Ugrás tartalomhoz


Fotó

Játékszabály kérdések


  • Válasz írásához lépj be
1670 hozzászólás érkezett eddig

X-Scorp

X-Scorp

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 28 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.13, 12:32

Sziasztok! A Talisman kiegészítőkről lenne egy kérdésem, hogy ha belépek a kiegészítő táblára, pl Dungeon, akkor ha ott dobok a mozgásomra, eldönthetem, hogy merre mehetek? Vagy mindig csak előre a nyilak irányába? Vagy lehet akár oda-vissza is mozogni?



Dunda

Dunda

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 828 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.10, 08:15

Kemet kérdés:

Van a Kezdeményezés 4. szintű piros lapka:

Amikor támadsz, semmisíts meg 2 egységet a célpont seregből a csata kezdete előtt.

 

1. Ez nem harci, hanem nappal fázisos lapka. Tehát ha elfogy emiatt az ellenséges sereg, akkor nincs harc és nem kapok győzelmi pontot? Csak harc nélkül ott maradok azon a területen, ahová léptem?

 

2. Ennek a lapkának a hatását mindig kötelező használnom, vagy mondhatom azt, hogy inkább harcolok és kapok 1 GYP-t?

 

Köszi!

Fellegh

 

Az 1-es kérdésre: így van. Van egy FAQ fenn a BGG-n, Ott is írják ezt

"

Initiative: If the defending player has two or less units in the battle, will a battle still take place?
No. The tile says, "Destroy two units from the target troop BEFORE the beginning of the battle." If there are no opponents in the area, there is no battle! No VP’s are awarded either, but if the troop has movement points remaining, it may continue to move. "

 

2-esre: igen, kötelező, nem hagyhatod ki, szintén ebben a FAQ-ban:

"Are powers mandatory? Do I have to action a power tile in my possession?

Yes. All powers are mandatory. "



igric67

igric67

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 56 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.09.09, 22:13

Üdv !

 

Android netrunner magyar szabályt nem tud valaki valahol?

 

Köszönettel:

 

Ferentz



Fellegh

Fellegh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.08.12, 08:47

Kemet kérdés:

Van a Kezdeményezés 4. szintű piros lapka:

Amikor támadsz, semmisíts meg 2 egységet a célpont seregből a csata kezdete előtt.

 

1. Ez nem harci, hanem nappal fázisos lapka. Tehát ha elfogy emiatt az ellenséges sereg, akkor nincs harc és nem kapok győzelmi pontot? Csak harc nélkül ott maradok azon a területen, ahová léptem?

 

2. Ennek a lapkának a hatását mindig kötelező használnom, vagy mondhatom azt, hogy inkább harcolok és kapok 1 GYP-t?

 

Köszi!

Fellegh



obi

obi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.13, 12:14

Leginkább az hajt termelő épületekre, aki már behúzta a Céhházat, és ha gyorsan "leszór" kék épületeket, vége lesz a játéknak, mire más kombók jobban beindulnának.

 

Természetesen úgy értettem, hogy a szabály szerint járó kék épületen kívül nincs.



Aquiss

Aquiss

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 496 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.13, 11:54

"Mindig a céhházas nyer": nem lehet, h vmiért mindenki jobban hajt a termelőépületekre, mint a többire? Mert ha így van, akkor persze, hogy azok közül az fog nyerni, aki behúzza a Céhházat.

Mindegyik hatpontos épülettel össze lehet hozni a kombókat, csak akkor arra kell rágyúrni (és elég 1-2 termelő a jobbakból).

 

Ill. az ugye nem kerülte el a figyelmed, hogy az elején mindenki kap egyet a leggyengébb termelőépületből (leépítve)? Szóval nincs olyan, hogy vkinek "ne lenne az elején".

 

 

 

Kösz a véleményt.

 

Tényleg nem vagyunk elég tapasztaltak: mindig a céhházas nyer... (kivéve, ha későn jön a lap).

 

Az nem volt probléma, hogy kevés termelővel lehet-e nyerni, csak akinek nincs az elején, az hátrányba kerül, lemarad, szerintem. De majd gyakorolunk...

 


Módosította Aquiss: 2016.05.13, 11:55


obi

obi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.12, 11:17

Kösz a véleményt.

 

Tényleg nem vagyunk elég tapasztaltak: mindig a céhházas nyer... (kivéve, ha későn jön a lap).

 

Az nem volt probléma, hogy kevés termelővel lehet-e nyerni, csak akinek nincs az elején, az hátrányba kerül, lemarad, szerintem. De majd gyakorolunk...



Aquiss

Aquiss

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 496 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.11, 21:10

Hű ez régi játék, így régi BGG téma is. :)

 

Emlékeim szerint ott is néha felmerül, a válasz: ha nagyon akarod, tedd, de bár a Céhház nem rossz, azért nem dönt el meccset, a többi stratégia ugyanúgy végigvihető.
Ha esetleg egy csapatban pl. "mindig" a Céhházas nyer, az csak azt jelenti, hogy mindenki annak a megvalósításában jó. Tapasztalt játékosok között ez nem számít.

 

Termelőépület pedig az elején egyáltalán nem hiányzik jobban, mint bármely más lap. Pár húzás után úgyis fog jönni, de kevés termelővel is lehet nyerni, csak épp ki kel tapasztalni, hogy milyen kombókra kell olyankor rámenni.

 

Összegezve, jó az így, ahogy van.

 

 

 

Sziasztok!

 

A San Juan játékkal kapcsolatban érdekelne a véleményetek. Pár játék után úgy vélem, hogy a Céhház kártya túl erős, jó ütemű érkezése eldöntheti a játékot, ezért szabálymódosításra gondoltam: a termelőépületek ne kettő, hanem csak egy vagy másfél pontot érjenek a Céhház kártya mellett. Vagy: a kék épületek ne számítsanak bele. 

Továbbá: szerintem nagy hátrány, ha valaki az elején nem kap termelőépületet, ezért megfontolandó, hogy ő kérhessen új lapokat.

Szerintetek?

 


Módosította Aquiss: 2016.05.11, 21:11


obi

obi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 121 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.11, 13:01

Sziasztok!

 

A San Juan játékkal kapcsolatban érdekelne a véleményetek. Pár játék után úgy vélem, hogy a Céhház kártya túl erős, jó ütemű érkezése eldöntheti a játékot, ezért szabálymódosításra gondoltam: a termelőépületek ne kettő, hanem csak egy vagy másfél pontot érjenek a Céhház kártya mellett. Vagy: a kék épületek ne számítsanak bele. 

Továbbá: szerintem nagy hátrány, ha valaki az elején nem kap termelőépületet, ezért megfontolandó, hogy ő kérhessen új lapokat.

Szerintetek?



Gregorius

Gregorius

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 592 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.10, 13:22

Köszi, mi is valahogy így gondoltuk.

 

 

 

Smash up kérdés:

 

szerintetek ki lehet játszani egy saját akcióra kétszer ugyanezt a special lapot?

 

Mako cápa:

Special:

After you destroy a minion on any base, you may play this minion there as an extra minion.

 

Szerintem igen. LCG-s tapasztalatokból kiindulva simán reagálhatsz két különböző lappal ugyanarra a triggering conditionre.

A Smash Up igaz egy külön világ a maga imba kombóival, de szerintem itt is lehet. Semmi se írja, hogy ne lehetne. Megtörténik a special létrejöttéhez szükséges effekt így azt aktiválhatod.

 

 



jamie

jamie

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 259 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.09, 08:40

Smash up kérdés:

 

szerintetek ki lehet játszani egy saját akcióra kétszer ugyanezt a special lapot?

 

Mako cápa:

Special:

After you destroy a minion on any base, you may play this minion there as an extra minion.

 

Szerintem igen. LCG-s tapasztalatokból kiindulva simán reagálhatsz két különböző lappal ugyanarra a triggering conditionre.

A Smash Up igaz egy külön világ a maga imba kombóival, de szerintem itt is lehet. Semmi se írja, hogy ne lehetne. Megtörténik a special létrejöttéhez szükséges effekt így azt aktiválhatod.



Gregorius

Gregorius

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 592 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.05.05, 17:27

Smash up kérdés:

 

szerintetek ki lehet játszani egy saját akcióra kétszer ugyanezt a special lapot?

 

Mako cápa:

Special:

After you destroy a minion on any base, you may play this minion there as an extra minion.

 

 

 



Vakvarju

Vakvarju

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 63 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.04.15, 19:17

Sziasztok.

Egy kérdés volna ESCAPE ZOMBI CITY játékkal kapcsolatban.
A szabálykönyv szerint, ha valaki csak pánikot dob, akkor más is segíthet rajta. Hogyan?

merozs

merozs

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.28, 23:45

Üdv!
Trefl kiadású Star Wars: Rule the Galaxy játékban a "tűz jelölő" szerepét tudja valaki? A szabály csak azt írja, hogy hova rakd fel az elején, de azt már nem, hogy mit csinálj vele játék közben...

 Ez a kérdés engem is érdekelne. Tudna esetleg valaki ebben segíteni? :-)



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 150 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.25, 14:55

Egyik legfontosabb szabály, hogy a kártyák pontos számát kell bejelentened. Érdemes a kezedben maradt kártyákat magad elé helyezned laponként külön képpel lefelé, így más is időben figyelmeztethet az oda nem figyelésre.

A "csalás" büntetése nem tisztázott a szabályban.

Háziszabályként ajánlom, hogy az extra lapot, lapokat dobjátok ki, majd a tévedő fizet a tévedt kártyák számának megfelelő érmét a banknak.

Szándékosságot nem is feltételeznék (remélem nem direkt "trollkodik", ha igen, legközelebb vele nem játszanék).

 

Sziasztok!

Sheriff of Notthingham kérdésem lenne.

 

A bejelentés fázisban van a köv. pont:

" - A Kereskedő zsákodban lévő kártyák pontos számát kell bejelentened."

 

Mi történik, ha nem a pontos szám került bejelentésre (tévedésből vagy szándékosan)

 

Köszi

 


  • luckyl kedvelte ezt

luckyl

luckyl

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.03.25, 14:35

Sziasztok!

Sheriff of Notthingham kérdésem lenne.

 

A bejelentés fázisban van a köv. pont:

" - A Kereskedő zsákodban lévő kártyák pontos számát kell bejelentened."

 

Mi történik, ha nem a pontos szám került bejelentésre (tévedésből vagy szándékosan)

 

Köszi



Thaur

Thaur

    Csúf zöld szörny

  • Fórumita
  • 1813 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.01.25, 18:16

Sziasztok!

 

Village -Nemzedékek játékával kapcsolatban lenne kérdésem.

Vásár akciót választva -a befolyáskockát elvéve, - kötelező-e eladom vagy azonnal passzolhatok is?

 

Nem kötelező eladnod.

 

Az igaz, hogy míg a többi akciónál mondhatod azt, hogy elveszed a kockát, de nem hajtod végre az akciót, az akció itt kötelező: de ez az akció a vásár, mint olyan megtartása.

 

Te, mint a vásár elindítója, adhatsz el először. Ez már a te esetedben csupán lehetőség, nem kötelesség.

(A német (darf), az angol (allowed) - és a magyar szabályok :D szerint is.)



cramnai

cramnai

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 856 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.01.25, 16:49

Szia!

 

Én ezt találtam a szabálykönyvben:

 

"Azoknak a játékosoknak, akik nem akarnak vagy nem tudnak eladni semmit, passzolniuk kell és később sem szállhatnak már be az adott piacnapba."

 

 

Sziasztok!

 

Village -Nemzedékek játékával kapcsolatban lenne kérdésem.

Vásár akciót választva -a befolyáskockát elvéve, - kötelező-e eladom vagy azonnal passzolhatok is?

 



nimfas

nimfas

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 47 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2016.01.25, 11:09

Köszönöm,akkor eddig rosszul játszottunk ezt a részt. 

 

Sziasztok!

 

Village -Nemzedékek játékával kapcsolatban lenne kérdésem.

Vásár akciót választva -a befolyáskockát elvéve, - kötelező-e eladom vagy azonnal passzolhatok is?

Szerintem passzolhatsz is. A szabály csak annyit ír, hogy a piacnapot meg kell tartani, vagyis  mindenkinek lehetőséget kell adni az eladásra.

 

 



guszty

guszty

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.01.25, 10:18

Sziasztok!

 

Village -Nemzedékek játékával kapcsolatban lenne kérdésem.

Vásár akciót választva -a befolyáskockát elvéve, - kötelező-e eladom vagy azonnal passzolhatok is?

Szerintem passzolhatsz is. A szabály csak annyit ír, hogy a piacnapot meg kell tartani, vagyis  mindenkinek lehetőséget kell adni az eladásra.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]