Ugrás tartalomhoz


Fotó

A D&D unokatestvérei


  • Válasz írásához lépj be
746 hozzászólás érkezett eddig

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.24, 21:07

Gyanítom, csak azért nem kapott egy csillagot, mert jó a borító. :D
Amúgy durva, hogy emberek mikért nem szégyellnek pénzt kérni. Múltkor egy olyan egyoldalas szösszenetet láttam 1-2 dollár körül, amely egy bocsánatkérő formanyomtatvány volt a mesélőknek, ha megöltek egy játékos karaktert x módon y helyen z időpontban. Ötletes, meg vicces, de ezért pénzt kérni pofátlanság.


Az semmi. Olyan is volt (nem vicc!), hogy hex pdf. Ha hextérképet akarsz használni a játékhoz, akkor pénzért megveszed ezt a pdf file-t, amiben több különböző méretű hexrácsokkal borított fehér oldal van. Aztán magadnak kinyomtatod.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1897 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.24, 16:34

Currently smoking: random tables

 

Megbillentem... :D



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.24, 16:02

Nem, a borító nem számított. :) Azért nem kapott egy csillagot, mert elvileg használható anyag. Csak éppen ötlet nincs benne.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1124 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.24, 15:53

Írtam egy kritikát a lent tárgyalt cucc első három számáról. Azért nem hosszabb, mert tényleg nem lehet róluk többet mondani - alig van bennük tartalom, és ami van, az is jellegtelen.

 

Gyanítom, csak azért nem kapott egy csillagot, mert jó a borító. :D

Amúgy durva, hogy emberek mikért nem szégyellnek pénzt kérni. Múltkor egy olyan egyoldalas szösszenetet láttam 1-2 dollár körül, amely egy bocsánatkérő formanyomtatvány volt a mesélőknek, ha megöltek egy játékos karaktert x módon y helyen z időpontban. Ötletes, meg vicces, de ezért pénzt kérni pofátlanság.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.24, 13:05

Írtam egy kritikát a lent tárgyalt cucc első három számáról. Azért nem hosszabb, mert tényleg nem lehet róluk többet mondani - alig van bennük tartalom, és ami van, az is jellegtelen.


Módosította elGabor: 2017.10.24, 13:06


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.23, 13:52

XP-s / fejlődéses szál átmozgatva ide:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/24438-tapasztalat-xp-szintlepes/page-2#entry2154882



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.06, 15:45

Egy emberke összerakta egy 2000+ oldalas gyűjteménybe a különféle Microlite20 kiadványokat:
http://blog.retroroleplaying.com/2017/10/the-microlite20-rpg-collection-2017.html



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.04, 15:36

A Wormskin agresszíven alulárazott, főleg ahhoz mérten, hogy a legjobb OSR anyagok egyikéről van szó. Ez sem lenne kirívó, ha valami jót adna, de nem. Viszont lehet, hogy ér annyit, hogy megvegyek belőle még két számot és írjak egy kritikát.  :popcorn:


  • Narmor kedvelte ezt

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1124 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.04, 15:24

Három dollárral szegényebben, egy tapasztalattal gazdagabban. Soványka (16 oldalból 10, illusztrációk nélkül úgy 8 oldal tartalommal). Arról szól, mi lesz akkor, ha a karakterek Nethack módra nekiállnak megenni a dungeon szörnyeit. Eléggé evidenciaszerű szabályok, nem túl fantáziadús véletlen táblázatok szörnytípus szerint. A legjobb része a borító, ami tényleg dögös.

 

Verdikt: eh és meh.

 

Lehet hogy a manga (van ilyen) jobb.

 

 

Ezt szomorúan hallom. Kár, hogy nem lehet visszakérni a pénzed, mint Steamen. :(

 

Vajon mi alapján árazta be? Az ennél sokkal jobb Wormskin 3.99-be kerül és 41 oldal terjedelmű.


Módosította Narmor: 2017.10.04, 15:26


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.04, 10:03

Három dollárral szegényebben, egy tapasztalattal gazdagabban. Soványka (16 oldalból 10, illusztrációk nélkül úgy 8 oldal tartalommal). Arról szól, mi lesz akkor, ha a karakterek Nethack módra nekiállnak megenni a dungeon szörnyeit. Eléggé evidenciaszerű szabályok, nem túl fantáziadús véletlen táblázatok szörnytípus szerint. A legjobb része a borító, ami tényleg dögös.

 

Verdikt: eh és meh.

 

Lehet hogy a manga (van ilyen) jobb.


Módosította elGabor: 2017.10.04, 10:04


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 22:02

Majd beszámolok róla. Mostanában eléggé érdekelnek a fanzinok (mert szeretnék egy sajátot, és éppen az első számot bűvölöm  :kavar: ), és ez is bekerült már a látókörömbe. Mondjuk, olyan nagyon sokat én sem várok tőle, de nem sok pénz.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1468 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 21:34

Én mondjuk a munkája minőségétől függetlenül, pusztán elvi alapon egy fillért sem adnék Punditnak.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1124 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 21:25

Gondolkodtam,  vajon hova is tehetném, de végül ide jutottam.

 

Valaki találkozott már az alább belinkelt dologgal? Ez egy heti (!?!) OSR magazin első száma RPGPundit tollából. Ez a 12 oldal megér 3 dollárt vagy inkább kerülje az ember? 

 

http://www.drivethrurpg.com/product/223013/RPGPundit-Presents-1-DungeonChef

 

 

szerk. Igazából nekem kihagyhatónak tűnik első blikkre, de hátha valakinek már van tapasztalata vele.


Módosította Narmor: 2017.10.03, 21:26


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.08.03, 16:28

Stars Without Number újra a Kickstarteren!

https://www.kickstarter.com/projects/1637945166/stars-without-number-revised-edition/description



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.22, 07:00

Amúgy szted milyen esetben (amin értek akár settinget, akár mesélési stílust, akár kalandtípust) érdemes megpróbálkozni vele, és melyik az a rendszer, aminek a bonyolultsági szintjén jól működne?



Az biztos, hogy a mesélő részéről kell hozzá egy kis rugalmasság. Pl. a tűz formázásánál csak a konkrét robbantásnak (fireball) van játéktechnikai hatása, de annak, hogy a tüzeket mennyivel erősíti, gyengíti vagy módosítja (haladási irány, hullámok, szőnyeg, stb.) nincs, ergo neki kell eldönteni, hogy a játékos ötlete működik vagy sem.
Ez néhány csapatban okozhat surlódást.


Van még néhány dolog:

1. a varázslatok színezete, katasztrófák
Változtatás nélkül szerintem olyan játékvilágot feltételez a kiadvány, ahol a mágia veszélyes, kaotikus, ennek megfelelően a varázslók ritka és félelmetes alakok. Ez Eberron-t például eléggé kilövi, de történelmies, Planescape, Ravenloft, Conan játékokhoz illik.
Ha valaki hajlandó írni egy másik katasztrófa listát (vagy átemel egyet a Warhammerből, Deadlands-ből), akkor persze ez tárgytalan.

2. a varázslás gyakorisága
Napi egy varázslat / szint a limit. Ez leginkább olyan játékokhoz való, ahol a varázslatok ritkák, mert nincsenek varázstrükk erősségű kisebb dolgok. Minden varázslat nagyon hasznos.
Mondjuk nem nagy cucc átemelni az 5E-ből ~10 varázstrükköt, amit minden varázsló "at will" varázslolhat pluszban (vagy mágiaismeret próbával, de memorizáció nélkül).


Összességében, változtatás nélkül így szerintem jó Sword&Sorcery-hez, klasszikus fantasy-hoz (ha van a "mágia megrontja az embert" íze), Ravenloft-hoz, Warhammerhez, történelmi fantasyhoz. Néhány dolgot könnyebb megváltoztatni (néhány cantrip), néhányat nehezebb (ha gyakori és veszélytelen varázslást akarunk).

Módosította galu22: 2017.02.22, 07:01


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3185 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.21, 20:56

 

Szeretném megköszönni Turinnak, hogy figyelmembe ajánlotta ezt a kiadványt!

 

 

Én pedig köszönöm neked a véleményezést! :)

 

 

Amúgy szted milyen esetben (amin értek akár settinget, akár mesélési stílust, akár kalandtípust) érdemes megpróbálkozni vele, és melyik az a rendszer, aminek a bonyolultsági szintjén jól működne?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4132 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.19, 09:06

Sziasztok!

 

Valaki ismeri-e a Wonder and wickedness alternatív mágiarendszert? 

Ha igen, mi a véleménye róla, kipróbálta-e már gyakorlatban? Mennyire lenne beilleszthetőbb a modernebb (5e, stb.) rendszerekbe, vagy inkább az old school-ban a helye? Egyáltalán, van helye?

 

alapelvek:

- absztrakt hatóidő: 1 "exploration turn" / karakter szint (fordítható úgy, hogy "a jelenet végéig")

- sigil használata: hatóidő kitolása, véglegesítése, de a sigil elárulja a készítőjét

- mágikus védelem: külön védővarázslatok nincsenek, egy memorizált varázslatot kell kisütni ellenvarázslat/mágia megszüntetése gyanánt

- direkt támadóvarázslatok nincsenek (igazából van vagy kettő), egy memorizált varázslat kisüthető ebben a formában. Ez szintenként d6 sebzést okoz egy személyen vagy egy helyszínen

- ez nekem nem volt egyértelmű (csak a katasztrófák szabályban találtam rá utalást), de úgy tűnik, hogy a maximum napi varázslatok után is lehet varázsolni, ha a játékos bevállal egy katasztrófát

- katasztrófák járnak akkor, ha a varázslót megzavarják varázslás közben, a varázsló halálakor, ha többet varázsol naponta, mint megengedett, ha kontár varázsol, stb.

 


Így a konkrét varázslatok főképp a "utility" változatból valók.
Mindre jellemző, hogy érdekesebb, mint az eredetiek.

Pl.
"life channel" (cure light wounds)
Egy személyből egy másikba áramoltat fiatalságot vagy egészséget.
Fiatalság: az áldozat (vagy önként jelentkező) egy évet öregszik körönként, a célpont egy évet fiatalodik.
Egészség: az áldozat egy HP-t sebződik körönként, a célpont pedig (d6): 1-es dobásnál hat életerőt kap, de "nekromancia szennyezést" is, 2,3,4,5 dobásnál a dobott életerőt kapja, hatos dobásnál d6+6 életerőt kap.

"fascinating gaze"
a hatóidő alatt _mindenki_, aki a varázsló szemébe néz mentődobásra jogosult. Aki elvéti ezt a dobást, beszéden kívül nem tehet semmit, amíg a varázsló meg nem szakítja a szemkontaktust.
Az áltozat őszintén válaszol egyszerű eldöntendő kérdésekre, de bonyolult kérdéseket nem tud értelmezni ebben az állapotában. A varázslat hatása alatt eltöltött időről csak hiányos, megfoghatatlan emlékei maradnak.

"totem"
minden varázsló egy állatalak párt ismer. (pl. denevér/féreg, macska/egér, farkas/bárány, stb.) A varázsló át tud változni a pár ragadozó tagjává, vagy át tud változtatni valakit a zsákmányállatá, utóbbi esetben mentődobás jár ellene.
Az átváltozott formában lévő személyek a varázsló "sigil"-jét egyértelmű helyen viselik magukon. (minden varázsló visszafejtheti, hogy ki varázsolta, továbbá egyértelmű számukra, hogy mágikus hatást látnak)


egy személyes és egy "közösségi élmény" példa katasztrófa:

"Egy közelben található állat lelkére a varázsló jele (sigil) kerül véglegesen. Innentől kezdve ha egyikük meghal, a másik is vele pusztul. Az állat nem hal meg öregség miatt, és ezentúl elsődlegesen a varázsló mellett érzi biztonságban magát."

"a legközelebbi településen a árnyékok önálló életre kelnek, és megpróbálnak megölni mindenkit a helyszínen"



Összességében szerintem

pro
- nagyon hangulatos kiadvány
- a varázslatok kellemesen sokoldalúak, de nincs belőlük túl sok naponta
- hasonló ahhoz, amit Gábor csinált a kard és mágiával (nincs több szinten egy-egy varázslat, hanem szintenként erősödő, hamar elérhető varázslatok vannak)
- mesélői szempontból egyszerű követni (50 féle hatás van, egy oldalra elfér!)
- nem nagyon jutott eszembe semmi, ami kimaradt, az összes gyakran használt DnD varázslat itt van valamilyen formában

kontra
- a kiadvány feltételez egy fantasy settinget, ahol a mágia veszélyes, nem általánosan használható, és általában tartanak a varázslóktól (valószínűleg ezért találom hangulatosnak amúgy...)
- nehezen adaptálható specifikusabb játékokba (történelmi, űropera), teljesen újra kell írni a varázslatokat, bár az alapelv átemelhető
- nincsenek támadó varázslatok, ami egyrészt menő, mert egyszerűbb kezelni (d6/szint sebzés egy emberen vagy egy helyszínen mindenkin), másrészt sokaknak fura lehet, hogy a varázsló találja ki a sebző/védő/dispel varázslatok megjelenési formáját. (ezzel - hogyan tegyek hangulatossá d6/szint sebzést - Savage Worlds-ben sokan szoktak szenvedni)

Semleges
direkt nincsenek túl részeltesen definiálva a hatások. A gyógyításnál például csak annyi van, hogy a gyógyuló személyt "szennyezheti a nekromancia" (permanetly changed by dark magic), de ennek konkrét meghatározása nincs.
Nekem ez bejön, de el tudom képzelni, hogy néhány csapatban ez vitákhoz vezet. YMMV


Szeretném megköszönni Turinnak, hogy figyelmembe ajánlotta ezt a kiadványt!


  • Ork kedvelte ezt

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3185 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.19, 17:15

Nekem amúgy meg van az anyag, de még csak belelapozni volt időm. Amit olvastam, tetszik, csak nem tudom, megéri-e a fáradságot modernebb Dnd-be adaptálni, és nem inkább keresni hozzá valami frankóbb kis old-school rendszert. 

 

Mondjuk a Hackmastert is kipróbálnám, de nem tudom, hogy az ilyen szempontból minek számít, mert mechanikailag modern, de szemléletben meg old-school.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3185 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.19, 17:09

 

 

Sziasztok!

 

Valaki ismeri-e a Wonder and wickedness alternatív mágiarendszert? 

Ha igen, mi a véleménye róla, kipróbálta-e már gyakorlatban? Mennyire lenne beilleszthetőbb a modernebb (5e, stb.) rendszerekbe, vagy inkább az old school-ban a helye? Egyáltalán, van helye?

 

Gyakran van olyan érzésem, mintha láthatatlanságot varázsoltak volna rám. :(

 

Vagy csak tényleg senki sem hallott még erről a kieg.-ről? :)

 

Sajnos soha nem hallottam erről a modról :( - és felteszem, hogy jó páran szintén nem, csak hát, ha ezt mindenki beírná ide... Tudsz esetleg linket adni rá?

 

 

 

Persze!

 

 

http://www.necropraxis.com/tag/wonder-wickedness/

 

http://www.rpgnow.com/product/145647/Wonder--Wickedness

 

 

Itt egy részletes kritika:

 

http://dungeonofsigns.blogspot.hu/2014/12/review-wonder-and-wickedness.html

 

 

Röviden: 

Szinttől független mágiarendszer, ami az old school Dnd-s varázslatokat veszi alapul, de "varázslatosabbá" teszi őket, ami azt jelenti, hogy részben multifunkcionálisabbak, részben jóval kiszámíthatatlanabb hatásokkal járnak, így a mágia valóban különleges, hatlamas, és szeszélyesebb lesz a játékban. A könyv, és a kritikák szerint.


Módosította turin: 2017.01.19, 17:11


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3245 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.01.19, 17:00

 

Sziasztok!

 

Valaki ismeri-e a Wonder and wickedness alternatív mágiarendszert? 

Ha igen, mi a véleménye róla, kipróbálta-e már gyakorlatban? Mennyire lenne beilleszthetőbb a modernebb (5e, stb.) rendszerekbe, vagy inkább az old school-ban a helye? Egyáltalán, van helye?

 

Gyakran van olyan érzésem, mintha láthatatlanságot varázsoltak volna rám. :(

 

Vagy csak tényleg senki sem hallott még erről a kieg.-ről? :)

 

Sajnos soha nem hallottam erről a modról :( - és felteszem, hogy jó páran szintén nem, csak hát, ha ezt mindenki beírná ide... Tudsz esetleg linket adni rá?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]