Ugrás tartalomhoz


Fotó

Baldurs Gate I


  • Válasz írásához lépj be
2056 hozzászólás érkezett eddig

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.08, 16:48

Üdv!
Első és egyetlen Bg1-es karim, akivel végig vittem a játékot, elf archer leányzó volt. Gyakorlatilag tökéletes volt! 7. Szint: 14-es THACO alapból, 19-es dex: 11-es, elf: 10-es, mert archer: 8-as (szerintem 3, 6 stb. szinten kap thaco-t) +2 es íj: 6-os, +2-es nyíl: 4-es, bracers of archery: 2-es THACO...
ToB-ban is használható, 24. szinten +8 sebzés alapból... de ott már elgondolkodott sokszor az ember, hogy inkább valami 2 db egykezes brutál fegyvert ad neki oszt hadd szóljon.

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.06, 21:11

Gondolkodtam, hogy önmagában BGTutu-t játszva (karaktert nem importálva) melyik karakterosztályok lehetnek érdekesek (vagy érdekesebbek, mint BG2-be érve):


Én az Archert bevonnám ide. BG1-ben egészen egyszerűen gyilkos! A legtöbb ellenfelet rommá lövi, mielőtt egyáltalán odaérnének hozzá. 1/4/7 szinteken pedig kapja a plusz TACHO és sebzés bónuszt a lőfegyverekre. Mintha egy Kensai lenne, csak ő távolról öl, nem kell odaengednie az ellenfeleket magához. Nem mondom, hogy különösebben izgalmas kaszt lenne (tehát, ha ez volt a szempontod, akkor nem illik ide), de szinte mindig talál (BG1 végére simán le tud menni mínuszba a TACHO-val, ha van egy jó íj a kezében), sokat támad körönként, így az ellenséges mágiahasználók sem állnak meg sokáig ellene. Ha pedig van valaki, hogy tankként beálljon elé, akkor nagyobb tömegeket is megtisztít 2-3 kör alatt anélkül, hogy egyáltalán mozdulnia kellene.

Ezzel szemben BG2-ben már elég gyenge (lesz egy idő után). Egyrészt a lövedékeken is gyengítettek (tűz/jég/savas nyílvesszők), másrészt +2-esnél alig találni jobb nyílvesszőket (+3-as a legjobb, de ritka), így a játék vége felé sok ellenféllel szemben használhatatlan lesz (vagy átvált számszeríjra, de kizártnak tartom, hogy valaki ne hagyományos íjász íjászt akarna indítani), hiába a brutális TACHO és elvileg impozáns sebzés bónusz. Arról nem is beszélve, hogy itt már hiába van előtte tank, sok ellenfél akkor is mosolyogva fog odatotyogni/szökellni elé, és ekkor már inkább hátrány lesz az íj a kezében, mint előny, plusz az ellenséges mágiahasználók jó része sem fog könnyeket ejteni, ha az Archer karcolni sem képes a lövedékeivel. Maximum, ha a csapat varázslói leépítik a védelmet az ellenről. Továbbá a BG2-ben hajlamosak igen sok HP-val szaladgálni a szörnyek, így a BG1-ben megszokott, kettőt odalövök, és jöhet a következő szörny metódus sem fog működni (és mint írtam, szépen odakeveredik egy-két dög az orra elé idővel, és akkor lehet szaladni...) A BG2/ToB valahogy amúgy is sokkal inkább kedvez a közelharcnak.

Módosította gothmog: 2014.01.06, 21:12


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.06, 20:17

Gondolkodtam, hogy önmagában BGTutu-t játszva (karaktert nem importálva) melyik karakterosztályok lehetnek érdekesek (vagy érdekesebbek, mint BG2-be érve):

Druida:
10. szintig fejlődik (125.000 XP), míg a pap 8. szintig (110.000 XP). Itt tehát van egy érdekesség, a druida egy körrel magasabb varázslatokat kap, mint a pap, ötödik szintűeket: cure critical wounds, insect plague, iron skins. Emellé megtartja a BG-ben elég kemény speciális varázslatait (call lightning, call woodland beings). Mondjuk második varázslatszinten ettől még nem lesz semmi értelmes, ezen az avenger javít picit (web.)

Stalker:
Egy elf stalkernak (19 ügyességgel) első szinten 65% hide is shadows képzettsége van, dupla sebzése hátbaszúrással, "ingyen" kétkezes harca. A tolvaj/harcos sokkal sokoldalúbb lesz, de csak BG2-ben. Ha tolvajjal akarsz hátbaszúrni BG1-ben, akkor legfeljebb egy másik képzettséget tudsz kimaxolni mellé (és sosem fogsz olyan biztosan találni, mint a Stalker). Szerintem BG1-ben mindenképp jó lehet :)
(talán a hosszúkarddal? vagy a dagger of venom-mal?)

Cavalier:
Azt hiszem az ideális karakterosztály kezdőknek. BG2-ben jobb az inkvizítor az igaz, de BG1-ben nem sok erős varázsló ellenfél van, aki meg van, arra lehet számítani. A cavalier hasznos dolgai:
- immunis a méregre (BG1-ben nagyon jó!)
- immunis a charm-okra (= egyedül öl sziréneket)
- immunis a pánikra (a horror-t elég sokat használják az ellenfelek)
- tud varázsolni remove fear-t
Azt nem tudom, hogy a wyvern sárkánynak számít-e, de az egyéb képessége (sárkányok és démonok ellen bonusz) valszeg nem érnek semmit. Szerintem így is ideális vezér.


Beastmaster:
Ez lehet kicsit túlzás. Viszont amíg BG2-ben szvsz teljesen haszontalan, BG1-ben el lehet vele lavírozni. Íjászkodni tud, lopakodás, ingyen kétkezes harc*, a kis sárkány familiáris eléggé megkönnyíti a játék elejét. (tud magára mirror image-t varázsolni, a játék elején jó tanknak, valamint a napi 1 invisibility 10'radius sem rossz).
*mondjuk azt nem tudom mivel, egyáltalán van mágikus bunkó BG1-ben? valszeg jobban jár a sima bottal.

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 20:38

Van még egy baltás törpe egy kocsmában Beregost-ban, illetve egy papnő Nashkel-ben.
Akármelyik hold person csapda halálos lehet, illetve a call lightning-os druidák, lightning bolt-os varázslók is tudnak kellemetlen meglepetést okozni.
Valamint megemlíteném még a random eventeket: 8 íjász mikor körbeáll az jelenthet end game-et.


A két delikvenssel nem szokott gondom lenni (addigra már négy-öt tagú a csapat - bár anno volt, hogy szólózva is végigvittem a játékot -, így helyezkedéssel megoldható a dolog, illetve a papnőnél tartalékolok mindig 100%-ban sebző holmit, pl. magic missile pálcát, így ő nem igen fog ott bénítani senkit).
Viszont eszembe jutott még egy elég durva játék eleji társaság: amikor az ember hátul jön ki a Nashkel bányából, és északi irányba szeretné elhagyni a térképet, akkor könnyen belefuthat ott három hölgyeménybe... Na azok gyilkos kemények, főleg ha a főkarakteredre száll rá az íjász/tőrdobáló páros. A papi varázslatokat ismerő harmadik nőci kevésbé durva, ha nem jön be neki a hold person, de a távolsági cuccokkal felszerelt két nő, főként, hogy az egyik még mérgez is keményen, és meglehetősen barátságtalan támadási értékeik vannak... azok izzasztóak tudnak lenni. Ha biztonsági játékra törekedik az ember, akkor olyan 4.-5. szint tájáig talán érdemes is elkerülni őket.

Módosította gothmog: 2014.01.04, 20:40


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 20:00

Halál nélkül egyébként én is sokszor végigvittem az BG1+kieget anno a hőskorában, és újabban, a TuTU-s időszakban egyaránt (sőt, volt, hogy "HC-ban" játszottam, vagyis nem volt soha visszatöltés, ha behalt valaki, akkor behalt, ha a main karakter, akkor vége a játéknak) Tulajdonképpen baromi könnyű amúgy, csak a 3. szintet kell megérni/megélni, és onnantól már semmi sem "onehitel". Na persze valamilyen harcos jellegű karakterre értve ezt.


Én is így játszom, ha megélem a harmadik szintet, akkor már eléggé növeli a csaták izgalmát a dolog.



Tarnesh, az öv-fétisiszta ogre, a Friendly Arm Inn felé vezető úton csoportosan ólálkodó farkasok (velem előfordult már, hogy zsinórban kétszer kritelt rajtam farkas, így hiába volt sityak a karakterem fején, megfektették), rosszkor felbukkanó Vampiric Wolf (TuTu-val beraktak belőlük egy-két extra helyre, és míg ki nem tapasztalja az ember, könnyen lehet belőle load saved game), illetve Silke az, aki betehet az elején az embernek (elfnek, törpének stb.-nek).


Van még egy baltás törpe egy kocsmában Beregost-ban, illetve egy papnő Nashkel-ben.
Akármelyik hold person csapda halálos lehet, illetve a call lightning-os druidák, lightning bolt-os varázslók is tudnak kellemetlen meglepetést okozni.
Valamint megemlíteném még a random eventeket: 8 íjász mikor körbeáll az jelenthet end game-et.


Hmm, Greywolfnál azért illene már nem megpusztulni... ;)


Pech. Sorban megdobta az "ezzel tuti megfektetem" varázslatokat (command, sleep), az első találatával benyomott 9 sebzést (pappal játszottam, második szinten 13 HP), a gyógyítás pedig nem volt elég gyors, a második támadásával megölt.

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 19:44

Simán lehetsz lvl1 Greywulf -nál. Ilyenkor csak az Entangle + ranged weapons kombó segít. Vagy jó kört futni azzal a többiek körül, akit épp üldöz. ;)

Bulldy


Én rendszerint vagyok már 3. szintű, mire odajutok. (Jobbra-balra ilyenkor még nem csavargok el, de a Friendly Arm Innbe, illetve Nashkelbe jutáshoz útba ejtendő területeket ("térképeket") teljesen át szoktam fésülni.) Persze, ha valaki csak átrohan a térképeken célirányosan, az elvileg lehet 1. szintű még Greywolffal összeakadáskor is.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6534 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 19:28

Simán lehetsz lvl1 Greywulf -nál. Ilyenkor csak az Entangle + ranged weapons kombó segít. Vagy jó kört futni azzal a többiek körül, akit épp üldöz. ;)

Bulldy

gothmog

gothmog

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 19:13

Hm, azt hiszem nem vagyok formában.

Próbálkozás 1: nagyon táposra kidobott cavalier, a Friendly Arm Inn-nél megölt a varázsló
Próbálkozás 2: nem annyira tápos cavalier, Beregost-ban megölt Silke a villámmal
Próbálkozás 3: Halfling pap, Naskelnél agyonvert Greywolf...


Régebben pedig kétszer sikerült végigvinni halál nélkül...


Vicces, éppen mostanában kezdtem bele én is egy teljes BG sorozat újrajátszásba (a sokadikba). Nem a tavaly megjelent EE-vel, hanem "hagyományos" TuTu és néhány mod (NPCmod, felbontás stb.).

Táposra sikeredett Cavaliert indítottam szintén. És a Friendly Arm Inn-nél ólálkodó pofánál háromszor töltöttem vissza... Volt, hogy 8 fölé nem dobott a karakteremnek egyszer sem támadásnak (Imoennek sem), de volt olyan is - egészen érthetetlen módon -, hogy a fő karakterem még csak kétszer támadott (1 és 1/2 tám/köre van), mire Tarnesh bácsi elsütötte a hármas Magic Missile-t. Enyhén csalás-szagú, tekintve, hogy ugye Mirror Image-dzsel kezdene, de ez "belefojtottam", majd jön a Horror varázs (cavalier immunis rá), és a harmadik spell a Magic Missile, ami barátok között is három kör. Ez pedig annyit jelent, hogy alsó hangon is három egész támadásnak már le kellett volna mennie a lovagom részéről (ugye két egész kör alatt, s közben már a harmadikban vagyunk, így talán egy negyediknek is mennie kelle éppen), de még csak kettő történt meg.
Az meg már csak hab a tortán, hogy mindhárom behalásnál a 14 HP-s lovagom teljes életerejét lekapta a három varázslövedékkel (darabja sebez ugye 2-5-öt, ami 6-15 sebzés - na ő neki háromszor is minimum 14-es érték jött itt ki zsinórban...)

Halál nélkül egyébként én is sokszor végigvittem az BG1+kieget anno a hőskorában, és újabban, a TuTU-s időszakban egyaránt (sőt, volt, hogy "HC-ban" játszottam, vagyis nem volt soha visszatöltés, ha behalt valaki, akkor behalt, ha a main karakter, akkor vége a játéknak) Tulajdonképpen baromi könnyű amúgy, csak a 3. szintet kell megérni/megélni, és onnantól már semmi sem "onehitel". Na persze valamilyen harcos jellegű karakterre értve ezt.

Tarnesh, az öv-fétisiszta ogre, a Friendly Arm Inn felé vezető úton csoportosan ólálkodó farkasok (velem előfordult már, hogy zsinórban kétszer kritelt rajtam farkas, így hiába volt sityak a karakterem fején, megfektették), rosszkor felbukkanó Vampiric Wolf (TuTu-val beraktak belőlük egy-két extra helyre, és míg ki nem tapasztalja az ember, könnyen lehet belőle load saved game), illetve Silke az, aki betehet az elején az embernek (elfnek, törpének stb.-nek).

Hmm, Greywolfnál azért illene már nem megpusztulni... ;)

Módosította gothmog: 2014.01.04, 19:15


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.04, 17:18

Hm, azt hiszem nem vagyok formában.

Próbálkozás 1: nagyon táposra kidobott cavalier, a Friendly Arm Inn-nél megölt a varázsló
Próbálkozás 2: nem annyira tápos cavalier, Beregost-ban megölt Silke a villámmal
Próbálkozás 3: Halfling pap, Naskelnél agyonvert Greywolf...


Régebben pedig kétszer sikerült végigvinni halál nélkül...

Adamssohn

Adamssohn

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.02, 22:17

Kivan - elf ranger, egyik kedvencem votl a BG 1-ben. És az íjászok itt még életképesek! :D

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.01.02, 21:16

Kit vennétek be hatodiknak ebbe a csapatba?


Sir Galu, Cavalier- kedvem támadt hozzá (BG1-ben pedig hasznos kit - fear/poison/charm immunis)
Branwen - románc miatt
Imoen - kell tolvaj, meg nem is utálom
Garrick - Sir Galu22 kobzosa :) Bátor Sir Galu, elindult vala, nem féltette életét, báááátor Sir Galu
Xan - Garrick mellé azért kell egy varázsló, és gonoszt nem akartam
?????

Carun

Carun

    The Living Armor

  • Fórumita
  • 906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.17, 14:39

G46: Meghoztad a kedvemet egy gonosz party-hoz :)

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.17, 14:14

Üdv!
A partim tagjainak gondolatai... Kezdjük Shar-Teell
el!
Shar-teel elégedett volt. A csapatban messze ő gyilkolta a legtöbbet. A Vezető meg a kapzsi törpe a baltájával még csak-csak henteltek, de a béna gnóm, a törékeny drow meg a nagyarcú varázsló szinte semmit nem tettek hozzá a szörnyek gyilkolásához. A Vezető is elégedett volt vele. Saját varázslatos hosszúkardját cserélte el az övével, hogy még nagyobb pusztítást végezhessen. Azzal is elismerte a csapatban való fontosságát, hogy a legerősebb varázstárgyak kerültek hozzá. Védőgyűrű, még egy varázskard, és egy elemi mágiától védő sisak. És most egy szörny karmából készült hatalmas erejű gyűrű, amire a csapat minden megtakarított pénze ráment… Viszont íjat nem vesz a kezébe. Neki elvei vannak. A vérontáshoz vágni kell, szemtől szemben érezni az ellenfél megsemmisülését, nem távolról, észrevétlenül kis lukat rakni bele.
A csapat többi tagját- a Vezetőt kivéve- méjségesen lenézte. Mind férfi volt, az egy szem másik nő meg a drow papnő volt, akinek még a napfény is megártott. A törpe ugyan legyőzte őt, amikor találkoztak, ezzel azóta sem tudott megbékélni, de biztos volt benne, hogy most könnyedén megölné. A megalomániás szószátyár gnóm és a sima beszédű varázsló csak útban vannak, nem is érti, minek vannak a csapatban. A drow az nő, az más. Mindegy. Amíg a Vezető újabb és újabb harcba vezeti, ahol újabb és újabb ellenfeleket mészárolhat, addig felőle maradhatnak.

Carun

Carun

    The Living Armor

  • Fórumita
  • 906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.15, 19:08

Értem. Akkor az biztosan Marek(?) lesz, meg a haverja, akik belekötnek a főkariba (vagy aki épp a leader). Úgy emlékszem, ha csak a kötekedőt ölöd meg az nem jár rep. vesztéssel, gondolom a haverja miatt kaptál -2-t :) Vagy csak én nem voltam ott Montaronnal, és van még ott kötekedő? Na, majd kipróbálom.

A kit-eket nem akarom változtatni, mindenki tetszik úgy ahogy van :) Na jó, egy normális bárdnak örülnék, dehát ez van :D A későn felvehető NPC-kel kapcsolatban igazad van. Most vettem fel életemben először Yeslick-et, és el nem tudom képzelni, hogy eddig miért nem tettem meg, mikor jó csapattal mentem (lehet mindig én voltam a pap? :D ). Nagyon szuper karakter :)

Módosította Carun: 2013.12.15, 19:09


G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.15, 13:59

Üdv!
Caron: szerintem ez nem mod, ez benne van a játékban, csak soha nem futottál bele. Szerintem Beregostban a feldepost inn volt az, bementem, jött két kemény csávó, és belekötöttek Montaronba. Én próbáltam csillapítani, de nekik ment.
Szerintem az NPC kitmod nagyon jó, Kivanról üvölt, hogy Íjász lenne, és Shar-teel is barbár vagy berzerker harcos. És ez az NPC-áthejezés is pozitív. Ezt azért csinálták, mert általános tapasztalat volt, h. a játék fele után felbukkanó NPC-ket gyakorlatilag nem használták a játékosok, mert addigra volt egy jól bejáratott parti. Tiax, Quayle, Alora biztosan máshol van, Coran nem, de beadja a Cloakwood első hejszínét, hogy felvehesd gyorsan, Shar-teel meg halhatatlan, amíg fel nem veszed. Ja, és a kirúgott NPC-k esetében megmondhatod, hogy menjen a legközelebbi kocsmába- állítólag ez az 1-ben nem volt meg. Viszont Minsc-ből 4. szintűt csinál, na, ez unszimpi.

Carun

Carun

    The Living Armor

  • Fórumita
  • 906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.15, 11:44

a kocsmában belekötöttek Montaronba, ő meg visszavágott, 2 halott és -2 rep...


Hmm... Ezt milyen mod rakja be? Random generál ilyen dolgokat?
Már annyit olvasok ezekről a modokról, hogy lehet kipróbálok egyet-kettőt :D

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.14, 21:23

Üdv!
Vorador: http://mikesrpgcenter.com/bgate/npcs.html
Shar-teel szerepel is a partimban :)

Annyira elkapott a nosztalgiahullámverés, hogy felraktam a gamát, mindenféle jóféle modokkal fűszerezve. Egyrészt ugye easytutu, hogy jó legyen a felbontás. Aztán egy wide monitor program, ami többször kifagyasztott, mire rájöttem, hogy csak bizonyos beállításokat fogad el. Aztán az NPC-pakk, aztán egy, amivel specializálni lehet bizonyos karaktereket, meg bizonyos karaktereknél választani lehet, hogy hol legyenek. Így Shar-teel nálam barbár, Tiax meg Nashkelben várt. Aztán még egy, ami apróságokat csinál- rendesen kezeli a sleep varázslatot innen kezdve a progi (így is táp), meg akkor van támadásanimáció, amikor támadás van, és kiszedi a faj-kaszt és a duálkaszt megkötéseket. Így indítottam elf bárdot, és így lehetne Viconiából tolvaj (de nem lesz...)
Találtam egy bugot a progiban: Tiax tolvaj-pap, és csak azt választhatja, amit a pap és a tolvaj. A progi engedte a flailre hogy pontot adjak, de nem lehet használni. epic flail, mondhatnám...
Kiderült, hogy gonosz partival nem igazán élet az élet, mert villámgyorsan le lehet menni 3-as rep-re, aztán Nashkelben azóta egy halom ellenséges katona vár, érdekes volt a jutalmat felvenni a bányák megtisztításáért... Pedig én igazából 1 gonosz cselekedetet követtem el (-2 rep), felvettem Viconiát (-2 rep), a kocsmában belekötöttek Montaronba, ő meg visszavágott, 2 halott és -2 rep...

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1764 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.14, 21:16

https://img.4plebs.org/boards/tg/image/1366/01/1366015787661.jpg

- első sor, balról a 4.
- második sor, jobbról a 2.
- negyedik sor, balról a 3.

A fenti karakterek szerepelnek a játékban?


Negyedik sor balról a harmadik igen. Többi elvileg nem.

Edit: első sor négyeske a tutorialban szerepel, amikor Candlekeepben a harcot gyakorlod. Második sor kettesről még mindig fogalmam sincs.

Módosította aluminiumtrioxid: 2013.12.14, 21:23


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.12.14, 18:43

https://img.4plebs.org/boards/tg/image/1366/01/1366015787661.jpg

- első sor, balról a 4.
- második sor, jobbról a 2.
- negyedik sor, balról a 3.

A fenti karakterek szerepelnek a játékban?

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.11.30, 12:47

Kösz mindenkinek, a következő 5-6 évre el lettem látva játékkal. :)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]