Ugrás tartalomhoz


Fotó

Baldurs Gate I.


  • Válasz írásához lépj be
2052 hozzászólás érkezett eddig

Kieron

Kieron

    Homályszövő

  • Fórumita
  • 967 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.04.24, 19:53

Vorador:

 

Sajna az 1-ben ez csak így megy, de ha esetleg a 2-t is tervezed még egyszer, ott már jóval szélesebb lesz a lehetőségeid skálája.

Pl. lehet mondani az általad említett, "ok, de csak ha fizetsz" dolgot, olykor lehet fenyegetőzni (persze ennek néha megvan a maga következménye...) és van pár olyan szál, amit kifejezetten csak gonosz karakterrel lehet megcsinálni. És vannak helyzetek, ahol "csak" a szerepjáték kedvéért kínál egy gonosz lehetőséget is a játék.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.04.24, 14:00

Nekikezdtem a BG második végigjátszásának. Ezúttal gonosz vagyok, melynek kapcsán feltűnt valami: a játék nincs jobban kidolgozva, ha jó karakterrel játszol? Sokszor szembesültem azzal, hogy találkozok egy NPC-vel, aki küldetést adna, de nincs gonosz párbeszéd opció. Pl. valaki megkér, hogy szerezzem neki vissza egy elvesztett cuccát. A válaszlehetőségek ilyesmik: 1) Természetesen segítek, visszahozom a gyűrűdet. vagy 2) Hagyjál békén, paraszt, nincs rád időm!
Valahogy hiányzik nekem legalább egy olyan opció, hogy "Segítek, de csak akkor, ha cserébe adsz valami jutalmat." Mert jelenlegi lehetőségeim szerint vagy nagyon önzetlennek, segítőkésznek kell lennem vagy ha ezt nem akarom, akkor meg sem kapok egy csomó küldetést.
Nektek feltűnt ez?


Ez így igaz.
Nálam mondjuk ez nem volt probléma, általában semlegesként (true neutral vagy chaotic neutral) szoktam játszani, így felvehetek egyszerre jó és gonosz csapattagokat is.

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.04.24, 13:33

Nekikezdtem a BG második végigjátszásának. Ezúttal gonosz vagyok, melynek kapcsán feltűnt valami: a játék nincs jobban kidolgozva, ha jó karakterrel játszol? Sokszor szembesültem azzal, hogy találkozok egy NPC-vel, aki küldetést adna, de nincs gonosz párbeszéd opció. Pl. valaki megkér, hogy szerezzem neki vissza egy elvesztett cuccát. A válaszlehetőségek ilyesmik: 1) Természetesen segítek, visszahozom a gyűrűdet. vagy 2) Hagyjál békén, paraszt, nincs rád időm!

Valahogy hiányzik nekem legalább egy olyan opció, hogy "Segítek, de csak akkor, ha cserébe adsz valami jutalmat." Mert jelenlegi lehetőségeim szerint vagy nagyon önzetlennek, segítőkésznek kell lennem vagy ha ezt nem akarom, akkor meg sem kapok egy csomó küldetést.

Nektek feltűnt ez?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.03.01, 12:01

BG2 -t régebben Fighter/Mage többkasztú karakterrel volt szokás szólózni, vagy valami Fighter kit -ből "duálkasztosított" Mage -el.
 
Bulldy



A dual nem nekem való, kész kínszenvedés amíg visszakapom az igazi kasztomat. Fighter/mage helyett bard, cleric/mage helyett avenger, általában meg lehet oldani egy kasztúként.
Az egyetlen dual/multi kombináció amivel szeretek játszani, az a thief/mage.



A BG2 szerintem nagyon nem való hardcore végigjátszáshoz: eddig három questet csináltam meg (cirkusz sátor, illetve a coppers coronet beli két küldetés), és olyan kemény csapdák vannak, hogy azt már nevetségesnek találom.
Pl. lezárt láda egy fogadóban: petrification csapda, Yoshimo kővé vált.


Ehhez képest a BG1 nem nehéz. (bár a játék legeleje, amíg fel nem szedek két szintet azért múlik a szerencsén is)

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.02.28, 22:04

Sikerült végigvinnem a BG1-et főszereplő halál nélkül :)
(kisebb mentés szerkesztés: adtam magamnak egy scroll case-t és egy poition bag-et)

 

Gratulálok!

 

Én bő két hete értem végig az első részen. A korábban említett Bassiluszos dolgon (bugon) kívül nálam sem volt behalás.

(Illetve még a legelején a FAI lépcsőjénél lévő varázsló beszívatott, szintén némi bug-gyanús módon, de az első szinten bekövetkező karakterhalálokat nem szoktam számolni, mert itt nem a taktikai érzéken, hanem a szerencsén múlik sokszor a dolog.)

 

BG2-be importáltam már a Cavalieremet, most kicsit pihenő van még, de a közeljövőben valamikor folytatom majd. Viszont nagyon régen vittem végig utoljára a BG2-őt, így nem tudom "csuklóból letolni", és ott azért van már egy-két neccesebb rész, ahol egy sikertelen mentődobás vagy bármi egyéb gikszer simán instant killt jelent, így a magam részéről a második részben már eleve nem ragaszkodom a HC játékmódhoz. Esetleg, ha azt is annyiszor és olyan gyakran vinném végig, mint az első részt, akkor igen. De így nem idegelem magam ilyesmivel...:)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6389 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.02.28, 21:43

BG2 -t régebben Fighter/Mage többkasztú karakterrel volt szokás szólózni, vagy valami Fighter kit -ből "duálkasztosított" Mage -el.

 

Bulldy



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.02.28, 13:19

Az szép!
Akkor most cél a BG2 ugyanígy? :)



Nem hiszem, hogy menni fog, de megpróbálom. BG2-ben azért rengeteg csapda és instant kill szörny van az első részhez képest.
(nem is tudom, hogy például a beholdereket hogy lehet lenyomni karakterhalál nélkül, ha nem veszem meg a pajzsot.)

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.02.28, 08:53

Az szép!

Akkor most cél a BG2 ugyanígy? :)

 

Sikerült végigvinnem a BG1-et főszereplő halál nélkül :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.02.27, 09:51


Sikerült végigvinnem a BG1-et főszereplő halál nélkül :)
(kisebb mentés szerkesztés: adtam magamnak egy scroll case-t és egy poition bag-et)


Meleg helyzetek:
- Larze az ogre bérgyilkos (mindig talál, 30 körüli sebzés egy ütésből), egy invisibility potion mentett meg)
- Ramazith tornyában a 6 ghast-os emelet: a karakter három ghast ölelésében tűnt fel mikor felmentem a lépcsőn (protection from undead scroll mentett meg)
- Firewine ruins-nál az ogre mágus (Minsc mentett meg, mert berserk-ben nem hatott rá a confusion, és kinyírta az ogrét)


A karakter kit nélküli bárd, a játék végére, az összes könyvet felhasználva: 15/19/16/18/12/16. Főképp a +2 hosszúkardot használtam (+ single weapon style), valamint számszeríjat.
A pickpocket és a lore nagyon hasznosnak bizonyult, bárd dalt szerintem egyszer sem használtam.

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.26, 20:50

 


 

De a legdúrvább Tutu-ban a természetes villám volt (van néha, mikor esik az eső): először megölt egy xvart-ot, aztán belecsapott Khalid-ba, aki belehalt :)

 

 

Ismerem, bár behalás ebből fakadóan nálam még nem fordult elő.

 

Ja, előző hsz-emben természetesen Cyric pap akart lenni, csak későn vettem észre az elírást.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.26, 20:19

 

Az a fura, hogy a harmadik ironman végigjátszásom bukik el Cloakwood-ban.

 

 


Máskülönben faceroll a játék, 3. szint fölött - ha nem szólózik az ember - kevés meglepetés szokott történni. (Bár ez a tegnapi egy ilyen volt...)

 

 

Cloakwood-i druida megdobta a doom+silence mentődobást, és a call lightning megölt (boots of grounding ellenére). Van ilyen :)

Az előző karakterem közvetlen közelről elsütött villámba halt bele (a fal mellett ált, így kétszer ment át rajta)

 

De a legdúrvább Tutu-ban a természetes villám volt (van néha, mikor esik az eső): először megölt egy xvart-ot, aztán belecsapott Khalid-ba, aki belehalt :)



gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.26, 19:22

Az a fura, hogy a harmadik ironman végigjátszásom bukik el Cloakwood-ban.

 

 

Én most szerencsére nem szigorúan vett ironman módban tolom, mert akkor pont tegnap törölhettem volna elvileg az 5. szintű Cavalieremet. Drága jó Bassilus barátunk telibe kapta egy hold person varázslattal, a körben álló csontik meg tűpárnát csináltak belőle.

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy az őrült Cynic pap kb. három darab nyílvesszőt kapott a képébe, míg varázsolt, de mégis gond nélkül befejezte. Így kissé bunda-szagú volt azért a dolog.bravo.gif.pagespeed.ce.KytWN1EBe5.gif  Folyamatosan kapta a lövedékeket, az első varázslata semmivé is foszlott, de a másodiknál úgy gondolta a program, hogy kicsit megtámogatja szegény, szerencsétlen gonosztevőt a tápos partival szemben.

(Csak egyszer érném meg, hogy valamelyik saját karakterem be tud fejezni varázslatot úgy, hogy sebesülés éri, de valamiért ilyesmire még sohasem volt példa a több száz óra eddig BG ténykedésem alatt...)

 

Máskülönben faceroll a játék, 3. szint fölött - ha nem szólózik az ember - kevés meglepetés szokott történni. (Bár ez a tegnapi egy ilyen volt...)


Módosította gothmog: 2014.01.26, 19:23


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.26, 13:51

Az a fura, hogy a harmadik ironman végigjátszásom bukik el Cloakwood-ban.

 

Mindig úgy gondoltam, hogy ha a harmadik szintet megélem, és megszerzem a szükséges tárgyakat (boots of grounding, ring of fire res., helmet of defense, ring of free action, girdle of bluntness/piercing), akkor már viszonylag jó eséllyel végig tudom vinni.

 

Viszont Cloakwood már harmadszor volt STOP tábla... Talán azért, mert már elég erősnek érzem magam, passz.

 

 

Érdekesség: solo priest of lathander elég jó túlélési mutatókkal rendelkezik, (sanctuary, prot. from electricity/fire, free action, resist fear, animate dead) ezt nem gondoltam volna előre.

 

 

A sima bárd talán a kedvenc karakterem lett. Mindig hasznos ha van

- ingyen identify (varázslónak segít)

- ingyen remove fear (bard song)

- varázslatok

- a pickpocket annyira nem nagy szám, de van haszna és ingyen van (ring of free action, algernon's cloak, drizzt szablyája)

- használhat pálcákat (így a varázsló varázsolhat)

- olcsó varázslatok (min. 15 karizma + friends, szerecsés dobás esetén friends sem kell)

A varázslóhoz képest azért szerettem meg jobban, mert a gagyibb harcokban (gibberling, xvart, stb.) is tud hasznos lenni, mint íjász. Én azt vettem észre, hogy a varázsló a legtöbb harcban, legalábbis BG1-ben, úgyis csak parittyázik, mert "minek lőjem el a varázslatokat ezekre".

 

Így a sima bárd feljött a cleric/mage multi (nyugodtan varázsolhat, sosem fogy ki a spellekből) és a thief/mage multi (a legkevésbé point and click, mind harcban, mint harcon kívül tud valamit csinálni) mellé, mint kedvenc osztály.


Módosította galu22: 2014.01.26, 13:52


gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.09, 09:39

Üdv!
Nem gond, benéztem az időt és rohannom kellett, a szakértelem lemaradt...

És akkor bless meg chant, hogy még legyen egy kis plusszunk....


Igen, időlegesen azok is dobnak még rajta.
Viszont, hogy a saját breírásomon is variáljak még, +2-es nyílvessző helyett lehet Arrow of Piercing (+4-es TACHO-t ad, vagyis további 2-vel javul). Csak hogy ha már lúd, legyen kövér... :)
És ha kieggel megvan a 9. szint, akkor további plusz 1 TACHO az Archer speckó miatt, amit szintén elmulasztottam beleszámítani korábban.

Az így már testvérek között is mínusz 6-os TACHO alapból és konstans jelleggel (míg ki nem fogy az adott típusú nyílveszőből), amin az általad említett bless, chant javíthat, plusz van még olyan varázsital (talán a potion of heroism, de fejből nem vágom pontosan), ami tovább tudja tápolni még kicsivel.

Módosította gothmog: 2014.01.09, 09:41


G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.09, 00:27

Üdv!
Nem gond, benéztem az időt és rohannom kellett, a szakértelem lemaradt...

És akkor bless meg chant, hogy még legyen egy kis plusszunk....

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.08, 18:46

Üdv!
Első és egyetlen Bg1-es karim, akivel végig vittem a játékot, elf archer leányzó volt. Gyakorlatilag tökéletes volt! 7. Szint: 14-es THACO alapból, 19-es dex: 11-es, elf: 10-es, mert archer: 8-as (szerintem 3, 6 stb. szinten kap thaco-t) +2 es íj: 6-os, +2-es nyíl: 4-es, bracers of archery: 2-es THACO...
ToB-ban is használható, 24. szinten +8 sebzés alapból... de ott már elgondolkodott sokszor az ember, hogy inkább valami 2 db egykezes brutál fegyvert ad neki oszt hadd szóljon.


Majdnem stimmel, kis apróbb javításokat tűznék bele, ha nem gond:

1. Kifelejtetted a szakértelemből származó bónuszt, ami további 2 ponttal javítja a TACHO-t
2. 8. szint simán elérhető rangerrel az alapjátékban, a kiegben talán a 9. is, ami további 1 vagy 2 pontnyi TACHO javulást jelent.
3. Mintha lenne olyan íj, ami 3-at ad a támadásra. Ha így van és jól emlékszem, akkor az további 1 pont.

Így olyan -3-ra lehet leszaladni (9. szint, max dexes elf íjász ideális felszerelésben), mindezt körönként három támadással, ami BG1-ben kb. god mod... :)

Az Archer szintenként járó támadás és sebzésbónuszában könnyen meglehet, hogy igazad van, és 3/6/9 lesz a minta, nem az általam írt 1/4/7.

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.08, 16:48

Üdv!
Első és egyetlen Bg1-es karim, akivel végig vittem a játékot, elf archer leányzó volt. Gyakorlatilag tökéletes volt! 7. Szint: 14-es THACO alapból, 19-es dex: 11-es, elf: 10-es, mert archer: 8-as (szerintem 3, 6 stb. szinten kap thaco-t) +2 es íj: 6-os, +2-es nyíl: 4-es, bracers of archery: 2-es THACO...
ToB-ban is használható, 24. szinten +8 sebzés alapból... de ott már elgondolkodott sokszor az ember, hogy inkább valami 2 db egykezes brutál fegyvert ad neki oszt hadd szóljon.

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.06, 21:11

Gondolkodtam, hogy önmagában BGTutu-t játszva (karaktert nem importálva) melyik karakterosztályok lehetnek érdekesek (vagy érdekesebbek, mint BG2-be érve):


Én az Archert bevonnám ide. BG1-ben egészen egyszerűen gyilkos! A legtöbb ellenfelet rommá lövi, mielőtt egyáltalán odaérnének hozzá. 1/4/7 szinteken pedig kapja a plusz TACHO és sebzés bónuszt a lőfegyverekre. Mintha egy Kensai lenne, csak ő távolról öl, nem kell odaengednie az ellenfeleket magához. Nem mondom, hogy különösebben izgalmas kaszt lenne (tehát, ha ez volt a szempontod, akkor nem illik ide), de szinte mindig talál (BG1 végére simán le tud menni mínuszba a TACHO-val, ha van egy jó íj a kezében), sokat támad körönként, így az ellenséges mágiahasználók sem állnak meg sokáig ellene. Ha pedig van valaki, hogy tankként beálljon elé, akkor nagyobb tömegeket is megtisztít 2-3 kör alatt anélkül, hogy egyáltalán mozdulnia kellene.

Ezzel szemben BG2-ben már elég gyenge (lesz egy idő után). Egyrészt a lövedékeken is gyengítettek (tűz/jég/savas nyílvesszők), másrészt +2-esnél alig találni jobb nyílvesszőket (+3-as a legjobb, de ritka), így a játék vége felé sok ellenféllel szemben használhatatlan lesz (vagy átvált számszeríjra, de kizártnak tartom, hogy valaki ne hagyományos íjász íjászt akarna indítani), hiába a brutális TACHO és elvileg impozáns sebzés bónusz. Arról nem is beszélve, hogy itt már hiába van előtte tank, sok ellenfél akkor is mosolyogva fog odatotyogni/szökellni elé, és ekkor már inkább hátrány lesz az íj a kezében, mint előny, plusz az ellenséges mágiahasználók jó része sem fog könnyeket ejteni, ha az Archer karcolni sem képes a lövedékeivel. Maximum, ha a csapat varázslói leépítik a védelmet az ellenről. Továbbá a BG2-ben hajlamosak igen sok HP-val szaladgálni a szörnyek, így a BG1-ben megszokott, kettőt odalövök, és jöhet a következő szörny metódus sem fog működni (és mint írtam, szépen odakeveredik egy-két dög az orra elé idővel, és akkor lehet szaladni...) A BG2/ToB valahogy amúgy is sokkal inkább kedvez a közelharcnak.

Módosította gothmog: 2014.01.06, 21:12


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.06, 20:17

Gondolkodtam, hogy önmagában BGTutu-t játszva (karaktert nem importálva) melyik karakterosztályok lehetnek érdekesek (vagy érdekesebbek, mint BG2-be érve):

Druida:
10. szintig fejlődik (125.000 XP), míg a pap 8. szintig (110.000 XP). Itt tehát van egy érdekesség, a druida egy körrel magasabb varázslatokat kap, mint a pap, ötödik szintűeket: cure critical wounds, insect plague, iron skins. Emellé megtartja a BG-ben elég kemény speciális varázslatait (call lightning, call woodland beings). Mondjuk második varázslatszinten ettől még nem lesz semmi értelmes, ezen az avenger javít picit (web.)

Stalker:
Egy elf stalkernak (19 ügyességgel) első szinten 65% hide is shadows képzettsége van, dupla sebzése hátbaszúrással, "ingyen" kétkezes harca. A tolvaj/harcos sokkal sokoldalúbb lesz, de csak BG2-ben. Ha tolvajjal akarsz hátbaszúrni BG1-ben, akkor legfeljebb egy másik képzettséget tudsz kimaxolni mellé (és sosem fogsz olyan biztosan találni, mint a Stalker). Szerintem BG1-ben mindenképp jó lehet :)
(talán a hosszúkarddal? vagy a dagger of venom-mal?)

Cavalier:
Azt hiszem az ideális karakterosztály kezdőknek. BG2-ben jobb az inkvizítor az igaz, de BG1-ben nem sok erős varázsló ellenfél van, aki meg van, arra lehet számítani. A cavalier hasznos dolgai:
- immunis a méregre (BG1-ben nagyon jó!)
- immunis a charm-okra (= egyedül öl sziréneket)
- immunis a pánikra (a horror-t elég sokat használják az ellenfelek)
- tud varázsolni remove fear-t
Azt nem tudom, hogy a wyvern sárkánynak számít-e, de az egyéb képessége (sárkányok és démonok ellen bonusz) valszeg nem érnek semmit. Szerintem így is ideális vezér.


Beastmaster:
Ez lehet kicsit túlzás. Viszont amíg BG2-ben szvsz teljesen haszontalan, BG1-ben el lehet vele lavírozni. Íjászkodni tud, lopakodás, ingyen kétkezes harc*, a kis sárkány familiáris eléggé megkönnyíti a játék elejét. (tud magára mirror image-t varázsolni, a játék elején jó tanknak, valamint a napi 1 invisibility 10'radius sem rossz).
*mondjuk azt nem tudom mivel, egyáltalán van mágikus bunkó BG1-ben? valszeg jobban jár a sima bottal.

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 20:38

Van még egy baltás törpe egy kocsmában Beregost-ban, illetve egy papnő Nashkel-ben.
Akármelyik hold person csapda halálos lehet, illetve a call lightning-os druidák, lightning bolt-os varázslók is tudnak kellemetlen meglepetést okozni.
Valamint megemlíteném még a random eventeket: 8 íjász mikor körbeáll az jelenthet end game-et.


A két delikvenssel nem szokott gondom lenni (addigra már négy-öt tagú a csapat - bár anno volt, hogy szólózva is végigvittem a játékot -, így helyezkedéssel megoldható a dolog, illetve a papnőnél tartalékolok mindig 100%-ban sebző holmit, pl. magic missile pálcát, így ő nem igen fog ott bénítani senkit).
Viszont eszembe jutott még egy elég durva játék eleji társaság: amikor az ember hátul jön ki a Nashkel bányából, és északi irányba szeretné elhagyni a térképet, akkor könnyen belefuthat ott három hölgyeménybe... Na azok gyilkos kemények, főleg ha a főkarakteredre száll rá az íjász/tőrdobáló páros. A papi varázslatokat ismerő harmadik nőci kevésbé durva, ha nem jön be neki a hold person, de a távolsági cuccokkal felszerelt két nő, főként, hogy az egyik még mérgez is keményen, és meglehetősen barátságtalan támadási értékeik vannak... azok izzasztóak tudnak lenni. Ha biztonsági játékra törekedik az ember, akkor olyan 4.-5. szint tájáig talán érdemes is elkerülni őket.

Módosította gothmog: 2014.01.04, 20:40



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]