Ugrás tartalomhoz


Fotó

Nálatok mi számít már tápos karakternek ?


  • Válasz írásához lépj be
2354 hozzászólás érkezett eddig

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.20, 08:00

Hát ugye játéktól függ. Szerintem Héphaisztosz pld. "teljes" isten volt, de ha akkor válik "játszó karakterré",
mikor épp már a 9. napja zuhan (miután a kedves anyuka kivágta), akkor nem feltétlenül ő lesz a
tápos karakter definíciója...


Nem is lehetne, hiszen alapvetően egy letaszított istenről (még ha ronda, mint a bűn és sánta is) van szó és a tápolás - helyi szemléletet nézve - nem jellemző rá, ha az isteneket nézzük (és milyen más történetet is mesélhetnénk egy alapvetően isten karakternek?):

táp/ tápos: Olyan játékos karakter, aki indokolatlanul erős képességekkel, illetve tárgyakkal rendelkezik, illetve ilyen képesség, tárgy. (lsd. még munchkin, tápol)
tápol: Karaktert indokolatlanul, irreálisan gyors ütemben fejleszt. (lsd. még:táp/ tápos)

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3451 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.19, 01:21

Üdv!

A Dargay-féle Lúdas Matyiból? :felvon:

"Hát aki vótam, a vajákos Biri..."

"...az öreganyád!"
Igen, onnan vette az ihletet a játékos :pirul:

Maradok tisztelettel: Alister

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.18, 09:49

Hali!

A topik címére válaszolva: nálunk mondjuk egy félisten.


Hát ugye játéktól függ. Szerintem Héphaisztosz pld. "teljes" isten volt, de ha akkor válik "játszó karakterré",
mikor épp már a 9. napja zuhan (miután a kedves anyuka kivágta), akkor nem feltétlenül ő lesz a
tápos karakter definíciója...

Adios
KLM

Ui:

.... (a jó Biri néne, akit hajlott kora ellenére (vagy éppen azért) csak a csinos fiatal férfiak érdekelnek) ...
Maradok tisztelettel: Alister


A Dargay-féle Lúdas Matyiból? :szomoru:

"Hát aki vótam, a vajákos Biri..."

Módosította KLM: 2009.03.18, 09:52


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.18, 07:42

Alister - Jó meglátás... :)


A topik címére válaszolva: nálunk mondjuk egy félisten. Nem értek egyet azokkal a spílerekkel, akiknek mondjuk már egy akármilyen rendszerben 10. szintű harcos táposnak számít. És hány ilyennel találkoztam... :szomoru: :eeek: :ize:


Jonathan_Wright-Phillips - A félisten nem tápos karakter, hanem egy félisten. Aki ezt nem fogja fel és ellene cselekszik az vagy maga is egy félisten vagy ostoba (és ezért tűnik neki táposnak a félisten). Nézd meg mondjuk az Aberrant játékot, ahol alapból félisten kategóriás karakterekkel indulsz... :rohog: ...a 10+ szint játékokkal kapcsolatos meglátásod helyes, hiszen egy 14-ik szintű barbár már nem látja táposnak... :ugri:

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3451 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.18, 01:50

Üdv!

A mostani legjelentékenyebb életútszerű izénkben (Magus, Ifin, mindenkinek sok karakter, váltás karakterek között, gyakran kaland közben is) talán a következő karakterek indulhatnának a legtáposabb címért:
- a Sánta Kyr nevű vén rohadék, aki a Boszorkányerőd és a Sheral között a leghatalmasabb varázsló, és ezen a területen jó ha féltucat hozzámérhető mágiahasználó él
- egy gorviki orgyilkosszekta északi szeme és füle, a tökéletes, műalkotássá fejlesztett gyilkosságok bűvöletében élő fejvadász (nem áll rá a szám, hogy embernek nevezzem, habár biológiailag kétségkívül ez a helyzet)
- egy minden hájjal megkent dzsad orgazda, aki a legjobb úton halad afelé, hogy átvegye a város szinte teljes alvilágának irányítását, és nem régiben közreműködött egy sikeres öröklés-próbában az új nagykirály oldalán, valamint
- a város rendjét biztosító zsoldossereg kapitánya, aki jelenleg három napi járóföldön belül az egyetlen ütőképes katonai erőnek parancsol, valamint jelenleg elég jól fekszik mind az új nagykirálynál, mind a köznépnél.

A többiek hatalmasabb karakter vagy őrizet illetve "baráti vendéglátás" alatt van (az őrült tűzvarázsló, az ork kalózvezér, a városőrség volt kapitánya és a Gróf néven ismert párbajhős - mellesleg az új uralkodó apósa), vagy jóval passzívabbak (a jó Biri néne, akit hajlott kora ellenére (vagy éppen azért) csak a csinos fiatal férfiak érdekelnek) vagy sokkal finomabb eszközökkel dolgoznak (a pénzváltók és -kölcsönzők céhének szószólója és a nagykancellár (aki mellesleg Ranagol papja), akik igen óvatosan, és éppen ezért eredményesen manipulálnak tulajdonképpen majdnem mindenki mást is - csak sajnos egymás ellenében, ami lerontja a hatékonyságukat).

Na már most az, hogy a fenti karakterek közül egy esetleges közvetlen fizikai (komponenst is tartalmazó) interakció esetén ki marad életben és ki végzi az öböl vizében haleledelként vagy a zsoldosok fővajákosának preparálókamrájában, az jórészt a szerencsén múlna. A varázsló igazi roskatag vénség, aki már szenilis is, de minden mágiánál jobban védi a babonás rettegés, amit páratlan hatalma kelt, és ha ez nem lenne elég, vannak a fizikai harcban járatos szolgái. Az orgyilkos fizikai harcban vitán felül a legerősebb, ha sikerül becserkészni és meglepni az áldozatát, de ezenkívül csak a megbízója által biztosított erőforrásokhoz fér hozzá, és ideje jelentős részében az ő parancsait teljesíti. Az orgazda számos harcosnak és tolvajnak parancsol, és pénze és behajtható szívességei mint a pelyva, de az emberei többsége inkább csak kocsmatölteléknek jó és a jólét az ő fizikumán is nyomot hagyott. A zsoldoskapitány furfanggal és nyers erőszakkal minden közeli jelentékeny ellenlábasát felmorzsolta, de éppen egy újabb próbál a fejére nőni, és lehet, hogy hamarosan a hercegkapitányok lázadásával is szembe kell néznie.

Ja és persze szerintem egyik karakter sem tápos :szomoru: (bár az orgazda nagyon elkanászodott, mert a játékosa elég sokat mesélt mostanában), még úgy sem, hogy a többi JK koldusok, alkoholista-lecsúszott papok, stricik, verőemberek (illetve verőorkok), kiugrott írnokok, seftelő városőrök, drogos zenészek, piti tolvajok, szimpla veremharcosok, városi ítélet-végrehajtók, vajákosok és más hasonló kétes alakok.

Maradok tisztelettel: Alister

Jonathan_Wright-Phillips

Jonathan_Wright-Phillips

    Hóelf Herceg

  • Archívum
  • 597 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.03.17, 21:46

A topik címére válaszolva: nálunk mondjuk egy félisten. Nem értek egyet azokkal a spílerekkel, akiknek mondjuk már egy akármilyen rendszerben 10. szintű harcos táposnak számít. És hány ilyennel találkoztam... :szomoru: :eeek: :ize:

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.23, 14:19

Szóval a tápos karakter nem feltétlen egyenlő a nagyot sebző, sok HP-s harcossal.
Egyébként jól vagyunk, és nem tette tönkre a játékot a tápolás.


Szerintem eddig erről szó sem volt... :) ...mellesleg itt hol a táp? Egyébként további jó játékot... :rohog:

Mazlis

Mazlis

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.09.23, 11:21

Nemrégiben alakult egy csapat. Csak négyen vagyunk. Egy törpe pap harcias beállítottsággal, egy monk, egy harcos, és egy pszi warior. Nincs misztikus varázshasználónk. Egyébként DnD 3.5 játszunk.
A játékot 4. szinten kezdtünk. A mesélő úgy döntött, hogy mivel a csapat nagyon harcias beállítottságú, ezért a szintünknél magasabb modult mesél nekünk. Egyből megvilágosodtunk.
Egyrészt, hogy nem is vagyunk olyan táposak, mint gondoltuk. Másrészt ha lenne legalább egy első szintű varázslónk, aki használni tudná azokat amiket találtunk, nagyságrendekkel könnyebb dolgunk lenne. Apróság, de bizony hiányoznak a szociális skillek is, melyek szintén könnyebbé tennék az életünket.
Szóval a tápos karakter nem feltétlen egyenlő a nagyot sebző, sok HP-s harcossal.
Egyébként jól vagyunk, és nem tette tönkre a játékot a tápolás.

Módosította Mazlis: 2008.09.23, 11:25


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.26, 20:56

Szia!

Én inkább a játékosi viselkedésben látom a problémát, tehát szerintem ott van a határmezsgye, hogy a játékos egy döntést azért hoz-e meg, hogy a karaktere hatékonyabb legyen.


Igen, ilyenkor valóban a játékos hibázik, de magával rántja azonnal a mesélőt is, ha engedi neki a döntést... :buszke:

1. A legtöbb játék karakteralkotása már alapból übertáp karaktereket hoz létre az adott világhoz képest, tehát reálisan nem érezheti szükségének a JK, hogy még táposabb legyen. Ha igen, annak viszont meg kell jelennie a személyiségében is.


Hát ezzel nem értek egyet, hiszen ott van a CoC jó ellenpéldaként... ;) ...de leginkább igazzá teszi az Aberrant... :sor:

2. Egy fiktív karakternek szerintem úgy kell viselkednie mint egy fiktív karakternek, és nem úgy, mint egy valóságosnak - máshogy nem is viselkedhet. Vagyis, ha a filmekben, regényekben, képregényekben, tévésorozatokban nem egyfolytában azt nézi minden szereplő, hogy hogyan lehet hatékonyabb, akkor a szerepjáték jelenetei miért szólnának arról?


Igen, ez igaz is lehet, de a filmes példáktól szoktam falnak menni... :D

3. Tönkre teszi a játékélményt. Ez tapasztalat, nem tudom megmagyarázni - megideologizálni esetleg meg tudom. Az a játékos, amelyik azzal foglalkozik, hogy a karaktere hatékonyabb legyen, az kevésbé kreatív, kevesebb élvezetes tartalmat ad hozzá a játékhoz, én személy szerint pedig rosszul leszek tőle.


Igen ezt már én is tapasztaltam, ha egy játékos a karakter rendszerbeli hatékonyságának növelése érdekében játszik az eléggé el szokott szakadni a karakter kijátszásától... :sor:

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.08.26, 18:55

Hello!

Szerintem nem az a kérdés, hogy milyen erőszinten van egy karakter. Elvégre, ha nem arról szól egy mese, hogy ki milyen erős, akkor az se baj feltétlenül, ha nagy eltérés van a JK-k között. (Lásd, Gandalf vs. Pippin.)

Én inkább a játékosi viselkedésben látom a problémát, tehát szerintem ott van a határmezsgye, hogy a játékos egy döntést azért hoz-e meg, hogy a karaktere hatékonyabb legyen.

Tudom, ilyenkor jönnek azok az érvek, hogy "a karakter saját maga hatékonyabb akar lenni, és a játékos csak kijátssza". Ezzel csak 3 probléma van:

1. A legtöbb játék karakteralkotása már alapból übertáp karaktereket hoz létre az adott világhoz képest, tehát reálisan nem érezheti szükségének a JK, hogy még táposabb legyen. Ha igen, annak viszont meg kell jelennie a személyiségében is.

2. Egy fiktív karakternek szerintem úgy kell viselkednie mint egy fiktív karakternek, és nem úgy, mint egy valóságosnak - máshogy nem is viselkedhet. Vagyis, ha a filmekben, regényekben, képregényekben, tévésorozatokban nem egyfolytában azt nézi minden szereplő, hogy hogyan lehet hatékonyabb, akkor a szerepjáték jelenetei miért szólnának arról?

3. Tönkre teszi a játékélményt. Ez tapasztalat, nem tudom megmagyarázni - megideologizálni esetleg meg tudom. Az a játékos, amelyik azzal foglalkozik, hogy a karaktere hatékonyabb legyen, az kevésbé kreatív, kevesebb élvezetes tartalmat ad hozzá a játékhoz, én személy szerint pedig rosszul leszek tőle.

Tehát ha valaki nem foglalkozik azzal, hogy minél erősebb legyen a karaktere, akkor engem nem zavar, ha más okokból a hatékonyabb választás mellett dönt. Az viszont zavar, ha akár egy táptalan karakter csak a karaktere hatékonysága/épsége érdekében érvel.

Greywood

Greywood

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.09, 14:34

Bármilyen rendszerben lehet erős vagy tápos karaktert játszani / hozni.
Az már egy másik kérdés, hogy valaki ki is tudja -e játszani azt!!! :lol:

Lehet bármilyen tápos az ember karaktere, ha egyszerűen segg hülye a dolgokhoz és nem tudja kihasználni a karaktere "előnyeit"...

Illetve abból a szempontból csatlakozom az előttem állóhoz, hogy egy -egy rendszer nagyon is meg tudja határozni azt, hogy mennyire lesz hosszó életű a karakter.

Nyilván csodák nincsenek, de érdekes és peches dolgok annál inkább! :lol:

Norien

Norien

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 204 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 10:16

Tápos karakter az ami irreálisan kilóg a játék környezetébõl, és veri könnyedén értékekben a legnagyobb hõsöket is.

Erõs karakternek lehet mesélni, tápost meg el kell küldeni egy másik létsikra, hadd csatázzon félistenekkel :szomoru:

Egyébként KLM-nek igaza van, rendszerfüggő hogy mennyi az az esély, hogy a legpitlákabb csóringer valami eltaláljon 5%, 1%, de Cyberben pedig a legkisebb 6mm-essel fejbedurrantanak és max sebzés jön ki már belehalhatsz ha nincs sisakod meg bőrpáncélod.

Cyberben csak két jó dobás kell, és halott vagy lényegében, D10-el a találatnál, és egy jó sebzés. Mert ugye itt a golyók elől nem tudsz elfutni. Vagyis kemény 1-2 -val nehezíti a célszámot a jó MOZGÁS érték de az egyenlő a nullával.

Módosította Norien: 2008.07.02, 10:22


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.03, 10:05

Hali!

Én a magam részéről nem tennék egyenlőségjelet az "erős" és a "tápos" karakter közé,
de lehet, hogy csak én szeretem - időnként - ha bolygók felperzseléséhez bőven elegendő
tűzerőnek parancsolhatok :sor: .

Egyébként a statisztikák egy dolog... Az egy másik, hogy egy "erős" karakter mekkora
kockázattal "nyom le" egy gyengébbet, ez mennyire fárasztja/gyengíti, stb.

Úgy értem, D&D-ben (hacsak nem sikerül az ácét letolni a grafikonról némi mágiával)
a legtöbb harci karakternél belőhető, hogy hány száz goblint fog lemészárolni, egy
nagyon epikus csatában, mielőtt - apránként, de biztosan - elfogy.

Mókusban már csak a 00-ban reménykedhet a csóri goblinhorda.

CPunkban ellenben bámelyik részeg/belőtt csöves lehet szerencsés, és hacsak
nem hord a karakter sisakot (esetenként a bőre alatt :szent: ) akkor egy
vaktában eldobott sörösüveg is megölheti - mármint matematikai esély van rá.

Aztán ott a kérdés, hogy az adott világban/mesében kik erősebbek a karaktereknél,
illetve ezek hogyan reagálnak rájuk.
Ha az adott államot amúgy eltörölni képes karakterek szabadon grasszálhatnak
a királyságban, akkor esélyes, hogy valamit a mesélő kihagyott.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Másrészt... Nos a linken van pár kép - amennyire tudom a Prinz Eugene (mellesleg magyarul
Savoyai Jenő hercegről kapta a nevét, aki - többek között - Buda visszavételénél tüntette
ki magát) a "gomba" szára mellett, de a "kalap" alatt volt.

Ez szerintem nagyjából a Ground Zero.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Adios
KLM

Zaraquer

Zaraquer

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 130 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.03, 09:04

Valóban, a játéktechnikának elvileg a tápolás visszafogása is lenne a célja, ha erre gondolsz. Azonban kiváncsi vagyok, az a hajó milyen közel volt ahoz a bizonyos atomrobbanáshoz. :szent:

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11638 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.03, 07:42

Hali!

Első blikkre az ember azt mondaná, hogy annak, ami túlél egy nukit,
annak nem kellenek statisztikai adatok.

Aztán olvastam a Prinz Eugen cirkálóról...

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cro...2C_25_July_1946

..ami két nuki után fél évvel süllyedt el és messze nem a legvastagabb páncélzatú,
legnagyobb vízkiszorítású és legnagyobb ágyúkat hordozó hajó volt...

Úgyhogy ha valami ilyesmi előfordulhat a játékban, nem árt ha a rendszer
kezeli (vagyis legyenek statjai...).

Adios
KLM

maldreidor

maldreidor

    kashikoi souryo

  • Fórumita
  • 317 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.03, 07:04

A szuperhősnek azért kellenek értékek, mert a következő potenciálisan akkor lesz szuprhős, ha az előzőt lenyomta. :szent:

Zaraquer

Zaraquer

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 130 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.03, 00:22

,,Márpedig akkor is!'' valamint ,,Csakazértis!'' és a ,,Ki vagy te nekem?''. Ezek Szuperhős szájából ,,igazságok'', más szájából hiúságok.

Leophane

Leophane

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 547 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.04.02, 18:41

Vagyis, szuperhősnek nem kellenek értékek, hanem irányelvek. "Miért ne sikerülne?"

Zaraquer

Zaraquer

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 130 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.03.27, 12:12

Hm, ezzel az állásponttal is egyetértek. Szuperhősnek végülis nem kell érték. Úgyis minden dobása sikerül, mintenkit leüt. :)

HalfDemon

HalfDemon

    Gonosz Házimacska

  • Fórumita
  • 603 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.03.27, 01:55

Nemnemtevedes. Annak nem kellenek ertekek.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]