Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Fireborn szerepjatek (Noro )


  • Válasz írásához lépj be
15 hozzászólás érkezett eddig

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.13, 23:31

Már jön át Amerikából a könyv, a tengerben.

A flashback teljesen jó ötlet, irgalmatlanul jó, fordulatos történeket lehet ráépíteni, csak ahhoz irgalmatlanul jó mesélő is kell.

Morgo

Morgo

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 6 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.13, 11:04

A játék alap koncepciója tetszetős, de ahogy a leírásból kiveszem, igen sok helyen elnagyolt, máshol pedig az eredtiség hiányzik belőle. Mindenesetre így első olvasatra a hibáknál jelentősebb több pozitívumot vélek benne felfedezni. Ha valahol belefutok, biztosan nem fogok kitérni előle.

Köszi cikket, igazán színvonalas volt az ismertető!

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.11, 12:14

-Ahogy már írtam, a játék egyik hibája, hogy a sarjakat nem helyezi bele a képbe. Ergo nem tudok többet mondani annál, hogy mivel mágikusak, mindenki veszélyesnek és/vagy hasznosnak tartja őket.
-Halandó JK-t a könyv nem támogat, de ahogy NJK-t lehet csinálni, úgy bizonyára JK-t is.
-Egy valódi sárkány biztosan élt a közelmúltban: pontosan az ő feláldozásával sikerült visszahozni a mágiát. A játék utal rá, hogy több karmikus központ is van a világon, csak azok még inaktívak: így nem kizárt, hogy a többinél is alszik egy-egy igazi sárkány.

A flashback sztem nem determinált. A játékos ismeri a sárkány statjait, de semmit nem tud az előtörténetéről. A mesélő pedig nem tudja, hogy a JK-k mit hoznak ki a jelenetből. Lehet, hogy a végén rátok néz, és közli, hogy "bakker, megöltétek Atlantisz 30. királyát". Ezért nem érdemes nagyon előre megterveznie a karakterek ősi történelmét/történetét. Hiába igaz, hogy a világ logikája az már mind "megtörtént", valójában a mesélő is csak azzal számolhat, amit már lemesélt.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3366 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.11, 10:06

Hella!
Nekem az a bajom az ilyesmivel, hogy az ontudatra ebredes folyamatat erdekes lehet eljatszani egyszer, esetleg ketszer, de azutan a kotelezo onismetlodesse valik a dolog. Kicsit, mint mikor Vampire-ben ember karaktert inditasz, vagy mikor egy CoC karakterrel (mar megint) rajossz arra, hogy a kulisszak mogott sok-sok csunya dolog lakozik. Unalmas, ez a kotelezo racsodalkozas fazisa. Raadasul, mivel Te rakod ossze a sajat osod kepessegeit is, ezert egesz vegig tudod, hogy mire kene majd raebredni.
A flash-back eljatszasa pedig elsore nem tunik tul interaktivnak. Felmerul egy szituacio, jon a flash-back, ujra osi sarkany vagyok, aztan lejatszok egy olyan esemenyt, aminek adott a vege: meghalok, megszerzem a targyat, lenyomom az adott ellensegem, stbstb. Ennyi erovel a meselo elo is adhatna az egesz multbeli szituaciot, mig en hatradolve hallgatom a monologjat.

A modern szervezetek egyebkent miert gyurnak a sarjakra? Milyen celjaik vannak veluk? Megemlitenel parat? Oke, gondolom vannak ilyen sablonok, hogy sarkanyver kell xy ritualehoz, jee.
Van arra mod, hogy olyan modernkori sotet magusokat jatsszunk el, akik eppen a kis csicska sarjakra vadasznak? :)
Masik kerdes: a sarkanyok valos, fizikai formaikban mar mind egy szalig elhullottak, vagy ezt a kerdest a konyv nyitva hagyja? Ha mar UK, kivancsi vagyok, hogy Loch Ness-t pl. belepakoltak-e? :) Nessy nem dino, hanem drako :sor:

Az ismerteto egyebkent jo volt!

udv

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.11, 06:53

Azt hittem, a sarj és sárkány fogalmát sikerült elkülönítenem, ezek szerint talán mégsem. A lényeg, hogy a modern karakter fejlődik, az ősi karakter nem.

A flashbacket úgy lehet összefoglalni, hogy a modern karakterekkel történik valami, ami "emlékezteti" őket valamire - ekkor a mesélő befagyasztja a kalandot, felvázol egy őskori jelenetet, a játékosok azt végigjátszzák (természetesen a sárkány karakterükkel), majd a mesélő azt mondja, ennyi, és folytatódik a modern kaland ott, ahol félbeszakadt. Épp csak a karakterek lettek gazdagabbak néhány régi emlékkel. Ezek vonatkozhatnak saját magukra (pl. varázserejükre), vagy a világra (pl. ellenségeikre)

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.10, 19:13

Orastes, a felvetéseidre válaszként:
1. Sárkányok fajtái: köbö 10 alfaj van kidolgozva, de össze lehet rakni a saját verziódat az alapoktól.
2. Öntudat: konkrétan mi érdekel? Elég sokat lehet róla beszélni, dióhéjban vsz Noro elmondta a lényeges részt.
3. Fejlődés: a játékban van karakterfejlődés, ráadásul nagyon változatos - gyak. a képességek, jártasságok, előnyök, erők és még ki tudja mi minden fejlődik különböző módokon (újradobás, plusz kocka, automatikus sikerek stb. és még ezek alesetei adott helyzetekre).

Avaaris

Avaaris

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.10, 10:50

Az alapötlet tetszik, de pénzt talán nem adnék ki rá. De ha szembe jönne velem azért kipróbálnám...

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6406 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.10, 00:00

nagyon jó kis ismertető, bár amit hiányoltam belőle:
-sárkány-fajták részletezése
-az öntudatra ébredés bővebb folyamata

valahol azt írod, hogy nem lett nagy siker; ennek okát abban is keresném, hogy az ismertetőben elhangzik, hogy nincsen karakter-fejlődés, ami logikusnak is tűnne. Csak szerintem ez sok játékban alapvetés lenne (az egylövetű/egy alkalmas játékok, meg a freestyle itt is kivételek) egyfajta változás, tkp. a "tápolás" jó értelmezése.

Ezektől függetlenül biztosan jó darab, a rendszer koncepciója is tetszik.

StB

StB

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 19:42

*(egyszerűbb és/vagy inkább ismerősebb rendszer fölé)

StB

StB

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1232 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 19:41

Újabb remek ismertető, Noro.
Már rápillantottam egyszer-kétszer a játékra; nekem tipikusan az a fajta, amelynek világ- és koncepcióbeli jellegzetességeit legszívesebben bedobálnám valami Savage Worldshöz hasonlóan egyszerűbb rendszer fölé... aztán odaadnám valakinek, hogy ugyan meséljen már nekem ez alapján egy kalandot. :normaalis:

pepe

pepe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 18:36

Kiváló írás, bár inkább elvett tőle a kedvem:)

Tammis_Lorraine

Tammis_Lorraine

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 16:51

Az ötlet kitűnő, bár emészteni kellene még, hogy a rendszerről jót, vagy kevésbé jót mondjak.
De mindent egybevéve, pozitívat, negatívat, egész korrekt.

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 09:51

Jó volt az ismertető, még több ilyet! :normaalis:

Ilac

Ilac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1154 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 07:59

Kösz.
Nagyon korrekt, frappáns összefoglaló volt.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 07:25

Az alapötletet érdekesnek találom, de nem hiszem, hogy be fogom szerezni. Köszönet a részletes ismertetőért!

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.04.09, 00:42

Ezek egyébként jól hangzó neveik dacára ismert, hagyományos varázslatok (ezt nem elítélően mondom, hiszen egy fényvarázs vagy telekinézis akkor is hasznos, ha a szerepjátékosok már 25 éve ismerik).

Azért egy 2005 körüli játéknál ezt egyértelműen elítélően mondanám. Fényvarázs meg telekinézis. Ezt sikerült kihozni három kontinens évezredes kultúrájából? :P Na mindegy, a pozitívumokról:
Odavagyok a Sárkányokért, a flashback kiváló ötlet (még akkor is, ha láthatóan csak egy ötlet), az urban fantasy pedig vagány stílus, szóval ezt mindenképpen megszerzem.


-------------- automata szoveg -------------------------
Fireborn szerepjáték ( Noro )
http://rpg.hu/iras/mutat.php?cid=5742
--------------------------------------------------------


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]