Ugrás tartalomhoz


Fotó

Játékszabály kérdések


  • Válasz írásához lépj be
1661 hozzászólás érkezett eddig

gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.20, 04:06

Jó lenne tudni, hogy a 8 éves lánynak milyen társasjáték tapasztalata van, de általánosságban azt mondanám igen. A játék koop, így tudsz neki segíteni. Javasolnám az Orvos szerepet neki és elsőre a 4 járványkártyás előkészítést.

Jó játékot!

 

eléggé OFF

 

A Pandemic játszható egy 8 éves lánnyal?

 



elefge

elefge

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.20, 00:19

eléggé OFF

 

A Pandemic játszható egy 8 éves lánnyal?



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 20:47

A 18. oldal nem világos.

 

 

Az aktuális HP/épelmét miért keverő össze a maximálissal? Csak azért, mert a max. csökken, attól az aktuális miért csökken...????

 

Ez a Arkam Horror esetén sincs kellően tisztázva...

 

- maximum életerőd az az érték, ami fölé nem emelkedhet az életerőd bármi is történjen. Az aktuális életerőd, az ahol éppen a kaland közben tartasz. Például a maxod 5 HP de éppen az aktuális 4 HP (mert sérültél). Hiába kaphatnál vissza 2 HP-t, 5 HP-ra gyógyulsz (maxra) és 1 elveszik (nem lehet 6 HP-d).

- ha csökken a maximumod, nem csökken az aktuális automatikusan. Például max 5 HP-d van, de az aktuálisod 4 HP. Csökken 1-el a max, akkor max 4 HP és aktuális 4 HP. Azonban innen már legközelebb csökken mindkettő, ha a max csökkenne. Max 3 HP és az aktuális is lemegy 3-ra, sorvadsz elfelé. Nem lehet az, hogy a maxod 3 HP, de az aktuálisod 4 HP.

Nem érzem ezt olyan bonyolultnak. :)

 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 20:22

A varázslatnál az képesség az kettős? Tehát bármeddig lockolhatsz vele kezdvező dobást, de annyival kevesebb kockával vág neki mindenki más? A lockolt kocka használatát úgy látom nem lehet megtadani bárki használhatja. Mi van, ha színes kockát lockolnak?

 

- bármeddig "secure"-olhatsz kockát varázslaton (különbség van a secure/focus/assist/lock képességek között), azt bárki használhatja és bármilyen színű kockát tárolhatsz varázslaton. Tehát sárga, piros kockát is (ez egyfajta taktika is a játékban).



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 20:17

Hoppá...

Ha valaki nem fejez be egy kalandot, akkor a kockát rajta kell hagyni a kártyán és a következő játékos annyival kevesebbel dob? A 11. oldal alapján ezt látom...

http://www.szellemlovas.hu/tarsasjatekok/szabalyok/eldersign_eng_rules.pdf

 

 

- nem marad a kalandon kocka! Maximum egyes lapok és szörnyek lockolhatnak kockát.

9 oldal:

"After failing an adventure, the player returns all dice assigned to completed tasks to the dice pool."



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 20:12

A fókuszt megértettem az online játék és egy videó alapján a társasjátékról, de a segítség kérést nem. Segítséget kérni akkor lényegébn csak akkor lehet, ha már valaki elbukta a próbálkozását, ha jól értem, mert máskülönben nem lennétek egy kaland lapon. Ez lényegében azt jelenti, hogy a fókusz képességet nem te adod, hanem a másik játékos. Ez viszont jelenti azt, hogy egy dobáson belül lehet fókuszálni ÉS segítséget kérni? Vagy dobásonként csak az egyik?

 

- ha valaki elbukik egy kalandot, jelzője rajta marad (legyen passzív). Ide jöhet egy másik nyomozó (aktív) és megpróbálja ő is megoldani. Az aktív a szabályok alapján fókuszálhat. A passzív bármikor, ha nem sikerül egy dobással haladni a kalandon segíthet, tehát egy sikertelen dobás után az aktív fókuszálhat, a passzív segíthet. A passzívot erre nem lehet kötelezni, mivel, ha segít és ennek ellenére az aktív bukja a kalandot, akkor a segítő passzív is kap büntetést, mégpedig veszít 1 életerőt vagy 1 épelmét (ő dönt, melyiket). Ha nem segít, nem kap semmi büntetést, csak az aktív.

 

 

Sajnos a nyomozókról nem találok listát és képet a neten, de ez alapján egyes képességek értelmezése lehet, hogy konflikutosokat okoz.

 

- majd írd meg, mi nem tiszta, mi okoz konfliktust. Nekem eddig elég egyértelműek voltak a nyomozók képességei.

 

A nyomozók adhatnak át egymásnak tárgyakat?

 

- nem. Ez egy érthetetlen szabály, de ez van.

 

A varázslatokból, ha a végtelen hosszú ideig lockolt kocka kikerül, akkor a varázslat is kuka? Tehát lényegében a tárgyak és varázslatok egyszer használatosak?

 

- igen. Amit használtál, discard. 

 

Ha én varázslattal lockolok egy kockát, akkor azt más nem éri el, mikor neki kell dobnia?

 

- a lockolt kockát bárki eléri, felhasználhatja a körében.

 

Ha questeken két olyan szörny van, ami lezárja mondjuk a sárga kockát, akkor az azt jelent, hogy amíg van ilyen szörny, akkor addig nem érhető el a kocka?

 

- igen, ilyen az élet a rettegés múzeumában.

 

Ha a nyom piros színű háttérrel van, az azt jelenti, hogy akkor piros színű kockával kell megdobni a nyomot?

 

- ezt majd pontosítsd, mert nem értem.

 

A terror hatásokat csak akkor kell végrehajtani, ha terror-t dobott BÁRKI és nem sikerült BÁRMELYIK kalandnál megoldani a kalandot akkor is, ha nem annál a kalandnál van?

 

- az adott terror hatás csak arra a kalandra vonatkozik, ahol van és csak arra a nyomozóra, aki éppen teljesíteni próbálja.

 

A játék hogyan balanszolja ki a játékosok számát? Egyszerűen nem értem, hogy mi változik 1 vagy 4 játékos esetén. 4 játékos esetén 1 nap alatt minden játékos egyszer tud cselekedni, aztán jön a hatás, négy felé oszlanak az erőforrások a szörny és kaland megoldásokból. 1 játékos estén minden erőforrás egy játékosnál (nyomóznál) van, de minden hatás ellene szól. Ennyi lenne balansz összesen?

 

- nincs balanszolás és nem oszlanak az erőforrások x felé. A nyomozó körében rámegy egy kalandra - ha akar - és ha ott jutalmat szerez, azt ő kapja meg, senki más. Köre végén megy előre az óra. Ami nehézség, hogy 4+ játékosnál egy nap nem kerül mindenki sorra, több mítosz hatás, éjfél hatás érheti, több a holtidő.

 

Ha egy nyomozó elpusztul, akkor a nála levő pecsétek is az enyészeté lesznek?

 

- nincs nála pecsét. Ha megszerzel egy ősi jelet egy kaland jutalmaként, az a Vén kártyájára kerül.

 

 

 

Toljad! :D

 

Elder Sing-hoz ki ért itt? Lenne pár kérdésem a FAQ és szabálykönyv elolvasása után is..

 

 



Thaur

Thaur

    Csúf zöld szörny

  • Fórumita
  • 1812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 18:35

Már nem ismerem olyan jól, de pár dologra azért tudok válaszolni:

 

>Sajnos a nyomozókról nem találok listát és képet a neten, de ez alapján egyes képességek >értelmezése lehet, hogy konflikutosokat okoz.


 

Kártyalistát lehet találni, de ezek nem hivatalosak, és pl. ami nekem van letöltve, az csak a Gates of Arkhammal bezárólag tartalmazza a kártyaszövegeket. (A BBG-ről töltöttem le.)

 

Illetve ezt lefordítottam és kiegészítettem az Omens of Ice-os lapokkal: http://thaur.lfg.hu/pdf/Elder_Sign_Card_list_hu.pdf

 

 

Konfliktusokat nyilván okozhatnak (isten hozott az ameritrash/FFG világában), de ha úgy van, a FAQ ezt meg szokta válaszolni. Egyébként a konkrétan kártyára leírt szabály felülbírálja az általános szabályt.

 

>A varázslatokból, ha a végtelen hosszú ideig lockolt kocka kikerül, akkor a varázslat is kuka? Tehát >lényegében a tárgyak és varázslatok egyszer használatosak?

 

A varázslatok, tárgyak leginkább egyszer használatosak, igen.

 

>Ha questeken két olyan szörny van, ami lezárja mondjuk a sárga kockát, akkor az azt jelent, hogy amíg >van ilyen szörny, akkor addig nem érhető el a kocka?

 

Így megy ez.

 

>Ha a nyom piros színű háttérrel van, az azt jelenti, hogy akkor piros színű kockával kell megdobni a >nyomot?

 

Que? Ilyenről nem tudok.

 

>A terror hatásokat csak akkor kell végrehajtani, ha terror-t dobott BÁRKI és nem sikerült BÁRMELYIK >kalandnál megoldani a kalandot akkor is, ha nem annál a kalandnál van?

 

Ha teljesül mindkét feltétel - az aktív játékos dobott legalább egy iszonyatot ÉS nem sikerült feladatot (nem kalandot (card), csak feladatot (task)) megoldania - teljesül, a játékban lévő összes iszonyathatás végrehajtódik.

 

>A 18. oldal nem világos.

>Az aktuális HP/épelmét miért keverő össze a maximálissal? Csak azért, mert a max. csökken, attól az aktuális miért csökken...????

 

A példa úgy indul, hogy Harvey "valamikor" 1 épelméjűséggel és 3 életerővel kezdte a harcot, DE eddigre már életerő-maximumra lecsökkent 1-re. "Harvey Walters has now reduced his maximum stamina to 1."

 

Aktuális állás a példa elején: 1/1. Az életerő-maximuma a példa végén megint lecsökken 1-gyel ("Unfortunately, this reduces..."), tehát 0-ra: lehet ravatalozni.

 


 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 17:10

Hoppá...

Ha valaki nem fejez be egy kalandot, akkor a kockát rajta kell hagyni a kártyán és a következő játékos annyival kevesebbel dob? A 11. oldal alapján ezt látom...

http://www.szellemlovas.hu/tarsasjatekok/szabalyok/eldersign_eng_rules.pdf

A 18. oldal nem világos.

 

Az aktuális HP/épelmét miért keverő össze a maximálissal? Csak azért, mert a max. csökken, attól az aktuális miért csökken...????

 

Ez a Arkam Horror esetén sincs kellően tisztázva...



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 16:17

A varázslatnál az képesség az kettős? Tehát bármeddig lockolhatsz vele kezdvező dobást, de annyival kevesebb kockával vág neki mindenki más? A lockolt kocka használatát úgy látom nem lehet megtadani bárki használhatja. Mi van, ha színes kockát lockolnak?



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 16:08

Hoppá...

Ha valaki nem fejez be egy kalandot, akkor a kockát rajta kell hagyni a kártyán és a következő játékos annyival kevesebbel dob? A 11. oldal alapján ezt látom...

http://www.szellemlovas.hu/tarsasjatekok/szabalyok/eldersign_eng_rules.pdf



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 16:04

A 20 oldalas angol updatelt maunal segített egy kicsit, de azért még kérdezek.

 

A fókuszt megértettem az online játék és egy videó alapján a társasjátékról, de a segítség kérést nem. Segítséget kérni akkor lényegébn csak akkor lehet, ha már valaki elbukta a próbálkozását, ha jól értem, mert máskülönben nem lennétek egy kaland lapon. Ez lényegében azt jelenti, hogy a fókusz képességet nem te adod, hanem a másik játékos. Ez viszont jelenti azt, hogy egy dobáson belül lehet fókuszálni ÉS segítséget kérni? Vagy dobásonként csak az egyik?

 

Sajnos a nyomozókról nem találok listát és képet a neten, de ez alapján egyes képességek értelmezése lehet, hogy konflikutosokat okoz.

 

A nyomozók adhatnak át egymásnak tárgyakat?

 

A varázslatokból, ha a végtelen hosszú ideig lockolt kocka kikerül, akkor a varázslat is kuka? Tehát lényegében a tárgyak és varázslatok egyszer használatosak?

 

Ha én varázslattal lockolok egy kockát, akkor azt más nem éri el, mikor neki kell dobnia?

 

Ha questeken két olyan szörny van, ami lezárja mondjuk a sárga kockát, akkor az azt jelent, hogy amíg van ilyen szörny, akkor addig nem érhető el a kocka?

 

Ha a nyom piros színű háttérrel van, az azt jelenti, hogy akkor piros színű kockával kell megdobni a nyomot?

 

A terror hatásokat csak akkor kell végrehajtani, ha terror-t dobott BÁRKI és nem sikerült BÁRMELYIK kalandnál megoldani a kalandot akkor is, ha nem annál a kalandnál van?

 

A játék hogyan balanszolja ki a játékosok számát? Egyszerűen nem értem, hogy mi változik 1 vagy 4 játékos esetén. 4 játékos esetén 1 nap alatt minden játékos egyszer tud cselekedni, aztán jön a hatás, négy felé oszlanak az erőforrások a szörny és kaland megoldásokból. 1 játékos estén minden erőforrás egy játékosnál (nyomóznál) van, de minden hatás ellene szól. Ennyi lenne balansz összesen?

 

Ha egy nyomozó elpusztul, akkor a nála levő pecsétek is az enyészeté lesznek?

 

 

 

 

Toljad! :D

 

Elder Sing-hoz ki ért itt? Lenne pár kérdésem a FAQ és szabálykönyv elolvasása után is..

 

 



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.13, 18:58

Toljad! :D

 

Elder Sing-hoz ki ért itt? Lenne pár kérdésem a FAQ és szabálykönyv elolvasása után is..

 



molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.13, 18:06

Elder Sing-hoz ki ért itt? Lenne pár kérdésem a FAQ és szabálykönyv elolvasása után is..



Lukehobbs

Lukehobbs

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.12, 01:09

Szevasztok!

A munchkin alapjátékkal kapcsolatosan lenne egy kérdésem.
A probléma forrása egy "Átok" kártya volna. A szabályzat azt írja, hogy bármikor ki lehet játszani. Ez elvileg világos is, de akkor ez arra is vonatkozik, ha mondjuk van "A" "B" és "C" játékos. "A" játékos köre van. Ő végzi is a dolgát, egyedül néz szembe egy szörnnyel, segítség nélkül, de közben "B" jatékos kijátszik egy "Átok kártyát a "C" játékosra. Holott ugye elvileg nem is az ő körük van.
Ez így, ebben a formában is szabályos?

Remélem tudtok segíteni.

zoleeka

zoleeka

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 64 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.06, 12:37

Sziasztok!

Mansions of Madness second Edition kapcsán lenne az alábbi kérdésem:

Jól értelmezem ha egy nyomozó meghal még jön mindenki egyszer és aztán vége a játéknak?

 

Igen, sajnos így van. :(


  • Lukehobbs kedvelte ezt

Janika

Janika

    Terália Vajákosa

  • Fórumita
  • 1995 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.06, 06:31

Sziasztok!

Mansions of Madness second Edition kapcsán lenne az alábbi kérdésem:

Jól értelmezem ha egy nyomozó meghal még jön mindenki egyszer és aztán vége a játéknak?

molnibalage

molnibalage

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 73 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.15, 01:38

Lovagkor társas kapcsán lenne egy tonnányi kérdésem. Van, aki jártas benne itt?



Dunda

Dunda

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 826 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.10, 10:57

1. Csak ha konkrét ragadozó kártyát, a többi csak ragadozó tulajdonság, de nem lesz tőle ragadozó

3. Így van, nem teheted meg, mindenki magának zabál :-)

2. hm ez most nem rémlik hirtelen, de szerintem igen.

sziasztok!

Evolúcióban tud nekem segíteni valaki?

1) ha piros kártyát kijátszok, akkor már ragadozó lettem? vagy csak ha konkrétan a ragadozó kártyát játszom ki és a másik két piros tulajdonság-kártyát addig nem is tehetném le?

2) ragadozóval megtámadhatom kétszer is ugyaznazt a fajt?

3) ugye azt nem tehetem meg, h egy fajjal szerzek élelmet és egy másik fajomhoz teszem az élelemkorongot, pl. gyűjögetésnél?

csak a bemelegítő partyn vagyunk túl, de nem látjuk tisztán a ragadozókat, mindenki annyira bevédte magát, hogy nem lehetett igazán elkapni másik fajt:) 

 



Janist

Janist

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 38 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.08, 18:51

sziasztok!

Evolúcióban tud nekem segíteni valaki?

1) ha piros kártyát kijátszok, akkor már ragadozó lettem? vagy csak ha konkrétan a ragadozó kártyát játszom ki és a másik két piros tulajdonság-kártyát addig nem is tehetném le?

2) ragadozóval megtámadhatom kétszer is ugyaznazt a fajt?

3) ugye azt nem tehetem meg, h egy fajjal szerzek élelmet és egy másik fajomhoz teszem az élelemkorongot, pl. gyűjögetésnél?

csak a bemelegítő partyn vagyunk túl, de nem látjuk tisztán a ragadozókat, mindenki annyira bevédte magát, hogy nem lehetett igazán elkapni másik fajt:) 



Thaur

Thaur

    Csúf zöld szörny

  • Fórumita
  • 1812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.12, 18:50

Sziasztok!

Escape A templom átka játékhoz lenne néhány kérdésem:

1. Ha egy körben dobok fekete és arany maszkot az aranymaszk aktiválja a "most" dobott fekete maszkomat is? Konkrétan: nincs fekete maszk. Dobok egy fekete maszkot, egy arany maszkot és mondjuk három fáklyát. Következő dobásom 4 vagy 5 kockával történik?

2. Ha valaki nem ér vissza gongra, veszít egy kockát, és onnan folytatja ahol éppen állt?

3. Az akcióban használt kockákkal mindenképpen újra kell dobni, vagy ez csak egy lehetőség?

 

Köszi a válaszokat.

 

Csak azt mondom, hogy játszottam - de nem biztos, hogy így is van.

 

1) Az aranymaszk használata a te döntésed. Ha felhasználod - amit megtehetsz -, akkor feloldja a fekete maszkodat, dobhatsz megint 5 kockával.

 

2) Igen. Épp ezért, ha már látod, hogy úgyse érsz vissza, nem is érdemes visszafelé menni.

 

3) Ha felhasználsz bármire kockát, azt mindenképpen újra kell dobni.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]