Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

A hét kérdése: oWod vagy nWod?


  • Válasz írásához lépj be
125 hozzászólás érkezett eddig

szabadid

szabadid

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 594 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.15, 19:04

Daneel: Azért nem tudok egyetérteni veled, mert a personal horror-t (vagyis a SZEMÉLYRE szabott rémtörténetet) szerintem pont, hogy akadályozzák az általad említett konfliktusok. Ha a történet folyton a "Sabbat, a Giovannik, a vérfarkasok, stb." körül forog, akkor a karakter személyes nyűgei háttérbe szorulnak. Ha a város egy háborús hadszíntérrel egyenlő, akkor nem tudok a saját problémáimra fókuszálni.

A vérpotencia "dinamizmusa" pedig azért szimpatikus számomra, mert így nincsenek (vagy ritkák az) olyan vámpírok, akik több száz, vagy ezer éve bekövültek egy-egy hatalmi pozícióba. Ha egy öreg vértestvér mélyálomba szenderül, akkor a keletkező hatalmi űr igen nagy zűrzavart okozhat - mi sem jobb táptalaja az intrikának.
Még érdekesebb, ha egy öreg visszatér a torporból, hiszen a mélyálom során nem csak gyengülnek, hanem felejtenek, sőt álmodnak is - az emléktöredékeik pedig összemosódnak az álmaikkal. Így könnyen előfordulhat, hogy frissen ébredve ellenségnek képzeli egykori barátait (esetleg fordítva) vagy egy olyan összeesküvéstől retteg, amit annak idején ő maga indított útjára - de ezt már elfeledte.
Számomra ez sokkal izgalmasabbá, érdekesebbé és rémisztőbbé teszi az öregekkel való játékot - mit ér a hatalom és az öröklét, ha a saját nevedre már nem is emlékszel és hamis emlékek fantomjait kergeted, anélkül, hogy tudnál róla?

Sőt, ha már szóba kerültek a karakterekre leselkedő veszélyek: mi is a helyzet az évszázadok óta éber és aktív öregekkel? Nos, ők kénytelenek a saját fajtájukon élősködni - és ezt az igen fontos információt hajlamosak elhallgatni a fiatalabbak elől. Sosem tudhatod, hogy egy-egy vénség - akár a Herceg, vagy a saját atyád - miért bámul olyan hosszan. Talán csak kíváncsi, vagy épp éhes pillantásokat vet rád?

Ami pedig abszolút pluszpont a V:tR-nek (legalább is részemről) az a vallásos csoportok léte és azok végtelen variálhatósága.


Daneel

Daneel

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4352 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.15, 17:30

Számomra a VtM teljesen megfelelő volt arra amire használtuk ("personal horror" játék).

A VtR mellett sok érv szól: jóval kiegyensúlyozottabb a szabályrendszere; a feudális hangulatú világ szerintem nagyon vámpíros; a 25 - lazán definiált - klán/szekta kombináció, meg a (valamennyire) szabadon választható vérvonalak, sok különböző szituációt támogat. Mondjuk a fluktuáló potency tényleg fura.

Ugyanakkor a VtM alaphangulata - a világ feloldhatatlan alapkonfliktusok mentén oszlik meg, nincs igazán jó meg rossz csak egy alapvetően ellenséges világ - teljesen alkalmas szerintem a karakterekre írt, a karakterek "magánéletéhez" szorosan kötődő personal horror mesére. Pl. Kamarillát mesélve a Sabbat, a Giovannik, a vérfarkasok, stb., mind eszköz, amihez a mesélő nyúlhat, ha azt akarja érzékeltetni a játékosokkal, hogy a világ alapvetően veszélyes rájuk, és hiába rendelkeznek természetfeletti képességekkel, a többi természetfeletti lénnyel szemben néha ugyanolyan kiszolgáltatottak, mint amennyire velük szemben kiszolgáltatottak az átlagos halandók. Sabbat-ot mesélve ideális ellenség a Kamarilla; függetleneknek vagy Anarchoknak pedig bármelyik nagy szekta.

Mondjuk a klasszikus VtM regények szerintem nem igazán festették le jól ezt a fajta hangulatot, még talán a Gangrel klánregény tette meg legsikeresebben hogy érzékeltesse, milyen egy (viszonylag) frissen ölelt vámpír számára, ha belecsöppen a dolgok közepébe (de abban is elég sok volt a Jyhad meg a power play).



VirtualMesmer

VirtualMesmer

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.13, 00:45

Egyértelműen nWoD!


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6515 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.11, 21:13

És olyankor mi van, amikor valaki a kettő játék (oWoD és nWoD) szerelemgyerekében látná a nagy jóságot?

Momentán engem csak a Vampire érdekel, a többi természetfölötti lényt teljesen saját szájíz szerint mesélem, a róluk szóló könyvek ismerete nélkül. Így nálam a crossover ki van zárva. Ez ilyen. Ha azt mondom, hogy Vampire lesz, akkor senki se akarjon vérfarkast vagy mágust hozni. (FIGYELEM! Ez nem jelenti azt, hogy azokat rossz játékoknak tartom, egyszerűen csak időhiány miatt nem olvastam a könyveket, meg a csapatom sem. Egyszerűen nálunk nem kerülnek bele a kalapba.)

V:tM-ből leginkább az alapkönyvet szoktam lapozgatni, nekem annak a hangulata pont jó. Szívem szerint úgy játszanék, hogy nincsenek klánok, minden vámpír egyedi, ami pedig a különlegességeiket illeti (diszciplínák), ott egy jönne az atyától (a mesélő határozza meg), egy lenne a játékos választása, ami a karaktertől függ, egy pedig véletlenszerűen meghatározott. Nagy, globális szektákat még az nWoD szintjén sem, helyi csoportosulások annál inkább - így ha egy másik városba kell menni, komoly előmunka kell, vagy nagy szívás lesz.

Remek ötlet az nWoD-ban, hogy nincs "varázsló vámpír" klán. Díjazva, átvéve.

Viszont az nWoD össze-vissza ugráló generációjából - bocsánat potency-jéből - nem kérek. Nekem nagyon markáns vonása a vampire-nek, hogy a hatalmi szintbe beleszületett a karakter az öleléssel, ha ezen változtatni akar, bizony égbekiáltó bűnt kell elkövetnie. Ez az egyik olyan vonás, ami szerintem alapjáraton legjobban elmérgesítheti egy atya és gyermek viszonyát. (De nem az egyetlen.)

Az oWoD célszámváltós rendszerével nekem nincs bajom, de azzal már igen, hogy támadásdobás-sebzésdobás-sebtűrűsdobás van, ami heréli a pörgős és mészáros harcot, ami egy ilyen játékba kell.

Szóval az egyszeri (valójában esetleg nyugdíjaskorban bekövetkező) vampire kampányomhoz bőven válogatnék mindenhonnan anyagot.

Addig is, a "régi csapattal" marad a jó öreg oWoD. De ha egyszer sikerül belecsöppenni egy nWoD játékba, örömmel kipróbálom.


Lord_Dzsuva

Lord_Dzsuva

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 214 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.10, 20:31

Ave!

Amit tudok a nWoD-ról annak fényében azt mondom nWoD, viszont időhiány (és értem itt a játékostársak időhiányát is) miatt maradunk a már régen időmilliomos korunkban megismert oWoD-nál..........


GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 917 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.10, 18:26

Marvin: Még egy érv, csak neked, hogy lásd a különbséget. VtM-ben definiálsz két vámpírt, az egyik mondjuk Nosferatu, a másik Lasombra. Ezzel rögtön azt is definiáltad, hogy ők bizony jó eséllyel nem szeretik egymást, ilyen-olyan okok miatt (a Nagy Öregek/Elsőszülöttek Dzsihádja révén) jó eséllyel egymás ellen fognak áskálódni, mert hiszen ők az ellenség. Nem nagyon fér el, idegen a játéktól egy olyan város, ahol ennek a két szektának a tagjai nem ellenségesek, hanem mondjuk egymás mellett élnek többé-kevésbé békében, hiszen mindkét klán tagjai olyan ősökkel rendelkeznek, és úgy választják ki őket ölelésnél és/vagy sodródnak bele a klánjuk tevékenységébe, hogy egymásnak ellenségei lesznek. VtR-ben a klánod szinte semmit nem számít, a frakció pedig, amihez csatlakozol, a saját döntésed (persze megvezethetnek sokan, meg az Atyád akár rád is parancsolhat, de nem ez a jellemző), és még ezeknek a szektáknak a viszonyát sem lehet úgy leírni, hogy na azok ellenségek, azok meg szövetségesek, mert ez városról városra változhat. Vannak persze bizonyos trendek (Invictus-Carthian és Circle of the Crone-Lancea Sanctum ellentétek), de ezekkel bőven marad tér játszani és kreatívnak lenni. Egyszerűen ez az 5x5-ös (klán x szekta) mátrix nagyobb variációs lehetőséget tesz lehetővé, mint a 13 klán. 

noren

noren

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.10, 09:58

Szerintem nWoD. A régiben is volt sok dolog, ami tetszett(pl. nekem igenis bejöttek a Gaiaért küzdő vérfarkasok), de az új sokkal szabadabb rendszer, sokkal több minden fér el benne, és nem arról van szó, hogy ezt nem lehet a régiben, hanem, hogy az új sokkal jobban támogatja rendszerszinten és a kiegészítőkben. Plusz a régi olyan hangulati elemeit, amit sokan hiányolnak az újban simán be lehet hozni, mert maga a világ nem annyira kötött hivatalosan sem.

Viszont ne felejtsük el, hogy minden rpg új kiadásánál két részre szakad a rajongótábor, mert vannak sokan, akik már annyi időt-energiát-pénzt fektettek a régi játékba, hogy nem éri meg nekik váltani, plusz nosztalgia, plusz megszokás stb. Ezzel nincs semmi baj, én a dnd-vel vagyok úgy, hogy nem jött be a 4. kiadás, pedig elolvastam a könyveket.

Viszont a ww szerintem nagyon helyesen döntött, hogy újra kiadja a 20. évfordulóra a régit, mert így visszanyernek rajongókat és azzal, hogy áttérnek a nagyrészt pdf kiadásra még a költségeik is minimálisak lesznek. Még az sem volt helytelen döntés, hogy anno viszont leálltak vele, mert akkor az új nem futott volna fel.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2420 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.10, 08:27

Na jól van, srácok, részemről függöny, aki képtelen másra, csak rögeszmés papagáj módjára kajdácsolja mióta, hogy NA-DE-HÁT-ÉRTED, GLOBÁL- SZEK-TA- HÁ- BO- RÚÚÚÚÚ (és ha merészelsz ettől eltérni, akkor ez nem WoD, de nem új, se nem régi, hogy miért nem, azt sajna még mindig nem tudtuk meg, de most már, bevallom, annyira nem is érdekel), azzal nem fárasztom magam tovább, mert kihullik a maradék hajam is. Áldás-békesség.



tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 777 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.10, 06:27

Régen szerettem, és még most is kedvelem a VtM-et, de miután kipróbáltam a VtR-t nem térnék vissza a régire. Ég és föld, fényévekre van egymástól. A világ koherensebb és hangulatosabb is, csak meg kell ismerni.

:sor:
A vicces, hogy az nWoD ellen fenekedő oWoD-osok is totálellentmondó érveket használnak, sőt előfordul néha még ugyanaz az ember is egyszerre 2 egymásnak ellentmondó álláspontot képvisel a fórumon:

1. álláspont: "de hát ez ugyanaz, csak egy kicsit módosították. Minek kellett ezt létrehozni, ha ugyanezt megkapom a régitől is" (no, aki ezt az álláspontot képviseli nyilvánvalóan nem merült el túl mélyen a játékokban, de legalább nyilvánosan hülyét csinál magából)

2. álláspont: "de hát ez nem is ugyanaz, hanem más. De szar már, hogy nem ugyanaz, hogy merészeltek más játékot csinálni, én a régit akarom :sir: "
(ez az álláspont legalább igaz és érthető, bár általában olyan hajmeresztő felületességeken alapul, hogy azért más, mert nincsenek benne asszamiták és egyéb teljesen lényegtelen tökfölösleges túlburjánzó apróságok, amik bezzeg a régiben benne voltak (haza is vágták rendesen) - tehát baromira nem a világképben, a hangulatban, az egységességben, a letisztultságban, a logikusabb felépítésben látják a különbséget, hanem a régi klánok meglétének szintjén. No, ez is elég kiábrándító álláspont egy beszélgetés során)

más: Még egy apróság, ami számomra az új mellett szól: a "teremtéstörténetnek" nevezett hajmeresztő kusza katyvasz kihajítása a kukába.
Sokkal jobb és életszerűbb egyszerűen homályban hagyni a megmagyarázhatatlant, a sok-sok évezreddel ezelőtt történteket, amire senki sem emlékszik (pláne, hogy adnak rá egy teljesen logikus magyarázatot, hogy vajon maguk az öreg vámpírok miért nem ismerhetik az ősidőben történteket) , mint ilyen izzadtságszagú, kusza, totállogikátlan és összefüggéstelen próbálkozásokat ráerőltetni "magyarázat" címszó alatt, mint az oWoD-ban a teremtéstörténetnek nevezett (ismét a játék tipikus hibáját: "mindent bele, oszt burjánozzon össze vissza amerre akar" tükröző) szörnyűséget.

Módosította tar242: 2011.09.10, 06:28


Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 22:12

Godfrid is nagyon jól megragadta, amit már többen elmondtunk. Közel szó szerint ez a gondolat volt pár órája a fejemben.

(Én úgy fogalmaztam (csak nem küldtem el, mert már sokan és szemléletesen leírtuk), hogy "semelyik szerepjáték nem hátráltat semmilyen játékban, ha kidobjuk és elfelejtjük a szabályrendszert".)


Godfrid

Godfrid

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 19:25

Persze a oWoD világában is mondhatom azt hogy eltelt 38000év közben jött az istencsászár meg űrgárdisták, és a vámpírok kihaltak, és hozzatok karaktereket, csak ez már nem owod. Szóval igen az owod egy nagyszerű játék és bármit kilehet belőle hozni, ha kidobsz minden könyvet, ami kijött hozzá, és az alapkönyvből is csak ezt azt használsz. Az ilyen típusú érvelés szerintem pont hogy az nwod mellett szól.

Az nwodnak is megvannak a maga gyenge pontjai, és erősségei, csak utóbbiból sokkal több van míg, az owod esetében azért erősen fordított a helyzet. Régen szerettem, és még most is kedvelem a VtM-et, de miután kipróbáltam a VtR-t nem térnék vissza a régire. Ég és föld, fényévekre van egymástól. A világ koherensebb és hangulatosabb is, csak meg kell ismerni.


Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 18:48

aluminiumtrioxid: "...valljuk be, a Mage-nek nagyon jót tett ennek a kamaszos "jaj váltsuk meg a világot mert akkora egyéniségek vagyunk és ne hagyjuk hogy a gonosz uniformizáló Technokrácia lélektelen drónokat faragjon belőlünk..."

És milyen kár, hogy a Magében is lehetett úgy hatezerféle dolgot csinálni ezen kívül. Az 1. kiadásból még tán érezhető volt vmi ilyesmi, de kétlem, hogy hazánkban azt olyan sokan játszották vagy akár olvasták.

(OFF)Hűű, cirka 15 év távlatából az első kiadású Mage volt a kedvencem. Az utánna következőkben a sok változás miatt már elveszítette a hangulatát, bár nem volt alkalmas csapat játszani.
(/OFF)

Visszagondolva akkor is át lehetett volna hidalni a szabkönyv sugallta merev kereteket. Le voltak fektetve a szabályok, a mesélő pedig igyekezett adni lehetőséget azok átlépésére. Persze a következményekre kérdezve csak ördögien mosolygott.... Szóval a régi WoD is alkalmas árnyaltabb játékra, mint a meghirdetett kézpólusú világkép.

tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 777 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 16:25

Bocs a tripláért, de van még egy dolog, amit nem értek a példáddal kapcsolatban.

Megy ugye a párbeszéd az oWoD és az nWoD globális szektái közötti különbségről, a bennük rejlő lehetőségekről, viszonyaik árnyaltságáról, erre te felhozol egy ilyen példát:

tar 242
Figyelem, vakmerő és sosem látott gondolatkísérlet következik, pár perc alatt, hasraütéssel kitalálok egy környezetet oWoDban, ami tök egyedi, és csodák csodájára nem az a fő kérdés, hogy ki gyilkol le kit korábban: vegyünk egy közepes várost 500 000 lakóval, legyen benne egy kattant Beast-hívő szekta (3 fő) a filozofikus fajtából, akik azzal szórakoznak, hogy humán kísérleti alanyaikat hogyan tudnák önként minél lejjebb vinni az emberiesség útján, egy öreg Tzimisce, akit tévedésből itt dobtak ki a csomagból, most ébredt és azt sem tudja, merre hány méter, 2 csöves Nosferatu, akik csak nyugiban akarnak lenni, meg néhány ghoul a szomszédból, akik mesterük (más általi) legyakása után ide menekültek és egyre éhesebbek.

Tessék, és ezek csak a vámpírok, lehet velük sakkozgatni, tetszés szerint kialakítani ezerféle relációt és konfliktust a gyilkolászáson kívül, mert ugye olyat közismerten csak korlátolt vérpistikék szoktak. Hogy a fenti példa miért marad el fényévekkel az nWoD utolérhetetlenül szubtilis szettingjétől, arról még mindig nem vagyok meggyőzve.


amiben egsyetlen árva kicseszett globális szekta ill. köztük lévő viszony sincsen, hanem tipikusan olyan szetting, ami finoman szólva nem kötődik túl szoros szálakkal az oWoD világképéhez - (sőt, maga az alapszitu - mármint: vámpírok globális szekták nélkül - legalább annyira nWoD, mint oWoD közeli, de ezt csak nagyon félve jegyzem meg).
Ez a szektamentes példád szted mennyiben bizonyító erejű az eredeti "globális szekták és különbözőségük a 2 játékban" fantázianevű témánkban?

Módosította tar242: 2011.09.09, 16:27


tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 777 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 13:05

Nos, talán így megfogalmazva érthetőbb lesz:
Véleményem szerint, az nWoD-ban lévő 5 nagy szekta és az, hogy viszonyaikat tekintve nincsen előre, kategorikusan eldöntve, hogy melyik melyiknek szövetségese vagy ellensége, ezért az nWoD olyan környezetben, ahol a nagy szekták is megjelennek sokrétűbb konfliktusokra és viszonyokra ad lehetőséget, mint az oWoD 2 nagy szektája, a közöttük előre elrendelt és szükségszerű ellenséges viszonnyal (hiába próbálták meg ezt belső frakcióharcokkal és egyebekkel árnyalni - vsz. meglehetősen izzadtságszagúan, mivel maga a globális konfliktus alapkoncepciója el volt cseszve).

Módosította tar242: 2011.09.09, 13:07


tar242

tar242

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 777 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 12:39

tar 242:Te jó isten, most komolyan kezdjünk szorozgatni, hogy melyik kiadásban van több szekértábor (mert ugye köztük vannak a konfliktusok), és amelyikben több, az az igazzybb meg az árnyaltabb? Mintha pont a túlzsúfoltság kapcsán ment volna a jajongás az oWod kapcsán.

Akkor ne szorozgass. Mindenesetre sztem az nWoD 5 szektája és az, hogy nincs közöttük előre elrendelt viszonyrendszer sokrétűbb lehetőségekre, konfliktusokra, szövetségekre stb. ad lehetőséget, mint az oWoD "van a 2 nagy szekta , akik egymás ellenségei" alapképe - bármennyire is próbálták ezt árnyalni belső frakcióharcokkal, ellentétekkel és függetlenekkel(Ahogy te fogalmaznál: Figyelem! az nwod-ban is vannak a szektákon belül frakciók, ellentétek, bár nekem nem szívem csücskei)
Innentől kezdve nyilván te is azt gondolsz erről, amit akarsz.

Figyelem, vakmerő és sosem látott gondolatkísérlet következik, pár perc alatt, hasraütéssel kitalálok egy környezetet oWoDban, ami tök egyedi, és csodák csodájára nem az a fő kérdés, hogy ki gyilkol le kit korábban: vegyünk egy közepes várost 500 000 lakóval, legyen benne egy kattant Beast-hívő szekta (3 fő) a filozofikus fajtából, akik azzal szórakoznak, hogy humán kísérleti alanyaikat hogyan tudnák önként minél lejjebb vinni az emberiesség útján, egy öreg Tzimisce, akit tévedésből itt dobtak ki a csomagból, most ébredt és azt sem tudja, merre hány méter, 2 csöves Nosferatu, akik csak nyugiban akarnak lenni, meg néhány ghoul a szomszédból, akik mesterük (más általi) legyakása után ide menekültek és egyre éhesebbek.

Tessék, és ezek csak a vámpírok, lehet velük sakkozgatni, tetszés szerint kialakítani ezerféle relációt és konfliktust a gyilkolászáson kívül, mert ugye olyat közismerten csak korlátolt vérpistikék szoktak. Hogy a fenti példa miért marad el fényévekkel az nWoD utolérhetetlenül szubtilis szettingjétől, arról még mindig nem vagyok meggyőzve.

:ize:
Örület! Tényleg lehet olyan alapsettinget létrehozni oWoD-ban amiből úgy, ahogy van hiányzik a Kamarilla vs Sabbat ellentét? Ezt komolyan mondod? Nemá! Miért nem találkoztam veled előbb - taníts még mester! :leborul:

Akkor már csak azt meséld el, hogy ez mire bizonyíték ebben a vitában:
- Arra,hogy ki lehet hozni az oWoD-ból is árnyalt és sokrétű környezetet? Persze hogy ki lehet - soha nem is tagadtam. Magam is ilyen Kamarilla vs. Sabbat mentes terepen meséltem oWoD-ot (ha eddig nem lett volna világos).

Ettől még maga az oWoD hivatalos világképének igencsak hangsúlyos részét teszi ki a Föld sorsát eldöntő kérdés körül kialakult kibékíthetetlen Kamarilla vs. Sabbat ellentét, és azáltal az alapvilágkép igencsak a kétosztatúság felé megy el. Soha nem arról vakeráltam itt, hogy az oWoD nem lehet árnyaltan játszani, hanem arról (FIGYELEM!!!!), hogy sztem az nWoD világképe (pont a globális, előre elrendelt konfliktus kicseszése miatt) jobban támogatja az árnyaltabb viszonyokat.
(mellékesen jegyzem meg, hogy a fenti környezet kialakításánál te is azzal kezdted, hogy az oWoD világkép egyik lényeges elemét - gyk: Kamarilla vs. Sabbat ellentét - kivágtad a francba. Valszeg nem véletlenül. Akkor miért fáj ennyire neked, amikor én amellett érvelek, hogy sztem ezen lépés hivatalossá tétele sokat használt az nWoDnak és az árnyaltabb világkép létrehozásának? Tényleg nem értelek. :szomoru: )

Módosította tar242: 2011.09.09, 12:45


LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 11:58

Marvin:

Nyilván mindkét játékvonalban megvalósítható, hogy kvázi elszigetelten, mindenféle globális féceszmixeléstől függetlenül éldegél egy kislétszámú [tetszőleges természetfeletti b@sz] populáció. Ha merünk nagyot álmodni, akár egy nagylétszámú is. A kérdés: szerinted melyik játékvonal támogatja jobban a felvetést? Melyik vonal kiegészítőiből kap a mesélő több tippet egy ilyen modell összeállításához, lefuttatásához?

Meg azért játékosi oldalról is nézzük meg a dolgot. Ha én bejelentem, hogy szeretnék vámpírt játszani, de nem érdekel a szabbat-kamarilla ellentét, szóval szeretném, ha a mesélő cakkumpakk kihagyná a dolgot (és mondjuk a könyvben felsorolt független klánok sem lopták magukat a szívembe), akkor 10 oWoD mesélőből minimum 9 elhajt a bánatba. Vagy ha egy vérfarkast szeretnék játszani, akit tökre nem érdekel, és amúgy nem is érint az egész Féreg-mizéria - közel mind el fog zavarni a fenébe.
NWodban sem feltétlenül örülnek egy ilyen kaliberű bejelentésnek, de sanszos, hogy sokkal könnyebben (és esetleg szívesebben) meg tudják valósítani a dolgot, már pusztán mert a könyvekben több felvázolt opció szerepel ilyesmi esetekre.

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 11:50

Nem érzem szorosan a témához kapcsolódónak az átlag olvasó számára ezt, de engem nagyon érdekel. Ismét javaslom, hogy folytassuk U2U-ban.

Kb. az egész játéktól valósult meg az előfeltevés, generálás inkluzíve. Nem nagyon értem a kérdést. :safranek:

Arról van szó, hogy mi is játszottunk, mégsem valósult meg egyik forgatókönyvetek sem. Vajon miért van ez? Nekem nyilvánvalónak tűnik, hogy oka van.

Egy dolog, ami még kicsit könnyebben ide kapcsolható: a felsorolt játékaitok miért kevésbé megvalósíthatók nWoD keretben?

Hardestadt

Hardestadt

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 54 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 11:49

Nem akarok beleszólni, de itt nem az volt a kérdés, hogy melyikből mit lehet kihozni, mert most kihozni valami hasonlót d&d-ben meg bármelyik másik játékban is ki lehet. Itt az inkább a kérdés, hogy kinek mi áll közelebb a szívéhez, és bevallom nekem is inkább a nWoD, nem akarok senkit se megsérteni, de akinek az oWoD tetszik, annak inkább olyan okai vannak, hogy vagy nosztalgiázik, vagy nem ismeri, vagy nem is akarja megismerni az nWod-ot. Egyébként ezzel nincsen semmi baj, jót játszani minden világban és minden rendszerben lehet, a kérdés inkább az, hogy te melyikben játszanál szívesebben. 

Hardestadt

Hardestadt

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 54 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 11:36

Nem akarok beleszólni, de itt nem az volt a kérdés, hogy melyikből mit lehet kihozni, mert most kihozni valami hasonlót d&d-ben meg bármelyik másik játékban is ki lehet. Itt az inkább a kérdés, hogy kinek mi áll közelebb a szívéhez, és bevallom nekem is inkább a nWoD, nem akarok senkit se megsérteni, de akinek az oWoD tetszik, annak inkább olyan okai vannak, hogy vagy nosztalgiázik, vagy nem ismeri, vagy nem is akarja megismerni az nWod-ot. Egyébként ezzel nincsen semmi baj, jót játszani minden világban és minden rendszerben lehet, a kérdés inkább az, hogy te melyikben játszanál szívesebben. 

Pett-moondevil

Pett-moondevil

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 572 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2011.09.09, 11:33

Nem érzem szorosan a témához kapcsolódónak az átlag olvasó számára ezt, de engem nagyon érdekel. Ismét javaslom, hogy folytassuk U2U-ban.

Kb. az egész játéktól valósult meg az előfeltevés, generálás inkluzíve. Nem nagyon értem a kérdést. :safranek:

Arról van szó, hogy mi is játszottunk, mégsem valósult meg egyik forgatókönyvetek sem. Vajon miért van ez? Nekem nyilvánvalónak tűnik, hogy oka van.

Egy dolog, ami még kicsit könnyebben ide kapcsolható: a felsorolt játékaitok miért kevésbé megvalósíthatók nWoD keretben?


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]