Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire kérdezz-felelek # 7


  • Válasz írásához lépj be
1426 hozzászólás érkezett eddig

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 21:41

Shiwo,

Hát nem tudom eldönteni, hogy ez most az új rendszer sajátossága lesz, vagy csak egyszerűen nem tartunk ott a kiegészítőkkel, hogy az emberségtől eltérő utak is játszhatóak legyenek. Én inkább utóbbira szavazok, mert ha csak nem változott ez is a gyehenna miatt, akkor igen nehezen lehetne megmagyarázni vele komplett klánok és frakciók történelmét.

 

.. és persze hirtelen a 9. generációs 500 éves öregek is másképp fognak rá tekinteni.. hisz továbbra is csak egy tapasztalatlan Neonate lesz, generáció-ugrást jelentő vérrel..  (s ez utóbbi a régi rendszerben is igaz..) 

 

Senkinek nincs a homlokára írva a generációja. A kánon is tele van olyan karakterekkel, akiknél csak tippelgetnek. Bár sokan büszkén számon tartják a felmenőiket egészen Káinig, legalább ennyien kezdenek el álneveket használni és kamu identitásokkal összezavarni mindenkit.

Ami fontosabb, hogy a visszatartó erő nem az, hogy az illető mennyire erős, hanem hogy mennyire erős (befolyásos) szövetségesei vannak. Ha van, aki bosszút álljon érte, akkor sokkal kisebb eséllyel szórakoznak vele. Ezért lépegetnek a dzsihád sakktábláin évezredeken keresztül, mert nem csak a következő bábu leütéséig akarnak gondolkozni. A játékban alig van bármilyen védekező típusú diszciplína, a védelmet a többi vámpír ellen leginkább más vámpírok jelentik, akiknek nem érdeke, hogy az illetőt megöljék/megtorlatlanul maradjon a halála.


Módosította Krynn: 2019.04.23, 21:44


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 21:31

Igazat megvallva, a loreral magával nincs bajom, csak a "matek nem jön ki" nekem, ezért hanyagolom a boncolgatását.

 

Csak akkor jönne ki a "lassú generációs váltás" ha egyhez 600-1600 év kellene, de ugye ancillák is szoktak ölelni rendszeresen. Számomra picit abszurd az hogy ilyen lassú legyen.

 

Még akkor is, ha azt mondjuk hogy a vámpírok létezésének első, teszem azt, tízezer évében csak három generáció volt, és feltételezzük hogy a "egy lépés" 600 évente történik meg (ami már így is sok szerintem, tekintve hogy általában a fiatalabb vámpírok voltak mindig is többségben), akkor is eljönne a Híg Vér Kora kb. Jézus Krisztus élete körül (ugye tény WoD-ban).

 

De ugye ez nem igazán illik a világképbe, szóval hanyagolom a dolgot. Főleg azért mert nagyon nem fontos az élvezéséhez az ilyen dolgok ismerete/kitalálása. Kényelmesen maradhat a misztikum. 

 

Ha nagyon kéne akkor meg lehet olyanokat mondani hogy "a Dzsihádban elhullottak az magas generációsok/Vérvirágot hajtottak végre" (ami persze sántít mert a generáció ugye önmagában nem a túlélés záloga, sőt), ez azonban nekem lenne kielégítő ha nagyon érdekel. Főleg mert ugye az Őstörténet egy hatalmas misztérium, és butaság lenne "konkretizálni", legalábbis szerintem. Amint van a csapatnak egy "igazi is elfogadott" világképe már nem olyan érdekes a dolog. Akkor élvezetes az esetleges in character vita, ha out of character se tudják a játékosok hogy "kinek van igaza". 

 

Igen, ezért mondtam, hogy a játéktechnikát kicsit félre kell tenni. :) Lehet hogy mi rosszul játszottunk, de anno az volt a lényeg, hogy mindjárt jönnek a harmadik generációs vámpírok, meg Káin, akik ezentúl vámpírokat fognak étkezni. A magas generációsok mint egy ropi, viszont minél alacsonyabb annál nagyobb a túlélés esélye. Mint amikor árvíz idején a patkányok igyekeznek egyre magasabban lenni, egymást letaposva feljebb jutni. Közben a Kamarilla csak mosolyog, hogy "csak vicc volt", de valójában mindenki próbál minél hosszabb ideig túlélni. Kivéve a Gehenna kultuszok. :)

 

Lehet kicsit megkoptak az emlékeim (tyah, matuzsálem...), de nekem olyasmi rémlik, hogy a diablerie-t nem lehet eltüntetni, csak valami Tremere varázslattal (asszem az X. idő után magától eltűnik csak később jött be), vagy csak az egészet hallucináltam?

 

Más téma: ha jól emlékszem, az ókorban nem voltak hagyományos szekták vagy felosztások a vámpírok között (esetleg Ventrue/Malkáv vs Brujah), a High Clans/Low Clans felosztás hogy alakult ki?



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 21:14

nah igen, ez a régi rendszerben egy csúnya "exploit" ami megöli a hangulatát a dolognak.. 

 

a v5-ben némileg neccessebb a dolog..

ott kezdődik, hogy egy csomó próbát kell tenni, hogy sikerül-e mindegyiknél elszívni a "lelket" , és nem csak szárazra szívni az illetőt.. bár ez főleg az utolsó, 8. generációs esetében a neccess, mert utána már nem lesz tartalék...

ha mindegyiknél sikerrel jár, kiszívta a "lelküket", már csak "meg kell emészteni" (: ... eleve minden ilyen esetben helyből csökken a Humanity 1-gyel.. ha 7-ről indult, marad neki legjobb esetben is 2

 

továbbá Humanity + Blood Potency próbát kell tenni Resolve + Blood Potency ellen..  feltételezve, hogy a frissen ölelt egyedek 2-3 kockánál többel nem dobnak, még úgy is sikerülhet, hogy a Humanity közben meredeken a földbe áll..  ha viszont Murphy közbe szól, és nincs elég siker, az további 1 vagy több Humanity vesztéssel jár..  a játékos nagyon hamar NPC-vé avanzsálhatja így a karakterét.. 

 

de ha minden jól megy, lesz egy 8. generációs karaktere brutális Humanity 2-vel  (elcsábítom az embert.. oké, kapsz rá -6 kocka büntetést...) 
sokkal erősebb nem lesz, de legalább a Blood Potency maximuma 3 helyett 6.. 
 

.. és persze hirtelen a 9. generációs 500 éves öregek is másképp fognak rá tekinteni.. hisz továbbra is csak egy tapasztalatlan Neonate lesz, generáció-ugrást jelentő vérrel..  (s ez utóbbi a régi rendszerben is igaz..)

 


Humanity-t visszanövelni amúgy meg nem egyszerű, ha a játékos sokszor nagyon segítőkész emberekkel szemben, megvédi őket, stb. akkor a mesélő nagy kegyesen megengedheti, hogy Új érték x 10 XP ellenében növelgesse.. 

konkrétan csak a Blood Potency ami még ilyen drága, Attribute fele ennyiből kijön (New rank x5), de még nem-klán diszciplina is csak 7x szorzó.. 

és persze kellően vigyáznia kell, a vámpír ilyen alacsony Humanity mellett hajlamosabb az őrjöngésre.. meg hát ha véletlen torpor-ba zuhan, vígan elalszik 100 évet.. 

 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1190 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 15:25

A generáció háttér fontosságának megítélése nehéz. Középkorba számos út elég elnéző a vérvirággal kapcsolatban. Volt olyan karakter, aki 12-es generáción indult, és 5-10 játékalkalom után sikerült egy 6-os generációs vámpírt leköteleznie, akitől annyit kért, hogy öleljen be neki egy gyermeket. A gyermeket aztán vérkötelékbe rakta, és rávette, hogy öleljen be neki x másik gyermeket. Aztán egyenként megette azokat, majd végül a vérkötelékbe tett vámpírt is. Így kockázat nélkül, két kaland között csökkentette a generációját 5-el. A karakter utána még pár évig nem nagyon ment más vámpírok közelébe, hogy megszűnjön a vérvirág miatti kisugárzás az aurájáról.

A másik véglet a 8+ emberséges karakter maszkabálban, akit úgy alkot a játékos, hogy pontosan tudja, hogy soha nem fog vérvirágot elkövetni, de a magas generáció egy hosszú krónikában hátrány lehet - minden más hátterét simán tudja növelni xp-ből, csak ezt nem. Tehát neki fontos, hogy már karakteralkotáskor tegye relatíve magasra.

 

Összességében látom a generáció problémáját játéktervezői szempontból, de annyira része a vámpír társadalom logikájának, hogy hiányozna, ha lecserélnék vagy felhigítanák vérpotenciállal.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 10:24

Előző poszt: Az a "nem is" nem tudom hogyan került bele, de sajnos borzasztóan rövidek a szerkesztési idők.

 

Tremerék:

 

 

Részben egyetértek aluval, hiszen nálunk pontosan ezért volt olyan kevés Tremere játékos. A belső hatalmi harcot élvezték is a játékosok akik játszottak vele, a baj inkább az volt, hogy ez rengeteg időt vett el a többiektől, és olyan dolgoktól amikkel inkább foglalkoztam volna (magával a karakterrel és az ő személyiségével, ahelyett hogy belső politikát mesélnék).

 

A játékost aki Tremere karaktert hozott inkább a mozgási és cselekvési szabadságának nem örült annyira, főleg mert fiatalokkal játszottunk, tipikusan egy nagyvárosban. 

 

Kipróbáltuk a "speciálisan szabadon mozgó" (Tremere aki egy tartós speciális megbízás miatt csak a helyi Régensnek jelent, egyébként szabadon mozog/cselekszik, persze el kell számolnia a komolyabb tetteivel) verziót is, de az mindenkinek eléggé erőltetettnek tűnt, tehát végül hanyagoltuk.

 

 

 

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1764 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 09:51

Hát, leginkább én is arra tippelnék, hogy a Tremere-t eddig túl gúzsba kötötte a klánt átszövő vérkötelék, nem volt meg a szabad akarat (látszata)

 

A vérkötelék még túlélhető, de a minden beavatottat mániákusan menedzselő Tremere piramis és az egymást folyamatosan fúró beavatottak szerintem rohadt kellemetlen játékélményt eredményeznek.



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 09:47

Egen, a v5-ben a "thin-blooded" 14-15, ritka esetben 16. generáció. Eleve annyira híg a vérük, hogy a többség képtelen utódot létrehozni, külön előnyt kell felvenniük a dologra..

De rájuk amúgy is egy csomó szabály más módon működik, mint a "hagyományos" vámpírokra, és függetlenül a generációtól ha valamelyiknek sikerül a diablerie, akkor automatikusan 13. generációs lesz

(Diablerie ha jól rémlik meg nehezebb,mint régen, nem lore alapon, csak szabályügyileg)

Hogy lesz a hígvérűből tiszteletre méltó öreg?
Leginkább sehogy.. max időutazással, vagy ha a jövőben játszatok..
Tapasztaltabb lehet, kivívhat elismerést, tiszteletet, csökkentheti a generációját (amit még az Anarch sem néz jó szemmel, a Kamarilla pláne..), de akkor is csak egy pár száz éves vámpír marad, nem lesz belőle anszilla vagy matuzsálem..

A régi rendszerben volt olyan előny, hogy Kor, azzal megoldható.. vagy mesélői spéci engedéllyel

 

A "híg vérűt" én itt azért tettem idézőjelbe, mert 10-11 generációs vámpírra gondoltam (utalva arra amit lent fejtegettem, miszerint sok mesében minden Öreg fixen alacsony generációs). Véleményem szerint abszolút benne van a pakliban hogy egy ilyen karakter is túlélhet akár a Középkortól a Modern Éjszakákig. És akár Öreg is lehet belőle, véleményem szerint. 

 

Persze nem hiszem hogy ez borzasztóan gyakori lenne, de nem látom hogy miért ne történhetne meg.

 

 

 

Nem is



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.23, 04:25

Egen, a v5-ben a "thin-blooded" 14-15, ritka esetben 16. generáció. Eleve annyira híg a vérük, hogy a többség képtelen utódot létrehozni, külön előnyt kell felvenniük a dologra..

De rájuk amúgy is egy csomó szabály más módon működik, mint a "hagyományos" vámpírokra, és függetlenül a generációtól ha valamelyiknek sikerül a diablerie, akkor automatikusan 13. generációs lesz

(Diablerie ha jól rémlik meg nehezebb,mint régen, nem lore alapon, csak szabályügyileg)

Hogy lesz a hígvérűből tiszteletre méltó öreg?
Leginkább sehogy.. max időutazással, vagy ha a jövőben játszatok..
Tapasztaltabb lehet, kivívhat elismerést, tiszteletet, csökkentheti a generációját (amit még az Anarch sem néz jó szemmel, a Kamarilla pláne..), de akkor is csak egy pár száz éves vámpír marad, nem lesz belőle anszilla vagy matuzsálem..

A régi rendszerben volt olyan előny, hogy Kor, azzal megoldható.. vagy mesélői spéci engedéllyel

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 21:01

 

Alapvetően a könyvek elég eklektikusak ebből a szempontból (példakarakterek és nevesített NJK-k terén is), illetve a vámpírság ~20 000 éves történetében elég kevésnek tűnik az a 13 generáció (ugye akkor is ha minden generáció kétszáz évente ölelne egy újabbat gyorsan a Híg Vér korában lennének). Erre magyarázat az, hogy az alacsonyabb generációk mindig is jelen voltak, de nagyobb arányban hullottak el/ bármi más. Igazat megvallva ezt elengedném, fogadjuk el. Ha kell, ki lehet találni pár megoldást.

 

Kicsit félretéve a játéktechnikát, a lore vizére hajózva (bár kérted, hogy ne)...

 

Káin eleve iszonyat sok ideig egyedül volt (száműzetés, Lilith-tel való tréning), és miután az első második generációs vámpírok meghaltak, még további évszázadokig egyedül volt, mielőtt újra vámpírokat ölelt be. Egyrészt az első ölelések után nem volt sok kedve további vámpírokat beölelni, másrészt mindenki potenciális ellenség volt ezentúl. A középkor 476-1453 vagy 1492-ig tartott, ekkor még a 12. generációsak voltak az átlagok, tehát kb. 600-1600 év kellett, míg a 13.-ok olyan általánosak lettek, mint a 12.-esek. Így egyből nem olyan durva.

 

Jól emlékszek, hogy V5-ben 16 a legmagasabb? A játékosok ott hanyadik generációról indulnak a közönséges játékosok?

 

 

Igazat megvallva, a loreral magával nincs bajom, csak a "matek nem jön ki" nekem, ezért hanyagolom a boncolgatását.

 

Csak akkor jönne ki a "lassú generációs váltás" ha egyhez 600-1600 év kellene, de ugye ancillák is szoktak ölelni rendszeresen. Számomra picit abszurd az hogy ilyen lassú legyen.

 

Még akkor is, ha azt mondjuk hogy a vámpírok létezésének első, teszem azt, tízezer évében csak három generáció volt, és feltételezzük hogy a "egy lépés" 600 évente történik meg (ami már így is sok szerintem, tekintve hogy általában a fiatalabb vámpírok voltak mindig is többségben), akkor is eljönne a Híg Vér Kora kb. Jézus Krisztus élete körül (ugye tény WoD-ban).

 

De ugye ez nem igazán illik a világképbe, szóval hanyagolom a dolgot. Főleg azért mert nagyon nem fontos az élvezéséhez az ilyen dolgok ismerete/kitalálása. Kényelmesen maradhat a misztikum. 

 

Ha nagyon kéne akkor meg lehet olyanokat mondani hogy "a Dzsihádban elhullottak az magas generációsok/Vérvirágot hajtottak végre" (ami persze sántít mert a generáció ugye önmagában nem a túlélés záloga, sőt), ez azonban nekem lenne kielégítő ha nagyon érdekel. Főleg mert ugye az Őstörténet egy hatalmas misztérium, és butaság lenne "konkretizálni", legalábbis szerintem. Amint van a csapatnak egy "igazi is elfogadott" világképe már nem olyan érdekes a dolog. Akkor élvezetes az esetleges in character vita, ha out of character se tudják a játékosok hogy "kinek van igaza". 

 

Inkább azon aspektusa érdekel a dolognak, ahogy megjelenik a játékban. Hogy válik egy "hígvérűből" befolyásos Öreg (akár ugyanúgy a magas generációval), mik a megpróbáltatásai egy fiatal de alacsony generációsnak. Esetleg ez kitudódik és veszélybe kerül. Sok-sok lehetőség van.

 

Főleg azért vettetem fel eredetileg a témát, mert sok-sok olyan játékossal/mesélővel találkoztam akiknél az "Öreg vámpír" nyolcadik generáció volt maximum, és tudni akartam hogy kinek mi a véleménye, természetesen először megosztva az enyémet, indokolva azt, hogy miért nem értek egyet ezzel.

 

V5 passz, de azt hiszem ott is híg vér mindenki 13 felett.

 

Alu: Abszolút nem vettem észre a kommented valamiért eddig, majd valamikor végigrágom magam az összes V5 loreon is, hátha van olyan ami tetszik belőle. Részét már elolvastam, de alapvetően eddig nem találtam semmi olyat ami nagyon megfogott volna. Esetleg van valamiféle ajánlásod/figyelemfelhívásod?

 

Szerk: Így már jobban értem Marvin posztját is, nem tudom hogyan siklottam el az egyik poszt felett teljesen...


Módosította morgorito: 2019.04.22, 21:03


kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 20:29

Alapvetően a könyvek elég eklektikusak ebből a szempontból (példakarakterek és nevesített NJK-k terén is), illetve a vámpírság ~20 000 éves történetében elég kevésnek tűnik az a 13 generáció (ugye akkor is ha minden generáció kétszáz évente ölelne egy újabbat gyorsan a Híg Vér korában lennének). Erre magyarázat az, hogy az alacsonyabb generációk mindig is jelen voltak, de nagyobb arányban hullottak el/ bármi más. Igazat megvallva ezt elengedném, fogadjuk el. Ha kell, ki lehet találni pár megoldást.

 

Kicsit félretéve a játéktechnikát, a lore vizére hajózva (bár kérted, hogy ne)...

 

Káin eleve iszonyat sok ideig egyedül volt (száműzetés, Lilith-tel való tréning), és miután az első második generációs vámpírok meghaltak, még további évszázadokig egyedül volt, mielőtt újra vámpírokat ölelt be. Egyrészt az első ölelések után nem volt sok kedve további vámpírokat beölelni, másrészt mindenki potenciális ellenség volt ezentúl. A középkor 476-1453 vagy 1492-ig tartott, ekkor még a 12. generációsak voltak az átlagok, tehát kb. 600-1600 év kellett, míg a 13.-ok olyan általánosak lettek, mint a 12.-esek. Így egyből nem olyan durva.

 

Jól emlékszek, hogy V5-ben 16 a legmagasabb? A játékosok ott hanyadik generációról indulnak a közönséges játékosok?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 16:01

Az 5. kiadás amúgy is borít kicsit a generációk "erőegyensúlyán", meg a játszható generációt is visszavette...

3. kiadásban 13. generációsként kezdtél, s emlékeim szerint előnnyel letornázhattad 8ig.. középkorban 12-vel kezdve 7ig..

5. kiadásban meg kell egyezni a mesélőnek és a csapatnak a tagok korát és generációját illetően.. hacsak a mesélő nem extrém engedékeny, akkor nem lesz egyik csapattag 500 éves 8. generációs, míg a másik 2 éves 13. generációs..

Meg eleve a "legöregebb" indítható csapat is 240 éves és 10 generációs..

Generáción meg nem is lehet variálni előnnyel a kezdéskor, nincs többé alacsony generáció merit..

Ami miatt meg jól bekavarták, hogy a vámpír erejét igazából nem (csak) a generáció határozza meg,hanem a vérpotenciál. A generáció csak behatárolja, hogy mennyi a minimum és maximum vérpotenciál. De átfedések még így is vannak, és simán lehet, hogy egy 9' generációs a 4-es vérpotenciáljával (min 2, max 5) ugyan olyan erős, mint egy 6. generációs (min 3, max 8) a szintén 4-es értékkel..

És a vérpotenciált sem lehet kezdéskor az egekbe lőni, ha minden igaz, akkor úgy lehet induláskor egyel nagyobb a minimumnál, hogy a karakter Blood Leech ragadozó típussal indul, lényegébe vámpírokból étkezik, ha teheti, ami azért nem egyszerű kezdő karakterrel..

 

Hát, be kell valljam már a V20 pár megoldása se jött be, az ötödik kiadást pedig nem tudom nem egy egyértelmű downgradeként értelmezni. De ez eléggé szubjektív.

 

Nagyon Requiem szagú sok tekintetben. Például pont a felemlegetett blood potence eléggé furcsa V:tM-ben, meg vannak még "furcsaságok". 

 

A fejtegetésébe most nem mennék bele mert nem a témához kapcsolódik, de alapvetően nekem tetszik a generációk opresszív mivolta, egy olyan "fal" amit csakis egy igazán szörnyű dologgal (vagy pár nagyon titkos másikkal, ami általában sokkal nehezebb/költségesebb/veszélyesebb) lehet átugrani. 

 

Valódi játékban persze, általában a karakterek hasonló "erőszinten" kezdenek a legtöbb mesélőnél akinél játszottam (meg nálam is). Kivétel persze ha pont egy aszimmetrikus ötlet amit játszani szeretnénk (lásd. domitor és a ghoul csapata).



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 14:34

Az 5. kiadás amúgy is borít kicsit a generációk "erőegyensúlyán", meg a játszható generációt is visszavette...

3. kiadásban 13. generációsként kezdtél, s emlékeim szerint előnnyel letornázhattad 8ig.. középkorban 12-vel kezdve 7ig..

5. kiadásban meg kell egyezni a mesélőnek és a csapatnak a tagok korát és generációját illetően.. hacsak a mesélő nem extrém engedékeny, akkor nem lesz egyik csapattag 500 éves 8. generációs, míg a másik 2 éves 13. generációs..

Meg eleve a "legöregebb" indítható csapat is 240 éves és 10 generációs..

Generáción meg nem is lehet variálni előnnyel a kezdéskor, nincs többé alacsony generáció merit..

Ami miatt meg jól bekavarták, hogy a vámpír erejét igazából nem (csak) a generáció határozza meg,hanem a vérpotenciál. A generáció csak behatárolja, hogy mennyi a minimum és maximum vérpotenciál. De átfedések még így is vannak, és simán lehet, hogy egy 9' generációs a 4-es vérpotenciáljával (min 2, max 5) ugyan olyan erős, mint egy 6. generációs (min 3, max 8) a szintén 4-es értékkel..

És a vérpotenciált sem lehet kezdéskor az egekbe lőni, ha minden igaz, akkor úgy lehet induláskor egyel nagyobb a minimumnál, hogy a karakter Blood Leech ragadozó típussal indul, lényegébe vámpírokból étkezik, ha teheti, ami azért nem egyszerű kezdő karakterrel..

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 14:15

Hát, leginkább én is arra tippelnék, hogy a Tremere-t eddig túl gúzsba kötötte a klánt átszövő vérkötelék, nem volt meg a szabad akarat (látszata)

Mert amúgy játszható, nekem speciel volt is 3. kiadásra (és lehet hamarosan 5e-re is lesz egy....)

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 12:01

Miért, eddig nem volt játszható Tremere?

 

Ehhez tolmácsot kérnék.

 

Saját tipp:

 

Az utalás a Tremere vérsűrítésére lehet, ami viszont se a tulajdonságok tartós növelésére, se más képességek elsajátítására. Illetve, meg kell osztani a sikereket a generáció növelése és az időtartam között, illetve ugye Ölelésnél sem segít.  (Revised szerint, legalábbis)

 

Persze egy-egy szituációban jól jön és igen potens, nem hiába a Path of Blood harmadik szintje.

 

 

Ellenben a játszhatóság kérdése talán fontosabb, hiszen főleg Ifjak esetén kérdéses, hogy mennyire engedik "szabadon bóklászni". Ugyan a Caitiffnál népszerűbb volt nálunk, de az évek alatt elenyésző volt a Tremerét játszók aránya. Egyszerűen azért mert a legtöbben nem akarták bevállalni a kötöttségekkel együtt, bármennyire is érdekes dolgokat tudnak csinálni. Full Tremere parti pedig még nem volt, tipikusan 1-1 játékost érdekelt csak a koncepció nálunk. Ami nem baj, de ezért főleg nem játékos karakterek képviselték a klánt.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2429 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.22, 09:55

Miért, eddig nem volt játszható Tremere?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.21, 22:24

Az alacson generáció szerintem a leghaszontalanabb háttér. Sok játékosnak csak azért kell, hogy Uralom-immunitást kapjon a gyengébb vérűekkel szemben. Minden más háttérből sokkal többet ki lehet hozni.

8-9. generáció elég ritka szerintem, és ha "reálisan" nézed, akkor érdemben ki sem lehet hozni egy ilyen karaktert, hiszen egy 8. generációs Újszülötthöz kell egy 7. generációs Atya, aki biztos nem fogja hagyni, hogy az értékes vére esetleg pazarba menjen (lásd Mozart esete az asszamitákkal). Szóval egy ilyen karakternél a szabad pontokat lehet a járulékos extrákra költeni.

Mesélőként én azt mondanám, hogy nem is hozhatsz ilyen generációs karaktert, csak a következő feltételekkel... - és itt lenne egy hosszú lista az atyád által adott, de szabad pontokból általad fizetett hátterekről, a klánodról, a statjaid leosztásáról (mert hogy az atya választott téged, nem te őt, ha nincs meg az a kritikus jártasság-szint, ami neki kell egy gyermekben, nem téged választ).

Igen, ez eléggé odavág a karakteralkotás művészi szabadságának, de ha nem tetszik, még mindig lehet 10-13. generációst hozni.

Ha meg ilyen "átjöttem egy másik városból kalandozni" jelleggel hoz valaki karaktert, akkor üdv a 13. generációban, kb őket senki sem hiányolja.

Bulldy

 

Tisztában vagyok azzal hogy a legtöbben táp miatt veszik csak fel, de azért szerintem ez egy "felnőtt" karakterre építő játékban azért nem egy olyan dolog amire a mesélőnek fókuszálni érdemes.

 

Egyébként egyetértünk abban hogy egy alacsony generációs karakternek sok mindennek meg kell felelnie, és megfelelő történettel kell rendelkeznie. Csak arra próbáltam utalni, hogy elméletben a "sok pontos" hátterek komoly dolgokat jeleznek, és az alábbi eszmefuttással próbáltam megindokolni, hogy ez miért van így még az öregebb karakterek esetében is (lásd ugye DA. karakterek is csak egy generációval vannak alább).

 

"Otthon" én is tizedikben szabom meg az alsó határt alapesetben (Modern Nights), ozt győzzön meg a játékos hogy miért legyen a karakter mégis alacsonyabban.

 

Nálunk valamiért a hígvérű Senkiházi sose volt népszerű, pedig aztán ott tényleg azt mondtam hogy nyugodtan hozzon szinte azt amit akar :D . Pedig érdekes dolgok lennének a tarsolyomban ha valaki egyszer előáll egy megfelelő koncepcióval.

 

Talán a dolog nyitja valóban az, hogy sokan vákuumban képzelik el a karaktereket és az Atya szerepe gyakran redukálódik (meghalt, otthagyta, etc. DE alacsony generációs volt). Ami szerintem egy olyan gyerekbetegség amit én, és még sokan mások is elkövettek amikor elkezdtem vámpírt mesélni. Kinőhető mint a tápolás alles zusammen.

 

Segíthet még az is, ha a játékosok ugye alapból mint mortal vannak indítva, a generációt meg majd eldöntik az NPCk akik beölelik. Mondjuk ezt se lehet akárhányszor eljátszani, de a tapasztalataim szerint ez jó abban hogy megváltoztassa a játékosok perspektíváját (persze ha valakit egyszerűen nem érdekel a WoD játékstílusa/feelingje akkor kell választani másik játékot, ebből legalább ez is kiderül általában). Vagy alapból jól vezeti be őket a világba. De ez már másik téma.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1764 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.21, 22:02

(...)

 

Ki mit gondol erről?

 

A V5 settingben eszközölt változtatásai közül az egyik kedvencem (a játszható Tremerék mellett), hogy az alacsony generációs karakterek szinte mind elhúztak a Közel-Keletre dzsihádozni, és átadták a terepet a fiatalabb generációnak, úgyhogy szerintem jó irányban tapogatózol.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6535 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.21, 21:38

Az alacson generáció szerintem a leghaszontalanabb háttér. Sok játékosnak csak azért kell, hogy Uralom-immunitást kapjon a gyengébb vérűekkel szemben. Minden más háttérből sokkal többet ki lehet hozni.

8-9. generáció elég ritka szerintem, és ha "reálisan" nézed, akkor érdemben ki sem lehet hozni egy ilyen karaktert, hiszen egy 8. generációs Újszülötthöz kell egy 7. generációs Atya, aki biztos nem fogja hagyni, hogy az értékes vére esetleg pazarba menjen (lásd Mozart esete az asszamitákkal). Szóval egy ilyen karakternél a szabad pontokat lehet a járulékos extrákra költeni.

Mesélőként én azt mondanám, hogy nem is hozhatsz ilyen generációs karaktert, csak a következő feltételekkel... - és itt lenne egy hosszú lista az atyád által adott, de szabad pontokból általad fizetett hátterekről, a klánodról, a statjaid leosztásáról (mert hogy az atya választott téged, nem te őt, ha nincs meg az a kritikus jártasság-szint, ami neki kell egy gyermekben, nem téged választ).

Igen, ez eléggé odavág a karakteralkotás művészi szabadságának, de ha nem tetszik, még mindig lehet 10-13. generációst hozni.

Ha meg ilyen "átjöttem egy másik városból kalandozni" jelleggel hoz valaki karaktert, akkor üdv a 13. generációban, kb őket senki sem hiányolja.

Bulldy

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.21, 21:20

Tulajdonképpen ez nem egy kérdés, inkább egy gondolat amit fel szeretnék vetni. Ellenben erre megfelelő témát nem találok, szóval gondolom ide is jó lesz, mert általában szól a V:tM-ről.

 

Nevezetesen az utóbbi időben sokat gondolkodtam a generációról, egészen pontosan a krónikákban való ábrázolásáról.

 

Alapvetően a könyvek elég eklektikusak ebből a szempontból (példakarakterek és nevesített NJK-k terén is), illetve a vámpírság ~20 000 éves történetében elég kevésnek tűnik az a 13 generáció (ugye akkor is ha minden generáció kétszáz évente ölelne egy újabbat gyorsan a Híg Vér korában lennének). Erre magyarázat az, hogy az alacsonyabb generációk mindig is jelen voltak, de nagyobb arányban hullottak el/ bármi más. Igazat megvallva ezt elengedném, fogadjuk el. Ha kell, ki lehet találni pár megoldást.

 

Az ábrázolásuk a játékban ami jobban foglalkoztat.

 

Ugye mint kezdő mesélő bennem is élt (meg sokakban másokban is, áttekintve a kérdezz-felelek topikokat) az a feltételezés hogy a Középkorban mindenki 6-8 genes volt, tehát minden öregebb vámpír itt helyezkedett el. Amivel, mindent végiggondolva, az a fő bajom hogy egyszerűen nem igazán "reális" hogy az ekkor aktív öregek pont ne mennének majd később torporba, utat engedve a "fiataloknak". Tehát a Modern Éjszakákban már reális hogy az ő gyermekeik, akár a 9-10.-ik generáció, is hatalmi pozíciókba kerüljön . Így már rögtön kontextusba kerül a Generáció háttér is, van "öt pontos csoda" ha egy Újszülött a 8. generáció tagja lesz.

 

Persze a Nagy Anarch lázadás bekavart, biztos volt sok Vérvirág, de összességében nem hiszem hogy ez ellensúlyozná a "fáradó" öregeket. Főleg azért nem, mert az ipari forradalom népességnövekedésével arányosan nőhetett a vérszívók száma is, és ez megintcsak esélyessé teszi azt, hogy sok "hígabb vérű" ancilla legyen. 

 

Hiszen tulajdonképpen a rátermettség és a gyors gondolkozás sokkal hasznosabb mint bármilyen diszciplína, továbbá azért a hatos és az ötös szintek között sincs akkora különbség. És akkor már csak a Dominate és a körönkénti vérpont/max vértartalék marad, amit csak egy "aréna" szituációban nem lehet megkerülni.  Nem is beszélve arról, hogy az alacsony gen csak -potenciál- és nem feltétlen egy az egyben jelent hatalmat.

 

Tapasztalataimat összegezve arra jutottam, hogy jobb ha a vér "hígabb" még a befolyásosak között is, így sokkal értékesebb és érdekesebb lesz az a krónika szempontjából ha felbukkan egy "régi Öreg" talán pont mélyálomból ébredve.

 

Ez olyan szempontból is jó, hogy a játékosok számára a diablerie sem fog annyira "szükséges" dolognak tűnni, mert nincsenek teljesen elnyomva pusztán a generáció miatt (hanem a tapasztalat, kapcsolatok stb. lesz a fő erő). Persze a másik oldalról pedig még inkább erősebb lesz a kísértés, mert relatíve "ritka" hatalmat lehet vele szerezni. Ez a kettősség persze eddig is megvolt, de szerintem így hatásosabb.

 

Ki mit gondol erről?



mgnrb

mgnrb

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.18, 09:46

Szervusztok

 

Nem tudjátok, van valami olyan vampire ösvény, ami nagyjából párhuzamba állítható a magus-os ranagol hittel, vagyis ez az önmagunk tökéletesítése minden áron, a többiek felülmúlása, a gyengék eltaposása blablabla. ?

Szia !

 

Igen van. Bár alapjáraton a vámpírok mentalitása közel áll Ranagol felfogásához, hisz az emberség csökkenése és a hatalomvágy jellemző rájuk.

Útmutató a szabbathoz: A Hatalom és a Belső hang ösvénye - ez hasonlít legjobban Ranagol tanaihoz. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]