Ugrás tartalomhoz


Fotó

A D&D unokatestvérei


  • Válasz írásához lépj be
772 hozzászólás érkezett eddig

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 102 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.24, 15:18

 

Üdv! Írt már valaki ismertetőt az Advanced Fighting FAntasy-ról vagy a Troika! szerepjátékról? Nem vagyok valami jó az lfg-n keresésben :)

 
Nem kell túl mélyen elsajátítanod a Keresés Fút, mert van egy külön gyűjtő cikk az ismertetőknek, ami a címlapon jobbra egy képről is elérhető közvetlenül:
http://lfg.hu/75499/vegyes/szerepjatek-ismertetok-mega-gyujtemenye/

A válasz egyébként mindkettőre nem.

Engem mindkettő érdekelne, az előbbi azért, mert már hallottam róla, de nem tudom milyen, az utóbbi meg azért, mert még sosem hallottam róla. :)

 

 

Engem is érdekelnének - az AFF-et mondjuk ismerem, de szívesen olvasok ismertetőt ismert RPG-ről is, valamikor így fedezi fel az ember, hogy x vagy y milyen jó ötlet valójában.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8209 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.24, 14:50

Üdv! Írt már valaki ismertetőt az Advanced Fighting FAntasy-ról vagy a Troika! szerepjátékról? Nem vagyok valami jó az lfg-n keresésben :)

 
Nem kell túl mélyen elsajátítanod a Keresés Fút, mert van egy külön gyűjtő cikk az ismertetőknek, ami a címlapon jobbra egy képről is elérhető közvetlenül:
http://lfg.hu/75499/vegyes/szerepjatek-ismertetok-mega-gyujtemenye/

A válasz egyébként mindkettőre nem.

Engem mindkettő érdekelne, az előbbi azért, mert már hallottam róla, de nem tudom milyen, az utóbbi meg azért, mert még sosem hallottam róla. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.24, 14:46

Üdv! Írt már valaki ismertetőt az Advanced Fighting FAntasy-ról vagy a Troika! szerepjátékról? Nem vagyok valami jó az lfg-n keresésben :)

 

Illetve ezek mennyire ismertek, szerintetek felesleges? (nem vagyok redditen, facebookon, blogokon, nem igazán tudom volt-e téma már)


Módosította galu22: 2019.11.24, 14:46


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.19, 16:37

Ez valóban egészen zseniális.

 

Minden elismerésem. 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4369 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.18, 20:28

alister: Le a kalappal! :D

 

Cím-lap-ra! Cím-lap-ra!



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3451 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.17, 12:47

Alternatív játékbeszámoló :)

 

---

 

Mészárlás a Magh-szigeten

hősköltemény

szerzője: Vérfakasztó Ælfric, ismeretlen származású költő

angolszász(?) eredetiből a prózafordítást készítette: Dávid deák

 

Halld hát, idegen, Magh szigetének véres végét, Hrothgar ealdorman keserű végezetét, leányainak s háza népének vesztét, ismerd meg a hősök rendjét!

 

Magh szép szigetén győzelmi lakára gyűl a sok nép,

megünnepelni Hrothgar ealdorman nagy győzelmét,

hogy a szigetet ádáz csatában megvívta s elnyerte,

híre nevét növelte, és birtokait szépen kövérítette.

Szép csarnokot építettet nagyerejű Hrothgar,

lakomára ott gyűlnek az angolok, jüt és szászok,

hosszú asztalnál, ki-ki rangja szerint sorba,

az asztalfőn Hrothgar, három lánya, és testvére fia,

Fehérkezű Ælfric; körbe kettejük jó vitézeivel;

vígadnak mind, s nem törődnek az asztal túlsó végivel.

Négyen ülnek ottan, alig serkent bajszuk,

kopott a ruhájuk, éhségtől reszket horpaszuk,

mégis, ha figyelsz, csodát látsz hamarosan,

vegyük hát őket szemügyre sorba alaposan!

Első

erőskezű Heard, szász fajta harcos,

csatában bátor, békében igazságos,

emberirtó lándzsája a bejáratnál hever,

míg a szőke óriás idebent vedel.

Második

Ceolmund testvér az Úrnak szolgája,

jámbor férfiú, a béke barátja,

ruhája daróc, nyakában kereszt,

de a Pokolnak ujjhegynyit sem ereszt.

Harmadik

titkok tudója Ealdræd, bölcs férfiú

izmos karú, széles hátú, erős íjú,

sziklákat, füveket, fákat jól ismeri,

halakkal-madarakkal a szót megérti.

Végül, ám nem utószor

simaszavú Ælfric, sok földet bejárt,

borongós hangulatára írt mégsem talált,

fontolva kortyol, rebbenő szemmel figyel,

macskaizomzatú oroszlánszívvel.

Hirtelen a mélyből pokoltűz csap fel,

áruló penge végez az ealdorman-nel,

kitör a pánik, hullik angol, jüt és szász,

pokolbéli démonsereg véres rendet vág.

Simaszavú Ælfric azonnal pattan,

Pajzsfalba, szászok! parancsa csattan,

s a mondott négy, és vitézek még ketten

tölgyfából emelnek gátat a démonok ellen.

Szennyes árként zúdul rájuk lándzsa,

egy szász mellkast a tűzfény átjárja,

de társa, Æthelred lesújt nyomban,

s gyűlik az ellen hűvös halomban.

Ceolmund testvér szája imára nyílik,

a pokol ellen dorgáló szavakkal vívik.

Jár a vörös lándzsa, mint a rokka,

néma testek nyúlnak el a porba’.

Győznek a hősök, véresben úszik kezük

csak a fojtó füst teszi, hogy körbejár a szemük.

Erőskarú Heard lyukat lát a padlón,

s kapnak a hősök az alkalmon,

lent egy barlang tekereg tova,

megütközik velük a pokol pár démona,

s fellebben az álca, kiderülnek a cselek:

a démonok csak medvebőrös piktek!

Fogja őket acél, fogja őket nyíl!

a vértől részeg Heard így beszél,

Öljük mindet halomba, hadd hulljon a pogány!

mikor egy józan hang elébe áll.

Nem tudjuk, így Ælfric, hol és mennyi pikt jár,

bátorságból nem következik a halál!

Járjunk körbe csendbe, öljük le, kit lehet,

tragédiából így kerekítsünk hőséneket!

A vérborított hősök így is tesznek,

a telihold fényénél járják a szigetet,

a pikteket levágják, a szászt megmentik,

bár a legtöbbnek a piktek levágták a fejit.

Sok tanyára sújtott le a halál,

a mészárlástól megremeg a morál,

de – Istennek hála! -- van néhány túlélő,

Odda, egy kislegény, egy lány és egy nő,

és két vitéz férfi, Ælfgar és Wulfstan,

Ælfgar őrzi a nőket, Wulfstan a hősökkel jár

A bánat keserű lángja a kikötőnél csap föl,

mert karcsú hajót már nem ringat az öböl,

ádáz tűznek adták mindegyiket a piktek,

ám egy csapatuk még odalent cicceg.

Előlép Ælfric, sok nyelven tudó,

szájából méregként csap elő a szó:

Van-e köztetek bátor, ki velünk vívni kész?

Van-e a piktek között csak egyetlen vitéz?

Előlép egy roppant harcos,

karja vaskos, pajzsa karcos:

Nevem Conall, ebhitű szászok,

jertek akár százan, mindenkit levágok!

Hadifőnök vagyok az enyéim között…

Felkiált Heard: Ezzel megütközök!

Sok titok tudója, Ealdræd árulást orront,

a pikt bajnok esélyein tudománnyal ront:

megköti karját, legyen lomhább néha;

Ceolmund testvér fohásza most néma.

Conall vitéz, de Heard vitézebb:

Szennyezze a fövenyt sűrű pikt véred!

Elhullik a pikt hős, harcosai viszik,

Így járnak azok, kik az Úrt nem hiszik!

Tovább járják a szigetet a bátor hősök,

egy tónál tanáccsal látja el őket az ősök

egy szelleme, egy manóféle árnyalak,

kinek nyelvét megoldja Ceolmund, a pap.

A misére szánt borital sok titkot felfed,

a hősök így közelébe jutnak az ellennek.

Elhagyatott barlangokon át jutnak oda,

hol tábort vert a vad és ádáz pikt horda.

A piktek vezére Talroc, nagyhírű hadfi,

akire ő lesújt, nem kell adnak többet adni;

ravasz mint a róka, veszett, mint egy ártány,

nem fogja az acél, sem pedig az ármány.

Megtudják még azt is, mi mögött mi áll,

hogy Hrothgar veszte kinek imponál,

mert áruló unokaöccse, testvérének fia,

Fehérkezű Ælfric volt a piktek cinkosa!

A vad piktek csak szent földjüket védték,

idetemették el régi koruk nagy vezérét,

azt őrzik mindenáron, azt óvják mindenáron,

ahogy a keresztény őrködne Jeruzsálmon.

Ám ebhitű Ælfirc, eme beste lelkű, vásott,

csak apja testvérének vagyonára vágyott,

és egyik szűz leánya, Ædelfryd kezére,

s a másik kettő, Glædwine és Mildryd erényére.

Kárhozatos Ælfric, szégyene e névnek,

téged még az irgalmas Isten is megvet!

Átok arra, ki önnön vére ellen fordul,

s áldás arra, ki terajtad bosszul!

A manó súgta úton végig menve

egy piktek lakta barlangba ment be

erőskarú Heard, emberirtó vitéz,

Ceolmund testvér, a békére mindig kész,

sebzetten is vad Ealdræd, titkot tudója,

s simaszavú Ælfric, a csapat szószólója.

A barlangok mélyén tanácsot tettek,

s innen tovább kétfele mentek.

Piktnyelven tudó Ælfric előre indult,

a piktek között ravasz cselvetéshez fordult,

magát Fehérkezű emberének mondva

jutott mélyebbre a pikt alomba.

Meglelte hamar a három elrabolt leányt,

két őrükre furfangosan hozott gonosz halált,

– ebben segítségére volt némi szalonna –

és megszabadította a lányokat nyomba’.

Ezalatt a többi hős más utat keresett,

a sziget északi felé egy sírboltot lelt.

Leereszkedvén ijesztő bálványra leltek,

ekkor nagy pillanata jött el Ealdrædnek:

megőrizte szívét a bálványnak rontott,

s addig tombolt, míg mindent elontott.

Továbbmentek hamar, raktárra leltek,

itt találkoztak össze újra a felek.

Hős Ælfricnek nem vált be újabb csele,

nem tudták kifüstölni a pikteket vele,

s nem bírtak a szövetségbe éket verni,

pikteket hitszegő Ælfric ellen bevetni.

Összesúgnak a hősök: Futnunk kéne innen…

Hallgass, gyáva! torkolják le hittel.

Tegyük sorsunk lándzsahegyre,

mérkőzzünk meg szemtől szembe!

Hang szól: Talorc vagyok! Gyertek elő, szászok,

mind, ahányan vagytok, vagy rögvest meghaltok!

Felel néki Ælfric, simaszavú hősünk:

Nemes harcos! Ítéljen a párbaj köztünk!

Ha te győzöl: önként szolgál minden szászunk,

de vesztesz: többet mi már nem csatázunk!

Utunkra küldesz jó hajóval, s ráadásnak három lánnyal!

Talorc számol: Nem mehettek három lánnyal,

de ha győztök, egyikük veletek megyen.

Erre bólint hős Ælfric: Így legyen!

De ki csatázzon száz csatában győztes Talorckal?

Ki dacoljon erős akarattal a kegyetlen Sorssal?

Erőskarú Heard seb hátán seb, nem bírna még egy tusát,

Titokat tudó Ealdræd keze mozdulatlan, mint törött husáng,

Ceolmund testvér szelíd lelkű, szent ember, a béke barátja,

sokfele járt, simaszavú Ælfricre marad a párviadal megvívása.

Ælfric érzi, itt a végzet, de nem retten,

tudja, mikor van sor szón s mikor tetten,

lándzsát ragad, kiáll bátran,

kacag a Halál arcában.

Talorc gigász, szinte nem is ember,

s olyan vad, hogy eső rá esni sem mer.

Összecsapnak számtalanszor,

a szerencse térül-fordul,

záporoznak a csapások,

mint dúló viharban a villámok.

Egymásnak ront a két vitéz,

sebzett oldal, véres kéz,

lesújt egyik, hárít másik,

így tusáznak fulladásig.

Negyvenkétszer lendül lándzsa,

nem látni jelet fáradásra,

Talorc s Ælfric vitéz bizony,

nem bír egymással se ész, se izom.

Nyertél, vitéz, kiált Talorc,

szedd embereid, vidd a hajód!

Nemes lelke itt mutatkozott,

Ælfrickel még italozott,

fegyverbarátságra ürítették,

egymást jó szívvel említették.

Ám a három leány, míg a harc folyt,

megszökött a barlangokban helyükön nem maradt folt.

Nem erről szólt az alku, no nézd!

röffent átkos féregként a Fehérkéz.

Elhallgatsz, te galand pondró!

dühtől sápadt Talorc arca porhó.

Hajóra szállt Fehérkéz is rögtön,

bosszút forralt, haragját kitölteni a hősökön,

de mikor a két hajó egymásnak ment,

és harc kezdődött, megszólalt a szent

Ceolmund testvér:

Az Úr szemében gyűlöletes a vér,

mint testvéredből fakasztasz,

ezzel magadra sok nyomort szakasztasz!

Lehanyatlott erre Fehérkéz embereinek a keze,

megjött erre a szász atyafiak józan esze,

csak Fehérkéz nem adta fel szándékát,

de erőskezű Heard ellátta a baját,

s titkokat tudó Ealdræddal lenyesték a fejét,

elérhető közelségbe hozva a történet végét.

A hősök még a hajóra vették a túlélőket,

aztán a szigeten nem látták többé őket.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.13, 19:16

A Wolves of Godot én is várom már, még az egyik első bétát (0.4 körül) néztem meg alaposabban, és nagyon tetszett, amit láttam.

 

Különösen tetszik, ahogy Crawford általában dolgozik. A témához illeszkedve mindig kitalál néhány hangulatos alrendszert, de az a vázat nem piszkálja, így minden kiadott anyaggal kompatibilis marad a végtermék.

 

(ez különösen azért esik jól, mert az "új" szabadabb karakteralkotásnál jobban szeretem a régi játékaiban lévő merevebb rendszert, és így könnyen tudok visszaváltani)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1210 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.12, 13:27

A Wolves of God sikeresen összegyűjtötte a kívánt pénz több, mint kétszeresét Kickstarteren. Amikor megláttam, rögtön tudtam, hogy ezt a játékot nekem találták ki (a korszak már régóta foglalkoztat, eleve az óangol költészet miatt (imádom az ősi alliteráló versformát), plusz minden hibájával együtt kifejezetten szeretem a The Last Kingdom sorozatot, sőt, utóbb a regényeket is elkezdtem olvasni). Már a bétával sikerült összehoznunk egy játékalkalmat, amelyről reményeim szerint hamarosan olvashatjátok a rendhagyó beszámolót a csapat scopjának, Vérfakasztó Aelfricnek tollából.

 

A rendszer nekem roppant mód tetszik, alapvetően egyszerű, de sok olyan apróság van benne, amellyel igazán egyedivé lehet tenni egy karaktert. A tulajdonságok a szokásosak, azonban -2-től +2-ig terjednek csak a módosítók (s a szélsőérték csak a 3, illetőleg 18-as tulajdonság esetén játszik), így nem jöhet létre túlzottan nagy szakadék a karakterek között bármit is dobjanak (bár van lehetőség fix értékek választására is), s osztályból is gyakorlatilag 3+1 van [harcos, szent, varázsló + kalandozó (amely keveri más osztályok tulajdonságait)]. A karakterek rendszerszinten is igen eltérők lehetnek, hiszen mindezeken felül vannak hátterek, szakértelmek, fókuszok, minden karakternek megvannak a maga "Wyrd"-jei ('Sors, Végzet'), legyenek azok nemesek vagy nemtelenek, melyek egyrészt meghatározzák a személyiségét a karakternek, másrészt aktívan felhasználhatók a játékban előnyszerzésre (de csak egyszer, hiszen azáltal beteljesülnek), nem mellesleg amíg egy karakter nem teljesíti be minden végzetét, nem halhat meg (ám különféle szörnyű sebeket szerezhet, így előfordulhat, hogy a játékos a sorsát be nem teljesítő karaktere nyugdíjazása mellett dönt, mert egy végtagok nélküli, félvak elmeháborodottal nehéz játszani), ekkor pedig bizonyos előnyökkel hozhat új karaktert. 
A harc kemény és halálos, különösen remek hangulata van a pajzsfalak összecsapásának. A harcosok természetesen ebben a legjobbak, de a varázslók is használhatnak fegyvereket (sőt, a fegyveres szakértelmüket fejlesztve még egész hatékonyak is lehetnek idővel), a szentek természetesen nem alkalmaznak erőszakot, ők inkább Istenhez imádkoznak békéért és csodákért, s meglepően hatékonyak tudnak lenni ebben. :) A varázslatok és csodák nagyon jól illenek a szetting hangulatához. Az egész szetting iszonyat jól el van találva, a szabályok nagyon ügyesen simulnak bele. Ahogy az a 8. század elejei Angliában lenni szokott (hogy a harctól ne távolodjunk el), az emberek nem rohangálnak páncélba öltözve kardokkal a kezükben: a kard ritka, a páncél meg még annál is ritkább és drágább. Csak az igazán jeles és gazdag emberek engedhetik meg maguknak az ilyesmit, a nagy harcosok. A játékban ezért is van egy külön érték, a "Fényűzés' (Splendor), melyet egy kard, egy páncél, egy sisak vagy különféle ékszerek növelnek, s ezek a pontok újradobásokra válthatók be.
Mindezeken túl még rengeteg hangulatos szabály van a játékban (lakoma, marhalopás, tömegharc, random monostor alkotás stb.), de amit külön kiemelnék az a fejlődés módja. Nem hagyományos értelemben vett XP van, hanem minden osztálynak vannak meghatározott Dicsőségei, illetőleg Szégyenei, s bizonyos számú Dicsőség elérésével lehet szintet lépni.

 

Ami kevésbé tetszett: Miután 2d6-tal dobjuk a képzettség és tulajdonságpróbákat (d20-szal a többit), kicsit furán hat, hogy d8-cal kell kezdeményezést dobni. Jó, nem dől össze a világ ettől, de én személy szerint szívesebben látnám a kezdeményezést is szakértelemként (legalább lehetne fejlődni akár ebben is).

Röviden csak ennyit a játékról. Szerintem remek lett, alig várom már a végleges változatot, illetve az alkalmat, hogy újra mesélhessek. 



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4277 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.12, 20:46

Talán ide illik: a napokban volt az /r/RPGDesign-en egy AMA Kevin Crawforddal (/u/CardinalXimenes), a Sine Nomine Publishing (Godbound, Stars Without Number, Silent Legion, stb.) egyszemélyes mindenesével. Elég érdekes dolgokat mondott a játéktervezésről, az OSR-ről és a d20-ról, a cégéről, a munkájáról, a terveiről, és hogy neki milyen terjesztési modell vált be.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.10, 13:22

Javítsatok ki, ha nem így van, de a DCC papjai korlátlanul próbálkozhatnak újra a lay on hands-el, és gyakorlatilag csak a disapproval range növekedése szab határt neki sikertelenség esetén, egy napra vetítve? 

Ha így van, az nagyon cool sztem, marha jó lesz tőle a cleric (amúgy is elég halálos a rendszer, nem hinném, hogy eltápolná ezzel), csak tudni akarom, nem hagytam-e ki valamir?

 

Igen, ahogy spelleket úgy lay hands-t is korlátlanul tudja tolni, csak minden elrontott próba növeli disapproval ranget.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.25, 19:04

Még egy DCC kérdés.

 

Általános (common) skill próbákhoz d20 vagy d10 dobás járul? 
Úgy hámoztam ki a szabályokból, hogy d20, mert minden felnőtt ember képes kipróbálni magát bennük (ajtóbetörés, lopódzás, stb.). 

Gondolom, ilyen speciális határterületek, mint lovaglás, úszás a mesélő ítélőképességére vannak bízva.

 

Ti (akik játszanak vele), amúgy engedtek skilleket tanulni a karaktereknek?

Én ezt teljesen xp-n és szinteken kívül képzelem el, tehát ha mondjuk nálam az úszás alapból képzetlen skill, és az illető meg akar tanulni úszni, akkor in game time vesz mondjuk úszóleckéket 2 hónapig, és utána a játékos szépen felírja magának a skillt.

Ti hogyan csinálnátok? (Tudom, tudom, a DCC abszolút nem akar skill alapú lenni, de ha az ember egylövetű kalandokon kívül mást is akar mesélni benne, előbb-utóbb előjön a skillek kérdése is.)

 

Ez a hivatalos:

"if the skill is something that any adult could have a reasonable chance of attempting, then any character can make a trained skill check"

 

Ebbe, hogy "reasonable chance + any adult" én a szokásos kalandozó feladatokat, mint úszás, lovaglás, táborállítás, vadonbeli túlélés, horgászás, mellvéd/gagyi kerítés építés,  stb. mindenképpen beleértem.

 

Ezen kívül vannak speciális dolgok, amik illeszkednek egy-egy karakterosztályhoz. Ajtókat berúgni, rácsot kifeszíteni, parasztokat kiképezni milicistának egy harcos tud, zárat csendben feltörni és zsebelni a tolvaj, rituálékat végrehajtani, okkult írást megfejteni meg a mágiahasználó. A többieknek coki van.

 

 

Ami marad, azok a különféle színesítő képzettségek, mint mondjuk politika, költészet, sörfőzés. Ezeket, ha szeretné a játékos

- vagy megtanulja tanártól

- vagy ha szeretné, bejelentheti, hogy a karaktere mondjuk magashegységből származik, és jól elboldogul a hegyekben. Gyakorlatilag színesíti a karakterét (ennek az opciónak nyilván határt szab, hogy ha egy mágiahasználóról már kiderült, hogy polinéziához hasonló helyen nőtt fel, és egy kannibál törzsfőnök 13. fia, akkor később már nem mondhatja, hogy ismeri a francia udvari etikettet). Ez egyébként a Night's Black AGents-ből van, ahol nem kötelező elkölteni a pontokat: menet közben is nyugodtan kiderülhet, hogy valaki mindig is beszélt oroszul.

 


Módosította galu22: 2018.09.25, 19:10


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.23, 16:38

Még egy DCC kérdés.

 

Általános (common) skill próbákhoz d20 vagy d10 dobás járul? 
Úgy hámoztam ki a szabályokból, hogy d20, mert minden felnőtt ember képes kipróbálni magát bennük (ajtóbetörés, lopódzás, stb.). 

Gondolom, ilyen speciális határterületek, mint lovaglás, úszás a mesélő ítélőképességére vannak bízva.

 

Ti (akik játszanak vele), amúgy engedtek skilleket tanulni a karaktereknek?

Én ezt teljesen xp-n és szinteken kívül képzelem el, tehát ha mondjuk nálam az úszás alapból képzetlen skill, és az illető meg akar tanulni úszni, akkor in game time vesz mondjuk úszóleckéket 2 hónapig, és utána a játékos szépen felírja magának a skillt.

Ti hogyan csinálnátok? (Tudom, tudom, a DCC abszolút nem akar skill alapú lenni, de ha az ember egylövetű kalandokon kívül mást is akar mesélni benne, előbb-utóbb előjön a skillek kérdése is.)



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.23, 15:48

Javítsatok ki, ha nem így van, de a DCC papjai korlátlanul próbálkozhatnak újra a lay on hands-el, és gyakorlatilag csak a disapproval range növekedése szab határt neki sikertelenség esetén, egy napra vetítve? 

Ha így van, az nagyon cool sztem, marha jó lesz tőle a cleric (amúgy is elég halálos a rendszer, nem hinném, hogy eltápolná ezzel), csak tudni akarom, nem hagytam-e ki valamir?



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2009 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 20:57

 

Ha már így rákérdeztél, hogy ezek közül, esetleg van jobb ötleted?
Nekem az SS&SS a legalsó egyszerűségi szint, amit még tolerálni tudok.

Amúgy a DCC faji osztályaival alapvetően semmi bajom, értem is a koncepciót, de úgy érzem, ez a környezet nem támogatja.
Úgy értem, hogy a faji kasztnak akkor van értelme, ha alapvetően emberközpontú a világ, a demihuman fajok pedig egyrészt ritkák, másrészt a kasztjaik erősen az emberi nézőpontból vannak ábrázolva, mint teljesen eltérő kultúrák.

Itt viszont egyik sem fog fennállni, fajok szempontjából is nagy kavalkád, olyan "Sigil kicsiben" módon.
Viszont minden egyéb tök jó a DCC-ben és talán az Adnd 1e-hez ez áll a legközelebb.

 

 

Már volt is ilyen ötletem: Warriors of the Red Planet. Nem vagyok igazán tisztában az SS&SS-sel, de azt hiszem, a Swords&Wizardry és egyéb modern szemlélettel átgondolt OD&D+Supplements/Proto-AD&D klónok egyszerűségi szintje feljebb van. És a WotRP ilyen (nagyon egyértelműen Barsoom-hangulatú mondjuk).

 

A DCC-t meg a faji osztályokat illetően: szerintem bárhol működik, ahol a fajok sztereotípizálhatók, és az ember a "rugalmas" meg "sokszínű" faj. Hogy egy modern példával éljek: Mass Effect. Krogan -> "barbár" (nemigen láttunk közöttük mást, mint harcost, de Wrex mégis érdekes személyiség volt), Salarian -> tudós (egyik fő- vagy mellékszereplő se ment rá a közelharcra, nehézfegyverekre, biotic képességekre, de úgy rémlik volt közöttük high-tec zsoldos és echte tudós is), Quarian -> technikus, Asari -> biotic mágus (volt maffiózó, információs bróker, meg mindenféle, de a képességeiket illetően mind a biotic cuccok felé tendált), stb. Sheperd mindeközben lehetett bármi. :)

Szerintem kellő rugalmasságot tesz az ilyen rendszerbe, hogy egy adott motivációt, célt többféle képesség-szettel is el lehet érni (rabló lehet harcos, tolvaj, meg varázsló is). Az emberközpontúságról meg az jut eszembe, 
hogy Ravenheart Terminus-DCC kampányában annyiféle faj (és így osztály) volt az androidtól a kentauron át az insectoidig, hogy az aztán minden volt, csak emberközpontú nem. De egy ilyen környezetben épp, hogy fogódzót, identitást ad egy fajnak a rá igen jellemző, korlátos képességcsomag.

No, de nem erőszakoskodni akarok, nyilván jobban látod, hogy mit akarsz megvalósítani. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 20:23

Akkor valóban, vagy DCC vagy KéM. Ha jól értem, az előbbitől inkább te ódzkodsz, az utóbbitól pedig az egyik játékosod. Ha ez így van, valójában az a kérdés, melyik könnyebben áthidalható. :)

De a játékosaidat is megkérdezheted, hogy ezek közül melyik rendszerben játszanának szívesen – nálunk például ilyen helyzetben biztosan az lenne a célravezető, de a ti partitokat nem ismerem.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 19:58

 

turin: ezek közül? DCC. :) Tudom, hogy a faji osztályok sokaknak visszásak. De talán nem volna nagy meló ezt egy kicsit megpimpolni (pl. kidobni az ablakon az elf, törp, félszerzet mint foglalkozást, és azt mondani, hogy a 4 alaposztály van, csak minden fajnak van osztályon belül egy kis specializációja vagy bónusza). Szerintem bőven ellensúlyozza a rendszer ezt a kis pluszmunkát.

A "planáris téma nem támogatja az elgondolást" azt hogy érted? Mármint hogy a saját, specifikus témád? (Csak azért kérdem, mert pl. a Perils on the Purple Planet az színtiszta DCC, zsánerét tekintve meg annyira planetary hogy a fal adja a másikat.)


Ha már így rákérdeztél, hogy ezek közül, esetleg van jobb ötleted?
Nekem az SS&SS a legalsó egyszerűségi szint, amit még tolerálni tudok.

Amúgy a DCC faji osztályaival alapvetően semmi bajom, értem is a koncepciót, de úgy érzem, ez a környezet nem támogatja.
Úgy értem, hogy a faji kasztnak akkor van értelme, ha alapvetően emberközpontú a világ, a demihuman fajok pedig egyrészt ritkák, másrészt a kasztjaik erősen az emberi nézőpontból vannak ábrázolva, mint teljesen eltérő kultúrák.

Itt viszont egyik sem fog fennállni, fajok szempontjából is nagy kavalkád, olyan "Sigil kicsiben" módon.
Viszont minden egyéb tök jó a DCC-ben és talán az Adnd 1e-hez ez áll a legközelebb.

 

 

 

Szerintem a legkevesebb melód a DCC-vel és a Kard és Mágiával lenne.

 

Ami még megfontolásra eszembe jutott, az Crawford valamelyik "saját márkás" rendszere, a Godboundnak és a Stars Without Numbernek (v2) vagy ingyenes verziója, az Exemplars&Eidolons pedig kifejezetten egy gondolatkísérletnek szánt, de használható rendszer. Egyik sem óriási reformkísérlet, alapvetően mindnél koncepció volt a kompatibilitás, de jó néhány áramvonalasítást tartalmaznak.

(nem tudom milyen erőszintűnek szánod a kampányt, kifejezetten erős karakterek esetén mindkettő jó választás)



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 19:15

Lehet, hogy eretneknek tűnik, hogy nem a felsoroltakból javaslok, de esetleg D&D 5e?


Pont az 5e mágia és kasztrendszere az, amiből menekülök mostanság. És az említett kampányanyag hangsúlyozottan az első kiadású Adnd-re íródott, annak hangulatában, én viszont már egy modernebb, kiforrottabb rendszerben szeretném lemesélni.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 19:10

turin: ezek közül? DCC. :) Tudom, hogy a faji osztályok sokaknak visszásak. De talán nem volna nagy meló ezt egy kicsit megpimpolni (pl. kidobni az ablakon az elf, törp, félszerzet mint foglalkozást, és azt mondani, hogy a 4 alaposztály van, csak minden fajnak van osztályon belül egy kis specializációja vagy bónusza). Szerintem bőven ellensúlyozza a rendszer ezt a kis pluszmunkát.

A "planáris téma nem támogatja az elgondolást" azt hogy érted? Mármint hogy a saját, specifikus témád? (Csak azért kérdem, mert pl. a Perils on the Purple Planet az színtiszta DCC, zsánerét tekintve meg annyira planetary hogy a fal adja a másikat.)


Ha már így rákérdeztél, hogy ezek közül, esetleg van jobb ötleted?
Nekem az SS&SS a legalsó egyszerűségi szint, amit még tolerálni tudok.

Amúgy a DCC faji osztályaival alapvetően semmi bajom, értem is a koncepciót, de úgy érzem, ez a környezet nem támogatja.
Úgy értem, hogy a faji kasztnak akkor van értelme, ha alapvetően emberközpontú a világ, a demihuman fajok pedig egyrészt ritkák, másrészt a kasztjaik erősen az emberi nézőpontból vannak ábrázolva, mint teljesen eltérő kultúrák.

Itt viszont egyik sem fog fennállni, fajok szempontjából is nagy kavalkád, olyan "Sigil kicsiben" módon.
Viszont minden egyéb tök jó a DCC-ben és talán az Adnd 1e-hez ez áll a legközelebb.

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 16:58

Lehet, hogy eretneknek tűnik, hogy nem a felsoroltakból javaslok, de esetleg D&D 5e?

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 16:24



 

Beyond the wall - ez is nagyon az Adnd-re alapoz, de a karakterek szerves és egymással összetartozó, közös csapatos megalkotása nem tudom, nem vág-e keresztbe neki

 

 

Ezt a rendszert mindenképp kukázd ehhez a projekthez. Elég jó, de vért fogsz pisilni, amíg a szükséges varázslatokat beszuszakolod a BtW mágiarendszere alá.

 

(OFF)egyébként próbáltuk, a játék újoncoknak egy-két játékhoz ideális, de szerintem nem túl átgondolt maga a rendszer. Kicsit olyan hangulata van, hogy volt pár jó ötlet - a kalandok felépítése, a karaktergenerálás - de írtak hozzá egy rendszert, "nehogy már egy létező rendszer alá fejlesszünk" alapon.

Egyébként a playbook-os karaktergenerálás nagyszerűnek tűnik, és az alap készlettel az is. Viszont mikor bejönnek a kiegészítők és a most létező, kb. 30 playbook, akkor felvetődik a kérdés, hogy nem egyszerűbb-e 6-7 karakterosztályból és 10-12 képzettségből választani, mint 30, nagyrészt marginálisan különböző playbookból.(/OFF)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]