Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Tunnels and Trolls (Attila )


  • Válasz írásához lépj be
46 hozzászólás érkezett eddig

Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.12, 18:40

Én Lego minfigeket használok, és a figura feltartja a karját ha sokkolt.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.12, 14:39

Morkar:

Én társasjáték figurákat használok. Az Extráknál, ha valamelyik Kábult, akkor elfektetem a bábút, ha Sebződött, akkor meg úgy is le kell venni. Wild Card (van erre valakinek értelmes magyar fordítása?)-okból meg nincs annyi, hogy 2-3-at ne lehessen akár papíron is vezetni, illetve a Kábulást lehet náluk is a bábú/figura elfektetésével jelölni.

A játékosok meg vezetik maguknak.

morkar

morkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.12, 14:12

Guildenstern:
Kicsit eltérek a témától, de ez érdekelne: Savage Worlds harcnál (pláne, ha kb. 5-6 résztvevő fél van) hogyan kezelted a sebesülések "adminisztrációját", a szabálykönyv jelölők használatát javasolja, de ez hogyan fér el a játékasztalon mondjuk négyzethálós alap használata esetén? Célszerűbb papíron vezetni? Jól jönne pár tipp.

mysterio

mysterio

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 71 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.12, 12:06

Még ilyeneket! Nagyon szeretek ilyenekről olvasni!!!!

Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.12, 12:00

A hozzászólásaim közben az a gondolat motoszkált a fejemben, hogy a tipikus T&T játék nem fullad-e egyszerű kockadobálásba. Régen egy AD&D játéknál volt egy élmény, ami megragadt bennem. A játék vége felé a mesélő az órájára nézett, és azt mondta, na még egy harcra van időnk. És akkor jött még egy csapat ellenfél. Nem volt kockázata a harcnak, nem volt benne semmi különleges, és főleg nem volt szerepe a történetben. Csak dobáltuk egy kicsit a kockákat.
Nem régiben volt egy hosszabb Savage Wolrds kampányom, ahol elég sok harcot játszottunk le, de a SW harcrendszere komoly taktikázásra ad módot, és minden összecsapást próbáltam egyedivé tenni. A T&T végtelenségig leegyszerűsített rendszerében erre nem látok módot.
Igazából nem tudom a választ az elején feltett kérdésre, mert mint írtam nem ismerem közelről a játékot. Csak elgondolkoztam.

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.12, 08:45

Urban
Azt hiszem, a jo jatek ismerve, hogy jatszatja magat!

Teljesen egyetértek. Mi más lehetne a minőség fokmérője, mint a népszerűség? :D

Ravenheart
Roguelike-okat meg bármennyire is szeretem, nem fognak olyan történetet szőni, mint egy mesélő

Arra kíváncsi lennék, hogy ez a T&T képes-e szerepjátékká generálni a dungeoneeringet, de valószínű, hogy a karakteralkotás és a mesélő jelenléte megalapozza a narratívát a "jobbra vagy balra" döntések között.
Azért "zseniálisan egyszerű"-nek nem hívnám a leírás alapján a rendszert, a bemutatott harc nagyjából a Rizikó szabályainak felel meg. :punny:

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 23:10

Pett-moondevil: Old-schoolban a lehetőségeid sosem korlátozottak, legfeljebb a fantáziád. :D Az pedig, hogy a kaland egysíkú labirintusjárásra korlátozódott, meg hogy a karakterek nem voltak veszélyben, csak a modult minősíti. Utóbbihoz annyit, hogy S&W-ben/OD&D-ben alacsony szinten sokkal könnyebb elvérezni, mint mondjuk WFRP-ben (magas szinten sem nehéz, de ott többnyire más okai vannak). Ellenben egy új karakter létrehozása is meg van 5-10 perc alatt, így nem akasztja meg annyira a játékot.
Roguelike-okat meg bármennyire is szeretem, nem fognak olyan történetet szőni, mint egy mesélő, valamint az asztali játéknál jelen lévő társaságot sem tudják pótolni.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1271 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 22:58

Vannak országok, ahol rendkívül népszerűek a történelmi szerepjátékok, a franciák egyenesen bolondulnak értük: "Miles Christi", "Pavillon Noir", "Te Deum Pour un Massacre", és még vagy tucatnyi másik rendszer. Lengyelországban a második legnépszerűbb RPG a "Dzikie Pola", ami a Sienkiewicz regényeiből (Tűzzel-vassal, Özönvíz, A Kislovag) is ismert Lengyel Köztársaság idejében játszódik. Elgondolkodtató, hogy vajon Magyarországon hányan játszanának egy, a Rákóczi-szabadságharcot feldolgozó szerepjátékkal?
Középkori témában ajánlom még a "Stupor Mundi"-t, ókori római setting a "FVLMINATA", a "Sengoku: Chanbara" pedig 16. századi japán.

maisugr

maisugr

    A Nagybetűs Ork

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 22:06

http://rpg.drivethrustuff.com/product_info...roducts_id=2341
Egy személyes kedvencem a "realista", történelmi szerepjátékok kis csoportjából.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 19:23

Kavics: a SOTC sokkal bonyolultabb. Sokak számára pedig teljességgel érthetetlen, mert több dolog a (hagyományos játékok által felépített(?)) intuíciójuknak ellentmondó (pl. hogy a karaktered Észlelés szakértelmének a használatával megváltoztatod és nem megismered a dolgokat).

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 19:19

Guildensternnel egyetértek, szerintem is furcsa, sőt, nem is a játék belbecsének köszönhető a népszerűsége.
Én ezen a hétvégén próbáltam ki, hogy mi is az az régi iskola (oldschool) a szerepjátékban (a Sword & Wizardry-val) és elméletileg megalapozottan tudom elmondani, hogy miért nem tetszik nekem.
Elképzelhető hogy az én képességeimhez mért feladatmegoldás tetszene, de ehhez nem kellenek pl. harcértékek vagy dobálás, sokkal inkább egy logikai játék vagy rejtvényújság, lapozgatós könyv, stb.. Ami megvolt, az a taktikai rész. Egy (aprócska) fokkal talán bonyolultabb a S&W, mint a T&T, de úgy éreztem, a karakterek nincsenek igazi veszélyben (és kis szinten a lehetőségeik száma is csekély) (ezek persze modulspecifikusak), efféle játékista élményt bőséggel szerezhetek számítógépes (pl. az un. roguelike) játékokból.
Történetnek igazán sok helyet szintén nem ad a labirintusjárásnak ez a módozata. (Szerintem nehéz igazi drámát belevinni abba, hogy előretörünk a fő célunk felé, minden szobát leellenőrzünk, amit magunk mögött hagyunk vagy alaposan át is vizsgáljuk őket.)
Az elGabor által említettek közül a felfedezés, a rácsodálkozás élménye az (Forge szakszóval ez a szimulácionizmus céljai közé tartozik), amit nem lehet eltúlozni.

<small>Iróni-A-Méter: 1/5</small>

Kavics

Kavics

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 797 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 15:42

Én most egy SOTC játszom és ott sem bonyolultabbak a szabályok....
(és simán benne van a top10 játékélményemben)

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 14:13

"Meggyőztetek. A T&T egy sikeres játék."
Ez a magatartas visszadta hitemet abban, hogy van ertelme az RPG.HU-n szeles korben barmirol vitatkozni.

Akarmilyen kobaltaval faragott is, a T&T nyujotta jatekelmenyre lathatoan allando igeny mutatkozik megszuletese ota. Ez nem mondhato el az ultrakifinomult jatekok egy jelentos reszevel, amelyek megjelenesuk ota a polcokon porosodnak. Talan mert az elgondolva szepen hangzo elmeletek a jatekosi igenyekrol gyakran koszonoviszonyban sincsenek a valosaggal. Vagy csak a kor nincs meg rajuk felkeszulve? :D Azt hiszem, a jo jatek ismerve, hogy jatszatja magat!

Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 13:44

Meggyőztetek. A T&T egy sikeres játék.
Ezért módosítom észrevételemet, és csodálkozásomnak adok hangot, hogy egy ilyen játékkal hogy játszhatnak számosan, miközben számtalan konkurense mintha jobban szolgálná ki a különböző játékosi igényeket.

<small>Iróni-A-Méter: 2/5</small>

morkar

morkar

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 13:23

A játéknak volt több kiadása is megjelent az elmúlt 30 évben, több országban fordításban is megjelent (pld. Németországban - 1983 Schwerter und Dämonen). De az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a jelenlegi fémdobozos kiadás nagyon alacsony példányszámban készült (ha jól emlékszem a szerző honlapján olvashatunk erről, mintha 1000 példányt említett volna). Nagy rajongó tábora van, de sikerében tényleg messze elmarad az itthon ismertebb játékoktól. De egy ilyen játék értékét nem a példányszám alapján érdemes megítélni. Ami fontosabb, hogy mai napig is rendszeresen megjelennek hozzá fanzinok, az interneten nagyon jó rajongói oldalakat lehet találni, így annyira csak nem lehet rossz. Sosem volt alkalmam kipróbálni, de hangulatosnak tűnik.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4550 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 12:49

A Vulgata is ölég nagy bukás volt - azt az egy kiadását terítették 382-től 1528-ig. .)

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 12:43

A nincs új kiadás oltári tévedés. Az 5.5-öst folyamatosan nyomják újra, a játék 30. évfordulójára kiadott fémdobozos cucc a 7. kiadás, és nemrég a letisztított 7.5-ös is megjelent. Plusz van a mítikus 6. kiadás...
Amúgy mi lenne nagyobb bizonyíték a sikerre, mint hogy éveken keresztül ugyanazt a kiadást újra tudják nyomni? Lehet hogy nem fogy belőle annyi, mint D&D-ből, de legalább kevésbé megosztott a rajongótábor. Meg amúgy is, D&D-nek mondj olyan kiadását, amit 31 éve folyton újranyomnak. :D

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 12:17

Tehát ha egy játékot gyakorlatilag változatlan formában, harminc éven keresztül forgalmaznak (majd utána kiadnak egy új kiadást), az annak a jele, hogy nem sikerült megfognia egy játékosi kört?

" A T&T meg beesett a padok közé."

Wow. Sikerült eljutnod addig a következtetésig, mint az ismertető: _most_ már kicsit öreg a cucc. De valóban, a 2000 környékén kiadott Munchkin valós alternatívája lehetett a T&T-nek.

"A második kérdésemben arra próbáltam rákérdezni, hogy melyek lehetnek a realista történelmi szerepjátékok."

Nem feltétlen vannak ilyenek, de én az ezeket kedvelő szerepjátékosokat emlegettem. :D

Guildenstern

Guildenstern

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 11:50

Az, hogy 79 óta nincs új kiadás, számomra a sikertelenség jele, de persze minden relatív.
Közvetlenül nem volt szerencsém a játékhoz, de a fenti ismertető alapján nekem az az érzésem, hogy nem sikerült megfognia egy szélesebb játékosi kört, illetve nem sikerült jól kiszolgálnia az ő igényeiket. Persze bármely játék bármire használható több kevesebb átalakítással, de nem ezért fizetünk. Ha valaki problémákat szeret megoldani, annak jobban bejön egy összetettebb, taktikusabb harcrendszer. Aki felfedezni szeret, annak jobban bejön egy a dungeonnál tágabb környezet. Aki gyorsan akar valamit játszani, annak jobban bejön egy egyszerűbb társasjáték vagy kártyajáték (pl. Munchkin). A T&T meg beesett a padok közé.
Ettől függetlenül valóban elismerést érdemel a történelmi nagyság, és a kiadó kitartása.

A második kérdésemben arra próbáltam rákérdezni, hogy melyek lehetnek a realista történelmi szerepjátékok. Talán az Ars Magica, bár az csak kicsit realista és csak félig történelmi.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.10.11, 10:50

Guildenstern:
"a taktikától, nem a világtól, nem a történettől, nem a szerep játszástól"

Ebből a négyből három és felet a játékosok és a mesélő adnak BÁRMILYEN szerepjátékhoz.

Ideális lehet olyan csapatoknak, akik két-három órát játszanak egy alkalommal és nem tartoznak a "hardcore geek" kategóriába, aki a gatyájába ... az örömtől, ha meglát egy jó részletes statblokkot. :D


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]