Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Geist: the Sin-Eaters (mesmer )


  • Válasz írásához lépj be
31 hozzászólás érkezett eddig

SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.09.03, 12:28

Kis ügyességgel fel lehet menni akár 4-6-ig is szerintem, de tény, hogy ebben a játékban a legkönnyebb kimagyarázni, ha az egyik tag éppen távol van. (Elment nyaralni, nem érdekli, egyébként sincs semmi köze hozzá, élvhajhász, és most elugrott a szigetre bulizni, etc.)

mesmer

mesmer

    Ordo Dracul tag

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.09.01, 19:16

CtL és GtS-E nem véletlenül mosódik össze, hiszen mindkettőnek közös a fejlesztője. Aki mindkét könyvet ismeri, simán felfedezi a hasonlóságokat és a különbségeket.

LadyCrow: sok olyan játékosról tudok, aki szereti az udvarokat, attól függ, h milyen mesét képzelsz el, mert akár jól is elsülhetnek.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.30, 18:59

szabadid:
"A Lost kapcsán mindenki szidja az Udvarokat, holott szerintem azon kevés játék egyike, ahol ezeknek van létjogosultsága"

A chagelingek valamilyen szintű összefogásának van létjogosultsága, ami a kis baráti körtől kezdve őrzőkultuszig sokminden lehet. Az udvarok azonban nagyon izzadságszagú "találjunk ki ezeknek is supernatural politizálgatós társadalmat" jellegű próbálkozás, ami szerintem iszonyatosan mellément, és sok tekintetben tökéletesen logikátlan - az okokat nem fejtem ki, itt nagyon off lenne, ha mégis érdekel valakit, a CtL topicba át lehet vinni.

***

A Geist egyelőre kifejezetten szimpatikusnak tűnik, az ismertető is jól sikerült. Lost és a Created mellett ez a harmadik olyan fővonalas "lény" (a hétből?), ami az én nwod-omban helyet kaphat, bár a Hunterrel még ismerkednem kéne.

A geist-szervezetek tényleg feleslegesek, gondolom azért kerültek be, mert
- szabvány egységes alapon mindenhová betettek ilyen társadalmi mintákat
- hogy a nagyobb partiknak könnyebb legyen mesélni.

Az más kérdés, hogy ez szerintem is annak a játéknak tűnik, ahol egy vagy két játékosnál többnek nem igazán érdemes mesélni.

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.30, 13:54

Szerintem is. Csak az a lényeg, hogy magától értetődőnek legyenek beállítva a külső események és a legkevésbé legyen nyilvánvaló, hogy a csapat összeterelését szolgálják a nehézségek... :)

Pl. az ominózus Vampirebe 8 db. gamesessionon keresztül szivatta a játékosokat egy odatéved Ananasi- worm creature és csak a 7. gamesessionnál jöttek rá, hogy Ananasival van dolguk. De a félelemtől úgy öszekovácsolódott a csapat a 6 gamesession szivás után, hogy szinte párosával és kézenfogva meneteltek az összetartás irányába (és végre kicsit könnyebb lett mesélni, ahogy teltek a gamesessionok), pedig volt ott a Brujah-tól a Samedi-ig minden, még Mage crossover is... :freud:

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.30, 09:53

A Lost kapcsán mindenki szidja az Udvarokat, holott szerintem azon kevés játék egyike, ahol ezeknek van létjogosultsága.

A changelingek esetében az összetartás túlmutat azon, hogy elpanaszoljuk egymásnak a bánatunkat. Valahogy az Igaz Tündérek ellen is védekezni kell! És ott a Sövény is, néha elszabadul, és olyankor bizony jól jöhet egy-két szövetséges, ha nem akarod nagyon megszívni. Meg eleve a másolatok megléte nem csak a "tulajdonosukat" érinti, hanem minden Lost-ra kihat. Szerintem.

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.30, 09:45

Na igen, ezért kell a mesélőnek jó hangulatot teremtenie és úgy szőni a szállakat, hogy el tudja palástolni azt a nyilvánvaló tényt, hogy csak azért gyerekkori jópajtások, stb. stb. hogy egyáltalán lehessen mesélni ilyen képteen helyzeteket egynél több embernek...

Még a vámpiroknál is OK szerintem, hogy kiváncsiak a létezésük céljára, de hogy egyik Lost-ot mit érdekli egyáltalán a másik nyomora az (mesélő)szorongató kérdés, hiába van mindenféle szekta és kultusz...

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.29, 22:12

Szerintem ha WoD-ban ismerik egymást a karakterek az több problémát szülhet.

Oké, még werewolf-ban esetleg (hiszen lehet, hogy egy alomból valók), na de a többi játékban? Elképzelek egy Elíziumot, ahol csupa ismerős arc fut össze.

- Jé, te is vámpír vagy?
- Igen, én is...
- Tök, jó, hát már a középsuli óta nem csesztettük egymást, végre egy kis nosztalgia.

De viccet félretéve, azért elég nagy összetartó erő bír lenni a hasonlóság. Hisz Bűn-falóként (vagy bármilyen más természetfeletti lényként) mi az első reakciód? "Vajon vannak mások is? És ha igen, ők hogy viselik? Mi az ő történetük? Stb."

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.29, 19:37

Igen, hasonlóan lehet eljárni, ha problémásak a karakterek. Most fantasyba vetettem be a "gyerekkori jóbarátok" elcsépelt módszerét. (Ezzel lehetett megmagyarázni egy istentelen Wier lovag és egy Orvella imádó boszorkánymester sszövetségét...) 1,5 játékalkalom a közös (és sötét, baljóslatú) gyerekkor kidolgozása (két kis középkorianakinszkájvóker állatokat kinoz, stb. stb.) és közös problémák, aztán akkor már nem lesz olyan elcsépelt az egész. Ja, ez volt életem legfárasztóbb sztorija, a kaotikus gonosz karakterek maguk alakitják a történetet és nem valami logikusan, igy előre rögzitett eseményeket dolgoztam csak ki. Így is extrém fáraztó volt...

Ide is valamilyen nagyon szerencsés sztoryline-t kell előre igazitani a karakterekhez személyre szabva, tehát nagy kidolgozást igényel és a storyteller valószinűleg el fog fáradni, nem is kicsit! De nagyon ötletesnek tűnik, lehet, h. majd kipróbáljuk.

SlyZero

SlyZero

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.29, 19:14

Őszintén szólva, így ismertetők alapján, nekem még a geist a legszimpatikusabb az eddigi nwod-os kiadványok közül, persze azt, hogy két ilyen lény összedolgozzon, azt tényleg problémás eloldani.
Talán úgy, hogy a karakterek között már eleve van valami kapcsolat (rokonok, ugyanott dolgoznak, közös üzleti vállalkozásuk van, ugyanaz a kedvenc szórakozóhelyük, ahol mindig történik valami érdekes, stb.).

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.29, 09:33

Azért Magebe, Werewolfba, Vampire-be könnyű (a többihez képest) 2 nél több játékosnak mesélni, mert bármi történjen is eléggé nehezen maradnak ki a karakterek az események hatásai alól. A rekord 7 játékos volt akiknek Vampire-t meséltem és igy is megélt 1x gamesession-t, igaz a végére 4-5 játékos maradt, volt kis szelekció... :) Igaz a "jön a Sabbath, micsináljunk AD&D vámpirfogakkal történetnek indult, persze pár csavarral érdekesebbé lett téve, 2 karaktert bizony a többiek irtottak ki... (és a játékosok száma is ezzel összefüggésbe hozhatóan csappant meg, persze még élnek a srácok, csak más csapatot "bomlasztanak", más városokban rongálják a maskarádét (még ott is el nem kapják őket) stb. :freud:
De az biztos hogy ne legyen "elcsépelt" de maradjon meg a hangulat, stb. fentartása nehéz.
Én úgy oldottam meg, hogy voltak benne nyomozós szállak, akciók és szándékosan úgy haladt a storyline, hogy a nyomok alapján nem igazán tudták, mivel is állnak szembe, mert többértemű válaszokat kaptak mindig mindenre - mindezt a karakterekkel és a WOD pszeudoreaitásával tökéletes összhangban! (Életem második legfárasztóbb mesélése volt! :P )
De szerintem ilyet az emlitett Promethean, Lost és Geist vonalon nehéz lenne összehozni.
A crossover meg nagyon kétélű dolog, neki köszönhetően egy Nosferatu utazott délben az autóbuszon (egy mage támogatásával hozták össze) és a storyteljesen megindokolta, akkor ott nem is volt annyira stilustalan, mint igy elsőre hangzik, a szabállyrendszer is megengedte, de azért erősen olyan érzésem kezdett támadni, hogy "akkor itt álljunk meg"...

mesmer

mesmer

    Ordo Dracul tag

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.28, 22:29

Hm, sztem mindegyik WoD krónika veszít valamit az értékéből, ha több embernek meséled. Már nem annyira personal horror, mintha 1:1 alapon játszanátok.

Ez a hosszú krónika átok engem is kísértett, minél hosszabb valami, annál nehezebb megtartani a hangulatot, újdonságérzetet, ugyanakkor a legtöbb érzést/emléket ez tudja szolgáltatni leginkább.

Promethean, Lost és Geist: inkább 1:1 vagy max. 1:2 alapon tudom legdinamikusabban elképzelni, de persze mindig vannak kívételek.

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.28, 20:53

Én játszottam/meséltem a régi WOD -ből mindent, kivéve a Changelinget. Végülis a Vampire vitte el a pálmát a csapat részéről, de a Mage is jó kis játék volt. DE mint mesélőnek egyre nehezebb dolgom volt úgy felépiteni a játék menetét, hogy megmaradjon a hangulat, mert apránként " 5 kis pöttyökké" (próbáltak) válni a játékosok (nem tápolás miatt, hanem hosszú kampányok során, több évszázados karakterekkel, akik kezdők voltak a játék elején, csak (előre gondolva a helyzetet, hogy lehet h. hosszú kampány lesz és az mégis csak snasz lett volna, hogy napjainkba játszunk és minden héten újabb esemény...)) jó régen a történelembe kezdtük :) )
Tehát: ha új supernatural jött a városba, nagyon ügyesen kellett felvezetni, hogy ne legyen "Instant help for Storytellers: Some creature with purpose, to tell stories about them" feelingje a dolognak...

Ezek a geistek jó ötletek és be is passzolnak a világba, de olyan kicsit mint a Wraith: túl egyéniek, hogy több játékosnak meséljen az ember, mert nem hinném hogy annyi "közös kis programjuk lenne" mint mondjuk egy Sabbath- packnak! :freud:

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.28, 20:08

Mi az nWoD megjelenése óta nem is játszottunk Vampire-t, viszont másfél évig nyomtuk halandókkal, valamint két rövidebb Werewolf történeten is túl vagyunk már - és ahogy a többieket ismerem, ha legközelebb WoD-ozunk, kizárólag vérfarkasok és cseregyerekek jöhetnek szóba :)

mesmer

mesmer

    Ordo Dracul tag

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.28, 12:27

Ez eléggé vámpír elitista hozzászólás volt! Mintha az lenne minden idők koronázatlan császára! Én személy szerint simán el tudom képzelni, hogy nem egy-kettőt, hanem három-négyet sőt... még többet játszok Promethean-t, Lost-ot vagy a Wraith utáni feketebáránnyal a GEIST-el. :felvon:

FadingHarlequin

FadingHarlequin

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.27, 12:48

elöljáróban annyit, hogy nem vagyok WoD fan. Viszont nem is értem a felháborodást a sok "QWERTZ: the ASDFG" miatt: sztem kitűnő szórakozás, ha egy-egy vámpírozás után mintegy relaxációként a játékosok mondjuk vérfarkasokkal, bűnevőkkel vagy akármi mással játszanak egyet-kettőt, pláne hogy a világ és a szabályrendszer nagyjából ugyanaz, csak kevés újat kell olvasniuk játék előtt. Mindenesetre várom a "Chuck Norris: the Roundhouse Kick" kiegészítőt :felvon:

mesmer

mesmer

    Ordo Dracul tag

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.27, 10:25

Cthulhu: Igen, a könyv végén ott van, hogy "All things are born of darkness". sEMMI több. Egyesek szerint a középkori kiadványokat fogja jelenteni. Sztem nem lesz több új faj az nWoD esetében. Amúgy pedig egyetértek szabadiddel.

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.27, 09:35

Ezt a "túl sok a természetfeletti" dilemmát sosem értettem.

Én egy Geist kampányba tuti nem vinnék bele a kísérteteken túl semmilyen egyéb supernaturalt.

Mivel az nWoD-ban, az alapkönyvön kívül, minden csak opció, így neked sem kötelező egyszerre szerepeltetni mind a hét fajta lényt.

Cthulhu

Cthulhu

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 710 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.27, 09:08

Nem szeretnék ünneprontó lenni, de nekem kicsit már soknak és erőltetettnek tűnik a rengeteg "Something: The Anything" a WoD világában. Félreértés ne essék, nagy rajongója vagyok a settingnek, csak ugye a Geist már a hetedik, és ha jók az értesüléseim van még pár faj a kiadó tarsolyában. Zárszóként majd esetleg megjelentetik a "Mundane people: The fewest" cimű kiegészitőt?
Jó persze, nem kötelező mindent belevenni egy-egy játékba, de akárhogy is nézem, az új WoD világát is szépen lassan kezdik betölteni a különböző természetfeletti lények. Persze elvileg mindegyik borzasztó ritka, de mint tudjuk sok kicsi sokra megy. Lassan az átlag halandó már félhet kimenni az utcára, mert ha véletlenül nekimegy valakinek a tömegben, az is jó eséllyel valami supernatural...
Az ismertető amúgy korrekt, köszönet érte - kiváncsi voltam mivel rukkolnak elő WW-ék és a cikk tökéletesen eleget tett ennek.

mesmer

mesmer

    Ordo Dracul tag

  • Archívum
  • 487 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.26, 21:20

Köszönöm a visszajelzéseket!

Először a Rites of Spring ismertetővel fogok elkészülni, nemsokára. Aztán fejezem be az infernósat - ami jövő héten lesz kész.

Társaságok: nem kötelező alkalmazni őket, csomó utalás van, hogy lehet kisebb kultuszokat használni csak. Az összeesküvések pedig amúgy csak legendák. Vagy lehet nem?

ElfQT

ElfQT

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 272 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2009.08.26, 14:28

Király cikk, köszi, Geist fórum:
http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=16322


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]