Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Kard es Magia kalandmodul: A Tengerek Urai (elGabor )


  • Válasz írásához lépj be
27 hozzászólás érkezett eddig

ZeKosza

ZeKosza

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 303 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.22, 21:25

Na, most már én is úgy döntöttem, hogy alaposabban belenézek ebbe a Kard és Mágiába., merthogy elsőre nagyon tetszik. Igazából a kalandok hangulata egyből megfogott ebben a modulgyűjteményben - számomra megvan benne a lapozgatós könyvek naiv bája (pozitív értelemben), és a Might and Magic rpg lézerfegyveres sárkánykaszabolója is.:) Egy szó mint száz, ki fogom próbálni élesben. És újabb gratula egy "veterántól".



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4191 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.22, 08:26

Lepus: a másik (nemrég kezdődött) kampányom hasonlóan fókuszált, a kipróbált "amnéziátok van és jó nagy trutymóban vagytok" receptre épül. Ez azért is szükséges, mert tudom, hogy az egyik játékos hajlamos a kalandok kikerülésére, és ha nem ösztönzik erősebb eszközökkel, akkor hajlamos a nyugodt, de előbb-utóbb nem túl érdekes "építkezős" játékmenetre. Meglátjuk majd, mire jutunk vele.

Az alapkampány csapongóbb és változó tónusú. Az, hogy nem alakult ki benne egy meghatározó szál, részben annak a következménye, hogy a játékosok alapvetően szabadok, és ez jött ki a cselekedeteikből; részben pedig annak, hogy két alkalommal, amikor majdnem sikerült kulcsinformációkat szerezni specifikus karakterek ambíciózus projektjeihez, a balszerencse és a hibás döntések következményeként pont a cél előtt kicsúszott a markukból a győzelem.

Az utolsó bekezdéseddel egyetértek; én is nagyon szeretem ezt a megközelítést. Talán a Wilderlands tudatosította bennem a szemléletet.

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.21, 13:01

Én azon gondolkodom, hogy indítanék egy Fomalhaut kampányt, ha találok lelkes játékosokat...
Kicsit a régi és új házasságaként tudnék elképzelni egy ideális kalandsorozatot - egyik oldalon a "régi" vonal, a szabad kóborlás, kalandozás és a játékosi képességekre fordított figyelem a karakterek képességeivel szemben, a másik oldalon pedig az "új" vonal, a karaktereknek legyen jól meghatározott célja, ideális ha a csapat nem mindenféle vidék aljanépségéből verbúválódott "rag-tag" rablóbanda (ld. ember varázsló egy mágikus birodalomból, elf vándor, áruló sötételf tolvaj, hobbit betörő és hét törpe), hanem hősök csoportja, akik okkal vannak együtt, és okkal járják a világot...

Pl. egy isten követői, akik uruk régi hatalmát szeretnék visszaállítani... Vagy egy hanyatló kupolaváros lakói, akik a külvilág felderítésére, erőforrások gyűjtésére, vagy valami titokzatos feladat elvégzésére vállalkoztak... A lehetőségek tágak, és minden egyes "saját történet" ezer ponton kapcsolható a világ apró rejtélyeihez.

Nekem nagyon tetszenek a magyarázatlanul hagyott kis titkok, rejtélyes feliratok és szobrok, romba dőlt városok az élet nyomaival... Mindegyik mögött egy egész regényre elég történet lehet, és csak a mesélőn (és a játékosokon) múlik hogy melyikbe merülnek bele.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 13:16

Marvin: Ez valóban így van. Én bepróbálkoztam egy teljesen "szabad bejárású" kampánnyal, de a játékosok nem haraptak rá, többé-kevésbé igényelték a "questeket". Szvsz ha van egy történetszál, amibe a játékosok belekapaszkodhatnak, de emellett ha akarnak, mehetnek a saját fejük után is, az a legideálisabb.

A cikk tárgya nekem tetszik. Nem a megszokott kalandmodul (ez nem baj!), inkább bő lére eresztett kalandötletek gyűjteménye. Ha akar, a mesélő építhet rá kampányt, lehet egy-egy epizódként beszúrni belőle valamit egy futó kampányba, vagy csak kiindulópontként elővenni egy hirtelen összeállt játékhoz. (Az a halálom, mikor egy modulban még harmadik olvasásra sem tudtam megjegyezni sok apró, de fontos momentumot.)

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 09:11

Akkor ezt megbeszéltük. :)

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2176 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 08:47

Jó lenne már felfogni, hogy vannak ám átmenetek is a csőkaland és a "sandbox" közt, a többit meg rajongva tisztelt mesélőm már volt szíves. :nyal:

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4191 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 08:24

Ravenheart: Marvin régóta játszik a kampányomban, tehát legitim véleményét feltehetően a játékmenet alapján alakította ki.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 08:16

Jó lenne már felfogni, hogy a sandbox játékstílus és a vázlatosan kidolgozott modulok nem egyenlőek a hack'n'slash-sel, és egyáltalán nem zárják ki a jó történetek lehetőségét, sőt! Én például jobban szeretem, ha van nálam valami forrásanyag, amiből a játékosok kialakítják a maguk kis történetét, mint a precízen felépített forgatókönyvet, ami korlátozza a játékosok mozgásterét.
Másrészt, játékosként is jobb érzés a saját történetedet írni, mint végigvándorolni másén. Ha utóbbira van igényem, akkor megnézek egy filmet, elolvasok egy könyvet.
Ez a kiegészítő sokkal több kalandlehetőséget és történetet tartalmaz a maga húsz oldalában, mint sok más játéknál egy 64 oldalas kalandmodul. Csak kicsit dolgozni kell vele, nem úgy mint a "késztermékeknél".

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2176 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 07:44

Lehet, hogy nagyon klasszikus és oldschool ez a "felszabadultan vándorlunk, gyakunk és tápolunk, amerre látunk"-stílus, de nekem kicsit több sztori kéne bele. A maga műfajában ettől még remek.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4191 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.19, 05:44

Lepus -- thx. Islands on an Emerald Sea címen két része már megjelent a Knockspell első és második számában.

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.18, 18:13

Fantasztikus! Zseniális!

Frankón a rajongótok vagyok. :) EZ a szerepjáték reneszánsza, nem a Kódex. Fordítjátok már az anyagot angolra? Ezt erkölcsi kötelességünk megosztani a világgal!

T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 540 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 13:10

Köszönet a néggyel osztható oldalszámért! Már ki is nyomtattam a kedvenc A5 füzet formátumomban:)

Jakirte_Jak_Cyr

Jakirte_Jak_Cyr

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 13:02

Ravenheart: Igen ismerem a sorozatot, még igen igen fiatalon néztem is a Cartoon Networkön :-PPP

Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 361 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:42

Gulandro:
A történetszál az lesz, amit a játékosok és a DM majd játék közben összehoznak. Nem szükséges azt is meghatározni, mi a szigetek bejárási sorrendje, vagy hogy mi a karakterek motivációja.

Tényleg a "modul" elnevezés mire utal? Hogy a kampányba beilleszthető/cserélhető elem? Vagy valami másra?

Urban: Hol játszotok? :rohog:

Gulandro

Gulandro

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 825 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:22

Igazán szép munka, de kalandmodulnak nem nevezném. Remek világleírás egy "elszigeteltebb" térségről és ahogyan meg tudtam állapítani hűen követi a korábbi anyagok hangulatvilágát.
Nekem hiányzott valami történetszál ami összekötötte volna ezeket az igencsak különböző helyeket, hogy modulnak lehessen hívni. De nagyon szép munka.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4191 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:19

Tyr: a következő anyag szerintem nagyon jó lesz (ezt azért mondom ilyen bátran, mert nem én írtam), de erről majd akkor. :rohog:

És igen, ez elég sok anyag, tkp. kampányba illesztve több hónap volt, és az egészet még nem is látták a karakterek - igaz, ezt egy szabadon mozgó játéksorozatban nehéz is lenne elérni.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:13

Jakirte_Jak_Cyr (ID: 1620441): Ha ez jatekban is erdekelne, szeretettel varlak nyaron elkezdodo kampanyomban! :rohog:

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:11

En meg azt tennem hozza az elottem levokhoz, hogy a Tengerek Urai rendkivul konnyen osszekapcsolhato tobb mar letezo modullal. Egy potencialis szal lehet pl. 'a madaras tema', lasd: Protorosz szentsegtelen titkai -> Torott pusztak (Madarak tornya) -> Pazuzu temploma -> A Tengerek urai (Madarak szigete)...

Az ilyen fajta, kapcsolodasi pontokban rendkivul gazdag, de laza (tehat nem leterhelo vagy csovonalon halado) modulokhalozaton alapulo vilagepitkezest eddig hazai anyagokban meg nem lattam... gratulalok, szamomra peldaerteku!

Tyr

Tyr

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 207 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:10

elGabor: nincs gond vele, ez pont ettől jó. :rohog: Kicsit lehet variálni és testreszabni a szigetvilágot.

Várható még hasonló? (gondolom sok meló volt ötletelni és összerakni)

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4191 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2009.06.17, 12:01

Tyr: az az igazság, hogy a legtöbb sziget nem hogy nevesítve nem volt a világtérképeken, hanem egyenesen utólag rajzoltam be őket. A többségük persze bárhol és többnyire tetszőleges konfigurációban elhelyezhető.

Jakirte_Jak_Cyr: ízlések és pofonok. :rohog: Vannak olyan kalandok, amelyekben a világnak ez a rétege nem jön elő (tkp. a legtöbb ilyen); a jelenlegiben éppen nagy hányadot képviseltek a futurisztikus elemek.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]