Ugrás tartalomhoz


Fotó

Nálatok mi számít már tápos karakternek ?


  • Válasz írásához lépj be
2354 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.27, 11:31

Hali!

A másik: ha mindenki körülöttem táp én már nem is számítok igazán annak.


Végül is, ja. Hiába lenne a karakter, azokkal a képességekkel IRL a világ ura, ha abban a
fantáziavilágban, ahová való, ott "megvan a helye".

Csak hogy durván példálózzak: nem értem miért nem halt ki Ynev átlag értékkel rendelkező lakossága az első durvább pestis, tifusz vagy ezekhez hasonló járvány során. Mert hogy kihalna ilyen rendszer mellett az tuti.


Azért itt álljunk meg egy szóra - a M* méreg/betegségmentő rendszerében kezelés nélkül se nagyon
lesz olyan természetes kórság, ami 100%-ban halálos (mert 8-12 az "átlagos főérték").

De ha mondjuk mégis lesz ilyen - akkor sem fog a lakosság 100%-a megfertőződni. A karatén fogalma
a M* 20+ ezer éves írott történelme alatt nagyon kétlem, hogy nem fejlődött ki.

Adios
KLM

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.27, 11:06

Ha a mesélő mindenre képesség-próbát kér, akkor valóban gáz egy teljesen szabályosan dobott karakterrel játszani. Ha csak akkor kell képesség-próbát dobni, ha a játékos egy saját maga által kevert hülyeségbe készül belehalni, akkor nem probléma.

A magus rendszere ilyen szempontból nem jó, mert nincs külön mechanizmus bizonyos dolgokra, amikre esetleg kellene, vagy legalább is nem lenne rossz, ha lenne.

Tipikusan ilyen a méreg elleni Egészség-próba: nagyon-nagyon meg lehet vele szívni a dolgot csak azért, mert nem dobott elég jót a játékos karakteralkotáskor. Persze ha a cél az, hogy a mérgek nagyon halálosak legyenek, akkor nincs gond.

Bulldy

Mitea

Mitea

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.27, 10:52

Igen ez egy érdekes felvetés, hogy ez ösztönzi a játékosokat arra, hogy tápoljanak... :felvon: ... az, hogy egy sikeres próba esetén -x módosítóval (ez általában 1 és 6 között változik) kell megdobniuk az amúgy is alacsony értéket. Így célszerű a 26-os érték, mellyel szinte minden helyzetben "talpon marad" a karaktered. Aki azonban erre épít, az vagy nagyon speciális karakterrel játszik - sötét elf vadász udvari ork ;) - vagy nem szerepjátékot játszik.
Szóval érett, szerepjátékot játszani akaró játékosok esetén szerintem nem probléma a alacsony érték... :felvon:


Én nem tudom te melyik rendszerről beszélsz de én arról amikor egy 10es átlagnak számít de egy 10es kockán 0-át dobni képtelenség és hogy 1est dobni rajta csekély esély van. Ha erőpróbát szeretnék és én nem sötét elf vadász udvari ork :ok: hanem egy egyszerű bárddal vagy tolvajjal játszom a tutkó a biztoshoz hogy nem dobom meg. Mert általában egy tolvaj ereje max 12 legalábbis nálam.

Csak hogy durván példálózzak: nem értem miért nem halt ki Ynev átlag értékkel rendelkező lakossága az első durvább pestis, tifusz vagy ezekhez hasonló járvány során. Mert hogy kihalna ilyen rendszer mellett az tuti.

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.27, 10:09

Mondjuk jó Km képes a jk-kat rávenni hogy mértékkel tápoljanak és végképp ne a társak és a szerepjáték rovására menjen a dolog.


Jó Mesélő és megfelelő (érett, szerep-játszani vágyó) játékosok esetén.

És életképes kariról még eszembe jutott: A magus tulajdonság próba rendszere egyszerűen nevetséges. Egy egyszerű átlag értékkel rendelkező paraszt mindenbe belehal, minden betegséget elkap, semmi önuralma se agya. Nem csoda hogy ilyen értékek mellett minden jk arra törekszik hogy jóval átlag fölé vigye a tulajdonságait főleg, ha túl akar élni. :felvon: És ez a rendszer miatt van nem a tápolás miatt.


Igen ez egy érdekes felvetés, hogy ez ösztönzi a játékosokat arra, hogy tápoljanak... ;) ... az, hogy egy sikeres próba esetén -x módosítóval (ez általában 1 és 6 között változik) kell megdobniuk az amúgy is alacsony értéket. Így célszerű a 26-os érték, mellyel szinte minden helyzetben "talpon marad" a karaktered. Aki azonban erre épít, az vagy nagyon speciális karakterrel játszik - sötét elf vadász udvari ork :ok: - vagy nem szerepjátékot játszik.
Szóval érett, szerepjátékot játszani akaró játékosok esetén szerintem nem probléma a alacsony érték... :felvon:

Mitea

Mitea

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 29 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.26, 23:34

Csak hogy legyen fenn más vélemény is a táp bizony jó dolog. Az én ismeretségi körömben a tápos kari az életképes kari főleg ha dnd nézzük. Ha meg a Cp-t akkor meg ráadásul, bár az ilyen karik általában félörültek is a sok beépített cucctól. Meg úgy egyébként minden világban jöhet egy tápos jk-val szemben egy még erősebb ellen és földbe döngöli és kész. A másik: ha mindenki körülöttem táp én már nem is számítok igazán annak.
Mondjuk jó Km képes a jk-kat rávenni hogy mértékkel tápoljanak és végképp ne a társak és a szerepjáték rovására menjen a dolog.

És életképes kariról még eszembe jutott: A magus tulajdonság próba rendszere egyszerűen nevetséges. Egy egyszerű átlag értékkel rendelkező paraszt mindenbe belehal, minden betegséget elkap, semmi önuralma se agya. Nem csoda hogy ilyen értékek mellett minden jk arra törekszik hogy jóval átlag fölé vigye a tulajdonságait főleg, ha túl akar élni. ;) És ez a rendszer miatt van nem a tápolás miatt.

(OFF)Lambach nem játszanék nálad :D
Szegény harcos, aki azért töltögette a karakterét hogy a harcban legyen sikeres és te elveszed tőle a lehetőséget hogy jobb legyen :) Meg ha egy összeszokott csapatban vannak hogy akadályozod meg hogy kiegyezzenek kié legyen az a mágikus fegyver? (/OFF)


Egyébként minden szívatás akkor jó, ha fejleszt (gondolkodtat) és a történetet viszi előre és nem hátráltatja a karaktereket a kibontakozásban szerintem. Kibontakozásban nem feltétlen szinteket és kincseket értek de ott van a karakter kijátszása, jó történetmegoldás legalább ugyanakkora jutalmat jelenthet mint bármilyen elképzelt kincs, ha nem nagyobbat. Legalábbis ez lenne az elképzelés hogy ezért játszunk nem virtuális kincsekért. Ha erre rá van vezetve a jk akkor az teljes siker egy km-nek.

Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.20, 13:39

Ez mind szép és jó, csak erősen rendszerfüggő.
MAGUS-ra még esetleg áll amit írsz, de mivel nincs egységes világkép akár az olyan apróságokról hogy: az első szintű harcos egy kis szarházi tojáshéjjal a fenekén (mivel első szintű), vagy a legjobbak egyike mivel kalandozó? Innentől borul az egész szinthez viszonyított szisztéma.

Arról már nem is beszélve hogy más rendszerekre átvetítve abszolút nem igaz. DnDben sokkal gyakoribbak a varázstárgyak, WHF-ben viszont minden kis szarért vagy megégetnek vagy a nagyobb súlycsoportú mágiát ismerők szednek darabokra érte.

Szó mi szó, szvsz sok újat nem mondtál...

Lambach

Lambach

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.07.17, 18:00

Saját taktikáim következnek(lehet nem jó de eddig bevállt)
5-6 szintig keine varázstárgy
utánna pedig szisztematikusan legyen vki tápos(tehát lehetsz a legnagyobb atombrutal mentalista lapislazulival 300 pszi ponttal de hogy a harci statjaid gyengék lesznek az is biztos)
Fegyverforgató kezébe ne adjunk harci statot durvito eszköszt(ezt adjuk tolvajnak vagy papnak)
varázsló ne kapjon semmit amiben manát tud tárolni
ne engedje senki hogy egy százalékos képzettséget 120 felé emeljen bárki is(Shackallor! Igen Krilehor?HOL VAN A TORONY?????? avagy a 280 százalékos zsebmetszés története)
A táp egy relatív dolog...
A mozaimágus táp de rájöttem hosszú idó után(és igen köszönöm az itt jelenlévő normális emberek tippjeti is bár egyikre sem lett végül szükség)hol szivatható az édes...

Vagy amikor pszionikus képességekkel megáldott kari agymosott zombit csinál mindenkiből, amerre jár (köztük a többi Játékosból is!), kiolvassa még a főgec gondolatait is, és úgy megzabálja még a legkidolgozottabb kalandmodult is, hogy a KM-t tele kell lőni nyugtatóval...


Igen igen...A Dzsennem jutot az eszembe oh édes nosztalgia...

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.06.16, 11:21

Aegis482 - Azt hiszem ennek nem mindegyik szólt a tápolásról... :aaaaa:

-A karakterem sokkal erősebb mint egy ember, ugyhogy felveszek 2 lovagpáncélt egymásra, ok?
-Ha leírom pontosan, hogy hova rakom őket akkor ugyen nem kapok negatív modosítót a 3 rohamfegyver, 4 pisztoly + 3 SMG re?


Hát ez mindegyik LOL... :sor:

-A karakteremnek biológiai látásmógja van, így nem köti meg semmi gondolkodását...- Ez a jk-nak azt jelentette,hogy mindig az aktuális kedve szerint játaszotta a karaktert.


Aham, jó "csel"... :titanic:

-Minek költsek pontot sociális skillre? Úgyis kijátszom majd...


Ezt már hallottam élő szerepjátékon is... :titanic: ...és ott sem sikerült... :)

-Ja nem montam, hogy a karakterem a démon NPC az ÉN elöző kalandombol?csak álcázta magát...


:D

-Fölösleges felvenni a cairn hátteret mindenkinek. Egy ember felveszi, és ő beengedi a többieket. Úgy is haverok leszünk.


Gondolom WW, hát igen ez is érdekes hozzáállás valószínáleg még a csapat orientált időkből ragadt meg... :titanic:

-Ha felvaszem a Szövetséges hátteret kidolgozom és neki is felveszem. Akkor az ő szövetségese az én szövetségesem. Hány emberet engedsz így meg?


Huh, ez nem rossz húzás... :titanic: ...ezért nem engedem kidolgozni a háttereket részletesen... :ok:

-A (cenzúra) képregényből szeretnék bejönni a karakterrel. Itt vannak a kidolgozás hozzá. :titanic: -Most miért nem? Csak egy Ember!!!


Ez eléggé tipikus és általában sz@r is... :kirohog:

És a kevencem:
-Kidoldoztam a saját diszciplina ösvényemet, mert a leírtak logikátlanok, és használhatatlanok...


Ezzel vigyázz, jó páran vannak itt akik egyetértenek az 50%-val... :rohog:

Aegis482

Aegis482

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 49 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.06.16, 10:07

Hello!

A tápolást én mindig utáltam, és amenyire csak lehetett próbáltam visszafogni.
De azért voltak helyzetek, amikor csak néztem, hogy jesszus milyen baromságokat tudnak emberek kitalálni.
Gondoltam megosztok egy-két, ilyen jó beszúrást:
-A karakterem sokkal erősebb mint egy ember, ugyhogy felveszek 2 lovagpáncélt egymásra, ok?
-Ha leírom pontosan, hogy hova rakom őket akkor ugyen nem kapok negatív modosítót a 3 rohamfegyver, 4 pisztoly + 3 SMG re?
-A karakteremnek biológiai látásmógja van, így nem köti meg semmi gondolkodását...- Ez a jk-nak azt jelentette,hogy mindig az aktuális kedve szerint játaszotta a karaktert.
-Minek költsek pontot sociális skillre? Úgyis kijátszom majd...
-Ja nem montam, hogy a karakterem a démon NPC az ÉN elöző kalandombol?csak álcázta magát...
-Fölösleges felvenni a cairn hátteret mindenkinek. Egy ember felveszi, és ő beengedi a többieket. Úgy is haverok leszünk.
-Ha felvaszem a Szövetséges hátteret kidolgozom és neki is felveszem. Akkor az ő szövetségese az én szövetségesem. Hány emberet engedsz így meg?
-A (cenzúra) képregényből szeretnék bejönni a karakterrel. Itt vannak a kidolgozás hozzá. :sor: -Most miért nem? Csak egy Ember!!!
És a kevencem:
-Kidoldoztam a saját diszciplina ösvényemet, mert a leírtak logikátlanok, és használhatatlanok...

Hát ezek a legjobbak amik most eszembe jutnak.
Igaz nem mindengyéknél én voltam a mesélő.
De mindig rengeteg időt vesz el,hogy egy egyezzen az ember tápolóval, hogy nem. De a roszabb, amikor meggyőzi a km-et. :rohog:

Executor

Executor

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 78 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.06.09, 19:29

Üdv!

ahogy elnézem, elég sok féle verzió van arra, h mi is a tápos karakter, én azzal a vonallal értek egyet, mely azt mondja, h valamilyen módon irreális(an erős) kariról van szó. Bár sok rendszert nem ismerek, valamennyire nyilván mindenki számára lehetővé teszi, h (akár kisebb-nagyon csalásokkal) túl erőssé kreálja hősét.

A gond ott kezdődik, h amikor csórikám tápolni igyekszik, akkor csak azt nézi, h kit és hogyan tudna legyőzni az adott világban. Valahogy elveszik a játékélmény, amikor harc annyira középpontba terelődik, h semmi más nem számít már (sokak szemében)

Én szvsz úgy vagyok vele, h a tápolni igyekvőt (érsd: aki csak a szintlépésért és a harci/mágikus képzettségek fejlesztésért tesz) megszívatom picit. Csírájában még lehet kezelni, h nem tudja a helyi nyelvet és hamar lefejezné a városi őrség minden rossz mozdulatáért, vagy kap egy jó betegséget stb. KM-ként van egy pr lehetőség és annál több kiskapu, hogyan tartsuk kordábana játékot.

Ha egy karakter eljut arra a bizonyos "táp" szintre (nem konkrét értékre gondolok, hanem amikor túlzóan erőssé válik) akkor szerintem a KM nagyobb bűnös, mint a játékos, vagy egyszerűen ott ér véget a játék, mert addig volt kihívás. Ha a a karakter szerzett egy (vagy akár több) mágikus vagy különleges fegyvert, netán egy főboss szintű NJK-val szövetkezik, stb. , akkor a KM engedett neki és nem gondolta át a következményeket.

Én a játékot a szabálykönyvek alapján leírt keretek közt szeretem tudni, amikor a KM szinte minden területen képes kihívásokat adni a partynak. Ha egy hosszú élet-út játék során a karakterek kezdenek túllépni a rendszeren, akkor sztem egy-két poénos és túlzó kalandot még össze lehet hozni, aztán érdemes új csapat után nézni. Én ezt tartom a dolgok rendjének.


Még annyit had fűzzek hozzá, h mivel most alakítottam egy új csapatot, és sokan vagyunk, nagyon kell figyeljek arra, h az újoncokat megragadja a világ és érdeklődjenek. Amikor egy tapasztalt játékos (aki tápolt már vagy 6 évet másokkal) csak azt meséli, h milyen übertáp istengyalázó karakterei voltak már.. nos, akkor az újoncok bólogatnak és várják a segítséget odaföntről


Üdvözlet mindenkinek!

Zeratul18

Zeratul18

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 52 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.05.28, 15:47

Nálam Táp:

Kovács András Péter amikor Vader nagyúr sisakját lekarcolja egy lakáskulccsal. :normaalis: :szomoru: :aaaaa:

Én idén Január 2.án.

Az ofőm. Ezért:
Osztálytársam: "Hallotta, hogy egy ember fejét levágta a villamos?"
Ofőm: "Nee! És túlélte?"

Egy jó :ize: t mindenkinek!

KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.14, 14:45

(OFF)
KLM:

Átvittem a SW/hajók topicba.


Oké, igazából én is gondolkoztam rajta...
(/OFF)


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.14, 07:37

Hali!

1, Átvittem a SW/hajók topicba.
2, Jó ha a rendszer a mesélő keze alá dolgozik <> a rendszernek kell az "egyensúlyt" fenntartania és megteremtenie

Adios
KLM

KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.13, 23:43

Hali!

Sci-fiben meg a lelőhetetlen, elnyűhetetlen űrhajók, agyonberhelt szállítóhajók, melyek még a legmodernebb vadászgépeket is kenterbe veri, és akkor tűzerő van felsorakoztatva rajta, hogy még egy fregatt kapitánya is megfontolja a visszavonulást, ha meglátja...


Erről mindig ez a teknő jut eszembe:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kormoran

Szóval tudnak azok a teherhajók...

Adios
KLM



Oké-oké, de amikor már három karakternek (fejvadász, csempész, zsoldos) is ilyen hajója van, akkor az már probléma... mert ugye elvégeztek egy mammutcégnek egy "nagyon piszkos" melót, és cserébe ugye csak annyi fizettséget kértek, hogy "egy kicsit hadd nézenek szét a raktárban"...

KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.13, 22:03

Jula:
Persze, nem a rendszernek kell ezt elsődlegesen megoldania, de ha túl hősközponttú a rendszer ÉS még táptalajt is ad a tápolásra ÉS (még a KM is kezdő és engedékeny VAGY logikus magyarázatokkal meggyőzhető), akkor bizony igenis elszaladhat a ló, ha még nem elég tapasztalt a KM az adott RPG-ben...

Példa:
A Star Wars D6 igenis hősközpontú, mert fejbe is lőhetik a karaktert, max. csak kicsit tovább lábadozik ÉS maga a világ és annak technológiája rengeteg lehetőséget ad tápolásra ÉS mikor még mesélni kezdtem benne, a játékosok logikus magyarázatokkal és/vagy IRL létező példákkal megindokolták a tápolást, hogy mire észrevettem, hogy elszaladt a ló, akkor bezony már csak nehezen lehetett visszafogni! ;)

Ellenben, ha a KM kezét valamilyen szinten "kötik a szabályok" és korlátozott a "tápolási lehetőség/fantázia", akkor kicsit könnyebb reális keretek között terelgetni a játékosokat...

Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.12, 19:42

Sziasztok!!


KYLE:

szerencsére olyan a rendszere, hogy nem termel ki magából legyőzhetetlen félisteneket a játék...

(OFF)Hát... Ha ezt a rendszernek kell megoldani, akkor az már régen rossz... ;)(/OFF)




Üdv.: Jula

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11628 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.08, 12:38

Hali!

Sci-fiben meg a lelőhetetlen, elnyűhetetlen űrhajók, agyonberhelt szállítóhajók, melyek még a legmodernebb vadászgépeket is kenterbe veri, és akkor tűzerő van felsorakoztatva rajta, hogy még egy fregatt kapitánya is megfontolja a visszavonulást, ha meglátja...


Erről mindig ez a teknő jut eszembe:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kormoran

Szóval tudnak azok a teherhajók...

Adios
KLM

KYLE

KYLE

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1403 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.06, 23:43

Hopsz... nem szoktam ide benézni, de megbökte a szememet a topic!
Első gondolatom nekem is az volt, hogy egy olyan karakter, aki már isteneket öl...
De amúgy attól függ milyen jellegű a szerepjáték!
Fantasy esetén a brutál harcosból verbuválódott mágus, akit se harcban, se mágiában nem tud legyőzni, még egy ősdémon sem, vagy az a szörny se melynek neve: "ÁÁÁááááááá"!!! (ld. Monty Python)
Volt egyszer egy elf-vámpír-fejvadász-boszorkánymester karakterünk (nem én engedtem a játékba), meg egy harcművész/varázslónk... Vagy amikor pszionikus képességekkel megáldott kari agymosott zombit csinál mindenkiből, amerre jár (köztük a többi Játékosból is!), kiolvassa még a főgec gondolatait is, és úgy megzabálja még a legkidolgozottabb kalandmodult is, hogy a KM-t tele kell lőni nyugtatóval...
Sci-fiben meg a lelőhetetlen, elnyűhetetlen űrhajók, agyonberhelt szállítóhajók, melyek még a legmodernebb vadászgépeket is kenterbe veri, és akkor tűzerő van felsorakoztatva rajta, hogy még egy fregatt kapitánya is megfontolja a visszavonulást, ha meglátja...
Továbbá a szintén agyonpáncélozott, szem-fegyver kiber modullal ellátott, turbó-fúziós-falanx-gyorsító-hereaprítóval lövöldöző két és fél méteres brutál fajú karakter, akit még egy lépegető sem tud megenni...
Kb. ennyi...
Mivel többnyire SW-t mesélek és Mókust meg CP2020-at játszok, ezért főleg ezekből indultam ki...

U.i.: Jedik nálam valahogy sosem tudták elérni a "tápos" szintet, a Cyberpunk-ban pedig még az agyonkrómolt félőrült-mészáros karimnak is tudtak ártani... szerencsére olyan a rendszere, hogy nem termel ki magából legyőzhetetlen félisteneket a játék...

Fonky_Family

Fonky_Family

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2031 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.04.06, 14:11

játszott már valaki a ster wars jedi academy-vel? ;)

bacs a star wars jedi academyvel?
:D

Ez most hogy jött ide? :D

_dani10 (NPC/NJK)

_dani10 (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2009.04.06, 13:22

játszott már valaki a ster wars jedi academy-vel? ;)

bacs a star wars jedi academyvel?
:D


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]