Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire kérdezz-felelek # 7


  • Válasz írásához lépj be
1435 hozzászólás érkezett eddig

mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.05.04, 17:40

Sziasztok!

 

Hát erősnek tartom. Pl egy asszamita varázsló plusz 1 es célszámmal használja a taumaturgikus ösvényeket szabálykönyv alapján. Összetanul 100 év alatt egy nagyhatalmú 5 ös diszciplínát, ösvényt 

Ezt szimpla 9 -es célszámra hajíthatjaa a kockát. A nagy mágus 1 év alatt leamortizálja magát 2-3 as akaraterőre. Mert ugyebár akkor fejlődik ha használja a tudást diszciplínáknál le van írva. Akkor ez a balsiker esetén vesztés bitang erős. Hát akkor nem egy akaraterőt költ el ahogy kell varázsláshoz hanem 2-őt instant és akkor marad mágiahasználó. Amúgy meg a nagy számok törvénye miatt elbutul.

 

A visszacsatolást nem tartom logikusnak. Sajnos nem felébredt mágiát használnak a vámpírok így nem érheti őket paradox visszacsatolás. Hisz ők a világ alapvető hiedelmeire építették a mágiájukat amik alapból is léteznek az emberiség fantáziájában, mítoszaiban. NEm akarattal hajlítják a valóságot, hanem az elképzelt valóság lehetőségeit aknázzák ki. Így szerintem visszacsatolás nem érheti őket



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 453 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.05.04, 17:12

A Permanens igen, sajnos azt jelenti, hogy az az egy pont elveszett örökre és ha jóóól emlékszem xp-ből sem lehet vissza vásárólni. 

 

Taumaturginál meg nem biztos, hogy egy-egy balsikernél érdemes mindig akaraterőt levonni, de persze meg van az ára ha a vértestvér ilyen sötét praktikákat tanul.

De viccesebb dolgokat is kilehet hozni. Visszacsapó mágia mondjuk csak, hogy klasszikus példát hozzak. 

 

 



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.05.04, 16:06

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a permanens akaraterő pont vesztés pontosan mit jelent?

Értem ezalatt, hogy állandó akkor vissza nem szerezhető? 

Azért kérdezem, mert ha nem visszaszerezhető , a taumaturgikus ösvényeken járók minden egyes balsikerkor elvesztenek egyet azért elég hamar leredukálódna az akaraterejük elég alacsony szintre.

(persze lehet akaraterőt költeni egy sikerér de túl nagy hátrány érné, ha nem költene, szinte alapkövetelmény lenne) 

Tehát a permanens akaraterő vesztés mit jelent pontosan, illetve visszaszerezhető e?



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.27, 15:41

 

Pontosan nem tudom hogy mit mondanak a könyvek, de elméletileg elrejthető a jel, sőt akár mágikusan és (majdnem) érzékelhetetlenné lehet tenni.

 

Alapesetben csak a fizikai eltakarás működik (ha jól emlékszem), de nem megnevezett traumaturgikus rituáléval el lehet rejteni.

 

Ami utalás van, az ugye az egyik Vörös Listás egyénnél, Dylan Brucenél említik (V20 vagy az eredeti Kindred Most Wanted, most nincs meg fejből), hogy sikerült a a Trófea Jelét felfednie mágikusan, így levadászva rengeteg Alastort akik beépültek a Szabbatba.

 

Azt hogy az Arkhónok miért látják (látatlanban elhiszem neked hogy így van a könyv szerint, amit mondjuk én személyesen valszeg nem használnék) annyival el lehet intézni, hogy a Tremerék egyes tagjai biztosan fel is tudják ismerni, egy tanítható képességgel.

 

Mondjuk, ha nem kötelező én biztosan nem "vésnék kőbe" egy ilyen dolgot. Jobb ha megmarad annyira misztikumnak amennyire lehet. 

Köszönöm a válaszokat!

 

Valóban lehet, hogy félreértelmeztem, lehet a látott tetoválást ismerik fel az Archónok, hogy (mit is jelent) Tehát lehet nem a jelet érzékelik, hanem az értelmezését....

 

Dread Names Red list kiegben:

Kindred who have Thaumaturgy 3 can sense the Mark of the Trophy and know where the wearer can be found, even if the Alastor is trying to cover it up. (The Thaumaturgist spends a Blood Point and rolls Perception + Occult versus a difficulty rating equal to the Alastor’s current Willpower.) Though Alastors aren’t aware of this fact, most suspect that the tattoo has some Tremere trickery attached to it.

The Mark of the Trophy isn’t just a symbolic gesture, it acts as an identifying tattoo to help Archons locate the Alastors. - ezt értelmeztem félre ,, hogy a locate az inkább beazonosításra utal, a már látott tetoválás alapján és nem az eltakart tetoválásra vonatkozik. 

 

 

Hmm, akkor tévedtem, nem olvastam a könyvet már egy ideje.

 

Ezt én is úgy értelmezném hogy felismerhető a jel akkor is, ha el van fedve ruhával. Az mondjuk tuti, hogy én csak olyannak engedném aki:

 

1. Tudja mit keres

2. Valaki megtanította rá, hogy pontosan hogyan kéne keresnie (itt a magától rájövés nem túl esélyes, nincs annyi Alastor hogy sokat lehessen próbálgatni, kivéve ha vadásznak rád de ugye akkor valszeg nem ezzel fogsz foglalkozni elsősorban :D ). 

 

 

Mondjuk én ehhez hozzácsapnám azt, hogy nem minden Arkhón tudhat erről (vagy van neki elég magas Thaumaturgy értéke), viszont az ő feletteseik biztosan. Illetve valószínűnek tartom, hogy aktívan próbálják ezt eltitkolni a legtöbb Alastor elől (a könyv erre is utal ugye).

 

Ettől függetlenül még mindig ott van az a bizonyos le nem írt rituálé, amivel elrejthették a jelet (és amit Dylan barátunk megtanult negligálni). Legalábbis én biztos vagyok benne hogy volt ilyen, tekintve hogy a fizikai elrejtése eléggé necces hosszútávon egy Szabbatba beépülő ügynöknek.

 

Azt mondjuk mindenképp hozzátenném a dologhoz, hogy nem feltétlenül lesz az ilyesmi releváns egy krónikában (sőt, én szerintem eddig csak egyszer meséltem be Alastort, és akkor se tudták a JK-k hogy az a valaki mi is volt).

 



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.27, 15:04

Pontosan nem tudom hogy mit mondanak a könyvek, de elméletileg elrejthető a jel, sőt akár mágikusan és (majdnem) érzékelhetetlenné lehet tenni.

 

Alapesetben csak a fizikai eltakarás működik (ha jól emlékszem), de nem megnevezett traumaturgikus rituáléval el lehet rejteni.

 

Ami utalás van, az ugye az egyik Vörös Listás egyénnél, Dylan Brucenél említik (V20 vagy az eredeti Kindred Most Wanted, most nincs meg fejből), hogy sikerült a a Trófea Jelét felfednie mágikusan, így levadászva rengeteg Alastort akik beépültek a Szabbatba.

 

Azt hogy az Arkhónok miért látják (látatlanban elhiszem neked hogy így van a könyv szerint, amit mondjuk én személyesen valszeg nem használnék) annyival el lehet intézni, hogy a Tremerék egyes tagjai biztosan fel is tudják ismerni, egy tanítható képességgel.

 

Mondjuk, ha nem kötelező én biztosan nem "vésnék kőbe" egy ilyen dolgot. Jobb ha megmarad annyira misztikumnak amennyire lehet. 

Köszönöm a válaszokat!

 

Valóban lehet, hogy félreértelmeztem, lehet a látott tetoválást ismerik fel az Archónok, hogy (mit is jelent) Tehát lehet nem a jelet érzékelik, hanem az értelmezését....

 

Dread Names Red list kiegben:

Kindred who have Thaumaturgy 3 can sense the Mark of the Trophy and know where the wearer can be found, even if the Alastor is trying to cover it up. (The Thaumaturgist spends a Blood Point and rolls Perception + Occult versus a difficulty rating equal to the Alastor’s current Willpower.) Though Alastors aren’t aware of this fact, most suspect that the tattoo has some Tremere trickery attached to it.

The Mark of the Trophy isn’t just a symbolic gesture, it acts as an identifying tattoo to help Archons locate the Alastors. - ezt értelmeztem félre ,, hogy a locate az inkább beazonosításra utal, a már látott tetoválás alapján és nem az eltakart tetoválásra vonatkozik. 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.25, 22:35

Pontosan nem tudom hogy mit mondanak a könyvek, de elméletileg elrejthető a jel, sőt akár mágikusan és (majdnem) érzékelhetetlenné lehet tenni.

 

Alapesetben csak a fizikai eltakarás működik (ha jól emlékszem), de nem megnevezett traumaturgikus rituáléval el lehet rejteni.

 

Ami utalás van, az ugye az egyik Vörös Listás egyénnél, Dylan Brucenél említik (V20 vagy az eredeti Kindred Most Wanted, most nincs meg fejből), hogy sikerült a a Trófea Jelét felfednie mágikusan, így levadászva rengeteg Alastort akik beépültek a Szabbatba.

 

Azt hogy az Arkhónok miért látják (látatlanban elhiszem neked hogy így van a könyv szerint, amit mondjuk én személyesen valszeg nem használnék) annyival el lehet intézni, hogy a Tremerék egyes tagjai biztosan fel is tudják ismerni, egy tanítható képességgel.

 

Mondjuk, ha nem kötelező én biztosan nem "vésnék kőbe" egy ilyen dolgot. Jobb ha megmarad annyira misztikumnak amennyire lehet. 



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.25, 18:10

Nekem a V20 van meg, abban nincs ilyesféle említés. A wikin viszont:

 

 

While the anonymous existence of the Alastors can be a difficult one, it does have its rewards, specifically a more-or-less universal immunity to prosecution from local Princes. To be recognized as such, all Alastors receive the thaumaturgical Mark of the Trophy (designed by the Tremere), once they are appointed to their position.

 

Itt a vér ösvény 3 a generációcsökkentés, talán vér ösvény 1-gyel lehetne érzékelni. Ha valamiért fel akarod oldalni a misztikumot, akkor megadhatod úgy, hogy a jel egy egyedi mágikus kisugárzással rendelkezik, amit a megfelelően idomított káiniták érzékelhetnek. Egyébként úgy tűnik hogy az arkónok az alastorok alatt állnak, így kicsit érdekes a felügyelet.



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 44 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.25, 08:00

Sziasztok!

 

Említve van, hogy az Archónok látják az Alastorok(aki ölt már Anatémát) vér-taumaturgiás tetoválásukat.

Az Alastork kiegészítőben említve van, ha a tetoválás kesztyű alatt van vagy rejtett akkor is esély van Taumaturgia 3 (vér ösvényén) észlelni bárki számára. De az Archónok valami miatt instant látják. Erre az az indok, hogy az Alastorokon is legyen valami kis kontrol, de azt sehol nem találtam hogy részletezték volna valyon mi álltal is látja egy Archón az Alastor tetoválást. 

Gondoltam egy olyan verzióra, hogy mivel sok Archón megízleli az ítélethozója vérét, és az ítélethozók

meg közelebb kapcsolatban vannak a belső körrel, lehet hogy a vérben van valami.

Mondjuk a vérben van valami :D

 

Esetleg valaki megtalálta ennek a magyarázatát? 

Esetleg egyedi magyarázatokat elképzeléseket is várnék



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1250 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 21:57

kukac,

A v20 szerint a diablerinek 3 hatása volt.

1. egy rövid ideig (hónapokig) tartó kisugárzás, ami kellemetlen érzést kelthetett más vámpírokban (bármelyik vámpír megérezheti)

2. egy közepes ideig (évekig) tartó feke csíkozás az aurában (auspex 2-vel fedezhető fel)

3. örökre nyoma marad a vérben (csak vérmágiával fedezhető fel)

 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1250 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 21:41

Shiwo,

Hát nem tudom eldönteni, hogy ez most az új rendszer sajátossága lesz, vagy csak egyszerűen nem tartunk ott a kiegészítőkkel, hogy az emberségtől eltérő utak is játszhatóak legyenek. Én inkább utóbbira szavazok, mert ha csak nem változott ez is a gyehenna miatt, akkor igen nehezen lehetne megmagyarázni vele komplett klánok és frakciók történelmét.

 

.. és persze hirtelen a 9. generációs 500 éves öregek is másképp fognak rá tekinteni.. hisz továbbra is csak egy tapasztalatlan Neonate lesz, generáció-ugrást jelentő vérrel..  (s ez utóbbi a régi rendszerben is igaz..) 

 

Senkinek nincs a homlokára írva a generációja. A kánon is tele van olyan karakterekkel, akiknél csak tippelgetnek. Bár sokan büszkén számon tartják a felmenőiket egészen Káinig, legalább ennyien kezdenek el álneveket használni és kamu identitásokkal összezavarni mindenkit.

Ami fontosabb, hogy a visszatartó erő nem az, hogy az illető mennyire erős, hanem hogy mennyire erős (befolyásos) szövetségesei vannak. Ha van, aki bosszút álljon érte, akkor sokkal kisebb eséllyel szórakoznak vele. Ezért lépegetnek a dzsihád sakktábláin évezredeken keresztül, mert nem csak a következő bábu leütéséig akarnak gondolkozni. A játékban alig van bármilyen védekező típusú diszciplína, a védelmet a többi vámpír ellen leginkább más vámpírok jelentik, akiknek nem érdeke, hogy az illetőt megöljék/megtorlatlanul maradjon a halála.


Módosította Krynn: 2019.04.23, 21:44


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 21:31

Igazat megvallva, a loreral magával nincs bajom, csak a "matek nem jön ki" nekem, ezért hanyagolom a boncolgatását.

 

Csak akkor jönne ki a "lassú generációs váltás" ha egyhez 600-1600 év kellene, de ugye ancillák is szoktak ölelni rendszeresen. Számomra picit abszurd az hogy ilyen lassú legyen.

 

Még akkor is, ha azt mondjuk hogy a vámpírok létezésének első, teszem azt, tízezer évében csak három generáció volt, és feltételezzük hogy a "egy lépés" 600 évente történik meg (ami már így is sok szerintem, tekintve hogy általában a fiatalabb vámpírok voltak mindig is többségben), akkor is eljönne a Híg Vér Kora kb. Jézus Krisztus élete körül (ugye tény WoD-ban).

 

De ugye ez nem igazán illik a világképbe, szóval hanyagolom a dolgot. Főleg azért mert nagyon nem fontos az élvezéséhez az ilyen dolgok ismerete/kitalálása. Kényelmesen maradhat a misztikum. 

 

Ha nagyon kéne akkor meg lehet olyanokat mondani hogy "a Dzsihádban elhullottak az magas generációsok/Vérvirágot hajtottak végre" (ami persze sántít mert a generáció ugye önmagában nem a túlélés záloga, sőt), ez azonban nekem lenne kielégítő ha nagyon érdekel. Főleg mert ugye az Őstörténet egy hatalmas misztérium, és butaság lenne "konkretizálni", legalábbis szerintem. Amint van a csapatnak egy "igazi is elfogadott" világképe már nem olyan érdekes a dolog. Akkor élvezetes az esetleges in character vita, ha out of character se tudják a játékosok hogy "kinek van igaza". 

 

Igen, ezért mondtam, hogy a játéktechnikát kicsit félre kell tenni. :) Lehet hogy mi rosszul játszottunk, de anno az volt a lényeg, hogy mindjárt jönnek a harmadik generációs vámpírok, meg Káin, akik ezentúl vámpírokat fognak étkezni. A magas generációsok mint egy ropi, viszont minél alacsonyabb annál nagyobb a túlélés esélye. Mint amikor árvíz idején a patkányok igyekeznek egyre magasabban lenni, egymást letaposva feljebb jutni. Közben a Kamarilla csak mosolyog, hogy "csak vicc volt", de valójában mindenki próbál minél hosszabb ideig túlélni. Kivéve a Gehenna kultuszok. :)

 

Lehet kicsit megkoptak az emlékeim (tyah, matuzsálem...), de nekem olyasmi rémlik, hogy a diablerie-t nem lehet eltüntetni, csak valami Tremere varázslattal (asszem az X. idő után magától eltűnik csak később jött be), vagy csak az egészet hallucináltam?

 

Más téma: ha jól emlékszem, az ókorban nem voltak hagyományos szekták vagy felosztások a vámpírok között (esetleg Ventrue/Malkáv vs Brujah), a High Clans/Low Clans felosztás hogy alakult ki?



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 21:14

nah igen, ez a régi rendszerben egy csúnya "exploit" ami megöli a hangulatát a dolognak.. 

 

a v5-ben némileg neccessebb a dolog..

ott kezdődik, hogy egy csomó próbát kell tenni, hogy sikerül-e mindegyiknél elszívni a "lelket" , és nem csak szárazra szívni az illetőt.. bár ez főleg az utolsó, 8. generációs esetében a neccess, mert utána már nem lesz tartalék...

ha mindegyiknél sikerrel jár, kiszívta a "lelküket", már csak "meg kell emészteni" (: ... eleve minden ilyen esetben helyből csökken a Humanity 1-gyel.. ha 7-ről indult, marad neki legjobb esetben is 2

 

továbbá Humanity + Blood Potency próbát kell tenni Resolve + Blood Potency ellen..  feltételezve, hogy a frissen ölelt egyedek 2-3 kockánál többel nem dobnak, még úgy is sikerülhet, hogy a Humanity közben meredeken a földbe áll..  ha viszont Murphy közbe szól, és nincs elég siker, az további 1 vagy több Humanity vesztéssel jár..  a játékos nagyon hamar NPC-vé avanzsálhatja így a karakterét.. 

 

de ha minden jól megy, lesz egy 8. generációs karaktere brutális Humanity 2-vel  (elcsábítom az embert.. oké, kapsz rá -6 kocka büntetést...) 
sokkal erősebb nem lesz, de legalább a Blood Potency maximuma 3 helyett 6.. 
 

.. és persze hirtelen a 9. generációs 500 éves öregek is másképp fognak rá tekinteni.. hisz továbbra is csak egy tapasztalatlan Neonate lesz, generáció-ugrást jelentő vérrel..  (s ez utóbbi a régi rendszerben is igaz..)

 


Humanity-t visszanövelni amúgy meg nem egyszerű, ha a játékos sokszor nagyon segítőkész emberekkel szemben, megvédi őket, stb. akkor a mesélő nagy kegyesen megengedheti, hogy Új érték x 10 XP ellenében növelgesse.. 

konkrétan csak a Blood Potency ami még ilyen drága, Attribute fele ennyiből kijön (New rank x5), de még nem-klán diszciplina is csak 7x szorzó.. 

és persze kellően vigyáznia kell, a vámpír ilyen alacsony Humanity mellett hajlamosabb az őrjöngésre.. meg hát ha véletlen torpor-ba zuhan, vígan elalszik 100 évet.. 

 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1250 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 15:25

A generáció háttér fontosságának megítélése nehéz. Középkorba számos út elég elnéző a vérvirággal kapcsolatban. Volt olyan karakter, aki 12-es generáción indult, és 5-10 játékalkalom után sikerült egy 6-os generációs vámpírt leköteleznie, akitől annyit kért, hogy öleljen be neki egy gyermeket. A gyermeket aztán vérkötelékbe rakta, és rávette, hogy öleljen be neki x másik gyermeket. Aztán egyenként megette azokat, majd végül a vérkötelékbe tett vámpírt is. Így kockázat nélkül, két kaland között csökkentette a generációját 5-el. A karakter utána még pár évig nem nagyon ment más vámpírok közelébe, hogy megszűnjön a vérvirág miatti kisugárzás az aurájáról.

A másik véglet a 8+ emberséges karakter maszkabálban, akit úgy alkot a játékos, hogy pontosan tudja, hogy soha nem fog vérvirágot elkövetni, de a magas generáció egy hosszú krónikában hátrány lehet - minden más hátterét simán tudja növelni xp-ből, csak ezt nem. Tehát neki fontos, hogy már karakteralkotáskor tegye relatíve magasra.

 

Összességében látom a generáció problémáját játéktervezői szempontból, de annyira része a vámpír társadalom logikájának, hogy hiányozna, ha lecserélnék vagy felhigítanák vérpotenciállal.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 10:24

Előző poszt: Az a "nem is" nem tudom hogyan került bele, de sajnos borzasztóan rövidek a szerkesztési idők.

 

Tremerék:

 

 

Részben egyetértek aluval, hiszen nálunk pontosan ezért volt olyan kevés Tremere játékos. A belső hatalmi harcot élvezték is a játékosok akik játszottak vele, a baj inkább az volt, hogy ez rengeteg időt vett el a többiektől, és olyan dolgoktól amikkel inkább foglalkoztam volna (magával a karakterrel és az ő személyiségével, ahelyett hogy belső politikát mesélnék).

 

A játékost aki Tremere karaktert hozott inkább a mozgási és cselekvési szabadságának nem örült annyira, főleg mert fiatalokkal játszottunk, tipikusan egy nagyvárosban. 

 

Kipróbáltuk a "speciálisan szabadon mozgó" (Tremere aki egy tartós speciális megbízás miatt csak a helyi Régensnek jelent, egyébként szabadon mozog/cselekszik, persze el kell számolnia a komolyabb tetteivel) verziót is, de az mindenkinek eléggé erőltetettnek tűnt, tehát végül hanyagoltuk.

 

 

 

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1772 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 09:51

Hát, leginkább én is arra tippelnék, hogy a Tremere-t eddig túl gúzsba kötötte a klánt átszövő vérkötelék, nem volt meg a szabad akarat (látszata)

 

A vérkötelék még túlélhető, de a minden beavatottat mániákusan menedzselő Tremere piramis és az egymást folyamatosan fúró beavatottak szerintem rohadt kellemetlen játékélményt eredményeznek.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 09:47

Egen, a v5-ben a "thin-blooded" 14-15, ritka esetben 16. generáció. Eleve annyira híg a vérük, hogy a többség képtelen utódot létrehozni, külön előnyt kell felvenniük a dologra..

De rájuk amúgy is egy csomó szabály más módon működik, mint a "hagyományos" vámpírokra, és függetlenül a generációtól ha valamelyiknek sikerül a diablerie, akkor automatikusan 13. generációs lesz

(Diablerie ha jól rémlik meg nehezebb,mint régen, nem lore alapon, csak szabályügyileg)

Hogy lesz a hígvérűből tiszteletre méltó öreg?
Leginkább sehogy.. max időutazással, vagy ha a jövőben játszatok..
Tapasztaltabb lehet, kivívhat elismerést, tiszteletet, csökkentheti a generációját (amit még az Anarch sem néz jó szemmel, a Kamarilla pláne..), de akkor is csak egy pár száz éves vámpír marad, nem lesz belőle anszilla vagy matuzsálem..

A régi rendszerben volt olyan előny, hogy Kor, azzal megoldható.. vagy mesélői spéci engedéllyel

 

A "híg vérűt" én itt azért tettem idézőjelbe, mert 10-11 generációs vámpírra gondoltam (utalva arra amit lent fejtegettem, miszerint sok mesében minden Öreg fixen alacsony generációs). Véleményem szerint abszolút benne van a pakliban hogy egy ilyen karakter is túlélhet akár a Középkortól a Modern Éjszakákig. És akár Öreg is lehet belőle, véleményem szerint. 

 

Persze nem hiszem hogy ez borzasztóan gyakori lenne, de nem látom hogy miért ne történhetne meg.

 

 

 

Nem is



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 780 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.23, 04:25

Egen, a v5-ben a "thin-blooded" 14-15, ritka esetben 16. generáció. Eleve annyira híg a vérük, hogy a többség képtelen utódot létrehozni, külön előnyt kell felvenniük a dologra..

De rájuk amúgy is egy csomó szabály más módon működik, mint a "hagyományos" vámpírokra, és függetlenül a generációtól ha valamelyiknek sikerül a diablerie, akkor automatikusan 13. generációs lesz

(Diablerie ha jól rémlik meg nehezebb,mint régen, nem lore alapon, csak szabályügyileg)

Hogy lesz a hígvérűből tiszteletre méltó öreg?
Leginkább sehogy.. max időutazással, vagy ha a jövőben játszatok..
Tapasztaltabb lehet, kivívhat elismerést, tiszteletet, csökkentheti a generációját (amit még az Anarch sem néz jó szemmel, a Kamarilla pláne..), de akkor is csak egy pár száz éves vámpír marad, nem lesz belőle anszilla vagy matuzsálem..

A régi rendszerben volt olyan előny, hogy Kor, azzal megoldható.. vagy mesélői spéci engedéllyel

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.22, 21:01

 

Alapvetően a könyvek elég eklektikusak ebből a szempontból (példakarakterek és nevesített NJK-k terén is), illetve a vámpírság ~20 000 éves történetében elég kevésnek tűnik az a 13 generáció (ugye akkor is ha minden generáció kétszáz évente ölelne egy újabbat gyorsan a Híg Vér korában lennének). Erre magyarázat az, hogy az alacsonyabb generációk mindig is jelen voltak, de nagyobb arányban hullottak el/ bármi más. Igazat megvallva ezt elengedném, fogadjuk el. Ha kell, ki lehet találni pár megoldást.

 

Kicsit félretéve a játéktechnikát, a lore vizére hajózva (bár kérted, hogy ne)...

 

Káin eleve iszonyat sok ideig egyedül volt (száműzetés, Lilith-tel való tréning), és miután az első második generációs vámpírok meghaltak, még további évszázadokig egyedül volt, mielőtt újra vámpírokat ölelt be. Egyrészt az első ölelések után nem volt sok kedve további vámpírokat beölelni, másrészt mindenki potenciális ellenség volt ezentúl. A középkor 476-1453 vagy 1492-ig tartott, ekkor még a 12. generációsak voltak az átlagok, tehát kb. 600-1600 év kellett, míg a 13.-ok olyan általánosak lettek, mint a 12.-esek. Így egyből nem olyan durva.

 

Jól emlékszek, hogy V5-ben 16 a legmagasabb? A játékosok ott hanyadik generációról indulnak a közönséges játékosok?

 

 

Igazat megvallva, a loreral magával nincs bajom, csak a "matek nem jön ki" nekem, ezért hanyagolom a boncolgatását.

 

Csak akkor jönne ki a "lassú generációs váltás" ha egyhez 600-1600 év kellene, de ugye ancillák is szoktak ölelni rendszeresen. Számomra picit abszurd az hogy ilyen lassú legyen.

 

Még akkor is, ha azt mondjuk hogy a vámpírok létezésének első, teszem azt, tízezer évében csak három generáció volt, és feltételezzük hogy a "egy lépés" 600 évente történik meg (ami már így is sok szerintem, tekintve hogy általában a fiatalabb vámpírok voltak mindig is többségben), akkor is eljönne a Híg Vér Kora kb. Jézus Krisztus élete körül (ugye tény WoD-ban).

 

De ugye ez nem igazán illik a világképbe, szóval hanyagolom a dolgot. Főleg azért mert nagyon nem fontos az élvezéséhez az ilyen dolgok ismerete/kitalálása. Kényelmesen maradhat a misztikum. 

 

Ha nagyon kéne akkor meg lehet olyanokat mondani hogy "a Dzsihádban elhullottak az magas generációsok/Vérvirágot hajtottak végre" (ami persze sántít mert a generáció ugye önmagában nem a túlélés záloga, sőt), ez azonban nekem lenne kielégítő ha nagyon érdekel. Főleg mert ugye az Őstörténet egy hatalmas misztérium, és butaság lenne "konkretizálni", legalábbis szerintem. Amint van a csapatnak egy "igazi is elfogadott" világképe már nem olyan érdekes a dolog. Akkor élvezetes az esetleges in character vita, ha out of character se tudják a játékosok hogy "kinek van igaza". 

 

Inkább azon aspektusa érdekel a dolognak, ahogy megjelenik a játékban. Hogy válik egy "hígvérűből" befolyásos Öreg (akár ugyanúgy a magas generációval), mik a megpróbáltatásai egy fiatal de alacsony generációsnak. Esetleg ez kitudódik és veszélybe kerül. Sok-sok lehetőség van.

 

Főleg azért vettetem fel eredetileg a témát, mert sok-sok olyan játékossal/mesélővel találkoztam akiknél az "Öreg vámpír" nyolcadik generáció volt maximum, és tudni akartam hogy kinek mi a véleménye, természetesen először megosztva az enyémet, indokolva azt, hogy miért nem értek egyet ezzel.

 

V5 passz, de azt hiszem ott is híg vér mindenki 13 felett.

 

Alu: Abszolút nem vettem észre a kommented valamiért eddig, majd valamikor végigrágom magam az összes V5 loreon is, hátha van olyan ami tetszik belőle. Részét már elolvastam, de alapvetően eddig nem találtam semmi olyat ami nagyon megfogott volna. Esetleg van valamiféle ajánlásod/figyelemfelhívásod?

 

Szerk: Így már jobban értem Marvin posztját is, nem tudom hogyan siklottam el az egyik poszt felett teljesen...


Módosította morgorito: 2019.04.22, 21:03


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.22, 20:29

Alapvetően a könyvek elég eklektikusak ebből a szempontból (példakarakterek és nevesített NJK-k terén is), illetve a vámpírság ~20 000 éves történetében elég kevésnek tűnik az a 13 generáció (ugye akkor is ha minden generáció kétszáz évente ölelne egy újabbat gyorsan a Híg Vér korában lennének). Erre magyarázat az, hogy az alacsonyabb generációk mindig is jelen voltak, de nagyobb arányban hullottak el/ bármi más. Igazat megvallva ezt elengedném, fogadjuk el. Ha kell, ki lehet találni pár megoldást.

 

Kicsit félretéve a játéktechnikát, a lore vizére hajózva (bár kérted, hogy ne)...

 

Káin eleve iszonyat sok ideig egyedül volt (száműzetés, Lilith-tel való tréning), és miután az első második generációs vámpírok meghaltak, még további évszázadokig egyedül volt, mielőtt újra vámpírokat ölelt be. Egyrészt az első ölelések után nem volt sok kedve további vámpírokat beölelni, másrészt mindenki potenciális ellenség volt ezentúl. A középkor 476-1453 vagy 1492-ig tartott, ekkor még a 12. generációsak voltak az átlagok, tehát kb. 600-1600 év kellett, míg a 13.-ok olyan általánosak lettek, mint a 12.-esek. Így egyből nem olyan durva.

 

Jól emlékszek, hogy V5-ben 16 a legmagasabb? A játékosok ott hanyadik generációról indulnak a közönséges játékosok?



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 555 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.04.22, 16:01

Az 5. kiadás amúgy is borít kicsit a generációk "erőegyensúlyán", meg a játszható generációt is visszavette...

3. kiadásban 13. generációsként kezdtél, s emlékeim szerint előnnyel letornázhattad 8ig.. középkorban 12-vel kezdve 7ig..

5. kiadásban meg kell egyezni a mesélőnek és a csapatnak a tagok korát és generációját illetően.. hacsak a mesélő nem extrém engedékeny, akkor nem lesz egyik csapattag 500 éves 8. generációs, míg a másik 2 éves 13. generációs..

Meg eleve a "legöregebb" indítható csapat is 240 éves és 10 generációs..

Generáción meg nem is lehet variálni előnnyel a kezdéskor, nincs többé alacsony generáció merit..

Ami miatt meg jól bekavarták, hogy a vámpír erejét igazából nem (csak) a generáció határozza meg,hanem a vérpotenciál. A generáció csak behatárolja, hogy mennyi a minimum és maximum vérpotenciál. De átfedések még így is vannak, és simán lehet, hogy egy 9' generációs a 4-es vérpotenciáljával (min 2, max 5) ugyan olyan erős, mint egy 6. generációs (min 3, max 8) a szintén 4-es értékkel..

És a vérpotenciált sem lehet kezdéskor az egekbe lőni, ha minden igaz, akkor úgy lehet induláskor egyel nagyobb a minimumnál, hogy a karakter Blood Leech ragadozó típussal indul, lényegébe vámpírokból étkezik, ha teheti, ami azért nem egyszerű kezdő karakterrel..

 

Hát, be kell valljam már a V20 pár megoldása se jött be, az ötödik kiadást pedig nem tudom nem egy egyértelmű downgradeként értelmezni. De ez eléggé szubjektív.

 

Nagyon Requiem szagú sok tekintetben. Például pont a felemlegetett blood potence eléggé furcsa V:tM-ben, meg vannak még "furcsaságok". 

 

A fejtegetésébe most nem mennék bele mert nem a témához kapcsolódik, de alapvetően nekem tetszik a generációk opresszív mivolta, egy olyan "fal" amit csakis egy igazán szörnyű dologgal (vagy pár nagyon titkos másikkal, ami általában sokkal nehezebb/költségesebb/veszélyesebb) lehet átugrani. 

 

Valódi játékban persze, általában a karakterek hasonló "erőszinten" kezdenek a legtöbb mesélőnél akinél játszottam (meg nálam is). Kivétel persze ha pont egy aszimmetrikus ötlet amit játszani szeretnénk (lásd. domitor és a ghoul csapata).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]