Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire kérdezz-felelek # 7


  • Válasz írásához lépj be
1426 hozzászólás érkezett eddig

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.12, 08:38

morgorito,

Akkor ne panaszkodjatok amiatt, hogy túl kevés akaraterő pont van ahhoz képest, hogy mennyit kell költeni :D Ez nem az alapszabályok, hanem a háziszabályotok miatt van így.

 

 

Valahol értem a változtatást, de:

1. a természetek szerintem nincsenek tökéletesen balanszolva. Bizonyos triggerek sokkal gyakrabban fordulnak elő egy pörgős krónikában. Ezek erősebbek, mert tipikusan az ilyen pörgős szitukban költesz sok akaraterőt. Idealistaként vagy építészként (ezt a kettőt játszottam sokáig 1-1 karakterrel) számos alkalommal a kaland megoldása volt a trigger, de addigra már semmi szükségesem nem volt pontokra - x hónap telik el a következő alkalomig, mindenki maxon lesz. Először ezt rendbe kéne tenni, ha kizárólag erre akarjuk építeni a felfrissülést.

 

2. a viselkedés kijátszásáért alapszabályok szerintem nem jár vissza pont, csak a természetért (DAV20)

 

 

A vámpírok általában nem sietnek, hetek/hónapok vannak arra, hogy tervet kovácsoljanak és előkészítsék. Itt valóban gond, hogy egy-egy jelenet van csak, utána a sima pihenéstől feltöltődik, így gyakorlatilag mindenbe lehet költeni az akaraterőt gondolkodás nélkül. Viszont a szokásos, szűk időkeretek között nekünk nem volt gond az akaraterő költés. Éjszakánként van 3-4 jelenet, olykor több pontot is elköltesz egyetlen jelenet alatt, tehát nem zavaró, hogy aztán 1 visszajön akkor is, ha nem tudtad triggerelni a természeted. Ne feledjétek, hogy az ideiglenes akaraterő nem csak egy erőforrás, hanem a célszáma jó pár alkalmazásnak - legfontosabb itt az uralom. Tehát ha adott esetben napokig nem töltődik semmit, akkor ezzel felerősítjük ezeket a diszciplínákat.

 

Különben a tp osztásnál már úgyis megjelenik, hogy a jó szerepjátékot díjazzuk. Nem érzem, hogy még pluszban kéne motiválni a játékosokat a természetük szerinti kijátszásra azzal, hogy csak így kaphatnak vissza akaraterőt.

 

Én egyszer kevesebb, de jóval tágabb opciót kipróbálnék kíváncsiságból. Legyen mondjuk 6-8 darab, de azok csak alapvető szerepeket vagy motivációs sémákat adjanak meg. Pl. felfedező, harcos, tudós, intrikus, stb. Vagy kötelesség, kapzsiság, vakhit, stb.


Módosította Krynn: 2019.05.12, 08:38


mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.11, 14:48

szerk.: még valami fontos. A legtöbb alkalmazáshoz csak 1 vérpont kell, nem kell hozzá akaraterőt is költeni. Tehát költéssel is csak 1 pontot veszít a vérmágus. És ne feledjük, hogy ez nem csak a balsikert tartja távol, hanem a sikertelenséget is, és a legtöbb esetben erősebben is jön létre a varázslat.

Sziasztok!

 

Krynn, mi is úgy játszuk, hogy akaraterő csak (természet /viselkedés jó kijátszásával tér vissza, illetve

kalandok végén(vagy valami epikus tett után). Túl erős lenne a napi 1 akaraterő visszatérése. és nem ösztönözné a karaktereket a természetük viselkedésük jó kijátszására



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.10, 17:39

Krynn:

 

Abszolút, de sok helyen láttam már azt, hogy a KM-ek ezt a szabályt nem használják és akkor nagyon meg tud dőlni a rendszer ezen része.

 

Vagy olyan megoldást is láttam, hogy több naponta jön csak vissza egy, stb. Meglepően alacsony arányban találkoztam olyan mesélővel ahol naponta visszajött egy, mindenféle kondíció nélkül.

 

Amiben egyébként annyi ráció van, hogy a játékosok ne égessék folyamatosan az akaraterőt ha vannak a játékban nagyobb szünetek időben (3-4 nap alatt ugye vissza is jönne 3-4). Alternatív szabály lehet hogy tevékeny napokat számolunk csak, de így is problémás lehet a dolog.

 

Ezt mondjuk leírhattam volna, szóval bocs a félreértésért. 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.10, 15:06

szerk.: még valami fontos. A legtöbb alkalmazáshoz csak 1 vérpont kell, nem kell hozzá akaraterőt is költeni. Tehát költéssel is csak 1 pontot veszít a vérmágus. És ne feledjük, hogy ez nem csak a balsikert tartja távol, hanem a sikertelenséget is, és a legtöbb esetben erősebben is jön létre a varázslat.


Módosította Krynn: 2019.05.10, 15:07


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.10, 14:56

mgnrb,

Uhh, a százalékot benéztem - ráadásul a vicc az, hogy pont ezt a táblázatot használtam én is.

 

Viszont az érvelésedben nincs teljesen igazad. A döntésnél mondjuk két dolgot veszek figyelembe biztosan: 1. mekkora a kockázat, ha nem költök plusz pontot? 2. mekkora a költsége plusz egy pont költésnek? A kockázat állandó, hiszen ha tudod hány kockád van/mekkora a célszám, akkor ezt ki lehet számolni. Viszont +1 akaraterő elköltésének költsége teljesen helyzetfüggő. Sokszor egyáltalán nem lesz szükséged a megmaradt pontokra a kalandban, máskor meg minden pont számít (akár másra költés miatt, akár mert olyasmivel fognak rád hatni, aminek a célszáma az ideiglenes akaraterőd).

 

A 400 éves vérmágus az esetek 99,9%-ban megteheti, hogy költ plusz egy akaraterőt, mert ha varázslásba fog, akkor azt igyekszik pihent elmélvel tenni. Egészen kivételes, hogy a végső kimerülés határáig kell magát hajszolnia - tipikusan a krónika érdekes része során van ilyen.

Más kérdés, hogy én is rossz szabálynak tartom ezt, nem is használjuk, szóval nem akarom nagyon védeni.

 

morgorito,

Azt tudod, hogy minden alvás után automatikusan visszajön egy ideiglenes akaraterő?

 

Szerintem a plusz egy ideiglenes akaraterő elvesztése viszont túl kicsi hátrány. Én valami mágikus galibát találnék ki - ha tüzet idézett, akkor a tűz elszabadul, ha valamilyen érzékelő varázslat volt, akkor össze fogja zavarni az érzékeit x időre, stb.

 

 

 

 

 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.08, 23:19

Ha jól tudom RAW szerint is meg lehet venni újra probléma nélkül, de sajnos az oWoD rendszerében télleg túl sok esély van egy botchra.

 

Habár az alapszabályok között szerintem inkább az a gáz, hogy az Akaraterő csak "fontos karakter pillanatoknál, sikereknél" jön vissza alapjáraton. És ezt a gondolatot tök jól le se szarták amikor egy csomó dologhoz kell költeni.

 

Ez meg a botch ahhoz a számomra picit abszurd dologhoz vezet, hogy akár a full vérmágiára rágyógyult Tremere (koncepció szerint) se nagyon varázsol, mert meglepően nagy eséllyel szívja meg, de nagyon.

 

Ehelyett ajánlom hogy, mint mgnrb írta, hagyjátok figyelmen kívül a permanens akaraterő csökkenést. Szerintem plusz egy  ideiglenes Akaraterő pont elvesztése bőven elég "büntetés". Illetve javasolnám azt is, hogy vagy jöjjön vissza az Akaraterő valamilyen rendszerességgel, vagy mindenki szabja az ízléséhez hogy mihez kéri és mihez nem.

 

 


Módosította morgorito: 2019.05.08, 23:19


mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.07, 11:38

Sziasztok! 

Találtam egy balsiker táblázatot, a kockatartalék, és a célszám arányában.

Na , most a szitu az, hogy 8-9% esély van balsikerre.

9-10 kockával 9 es célszámra. De az én karakterem maximum akaratereje 8. Így az ő esetében 11% lenne. Na most ennek a fényében a permanens akaraterő vesztést , csacsiságnak élem meg. 

 

http://theonyxpath.com/wp-content/uploads/2011/03/botch_table_2.png

 

 


Módosította mgnrb: 2019.05.07, 11:40


mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.07, 11:21

Tudtommal az elvesztett permanens akaraterőt xp-ből vissza lehet vásárolni a szokásos áron. A másik fontos dolog, hogy a balsiker esélye jóval kisebb, mint a sima sikertelenségé - 9-es célszámnál is 8 kockaával 1,1% körül van. Azért ritka az a kampány, ahol az 5. szintű képességét több tucatszor használja úgy, hogy nem tud rászánni a biztonság kedvéért +1 akaraterő pontot az a karakter, akinek amúgy is jó magas az akaratereje.

Ettől függetlenül én sem játszanék ezzel a szabállyal. A balsiker okozzon valami kisebb/nagyobb mágikus katasztrófát, de közvetlenül ne permanensen gyöngítse a karaktert.

Szia!

 

Az 1,1% ot kevésnek találom, nem számoltam utána, de a tapasztalat az elöző kalandból az volt, hogy nem mágikus dobásra de 6 os célszámra 7-8 as kockatartalékkal 3x4x is balsiker  született. (szociális illetve támadás során) És nem 9.-es hanem 6 os célszám volt. Én 4-5 % ra is saccolnám, de utána járok. A lényeg nem is ezen van, hanem az esetleges veszteség, nincs arányban az újabb akaraterő elköltésével. Így józan ésszel belegondolva instant 2 akaraterőpontot fogok költeni, hisz nem éri meg a kockázatot, persze ha már nincs vagy nagyon gazdálkodi kell vele akkor megkockáztatja az ember. De egy besült varázslat mondjuk 1,5-2 ülésnyi játékkal hozható vissza? És akkor még nem fejlödőtt sehova megérett egy újabb balsiker és dolgozhat a karakter az akaraterő megtartásán. És nem feltétlenül JK-król beszélek akik csak "kampányban" használja a varázserejét. Gondolok itt egy 400-500 éves tremerére aki az élete során hazsnálja NJK ként. most 400 év alatt nagyjából 500 xp je megy el , hogy a kis akaraterejét visszaállítsa a rendes kerékvágásba 400-500 év alatt ami nem túl reális. Én ebből azt érzékeltem , hogy 2 akaraterőpont költése szinte akkor muszály mert neméri meg az elvesztett akaraterő azt a kockázatot, hogy ne költsünk el rá akaraterőpontot. Pedig pont az lett volna a lényeg, hogy valahogy ez visszaüthessen, viszont dupla akaraterővel sosem fog. És így értelmét veszti ez a dolog. Vagy ha nem költök akaraterőt akkor meg túl nagy a hátrány szerintem. ha valakinek 10 es akaratereje van 10 xp újra felnövelnie. 

Nem nagy dolog csak szemet szúrt, maximum házilag korrigáljuk. 

Paradox hatás szerintem nem akarja korrigálni a mágiát. Mert olyan dolgokat hagyományokat foghat meg ez a mágia ami létezik a vizionált világba. Ennyi erővel magát a Vámpír létezését is elakarná törölni és a létezésével egy gyülekező paradoxhatást érne el a vámpír. Csak azálltal, hogy létezik. A paradox hatás csak az igazi felébredt mágiára vonatkozik aki felül áll egy illuzió dimenzión. A vámpír és a mágiája is az illúzió világon belüli, így a paradox rá se hederít szerintem. 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.06, 13:34

Tudtommal az elvesztett permanens akaraterőt xp-ből vissza lehet vásárolni a szokásos áron. A másik fontos dolog, hogy a balsiker esélye jóval kisebb, mint a sima sikertelenségé - 9-es célszámnál is 8 kockaával 1,1% körül van. Azért ritka az a kampány, ahol az 5. szintű képességét több tucatszor használja úgy, hogy nem tud rászánni a biztonság kedvéért +1 akaraterő pontot az a karakter, akinek amúgy is jó magas az akaratereje.

Ettől függetlenül én sem játszanék ezzel a szabállyal. A balsiker okozzon valami kisebb/nagyobb mágikus katasztrófát, de közvetlenül ne permanensen gyöngítse a karaktert.



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 21:45

Igen arra is gondoltam, visszahat rá a mágia. Nagyobb hatásoknál persze lehet Akaraterőt veszteni.  

 

De balsikernél simán lehet paradoxon is. Hiszen lehet, hogy nem Felébredt mágiát használnak de mágia és ha "bénáznak" vele a Valóság igen is helyre akarja tenni magát és megbüntetni a sérülés okozóját. 



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 17:44

A Permanens igen, sajnos azt jelenti, hogy az az egy pont elveszett örökre és ha jóóól emlékszem xp-ből sem lehet vissza vásárólni. 

 

Taumaturginál meg nem biztos, hogy egy-egy balsikernél érdemes mindig akaraterőt levonni, de persze meg van az ára ha a vértestvér ilyen sötét praktikákat tanul.

De viccesebb dolgokat is kilehet hozni. Visszacsapó mágia mondjuk csak, hogy klasszikus példát hozzak. 

Szia!

 

Újraolvastam amit írtál, lehet nem a paradox visszacsatolásra gondoltál, hanem arra, hogy a mágia létrejön , de az irányítása kihullik a kezéből és célpontját téveszti, eltorzul, vagy önmagára hat vissza. 

Ez egy humánusabb megoldás lenne mint az akaraterő vesztés



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 17:40

Sziasztok!

 

Hát erősnek tartom. Pl egy asszamita varázsló plusz 1 es célszámmal használja a taumaturgikus ösvényeket szabálykönyv alapján. Összetanul 100 év alatt egy nagyhatalmú 5 ös diszciplínát, ösvényt 

Ezt szimpla 9 -es célszámra hajíthatjaa a kockát. A nagy mágus 1 év alatt leamortizálja magát 2-3 as akaraterőre. Mert ugyebár akkor fejlődik ha használja a tudást diszciplínáknál le van írva. Akkor ez a balsiker esetén vesztés bitang erős. Hát akkor nem egy akaraterőt költ el ahogy kell varázsláshoz hanem 2-őt instant és akkor marad mágiahasználó. Amúgy meg a nagy számok törvénye miatt elbutul.

 

A visszacsatolást nem tartom logikusnak. Sajnos nem felébredt mágiát használnak a vámpírok így nem érheti őket paradox visszacsatolás. Hisz ők a világ alapvető hiedelmeire építették a mágiájukat amik alapból is léteznek az emberiség fantáziájában, mítoszaiban. NEm akarattal hajlítják a valóságot, hanem az elképzelt valóság lehetőségeit aknázzák ki. Így szerintem visszacsatolás nem érheti őket



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 17:12

A Permanens igen, sajnos azt jelenti, hogy az az egy pont elveszett örökre és ha jóóól emlékszem xp-ből sem lehet vissza vásárólni. 

 

Taumaturginál meg nem biztos, hogy egy-egy balsikernél érdemes mindig akaraterőt levonni, de persze meg van az ára ha a vértestvér ilyen sötét praktikákat tanul.

De viccesebb dolgokat is kilehet hozni. Visszacsapó mágia mondjuk csak, hogy klasszikus példát hozzak. 

 

 



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 16:06

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a permanens akaraterő pont vesztés pontosan mit jelent?

Értem ezalatt, hogy állandó akkor vissza nem szerezhető? 

Azért kérdezem, mert ha nem visszaszerezhető , a taumaturgikus ösvényeken járók minden egyes balsikerkor elvesztenek egyet azért elég hamar leredukálódna az akaraterejük elég alacsony szintre.

(persze lehet akaraterőt költeni egy sikerér de túl nagy hátrány érné, ha nem költene, szinte alapkövetelmény lenne) 

Tehát a permanens akaraterő vesztés mit jelent pontosan, illetve visszaszerezhető e?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.27, 15:41

 

Pontosan nem tudom hogy mit mondanak a könyvek, de elméletileg elrejthető a jel, sőt akár mágikusan és (majdnem) érzékelhetetlenné lehet tenni.

 

Alapesetben csak a fizikai eltakarás működik (ha jól emlékszem), de nem megnevezett traumaturgikus rituáléval el lehet rejteni.

 

Ami utalás van, az ugye az egyik Vörös Listás egyénnél, Dylan Brucenél említik (V20 vagy az eredeti Kindred Most Wanted, most nincs meg fejből), hogy sikerült a a Trófea Jelét felfednie mágikusan, így levadászva rengeteg Alastort akik beépültek a Szabbatba.

 

Azt hogy az Arkhónok miért látják (látatlanban elhiszem neked hogy így van a könyv szerint, amit mondjuk én személyesen valszeg nem használnék) annyival el lehet intézni, hogy a Tremerék egyes tagjai biztosan fel is tudják ismerni, egy tanítható képességgel.

 

Mondjuk, ha nem kötelező én biztosan nem "vésnék kőbe" egy ilyen dolgot. Jobb ha megmarad annyira misztikumnak amennyire lehet. 

Köszönöm a válaszokat!

 

Valóban lehet, hogy félreértelmeztem, lehet a látott tetoválást ismerik fel az Archónok, hogy (mit is jelent) Tehát lehet nem a jelet érzékelik, hanem az értelmezését....

 

Dread Names Red list kiegben:

Kindred who have Thaumaturgy 3 can sense the Mark of the Trophy and know where the wearer can be found, even if the Alastor is trying to cover it up. (The Thaumaturgist spends a Blood Point and rolls Perception + Occult versus a difficulty rating equal to the Alastor’s current Willpower.) Though Alastors aren’t aware of this fact, most suspect that the tattoo has some Tremere trickery attached to it.

The Mark of the Trophy isn’t just a symbolic gesture, it acts as an identifying tattoo to help Archons locate the Alastors. - ezt értelmeztem félre ,, hogy a locate az inkább beazonosításra utal, a már látott tetoválás alapján és nem az eltakart tetoválásra vonatkozik. 

 

 

Hmm, akkor tévedtem, nem olvastam a könyvet már egy ideje.

 

Ezt én is úgy értelmezném hogy felismerhető a jel akkor is, ha el van fedve ruhával. Az mondjuk tuti, hogy én csak olyannak engedném aki:

 

1. Tudja mit keres

2. Valaki megtanította rá, hogy pontosan hogyan kéne keresnie (itt a magától rájövés nem túl esélyes, nincs annyi Alastor hogy sokat lehessen próbálgatni, kivéve ha vadásznak rád de ugye akkor valszeg nem ezzel fogsz foglalkozni elsősorban :D ). 

 

 

Mondjuk én ehhez hozzácsapnám azt, hogy nem minden Arkhón tudhat erről (vagy van neki elég magas Thaumaturgy értéke), viszont az ő feletteseik biztosan. Illetve valószínűnek tartom, hogy aktívan próbálják ezt eltitkolni a legtöbb Alastor elől (a könyv erre is utal ugye).

 

Ettől függetlenül még mindig ott van az a bizonyos le nem írt rituálé, amivel elrejthették a jelet (és amit Dylan barátunk megtanult negligálni). Legalábbis én biztos vagyok benne hogy volt ilyen, tekintve hogy a fizikai elrejtése eléggé necces hosszútávon egy Szabbatba beépülő ügynöknek.

 

Azt mondjuk mindenképp hozzátenném a dologhoz, hogy nem feltétlenül lesz az ilyesmi releváns egy krónikában (sőt, én szerintem eddig csak egyszer meséltem be Alastort, és akkor se tudták a JK-k hogy az a valaki mi is volt).

 



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.27, 15:04

Pontosan nem tudom hogy mit mondanak a könyvek, de elméletileg elrejthető a jel, sőt akár mágikusan és (majdnem) érzékelhetetlenné lehet tenni.

 

Alapesetben csak a fizikai eltakarás működik (ha jól emlékszem), de nem megnevezett traumaturgikus rituáléval el lehet rejteni.

 

Ami utalás van, az ugye az egyik Vörös Listás egyénnél, Dylan Brucenél említik (V20 vagy az eredeti Kindred Most Wanted, most nincs meg fejből), hogy sikerült a a Trófea Jelét felfednie mágikusan, így levadászva rengeteg Alastort akik beépültek a Szabbatba.

 

Azt hogy az Arkhónok miért látják (látatlanban elhiszem neked hogy így van a könyv szerint, amit mondjuk én személyesen valszeg nem használnék) annyival el lehet intézni, hogy a Tremerék egyes tagjai biztosan fel is tudják ismerni, egy tanítható képességgel.

 

Mondjuk, ha nem kötelező én biztosan nem "vésnék kőbe" egy ilyen dolgot. Jobb ha megmarad annyira misztikumnak amennyire lehet. 

Köszönöm a válaszokat!

 

Valóban lehet, hogy félreértelmeztem, lehet a látott tetoválást ismerik fel az Archónok, hogy (mit is jelent) Tehát lehet nem a jelet érzékelik, hanem az értelmezését....

 

Dread Names Red list kiegben:

Kindred who have Thaumaturgy 3 can sense the Mark of the Trophy and know where the wearer can be found, even if the Alastor is trying to cover it up. (The Thaumaturgist spends a Blood Point and rolls Perception + Occult versus a difficulty rating equal to the Alastor’s current Willpower.) Though Alastors aren’t aware of this fact, most suspect that the tattoo has some Tremere trickery attached to it.

The Mark of the Trophy isn’t just a symbolic gesture, it acts as an identifying tattoo to help Archons locate the Alastors. - ezt értelmeztem félre ,, hogy a locate az inkább beazonosításra utal, a már látott tetoválás alapján és nem az eltakart tetoválásra vonatkozik. 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 342 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 22:35

Pontosan nem tudom hogy mit mondanak a könyvek, de elméletileg elrejthető a jel, sőt akár mágikusan és (majdnem) érzékelhetetlenné lehet tenni.

 

Alapesetben csak a fizikai eltakarás működik (ha jól emlékszem), de nem megnevezett traumaturgikus rituáléval el lehet rejteni.

 

Ami utalás van, az ugye az egyik Vörös Listás egyénnél, Dylan Brucenél említik (V20 vagy az eredeti Kindred Most Wanted, most nincs meg fejből), hogy sikerült a a Trófea Jelét felfednie mágikusan, így levadászva rengeteg Alastort akik beépültek a Szabbatba.

 

Azt hogy az Arkhónok miért látják (látatlanban elhiszem neked hogy így van a könyv szerint, amit mondjuk én személyesen valszeg nem használnék) annyival el lehet intézni, hogy a Tremerék egyes tagjai biztosan fel is tudják ismerni, egy tanítható képességgel.

 

Mondjuk, ha nem kötelező én biztosan nem "vésnék kőbe" egy ilyen dolgot. Jobb ha megmarad annyira misztikumnak amennyire lehet. 



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 902 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 18:10

Nekem a V20 van meg, abban nincs ilyesféle említés. A wikin viszont:

 

 

While the anonymous existence of the Alastors can be a difficult one, it does have its rewards, specifically a more-or-less universal immunity to prosecution from local Princes. To be recognized as such, all Alastors receive the thaumaturgical Mark of the Trophy (designed by the Tremere), once they are appointed to their position.

 

Itt a vér ösvény 3 a generációcsökkentés, talán vér ösvény 1-gyel lehetne érzékelni. Ha valamiért fel akarod oldalni a misztikumot, akkor megadhatod úgy, hogy a jel egy egyedi mágikus kisugárzással rendelkezik, amit a megfelelően idomított káiniták érzékelhetnek. Egyébként úgy tűnik hogy az arkónok az alastorok alatt állnak, így kicsit érdekes a felügyelet.



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 08:00

Sziasztok!

 

Említve van, hogy az Archónok látják az Alastorok(aki ölt már Anatémát) vér-taumaturgiás tetoválásukat.

Az Alastork kiegészítőben említve van, ha a tetoválás kesztyű alatt van vagy rejtett akkor is esély van Taumaturgia 3 (vér ösvényén) észlelni bárki számára. De az Archónok valami miatt instant látják. Erre az az indok, hogy az Alastorokon is legyen valami kis kontrol, de azt sehol nem találtam hogy részletezték volna valyon mi álltal is látja egy Archón az Alastor tetoválást. 

Gondoltam egy olyan verzióra, hogy mivel sok Archón megízleli az ítélethozója vérét, és az ítélethozók

meg közelebb kapcsolatban vannak a belső körrel, lehet hogy a vérben van valami.

Mondjuk a vérben van valami :D

 

Esetleg valaki megtalálta ennek a magyarázatát? 

Esetleg egyedi magyarázatokat elképzeléseket is várnék



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1180 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 21:57

kukac,

A v20 szerint a diablerinek 3 hatása volt.

1. egy rövid ideig (hónapokig) tartó kisugárzás, ami kellemetlen érzést kelthetett más vámpírokban (bármelyik vámpír megérezheti)

2. egy közepes ideig (évekig) tartó feke csíkozás az aurában (auspex 2-vel fedezhető fel)

3. örökre nyoma marad a vérben (csak vérmágiával fedezhető fel)

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]