











Lesser Shades of Evil (StB)
Indította
Frogen
, 2010.06.06, 23:58
22 hozzászólás érkezett eddig
Kelt 2010.06.11, 05:50
Utánanéztem kicsit az rpg.neten, és úgy tűnik, a rendszer alapjai nem is bonyolultak annyira. A lényeg, hogy a tulajdonság-összegeddel egyenlő számú d6-ot, vagy öttel kevesebb d10-et, vagy tízzel kevesebb d20-at dobsz. Az egésznek azért van értelme, mert a dobásból csak a legnagyobb értékű kockát vesszük figyelembe. A fura az, hogy hat kritikusból csak kettő tudta ezt átláthatóan leírni

Kelt 2010.06.10, 12:41
Kösz a hozzászólásokat!
Nekem nem jött le belőle semmi mangás/animés, talán a visszafogottabb, egyszersmind borús hangvétel miatt. A különböző tech-szintek keveredése sem olyan jellemző a játékvilágra, hiszen a lakosság zömének fogalma sincs semmiről és középkori szinten él.
kabal: Szvsz ez nem "minden-legyen-benne" setting, hanem "konkrétan-ez-és-ez-de-bármi-lehet-benne". Gyakorlatilag poszt-apokaliptikum, csak a világégés egy már szinte transzhumanista sci-fi környezetben következett be, innen a fennmaradt technológiák.
Mr_Nemo: Nagyon hasonló cipőben járunk. A Savage SLA Ind. mindenesetre sokkal kezelhetőbbnek tűnik rendszerileg, mint az eredeti, csak ugye kell hozzá Savage Worlds alapkönyv (ami 10 dollár...):
http://www.voidstate.com/rpg/
Nekem nem jött le belőle semmi mangás/animés, talán a visszafogottabb, egyszersmind borús hangvétel miatt. A különböző tech-szintek keveredése sem olyan jellemző a játékvilágra, hiszen a lakosság zömének fogalma sincs semmiről és középkori szinten él.
kabal: Szvsz ez nem "minden-legyen-benne" setting, hanem "konkrétan-ez-és-ez-de-bármi-lehet-benne". Gyakorlatilag poszt-apokaliptikum, csak a világégés egy már szinte transzhumanista sci-fi környezetben következett be, innen a fennmaradt technológiák.
Mr_Nemo: Nagyon hasonló cipőben járunk. A Savage SLA Ind. mindenesetre sokkal kezelhetőbbnek tűnik rendszerileg, mint az eredeti, csak ugye kell hozzá Savage Worlds alapkönyv (ami 10 dollár...):
http://www.voidstate.com/rpg/
Kelt 2010.06.07, 15:42
Az ismertető alapján kellemes elegye az Amber-féle időtlen időkön át tartó családi belharcnak és egy Cherubion jellegű eklektikus világnak. Nem csoda, hogy előbbi szerepel is a forrásmegjelölésben. Persze a csoda az volna, ha az utóbbi is szerepelne (édes s mégis keserű ez a nyelvi gettó).
A játékrendszer viszont a leírás alapján rémesen kuszának tűnik: a túl sok mechanizmus ugyanakkor túl nagy kreativitás-igény csapdája. Az ilyesmi túl magasra teszi a lécet mind a játékmester mind a játékosok számára, és extra munkával terheli őket, amíg kellően kiganajozzák, háziasítják, és játszhatóvá teszik.
A játékrendszer viszont a leírás alapján rémesen kuszának tűnik: a túl sok mechanizmus ugyanakkor túl nagy kreativitás-igény csapdája. Az ilyesmi túl magasra teszi a lécet mind a játékmester mind a játékosok számára, és extra munkával terheli őket, amíg kellően kiganajozzák, háziasítják, és játszhatóvá teszik.
Kelt 2010.06.07, 10:36
Gyújtsátok fel a Shadowrunt, megjöttek a gonosz szellemei! Ez egy nagyon jó ismertető volt egy elég kőkemény játékról. Bár olvasás közben nehezen tudtam szabadulni a fejembe toluló anime figurák képeitől de szerintem csak azért, mert ott szoktak lenni hasonlóan jól kidolgozott, elborult világok. Valószínűleg az Angelion név se segített, meg a kataklizma.
Kelt 2010.06.07, 10:36
Megkockáztatva, hogy mellényúlok, én a hangulathoz talán Moorcock jövőbeli könyveit ajánlanám (pl. Hawkmoon sorozat), a "hi-tech halandók istenekként uralkodnak" témához pedig Zelazny: A fény ura vagy Zuddas: Az utolsó istenek. Tény, hogy a bemutatott techno-tobzódás egyikben sem jelenik meg ilyen szinten
Kelt 2010.06.07, 09:58
A leírás olvasása közben kísértetiesen "The World of Synnibarr" érzetem volt, de a LSoE azért nyilván komoly munka. Az csak személyes nyavalya, hogy idegesítenek a "minden legyen benne" settingek. A Shadowrun oké, a gőzpunkot tudom kötni a viktoriánus időkhöz és a cyberpunkhoz, de az ehhez hasonló esetekben egyszerűen nem tudom mihez kötni a világképet. Nincs irodalmi-történelmi alapja, hiányzik a mindent átfogó koncepció.