Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Codex Martialis - `kvazi realisztikus` harcrendszer (Flaser)


  • Válasz írásához lépj be
38 hozzászólás érkezett eddig

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.17, 15:41

kabal: Akinek szakértelmek kellenek, majd használja a Hero Systemtől az Ultimate Skills-t, a mágiához a Codex Grimoire-t, előny-hátrány és tárgy nem jut az eszembe. Járművekhez a Fire, Fusion and Steel a Travellerből, esetleg a GURPS Vehicles. Össze lehet így hozni az "ultimate engine"-t :)

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1268 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.16, 23:21

massza: Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek. Próbáld meg egy női játékosnak elmagyarázni, hogy miért jó neki, ha bajvívó harcstílusban tőrkarddal +2-t kap támadásra, viszont hárításra egy méretkategóriával nagyobb fegyver ellen -4,et, de minden 2. körben leadhat egy plusz támadást az ellenfél felkészülési fázisában, feltéve, hogy van rá elegendő akciópontja...
Ha a csapat minden tagja szabály/realizmus beállítottságú, akkor pont egy ilyen harcrendszerre van szükség- igaz, abba nem merek belegondolni, meddig tarthat náluk egy átlagos kaland. De ha már itt tartunk: miért pont a harcrendszer igényel ilyen precíz kidolgozást? Mi van a szakértelmekkel, a mágiával, az előnyökkel/hátrányokkal, a tárgykészítéssel, stb.?

massza

massza

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 385 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.16, 14:12

Nekem a kezdetek óta több kell a talált / nem talált modellezésnél harc esetén.

Persze lehet köríteni szép mesét köré, meg lehet nyersen is előadni, de ettől még ha leredukáljuk (vagy eleve ezt célozzuk meg), azaz hogy igen / nem, akkor ott a harc igazi szerepe erősen csökkentet. Ami nagy kár, mert egyik alap pillére a szerepjátéknak.

Tulajdonképpen a végeredmény eldől, amikor bejelentik, hogy nekikezdenek (még a dobás előtt), mivel a statikus esélyek már előre vetítik a sikert vagy a kudarcot.

Ha egyformák, akkor csak a vakszerencse dönt, ha pedig jelentősen eltérőek, akkor pedig még a szerencse sem segít kellő dobás szám után. (ez a HP vs Sebzés arányon múlik gyak)

Nekem borsódzik a hátam egy következő megoldástól:

JK (harcos): Most elkaptalak Te gaz (és szúr)
NJK (harcos): Sosem győzöl le, Te kis korcs ( és hárít)

KM számolgat, füstöl a fej, ceruza és papír, eredmény 42.

Ergo, ha a JK 42 alá dob, leszúrta a gonoszt, ha fölé, akkor mellé ment. (és persze fordítva is hasonló helyzet!!!)

Pörgős? Gyors? Könnyű? Azzzzz…de nekem nem fekszik.

De félre értés ne essen, nem csak a harcnál borsódzik a hátam, hanem a köv megoldásnál is:

JK: Na akkor, beépülök az alvilágba, a gyengéket megfélemlítem, az erőseknek benyalok, megkenem akit meg kell, átvágom, akit át kell, testőröket fogadok, zsarolok és lopok, rákenem az ártatlanra és végül megrendezem a halálom és lelépek a cuccal.

Erre a KM számol, keményen számol, majd kinyilatkozik: 42

Ergo ha 42 alá, minden sikerült, enyém a cucc, ha fölé, meghaltam.

Háááát, most akkor miért is játszunk szerepjátékot???

A jutalomért (XP, trezsőr, varitárgyi) vagy az élményért, kalandért, kihívásért?
Egy „utazásban” mit élvezel? Hogy itthon elmondhasd, jártam Egyiptomba, vagy az, hogy ott sétáltál az oázisban, idegen emberek közt, figyelted őket, együtt éltél velük, megcsodáltad a múlt nagy kultúrájának hagyatékát?

Kulcsrakész (valaki által összeválogatott világ kell, vagy egy olyan, amibe van némi beleszólásod is, mint egy pörgős (X% esélyű) dobás???

Én inkább lassítom magam a harcnál, nekem kellenek a részletek.
Igenis rajtam múljon, hogy kihasználom e az elérhető előnyöket (harc magasabbról, fekvő célpont támadása, sajátos harci stílusom ráeröltetése az ellenfélre (földharc, belharc), vagy teremtek e magamnak, ha nincs (beleszorítom a falba, felbuktatom egy kifeszített kötélben), hogy mennyire védjem magam (védekező harc több fajtája, védekező harci manőverek), hogy ép mennyire hevesen és mely részét támadjam (támadócselek, trükkök).

Mindenki találja meg azt a léptéket, ami neki fekszik és ami szintén fontos, azokat az embereket is, akiknek ez hasonló, mert akkor lesz „izgalmas” a szerepjáték, ha hasonlóak az elvárások.


<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.16, 14:07

Alfdam:
"elég erős könnyen gyorsan véleményt mondani kipróbálás előtt"

Láttam már egy-két szerepjátékot, vannak előítéleteim. Persze szeretném, ha valaki elmondaná a tapasztalatait miután napokig tanulta (sikeresen) a játékot és tesztelte néhány alkalmon át, de én magam nem fogom ezt újra és újra megtenni minden szerepjáték megjelenésekor. Játszottam sok játékot (MERP-et, D&D-t (3.x, 4e), Pathfindert, WFRP-t (2e), régi Vampire-t (3e), Werewolfot(3e), az nWoD négy tagját, Shadowrunt (2e, 3e), a Káosz RPG-t, a Mahutot (Nagy Zöld), Codexet, Earthdawnt (2e) és még sok hasonlót) amikben unalmas a harc. Ebben miért lenne másképpen, ha a D&D játékstílusát követi? d20 alá furcsa volna teljesen mást fejleszteni. (Shadowrunban (4-ig), a Storytellingben és D&D-ben (a 4-es sokkal érdekesebb, mint a 3-as) is felfedezhető egy apró gyorsulás az idők előrehaladtával, de nekem ez is kevés még.)


"számos speciális manőver és kiegészítő szabály"

Számos ha a két kategóriát összeadod (spec. manőver csak kettő van). Legalább egy nagyságrenddel kevesebb dolgot kell figyelembe venni, mint egy D&D jellegű szerepjátékban.


"elég pörgős lehet a játékmenet"

Azt hiszem elérkeztem végre a probléma velejéhez. :-) Milyen hosszú egy sakk mérkőzés? Gondolom, nem villámsakkról beszélünk, mert az szerintem is pörgős, de egy 2 órás menet kifejezetten sok.


Végül, de nem utosósorban az sem elhanyagolható, hogy a sakknak rengeteg ideje volt kifejlődni a ma egymást érően megjelenő szerepjátékokhoz képest. Többet tesztelték, mint a 3-as D&D-t és a Pathfindert együttvéve (ezt nem bizonyítom, de erős a gyanúm).

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.16, 13:47

OFF:
Haha, persze, ha Kaszparovval ulsz le a sakktablahoz, mindenkepp az lesz :)
Ez a sakkos hasonlatod azert kicsit mellenyulas: pont az a kep el az emberekben a sakkrol, hogy "porgos jatek".

<small>Iróni-A-Méter: 3/5</small>

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.16, 07:25

Pett-moondevil

Azért elég erős könnyen gyorsan véleményt mondani kipróbálás előtt. Pl a sakkban is van hatféle különböző lépés, számos speciális manőver és kiegészítő szabály mégis elég pörgős lehet a játékmenet.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 23:50

Kizártnak tartom, hogy megvalósítható a játékegyensúly egy ehhez hasonló szabályhegyben. Hogy pörgős lenne a harc, azt szintén. Megér ennyit, hogy a vasak és izmok másodpercnyi rezzenéseit is kockák és a szabálykönyv segíti?

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 990 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 21:31

Lehet, hogy halálos a dnd a mágia nélkül, de nem reális a harc folyamatának modellezése.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1268 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 15:07

@Asidotus: Ott az Iron Heroes, pont erről szól. Ráadásul d4-el dobják a HP-t. Uhh...

Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 240 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 13:49

Éberen Őrködő írta:
"Szóval olyan rendszer szeretnék látni (bár a Kard és Mágia teljesen megfelel), amiben a harc folyamata reális, de a meghalási ráta nem. Nem biztos, hogy lehet ilyen csinálni..."
Dehogynem. A mágiával fölszerelt fantasy pont ilyen. Ha pl. kiveszed a védőmágiákat és a gyógyítást, akkor a DnD is elég halálos lesz.

Flaser

Flaser

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 26 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 12:47

Továbbra is: a harc nem olyan bonyolult.

Messze nem olyan egyszerű, mint a D20 - támadok: ha dobás+módosítók < ellen fix védőértéke = talált, dobj sebzést...

...de egy Timelords, vagy Hacmaster-hez képest sokkal, de sokkal egyszerűbb. (Vagy akár az inspiráló TROS is sokkal bonyolultabb!)

Most hasonlítsd össze mindezt a D20 mágikus képességgel felruházott karaktereivel!

Ugyan a dobás mechanizmus továbbra is egyszerű, de a sok-sok varázslat mind egyedi és gyakran kell a KM-nek sok varázslatot nyomon követnie (melyik mikor jár, mire milyen módosítót ad, ki-mire immunis, stb.) mégsem panaszkodik mindenki naphosszat, hogy "ez milyen bonyolult" !

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 12:21

Egy ilyen mértékig kidolgozott harcrendszerhez teljesen jó egy mágiamentes világ. Elsőre úgy tűnik, hogy ha a rendszerben nincs is más kaszt, csak harcos, akkor is rengeteg különböző küzdőstílusú karaktert lehet összehozni.

Az már másik kérdés, hogy kell hozzá egyfajta fanatizmus és az sem árt, ha a csapatnak megvan a nyelvtudása és az ideje, hogy áttanulmányozza a kötetet.

Zajec

Zajec

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 223 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.15, 10:41

kabal: ha fontos a trezsör, akkor egy cetlire. Az XP ritkán számít, mert már szinte soha nem játszunk többmenetes sztorit. Vének vagyunk, az egyszerűt keressük. Ha mégis áthúzódna, egyszerűen jobb eséllyel dob az illető ugyanarra, ezzel lépett kvázi "szintet". Elég egyszerű, tudom. (blush)

<small>Iróni-A-Méter: 2/5</small>

Flaser

Flaser

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 26 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 21:41

Kedves hozzászólók!

A többféle sebzésen fölösleges ennyit lovagolni, egy fegyver mindig ugyanannyit sebez, de pl. egy "cut & thrust" tőrkarddal (ami még messze nem ugyanaz mint egy későbbi rapír) lehet vágni és szúrni is, de hasítani nem.

Ennél, mind a vágás, mind a szúrás elsődleges sebzés, míg a rapírnál már csak a szúrás az. Az esetek jó részében, ennek ráadásul nincs szerepe! Mikor van? Ha valamilyen MF nyújtotta technikát használ a játékos mint pl. a "Point Control" ami csak szúró fegyverrel lehetséges, vagy a "Maesterhau" ami meg csak hasító vagy vágóval. Ilyenkor ha a fegyver arra nem alkalmas nem használhatod a technikát, vagy ha 20-ast dobtál, de nem ez az elsődleges sebzése - pl. a Mutieren MF lehetővé teszi, hogy ha a támadásod kötést eredményez (vagy épp azt kényszerítetted ki a Sprechfenster MF-el!) akkor egy másik támadásra váltva rögtön újra támadhatsz a védő korábbi védelmi értéke ellen. (Pl. vágás után szúrsz vagy fordítva), ha a fegyverednek nem elsődleges sebzését használtad akkor hiába dobsz 20-ast, az nem lesz kritikus.

A fenti szabályok, ha egy kicsit is kipróbálod őket gyakorlatban, egyértelmű lesz, hogy nem bonyolultak vagy összetettek. Azért van ennyi, mert a készítők próbálták ugyanazon elveket minél több helyzetre alkalmazni.

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 990 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 21:34

Codex-ben, ha két kevéssé képzett ellenfél harcol, akkor minden ütés talál, hiszen alacsony a védőjük, és elég a fölé is dobni. Persze 1-2 fülestől nem lesz komoly baja egyiknek se (ez a védőérték-csökkenés), de mivel alacsony a védőjük, ami gyorsan elfogy (1-2 kör), utána már minden találat komoly sérülést okoz.

A gond, ahogy írták, a több résztvevős harcnál kezdődik...

Az elveknél hasonlókra gondoltam, mint amit írtál, nézd el nekem, hogy nem olvastam végig a cikket... :-)

Egy igazi harc pedig nem 5 percig, hanem 5 mp-ig tart. Csak az nem izgalmas. Meg mi irreális hősöket szeretünk játszani, akik 143 ütközetet is túlélnek, míg egy középkori hős jó, ha túlélt két komolyabb összecsapást...

Szóval olyan rendszer szeretnék látni (bár a Kard és Mágia teljesen megfelel), amiben a harc folyamata reális, de a meghalási ráta nem. Nem biztos, hogy lehet ilyen csinálni...

Dama

Dama

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 78 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 19:36

He-he!
Hellguard666 még mielőtt megijednél, én is többféle sebzéssel készítem a játékomat (ConTest - NINNIR). Olvasva az ajánlót meg is lepődtem, hogy nem csak én vagyok iylen elvetemült :)

Mondjuk, biztos nem egyszerű megtanulni beleszokni, de hé' el is lehet bújni vagy menekülni a támadók elől. (hogy karaktered a sebzéstől, magadat a számolgatástól megkíméld)



<small>Iróni-A-Méter: 2/5</small>

Minister_of_Sinister

Minister_of_Sinister

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 18:59

Zoltan: Miért unatkoznának? Izgulnak, hogy találnak-e(főleg nem unalmas egy eseménytelen kör ha 5mp.-ig tart) Én sem unatkozok vívás közben, pedig igen ritka a találat.

Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 240 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 17:40

Ez így számomra marhaság. Reálissá a harcot nem a sok és bonyolult szabályok teszik, hanem a pontos számok. mondok egy példát:
Vlagyimir Klicskó puszta kézzel vs én egy tőrrel. Mesélő: dobj D10-zel, 10-nél te győztél. Szerintem ez baromi reális és mégis gyors.
Nem értek egyet azokkal, akik szerint a reális harc halálos. Akkor lesz halálos a harc, ha az ellenfél esélyes ellenem. Klicskónál maradva, számára nem lenne halálos a harc, ha noname srácokkal kellene küzdenie. És ugyanígy, nem lenne halálos a harc egy aikido mesternek, ha nála van a kardja, és Klicskó lenne az ellenfele.
Üssetek!

Zoltan

Zoltan

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 84 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 17:20

Ha kicsi a találati esély és emiatt sok az eseménytelen kör, akkor a játékosok unatkoznak.

Brain

Brain

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.09.14, 17:05

Sziasztok!

Nem is tudom mit mondjak. Egyrészt a realitást hajszolni egy fantasyban tényleg kicsit abszurd, ha azonban halálosabb rendszer szeretne összerakni valaki, azt meg lehet érteni.

Végig olvastam a leírást és elég ötletesen nyúl a rendszerhez. Tetszik a több kocka és azok beosztása. Taktikai lehetőségeket ad a játékos kezébe. Így a harcosnak harc közben nem csak az ütöm/még sem ütöm között kell döntenie.

Viszont ugyan az a baja mint a codexes harcrendszernek. 2 fél esetén elég jól lekövethető ez a távolság mizéria, de 3 vagy több harcoló esetén ki kitől milyen messze van?

By the way. Ha valódi párbajokhoz közel álló dolgot akar nézni valaki, akkor nézzen meg egy vívó (tőr, kard) bajnokságot (ahol elég nagy a tét), vagy mondjuk egy kendó versenyt. Szerintem nem jellemző egyikre sem, hogy 5 perc kell egy találathoz.

Üdv,
Brain


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]