Ugrás tartalomhoz


Fotó

Skirmish játék fejlesztése, segítőt keresek!


  • Válasz írásához lépj be
36 hozzászólás érkezett eddig

FPSZ

FPSZ

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4067 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.28, 07:32

Kíváncsian várom a fejleményeket.

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.27, 16:41

Üdv minden érdeklődönek. Mostantól folyamatosan kerülnek fel egy honlapra az információk a játékról. Kommentelni lehet minden aloldalhoz, ha van kedve valakinek. Még csak a bevezetés és a kezdőlap van feltöltve, meg a kör fázisai. Folyamatosan visszük fel az infókat, csak emészthető formába kell még önteni őket, ahhoz meg idő kell.

Itt a Link
https://sites.google.com/site/warmageddonhun/home

Tudom, hogy ronda a design, de egyáltalán nem értek a honlaptervezéshez. :))

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.12, 06:15

Nem maradtál...


Nagyon helyes =) Let's Keep up good work!

Viharmadar

Viharmadar

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.11, 15:13

Nem maradtál...

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.10, 09:06

Üdv! Úgy tűnik, egyedül maradtam (?), ezért kérem, akit érdekelne a játék, és van kedve segíteni, az írjon rám privát üzenetet.

A fejlesztés állása:

Koncepciók: 80%
Szabályok kidolgozása: 50%
Egységek, képességek, fajok kidolgozása: 20%
Grafikai munkák: 0%

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.06, 14:01

Jól haladunk! Stay Tuned!
Kép

Módosította aronmester: 2011.05.06, 14:05


Marneus_AC

Marneus_AC

    Lord of Macragge

  • Fórumita
  • 911 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.05, 05:22

Ami eddig biztos:
Hexas lesz a térké/terep.
Fix összegből vásárolsz sereget és azt tudod majd fejleszteni a továbbiakban.
A térképen figurák lesznek és a hozzájuk tartozó kártyákon lesznek az értékeik/tulajdonságai és speciális képességeik.
Ahogy sérülnek az egységek úgy romlanak bizonyos tulajdonságaik és harci képességeik.
Kártyákkal lehet befolyásolni a csatákat az egységeken kívül, ezeket szintén összegekből tudod megvásárolni.
Így egy döntés helyzet alakul ki minden köröd elején: mire fordítsd meglévő erőforrásaidat? Egységekre? Kártyákra? Épületek fejlesztésére?

Eddig jól hangzik :-)
Én is sok sikert kívánok és szívesen kipróbálnám ha elkészül. A leírtak alapján valami Hybrid játék lesz Board és Wargame közt! Ügyes!

MAC

Viharmadar

Viharmadar

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 18:35

Ami eddig biztos:
Hexas lesz a térké/terep.
Fix összegből vásárolsz sereget és azt tudod majd fejleszteni a továbbiakban.
A térképen figurák lesznek és a hozzájuk tartozó kártyákon lesznek az értékeik/tulajdonságai és speciális képességeik.
Ahogy sérülnek az egységek úgy romlanak bizonyos tulajdonságaik és harci képességeik.
Kártyákkal lehet befolyásolni a csatákat az egységeken kívül, ezeket szintén összegekből tudod megvásárolni.
Így egy döntés helyzet alakul ki minden köröd elején: mire fordítsd meglévő erőforrásaidat? Egységekre? Kártyákra? Épületek fejlesztésére?

dantes

dantes

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1108 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 17:35

Szia!

Néhány észrevételt én is tennék, bár ezek egy részét mások is írták:

Az téves felvetés, hogy a számítógépes játékoknak egyszerűbb a szabályrendszerük. Ez csak azért tűnhet így, mert te valóban csak parancsokat adsz az egységeknek, hogy merre menjenek, mit termeljenek, vagy kit támadjanak, de ezek mögött elég bonyolult módosítók vannak.

A harci játékoknak szerves része a véletlen. Már csak azért is, mert valamennyire próbálják szimulálni a valóságot (jelen esetben a fantasy világot). És valóban ha például egy taktikai második világháborús játékot játszol, és el kell foglalnod egy épületet, amit egy nehéz géppuskával védenek, nem tudod kiszámolni, hogy ha mondjuk egy squad fedez egy másikat, aki akár füstgránát fedezékében lángszóróval megrohamozza az épületet sikerrel jár-e. Erre vannak a kockák, mivel annyi minden bizonytalan tényező van a dologban, hogy ha előre ki lehetne számolni, hogy mi sikerül, mi nem, akkor nem is szimuláció lenne.

Persze vannak kockák nélküli harci játékok is, amik most az eszembe jutnak: Dungeon Twister, Hannibal, Napoleon's Triumph, Maria. Esetleg megnézheted ezeknek a harcrendszerét is.

Esetleg elgondolkodhatsz négyzetrácsos pálya helyett hexákon.

Úgy látom a játék tervezésének még elég kezdeti fázisában van. Sok alapdolog hiányzik, vagy a fejedben megvan már, csak nem írtad le.
Például figurákkal, blokkokkal, vagy jelzőkkel jelölnéd az egységeket?
Scenáriók lennének fix egységekkel, saját történettel, vagy pedig minden csata előtt bevásárolnának az ellenfelek, ahogy akarnak, és hadd szóljon?
Milyen tulajdonságai vannak az egységeknek?
Milyen fázisokból áll egy kör?

EDIT: Ja és a lényeg: sok sikert a fejlesztéshez, és érdekelnek a fejlemények. Akár segíteni is segítek az ötletelésben.

Módosította dantes: 2011.05.04, 17:40


Viharmadar

Viharmadar

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 13:56

Küldtem üzenetet.

Marneus_AC

Marneus_AC

    Lord of Macragge

  • Fórumita
  • 911 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 12:36

Kiváncsian várom a fejleményeket :-)

MAC

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 12:09




Sokkal inkább a PC-s stratégiai játékok egyszerű, de nagyszerű elemeit szeretném viszontlátni, és inkább a megfelelő képességhasználatra helyezném a hangsúlyt. És ezek nem "holmi +1D6 attack rating a mocsárban" szintű dolgok lennének, mint pár játékban.


A stratégiai játékok szerintem nagyon nem egyszerűek. PC-n könnyű egyet kattintgatni, de lehet hogy mögötte kilometeres tablazatok vannak

e.g. robbanogolyo +1d6, nehézgéppuska lő gyalogosra +2, a gyalogos epuletben van -4 stb.

En egyelore nem fogom hogy pontosan milyen rendszerre gondolsz. Ha mar leirtal valamit (példák stb.), pl. Google docs segitsegevel siman meg lehet osztani

Egyetertek MAC hozzaszolasaval, erdemes korbenezni mik vannak a piacon (tablas, figuras, tablas+figuras, kartyas)


Google Docs aktív használója vagyok a mindennapi életben, valóban tökéletesen alkalmas a közös munkára, és könnyű közzétételre! Maximálisan egyet értek :)

Kilométeres táblázatokra nem lenne szükség, az egységek alap statisztikái nagyon egyszerűek lennének. Maximális életerő pont, különböző háttérszínnel, ami pl. a starcraft 2ből is ismert páncéltipusát is jelentené, ami bizonyos sebzéstípus ellen (amit a támadóérték háttérszíne jelentene), tegyük fel 2 sérüléspontot felfogna támadásonként. Tehát ilyen téren nem sokkal lenne bonyolultabb egy magic the gathering creature statisztikáinál (bár ott nincs hatótáv).

Sakk, HKK, MagictG, Mageknight, Warhammer (ez kevésbé), Dota, Leauge of Legends, mmorpg-k, Starcraft, Warcraft3. Ezekben az elmúlt 10 évben mind részem volt, tehát van rálátásom különböző játékmechanikákra. Egyetértek én is, hogy aki játékot készít, az legyen nagyon járatos más termékekben is.


- Ez a színes elgondolás nem olyan rossz de az emberek nem jegyeznek meg ennyi kombót. A másik problémám ezzel az , hogy nagyon egysíkuvá teszi a játékot. Tehát nincs benne a véletlen . És bármennyit hisztizzenek a népek a kocka és a kártya hatalma miatt, ha nem lenne akkor hamar nagyon lapos és unalmas lenne a játék. Szvsz a játékok egy részében pont a pici apró vicik-vacakok jelentik az élvezetet.
- Bocsánat , hogy ezt mondom de a leírásodból az derül ki , hogy Wargamét , amit terepasztalon játszanak szinte nem is játszottál és nem nagyon ismered. Leginkább kártya és a PC-s játékok dominálnak. Továbbra is azt mondom, hogy próbáld ki a következőket :Warhammer / Warhammer fantasy , Malifaux , Infinity , EDEN, Esetleg történelmi WW2 vagy Impetus. Ezek wargamék.
Kipróbálhatnád a társasok közül a következőket : Tannhauser, Twillight Imperium, Descent, Arkham Horror,
Esetleg Társasokon belül a történelmi jellegüeket.
- SZVSZ még mindíg nem tudod , hogy társaast akarsz vagy Wargamét. Az általad hozott példa szerintem akármelyik létező wargaméban (fantasy) létezhet. Természetesen nem ennyire és ilyen formában de el tudom képzelni ! Ezért is tanácsoltam , hogy próbáld ki a Wargameeket!
Amíg kipróbálod a fent említett játékokat addíg gondolkodj a következőkön :
- Mi lesz az alapmechanizmus : én jövök mindennel majd te mindennel vagy én jövök egy egységgel aztán te egy egységgel?
- Mi lesz a randomizáció a játékban : Kocka ? Kártya ? Ha kártya akkor speciális ? Francia? Magyar ?
- Fix körös vagy végtelen körös játék?
- Küldetés alapu vagy öld meg nyírd ki ( ez utóbbi szvsz két játék után baromi uncsi)
- Kis létszámú csapatok vagy háború?


Most ennyi !

MAC


Utólag is bocsi tőled, és a többiektől is, aki wargames vén rókaként :) olvasgatja a helytelen szakkifejezéseim. Ez nem wargame lesz, nem skirmish, rosszul fogalmaztam. Valóban, az általatok játszott népszerű játékok, meg csataszimulátorok (wargame?), nem működhetne dobókocka, meg RPG játékokból ismert módosítók, tereptárgyak, élethűséget fokozó szabályok nélkül.

Ezen kívül ennyi erővel a sakkot, vagy a DOTA-t is le lehetne lőni, mert nem a warhammer köpenyege alól bújtak ki.

Köszi a kommented végén a felsorolást is, ezeket már korábban lefixáltam. Google docs-ban majd leírom a játék koncepcióját, pillérjeit, hogy egyértelmű legyen a segítő szándékúaknak. Az általad felvetett gondolatok meg nem fognak problémát okozni (egysíkúság, nehéz kombók), de majd villantunk kézzelfoghatót, és akkor reméljük belátható lesz :)

Marneus_AC

Marneus_AC

    Lord of Macragge

  • Fórumita
  • 911 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 10:26



Sokkal inkább a PC-s stratégiai játékok egyszerű, de nagyszerű elemeit szeretném viszontlátni, és inkább a megfelelő képességhasználatra helyezném a hangsúlyt. És ezek nem "holmi +1D6 attack rating a mocsárban" szintű dolgok lennének, mint pár játékban.


A stratégiai játékok szerintem nagyon nem egyszerűek. PC-n könnyű egyet kattintgatni, de lehet hogy mögötte kilometeres tablazatok vannak

e.g. robbanogolyo +1d6, nehézgéppuska lő gyalogosra +2, a gyalogos epuletben van -4 stb.

En egyelore nem fogom hogy pontosan milyen rendszerre gondolsz. Ha mar leirtal valamit (példák stb.), pl. Google docs segitsegevel siman meg lehet osztani

Egyetertek MAC hozzaszolasaval, erdemes korbenezni mik vannak a piacon (tablas, figuras, tablas+figuras, kartyas)


Google Docs aktív használója vagyok a mindennapi életben, valóban tökéletesen alkalmas a közös munkára, és könnyű közzétételre! Maximálisan egyet értek :)

Kilométeres táblázatokra nem lenne szükség, az egységek alap statisztikái nagyon egyszerűek lennének. Maximális életerő pont, különböző háttérszínnel, ami pl. a starcraft 2ből is ismert páncéltipusát is jelentené, ami bizonyos sebzéstípus ellen (amit a támadóérték háttérszíne jelentene), tegyük fel 2 sérüléspontot felfogna támadásonként. Tehát ilyen téren nem sokkal lenne bonyolultabb egy magic the gathering creature statisztikáinál (bár ott nincs hatótáv).

Sakk, HKK, MagictG, Mageknight, Warhammer (ez kevésbé), Dota, Leauge of Legends, mmorpg-k, Starcraft, Warcraft3. Ezekben az elmúlt 10 évben mind részem volt, tehát van rálátásom különböző játékmechanikákra. Egyetértek én is, hogy aki játékot készít, az legyen nagyon járatos más termékekben is.


- Ez a színes elgondolás nem olyan rossz de az emberek nem jegyeznek meg ennyi kombót. A másik problémám ezzel az , hogy nagyon egysíkuvá teszi a játékot. Tehát nincs benne a véletlen . És bármennyit hisztizzenek a népek a kocka és a kártya hatalma miatt, ha nem lenne akkor hamar nagyon lapos és unalmas lenne a játék. Szvsz a játékok egy részében pont a pici apró vicik-vacakok jelentik az élvezetet.
- Bocsánat , hogy ezt mondom de a leírásodból az derül ki , hogy Wargamét , amit terepasztalon játszanak szinte nem is játszottál és nem nagyon ismered. Leginkább kártya és a PC-s játékok dominálnak. Továbbra is azt mondom, hogy próbáld ki a következőket :Warhammer / Warhammer fantasy , Malifaux , Infinity , EDEN, Esetleg történelmi WW2 vagy Impetus. Ezek wargamék.
Kipróbálhatnád a társasok közül a következőket : Tannhauser, Twillight Imperium, Descent, Arkham Horror,
Esetleg Társasokon belül a történelmi jellegüeket.
- SZVSZ még mindíg nem tudod , hogy társaast akarsz vagy Wargamét. Az általad hozott példa szerintem akármelyik létező wargaméban (fantasy) létezhet. Természetesen nem ennyire és ilyen formában de el tudom képzelni ! Ezért is tanácsoltam , hogy próbáld ki a Wargameeket!
Amíg kipróbálod a fent említett játékokat addíg gondolkodj a következőkön :
- Mi lesz az alapmechanizmus : én jövök mindennel majd te mindennel vagy én jövök egy egységgel aztán te egy egységgel?
- Mi lesz a randomizáció a játékban : Kocka ? Kártya ? Ha kártya akkor speciális ? Francia? Magyar ?
- Fix körös vagy végtelen körös játék?
- Küldetés alapu vagy öld meg nyírd ki ( ez utóbbi szvsz két játék után baromi uncsi)
- Kis létszámú csapatok vagy háború?


Most ennyi !

MAC

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 09:38

Tudnal peldat irni az alapjan, amit eddig elterveztel? (1-2 'egyseg' leirasa, emlitett taiktai kartyak, stb)
(Leaxe altal irthoz csatlakoznek ilyen modon)

Sokat segitene az otletelesben.


Hát mivel az egységeket kell majd a játékmenethez igazítani, nem pedig fordítva, így kőbe vésett dologgal még nem akarnék szolgálni. De azért 2 fajta esetet leírok.

1.. Hasonló szerepet betöltő egységeket a különböző fajok esetében merőben különbözően oldanám meg. Pl. "A" fajnál törékeny kis repülő lény tudna gyógyítani, mérgezett csapattársba többet. "B" fajnál valami batár izmos lény tudna gyógyítani, gyenge területre ható gyógyítással kombinálva. Az hogy ez ogre szerű sámán lesz, vagy valami paladin szerű nemes lovag, teljesen mindegy.

2. Konkrét példa az általad kérdezett dologra. Egy egységeid közé pofátlankodott, "láthatatlanná" vált, valami csúnya manőverre készülő karaktert az egyik kártyáddal felfeded. Majd egy lényed képességét használva "visszalököd" az ellenfél sorai közé, aztán rávarázsolsz egy hiányzó HP alapján sebző képességet, amibe bele is hal. Ekkor kijátszol egy kártyát, amit csak egy saját, vagy ellenséges egység halálakor lehet, amivel gyönyörűen berobbantod a saját egységei közé. A minimális kár érdekében ellenfeled is kijátszhat azonnali/reakció képességeket, esetleg valamilyen helyzethez megfelelő kártyát, ha ez neki megéri.

Így hirtelen most ennyi :)

aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 09:11


Sokkal inkább a PC-s stratégiai játékok egyszerű, de nagyszerű elemeit szeretném viszontlátni, és inkább a megfelelő képességhasználatra helyezném a hangsúlyt. És ezek nem "holmi +1D6 attack rating a mocsárban" szintű dolgok lennének, mint pár játékban.


A stratégiai játékok szerintem nagyon nem egyszerűek. PC-n könnyű egyet kattintgatni, de lehet hogy mögötte kilometeres tablazatok vannak

e.g. robbanogolyo +1d6, nehézgéppuska lő gyalogosra +2, a gyalogos epuletben van -4 stb.

En egyelore nem fogom hogy pontosan milyen rendszerre gondolsz. Ha mar leirtal valamit (példák stb.), pl. Google docs segitsegevel siman meg lehet osztani

Egyetertek MAC hozzaszolasaval, erdemes korbenezni mik vannak a piacon (tablas, figuras, tablas+figuras, kartyas)


Google Docs aktív használója vagyok a mindennapi életben, valóban tökéletesen alkalmas a közös munkára, és könnyű közzétételre! Maximálisan egyet értek :)

Kilométeres táblázatokra nem lenne szükség, az egységek alap statisztikái nagyon egyszerűek lennének. Maximális életerő pont, különböző háttérszínnel, ami pl. a starcraft 2ből is ismert páncéltipusát is jelentené, ami bizonyos sebzéstípus ellen (amit a támadóérték háttérszíne jelentene), tegyük fel 2 sérüléspontot felfogna támadásonként. Tehát ilyen téren nem sokkal lenne bonyolultabb egy magic the gathering creature statisztikáinál (bár ott nincs hatótáv).

Sakk, HKK, MagictG, Mageknight, Warhammer (ez kevésbé), Dota, Leauge of Legends, mmorpg-k, Starcraft, Warcraft3. Ezekben az elmúlt 10 évben mind részem volt, tehát van rálátásom különböző játékmechanikákra. Egyetértek én is, hogy aki játékot készít, az legyen nagyon járatos más termékekben is.

MAXXxxx

MAXXxxx

    The MAXXxxx

  • Fórumita
  • 2681 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 06:53

Tudnal peldat irni az alapjan, amit eddig elterveztel? (1-2 'egyseg' leirasa, emlitett taiktai kartyak, stb)
(Leaxe altal irthoz csatlakoznek ilyen modon)

Sokat segitene az otletelesben.

Módosította MAXXxxx: 2011.05.04, 06:53


Leaxe

Leaxe

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1276 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 06:15

Sokkal inkább a PC-s stratégiai játékok egyszerű, de nagyszerű elemeit szeretném viszontlátni, és inkább a megfelelő képességhasználatra helyezném a hangsúlyt. És ezek nem "holmi +1D6 attack rating a mocsárban" szintű dolgok lennének, mint pár játékban.


A stratégiai játékok szerintem nagyon nem egyszerűek. PC-n könnyű egyet kattintgatni, de lehet hogy mögötte kilometeres tablazatok vannak

e.g. robbanogolyo +1d6, nehézgéppuska lő gyalogosra +2, a gyalogos epuletben van -4 stb.

En egyelore nem fogom hogy pontosan milyen rendszerre gondolsz. Ha mar leirtal valamit (példák stb.), pl. Google docs segitsegevel siman meg lehet osztani

Egyetertek MAC hozzaszolasaval, erdemes korbenezni mik vannak a piacon (tablas, figuras, tablas+figuras, kartyas)

Módosította Leaxe: 2011.05.04, 06:17


Marneus_AC

Marneus_AC

    Lord of Macragge

  • Fórumita
  • 911 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.04, 05:59




Bar itt masszivan kockaznak, de ezt azert nezd meg:
www.heroscapers.com


Jaja, már télen néztem. Valóban, hasonló stílusra gondoltam én is, csak kicsit letisztultabb formában.

teljesen letisztult ez alapbol, de a siker es a fanbazis akkora, hogy a rendszer mar kulon eletet er, a kiado le is allitotta s orozatot az iden, de a rajongok csinaljak maguktol

Értem én, meg nem is tagadom, hogy jó, csak pont az az alapkoncepció, hogy ne ilyen amerikából rendelős, gyüjtögetős, dungeon-os, kampányolós, valóságot szimuláló cucc legyen, hanem inkább a PC-s stratégiai játékok hangulatát visszaadó, azok legjobb elemeit felhasználó, pörgős, kompetetív játékot készítsünk. Persze, itt legtöbben már 10-20 éve pörögtök a Warhammer, D&D, Magic The Gathering világában. A lényeg az lenne, hogy ezektől elszakadva alkossunk újat, nem egy 5000. warhammer vagy történelmi terepasztalos játék klónját adjuk vissza. Sokkal inkább a PC-s stratégiai játékok egyszerű, de nagyszerű elemeit szeretném viszontlátni, és inkább a megfelelő képességhasználatra helyezném a hangsúlyt. És ezek nem "holmi +1D6 attack rating a mocsárban" szintű dolgok lennének, mint pár játékban.


.. én is értem , hogy te mit szeretnél de azt ne feledd , hogy bármi amit csinálsz az mindenképpen a WH vagy akármelyik Wargame 5001. varáiációja lesz mert az emberek hajlanak arra, hogy valamihez hasonlítsák a játékot. Másrészről meg vannak bizonyos dolgok amiket nem tudsz kikerülni (pl:randomizáció , kockával , gyufával, kártyával akármivel) ,viszont ezek az elemek ugyan úgy szerepelnek minden játékban.Ettől függetlenül lehet a WG világában is merészet egyedit alkotni lásd PL:Malifaux vagy az első hazai Wargaménk a DiL.
Az, hogy olyan egyszerü játékot szeretnél mint a PC-s játékok...hát ez elég merész ! Egyrészt a PC-s játékok nem egy esetben bonyolultabbak mint a Wargame. Építés,fejlesztés,toborzás,fejlődés,csapatok elosztása,nyersanyag termelés,harc,stb,stb. ezzel ezemben egy Wargaménél csak az egységeid vagy a karaktereid vannak és ezután már mehet is a harc és stratégia.
Nem tudom milyen wargamékat , társasokat játszol vagy játszotál eddig de javasolnám mielött egy ilyen Projektbe kezdenél próbálj ki több Wargamét és társast (Pl:Tannhauser, Twillight Imperium), hogy legyen pár rendszerre rálátásod (bár lehet van, nem tudom), ismerd a hibákat és az előnyöket. Szvsz egyenlőre elég azokat amiket itthon játszanak aztán ha bejön a dolog akkor utána nézhetsz mi az amit nemzetközileg is játszanak.
Tanácsok :-)
- Pontossan fektesd le , hogy milyen érában szeretnéd elhelyezni a játékot, ha megvan akkor életet kellene adni annak a világnak (fluff írás, ide nem ártana egy hivatásos vagy hobbi író).
- Majd a fajok pontos meghatározása : előnyök, hátrányok milyen játékstílust igényelnek stb, stb.
- Végül de nem utolsó sorban a szabályok megalkotása....bár lehet ez utolsó két dolog felcserélendő.

Még egy-két tanács így a végére .
- Szvsz 4 faj kevés lesz ! Nagyon unalmas tud lenni egy idő után , hogy minden második .negyedik ember ugyan azt a csapatot játsza mint én....
- Hősök szvsz kellenek :-)ez adja meg az ízét a játéknak ha van egy hős aki vezeti a csapatot és akinek az elvesztése igen csak fájdalmas. Ha nem lennének Hősök akkor kicsit egysíku lenne a játék. Megyint csak szvsz

MAC

Módosította Marneus_AC: 2011.05.04, 06:05


aronmester

aronmester

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 22 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.03, 21:06



Bar itt masszivan kockaznak, de ezt azert nezd meg:
www.heroscapers.com


Jaja, már télen néztem. Valóban, hasonló stílusra gondoltam én is, csak kicsit letisztultabb formában.

teljesen letisztult ez alapbol, de a siker es a fanbazis akkora, hogy a rendszer mar kulon eletet er, a kiado le is allitotta s orozatot az iden, de a rajongok csinaljak maguktol

Értem én, meg nem is tagadom, hogy jó, csak pont az az alapkoncepció, hogy ne ilyen amerikából rendelős, gyüjtögetős, dungeon-os, kampányolós, valóságot szimuláló cucc legyen, hanem inkább a PC-s stratégiai játékok hangulatát visszaadó, azok legjobb elemeit felhasználó, pörgős, kompetetív játékot készítsünk. Persze, itt legtöbben már 10-20 éve pörögtök a Warhammer, D&D, Magic The Gathering világában. A lényeg az lenne, hogy ezektől elszakadva alkossunk újat, nem egy 5000. warhammer vagy történelmi terepasztalos játék klónját adjuk vissza. Sokkal inkább a PC-s stratégiai játékok egyszerű, de nagyszerű elemeit szeretném viszontlátni, és inkább a megfelelő képességhasználatra helyezném a hangsúlyt. És ezek nem "holmi +1D6 attack rating a mocsárban" szintű dolgok lennének, mint pár játékban.

trolli

trolli

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 550 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.05.03, 20:28


Bar itt masszivan kockaznak, de ezt azert nezd meg:
www.heroscapers.com


Jaja, már télen néztem. Valóban, hasonló stílusra gondoltam én is, csak kicsit letisztultabb formában.

teljesen letisztult ez alapbol, de a siker es a fanbazis akkora, hogy a rendszer mar kulon eletet er, a kiado le is allitotta s orozatot az iden, de a rajongok csinaljak maguktol


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]