Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Dragon Age szerepjáték


  • Válasz írásához lépj be
35 hozzászólás érkezett eddig

kozik

kozik

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 64 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.21, 15:30

Ha összességében akarjuk nézni és a puszta szabályrendszer a téma (tehát a világ pl. nem) akkor részemről jelenleg 6/10.
Ha valaki érzi az elhivatottságot, hogy kicsit faragjon rajta, akkor viszonylag könnyen felvihető 8/10-re, igazán profik kellő munkával csinálhatnak belőle 9/10-et is. 10/10 az alapvető egyszerűsége miatt nem lehet belőle, de szerintem ez egyáltalán nem baj.

Első javaslatom, hogy a szintlépésenként 1 db +2 pontos fókusz helyett legyen 3 db +1 pontos.
Páros szintlépésen 2 primary, 1 secondary, páratlanon 1 primary, 2 secondary, ugyanazt fejleszteni egy szinten egyszer lehet, de amúgy akár minden szinten is. Nem lehet több fókusz egy tevékenységen, mint amennyi az alaptulajdonság. +0.5 pont

Második: Tegyük rendbe a talenteket. Első gondolat, hogy amikor szintlépéskor a karakterek talentet kapnának, kapjanak kettőt, amikor nem kapnának, kapjanak egyet. Egy szinten nem lehet duplát fejleszteni, azaz páros szinten két különböző talentet kell választani. Karakteralkotáskor +2 talent. +0.5 pont

- Ez a két változtatás arról szól, hogy a karakterek képességeikben is legyenek eltérők, és ne csak a 6. szint után, hanem a kezdetektől egyre inkább. Ehhez hozzá kell tenni, hogy felénk lassan megy a szintlépés, életemben egyszer jutottam el 8. szintig, 3-4. szint fölé ritkán megyünk és az 5-6. az én fejemben egy már teljesen kiforott, de még nem a világ sorsát befolyásoló félisten hőst jelöl. Ha valahol rendszeres a 10+ szint, akkor fókuszból elég 2x1 pont és a talenteket sem kell ennyire túlzásba vinni, lehet mondjuk szintenként 1. Nekem ez azért nem tetszik, mert eddigre az életerő is nevetségesen magas értéket ér el. Szerintem az ember sokat tanul élete során, de attól még ugyanannyi késszúrásba fog belehalni később is.

Harmadik, hogy növeljük meg a karakterek tulajdonságait és csökkentsük le a kockadobást a próbák során. Ez már trükkös, mert akkor meg kell variálni a Dragon Die-t és a hozzá kapcsolódó speciális cuccokat, amik egyébként teljesen jók. Ezt most itt hirtelen nem dolgozom ki, de ha lenne egy elhivatott társaságom hozzá, ebbe az irányba mennék. +1.0 pont

Az utolsó nagy témakör (1 pont) pedig a varázslók táposságának normalizálása, amit hirtelen nem is tudok hova tenni. A plusz varázslatok sokkal többet érnek, mint a többi kaszt szintenként kapott különleges képességei.
Amin első körben változtatnék, az az, hogy az első szintre megtanult varázslatok és mana pool nagysága hasonló arányú "büntetést" váltson ki. Pl lehetne egy olyan irányú fejlesztés, hogy mondjuk a max mana a max életerőből vonódik le, mintegy a lírium egészségkárosító hatását szimbolizálva, vagy fókuszokból, a varázslásra fordított idő máshol jelentkező hiányát jelölve, a varázslatok pedig darabonként 1, de inkább 2 talent "árúak" lehetnének.
Így ha valaki indít egy mágikus erővel alig bíró apostate karaktert egy árva varázslattal és 6 max manával, egyéb képességei alig gyengébbek egy átlagkarakterénél.
Ellenben ha kihozunk egy, a Kör védelmét egész életében élvező birodalmi mágust, annak bizony legfőképp szociális, de azon kívül harci és egyéb teljesítménye is gyengébb lesz cserébe nagyobb varázshatalmáért.

Tegyük hozzá, ezen utolsó gondolat elég jól felrúgja az eredeti koncepciót, miszerint legyen a rendszer a karakteralkotással együtt egyszerű, instant, "as is", de mindenki el tudja magáról dönteni, hogy gyakorlott szerepjátékos vagy sem és mi érdekli, hogy szeret játszani.

Időmilliomosok persze kidolgozhatnak egyéb stuntokat, minden lehetséges körülményre és szituációra módosítókat és szabályokat, de ha a fent leírtaknak csak a fele lenne normálisan kidolgozva, én szívesen elkezdenék újra játszani.

Konklúzió: nem szeretném temetni a rendszert és szerintem megéri az energiát háziszabályokat kidolgozni hozzá, csak jelen pillanatban nekem nem felel meg játékra.

Brutalis

Brutalis

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 372 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.20, 11:47

Kösz az infót, Kozik! Ha tényleg ekkorákat hibázik a rendszer, akkor nem érdemes vele érdemben foglalkozni - esetleg háziszabályokkal lehet foltozgatni, de nem vagyok benne biztos, hogy nem kerül több melóba, mint amennyit ér.

kozik

kozik

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 64 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.15, 14:41

Induljunk ki abból, hogy a játék remek. Tényleg az. A hangulat, az egyszerűség, az ötletek, a stuntok, a tulajdonságok fejlesztése, mind nagyon jó.

Ezért csak azt a részt írom le, ami miatt mi abbahagytuk a játékot.

A karakterek főtulajdonságai egy K6 keretein belül mozognak nem csak az első pár szinten, hanem gyakorlatilag egy teljes életút alatt.
Szintlépésenként a karakter egy tulajdonságát fejlesztheti egy ponttal, azaz ha a karakteralkotásnál valaki bemákolt 4-5 plusz pontot a többiekhez képest, az tulajdonképpen szintekkel magasabbnak számít.
2-3 pontnyi különbség két karakter között már óriási különbséget hivatott jelölni, ezzel szemben minden próbadobás 3K6-tal megy, azaz elveszik gyakorlatilag minden különbség és csak a dobás eredménye számít.
Felszívódhat fényes napsütésben a drabális harcos az utca népe elől, hiába képzetlen a lopakodásban és lehet képtelen kinyitni a zárakra specializálódott zsivány a világ legegyszerűbb lakatát. Sajnos gyakrabban történt meg, mint elfogadható lett volna.
A nagy súlyú, két szintenként választható talentek pontosan annyit érnek, mintha a három kockából az egyik tovább fordult volna. Esetleg kevesebbet.
A csak egyszer választható fókusz (+2) egyszerűen elveszik egy 3K6-ban.

Meguntuk, hogy a karakterlap teljesen fölösleges és mindenféle egyéb módosítás nélkül, simán 3K6-okat dobálva is játszhattunk volna.

Pont azért, mert mindenki ért mindenhez és csak a tulajdonságaitól függ, mennyire, a varászló túl tápossá válik. Ő is ért mindenhez, mint mindenki más, plusz varázsol. Nem is keveset, nem is gyengét.

Ha ugyanez a szabályrendszer úgy lenne kidolgozva, hogy a karakterek tulajdonságai 2K6 vagy esetleg 3K6 nagyságrendben lennének és erre jönnének a K6-os próbák, kétszerilyen jó lenne az egész.

GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.12, 09:24

Martin világán játszódó Song of Ice and Fire RPG is a GreenRonin munkája, írtam is róla a blogomon, mert játszottuk egy darabig. http://gothpunk.freeblog.hu/archives/2010/08/24/Song_of_Ice_and_Fire_RPG/

GODPOWER

GODPOWER

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.12, 06:17

Chomynál a pont. Köszönöm szépen. Pontosan ugyanezt akkartam reagálni. Küldök egy virtuális sört neked.

Üdv!

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2009 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.12, 00:38

Loreadon: az egész partink, engem is beleértve, rajong a regényciklusért, de kizárt, hogy élveznénk játszani a világán. Mi is a "szörnyes" fantasyt kedveljük jobban a játékasztalnál. Egy jó világ nem feltétlenül jó arra a játékstílusra is, amit szeretsz játszani.

Loreadon

Loreadon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 27 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.11, 19:25

GODPOWER, szerintem te még nem olvastad a Trónok Harcát... Az egyik legjobb fantasy világ, de többé kevésbé szörnymentes.

Blob

Blob

    Kockavadász Ogre

  • Fórumita
  • 1604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.11, 17:44

Blob: Nem értek egyet. Íme pár új és előrendelhető számítógépes játék ára az Amazon.com alapján kedvezmények nélkül, Xbox-ra:

Dragon Age II: $59.95


Nem hiszem, hogy releváns lenne össze hasonlítani egy crpg árát egy p&p rpg-ével...

GODPOWER

GODPOWER

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.10, 08:26

A játékot nem ismerem, de számomra fontos egy fantasy világnál, hogy legyenek benne szörnyek, minnél változatosabb kivitelben.

Üdv!

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.09, 16:44

A kezdődobozban 19 különböző NPC-típus és szörny leírása szerepel (plusz néhány további a példamodulban), persze az alacsony szintekre. Olyanok, amik a videójátékban is szerepeltek: mérgező óriáspóktól démon-megszállta emberevő csonvázig, vad harci kutyától falkákban vadászó sárkányfiókáig, az orkszerű csorlák éjfattyútól a mélyutakon élő behemót brontóig, vagy éppen közönséges útonállótól a pagony-elf vadászig. Nem annyira a sokkolóan újszerű lények jellemzőek, de az viszont igen, hogy az ismert fantasy lényeknek adnak egy csavart, és a világra jellemző, egyedi hátterű, szokatlanabb hangulatú dolog lesz belőle.

GODPOWER

GODPOWER

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.09, 15:21

Kérdés: vannak-é benne szörnyek, és ha igen mennyire különlegesek/érdekesek/sablonosak ?

Üdv!

Fishblood

Fishblood

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 388 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.09, 11:54

Furcsa... Lattam egyszer egy ismeretterjeszto filmet, ahol kifejtettek, hogy ulve minden ember egyforma magas, mert a kifejlett emberek ( ertsd: felnott )magassaga a labcsontok hosszatol fugg, amik valtozo meretuek. A gerincoszlop merete viszont allando.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6247 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.09, 09:28

köszi az ismertetőt! Eddig ugyan nem játszottam a számítógépes játékkal, de az rpg-verzióhoz lenne kedvem, legalább egy kipróbálás erejéig.

GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.09, 06:52

Armand: Magasságom ellenére egyébként ez nálam tök gyakran issue, merthogy ülve nálam egyébként alacsonyabb embereknél is kisebb vagyok. :D

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1210 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.09, 05:52

Armand: Csak te.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1606 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.08, 22:28

A játékrendszer szerintem a jobbak közül való, az első doboz felületes, illetve a 2. doboz előzetesének futó átvizsgálása alapján.

Ami tetszett: a skillrendszer nyitottsága (a skillek csak +2-t jelentenek egy-egy dobásra, csak egyszer felveendők, fejleszteni már nem kell őket, és képzetlenül is mindenki (azt hiszem) bármit használhat). A skillek fókuszszerű felfogása (összesen +2 a dobáshoz és kész) egyben azt is jelenti, hogy nem probléma, ha a D&D 3X szokásos 20-30 képzettségénél több skillt írtak össze (úgy 40-50 körül van).
Szerintem a karakterfejlesztés is jópofa, az elsődleges és másodlagos tulajdonságokkal megőrizték a 3 alapkaszt elkülönülő fejlesztési irányait, de hagytak helyet az egyéni fejlesztési ötleteknek. Persze azt még szokni kell, hogy a Dragon Age-ben a karakterfejlesztés nem skillfejlesztést jelent, hanem tulajdonság- és talentfejlesztést.

A talentek szerencsére a Savage Worlds meg a DungeonSlayers edge-eihez hasonlóan nem igazán bonyolultak, a számontartásuk egyelőre nem tűnik mesélőriasztónak. A talentek a skillekkel ellentétben ugyebár fejleszthetőek, általában egyre többet tudnak, az alapdoboz minden talenthez az alapszintet és a középszintet fejti ki, ehhez a 2. doboz hozzápakolja a mesterszintet is, meglátjuk, mennyire ez utóbbi mennyire kavarja meg a dolgokat.


Stuntok: egyéni ízlés kérdése, ki mennyire szereti, ha (a kockák szerencsés együttállása esetén) a dobás után határozza meg, hogy a bejelentett szándékhoz képest még milyen extra dolog történt. Hátralökés, kaszálás stb. Ha valaki igazán AD&D 2e-kedvelő és előre szereti bejelenteni a szándékot minden extrával együtt, a mesélő meg még dobás előtt közli a manőverért/extrákért járó levonásokat, az ilyet zavarhatja a stuntolás utólagos, Dragon Age-beli módszere. A 7tengeres reflexekkel is ellenkezik a dobás utáni extra, de nyilván ehhez is hozzá lehet szokni. Aki ki akarja próbálni a Dragon Age-et, jó, ha tudja, hogy az egész rendszernek a stuntolgatás a fő sarokpontja, még talenteket is építettek a dolog köré, és ahogy a 2. doboz előzetesét elnézem, a stuntok sarkalatossága még hangsúlyosabb lesz.






Ja, egy apróság:
van két rajongói dokument. Egy Dragon Age-Mystara konverzió (100 oldal, világleírással, szabálymódosításokkal) meg egy Firefly konverzió. Ezek már masszívan merítenek a 2. doboz előzeteséből.

Armand

Armand

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 434 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.08, 22:23

"Az egyik az egyszerű paraván, ami nem csak, hogy hasznos táblázatokat tartalmaz, ezáltal megkönnyíti a mesélő dolgát, de végre fekvő formátumú, így magasabb asztal esetén is lehet nyugodtan használni, nem takarja ki az alacsonyabb mesélők arcát, így nem zavarja a játékot."
Csak en kaptam fuldoklasos rohogogorcsot a fenti kiteteltol?

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2937 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.08, 21:01

A cucc itt pihen az én polcomon is, bár még kipróbálni nem tudtam. Nagyon megfogott. Pár gondolat:

1. számítógépes játékos és szerepjátékot összehasonlítaná ár meg tartalom szerint kissé elvi játék. Más cuccok. Szórakozni mindkettővel lehet, de más élmény, más használhatóság.
Más szerepjáték árával lehet hasonlítgatni - csuda tudja. Nem hiszem, hogy sokkal drágább lenne, pláne ha kiegészítőkkel együtt nézzük.

2. A dark fantasy talán nem a legszerencsésebb kifejezés, de szerintem jól igenis viszonylag "felnőtt" játékként játszható.
Thedas egy mocskos, kemény világ. Vannak mágusok, de végetelen sok előítélet van velük szemben, és az inkcizició barátságosságával hozzújuk álló templomosok vigyáznak rájuk. Vannak ősi törpe birodalmak, de elvesztették területük 90%-át, elnyomó kasztrendszer utalkodik bennük, ahol a szegény sorsba születettek számára nincs kiút. Az elfek kulturúja a legősibb - de ősi hazájukat felperzselték, történelmükre már ők maguk sem emlékeznek, hosszú életük méár csak mese, leginkább az amerikai indiánok sorsa az övé. A városbeli zárványokban, gettókban élő civilizált elfek sorsa meg a legkeményebb apartheid, a XIX. századi néger szolgák sorsa az övék. A nemesek között az állandó intrika, érdekszövetségek, érdekházasságok és árulások pedig Ferelden legszebb hagyományait követik. A kontinens országai között pedig alig-alig találni baráti vagy szövetségesi viszonyt, inkább tucatnyi ősi ellentétet és háborút. Az orléz hódítókat pár évtizede űzték ki Fereldenből. A korrupt Tevinter Birodalmat mindenki gyűlöli, számos szent menet (kereszteshadjárat) céltáblája volt. A fagyos dél barbár kaszindjait is csak félik, meg lenézik egyszerre. Az antivai orgyilkoscéhek uralta udvari élet is csak az érdekekről és a kíméletlen hatalomszerzésről szól. A kunári tengeren túli hódítókat, a maguk izomkolosszus harcosaival és kiismerhetetlen, kifordított erkölcsével is csak rettegik és gyűlölik. Szóval... dark.
Ráadásul a mesélői instrukciók, ahogyan a videójáték is, a történetszövésben erre csak rájátszik. Nem a rószaszín, "jó ügy a rosszal szemben" küldetések a jellemzőek. Morális dilemmák, bosszú vs. igazság, elnyomás vs. káosz, a többség érdeke a kisebbséggel szemben, a nagyobbik és kisebbik rossz harca, a jó bukása és romlása a jellemző tematika.

3. A rendszer (amennyire igazi kipróbálás nélkül meg tudom mondani) nekem tetszik. Pörgős, akciódús, érdekes megoldásokkal. A kunsztok kifejezetten tetszenek. Nem bonyolult, de nem hiszem, hogy a jó szerepjáték-rendszerhez a bonolultság lenne a legfontosabb.
Érdekes, hogy egyszerre érződik oldszkúlnak és régimódinak; mégis tele van a 3.-4. kiadásos DnD, vagy akár a Diablo, sőt MMO játékok némelyik vívmányával. Képesség-fák, fejlesztések, specializációk (kb. presztizs kasztok), miegymás. Persze, végül is ezeket a számítógépes játékból kellett valahogy leképezni az asztali játékba. No mindegy, tényleg érdekelne, milyen is tényleg. Majd egyszer kipróbálom valakivel.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1210 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.08, 19:58

Olvasva az ismertetőt nekem is megtetszett ez a játék. :) Valamikor lehet erre is sort kerítünk, mert a DA-t szeretjük. :)

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.04.08, 19:53

A 3 alap kaszt meg pár színesítő háttér bőven elég, tiszta oldszkúl hangulat, nekem bejön :D


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]