a karakter aktuális egészsége és immunrendszere (legfeljebb valami ezekkel köszönőviszonyban sem levő genetikai, baziritka, spéci tényezők). Magyarán szólva kontakt esetén Mr. Tapasztalt Überszívós Sztyeppebarbár Kalandozónak pontosan ugyanakkora (fölöttébb magas) esélye van elkapni, mint a rozoga Göthös Marinak, szóval felesleges rá bármi játékmechanizmust / kockapókert kitalálni. *
Ellenben pl. a lepránál az aktuál egészségi/immunológiai/higiéniai állapot tényleg állati sokat számít.


Remélem így már érthető, mire gondolok. És nem, egyáltalán nem aggaszt a téma, nekem még pl. soha nem okozott gondot. Csak ha már arról volt szó, hogy a "Ződ szarul kezeli a kórságokat", gondoltam megjegyzem, hogy a betegségeket, pláne gyűjtőfogalomként - szvsz - a többi rpg se tudja életszerűen kezelni.


* természetesen továbbra sem a mindenféle mágikus baszokra gondoltam, és nem az olyan játékokra, ahol mondjuk az epikusságból kifolyólag a játékos karaktereket eleve nem illendő mindenféle pórnépre jellemző nyavalyákkal szivatni.

Módosította LadyCrow: 2009.08.04, 18:35


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.04, 10:41

http://www.hellokittyonline.eu/index.php?c...about_gameIntro


Már bocs, de számítógépes játék... :lol: ...én a szerepjáték verzióra gondoltam... :aaaaa:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]