Ugrás tartalomhoz


Fotó

Játékszabály kérdések


  • Válasz írásához lépj be
1672 hozzászólás érkezett eddig

fzolka

fzolka

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2010.02.13, 07:17

Sziasztok, nincs valakinek egy szabálya az Egiziához.
Nekem jó lenne, egy angol is, csak a német nyelvvel bajaim vannak.
Konkrétan, nem tudok németül.
Egy szintelen, szagtalan is jó lenne.

Előre is köszönöm a segítségeket.

ÜDv,
Zoli.

Aquiss

Aquiss

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 496 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.02.12, 17:01

Igen.

Legjobb emlékeim szerint (és a szabályleírásból is ez a sorrend jön le) előbb van a kereskedős fázis (az akkori aktív szigeteken), és csak utána változik meg az egyik aktív sziget az új célponttól függően.

Ez azzal a következménnyel jár, h ha van lázadó, akkor a kereskednivágyó játékosoknál nem annyira számít motivációs tényezőnek, h milyen szigetre fog menni a hajó (tehát csak ezért nem fog a kapitány vagy a lázadó oldalára állni, az ő úticéljainak ismeretében).
De amúgy valóban nálunk is felmerült egyszer, h miért nem fordított ez a fázissorrend, merthogy biztos viccesebb lenne, ha a fenti motiváció is benne lenne a játékban, de így sosem próbáltam (asszem). Talán az eredeti verzióval mégiscsak jobban kell tervezni, azért lehet.


Heló! A Meuterer szabálya nekem nem teljesen 100as: Melyik az aktív sziget (ahol lehet kereskedni)? Mindig csak a kiinduló sziget, meg ahonnan odahajóztunk? Amit elfoglaltunk, az csak a következő körtől használható?



Prosperia

Prosperia

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 826 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.02.12, 16:32

Jól beszélsz :nono:

panmik2

panmik2

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 25 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2010.02.12, 16:18

Heló! A Meuterer szabálya nekem nem teljesen 100as: Melyik az aktív sziget (ahol lehet kereskedni)? Mindig csak a kiinduló sziget, meg ahonnan odahajóztunk? Amit elfoglaltunk, az csak a következő körtől használható?

Gregorius

Gregorius

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.30, 16:25

Sziasztok,

van valakinek ötlete honnan lehetne letölteni magyar nyelvű
szabálykönyvet az Edison & Co. nevű társasjátékhoz?

Köszi,
Gregorius

h-alga

h-alga

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 2938 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.29, 11:35

Hali!

A Modern Art-tal kapcsolatban nem tudom, h jól értelmeztem-e: Ha vki csak egy kettős aukció lapot tesz le, de nem ő, hanem a mellette ülő adja a másodikat, akkor onnantól kezdve a 2. játékos a kikiáltó. Az 1. játékos (mivel ő adta az első lapot) a bevétel felét megkapja, tehát ha övé lesz a két kártya, csak a felét kell befizetnie a vételárnak, azt is a kikiáltónak, viszont ha a 2. játékos nyeri, a felét az 1. játékosnak, felét a banknak kell fizetnie. Ha ez így van, akkor jó befektetés (is) lehet csak a kettős kártyát kijátszani!

Miki

Nekem úgy rémlik, hogy itt valamelyest eltér az eredeti (HiG) szabály a későbbiektől, de lehet, hogy rosszul emlékszem.
Amit írsz, az szerintem a későbbi/jelenlegi változat.
Eszerint így zajlik a dolog. Ráadásul, ha senki nem rak hozzá lapot, akkor ingyen a kikiáltóé. Ez milyen jó akkor, ha tudod, hogy nincs már lap ettől a művésztől játékban.

Thaushur

Thaushur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 480 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.29, 11:12

"A Sörnek nincs hatása, ha már csak 2 szereplő maradt játékban, tehát ilyenkor hiába játszunk ki egy Sör lapot, nem kapunk vissza életpontot." (szabály)


- Sid Ketchum képessége érvényes-e a játék végén, mikor már csak ketten vannak játékban? Tehát akkor, amikor ugye már Sör nem használható.

Ez benne vana szabályban(mármint, hogy nem lehet sört használni)?



Aeren

Aeren

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1639 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.29, 10:45

- Sid Ketchum képessége érvényes-e a játék végén, mikor már csak ketten vannak játékban? Tehát akkor, amikor ugye már Sör nem használható.

Ez benne vana szabályban(mármint, hogy nem lehet sört használni)?

panmik2

panmik2

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 25 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.29, 10:35

Hali!

A Modern Art-tal kapcsolatban nem tudom, h jól értelmeztem-e: Ha vki csak egy kettős aukció lapot tesz le, de nem ő, hanem a mellette ülő adja a másodikat, akkor onnantól kezdve a 2. játékos a kikiáltó. Az 1. játékos (mivel ő adta az első lapot) a bevétel felét megkapja, tehát ha övé lesz a két kártya, csak a felét kell befizetnie a vételárnak, azt is a kikiáltónak, viszont ha a 2. játékos nyeri, a felét az 1. játékosnak, felét a banknak kell fizetnie. Ha ez így van, akkor jó befektetés (is) lehet csak a kettős kártyát kijátszani!

Miki

Simulacrum

Simulacrum

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.26, 08:51

Köszönöm. :titok:

centaur

centaur

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.24, 15:39

- A Gatling kártya kivédhető-e Nem talált kártyával?

Igen, sőt, akár a hordó is megvédhet, ha sikerül hozzá megfelelő lapot felcsapni.

- Sid Ketchum képessége érvényes-e a játék végén, mikor már csak ketten vannak játékban? Tehát akkor, amikor ugye már Sör nem használható.

Igen, ha már csak ketten vannak életben, Sid Ketchum akkor is eldobhat két lapot, hogy gyógyuljon egyet.

- Kocsma kártya kijátszható-e két szereplő esetén a játék végső részében? Bár gondolom erre igen a válasz, mert a szabályban az van, hogy a Kocsma nem minősül Sör kártyának.

Igen. Csak a sör kijátszása után nem történik semmi, ha már csak ketten vannak életben, de pl. a Kocsma után viszont még ilyenkor is lehet gyógyulni.

- Suzy Lafayette tulajdonsága pontosan hogy működik? Csak akkor mikor nem ő van játékban, akkor húzhat lapot ha valamiért elfogy, vagy ha mondjuk gyorstüzelője van, akkor amíg Bang kártyát húz mindig megtehet egy lövést?

Bármikor, amikor nincs lap a kezében, akkor húzhat egyet. Ez történhet akkor, amikor megpróbálnak rá lőni, és kijátszik egy Nem talált kártyát, vagy amikor ő van soron, és kijátsza az utolsó lapját. (Fontos, hogy ki kell játszania, lapot eldobni nem lehet kör közben.) Ha a húzott lapot ki tudja játszani, akkor újra húzhat egyet, tehát a gyorstüzelővel addig lőhet, ameddig húz Bang kártyát.

Simulacrum

Simulacrum

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 573 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.24, 14:46

Bang! kérdéseim lennének:

- A Gatling kártya kivédhető-e Nem talált kártyával?
- Sid Ketchum képessége érvényes-e a játék végén, mikor már csak ketten vannak játékban? Tehát akkor, amikor ugye már Sör nem használható.
- Kocsma kártya kijátszható-e két szereplő esetén a játék végső részében? Bár gondolom erre igen a válasz, mert a szabályban az van, hogy a Kocsma nem minősül Sör kártyának.
- Suzy Lafayette tulajdonsága pontosan hogy működik? Csak akkor mikor nem ő van játékban, akkor húzhat lapot ha valamiért elfogy, vagy ha mondjuk gyorstüzelője van, akkor amíg Bang kártyát húz mindig megtehet egy lövést?

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4574 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.01.17, 08:16

Ha nem érted a szabályt, vagy esetleg nagyon furának tűnik valami, és gyanítod, hogy félreértettétek. Ha vita alakult ki az asztal mellett játékostársaiddal, hogy egyes passzusokat hogyan kell értelmezni, neked készült ez a fórumtéma. Itt fel lehet tenni bármilyen kérdést társasjátékok szabályainak értelmezésével kapcsolatban, hogy aztán mindannyian okulhassunk belőle.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]