Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kérdések-válaszok #7


  • Válasz írásához lépj be
2698 hozzászólás érkezett eddig

Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 19:52

Jula: De igen, Arel akarata ellentmond a szabálynak. Itt jön képbe az általam kifejezetten utált "együttműködik a szabállyal, amíg tud" magyarázat. Gogan Lah együtt tud működni a szabállyal, mert nem vagy köteles nem nevesített kallert célozni a képességével (tehát amíg egy másik szabály erre nem kötelez, addig nem használhatod a képességet nem neves kallerra, mivel nem mond az ereklye szabálynak közvetlenül ellent a képesség).

Arel akarata viszont nem tud együttműködni a nevesítés szabályával, mivel nem tud lehozni úgy egy második neves kallert, hogy a szabályt ne bírálja felül. Ilyen módon itt megtörténik a felülbírálás. Ennek a felülbírálásnak pedig egyetlen feltétele van, az, hogy legyen ugyanabból a kalandozó lapból kalandozóként legalább egy a jelenben/mélységben.

Módosította Noran: 2009.10.14, 19:53


Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 18:55

Sziasztok!!



Újra Csontlovag:

Arel akarata nem ment fel a nevesítés alól, hanem megengedi, hogy leidézz olyan neves kallert, akinek egy példánya már a jelenben van (a visszahatás miatt annak is kallerként kell lent lennie). Azt nem figyeli a képesség, hogy más laptípussal van-e a jelenben még ugyanilyen neves lapod, csak az a lényeg, hogy legyen legalább egy a jelenben/mélységben. Ha ez megvan, szabad a pálya.

Ez még mindig nem tiszta nekem. Leírom, hogy miért.
Múltkor (szerintem van annak már egy éve is) felvetettem egy kérdést Sziklával kapcsolatban: mi van akkor, ha Vérkővel megy ostromolni - és hozzátettem, hogy bár tudom, hogy ereklye, de Groghan-lah csatolta hozzá. Ez a kis sztori azért érdekes, mert erre pont te válaszoltál, mégpedig azt, hogy Groghan-Lah képessége nem ment fel a szabály alól: azaz csak olyan kalandozóhoz csatolhatok ereklyét a képességével, akihez amúgy lehet is... (Azaz alapesetben neveshez.)

Kérdésem ennek fényében újra a következő:
Miért idézhetnék le még egy Csontlovagot, ha már van egy Csontlovag kalandozóm ÉS egy Csontlovag szövetségesem - mindez Arel akarata mellett, lásd lent.
Le szeretném idézni a harmadikat. Elvileg nem lehet, mert a szabály tiltja. De van Arel akarata, ami megengedi - azaz szerintem csak megengedné, ha CSAK kalandozó Csontlovagom lenne lent. De mert van Csontlovag szövetségesem is, ezért az ő vonatkozásában még él a nevesítés szabálya, mely szabály alól csak KALANDOZÓK esetén enged felmentést Arel akarata.
(És ha nem lenne tiszta, hogy miért kevertem ide Groghan-Laht: mert mindkettő megenged valamit, ami azonban nem írhatja felül a szabályt.
Értem én, hogy a lapot kell figyelni, és HA teljesül az Arel akaratának feltétele, akkor kifejti a hatását, mert -mint írod - azt nem figyeli a képesség... Csakhogy a szabály igen, aminek nem lehet ellentmondani!
Groghan-Lah: "Valamely hozzá csatolt ereklye varázstárgy akciólapját csatolni kell célpont kalandozóhoz." Ennyit mond. Nem figyel mást a képessége, nem nézi, hogy van-e másik neves kalandozó, akihez lehet csatolni, stb. DE!!! Nem írhatja felül a szabályt, tehát ha az a célpont kalandozó történetesen nem nevesített, akkor cseszhetem.
Arel akarata: "Játékba hozható olyan nevesített kalandozó, amiből van már a Jelenben vagy a Mélységben." Ennyit mond. Nem figyel mást a képessége, nem nézi, hogy van-e más olyan "entitás" a Jelenben, aki miatt nem lehet leidézni, stb. DE!!! Nem írhatja felül a szabályt, tehát a nevesítés szabálya miatt nem kerülhet a Jelenbe Csontlovag KALANDOZÓ, ha van már a Jelenben Csontlovag SZÖVETSÉGES.)

Hol hibás a gondolatmenetem? (Komolyan érdekel, mert nekem ez valahol nem áll össze; ugyanakkor én TÉNYLEG elhiszem, hogy lehet, csak nem értem, hogyan és miként - és legfőképpen: miért?)




Üdv.: Jula

Módosította Jula: 2009.10.14, 18:56


Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 18:50

A szívás csak az, hogy mivel ereklye, ezért nem csatolható nem nevesített fejvadászhoz, így Birodalmi mortelhez sem (amikor kijött, akkor a szabály még megengedte, hogy nem neves ereklyét csatolj nem neves kallerhoz).

Egyébként adtál egy ötletet, mert egy pakliba nem ugrott be, hogy mivel fogjak könnyen bestiát és hatalomszót.

Módosította Noran: 2009.10.14, 18:51


Imi

Imi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 986 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 18:39

Hali!

Lopakodó véd Uroyahaas és Gabhurgatolos hatalomszavak ellen?
http://www.ketmagus.hu/lopakodo.jpg


A két bácsi csak azt mondja hogy nem véd mást a titkos nyelv, de Lopakodó nem titkos nyelvet ad, tehát véd.


:D reméltem. Köszi :)

Lord_Tyuk

Lord_Tyuk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 18:39

Hali!

Lopakodó véd Uroyahaas és Gabhurgatolos hatalomszavak ellen?
http://www.ketmagus.hu/lopakodo.jpg


A két bácsi csak azt mondja hogy nem véd mást a titkos nyelv, de Lopakodó nem titkos nyelvet ad, tehát véd.

Imi

Imi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 986 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 18:27

Hali!

Lopakodó véd Uroyahaas és Gabhurgatolos hatalomszavak ellen?
http://www.ketmagus.hu/lopakodo.jpg

Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 10:02

Ha Sonnor vérgyűjti magát varázstekerccsel,és 3 mp-ért lemásolja a varázslatot,akkor mi fog történni? Kap mondjuk 14 sebzésjelzőt,és meghal? Én meg kapok 14 manát?

Vérgyüjtés:
"Irányítójának célpont nem sérült kalandozója X szintet sérül, majd a sebzés nagyságának megfelelo számú MP-t kap irányítója (X nem lehet nagyobb a célpont aktuális szintjénél.). Ezután a Mélységbe kerül."
A válasz nem, mivel a hatás érvényesülésekor választod meg a sebzés nagyságát. Tehát érvényesül a elsö Vérgyüjtés, választasz rá 7 sebzésjelzöt, Sonnor szintje leesik 0-ra (alapszint mínusz sebzésjelzök). Jön a második, aminek nem választhatsz az aktuális szintnél (tehát 0-nál) nagyobb sebzést, így erre 0 MP-t kapsz.

Viszont ki tudsz Gyüjteni két 7. alapszintü kallert 6-6 MP-re (márha nem akarod kinyírni öket). Ezzel termelhetsz 12-3=9 MP-t.
Itt megjegyzem azt is, hogy arra is jó a téma, hogyha az ellenfél lelövi egy varázslatodat, akkor a lövésre megszak megduplázhatod 3-ért, és ekkor a másolat miatt mégiscsak létrejön a kívánt varázslat (és ha van ikrionod, még kapsz is 2 MP-t :D ).
Nem lett gyenge csávó ez a Sonnor.

Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.14, 06:01

4-et. Kahrem a harc idejére adja a plusz fizikumot, sikeressérgöl pedig még harc manöverben is csak a harc lépés után beszélünk.

craft

craft

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 457 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 20:31

Belső Iskola magiszterem Al-Bahra-Kahremet használ max szintre. Sikeres a manőver, mennyi lapot dobhatok el az ellenfél paklijából?

Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 19:41

Arel akarata nem ment fel a nevesítés alól, hanem megengedi, hogy leidézz olyan neves kallert, akinek egy példánya már a jelenben van (a visszahatás miatt annak is kallerként kell lent lennie). Azt nem figyeli a képesség, hogy más laptípussal van-e a jelenben még ugyanilyen neves lapod, csak az a lényeg, hogy legyen legalább egy a jelenben/mélységben. Ha ez megvan, szabad a pálya.

Majd elfelejtettem. Az is jó, ha van egy Csontlovagod a mélységben, mert akkor is folyamatosan működik a kombó.

Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 16:15

Sziasztok!!

Köszi a válaszokat.

Jula:
"Játékba hozható olyan nevesített kalandozó, amiböl van már a Jelenben vagy a Mélységben."
Tehát mükszik a kombó, csak mielött szövetségest csinálsz a Csonlovagból, le kell tenned a másodikat, hogy teljesüljön a kitétel.

Hja és arra is figyelned kell, hogy mindig maradjon legalább egy kaller Csontlovagod.

Aha, értem én, de lenne még egy kérdésem.
1. Leteszem a Csontlovagot.
2. Kiteszem Arel akaratát.
3. Leidézek még egy Csontlovagot.
4. Valamelyik Jelenben lévő Csontlovagomból szövetségest csinálok. (Tehát van egy kalandozó és egy szövetséges Csontlovagom.)
5. Le szeretnék idézni még egy Csontlovagot. Megtehetem? (Nem értetlenkedem, csak szerintem ebben az esetben nem tehetek le még egy Csontlovagot. Ugyanis Arel akarata "felment" a nevesítés szabálya alól a KALANDOZÓ Csontlovag vonatkozásában, de ettől még a szabály szerint elvileg nem tehetem le az újabb Csontlovagot, mert bár a kalandozó Csontlovag miatt megtehetném, a már szövetségessé vált miatt viszont nem! Vagy rosszul gondolom?)



Üdv.: Jula

Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 14:48

Jula:
"Játékba hozható olyan nevesített kalandozó, amiböl van már a Jelenben vagy a Mélységben."
Tehát mükszik a kombó, csak mielött szövetségest csinálsz a Csonlovagból, le kell tenned a másodikat, hogy teljesüljön a kitétel.

Hja és arra is figyelned kell, hogy mindig maradjon legalább egy kaller Csontlovagod.

Módosította Noran: 2009.10.13, 14:49


Stick

Stick

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 615 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 12:40

Sziasztok!

Koszi a valaszt!

Mas:
1. Csontlovag altal visszahozott kalandozora teszek egy Feketelunir sodronyinget. Ez a kalandozo sebzest kap. Mi tortenik? Meghal, vagy sem? Ha masodszor is sebzest kap egyazon korben, akkor gondolom, mindenkeppen meghal, mert attol mar nem ved a vert. De ved-e az elsotol?

2. Jol gondolom, hogy ha Arel akarata mellett szeretnek tobb Csontlovagot leidezni, akkor azt csak addig tehetem meg, amig egyik sem valik Szovetsegesse? (Ha van egy Csontlovagom, kint van Arel akarata, akkor elvileg lehozhatok meg egyet. Ha van egy Csontlovagom, aki szovetseges, es kint van Arel akarata, akkor szerintem nem hozhatok le meg egyet, mert Arel akarata kalandozora hivatkozik. Jol gondolom?)


Koszi,
Jula


1. Az első sebzéstől nem hal meg, mert a szupermengúnya kilövi mint halált okozó hatást.
2. Én eddig úgy voltam vele, hogy lehet, de az érvelésed helyénvalónak tűnik.

Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 12:25

Sziasztok!

Koszi a valaszt!

Mas:
1. Csontlovag altal visszahozott kalandozora teszek egy Feketelunir sodronyinget. Ez a kalandozo sebzest kap. Mi tortenik? Meghal, vagy sem? Ha masodszor is sebzest kap egyazon korben, akkor gondolom, mindenkeppen meghal, mert attol mar nem ved a vert. De ved-e az elsotol?

2. Jol gondolom, hogy ha Arel akarata mellett szeretnek tobb Csontlovagot leidezni, akkor azt csak addig tehetem meg, amig egyik sem valik Szovetsegesse? (Ha van egy Csontlovagom, kint van Arel akarata, akkor elvileg lehozhatok meg egyet. Ha van egy Csontlovagom, aki szovetseges, es kint van Arel akarata, akkor szerintem nem hozhatok le meg egyet, mert Arel akarata kalandozora hivatkozik. Jol gondolom?)


Koszi,
Jula

Lord_Tyuk

Lord_Tyuk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 12:07

Conjurator es Alvunosi rotsarkany hogyan mukodik egyutt? X erteket meghatarozhatom 1234534252617-nek is, es csak 2 MP-be fog kerulni; vagy X erteke fixen 2, ennek megfeleloen Rotsarkany soha nem erhet el 2-nel nagyobb tulutest, ha Conjurator is a Jelenben van?


"X-es lapnak nem határozható meg az MP-értéke, ezért olyan hatás nem érvényesül rá, amely az MP-értékre vonatkozik. X-es lap MP igénye nem állítható be egy adott értékre, így nem ingyenesíthető, de MP-igénye módosítható."

Ergo egyszerűen Conjurator nem hat a Rőtsárkányra.

Jula

Jula

    Dandárkugli

  • Fórumita
  • 1146 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.13, 11:53

Sziasztok!


Lehet, hogy volt mar...
Conjurator es Alvunosi rotsarkany hogyan mukodik egyutt? X erteket meghatarozhatom 1234534252617-nek is, es csak 2 MP-be fog kerulni; vagy X erteke fixen 2, ennek megfeleloen Rotsarkany soha nem erhet el 2-nel nagyobb tulutest, ha Conjurator is a Jelenben van?

Elore is koszi!



Udv.: Jula

Noran

Noran

    Baltás pajtás

  • Archívum
  • 2409 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.12, 19:51

Egyelőre semmi extra. Semmi nem utal sem egyszóra, sem többszóra.

ollo2000

ollo2000

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 130 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.12, 19:47

A hatalomszavakon szereplő egyszónak és többszónak van valamilyen vonatkozása a játék szempontjából? Szabályban nem találtam erről semmit.

Weser

Weser

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 981 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.10.10, 11:58

folytatás


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]