Ugrás tartalomhoz


Fotó

Játékszabály kérdések


  • Válasz írásához lépj be
1681 hozzászólás érkezett eddig

bahon

bahon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 91 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.28, 12:48

Mivel a törpék megtalálták az aranyat véget ért a játék. DE sem a kék, sem a zöld nem jut oda érte, így csak a nyerészkedő kap 5-2, tehát három aranyat.

 

Köszi! Azt hiszem, igazad van! Mi sajnos befejeztük.

 

 

Szerintem ilyenkor még nincs vége a játéknak. Megy tovább, egészen addig, amíg valaki meg nem oldja, hogy eljusson az aranyhoz.

 

Sziasztok!

 

Volna egy Aranyásók kiegészítőre vonatkozó kérdésem:

 

Két zöld, egy kék törpe valamint egy nyerészkedő játékos van. Az aranyat sikerült megtalálni, de az odavezető utat egy kék és egy zöld ajtó is zárja. 

Kérdés: van-e nyertes, ha igen, hány? A nyerészkedő hány aranyat kap - hiszen egyik színű csapat sem nyert?

 

 

 



Kydaira

Kydaira

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.11, 13:08

igazából a szabály szerinte vagy eléri valamelyik játékos az aranyat (eléri nem egyenlő a felfedezi) vagy elfogynak a lapok. Jelen esetben az arany meg volt, csak nem lehetett oda eljutni, ekkor másik járatot vezetni oda, vagy elfogyasztani a paklit.



Gador

Gador

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 16 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.11, 11:55

Köszi! Azt hiszem, igazad van! Mi sajnos befejeztük.

 

 

Szerintem ilyenkor még nincs vége a játéknak. Megy tovább, egészen addig, amíg valaki meg nem oldja, hogy eljusson az aranyhoz.

 

Sziasztok!

 

Volna egy Aranyásók kiegészítőre vonatkozó kérdésem:

 

Két zöld, egy kék törpe valamint egy nyerészkedő játékos van. Az aranyat sikerült megtalálni, de az odavezető utat egy kék és egy zöld ajtó is zárja. 

Kérdés: van-e nyertes, ha igen, hány? A nyerészkedő hány aranyat kap - hiszen egyik színű csapat sem nyert?

 

 



fisha

fisha

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 899 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.11, 11:34

Szerintem ilyenkor még nincs vége a játéknak. Megy tovább, egészen addig, amíg valaki meg nem oldja, hogy eljusson az aranyhoz.

 

Sziasztok!

 

Volna egy Aranyásók kiegészítőre vonatkozó kérdésem:

 

Két zöld, egy kék törpe valamint egy nyerészkedő játékos van. Az aranyat sikerült megtalálni, de az odavezető utat egy kék és egy zöld ajtó is zárja. 

Kérdés: van-e nyertes, ha igen, hány? A nyerészkedő hány aranyat kap - hiszen egyik színű csapat sem nyert?

 



Gador

Gador

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 16 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.11, 10:45

Sziasztok!

 

Volna egy Aranyásók kiegészítőre vonatkozó kérdésem:

 

Két zöld, egy kék törpe valamint egy nyerészkedő játékos van. Az aranyat sikerült megtalálni, de az odavezető utat egy kék és egy zöld ajtó is zárja. 

Kérdés: van-e nyertes, ha igen, hány? A nyerészkedő hány aranyat kap - hiszen egyik színű csapat sem nyert?



Janist

Janist

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.09, 18:06

sziaszok!

 

volna egy Il Principe kérdésem: ha valaki nyer egy licitet és ugye építkezhet egyet pluszban akkor

ezt fel tudja-e használni az alternatív kártyák lerakására? vagy "csak" építkezhet és ennyi, azaz

nem tehet le pluszban kártyát a szerepkártyák újraelosztásához?

 

köszi előre is, István

 



bonehead

bonehead

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.07, 12:48

Szerintem eléggé egyértelmű, hogy a szövetséges kártya érvényesül a kórházban is. A szabálykönyv általad is idézett passzusa konkrétan kimondja, hogy mit NEM lehet ott tenni, és ez nincs közte. Ez a "kórház minden negatív hatástól védett" dolog csak wishful thinking a vadászok részéről :)

 

Ahoj!

 

Drakula Dühe kérdés!

 

Nem keveset játszottunk a játékkal de mindig merülnek föl vitás estek.

 

A szabálykönyvben az alábbi szöveg szerepel a kórházzal kapcsolatban:

 

"Drakula sosem léphet erre a helyszínre (nem is szerepel hozzá tartozó lap a helyszínpaklijában), és sosem célozhatják a helyszínt bonyodalmak (mint például egy rajtaütés bonyodalom végkifejlete)."

 

A mi esetünkben a kórházba lépett vadászra, akiről már korábban kiderült, hogy nincs nála kereszt/mennyei sereg lap, a gróf a Quincey P. Morris szövetséges által biztosított hatást (a vadász elveszít 1 életerő pontot) szerette volna érvényesíteni, de a vadászok csapta ezt vitatta, mondván a kórházban ettől is védett az adott vadász.

 

A gróf ellenben a szabály szövegére hivatkozott, miszerint ott kifejezetten bonyodalom van leírva.

 

Tehát a kórházban mindenféle negatív hatástól védett a vadász, sem bonyodalom, sem szövetséges, sem eseménykártya hatása nem érvényesül?

Vagy csak kifejezetten bonyodalom alól (és talán ha van kifejezetten bonyodalom hatásra utaló eseménykártya) mentesül?

 

Üdv!

 



lizageza

lizageza

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 35 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.12.07, 08:52

Ahoj!

 

Drakula Dühe kérdés!

 

Nem keveset játszottunk a játékkal de mindig merülnek föl vitás estek.

 

A szabálykönyvben az alábbi szöveg szerepel a kórházzal kapcsolatban:

 

"Drakula sosem léphet erre a helyszínre (nem is szerepel hozzá tartozó lap a helyszínpaklijában), és sosem célozhatják a helyszínt bonyodalmak (mint például egy rajtaütés bonyodalom végkifejlete)."

 

A mi esetünkben a kórházba lépett vadászra, akiről már korábban kiderült, hogy nincs nála kereszt/mennyei sereg lap, a gróf a Quincey P. Morris szövetséges által biztosított hatást (a vadász elveszít 1 életerő pontot) szerette volna érvényesíteni, de a vadászok csapta ezt vitatta, mondván a kórházban ettől is védett az adott vadász.

 

A gróf ellenben a szabály szövegére hivatkozott, miszerint ott kifejezetten bonyodalom van leírva.

 

Tehát a kórházban mindenféle negatív hatástól védett a vadász, sem bonyodalom, sem szövetséges, sem eseménykártya hatása nem érvényesül?

Vagy csak kifejezetten bonyodalom alól (és talán ha van kifejezetten bonyodalom hatásra utaló eseménykártya) mentesül?

 

Üdv!


Módosította lizageza: 2015.12.07, 08:54


Simulacrum

Simulacrum

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.10, 23:06

de mivel az építés előbb van, mint a kiértékelés

 

 

Ilyen hol szerepel a magyar szabályban? Nem találtam benne semmilyen kiértékelésre utaló dolgot. Csak annyit, hogy mindenki egyszerre épít.

 

Az utolsó oldalon lévő dőlt betűs szerintem nem jól megfogalmazott, én azt éppen úgy értelmeztem, hogy már korábban megépült, hisz a már szót használja és múlt időt. Jelen idő szerintem jobb lett volna esetleg.



gubirobi

gubirobi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.10, 21:52

A szabálykönyv hátulján a II. kor kártyáinál az adott kártyalapokhoz dőlt betűvel magyarázatként fűzve le van írva, hogy az abban a körben építettek is számítanak.

 

 

 

 

Érdekes, mert a magyar szabály szerint nem így van, de most megnéztem angolul és ott tényleg ez van írva. A magyar szabály szerint csak a megépítettek számítanak, de egyszerűen szerintem rossz a fordítás.

Érdekes, hogy erre még nem figyelt fel senki.

 

 

Nem rossz a fordítás, a megépítettek számítanak, de mivel az építés előbb van, mint a kiértékelés, így már az is megépítettnek számít.

Vagy legalábbis ez nekem így teljesen jónak tűnik, és mi a magyar szabály alapján is így játszottuk.

 

 



pytta

pytta

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 51 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.10, 21:19

 

 

Érdekes, mert a magyar szabály szerint nem így van, de most megnéztem angolul és ott tényleg ez van írva. A magyar szabály szerint csak a megépítettek számítanak, de egyszerűen szerintem rossz a fordítás.

Érdekes, hogy erre még nem figyelt fel senki.

 

 

Nem rossz a fordítás, a megépítettek számítanak, de mivel az építés előbb van, mint a kiértékelés, így már az is megépítettnek számít.

Vagy legalábbis ez nekem így teljesen jónak tűnik, és mi a magyar szabály alapján is így játszottuk.



Simulacrum

Simulacrum

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.10, 09:59


Ugyanez a helyzet, ha lehozol pl egy olyan sárga lapot, ami a szomszédaid barna lapjai után ad aranyat, akkor az abban a körben lehozott lapok után is jár az arany.

 

 

Érdekes, mert a magyar szabály szerint nem így van, de most megnéztem angolul és ott tényleg ez van írva. A magyar szabály szerint csak a megépítettek számítanak, de egyszerűen szerintem rossz a fordítás.

Érdekes, hogy erre még nem figyelt fel senki.



bonehead

bonehead

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.09, 11:55

Beleszámít. A kiértékelés az építés után van.

Ugyanez a helyzet, ha lehozol pl egy olyan sárga lapot, ami a szomszédaid barna lapjai után ad aranyat, akkor az abban a körben lehozott lapok után is jár az arany.

 

7 csoda kérdés: Ha lerakok egy olyan lapot, ami miatt az ellenfeleknek minden megépített csodaszintjük után el kell dobniuk X aranyat, és az egyik ellenfelem ugyanabban a körben szintet épít, akkor neki az a szintje beleszámít az én lapom hatásába, vagy még nem?

 

Köszi!

Fellegh

 



Fellegh

Fellegh

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.09, 11:19

7 csoda kérdés: Ha lerakok egy olyan lapot, ami miatt az ellenfeleknek minden megépített csodaszintjük után el kell dobniuk X aranyat, és az egyik ellenfelem ugyanabban a körben szintet épít, akkor neki az a szintje beleszámít az én lapom hatásába, vagy még nem?

 

Köszi!

Fellegh



Simulacrum

Simulacrum

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.08, 23:50

Thunderstone: Azon kártyák aranyértéke számít, amelyek megmaradnak a harc után, én így értelmezem a szabály 20. oldal 3 oszlopának fölső bekezdésében írottakat. Mindegy, hogy felhasználtad-e a harc során vagy nem, a lényeg, hogy nálad legyen, tehát a harc előtt, közben elpusztított kártyák kivételével minden más.



Maross

Maross

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.08, 20:58

Sziasztok, lenne ket felmerulo kerdes:

 

Thunderstone advance: spoils, village buy - szorny legyozese utan a KEZEMBEN megmaradt (tehat fel nem hasznalt) lapokbol lehet vasarolni?

 

Firkaland: ha sikerul egy olyan vonalat huznom, ami belemegy egy falba, ott vegigszant 3 blokkot (negyzeteket amibol áll a fal) es kijon a falbol, az 1 buko, vagy 3 buko? 

 

Koszi :).



Spoonman

Spoonman

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.04, 07:22

4 Lineman

2 Thrower

2 Blocker

4 Vampire

 

Köszi!

Azt hittem van benne 4-es StarPowerrrel rendelkező  és pont az hiányzik....

 Egyébként írtam már az FFG-nek, és küldtek egy (ezek szerint) teljes pakli vámpírt összes sztárjátékossal + gondolom véletlen belekerült egy Skeleton is egy másik csapatból.

 Szóval le a kalappal az FFG customer service előtt.



R1200GS

R1200GS

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.03, 18:09

4 Lineman

2 Thrower

2 Blocker

4 Vampire



Spoonman

Spoonman

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.03, 17:39

Hello!

 

Kedves Blood Bowl: Team Manager -Sudden Death- tulajdonosok :

 

 A Vámpír (Black Fangs) alap pakli pontosan melyik tizenkét lapból áll?

(lap elveszett.. komponens listát meg nem találok sehol.. így nem tudom melyik hiányzik)

 

Köszi:

G

 

 



malorca

malorca

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2015.11.03, 15:26

Az én értékrendem szerint a filler : 10-20, max. 30 perc alatt tutira véget érő játék, amiben poénkodás van, (gondolkodás nincs, vagy csak épp a felszínt kell, hogy karistolja), sok dobókocka, a másik igen rendes szivatása is belefér és nagy szerencsefaktor, hogy aki nyerésre áll épp, az is elbukhassa a játékot seperc alatt. (Utolsóból is lehessenek még elsők, a játék végefelé is.)

A Théba meg olyan, amilyen, látom mindenkinek megvan a véleménye róla. Nekem is :)

Akkor inkább tolunk egy Race for the Galaxy-t helyette, a Thébát meg eladom, ha nem jönne be a háziszabály variánsunk :) Ha meg komolyabb kell éppen, akkor ott van nekünk W. Kramer-től a Maharaja : 

https://boardgamegeek.com/boardgame/9440/maharaja-game-palace-building-india

Ezt ajánlom mindenkinek, aki egy jó kis "agyégetésre" vágyik...(pedig gyengébb a besorolása, mint a Thébának  :bravo:  Olyan 340. hely körül "kullog" :)

Köszi mindenki véleményét, aki ebben a témában írt nekem.

 

 

 

 

Értem én és teljesen világos számomra a Ti szemszögetekből való érvelés, de akkor ezzel aláírjátok, hogy ez a játék egy sima kis FILLER játék, (ami viszont a ráfordított időt tekintve nagyon hosszú egy fillernek...)

...

1.) Attól függ, hogy mit nevezel fillernek.

Szerintem nem a szerencsefaktor tesz egy játékot fillerré.

 

Pl. én a Ki nevet a végént sem nevezném annak, mert egész estéket el tudtunk/tudunk vele szórakozni.

Vagy

Most mélázom egy Talisman beszerzésének, mert azt olvastam, hogy elég sok kockadobás van benne, ami számomra része egy klasszikus társasjátéknak.

Ha "agyat akarok égetni", akkor akkor sakkot vagy got veszek elő, nincs szükségem tematikus álruhába bújtatott "agyégetőkre".

(A Dungeon Twistert se vesszük komolyan, hanem amennyire lehet poénra, egymás minél vicessebb szívatására - a győzelmi pontok kit érdekelnek.)

 

 

2.) Én is úgy vélem, hogy egy játék a gyári szabályokkal kész termék, ha nem tetszik, akkor keresek mást.

DE

A racionalitást más okok felülír(hat)ják, pl. pont a ráfordított összeg, vagy a téma szeretete.

Ez utóbbi miatt nem válok meg a War of the Ring (első kiadás) játékomtól, mert ugyan irgalmatlan nagy csalódást okozott, de a téma miatt megtartom, majd nagypapa koromban házi szabályozom az unokáknak. :)

 

 


Módosította malorca: 2015.11.03, 15:30



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]