Ugrás tartalomhoz


Icewind Dale


  • Válasz írásához lépj be
1137 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.07.11, 16:26

Azért nem lesz IWD2 Enhanced Edition, mert nincs meg az eredeti forráskódja...

http://www.pcgamer.com/icewind-dale-2-cant-be-enhanced-because-the-source-code-is-lost



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.11, 17:16

Az biztos, hogy az IWD helyszínei gyönyörűek, nekem a legnagyobb motivációm anno az volt, hogy megnézzem mik vannak még a játékban. :)

Nekem a BG-sorozat inkább szerepjátékos, mint az IWD, utóbbiból csak annyi szerepjátékra emlékszem, hogy a tolvaj karakternek volt valami kis sztorija egy fogadóssal. Hiányoznak az NJK párbeszédek, küldetések, történetszálak, a világban sem tudok úgy elveszni, mint a BG2 esetében.

Hm, csak ki kellen tolni TV-re a képet és valami űber felbontásban végigtolni ezeket. :)

(Bár még a Divine Divinity: Original Sin is ott van Xbox-on. Az sem rövid játék...)

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.08, 18:09

Szép munka! :)

Én az IWD-t egyszer játszottam végig, nagyon tömény dungeon crawl volt nekem.



Töménynek tömény, illetve így visszagondolva hosszabb a kelleténél.
Rengeteg szabadidőm azért nincs, egy "játékülésre" (~30-40 perc) kábé egy dungeon szintet tudtam megcsinálni, és nem nagyon foglalkoztam az optimális megoldással. Ha átvittem elsőre sebesülten, akkor úgy mentem tovább.

 

A vége felé (Lower dorn's deep) éreztem, hogy kicsit sok, ott kellett volna véget érnie a játéknak. Pláne azért, mert ott már gyakori a látványos (szép, monumentális, stb.) helyszín, ahol valójában nincs gondolkodnivaló: Boss + nagyon dúrva közelharcos lények, nincs "feladvány" jellege a dolognak. Pl. a Great forge egy nagyon szép háttér, lávával, óriás evezősök számára épített vas hajóval, de valójában nincs ott csak egy pap akit le kell csapni, meg a ~10 tűzóriás, akik egy ütéssel megölnek bárkit (~90 sebzés körül).

Ehhez képest a játék elején-közepén az összeomlott torony (az első szintre a harmadikról lehet visszajönni), a törpe városban a mindig visszatérő lich, vagy szintén ott a titkos terem ahol a szimbólumokra lépve lehet deaktiválni a csapdát azért egy fokkal érdekesebb.

 

A játék legvégén már tényleg csak végigszaladtam, érdekelt, hogy ezzel a hendikeppes csapattal le lehet-e győzni a démont. (Pomab, a tükrös szobában jobban megizzasztott egyébként, mint a főellenfél. Pomag majdnem megölt valakit, Belhifetnél ez a veszély nem állt fenn)

 

 

Még annyit megjegyeznék, hogy annak ellenére, hogy dungeon crawl, saját kezüleg generált csapattal, szerintem több szerepjátékos elem van benne, mint a BG-kben. Elsősorban a karakterosztály/jellem miatti beszélgetésekre gondolok.


 

Most a BG2EE-t tolod? ;)

 

 

Ebbe nem fogok bele, mert sosem szerettem a BG2 varázslós fókuszát.

Addig nehéz "kisakkozni" hogy hogy lehet leszedni a védelmeit, amíg rá nem jön az ember, hogy a true sight+breach+ruby ray (korábban secret word) majdnem mindig elég... Onnan kezdve meg elég unalmas.

 

A Planescape-en gondolkodtam, de sosem szerettem a harcot abban a játékban. (bénán irányítható) Tudom, mindenki azt mondja, hogy nem a bunyó a lényeg, de engem ott mindig agyonvertek, úgyhogy annyira mégis lényeges, hogy ne győzzenek le, ha elkerülhetetlen az erőszak :)


Módosította galu22: 2017.06.08, 18:11


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.08, 11:36

Szép munka!:)

Én az IWD-t egyszer játszottam végig, nagyon tömény dungeon crawl volt nekem.

Most a BG2EE-t tolod? ;)

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.04, 22:57

Végigjátszottam az IWD:EE-t is.

1)
Vannak apróbb javítások és módosítások. Ezek részben grafikai módosítások (a grease/web például ronda lett), részben játéktechnikaiak (pl. a sleep jellegű varázslatok leesnek a célpontról, ha találatot kap... emiatt a command és a sleep kapásból használhatatlan lett).
Külön kiemelném, hogy a Pale Justice "nincs a helyén" csak egy quest végrehajtása után teszi oda a játék. (emiatt, ha nem tudod mit kell csinálni, nem fogod megtalálni, nekem sem lett meg)
Meg vannak változtatva a specialista varázslók ellentétes iskolái is, már nem a conjurer a legjobb iskola. (talán a diviner a nyertes)
Van néhány "visszaállított" az eredeti verzióból kivágott mellékküldetés.

2.
BG2 fegyverkategóriák lettek bevezetve, dual wield, singe weapon style, katana, miegymás. A fegyverekből minden esetben van mágikus változat. (+1 katana már a vale of shadows-ban, meglepően korán)

3)
BG2 kitek itt is át lettek emelve, néhány picit módosítva. (pl. Helm papja nem bármilyen semleges, hanem LN-TN-LG-LE lehet - így azért értelmesebb).

4)
a kit-ek néhány esetben nem igazán használhatóak ki. Jó példa erre az assassin, mert hátbaszúrni nem nagyon lehet a játékban (vagyis lehet, csak attól még az áldozat 15 haverja ott marad), a méregre pedig az összes élőhalott immunis.
Néhány esetben pedig talán túlságosan erősek: az undead hunter a játékban található ellenfelek nagyjából felénél megkapja a sebzésbónuszát.


5)
új és átalakított kit-ek is vannak. Újak a dark moon és a sun soul (monk), Tempus és Tyr papja, a shadowdancer (tolvaj), a defender (harcos), a blackguard (paladin) és a disciple (sorcerer).
Két hagyományos osztály, a normál bárd és druida erősebb lett. (a bárd többféle dalból választhat, a druida pedig hamarabb - ötödik szinttől - kap állati alakokat, amik erősebbek is)

6)
azzal, hogy az IWD-ben sokkal erősebb tárgyak elérhetők, túl erős a dual wield. (bár a pajzsok közt is vannak nagyon jók)




Végigjátszás

direkt egy béna csapatot csináltam, meg akartam nézni, hogy meg lehet-e csinálni nem minmaxolt brigáddal.

1. human cavalier, 12/16/10/8/13/17
Végig jól állta a sarat, és a statjai ellenére folyamatosan 20% körül volt a részesedése a hentelésből. A Pale Justice nincs a helyén, de így is lehetett válogatni +3 kardok közül.

2. dwarf fighter/cleric, 17/10/15/9/16/8
Elsősorban tankként szerepelt, illetve gyógyított a harcok közt. Ezen kívül csak néhány olyan varázslatot memorizáltam, amit a druida nem ismer (protection from evil 10', silence 15', resist fire/cold). Buzogányra és láncos buzogányra, majd kalapácsra volt képezve, mindből találtam +3 (vagy jobb) változatot.

3. human sorcerer, 13/12/9/16/10/15
belefért, hogy beszélgetős statokat adjak neki, egyébként végigparittyázta a játékot. Netes leírások nélkül is be lehet tippelni, hogy mire van szükség :)
Végigjátszás után: grease-identify(-friends), web, haste-invisibility 10'(-slow), emo:hope-emo:courage-stoneskin, chaos-cloudkill. Ebből csak a haste-et nem választottam be, mert arra számítottam, hogy az improved változattal ki lehet váltani, de nem így van.

4. human druid, 12/9/11/10/18/15
A játék során találtam egy italt, ami -1DEX +2WIS módosítót adott neki. Végig hasznos csapattag volt, az entangle+spike growth a nagyon sokáig hasznos és hamar elérhető. A produce fire jól jött trollok ellen, a static charge nagy sebzést okoz, és többször is előjön egy dungeonkúszás alatt, majd jön még a spike stones, entropy shield, heal, fire elemental...
Továbbá ha szükséges volt, bármikor be tudott ugrani frontembernek (winter wolf, polar bear, fire elemental shapechange). A pontos szabályokat nem értem, de a felszerelés bónusza sok esetben megmaradt állatformában is.

5. elf archer, 13/18/14/8/14/8
Hát, az igazi hentes ő volt a csapatban. alapvetően 40% körül volt a killcount végig, bár be kellett osztani a +3 nyilakat, hogy a végső bunyóra is maradjon. (lower dorn's dep íjászoktól lehet lootolni ~100-150 darabot, máshol nem kapható).
Ha szigorúan nézzük jobban jártam volna egy elf harcossal. Longbowra specializálva majdnem ugyanezt tudja, de tehet 2 pontot mondjuk kétkezes kardra, viselhet vértet, és ha nagyon kell, beállhat előre darálni.

6. halforc fighter/thief, 19/17/10/12/9/8
Elsősorban cipekedni volt a csapatban, meg hogy kipróbáljam mire jó a lopakodás+csapda. Egy csapdakereső-zárnyitó kell, de nem jöttem rá, hogy mivel és hogyan érdemes megosztani. Ez sem volt az igazi.


MEgfigyelések:
- szerintem a dragon's eye-severed hand rész a legnehezebb
- turn undead nem hatásos (a játék elején nem hat az élőhalottakra, a végén meg már egyszerűbb lecsapni őket)
- hátbaszúrás nem hatékony (a tolvaj nem tud visszatérni a csapathoz, az ellenfeleknek sok HP-ja van, inkább tömegellenfelek vannak, mint egy-két veszélyes)
- a csapdázás nem éri meg az energiabefektetést (napi két csapda a játék legnagyobb részében nem öl meg semmit)
- a grease+web+entange+spike growth "taktika" a játék kétharmadában mindent visz
- később elegendő a protection from evil 10'+hope+courage+haste majdnem minden ellen (néhány helyen a haste+resist fire/cold hatékonyabb, de ennyi)

- a BG-k sztár varázslatai ritkán érik meg. (breach - nagy ritka a varázsvédelem az ellenfeleken, magic missile - nem nagyon van mirror image, sleep - kevés az alacsony szintű+nem élőhalott ellenfél, az idézések nagy része túl gyenge, true sight - nincs értelme...)


  • Garaboncias kedvelte ezt

Steelrat

Steelrat

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.03, 10:29

Hey Urak. Játszik még valaki Icewind Dale-el mostanában? Nemrég szereztem meg az Enhance Edition-t, és telejesen rabul ejtett, pedig már néhányszor végig játszottam annak idején az eredetit. Végre lehet kétkezes harcolni, jó kit-ek vannak, javult a játszhatóság is - nincsenek bugok. 

 

Party: 

Paladin undead hunter - dual wielding long swords, mert a Pale Justice-nál és Blade of Airhonen (bocs spelling rossz lehet) nincs jobb

Dual classed thief/fighter - mert ha már a lock pick és find traps 100 felett van kicsivel, nincs értelme a tolvajt építeni, úgyhogy dualizált harcosnak

Archer 1

Archer 2 - mert messzirő kilőni az ellent körönként 4-5 nyílvesszővel szép dolog

Cleric of Tempus - csak hogy kipróbáljam, nem rossz, de szinte soha nem használom a speckóit

Bard - mert szép hangja van, és cool, és sok special opció jön fel egyes párbeszédeknél, plusz xp-ért

 

:-)



BBShockwave

BBShockwave

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 80 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2015.10.01, 20:51

Gyors kérdés - megvan valakinek az Icewind Dale II magyar kézikönyve, és be tudná szkennelni?  Annyira nevetségesen rossz volt, hogy az már jó - pl. a Turn Undead-et úgy fordították hogy "A Nem Holtak Megforgatása" :D

 

Hali!

 

Volna egy problémám, remélem tudtok segíteni:

 

Ha egy tolvaj karakterrel lopakodni szeretnék, akkor elég gyakran előfordul, hogy 15-20 másodpercet is kell várjak, mire elrejtőzik, miután lenyomtam a lopakodás gombot. Se a Baldur' Gate 1-2 ben, sem pedig az IWD 2-ben nem tapasztaltam ezt a jelenséget. Egyedül csak az IWD 1-ben, tehát nem hiszem, hogy a szabályrendszer miatt van (Sok külföldi fórumon ugyan is ezzel magyarázzák). Mondanom sem kell, ez baromi idegesítő egy idő után, főleg, ha backstappelni akarnék csata közben, de mire elrejtőzik a tolvaj, addigra már vége a csatának.

 

Mit lehet ezzel kezdeni?

 

Kései válasz, de szerintem csatában NEM tudsz (2Eben nem lehetett legalábbis) elrejtőzni.  Hogyan menne, szépen megkéred az ork hordát hogy mindenki csukja be a szemét és számoljon tízig amíg elbújsz? :D

Az Infinity játékokban amúgy számít az is hogy VAN-e árnyék, a Hide in Shadows-t érdemes egy fal mellett vagy sikátorban használni, majd úgy onnan lopakodhatsz ki.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7345 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.09.08, 08:50

Ha valaki azon kattogna, hogy miért nem került be az Icewind Dale 2-be a küklopsz tolvaj, Chris Avellone rajzban összefoglalta:
https://twitter.com/ChrisAvellone/status/508819984689410049



jani91

jani91

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2014.03.22, 20:33

Hali!

 

Volna egy problémám, remélem tudtok segíteni:

 

Ha egy tolvaj karakterrel lopakodni szeretnék, akkor elég gyakran előfordul, hogy 15-20 másodpercet is kell várjak, mire elrejtőzik, miután lenyomtam a lopakodás gombot. Se a Baldur' Gate 1-2 ben, sem pedig az IWD 2-ben nem tapasztaltam ezt a jelenséget. Egyedül csak az IWD 1-ben, tehát nem hiszem, hogy a szabályrendszer miatt van (Sok külföldi fórumon ugyan is ezzel magyarázzák). Mondanom sem kell, ez baromi idegesítő egy idő után, főleg, ha backstappelni akarnék csata közben, de mire elrejtőzik a tolvaj, addigra már vége a csatának.

 

Mit lehet ezzel kezdeni?


Módosította jani91: 2014.03.22, 20:33


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.25, 14:07

Nem, ez a szimpla GOG-os változat. A Heart of Winter manual tartalmazza a képesség leírását.

Én is alig vettem észre, mert sehol nem jelzi a játék a karakterek képességeit, csak az 5. szintre lépve kiírta alul, hogy megkaptam a Crippling Strike-t. Ha ezt nem veszem észre, akkor nem is tudnám, hogy létezik. :) Egyébként ezt csinálja:

Crippling Strike. At 5th level, thieves gain a feel for how to hamstring
their enemies in unpleasant ways. This allows thieves to cripple an
opponent with a successful Sneak Attack, reducing their chances to hit
and damage. This crippling effect is in addition to the normal Sneak
Attack damage. A Crippling Strike improves with the thief’s level. At 5th
level, a thief’s Crippling Strike causes the victim to suffer a -1 to hit and
damage rolls, at 9th level, -2 to hit and damage, at 13th level, -3 to hit
and damage, and so on, with an additional -1 penalty to hit and damage
for every four levels of the thief. A creature hit with a Crippling Strike will
regain their normal to hit and damage rolls one turn after being crippled.

 

 

 

Mivel sajnos a játék nem ír semmit a karakterek képességeiről (pl. a tolvajom kapott 5. szinten egy Crippling Strike nevű dolgot, de fogalmam se volt, hogy ez mit tud), ezért azt tettem, amit korábban is kellett volna: elővettem a játék kézikönyvét. :)

Ebből többek közt megtudtam azt is, hogy ha a ranger egykezes fegyvert használ pajzs nélkül, akkor kap 1 plusz támadást, tehát szerencsére valamivel helyettesítik a két fegyveres bónuszait.

 

Szerintem ilyen sincs IWD-ben... Ez valami mod?

 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.25, 13:58

 

Mivel sajnos a játék nem ír semmit a karakterek képességeiről (pl. a tolvajom kapott 5. szinten egy Crippling Strike nevű dolgot, de fogalmam se volt, hogy ez mit tud), ezért azt tettem, amit korábban is kellett volna: elővettem a játék kézikönyvét. :)

Ebből többek közt megtudtam azt is, hogy ha a ranger egykezes fegyvert használ pajzs nélkül, akkor kap 1 plusz támadást, tehát szerencsére valamivel helyettesítik a két fegyveres bónuszait.

 

Szerintem ilyen sincs IWD-ben... Ez valami mod?


Módosította galu22: 2014.02.25, 13:59


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.25, 13:13

Mivel sajnos a játék nem ír semmit a karakterek képességeiről (pl. a tolvajom kapott 5. szinten egy Crippling Strike nevű dolgot, de fogalmam se volt, hogy ez mit tud), ezért azt tettem, amit korábban is kellett volna: elővettem a játék kézikönyvét. :)

Ebből többek közt megtudtam azt is, hogy ha a ranger egykezes fegyvert használ pajzs nélkül, akkor kap 1 plusz támadást, tehát szerencsére valamivel helyettesítik a két fegyveres bónuszait.

 


2)
Hogyan tud két fegyvert használni a ranger (vagy bárki más)? Bárhogy nézem, nem látom, hogy hova lehetne a balkezes fegyvert rakni.


IWD-en nem volt ilyen.
 

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.25, 08:05

Nagyjából jó-e az alábbi csapat? Nem túl kreatívan, kis változtatással a BG-s csapatom állítottam össze: Csak szinte mindenki erősebb és ügyesebb, viszont kevésbé okos és karizmatikus, mint a BG-ben. :)
Keldorn, ember paladin (kétkezes kardok)
Jaheira, halfelf fighter/druid (scimitar vagy club+pajzs)
Minsc, ember ranger (úgy gondoltam, hogy flail+hammer kombó lesz, a szép FoA+Crom Faeyr emlékére, de nem nagyon ment, erről lesz kérdés)
Taliesin, elf mage (ez volt a főkarakterem a BG-ben, varázslatok és sling)
Aerie, félelf mage/cleric (varázslatok és sling)
Imoen, ember thief (BG1-es Imoen, nem lesz mágus, íjászkodik)


A csapat jó, a paladinnal vegyél fel majd "longsword" képzettséget. (vagy iwd-ben egyszerűen sword van?)


Az IWD szerintem bármilyen csapattal megcsinálható. Nekem a leginkább bevált a 1. paladin
2. harcos/druida
3. harcos/tolvaj*
4. pap/varázsló*

*igazából a 3) és 4) két multiclass, ahol a varázsló, pap és tolvaj van lefedve. (szóval harcos/tolvaj és pap/varázsló helyett lehetne tolvaj/varázsló és harcos/pap is)


Egyéb tippek:
- szerintem könnyebb négy emberrel, mint hattal
(- viszont a varázslói tekercsek hatfelé osztott XP-re vannak elhelyezve, úgyhogy érdemes multizni a varázslót, vagy tolvajjal vagy pappal)
- érdemes betenni egy paladint (úgy látom van van)
- illetve egy gnóm vagy félszerzet harcost


 

2)
Hogyan tud két fegyvert használni a ranger (vagy bárki más)? Bárhogy nézem, nem látom, hogy hova lehetne a balkezes fegyvert rakni.


IWD-en nem volt ilyen.
 

4)
A játékban akkor egyáltalán nem lesznek személyiséggel bíró csapattársak, csak ezek, akiket én gyártottam?


Így igaz, ez egy taktikai játék elsősorban.

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2014.02.24, 23:04

Hi!

 

Pihentettem magam egy hónapot a BG trilógia végigjátszása után, de most eljött egy újabb játék ideje. Az Icewind Dale első részét próbáltam ki (elmentem Kuldahar-ig), ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem.

1)

Nagyjából jó-e az alábbi csapat? Nem túl kreatívan, kis változtatással a BG-s csapatom állítottam össze: Csak szinte mindenki erősebb és ügyesebb, viszont kevésbé okos és karizmatikus, mint a BG-ben. :)

Keldorn, ember paladin (kétkezes kardok)

Jaheira, halfelf fighter/druid (scimitar vagy club+pajzs)

Minsc, ember ranger (úgy gondoltam, hogy flail+hammer kombó lesz, a szép FoA+Crom Faeyr emlékére, de nem nagyon ment, erről lesz kérdés)

Taliesin, elf mage (ez volt a főkarakterem a BG-ben, varázslatok és sling)

Aerie, félelf mage/cleric (varázslatok és sling)

Imoen, ember thief (BG1-es Imoen, nem lesz mágus, íjászkodik)

2)

Hogyan tud két fegyvert használni a ranger (vagy bárki más)? Bárhogy nézem, nem látom, hogy hova lehetne a balkezes fegyvert rakni.

3)

Tényleg nincs a tolvajnak olyan script, amivel automatikusan keresi a csapdákat vagy csak itt is én nézek be nagyon valamit?

4)

A játékban akkor egyáltalán nem lesznek személyiséggel bíró csapattársak, csak ezek, akiket én gyártottam? :(

 

Egyébként nagyon tetszik a zene (pl. a kezdő faluban baromi jó), illetve a ranger tracking képessége.

 



Blazious

Blazious

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.06.04, 13:20

a tulajdonságtól függő mentőkre valóban nem emlékeztem. Nem olyan látványosan ad bónuszt, mint a 3.0-as rendszertől a reflex, stb mentők.
Az intelligeniában nem vagyok biztos, BG-ben ad bónuszvarázslatot sztem, bár nem sokat, és csak alacsonyabb szinten. de ha tényleg nem ad, varázstanuláshoz én le szoktam vinni a nehézséget, lealacsonyabbon beírja magától.
De elég rég iwd-ztem, lehet megint előveszem én is.

Az én csapatom is hasonló, bár néha fighter/clericet viszek, vagy 2. vari helyett fighter/mage vagy fighter/druidot.

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.06.04, 08:28

Üdv!
Pontosítanám Blazioust...
Az erő nem zártörést, hanem ajtóbetörést növel.
A legjobb, ha nem 1, hanem mindenki íjász. Az elején eléggé géppuskaeffektje van. Nálam a paladin is tud nyílpuskát használni, jó az a +4k4 sebzés.
Intelligencia: magasabb intelligencia nem ad bónusz varázslatot! A varázslattanulási %-ot növeli. BÁr itt load game varázslat, és kész...
Wisdom: papoknak, druidáknak a magasabb wis több varázslatot ad az alacsonyabb szintűekre. Tehát igen, 18-at nekik.
De, a mentők függenek a tulajdonságoktól. A Wisdom bónusz a mentál varázslatokhoz ad bónuszt, az ügyesség meg a terület/sugár ellen, magyarán, ami elől el lehet ugrani. Szal 18-as ügyi mindenkinek, és az ember a harcosainak ne adjon nagyon alacsony bölcsességet, mert kellemetlen a fojtonos hold person, confuse és egyéb nyalánkságok. Az alacsony értékek u.is negatív bónuszt jelentenek a mentőhöz... És mentőből az a jó, ha minél alacsonyabb. A törpe az egészsége alapján kap bónuszt a mentőre, szal a törpe harcos 19-es con-nal, 18/9x erővel alap!
Nálam a törpe harcos, ember pala, ember pap, hobbit harcos/tolvaj, 1 vari, 1 specializált vari a csapat.

Blazious

Blazious

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.06.03, 10:59

Strenght: paladinnak, fighternak fontos, de ha a cleric közelharcos lesz, neki is jól jön, és a bárdnak sem árt. C,B 16 felett oké, fighternak, P-nak 18 minimum, legnagyobb a 18/00, de ez főleg a teherbírást növeli, a thacot és a sebzésbónuszt kisebb mértékben. + zárnyitás
18/01 - 18/50 | +2 | +3 | 220 | 30 az eslő a to hit (thaco bónusz, a második a sebzésbónusz, vihető súly, az utolsó szám a zártörés esélye. Amúgy a csapatba még beférne egy fighter/thief a zárak, csapdák miatt, elég sok van belőlük. Íjásznak tökéletes.
18/51 - 18/75 | +2 | +3 | 250 | 35
18/76 - 18/90 | +2 | +4 | 280 | 40
18/91 - 18/99 | +2 | +5 | 320 | 45
18/00 | +3 | +6 | 400 | 50
ezek asszem a baldur's gates adatok, de sztem az iwd ios ezt használja.

dexterity:
íjász és távolsági fegyverhasználóknak fontos, strenght helyett dex ad bónuszt. + Armor class miatt gyakorlatilag mindenkinek megéri a 18-as dexet adni, de thiefnek kötelező (+ő íjászkodhat is) Esetleg, ha a bárdból íjászt csinálsz, akkor strenght helyett dex jó. Sztem mindenképp megéri egy íjászt vinni, főleg az elején íjjal lehet legkönnyebben találatot elérni. + a magasabb dex értékkel rendelkező nagyobb eséllyel támad először a körben.

Constitution:
a szintlépésnél kapott + hp-t befolyásolja. F, Ranger, Pala, 18 ajánlott ha törpe, akkor 19, szükség lesz rá. ez szintenként +4 bónusz hp-t jelent. 17:+3, 16:+2, 15:+1.
minden más, nem harcos osztálynak elég (és ajánlott) a 16, ezen felül ők nem kapnak bónuszt, csak a harcosok.

Intelligence: varázslattanulás, max varázslat/szint, lore
18 minden mágusnak és bárdnak. bónusz varázslatokat ad alacsonabb szinten, és elvileg nem is tud olyan varázslatot használni, amit nem enged meg az intelligenciája. 9. szintű varázslathoz 18 int kell, 6. szintűhöz 15. Bár ebben nem vagyok teljesen biztos.
Mindenki másnak elég jóval kevesebb, mondjuk 10 körül. Én azért szoktam nagyobbra tenni a harcosokét, mert az agyszívók nehezebben szívják el, de nem emlékszem iwd-ben vannak-e.

Wisdom: papi varászlatok/nap.
papoknak és druidáknak 18, mindenki másnak 10 körül vagy kevesebb. Ha kevesebb, akkor vesztesz pár varázslatot. ha pl fighter/drióuidot viszel, akkor érdemesebb a wisdomból visszavenni mint a strenghtből vagy constitutionból. Más osztályoknak nem fontos.

Charisma: árak, találkozáskor módosítót ad.
egy magas karizmájú csapattag elég, ő fog beszélni. ez nálad a bárd, pala, alapból magas.
nem számít igazán a charisma, mindenki másnak lehet 3 is akár.

Ezek baldur's gate 1-es statok, lehet iwd-ben kicsit változik, de nem nagyon.
Fontosság sztem:
Pala: Str, dex, con, cha, wis, int.
Figh: str, con, dex,
bard: int, dex, str/con, cha, wis (char alapból 15+os)
inv: int, dex, con, str, wis, cha (bg-ben fontos a wisdom is a wish spell miatt, de sztem itt nem igazán)
cle: wis, str, dex, con, int, cha.

A mentők nem függenek a tulajdonságoktól, fajtól és classtól függnek. érdemes dwarfot vinni, sok + mentőt kap, magas connal a legjobb harcos talán. halfling is kap bónuszt a mentőhöz, de én utálom őket, mindenesetre thiefnek a legjobbak talán.

fnier

fnier

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.06.03, 00:50

Sziasztok!

Tegnap elővettem a játékot, egy öttagú partit kezdtem: paladin (nálam állandó tag), fighter, bard, cleric, invoker. Mivel asztali játékban a Dnd 3ed-et ismerem, kicsit megleptek a szabályok (kb. 10 éve Adnd-ztem kicsit, és akkortájt játszottam Baldur's Gate-tel és Icewind 1-el is). Nem tudom, pontosan mennyit számítanak a tulajdonságok, a legszembeötlőbb persze a hp bónusz a constitution-ből, de ezt is mintha kicsit random osztaná, aztán a 18/10-es erő végképp nem rémlik (az igen, hogy a második egy %, de hogy mit számít?). Vicces ez az Adnd, a mentők is milyenek már: Death, meg Petrify, stb.

No majd írok, ha nem vált be a csapat, de bízom benne. A tulajdonságokat ha valaki kifejtené röviden, azt megköszönném, bár valószínűleg már úgysem változtatok.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6059 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.05.01, 21:48

Esetleg van valakinek valami karakter tippek, vagy ugyan az a lényeg, mint a BG-kben?


Ember paladin, elf harcos/tolvaj, félelf druida és ember nekromanta volt a csapatom, csak a játék legvégén volt egy kis macera, de visszatöltöm-próbálkozok módszerrel végig vittem az alapjátékot és a kiegészítőt is.

Bulldy

Blazious

Blazious

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 172 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2012.05.01, 21:31

Sztem multiclassban nem lehet specialistát választani. Legalábbis amennyire emlékszem, csak a gnóm tudott illúzionistát felvenni, más nem. De amúgy ha tévedek és mégistud specet is felvenni, akkor sztem nyilván tud paladinba is továbbfejlődni. (mondjuk egy pala-necromancer érdekes lenne:D)


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]