Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire kérdezz-felelek # 7


  • Válasz írásához lépj be
1396 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 16:01

Az 5. kiadás amúgy is borít kicsit a generációk "erőegyensúlyán", meg a játszható generációt is visszavette...

3. kiadásban 13. generációsként kezdtél, s emlékeim szerint előnnyel letornázhattad 8ig.. középkorban 12-vel kezdve 7ig..

5. kiadásban meg kell egyezni a mesélőnek és a csapatnak a tagok korát és generációját illetően.. hacsak a mesélő nem extrém engedékeny, akkor nem lesz egyik csapattag 500 éves 8. generációs, míg a másik 2 éves 13. generációs..

Meg eleve a "legöregebb" indítható csapat is 240 éves és 10 generációs..

Generáción meg nem is lehet variálni előnnyel a kezdéskor, nincs többé alacsony generáció merit..

Ami miatt meg jól bekavarták, hogy a vámpír erejét igazából nem (csak) a generáció határozza meg,hanem a vérpotenciál. A generáció csak behatárolja, hogy mennyi a minimum és maximum vérpotenciál. De átfedések még így is vannak, és simán lehet, hogy egy 9' generációs a 4-es vérpotenciáljával (min 2, max 5) ugyan olyan erős, mint egy 6. generációs (min 3, max 8) a szintén 4-es értékkel..

És a vérpotenciált sem lehet kezdéskor az egekbe lőni, ha minden igaz, akkor úgy lehet induláskor egyel nagyobb a minimumnál, hogy a karakter Blood Leech ragadozó típussal indul, lényegébe vámpírokból étkezik, ha teheti, ami azért nem egyszerű kezdő karakterrel..

 

Hát, be kell valljam már a V20 pár megoldása se jött be, az ötödik kiadást pedig nem tudom nem egy egyértelmű downgradeként értelmezni. De ez eléggé szubjektív.

 

Nagyon Requiem szagú sok tekintetben. Például pont a felemlegetett blood potence eléggé furcsa V:tM-ben, meg vannak még "furcsaságok". 

 

A fejtegetésébe most nem mennék bele mert nem a témához kapcsolódik, de alapvetően nekem tetszik a generációk opresszív mivolta, egy olyan "fal" amit csakis egy igazán szörnyű dologgal (vagy pár nagyon titkos másikkal, ami általában sokkal nehezebb/költségesebb/veszélyesebb) lehet átugrani. 

 

Valódi játékban persze, általában a karakterek hasonló "erőszinten" kezdenek a legtöbb mesélőnél akinél játszottam (meg nálam is). Kivétel persze ha pont egy aszimmetrikus ötlet amit játszani szeretnénk (lásd. domitor és a ghoul csapata).



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 736 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 14:34

Az 5. kiadás amúgy is borít kicsit a generációk "erőegyensúlyán", meg a játszható generációt is visszavette...

3. kiadásban 13. generációsként kezdtél, s emlékeim szerint előnnyel letornázhattad 8ig.. középkorban 12-vel kezdve 7ig..

5. kiadásban meg kell egyezni a mesélőnek és a csapatnak a tagok korát és generációját illetően.. hacsak a mesélő nem extrém engedékeny, akkor nem lesz egyik csapattag 500 éves 8. generációs, míg a másik 2 éves 13. generációs..

Meg eleve a "legöregebb" indítható csapat is 240 éves és 10 generációs..

Generáción meg nem is lehet variálni előnnyel a kezdéskor, nincs többé alacsony generáció merit..

Ami miatt meg jól bekavarták, hogy a vámpír erejét igazából nem (csak) a generáció határozza meg,hanem a vérpotenciál. A generáció csak behatárolja, hogy mennyi a minimum és maximum vérpotenciál. De átfedések még így is vannak, és simán lehet, hogy egy 9' generációs a 4-es vérpotenciáljával (min 2, max 5) ugyan olyan erős, mint egy 6. generációs (min 3, max 8) a szintén 4-es értékkel..

És a vérpotenciált sem lehet kezdéskor az egekbe lőni, ha minden igaz, akkor úgy lehet induláskor egyel nagyobb a minimumnál, hogy a karakter Blood Leech ragadozó típussal indul, lényegébe vámpírokból étkezik, ha teheti, ami azért nem egyszerű kezdő karakterrel..

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 736 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 14:15

Hát, leginkább én is arra tippelnék, hogy a Tremere-t eddig túl gúzsba kötötte a klánt átszövő vérkötelék, nem volt meg a szabad akarat (látszata)

Mert amúgy játszható, nekem speciel volt is 3. kiadásra (és lehet hamarosan 5e-re is lesz egy....)

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 12:01

Miért, eddig nem volt játszható Tremere?

 

Ehhez tolmácsot kérnék.

 

Saját tipp:

 

Az utalás a Tremere vérsűrítésére lehet, ami viszont se a tulajdonságok tartós növelésére, se más képességek elsajátítására. Illetve, meg kell osztani a sikereket a generáció növelése és az időtartam között, illetve ugye Ölelésnél sem segít.  (Revised szerint, legalábbis)

 

Persze egy-egy szituációban jól jön és igen potens, nem hiába a Path of Blood harmadik szintje.

 

 

Ellenben a játszhatóság kérdése talán fontosabb, hiszen főleg Ifjak esetén kérdéses, hogy mennyire engedik "szabadon bóklászni". Ugyan a Caitiffnál népszerűbb volt nálunk, de az évek alatt elenyésző volt a Tremerét játszók aránya. Egyszerűen azért mert a legtöbben nem akarták bevállalni a kötöttségekkel együtt, bármennyire is érdekes dolgokat tudnak csinálni. Full Tremere parti pedig még nem volt, tipikusan 1-1 játékost érdekelt csak a koncepció nálunk. Ami nem baj, de ezért főleg nem játékos karakterek képviselték a klánt.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2392 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Ma, 09:55

Miért, eddig nem volt játszható Tremere?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 22:24

Az alacson generáció szerintem a leghaszontalanabb háttér. Sok játékosnak csak azért kell, hogy Uralom-immunitást kapjon a gyengébb vérűekkel szemben. Minden más háttérből sokkal többet ki lehet hozni.

8-9. generáció elég ritka szerintem, és ha "reálisan" nézed, akkor érdemben ki sem lehet hozni egy ilyen karaktert, hiszen egy 8. generációs Újszülötthöz kell egy 7. generációs Atya, aki biztos nem fogja hagyni, hogy az értékes vére esetleg pazarba menjen (lásd Mozart esete az asszamitákkal). Szóval egy ilyen karakternél a szabad pontokat lehet a járulékos extrákra költeni.

Mesélőként én azt mondanám, hogy nem is hozhatsz ilyen generációs karaktert, csak a következő feltételekkel... - és itt lenne egy hosszú lista az atyád által adott, de szabad pontokból általad fizetett hátterekről, a klánodról, a statjaid leosztásáról (mert hogy az atya választott téged, nem te őt, ha nincs meg az a kritikus jártasság-szint, ami neki kell egy gyermekben, nem téged választ).

Igen, ez eléggé odavág a karakteralkotás művészi szabadságának, de ha nem tetszik, még mindig lehet 10-13. generációst hozni.

Ha meg ilyen "átjöttem egy másik városból kalandozni" jelleggel hoz valaki karaktert, akkor üdv a 13. generációban, kb őket senki sem hiányolja.

Bulldy

 

Tisztában vagyok azzal hogy a legtöbben táp miatt veszik csak fel, de azért szerintem ez egy "felnőtt" karakterre építő játékban azért nem egy olyan dolog amire a mesélőnek fókuszálni érdemes.

 

Egyébként egyetértünk abban hogy egy alacsony generációs karakternek sok mindennek meg kell felelnie, és megfelelő történettel kell rendelkeznie. Csak arra próbáltam utalni, hogy elméletben a "sok pontos" hátterek komoly dolgokat jeleznek, és az alábbi eszmefuttással próbáltam megindokolni, hogy ez miért van így még az öregebb karakterek esetében is (lásd ugye DA. karakterek is csak egy generációval vannak alább).

 

"Otthon" én is tizedikben szabom meg az alsó határt alapesetben (Modern Nights), ozt győzzön meg a játékos hogy miért legyen a karakter mégis alacsonyabban.

 

Nálunk valamiért a hígvérű Senkiházi sose volt népszerű, pedig aztán ott tényleg azt mondtam hogy nyugodtan hozzon szinte azt amit akar :D . Pedig érdekes dolgok lennének a tarsolyomban ha valaki egyszer előáll egy megfelelő koncepcióval.

 

Talán a dolog nyitja valóban az, hogy sokan vákuumban képzelik el a karaktereket és az Atya szerepe gyakran redukálódik (meghalt, otthagyta, etc. DE alacsony generációs volt). Ami szerintem egy olyan gyerekbetegség amit én, és még sokan mások is elkövettek amikor elkezdtem vámpírt mesélni. Kinőhető mint a tápolás alles zusammen.

 

Segíthet még az is, ha a játékosok ugye alapból mint mortal vannak indítva, a generációt meg majd eldöntik az NPCk akik beölelik. Mondjuk ezt se lehet akárhányszor eljátszani, de a tapasztalataim szerint ez jó abban hogy megváltoztassa a játékosok perspektíváját (persze ha valakit egyszerűen nem érdekel a WoD játékstílusa/feelingje akkor kell választani másik játékot, ebből legalább ez is kiderül általában). Vagy alapból jól vezeti be őket a világba. De ez már másik téma.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1744 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 22:02

(...)

 

Ki mit gondol erről?

 

A V5 settingben eszközölt változtatásai közül az egyik kedvencem (a játszható Tremerék mellett), hogy az alacsony generációs karakterek szinte mind elhúztak a Közel-Keletre dzsihádozni, és átadták a terepet a fiatalabb generációnak, úgyhogy szerintem jó irányban tapogatózol.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 21:38

Az alacson generáció szerintem a leghaszontalanabb háttér. Sok játékosnak csak azért kell, hogy Uralom-immunitást kapjon a gyengébb vérűekkel szemben. Minden más háttérből sokkal többet ki lehet hozni.

8-9. generáció elég ritka szerintem, és ha "reálisan" nézed, akkor érdemben ki sem lehet hozni egy ilyen karaktert, hiszen egy 8. generációs Újszülötthöz kell egy 7. generációs Atya, aki biztos nem fogja hagyni, hogy az értékes vére esetleg pazarba menjen (lásd Mozart esete az asszamitákkal). Szóval egy ilyen karakternél a szabad pontokat lehet a járulékos extrákra költeni.

Mesélőként én azt mondanám, hogy nem is hozhatsz ilyen generációs karaktert, csak a következő feltételekkel... - és itt lenne egy hosszú lista az atyád által adott, de szabad pontokból általad fizetett hátterekről, a klánodról, a statjaid leosztásáról (mert hogy az atya választott téged, nem te őt, ha nincs meg az a kritikus jártasság-szint, ami neki kell egy gyermekben, nem téged választ).

Igen, ez eléggé odavág a karakteralkotás művészi szabadságának, de ha nem tetszik, még mindig lehet 10-13. generációst hozni.

Ha meg ilyen "átjöttem egy másik városból kalandozni" jelleggel hoz valaki karaktert, akkor üdv a 13. generációban, kb őket senki sem hiányolja.

Bulldy

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 291 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 21:20

Tulajdonképpen ez nem egy kérdés, inkább egy gondolat amit fel szeretnék vetni. Ellenben erre megfelelő témát nem találok, szóval gondolom ide is jó lesz, mert általában szól a V:tM-ről.

 

Nevezetesen az utóbbi időben sokat gondolkodtam a generációról, egészen pontosan a krónikákban való ábrázolásáról.

 

Alapvetően a könyvek elég eklektikusak ebből a szempontból (példakarakterek és nevesített NJK-k terén is), illetve a vámpírság ~20 000 éves történetében elég kevésnek tűnik az a 13 generáció (ugye akkor is ha minden generáció kétszáz évente ölelne egy újabbat gyorsan a Híg Vér korában lennének). Erre magyarázat az, hogy az alacsonyabb generációk mindig is jelen voltak, de nagyobb arányban hullottak el/ bármi más. Igazat megvallva ezt elengedném, fogadjuk el. Ha kell, ki lehet találni pár megoldást.

 

Az ábrázolásuk a játékban ami jobban foglalkoztat.

 

Ugye mint kezdő mesélő bennem is élt (meg sokakban másokban is, áttekintve a kérdezz-felelek topikokat) az a feltételezés hogy a Középkorban mindenki 6-8 genes volt, tehát minden öregebb vámpír itt helyezkedett el. Amivel, mindent végiggondolva, az a fő bajom hogy egyszerűen nem igazán "reális" hogy az ekkor aktív öregek pont ne mennének majd később torporba, utat engedve a "fiataloknak". Tehát a Modern Éjszakákban már reális hogy az ő gyermekeik, akár a 9-10.-ik generáció, is hatalmi pozíciókba kerüljön . Így már rögtön kontextusba kerül a Generáció háttér is, van "öt pontos csoda" ha egy Újszülött a 8. generáció tagja lesz.

 

Persze a Nagy Anarch lázadás bekavart, biztos volt sok Vérvirág, de összességében nem hiszem hogy ez ellensúlyozná a "fáradó" öregeket. Főleg azért nem, mert az ipari forradalom népességnövekedésével arányosan nőhetett a vérszívók száma is, és ez megintcsak esélyessé teszi azt, hogy sok "hígabb vérű" ancilla legyen. 

 

Hiszen tulajdonképpen a rátermettség és a gyors gondolkozás sokkal hasznosabb mint bármilyen diszciplína, továbbá azért a hatos és az ötös szintek között sincs akkora különbség. És akkor már csak a Dominate és a körönkénti vérpont/max vértartalék marad, amit csak egy "aréna" szituációban nem lehet megkerülni.  Nem is beszélve arról, hogy az alacsony gen csak -potenciál- és nem feltétlen egy az egyben jelent hatalmat.

 

Tapasztalataimat összegezve arra jutottam, hogy jobb ha a vér "hígabb" még a befolyásosak között is, így sokkal értékesebb és érdekesebb lesz az a krónika szempontjából ha felbukkan egy "régi Öreg" talán pont mélyálomból ébredve.

 

Ez olyan szempontból is jó, hogy a játékosok számára a diablerie sem fog annyira "szükséges" dolognak tűnni, mert nincsenek teljesen elnyomva pusztán a generáció miatt (hanem a tapasztalat, kapcsolatok stb. lesz a fő erő). Persze a másik oldalról pedig még inkább erősebb lesz a kísértés, mert relatíve "ritka" hatalmat lehet vele szerezni. Ez a kettősség persze eddig is megvolt, de szerintem így hatásosabb.

 

Ki mit gondol erről?



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.18, 09:46

Szervusztok

 

Nem tudjátok, van valami olyan vampire ösvény, ami nagyjából párhuzamba állítható a magus-os ranagol hittel, vagyis ez az önmagunk tökéletesítése minden áron, a többiek felülmúlása, a gyengék eltaposása blablabla. ?

Szia !

 

Igen van. Bár alapjáraton a vámpírok mentalitása közel áll Ranagol felfogásához, hisz az emberség csökkenése és a hatalomvágy jellemző rájuk.

Útmutató a szabbathoz: A Hatalom és a Belső hang ösvénye - ez hasonlít legjobban Ranagol tanaihoz. 



_SR87 (NPC/NJK)

_SR87 (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2018.08.21, 09:08

Üdv!

 

A Tzimicse (remélem így írják) klán mentalitása szerintem ilyen, arra már nem emlékszem, hogy a vallásosabbja milyen ösvényt jár.

 

Megjegyzés: Szerintem ez sima emberségből is kihozható, 4-5 körül. Akad pár IRL alak is aki kitalált ilyesmit és egyik sem volt öreg vámpír.



Drasworth

Drasworth

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 404 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.21, 07:49

Szervusztok

 

Nem tudjátok, van valami olyan vampire ösvény, ami nagyjából párhuzamba állítható a magus-os ranagol hittel, vagyis ez az önmagunk tökéletesítése minden áron, a többiek felülmúlása, a gyengék eltaposása blablabla. ?



uxuxux

uxuxux

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.08, 20:17

Nekem simán beleférne, hogy az egyik kamarillás tisztségviselő ad nekik ultimátumot, hogy vagy kinyomozzák a kinyomozandót, vagy mennek a napra bűnbakként. Kapcsolataik, lekötelezettjeik nincsenek, senki sem fog sírni értük.

 

Persze ez benne van, és ha inkább a Kamarilla felé fognak közeledni akkor ez kb. a leglogikusabb lépés.
 

A tzimisce amúgy hogy passzol a kamarillába? A V20-at nem ismerem, de a régi 2-3. kiadásban olyan szabbatosok voltak, mint a kő.


Természetesen szabbat oldal még mindig, de igazából alapvetően anarch játék lesz valószínűleg, viszont nagyrészt rájuk bízva annak eldöntése, hogy kihez húznak, kitől kérnek kegyelmet, kit támogatnak és mihez is akarnak kezdeni. Igazából szinte mind a három játékos nagyjából halálra van ítélve, ezért elég sok esélye van, hogy kotériába tömörüljenek, és kb. az anarchok az egyetlen épkézláb lehetőségük, ha jól keverik a lapokat. Nem feltétlenül ragaszkodom szigorúan a lorehoz ha csak úgy lesz játék, de tény, hogy pl. a tzimisce karakter a legveszélyeztettebb a hármuk közül. Dehát húzza, amíg húzza. Majd meglátjuk.

 

Alapvetően egy jelenleg gyenge befolyással rendelkező herceg van a fiktív Londonuk "trónján", a kerület ahol játszanak pedig egyértelműen anarch környék, így próbálom növelni az esélyeiket. Pont a modul végére le lesz váltva a herceg, és terveim szerint úgy változtatom majd az erőviszonyokat, hogy megpróbáljam életben tartani őket.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.08, 12:58

Vampire-ben nem ritka, hogy az új/fiatal vámpírokat teszik meg bűnbaknak.

Nekem simán beleférne, hogy az egyik kamarillás tisztségviselő ad nekik ultimátumot, hogy vagy kinyomozzák a kinyomozandót, vagy mennek a napra bűnbakként. Kapcsolataik, lekötelezettjeik nincsenek, senki sem fog sírni értük.

Közben persze a hivatalos szervekbis dolgoznak, lehet, hogy a kotériát csalinak használják, mielőtt bűnbakok lennének, így dupla a profit.

A tzimisce amúgy hogy passzol a kamarillába? A V20-at nem ismerem, de a régi 2-3. kiadásban olyan szabbatosok voltak, mint a kő.

Bulldy

uxuxux

uxuxux

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 60 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.07.03, 20:43

Sziasztok,

Elég régóta nem meséltem de akadt egy külföldi banda ilyen szedett-vedett netes ismerősökkel akikkel játszanánk a v20 kiadással, ehhez kérnék tanácsokat meg véleményeket ha más nem akkor legalább a fórum felpörgetése miatt.

 

Nagyrészt minden karaktert otthagyott az atyja ilyen-olyan okokból kifolyólag, van egy tzimisce vérvonalú sebész, egy tremere archeológus és egy nosferatu aki csak eljátssza a hasonló szituációt, közben viszont a Kamarilla ügynöke és kapcsolatban van az atyjával is.

 

Egyértelmű volt számomra, hogy ebből anarch dolog lesz, nem is szabtam meg kb. semmit nekik mert legalább összejött egy csapat a játékhoz. A tervem szerint egy fiktív Londoni környezetben játszanánk, ahol egy magasrangú Tremere ölelte vámpír a Szabbathoz való csatlakozása után elkezdte fertőzni a saját vérével kötelék kialakítása és rituálékhoz való használat miatt a kórházi vérkészleteket amelyek fontosak minden fiatal vámpírnak, így problémát jelent szinte mindenkinek, viszont a Tremerék nem akarják elárulni pontosan mi is történik, a városi anarchok és a Kamarilla annyit tud, hogy sorra tűnnek el a készletek és sikeres vagy sikertelen terrortámadások történnek sorra a városi kórházakban, az ügy felderítésében érdekelt minden fél. Az első pár éjszaka elég sok "ingyen" nyomot akarok hagyatni egy ügyetlen ghoullal, így megelőzvén a túl sok sötétben tapogatózást.

 

Az anarchok egy csoportja kontaktolja a játékosokat egy doboz ajándékvérrel, amik történetesen az utolsó csomagok, és a tzimisce kórházából származnak, ez a hely lesz az első célpont. Amennyiben a hívásukra nem megy el mindenki, akkor az anarchok első dolga a maradék játékosok felkutatása lesz. Nem akarom túlságosan terelgetni a játékosokat, igazából attól tartok, hogy nagyon szétválik a történet már az elején, viszont nem szeretném már onnan mesélni, hogy ismerik egymást. Magára a kórházi fő történetszálra egyre nehezebb vadászatokkal tudnám rávenni őket, viszont jó lenne megúszni a sokáig háromfelé mesélést. Van-e valakinek ötlete rá, mivel lehet még általában összeboronálni karaktereket?

 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2392 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.29, 11:51

Ahogy Buildy mondta, a Vampire elvileg személyesebb, mint az átlag kalandozós fantasy (ahol kb. tökmindegy, milyen a karakterek lelkivilága) és nagyban függ a PC-k, valamint a játékosok egyéniségétől. Első körben ezért a plájerekkel tisztáznám, pontosabban milyen stílusra vevők, vajon a Lost Boys-féle ifjúsági vagány vámpírok motoros bandázása, Blade-féle menőzés talpig napszemüvegben a diszkóban, Anne Rice-féle melodráma halhatatlan szerelmesekkel (korra, nemre valót tekintet nélkül), netán egészen brutális, extrém horror szélsőséges perverzióktól sem visszariadva (újhullámos francia horror, a Mártírok szektája pl. simán elmenne Sabbat-falkának). "Normális" körülmények közt, vagyis a Karamellába rendesen bevezetve lépnek-e színre a karakterek vagy véletlenül, ágyútöltelékként vagy fogalmatlan szökevényként? Ég és föld a különbség. Bevezető alkalomra gondolom nem szerencsés olyan sztorit választani, ahol esélyes a tragikus vagy közönyös halál a végén, hacsak műfaji sajátságként nem fogadja el ezt is a csapat.

 

Ezzel együtt pár általánosabb ötlet:

 

- A karakterek Szülője hosszú útra indul vagy torporba, gyermekeire bízza a birtokát (ghoulok pesztrálása, gazdi képviselete az udvarban, "birtokmenedzsment", felmerülő problémák (sorozatgyilkos ritkítja a nyájat, bosszúszomjas régi rivális, szemtelen bőrkabátos lázadók lopják a vért stb.) kezelése

- Első vadászat: a karakterek kissé szenilis, a jelentől egyre jobban elszakadó Szülője ezentúl rájuk bízza a vadászatot, reggelre hozzon mindenki egy-egy halandót. Mondd, te kit választanál? (Csövest, részeg juppit, hülye gótot, esetleg pár zacsi vért a mentőből (úgyse figyel oda)?)

- Eltűnt elder: a város egyik közepesen jelentős vámpírja szőrén-szálán eltűnt, vajon hová? A herceg megbíz a kiderítésével. (Sehová, megunta és torporba merült egy betonalapban, szolgái emlékeit kitörölte, bár nem tökéletesen - 1-2 ghoul még köhöghet valamit.)

- Elvonási tünetek: sajnálatos balesetben elhunyt másik vámpír kétségbeesett ghoulja jelentkezik az elvonási tünetek végső stádiumában, vajon adnak-e neki vért? Talán tud fontos titkokat, talán nem, nehezítésként lehet még tényleg narkós is, esetleg betegséget terjeszt. 

 

 

 

 

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.29, 10:05

Ha az ember a Vampire: The Masquerade esszenciáját szeretné bemutatni Vampire-t kevésbé ismerő játékosoknak egy hivatalos (lehetőleg együléses) kaland formájában, szerintetek melyik lenne az?


Szerintem nincs általános bevezető modul vagy kaland. Mivel elvileg a Vampire "personal horror", így erősen a karakterekre fókuszál. Nem úgy horror, mint a Chtulhu, hogy a nyomozók egyéni dolgai keveset számítanak, mert még porszemnek sem számítanak az univerzumban és úgyis megőrülés a vége. Sokkal többet számít, hogy a karakter mit hoz. Ami az egyiknek rettenetes és szörnyű, az a másiknak nem dilemma.

Nekem van egy bevezető kalandom, ahol annyi a felütés, hogy a karakterek friss vámpírok, egyféle nagykorúsági rituálé részeként kapják a feladatot, hogy hozzák el a Hercegnek az egyik régi ghoul-ját.

Az egész kalandban nincs egy ellenfél sem. Az kiderül, hogy a ghoul zavaros időket követően függetlenedett a vámpírtól, aránylag későn, de normál családot alapított, tisztes életet élt, megözvegyült, gyermekei külföldre költöztek, ő pedig egy (valóban) rendes öregek otthonában kényelemben tölti utolsó éveit. Családja látogatja, telefonon, interneten tartja a kapcsolatot. Az ápolók kedvelik. Mondják, néha fura rémálmai vanak, de reggelre nem emlékszik ezekre, és amúgy kedves öregúr, sokat mesél. Valóban idili állapot.

A Herceg egy újságcikkben szúrta ki (fejlesztés volt az otthonban, EU pénz, promó cikk, fénykép rajta pár ápoló és bennlakó, köztük az öreg ghoul) és most úgy örül neki, mint amikor egy gyerek megtalál egy régi játékot. Semmi szüksége rá, kinőtt belőle, de az övé és kirakja a polcra porosodni.

Pont ezt akarja az öreg ghoul-al is. Újra vért adni neki, rápakolni az 40-50 éves ruhákat és berakni a tematikus szobába. Mert az övé.

A játékosok megtapasztalják:
- a Herceg részéről, hogy milyen az alacsony emberség (4-5 között ingadozik a Herceg) - nem érző lényként, csak tárgyként kezeli a halandókat

- mit jelent a kötelesség: a Herceg kért, ennek visszautasítása hosszútávú következményekkel jár...

- mennyit jelent nekik a saját emberségük? Megtagadják egy embertől a békés elmúlást és hajlandóak az örök kárhozatba kísérni, hogy ki tudja hány évig (vámpírvérrel a testében nem öregszik) legyen szobadísz?

A "kalandnak" nincs pozitív vége. Vagy a saját emberségüket bukják (én 1 emberséget automatikusan lehúzok, ha átadják az öreget és dobatok még 1 elvesztésére), vagy stigmával kezdik a vámpírlétük ("Milyen vértestvér az, aki nem tud elhozni egy öregembert? Mit várhatunk így ezektől az Ifjúktól, ha komolyabb helyzetbe kerülnek. A Híg Vér kora bizony elérkezett...").

Köztes megoldás, hogy megölik az öreget és bekamuzzák a Hercegnek, hogy sajnos elhunyt, mielőtt ideértek volna vele. Ezt meg lehet úszni 1 emberség-vesztéssel (ha van beszélgetés róla, hogy ezzel tkp megmentik, akkor dobhatnak, hogy vesztenek-e emberséget, ha pragmatikusan állnak hozzá, akkor -1 emberség) és minimális arvesztéssel a vámpírok közt (nem árt, ha hihető sztorit találnak ki és van valaki, aki meggyőzően tudja előadni). Ez egy olyan félmegoldás, ami jellemzi a létüket: hazudnak és alakoskodnak, hogy mentsék a bőrüket.

Üdv a Kamarillában! :)

A fenti kis sztori nyilván nem működik minden társasággal és minden karakterrel. De arra jó, hogy megérezzék, ez a játék többről is szólhat, mint hogy tápos karakterekkel nagyokat hentelünk. :)

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.27, 13:58

Ha az ember a Vampire: The Masquerade esszenciáját szeretné bemutatni Vampire-t kevésbé ismerő játékosoknak egy hivatalos (lehetőleg együléses) kaland formájában, szerintetek melyik lenne az?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7998 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.26, 10:21

topikot ne nyissunk neki ? vagy úgy sincs rá "kereslet" a fórumon a jelek szerint ? :D

 

A keresletnek meg kell ágyazni. ;) Kezdjük el így:

http://lfg.hu/forum/index.php/topic/24642-vampire-v5/



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5607 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.04.26, 09:00

Nekem ugyan átvette a helyét a Requiem, de nagyon jó lenne, ha "feltámadna" a torporból a VtM topik is. Megjelenés után kiderül :) .




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]