Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire kérdezz-felelek # 7


  • Válasz írásához lépj be
1435 hozzászólás érkezett eddig

kasziatom

kasziatom

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.16, 10:04

Szervusztok!

 

Tud nekem segíteni abban hogy hol / hogyan találhatok Vamipire (esetleg MAGE) csapatot személyes (Budapest) vagy online játékra?

 

Köszönöm előre is!

 

Üdv:

Gergely



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.15, 13:02

VtM Swansong (platform infó még nincsen)
"In this narrative RPG adapted from the 5th edition of Vampire: The Masquerade, the player takes control of three vampires belonging to different clans of the Camarilla, the secret society to which most vampires belong. Weaving between their intertwined tales, the player has to confront the different points of view of his characters to unravel fact from fiction. With whispers of conspiracy, murder and power struggles, the player must protect his clan, discover the truth and above all enforce the Masquerade, the vampire law designed to conceal the existence of creatures of the night from humans."



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.12, 21:31

Köszönöm a válaszokat
Így akkor ki van küszöbölve

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 963 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.12, 18:13

 

Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne , hogy az igaz Brujahk időtörés 5 ös szintű diszciplínájának az aktiválása úgy indúl , hogy a vámpír lehúz 3 vérpontot. Nos elvileg 5 ös szintű diszciplínáig tanulhat 13-8 generációs vámpír is és csak a 6 os szintű diszciplínákhoz kell minimum 7 es generáció. De ha nem tud 1 körben 3 vérpontot költeni egy karakter mert mondjuk 10 g-s akkor el sem tudja sajátítani ezt a diszciplínát ?mi erről a véleményetek ? Előre is köszi

 
régebbi rendszerrel már nagyon rég játszottam, de úgy rémlik, hogy ha valami több vérpont, mint amennyit egyszerre elkölthetsz, akkor több körbe kerül aktiválni.. 
 
ha két pontot költhetsz egy körben, akkor a 2. körben aktiválódik, ha csak egyet, akkor a harmadikban

 

 
Az egészben a legjobb, hogy ez az Obtenebration 5-nél van leírva, a V20 190. oldalán:
 

System: The transformation costs three blood points
(which may need to occur over three turns, depend-
ing on the vampire’s Generation).



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.12, 17:35

Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne , hogy az igaz Brujahk időtörés 5 ös szintű diszciplínájának az aktiválása úgy indúl , hogy a vámpír lehúz 3 vérpontot. Nos elvileg 5 ös szintű diszciplínáig tanulhat 13-8 generációs vámpír is és csak a 6 os szintű diszciplínákhoz kell minimum 7 es generáció. De ha nem tud 1 körben 3 vérpontot költeni egy karakter mert mondjuk 10 g-s akkor el sem tudja sajátítani ezt a diszciplínát ?mi erről a véleményetek ? Előre is köszi

 

régebbi rendszerrel már nagyon rég játszottam, de úgy rémlik, hogy ha valami több vérpont, mint amennyit egyszerre elkölthetsz, akkor több körbe kerül aktiválni.. 

 

ha két pontot költhetsz egy körben, akkor a 2. körben aktiválódik, ha csak egyet, akkor a harmadikban



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.11.12, 14:19

Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne , hogy az igaz Brujahk időtörés 5 ös szintű diszciplínájának az aktiválása úgy indúl , hogy a vámpír lehúz 3 vérpontot. Nos elvileg 5 ös szintű diszciplínáig tanulhat 13-8 generációs vámpír is és csak a 6 os szintű diszciplínákhoz kell minimum 7 es generáció. De ha nem tud 1 körben 3 vérpontot költeni egy karakter mert mondjuk 10 g-s akkor el sem tudja sajátítani ezt a diszciplínát ?mi erről a véleményetek ? Előre is köszi

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5668 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.30, 19:17

Érzésem szerint a Revised/V20 kora ellenére továbbra is messze a legkapósabb Vampire játék. Tippem szerint ez itthon fokozottan igan.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.30, 12:37

Az Útmutató a Kamarillához könyv még játszható? Porosodik a polcomon, s nem játszom vele.

Mit gondoltok, kellhet még valakinek, vagy ez már veszett fejsze nyele?

 

Ha el akarod adni, dobd be ide, és kiderül hamar a válasz:
http://lfg.hu/forum/index.php/forum/109-aprohirdetes/



AnatAkhan

AnatAkhan

    Yllinori mortel

  • Fórumita
  • 1621 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.29, 06:43

Sziasztok!

 

Kicsit off jellegű kérdés. Az Útmutató a Kamarillához könyv még játszható? Porosodik a polcomon, s nem játszom vele.

Mit gondoltok, kellhet még valakinek, vagy ez már veszett fejsze nyele?

 

Köszi,



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.12, 08:38

morgorito,

Akkor ne panaszkodjatok amiatt, hogy túl kevés akaraterő pont van ahhoz képest, hogy mennyit kell költeni :D Ez nem az alapszabályok, hanem a háziszabályotok miatt van így.

 

 

Valahol értem a változtatást, de:

1. a természetek szerintem nincsenek tökéletesen balanszolva. Bizonyos triggerek sokkal gyakrabban fordulnak elő egy pörgős krónikában. Ezek erősebbek, mert tipikusan az ilyen pörgős szitukban költesz sok akaraterőt. Idealistaként vagy építészként (ezt a kettőt játszottam sokáig 1-1 karakterrel) számos alkalommal a kaland megoldása volt a trigger, de addigra már semmi szükségesem nem volt pontokra - x hónap telik el a következő alkalomig, mindenki maxon lesz. Először ezt rendbe kéne tenni, ha kizárólag erre akarjuk építeni a felfrissülést.

 

2. a viselkedés kijátszásáért alapszabályok szerintem nem jár vissza pont, csak a természetért (DAV20)

 

 

A vámpírok általában nem sietnek, hetek/hónapok vannak arra, hogy tervet kovácsoljanak és előkészítsék. Itt valóban gond, hogy egy-egy jelenet van csak, utána a sima pihenéstől feltöltődik, így gyakorlatilag mindenbe lehet költeni az akaraterőt gondolkodás nélkül. Viszont a szokásos, szűk időkeretek között nekünk nem volt gond az akaraterő költés. Éjszakánként van 3-4 jelenet, olykor több pontot is elköltesz egyetlen jelenet alatt, tehát nem zavaró, hogy aztán 1 visszajön akkor is, ha nem tudtad triggerelni a természeted. Ne feledjétek, hogy az ideiglenes akaraterő nem csak egy erőforrás, hanem a célszáma jó pár alkalmazásnak - legfontosabb itt az uralom. Tehát ha adott esetben napokig nem töltődik semmit, akkor ezzel felerősítjük ezeket a diszciplínákat.

 

Különben a tp osztásnál már úgyis megjelenik, hogy a jó szerepjátékot díjazzuk. Nem érzem, hogy még pluszban kéne motiválni a játékosokat a természetük szerinti kijátszásra azzal, hogy csak így kaphatnak vissza akaraterőt.

 

Én egyszer kevesebb, de jóval tágabb opciót kipróbálnék kíváncsiságból. Legyen mondjuk 6-8 darab, de azok csak alapvető szerepeket vagy motivációs sémákat adjanak meg. Pl. felfedező, harcos, tudós, intrikus, stb. Vagy kötelesség, kapzsiság, vakhit, stb.


Módosította Krynn: 2019.05.12, 08:38


mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.11, 14:48

szerk.: még valami fontos. A legtöbb alkalmazáshoz csak 1 vérpont kell, nem kell hozzá akaraterőt is költeni. Tehát költéssel is csak 1 pontot veszít a vérmágus. És ne feledjük, hogy ez nem csak a balsikert tartja távol, hanem a sikertelenséget is, és a legtöbb esetben erősebben is jön létre a varázslat.

Sziasztok!

 

Krynn, mi is úgy játszuk, hogy akaraterő csak (természet /viselkedés jó kijátszásával tér vissza, illetve

kalandok végén(vagy valami epikus tett után). Túl erős lenne a napi 1 akaraterő visszatérése. és nem ösztönözné a karaktereket a természetük viselkedésük jó kijátszására



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.10, 17:39

Krynn:

 

Abszolút, de sok helyen láttam már azt, hogy a KM-ek ezt a szabályt nem használják és akkor nagyon meg tud dőlni a rendszer ezen része.

 

Vagy olyan megoldást is láttam, hogy több naponta jön csak vissza egy, stb. Meglepően alacsony arányban találkoztam olyan mesélővel ahol naponta visszajött egy, mindenféle kondíció nélkül.

 

Amiben egyébként annyi ráció van, hogy a játékosok ne égessék folyamatosan az akaraterőt ha vannak a játékban nagyobb szünetek időben (3-4 nap alatt ugye vissza is jönne 3-4). Alternatív szabály lehet hogy tevékeny napokat számolunk csak, de így is problémás lehet a dolog.

 

Ezt mondjuk leírhattam volna, szóval bocs a félreértésért. 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.10, 15:06

szerk.: még valami fontos. A legtöbb alkalmazáshoz csak 1 vérpont kell, nem kell hozzá akaraterőt is költeni. Tehát költéssel is csak 1 pontot veszít a vérmágus. És ne feledjük, hogy ez nem csak a balsikert tartja távol, hanem a sikertelenséget is, és a legtöbb esetben erősebben is jön létre a varázslat.


Módosította Krynn: 2019.05.10, 15:07


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.10, 14:56

mgnrb,

Uhh, a százalékot benéztem - ráadásul a vicc az, hogy pont ezt a táblázatot használtam én is.

 

Viszont az érvelésedben nincs teljesen igazad. A döntésnél mondjuk két dolgot veszek figyelembe biztosan: 1. mekkora a kockázat, ha nem költök plusz pontot? 2. mekkora a költsége plusz egy pont költésnek? A kockázat állandó, hiszen ha tudod hány kockád van/mekkora a célszám, akkor ezt ki lehet számolni. Viszont +1 akaraterő elköltésének költsége teljesen helyzetfüggő. Sokszor egyáltalán nem lesz szükséged a megmaradt pontokra a kalandban, máskor meg minden pont számít (akár másra költés miatt, akár mert olyasmivel fognak rád hatni, aminek a célszáma az ideiglenes akaraterőd).

 

A 400 éves vérmágus az esetek 99,9%-ban megteheti, hogy költ plusz egy akaraterőt, mert ha varázslásba fog, akkor azt igyekszik pihent elmélvel tenni. Egészen kivételes, hogy a végső kimerülés határáig kell magát hajszolnia - tipikusan a krónika érdekes része során van ilyen.

Más kérdés, hogy én is rossz szabálynak tartom ezt, nem is használjuk, szóval nem akarom nagyon védeni.

 

morgorito,

Azt tudod, hogy minden alvás után automatikusan visszajön egy ideiglenes akaraterő?

 

Szerintem a plusz egy ideiglenes akaraterő elvesztése viszont túl kicsi hátrány. Én valami mágikus galibát találnék ki - ha tüzet idézett, akkor a tűz elszabadul, ha valamilyen érzékelő varázslat volt, akkor össze fogja zavarni az érzékeit x időre, stb.

 

 

 

 

 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.08, 23:19

Ha jól tudom RAW szerint is meg lehet venni újra probléma nélkül, de sajnos az oWoD rendszerében télleg túl sok esély van egy botchra.

 

Habár az alapszabályok között szerintem inkább az a gáz, hogy az Akaraterő csak "fontos karakter pillanatoknál, sikereknél" jön vissza alapjáraton. És ezt a gondolatot tök jól le se szarták amikor egy csomó dologhoz kell költeni.

 

Ez meg a botch ahhoz a számomra picit abszurd dologhoz vezet, hogy akár a full vérmágiára rágyógyult Tremere (koncepció szerint) se nagyon varázsol, mert meglepően nagy eséllyel szívja meg, de nagyon.

 

Ehelyett ajánlom hogy, mint mgnrb írta, hagyjátok figyelmen kívül a permanens akaraterő csökkenést. Szerintem plusz egy  ideiglenes Akaraterő pont elvesztése bőven elég "büntetés". Illetve javasolnám azt is, hogy vagy jöjjön vissza az Akaraterő valamilyen rendszerességgel, vagy mindenki szabja az ízléséhez hogy mihez kéri és mihez nem.

 

 


Módosította morgorito: 2019.05.08, 23:19


mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.07, 11:38

Sziasztok! 

Találtam egy balsiker táblázatot, a kockatartalék, és a célszám arányában.

Na , most a szitu az, hogy 8-9% esély van balsikerre.

9-10 kockával 9 es célszámra. De az én karakterem maximum akaratereje 8. Így az ő esetében 11% lenne. Na most ennek a fényében a permanens akaraterő vesztést , csacsiságnak élem meg. 

 

http://theonyxpath.com/wp-content/uploads/2011/03/botch_table_2.png

 

 


Módosította mgnrb: 2019.05.07, 11:40


mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.07, 11:21

Tudtommal az elvesztett permanens akaraterőt xp-ből vissza lehet vásárolni a szokásos áron. A másik fontos dolog, hogy a balsiker esélye jóval kisebb, mint a sima sikertelenségé - 9-es célszámnál is 8 kockaával 1,1% körül van. Azért ritka az a kampány, ahol az 5. szintű képességét több tucatszor használja úgy, hogy nem tud rászánni a biztonság kedvéért +1 akaraterő pontot az a karakter, akinek amúgy is jó magas az akaratereje.

Ettől függetlenül én sem játszanék ezzel a szabállyal. A balsiker okozzon valami kisebb/nagyobb mágikus katasztrófát, de közvetlenül ne permanensen gyöngítse a karaktert.

Szia!

 

Az 1,1% ot kevésnek találom, nem számoltam utána, de a tapasztalat az elöző kalandból az volt, hogy nem mágikus dobásra de 6 os célszámra 7-8 as kockatartalékkal 3x4x is balsiker  született. (szociális illetve támadás során) És nem 9.-es hanem 6 os célszám volt. Én 4-5 % ra is saccolnám, de utána járok. A lényeg nem is ezen van, hanem az esetleges veszteség, nincs arányban az újabb akaraterő elköltésével. Így józan ésszel belegondolva instant 2 akaraterőpontot fogok költeni, hisz nem éri meg a kockázatot, persze ha már nincs vagy nagyon gazdálkodi kell vele akkor megkockáztatja az ember. De egy besült varázslat mondjuk 1,5-2 ülésnyi játékkal hozható vissza? És akkor még nem fejlödőtt sehova megérett egy újabb balsiker és dolgozhat a karakter az akaraterő megtartásán. És nem feltétlenül JK-król beszélek akik csak "kampányban" használja a varázserejét. Gondolok itt egy 400-500 éves tremerére aki az élete során hazsnálja NJK ként. most 400 év alatt nagyjából 500 xp je megy el , hogy a kis akaraterejét visszaállítsa a rendes kerékvágásba 400-500 év alatt ami nem túl reális. Én ebből azt érzékeltem , hogy 2 akaraterőpont költése szinte akkor muszály mert neméri meg az elvesztett akaraterő azt a kockázatot, hogy ne költsünk el rá akaraterőpontot. Pedig pont az lett volna a lényeg, hogy valahogy ez visszaüthessen, viszont dupla akaraterővel sosem fog. És így értelmét veszti ez a dolog. Vagy ha nem költök akaraterőt akkor meg túl nagy a hátrány szerintem. ha valakinek 10 es akaratereje van 10 xp újra felnövelnie. 

Nem nagy dolog csak szemet szúrt, maximum házilag korrigáljuk. 

Paradox hatás szerintem nem akarja korrigálni a mágiát. Mert olyan dolgokat hagyományokat foghat meg ez a mágia ami létezik a vizionált világba. Ennyi erővel magát a Vámpír létezését is elakarná törölni és a létezésével egy gyülekező paradoxhatást érne el a vámpír. Csak azálltal, hogy létezik. A paradox hatás csak az igazi felébredt mágiára vonatkozik aki felül áll egy illuzió dimenzión. A vámpír és a mágiája is az illúzió világon belüli, így a paradox rá se hederít szerintem. 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.06, 13:34

Tudtommal az elvesztett permanens akaraterőt xp-ből vissza lehet vásárolni a szokásos áron. A másik fontos dolog, hogy a balsiker esélye jóval kisebb, mint a sima sikertelenségé - 9-es célszámnál is 8 kockaával 1,1% körül van. Azért ritka az a kampány, ahol az 5. szintű képességét több tucatszor használja úgy, hogy nem tud rászánni a biztonság kedvéért +1 akaraterő pontot az a karakter, akinek amúgy is jó magas az akaratereje.

Ettől függetlenül én sem játszanék ezzel a szabállyal. A balsiker okozzon valami kisebb/nagyobb mágikus katasztrófát, de közvetlenül ne permanensen gyöngítse a karaktert.



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 451 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 21:45

Igen arra is gondoltam, visszahat rá a mágia. Nagyobb hatásoknál persze lehet Akaraterőt veszteni.  

 

De balsikernél simán lehet paradoxon is. Hiszen lehet, hogy nem Felébredt mágiát használnak de mágia és ha "bénáznak" vele a Valóság igen is helyre akarja tenni magát és megbüntetni a sérülés okozóját. 



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 43 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.04, 17:44

A Permanens igen, sajnos azt jelenti, hogy az az egy pont elveszett örökre és ha jóóól emlékszem xp-ből sem lehet vissza vásárólni. 

 

Taumaturginál meg nem biztos, hogy egy-egy balsikernél érdemes mindig akaraterőt levonni, de persze meg van az ára ha a vértestvér ilyen sötét praktikákat tanul.

De viccesebb dolgokat is kilehet hozni. Visszacsapó mágia mondjuk csak, hogy klasszikus példát hozzak. 

Szia!

 

Újraolvastam amit írtál, lehet nem a paradox visszacsatolásra gondoltál, hanem arra, hogy a mágia létrejön , de az irányítása kihullik a kezéből és célpontját téveszti, eltorzul, vagy önmagára hat vissza. 

Ez egy humánusabb megoldás lenne mint az akaraterő vesztés




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]