Ugrás tartalomhoz


Fotó

Vampire kérdezz-felelek # 7


  • Válasz írásához lépj be
1435 hozzászólás érkezett eddig

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1788 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.24, 15:28

Mefres:

A Pure Blood háttérnek mi köze a vérének a potenciáljához? Mármint leszámítva azt, hogy a nevében benne van, hogy vér. Mert ugye a vérfarkasnál lényegében az csak azt jelzi, hogy az ősei milyen régóta választják ugyanazt a törzset, szóval kvázi szociális háttér csupán.



Mefres

Mefres

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.24, 13:41

Nálam is a halandó vér, az halandó vér, semmi extrát nem ad. Én a következő esetekben adok extra hatást:

- changeling: ahogy az előbb leírtam.

- vérfarkas: szintén a Mesélők Könyvében leírtak alapján, a Pure Blood háttér mértékétől függő bónusz az Őserőhöz és Gyorsasághoz. A hátránya, hogy növeli az Őnuralom dobás célszámát Őrjöngés ellen pontonként.

- múmia: minden elszívott vérpont dupla Vitae-t ad. A hátránya, hogy minden pont után növeli ideiglenesen a vámpír emberségét abból a szempontból is, hogy milyen bűnök alapján jár emberség vesztés (lásd: Mummy: the Resurrection).

- vadász: felvehető olyan előny/hátrány, ami mérgezi a vérszívókat, vagy dupla Vitae-t ad.

- feltámadott: a vére ihatatlan.

- beteg/mérgezett ember vére: általában (azon kívül, hogy nem táplál) halálos sebszintet ad a vámpírnak minden vérpont után.

- diablerie: az alapkönyvben leírtak szerint, függően a támadó és az áldozat közötti generációs szakadéktól még rögtönzök valamit mellé.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2528 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.24, 11:17

Semmilyet, szerintem mindenki megijed, ha ráugrik egy vámpír, és jön az adrenalin (+1 gyorsaság a felturbózott vér 22,645 másodpercen belüli elfogyasztása esetén), a mindenféle testnedvek (-0,25 karizma a vámpírra óhatatlanul átragadt árnyalatnyi csövesszag miatt, kóbor kutyáknak viszont vonzó) meg a lelki károsodás (0,045 százalékos eséllyel a vámpírt innen fogva félelemmel táplálkozó gonosz szellemek fogják csesztetni az Umbrából, mert kérnek még)...

 

Szóval ez elég felesleges, ahogy az előttem szólók is mondták.



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 980 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.24, 07:44

 

A Szabbatos karakter alaposan ráhozza a frászt, így a célpont menekül az életéért de nyúltempóban. A Vére rendkívül magas koncentrációban tartalmaz adrenalint.

 

Engem cssak az érdekel, hogy mikor nem kerülget a frász valakit amikor egy vámpír felfedi magát és éppen meg akarja enni. Akkor a logikád alapján az összes Nosferatu, Tzimizce, meg Gangrel vámpír (akiknek a megjelenése enyhe szívrohamot válthat ki) egyes gyorsasággal rohangál evés után ha felfedte magát a prédája előtt? Akarod te ezt?

Plusz ha a játékosaid következetességet kérnek számon rajtad akkor jöhetnek ezután a hülye viták hogy mennyire kell ráijeszteni valakire, és mennyire kell megfuttatni hogy "bónusz járjon érte". Én nagyon vakvágánynak tartom az elképzelést.



Pandemonium

Pandemonium

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.23, 22:06

Köszönöm a választ :D

 

Ha már ivászat akkor érdeklődnék ez valaha előkerült e nálatok?

 

 

Helyzet: Szabbat karakter vadászik

Célpont: Éjszakai kocogó a parkban

A Szabbatos karakter alaposan ráhozza a frászt, így a célpont menekül az életéért de nyúltempóban. A Vére rendkívül magas koncentrációban tartalmaz adrenalint.

 

Végül sikeres lesz a vadászat és a Szabbatos jól lakik, a fickó meg erős vérveszteséggel úszik egyet a

kacsaúsztatóban.

 

Játéktechnikailag én vettem a játékos Szívósságát és annak megfelelő óráig adtam neki ideiglenesen egy pontnyi Gyorsasság diszciplinát. De ez csak egyik eset a sok közül...mikor ,hogy sikerül...házibarkács :D

 

Mint mesélők ti milyen bónuszt adtok a játékosnak egy adrenalin kóstolás után?

 

Üdv!

 

Ilyen szintű plusz adrenalinért (ami igazából bármely áldozatban, akire ráijesztenek termelődhet) semmit sem adnék, a Gyorsaság plusz pontok drogok hatása után járhatnak az könyvek szerint, ami jóval kellemetlenebb, mint némi adrenalin.

 

Üdv,

P.



Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.23, 20:34

Köszönöm a választ :D

 

Ha már ivászat akkor érdeklődnék ez valaha előkerült e nálatok?

 

 

Helyzet: Szabbat karakter vadászik

Célpont: Éjszakai kocogó a parkban

A Szabbatos karakter alaposan ráhozza a frászt, így a célpont menekül az életéért de nyúltempóban. A Vére rendkívül magas koncentrációban tartalmaz adrenalint.

 

Végül sikeres lesz a vadászat és a Szabbatos jól lakik, a fickó meg erős vérveszteséggel úszik egyet a

kacsaúsztatóban.

 

Játéktechnikailag én vettem a játékos Szívósságát és annak megfelelő óráig adtam neki ideiglenesen egy pontnyi Gyorsasság diszciplinát. De ez csak egyik eset a sok közül...mikor ,hogy sikerül...házibarkács :D

 

Mint mesélők ti milyen bónuszt adtok a játékosnak egy adrenalin kóstolás után?

 

 



Mefres

Mefres

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.21, 23:26

Vampire: Mesélők Könyve 156.o - Elbűvölő élelem bekezdés.

 

Röviden: elbájolt lesz, amíg csak egy pontnyi tündérvér is van benne, és látni fogja a kimérákat, és a changelingek valódi alakját, de ki van téve annak az őrületnek, ami a changelingeket is megfertőzheti, ha elrontják a Bátorság próbát, aminek a célszáma az elfogyasztott vérpontok száma + 3. Balsiker esetén maradandó elmebajt kap.



Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.21, 22:05

Tudom javarészt a mesélő dolga ezt kisilabizálni,de nincs valamiféle hivatalos forrás ahol rátalálhatnék arra,hogy mi lesz azzal a Vértestvérrel aki Changeling vért iszik?



Tanca

Tanca

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.06, 17:33

Tudom, hogy nem ide kellene írnom, de reménykedem itt több szerencsém lesz mint az apróhírdetésben. Már egy ideje elterveztem egy torreádor karaktert, és nagyon szeeretném kipróbálni egy jó kalandban. Jeleneg BP-n vagyok és nem ismerek senkit aki ilyenre vevő lenne, vagy olyan csoportot ahová betársulhatnék. Pedig télleg kíváncsi vagyok mit hozhatnék ki belőle. Ha vaki tudna nekem segíteni (online játék nem érdekel) esetleg lenne olyan csapat aki szívesen lát új tagokat annak nagyon örülnék.
(pm-be légyszi)



Mefres

Mefres

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.04, 16:22

Az alapkönyv alapján ez a játékos és a Mesélő közös munkája kell, hogy legyen. Nyilván esetenként változó, és nem kap a játékos szabad kezet attól, hogy a karaktere tudása megüt egy mércét. Még azt írja a könyv, hogy az új ösvény megalkotásához 5-nél magasabb Taumaturgia kell (tehát 7-es Generáció, vagy kevesebb - ez elég ritka egy játékosnál).

 

Ja, és tp kölstége is van, hiszen, ha megalkotta, akkor meg is tanulta. Tehát minden szintet meg kell venni, mintha másodlagos ösvényt tanulna.


Módosította Mefres: 2014.09.04, 16:25


Pandemonium

Pandemonium

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.03, 07:38

Köszönöm a választ

 

Íme egy újabb kérdés.

 

MI a pontos feltétele egy Thaumaturgia vagy Nekromancia ösvény és  rituálé készítésének?

 

Üdv!

 

Egészen pontosan amit az adott történet mesélője a karakter számára meghatároz. Könyvek most nincsenek előttem, gondolom vannak ajánlások, hogy melyikhez milyen képességekkel, diszciplína szinttel kell rendelkezni.

 

A rituálék megalkotása szerintem egyszerűbb, mint egy ösvény kidolgozása, nálam annyi lenne a megkötés, hogy Taumaturgia/Nekromancia (elsődleges ösvény) 5+ valamint, ha a rituálé kapcsolódik valamelyik ösvényhez, akkor a hatás alapján az adott ösvényben egy bizonyos szinttel rendelkezzen a karakter. Ezek után lehet dobássorozat vagy a egy történetszál a rituálé megalkotása.

 

Üdv,

P.



Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.09.01, 09:29

Köszönöm a választ

 

Íme egy újabb kérdés.

 

MI a pontos feltétele egy Thaumaturgia vagy Nekromancia ösvény és  rituálé készítésének?


Módosította Zaethus: 2014.09.01, 09:30


Pandemonium

Pandemonium

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.31, 07:24

Üdv!

 

Nálam a várostól, a helyzetétől, a történetétől és a történettől függ, hogy mennyire aktívak/léteznek ezek az elemek. Nincs egy általános szabályom vagy táblázatom erre, éppen ahogy jól esik. Démonok lehetőleg minimalizálva, ha van olyan karakter akinek van kapcsolata, akkor megjelenhetnek, de a történet mindenek előtt.

 

Egy Baali vagy más Infernalista csak a Daimonion Diszciplinát birtokolja vagy netán megtámogatjátok egy kis Sötét Thaumaturgiával?

 

 

Megint egy olyan kérdés, ami a karaktertől függ, nincs rá általános szabály vagy leírás. Ha a karakter indokolja akkor adható neki bármi más is a Sötét Taumaturgián kívül is.

 

Üdv,

P.

 



Zaethus

Zaethus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1385 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.30, 20:25

Baali kedvelő mesélők hozzátok szólok.

 

Nálatok Npc létszámilag egy városban mennyi a  Baali?

Tehát én most arra gondolok,hogy nagyvárosonként mekkora a "Démonok" aktivitása :D

 

Ehhez kapcsolódó kérdés.

Egy Baali vagy más Infernalista csak a Daimonion Diszciplinát birtokolja vagy netán megtámogatjátok egy kis Sötét Thaumaturgiával?

 

Utóirat: Nem vagyok híve a powergamingnek, a mockos kisz infernalizmusz csak színesítő elem nálam :D :D :D



Bence666

Bence666

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 27 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.28, 19:19

Ohyner: A tzimisce klánkönyvben lévő példa falka tagjai között van egy hasonló koncepciójú "gyerek-vámpír". A neve Sunshine. Talán a leírásában találsz némi infót az ilyen estekről... Persze miután megvetted a könyvet  ;)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6651 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.27, 20:50

Én egy gyerekből teremtett vámpírnál csak az induló Erő és Állóképességet korlátoznám kettőre és azt is csak Ifijú vagy fiatalabb karakterek esetén. Ölelés után teljesen mindegy az eredeti emberi izomszerkezet, nem azon alapszik az erő a későbbiekben. Pont elég hátrány az, hogy ha akar ezekben magasabb értéket, akkor kettőről kell tapasztalati pontból növelni.

 

Bulldy



Ohyner

Ohyner

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.27, 12:53

Természetesen a manipulációt használó ösvényeknél zulo alakban 0 a tulajdonságérték, tehát csak a koldun varázslás értékével megegyező kockával dobhat rá.

 

A méret amúgy egy jó kérdés. Ha jól emlékszem azt írja a könyv, hogy két és fél méter magas bestiává változik. Na most ha veszünk egy átlagos 175cm magas férfit (aminél azért akadnak kisebbek is), akkor ez jelentős növekedés. Tehát ha kisebb is lesz a gyerek zulo a 140cm alap magasság miatt, akkor is 190-200 centiméteresre biztos megnő. De azt is el tudom képzelni, hogy minden esetben hasonló nagyságú zulo jön létre a vér ereje miatt.

 

A koldun mágiánál van elsődleges ösvény? Mert én sehol nem találtam a kiadványokban, de itt olvastam fórumon, hogy valaki azt írta a szellemek útja minden koldun esetében az elsődleges.



Csontrago

Csontrago

    New Promethean

  • Fórumita
  • 453 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.26, 22:24

Ez a korlát szerintem csak 8. generációig vonatkozik, és ha hetes genessé válik, akkor már lehet neki három, mivel ez a gen. a felnőtteknek már az ötöt kitolja hatra. Jól gondolom?

 

 

Szerintem jól gondolod, minél magasabb generációba tartozol úgy erősödhetsz tulajdonságokban is. 

 

A kis drága szörnyeteg ha felveszi a Zulo alakot, akkor megnövekedik vajon 5-re az erő és az állóképesség? Szerintem igen, mivel ez nem egy természetes állapot, hanem a vér ereje hívja életre. Illetve a zulo alaknál nincs kikötve, hogy nem növekedhet a generációs megkötés fölé.

 

 

Hát, hárommal nő minden fizikai tulajdonsága, Gondolom ez vonatkozik a gyerek hátránnyal rendelkező klánbeliekre is. Mondjuk annyi, hogy az alakot én alacsonyabbnak képzelném el, és nem lesz belőle egy két méter magas dög, hanem mondjuk 1 - 1méter 50 centis szörny.

 

 Zulo alakban lehet használni a koldun mágiát? Nem találtam rá tiltást, gondolom igen

 

 

Elvileg tényleg lehet, bár lehet, hogy azért valami nehezítés. Például, hogy ha kell valami szociális tulajdonság akkor az nehezen kivitelezhető, hiszen a zulo alakban ilyen nincs. De aki járatosabb a koldun mágiában az majd megmondja, hogy mit lehet és mit nem :) 



Ohyner

Ohyner

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 135 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.26, 18:50

Üdv!

 

Egy újabb beteg és szeretni való szörnyeteg kezd el körvonalazódni az egyik krónikában. Viszont lenne pár kérdésem. Ha felveszem a gyerek hátrányt, akkor az erő és az állóképesség maximumom 2, de vér költésével növelhetem.

Kérdések:

Ez a korlát szerintem csak 8. generációig vonatkozik, és ha hetes genessé válik, akkor már lehet neki három, mivel ez a gen. a felnőtteknek már az ötöt kitolja hatra. Jól gondolom?

A kis drága szörnyeteg ha felveszi a Zulo alakot, akkor megnövekedik vajon 5-re az erő és az állóképesség? Szerintem igen, mivel ez nem egy természetes állapot, hanem a vér ereje hívja életre. Illetve a zulo alaknál nincs kikötve, hogy nem növekedhet a generációs megkötés fölé.

Bármilyen más egyéb diszciplína képes-e ezt megnövelni a hatás idejére? Pl. az alakváltás az ezerarcnál? Mert szerintem igen.

Zulo alakban lehet használni a koldun mágiát? Nem találtam rá tiltást, gondolom igen.

 

Fontos lenne a válasz, hogy tudjam mire számítson a kis babaarcú angyali szentem, ha véletlen valaki könnyű prédának nézné ezt az elveszett kisgyermeket. 



Mefres

Mefres

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2014.08.06, 05:51

Oziriszról már elmondtam a véleményem: szerintem előbb vált vérvonallá, és csak ezért alakult ki nála a Bardo (ez meg abszolút az én gondolatom, ezt akartam eleve kisakkozni, ugye). Mint említettem pedig, a Cairo by Night leírása szintén valószínűbbnek tartja, hogy a híg vér szindrómában szenvedett 4. generációs létére, minthogy egy Matuzsálem képes legyen arra, hogy saját diszciplínát alkosson. Az igazságot persze nem tudhatjuk meg, mert csak ködös utalások vannak, ezért érvként felhozni Ozirisz példáját a jelenlegi tudásommal még én se merem, így csak azt tudom kijelenteni, hogy valószínűbb, hogy előbb volt volt vérvonal, mint hogy létrejött volna a Bardo, mivel számos példa van a vérvonalak diszciplína mutációjára, de a Matuzsálemek ilyenforma tevékenysége (Ozirisz nagyon kérdőjeles esetét leszámítva) példátlan.

 

Saulot és Ennoia: Ők Ősatyák, tehát minden joguk megvan rá, hogy új diszciplínát alkossanak.

 

A Baali már csak az "Ölelés" körülményei miatt is biztosan előbb volt vérvonal, mint hogy kifejlesztették volna a Démonizmus diszciplínát (ugye, ha vérvonalként születnek meg, akkor a megváltozott vérük indokolja az új diszciplína kialakulását).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]