Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Mass Effect 2: Az ev legjobb alibijateka (Herbie )


  • Válasz írásához lépj be
39 hozzászólás érkezett eddig

Bubi

Bubi

    A varázscica

  • Archívum
  • 306 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.15, 19:48

Hát igen, engem is bánt nagyon, hogy végre van egy játék, ami rendelkezik érdekes, lekötő történettel. Bár ugrálhatnék a hegyoldalon, hogy farkasokat üthessek le, mert nálam van a legnagyobb mágus szupervaraázsamulettje... (lásd oblivion)
Továbbá bánt, hogy szépen kidolgozott és leírt rendszerben játszhatok javarészt (azért nem mind) érdekes karakterekkel. A "Codex" részt kinyitotta itt valaki?

Hogy mennyire utálom, ha próbálnak a játékba némi mondanivalót belevinni. Bezzeg a Dragon Age. Jött a gonosz és a jó legyőzte. Tényleg, mennyivel jobb.

Nagyjából 3-4 éve nem adtak ki ilyen színvonalú, kellemes hangulatú, izgalmas, és tartalmas játékot. És ezzel nem azt mondom, hogy ez a világ legjobb játéka, de a mai játékpiacon bizony igen magas értékelést érdemel. Most egyszerre beszélek a ME 1-2-ről.

Még kifelejtettem, hogy ez a 'szenny' nem használja a csöppet sem elcsépelt törpe-elf-gnóm-vérfarkas-stb. sztereotípiákat, hanem új, egyedi fajokat alkot megfelelő háttér információval.

Úgyhogy, ha valaki komoly döntésekre vágyik, és nagy szabadságra: ajánlom: ne játssz gépen. Ez nem az a hely. Itt az előre megírt történetet lehet végigizgulni és élvezni. Ha mégis: ott az oblivion és a risen. Lehet hegyekről ugrálni és legyőzni a gonosz varázscsontvázat -_-

<small>Iróni-A-Méter: 4/5</small>

Herbie

Herbie

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1119 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.15, 12:34

adamsky: Jogos, de nálam kb. a Pool-lal és az Azure Bonds-szal ki is merült az ismerkedés. Talán még befigyelt 1 v. 2 Dragonlance-es SSI játék, amiknek már a címe sem ugrik be, de végigjátszani már nem sikerült egyiket sem. Az EOB-okhoz már nem volt türelmem, Might and Magicekhez dettó, Diablo, Baldur's és a többi szintén. Vagy hardverem, vagy cérnám nem volt hozzájuk. Jöttek a Lucasarts-os játékok, leragadtam azoknál. Tehát utoljára C64-en toltam érdemben CRPG-t. Megmaradtunk az ismeretség szintjén. :)

Módosította Herbie: 2010.04.15, 12:35


adamsky

adamsky

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 58 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.14, 22:41

Persze, gyerekcipő meg minden, de akkor az volt a CRPG. És a szerző kb. minden idejét ezekkel a játékokkal töltötte, úgyhogy a leírtak ebben a formában elég messze állnak a valóságtól.
Majdnem akkora csúsztatás, mint ha azt mondta volna, hogy mindig is ment neki az angol. :amccoy:

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.12, 18:01

A Pool sorozatban úgy emlékszem, voltak rpg elemek, az EOB 1-2-vel játszottam, az inkább csak szörnyhentelős volt. Még taktika se volt benne, az egész csapat együtt mozgott, szorosan egymáshoz bújva.

adamsky

adamsky

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 58 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.12, 00:11

Herbert, ha még jársz erre: az SSI komplett életműve (a Pool of Radiance-től az EoB akárhanyadik részéig) nem számít CRPG-nek?

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Stoneskinner

Stoneskinner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.31, 18:48

A Mékó akkor volt "használható", ha a főszálhoz kapcsolódó helyszíneken jártál. Félig lerombolt autópályaszerűségen, tengerparti fövenyen nyomulni, vagy beugratni vele a Presidiumba dögösen nézett ki.

Ha a sablon egyenbolygókon kellett vele szenvedni (és ebből volt jópár), akkor már unalmas és szánalmas volt, akkor már inkább a szondázós bányászás, és a dropship.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.29, 13:42

Nem mondjátok komolyan, hogy senki nem tudta vezetni a Makot... Az volt a legjobb az egész játékban.


Ez nem igaz, mert speciel én tudtam vezetni a Meko-t csak untam hogy mindig ugyanaz történik vele. Ehhez képest nagy jelenet volt mikor beugrattunk vele a Presidium-ba. :)

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

ariam

ariam

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.29, 10:46

Én is szerettem a Mékót, egyik kedvencem volt, a bazinagy földigilisztákat például azzal lőttem szét, meg néha a tornyokat, úgy, hogy köröztem vele, igyekezve, hogy ne sérüljön. Kiszállhattam volna, de minek, amikor így is lehetett.

adamsky

adamsky

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 58 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.29, 01:34

Nem mondjátok komolyan, hogy senki nem tudta vezetni a Makot... Az volt a legjobb az egész játékban.

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.28, 16:06

Javítás: Kihagytam Mirandát akit kedvelek, és nem Samantha hanem Samara.

Elnézést.

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Morak

Morak

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1012 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.28, 16:04

Üdv!

Nem tudok értékelni. Cikk: 8/10, játék: 5/10

Indoklás:

A Mass Effect 1 életem játéka ha úgy vesszük. Többnyire azért, mert egy teljesen új Galaxist teremtettek. Persze, mivel már rengeteg univerzumot láttunk, olvastunk, nehéz azt mondani rá, hogy totál egyedi. Nem is az. Inkább úgy fogalmaznék, hogy teljesen új megoldásokkal kezelt, jól bevált sablonokat. Emellett imádtam pár NJK-t [Ashley, Liara, Wrex, Tali], és nem tudtam megunni őket. Hatszor vittem végig a gamét.

Ehhez képest mit kapunk a második résszel? Béna NJK-kat [kivétel Samantha, Mordin és az első részből visszaköszönök 1 kivételével akire kitérek], rövid történetet, a 30 órás végigjátszásból 24 órányi időhúzást, nevetségesen visszafejlődött technológiát, irracionális pénzrendszert [az se jó ha 9.999.999 van, de még mindig jobb mint a közel nulla], kirívóan irritáló kincskeresést [ennél a Mako-s is jobb volt], és végezetül teljesen tönkretett skillrendszert.

A kivétel egyébként Liara, akit ilyen formában kár volt visszarakni. Végül is már megpróbáltam megvédeni egy topicban, de be kell látni, hogy a szerepe, a visszatérése, és a döntésének okai nem is nevetségesek, de már majdnem szánalmasak. Így kiszúrni azokkal akik kedvelték. Wrexnek legalább - bár nem jön velünk - sokkal értelmesebb céljai vannak. Száz szónak is egy a vége, kizárt hogy ezt újra végigvigyem. Van egy Paragon és egy Renegade mentésem amit átviszek a 3-ba. Bár félek, hogy el lesz cseszve rendesen, ilyen folytatás után nem lennék meglepve.

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Stoneskinner

Stoneskinner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.21, 10:42

algi: Öö, elnézést, akkor ezek szerint akkor van csak döntési szabadságod a játékkal kapcsolatba, hogy berakod-e az install cd-t, vagy nem?
Első körben minden ott van az adathordozón (vagy DLC), és tök mindegy mit csinálsz, csak azt tudod kinyerni amit megírtak a fejlesztők, de az mind csak színezék...

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.20, 21:01

Stonskinner:
"Erre pont van ellenpélda a ME-ben, a paragon-renegát szintnek megfelelően vannak bizonyos válaszok, amiket nem választhatsz ki."

És ez miben különbözik mondjuk a bónuszküldetésektől? Szerintem semmiben.

De abban egyetértek, hogy valszeg sose lesz olyan játék, ami annyira rugalmas, mint egy emberi mesélő.

Stoneskinner

Stoneskinner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1137 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.19, 09:24

algi:
Erre pont van ellenpélda a ME-ben, a paragon-renegát szintnek megfelelően vannak bizonyos válaszok, amiket nem választhatsz ki.
Más esetben elég nehéz lenne olyan "szabad" játékot csinálni, ami tényleg annyira eltérő végkifejleteket eredményez a döntéseid alapján, valahol mindig lesznek "checkpoint" amik fix-ek, esetleg ott lesz pár variácó. Tehát a játéknak adott pontján be fog következni egy esemény ha a főszálat követed, esetlegesen ott történhetnek más dolgok, de ez is csak színezék, ha úgy nézed. Ha nincs ilyen főszál, akkor a játékélmény nem igazán összemérhető.

Szerintem ami döntő, az a követőrendszer, hogy a válaszaid, cselekedeteid alapján adott követők jobban elfogadnak, mások kilépnek a csapatból, ellened fordulnak, ne adj isten a világ is másképp reagál rád, akár csak úgy, mint Baldurs Gate-ben, hogy a bolti árak változtak a repudhoz mérten.

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.18, 22:48

Viszont attól, hogy egy játékban másféle küldetéseket lehet unlockolni, más taktikákat alkalmazni és más NPC-ket megismerni, attól még a játékos nem tudja befolyásolni ténylegesen az eseményeket. Ezek csak a színezéket, meg a hatékonyságot befolyásolják, jelentős dolgok nem változnak.

Zyro

Zyro

    Komisszár

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.18, 13:42

Szerintem a játék teljesen rendben van - bár valóban nem hibátlan - és megérdemelten kapta a hájpot. Az igazi valóban az lenne, ha a döntéseidnek lennének következményei - ld. például a siralmasan rossz szövegekkel operáló, mégis decensre sikerült Witchert.

Ezt persze a legtöbb fejlesztő/kiadó nem vállalja be, mert gazdaságtalan megtermelni egy rakás tartalmat, amit a játékosok nagyrésze talán soha nem is lát majd - de első végigjátszásra tuti nem.

Amúgy a kritika korrekt, akkor is, ha én személy szerint nem mindenben értek vele egyet. :lol:

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1269 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.18, 09:52

"Ami a történetet illeti, messze vagyunk még attól, hogy a játékos által hozott döntéseknek valódi következményei legyenek, ehhez annyira szerteágazónak kellene lennie a sztorinak, ami már kezelhetetlen."

Mivel a Falloutot, a Planescape:Tormentet és az Arcanumot már említették előttem, én csak a Deus Ex-el tudok előhozakodni. Ötször játszottam végig, mindannyiszor másképp.
A cikkel egyetértek- mérhetetlenül lebutított és túlhype-olt játékkal állunk szemben. Remélem, a harmadik rész nem egy lineáris lövöldözős játék lesz, amiben automatikusan fejlődik a karakterünk...

pp_lord

pp_lord

    Lapka Malac

  • Fórumita
  • 697 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.18, 08:02

"Valóban, a Quake 3 volt a mélypont, aminek tudtommal single player módja nem is nagyon volt"

Jaaa, mekkora trágya volt már az a gáma, semmi interakció az npc-kel, meg pontelosztásos skill rendszer.

<small>Iróni-A-Méter: 4/5</small>

Action

Action

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 104 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.17, 20:30

A cikk jó, a játék nem annyira. Szvsz ez inkább akciójáték, mint CRPG. Az első rész ilyen szempontból jobb volt. Nekem Makoval se volt bajom, ennél a gyűjtögetős ökörségnél jobban tetszett. A lőszer bevezetése is idétlen, 2 éve még nem kellett, azóta visszafejlődött a galaxis? A grafika viszont szuper, a zene is kiváló, és szerencsére a párbeszédek filmszerűsége is megmaradt. A történet se rossz, csak rövid. Remélem, a 3. rész azért hosszabb lesz és jobb.

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.17, 19:21

Én egyébként azt tapasztalom, hogy pár éve már újra feléledőben van a sztori a játékokban. Valóban, a Quake 3 volt a mélypont, aminek tudtommal single player módja nem is nagyon volt, de aztán jöttek olyan játékok (most csak azokat mondom, amiket én láttam), hogy Half-life 2, meg Portal, amiknek a multija volt másodlagos, és ma már ott tartunk, hogy a multi játékokba is igyekeznek bevinni hangulatot (Team Fortress 2), meg sztorit (Left 4 Dead).

Szóval szerintem attól nem kell félni, hogy a sztorik kihalnak a játékokból: sztoriéhség van, és a kínálat ha szünetekkel is, de kielégíti ezt az igényt.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]