Ugrás tartalomhoz


Fotó

Dragon Age


  • Válasz írásához lépj be
283 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.17, 08:57

Dekszter Dragon Age játékbeszámolója:

http://lfg.hu/96025/



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.18, 12:11

Április 20-ig ingyen Fantasy AGE Basic Rulebook:

https://greenronin.com/blog/2020/03/17/stay-home-and-play-fantasy-age-for-free/
https://www.drivethrurpg.com/product/153066/Fantasy-AGE-Basic-Rulebook

 

A Green Roninnál ugyaneddig 20%-os kedvezmény van majdnem mindenre:

https://greenronin.com/blog/2020/03/09/green-ronin-20-for-20-sale/



Selmo

Selmo

    Lochost kvesztor

  • Fórumita
  • 2123 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.06, 13:50

Be tudja lassítani a harcot tapasztalataim szerint, olykor még tapasztalt játékosoknál is, ha nagyon elkezdenek szöszölni. Ám ez még mindig nem annyira probléma, mint a magas Health érték. Azt mindenképp érdemes felezni (játékosoknál és szörnyeknél egyaránt), akkor viszonylag gyors és pörgős lesz a játék stuntok ide vagy oda.

 

Mi úgy használjuk, hogy a túldobás is sebzés. (Ha tehát 13-as def ellen jön egy 18-as dobás, akkor az helyből +5 hp sebzés.) Gyors, pörgős, halálos.
 



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.06, 09:16

Petrus: bocsánat, akkor félreértettem :) :sor: .

Bulldy: amit én most lemeséltem (The Dalish Curse) kezdő karaktereknek szánták, de végül a többiek tanácsára 4. szintről indultak 35+ health pointokkal és nem bántam meg. Az első, bemelegítő harc is csúnyán leharcolta egyiküket, később is repkedtek a sallerek.
A végső harcnál a főellen 2d6+3 alapsebzésű, plusz az esetleges stunt sebzések - eltalálni pedig elég könnyű a karaktereket :S .
2-3 szerencsés dobás a mesélő részéről és a warrior is fekszik elég korán. Bár ez csak egy játék utáni tapasztalat, nem "profi"karakterekkel :) .



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 22:22

Petrus: Igen, ilyen háttérgondolatom nekem is van, hogy tűhelyre kigyúrják magukat egy dologban és hasítanak, mint kés a vajban. Viszont ennek mindig az a másik oldala, hogy minden más területen meg harmatgyengék és könnyű megfogni őket.

Narmor: Én az életerőt a 'pulp' szinten szeretném kezelni, ami azt jelenti, hogy foglalkozástól függően 15 vagy 20 az alap (+CON), majd szintenként még 1+CON. Ahogy néztem a SaWo-ból konvertált karaktereket, az utcai szamurájnak lesz 3. szinten valami 32 HP-ja. Nem tűnik soknak. De tény, hogy nincs tapasztalatom a rendszerrel.

Bulldy

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 20:24

A stunt-ok (én magamban manővereknek hívom őket magyarul) kiválogatása mennyire lassítja a harcot?

 

Be tudja lassítani a harcot tapasztalataim szerint, olykor még tapasztalt játékosoknál is, ha nagyon elkezdenek szöszölni. Ám ez még mindig nem annyira probléma, mint a magas Health érték. Azt mindenképp érdemes felezni (játékosoknál és szörnyeknél egyaránt), akkor viszonylag gyors és pörgős lesz a játék stuntok ide vagy oda. 



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4413 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 20:15

A stunt-ok (én magamban manővereknek hívom őket magyarul) kiválogatása mennyire lassítja a harcot?

Ettől én is tartok kicsit, de mindenütt azt olvastam játékbeszámolókban, hogy egy-két alkalom után gyorsan felszívták a játékosok az opciókat. Mindenképpen hasznos külön kinyomtatni ezeket, akár több példányban is, hogy legyen az asztal körül elég. A F-AGE Companion-ben meg van egy módszer a Stunt Package-ek összeállítására, amivel egyfajta "signature move"-okat lehet alkotni gyakorlatilag a stunt-ok egymás után illesztésével, és a játékosok szívesen használják ezeket.

A hátterek testreszabása a M-AGE Companion-ben van, ott van példa pl. az összevlogatható módszerre is, amin gondolkozol. Máshol viszont olvastam, hogy ez már alapszinten is erősíti teheti a karaktereket és középszinten már nem lesz kihívás előttük (abban, amire optimalizáltak). Mindenki a dobást javasolja.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 20:04

A stunt-ok (én magamban manővereknek hívom őket magyarul) kiválogatása mennyire lassítja a harcot?

Illetve M-AGE-nél bennem felmerült, hogy karakteralkotáskor a Háttér/Társadalmi Osztály elég korlátozó. Nem egyszerűbb azt mondani, hogy csak Foglalkozás legyen és választhat még tetszőleges Tulajdonság/Fókusz/Tehetséget? Optimalizáltabbak lesznek a karakterek az biztos, de legalább elkerülhető, hogy legyen egy Fókusza vagy Előnye, ami sehogy sem illik a koncepcióba, de azt adta a karakteralkotás.

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4413 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 16:43

egyedül a Fantasy AGE-ből jön új, modernebb kiadás, minden más marad.

Green Ronin: hold my beer... :) (pici ferdítéssel, mert ezek "csak" kiegek)

Hát, ezt írtam én is. :) Ahhoz képest, hogy sokáig egy-két AGE stuff jött, az utóbbi években fellendültek. Azt olvastam, a M-AGE elég jól fogyott és a Companion-ök is népszerűek voltak. Idén csak a F-AGE-ből jön új kiadás (jó eséllyel a M-AGE újításokat építik be, pl. az új ammo és Resource szabályokat), minden más marad változatlan, és emellett jön több új kieg is.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 14:58

seti: level 4-ről indultak, teljesen alap felszereléssel (azt hiszem egyedül a Warrior kapott egy AR 5 páncélt) és általuk kidobott health pointokkal - ne engem szidjanak a pici dobásokért :D .  Harcoknál egy-egy jó sebzés dobás nagyon tud fájni még ilyen szinten is - ezt a mage meg is tanulta azonnal, a második harcnál már nagyon taktikusan helyezkedett, de elég offenzív maradt.

Az én "csalásom" a játékosok javára mindössze annyi volt, hogy - túl lágyszívű voltam? - az ellenfelek sosem stuntoltak. A karaktereket én magam alkottam, próbáltam nem egy irányba tolni őket és több felé kinyúlni, így egyikük sem lett egy maxira kihegyezett figura, de élvezték a játékot velük.

Mage defense 12 (varázslattal 17), Rogue defense 16, Warrior defense 13(?) (+2(?) ha pajzsot is használt). Az én elcseszett mesélői kezem ezeket néha a 3d6-tal megdobtam a támadók bónuszai nélkül is.


Módosította dekszter: 2020.02.05, 14:59


seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1039 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 14:24

Szuper, hogy jönnek a modernhez a kiegek, ha sikerül lehet mesélek egy rövidebb Urban Arcana kampányt, ha már a d20 korszakból kimaradt, D&D 5E-hez meg még nincs meg az Ultramodern új kiadása.

 

Dekszter: Végül milyen szintű karakterekkel indult a csapat?

Nálunk az első szintű mágus mikor elkóborolt az erdőben majdnem belehalt egy óriáspókkal folytatott harcba. Ha nem csalok egy kicsit a játékos javára az első alkalommal befigyelt volna egy karakterhalál.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.05, 09:50

egyedül a Fantasy AGE-ből jön új, modernebb kiadás, minden más marad.

Green Ronin: hold my beer... :) (pici ferdítéssel, mert ezek "csak" kiegek)

Krynn: köszi :) . Akkor nem mondtam sok marhaságot neki :) .
Ha jól emlékszem, egyedül a végső harc során látták a falusiak varázsolni. Túlnyomó részt a főbosst ütötte, de egy gyereket is megpróbált megmenteni - ő volt az egyetlen aki figyelt a falusiakra, de segíteni ő is csak egy alkalommal segített nekik. Be voltak pipulva a kovácsra is, amikor a lábuk előtt halt meg, nem nagyon törődtek vele.



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1288 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.04, 10:04

Varázslók kérdéséhez: Fereldenen nagy félelem övezi a varázslókat az emberek között. Első körben nem a templaroktól kell tartani, hanem a közönséges lakosságtól. Jobb esetben csak bezárják és hívják a templarokat (akik esetleg csak hetekkel később érkeznek meg), rosszabb esetben meglincselik. Kb. úgy kell elképzelni, mint a középkori boszorkányperek - amelyek bőven voltak ott is, ahova nem ért el a hivatalos inkvizíció keze. Természetesen egy elég erős varázslót már nem könnyen kapnak el a falusi legények, de pont a kezdő Jk-k tipikusan ki vannak téve ennek a veszélynek.

Az egésznek fele részben vallási oka van, mert a varázslók tehetnek róla, hogy a "paradicsomból" ki lettek taszítva az emberek. Még a pragmatikusabb vezetők sem nagyon próbálják titokban tartani a hatóságok előtt, hogy a közösségben valaki varázsló, mert ezen a világon minden varzsló potenciálisan démonógiával foglakozik. A Fade-en (kb. álomvilág) a démonokkal tudnak üzletelni, és ha valakit nem tanított ki egy tapasztalt varázsló, akkor jó eséllyel áldozatul fog esni a démonok manipulálásának - erre a játékban is számos példa akad.

A Circle tehát igazából egyszerre börtön és menedék is, mert Fereldenen kevés kivételtől eltekintve sehol máshol nem tanulhatja meg egy varázsló, hogy hogy használja a varázserejét anélkül, hogy a démonok megrontanták. Éppen emiatt sok közönséges ember kifejezetten jó cselekedetnek tartja, ha kiszolgáltatja  a varázslót a templaroknak, hisz a saját érdekében zárják be egy iskolába.

Ami a templarokat illeti, én mindig úgy képzeltem, hogy alapvetően kicsi a befolyásuk. A legnagyobb városokban vannak csak rendházaik, és a világban csak a legveszélyesebb vagy nagyon könnyen elérhető prédára vadásznak - vérmágusok, vagy szökött körmágusok. A helyi papnő veszélyes a karakterre, mert tuti a közösséget ellene fogja fordítani, és belőlük sok van.

Magyarul ha a karaktert csak azért jelentik fel, mert varázsló, de nem követett el semmi komolyabbat (ÉS mozgásban van, hisz kalandozó), akkor én úgy veszem, hogy a templaroknak nincs erőforrása őt elkapni. Ahogy a karakter egyre hírhedtebb, és egyre nagyobb városokban fordul meg, úgy már viszont bevenném ezt a szálat a történetbe.

Van amúgy néhány trükk, ami segítségével meg lehet úszni a templarokat. Az egyik, hogy az elfeknek vannak ún. megtartói (keeper), akik ugyan mágusok, de rájuk nem vonatkozik a törvény, amíg kvázi a rezervátumokból származnak. Egy szökött elf rabszolga kamuzhatja, hogy ő egy elf közösség megtartója. Persze ez sem feltétlenül tartja vissza az emberek haragját, de elviekben rájuk nem hívnak templart. A másik kézenfekvő megoldás, hogy a karakter körmágusnak vagy grey wardennek adja ki magát. Ehhez nem árt valami hamisítani, de a legtöbb falusi aligha fogja felismerni, ha hamisítványt lát. Ezen trükkök, és a fent említett templar helyzet miatt én úgy mesélem, hogy akkor kerül bajba a varázsló Jk, ha olyat csinál a mágiájával, ami tényleg meglehetősen gonosz, és kiderül (ezzel egyszerre cseszi el az álcáját, és vonja magára a templarok figyelmét).


Módosította Krynn: 2020.02.04, 10:08


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4413 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.03, 17:31

Az AGE az egyik olyan játék, amit mindig is ki akartam próbálni, de még sosem került rá alkalom, pedig elkezdtem összevásárolni a kiadványaikat (a BookDepo-n fent van minden és összességében jobb ára van, mintha direkt boltból lenne megrendelve szállítással). Tavaly elég jó évük volt, a rendszer ismét kezd népszerű lenni, és idén még több AGE jóság fog jönni (és egyedül a Fantasy AGE-ből jön új, modernebb kiadás, minden más marad).

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.02.03, 09:11

Megvolt a játék :) . Túlélték mind a hárman, de itt-ott picit ferdítettem (és időhiány miatt kihagytam a végén az óriás pókot), hogy mire a végére érnek, legyen elég erejük a végső harchoz.
A rendszer nagyon gyors és egyszerű, amikor olyan ötletük volt, amit hirtelen nem tudtam hova rakni, arra rögtönöztem és érzésem szerint működött.
Ami azonnal feltűnt, hogy nincsen megüthetetlen karakter. Nálam csak úgy repkedtek a 3d6-ra a 15+ dobások, őrület mennyi hihetetlen magasat dobtam - általában amikor a leggyengébb, mágus karaktert támadták. Az első harcban neki szinte el is illant a Health pontjainak a fele két támadás után.
Két "érdekesség" volt a játék során. A faluból való távozáskor a kovács és pár ember megpróbálta őket feltartóztatni. A modul itt azt tanácsolja, hogy emlékeztesse a mesélő a játékosokat, hogy megvan a lehetőségük arra, hogy csak "leüssék" a támadókat. A támadók meglepték őket (bár kárt nem tudtak tenni bennük), de ők nem is támadtak vissza. Egyszerűen megpróbálták őket meggyőzni, hogy jót akarnak és végül egy kis erőfitogtatással karöltve szétoszlatták a bandát.
A másik apróság egy hatalmas adag gyanakvás volt a két női player irányából a modul elején megmentett tünde nő felé. Túl gyanúsnak találták a viselkedését (ez az én saram, elég passzívnak meséltem) és az egyik jó indulat szülte tettét ők teljesen az ellenkezőjének vélték. Mivel a csapat warriora állt minden harc első sorában, titokban hozzá csempészte az ezüst láncdarabot, ami működött  is (kék fény, olcsóbb stuntok), de a két hölgyemény szerint befolyásolta a harcost és ő állt az egész mögött :D . Egy alkalommal addig fajult a dolog, hogy gondolkodtak rajta, hogy elteszik láb alól, de végül ez nem történt meg.
A végső csata kissé antiklimatikus lett, minden erejükkel a bossra mentek, a körülöttük lévő káoszt nyugtázták, de nem nagyon mozdultak rá egyik megmentendő falusira sem - így a kovács az orruk előtt vérzett el.
Mivel hárman ütötték egyszerre és csak rá koncentráltak, így maximális (60) Health pontról indítottam a végső harcot és horrorisztikusan alacsony dobásaim után szinte karcolás nélkül úszták meg és 5-6 kör alatt ledarálták => Flaming Weapon, Backstab, Two Handed Sword... minden karakter tolt mindent ami volt.
Végeredményben mindenkinek tetszett :) . Egyik játékosom 20 éve nem játszott, a mágus karaktere pedig teljesen új volt a szerepjáték világában, de a végére ő is vígan dobálgatta a varázslatait :) .



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.31, 17:54

Én a játékokból is amatőr vagyok (DA II-vel játszottam, de nem toltam végig + láttam a Dawn of the Seeker animációs filmet), de nekem is ez a levadászósdi rémlik. Az alapot értem, de picit zavaró, hogy minden sarokból a nyakába ugorhat valaki xyz szervezet nevében?
A csapat:
Warrior, Ferelden Noble
Rogue, Antivan Wayfarer
Mage, Escaped Elven Slave

Vagyis a csapat mágusa jobb ha  óvatosan használja a varázslatait/tudását? (A modul történetéből kiindulva főleg érdekes lesz, hogy tünde/elf az illető.)

Reményeim szerint vasárnap játék.

 

Mivel gondolom Ferelden lesz a szetting ahol a Chantry befolyása erős, igen egy Circle-n kívüli varázslót nagyobb városokban biztosan megpróbálnának levadászni, ha megtudják hogy micsoda.

 

Ha elkapják és nem is ölik meg, játékos karakter nem nagyon lesz utána.

 

Főleg mivel elf, ezért még nagyon bízni se fognak benne, mert elég erős az emberek között a rasszizmus. 

 

Persze a templarok erőforrásai és végesek, illetve "vidéken" nem rohangálnak össze-vissza. De központokban ha "feldobják" akkor gyorsan a nyomán lehetnek, és onnantól menekülnie kell.

 

Szóval, alapvetően legyen óvatos ha lesznek szemtanúk, illetve ha nem tud nyomtalanul felszívódni utána.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.31, 11:25

Én a játékokból is amatőr vagyok (DA II-vel játszottam, de nem toltam végig + láttam a Dawn of the Seeker animációs filmet), de nekem is ez a levadászósdi rémlik. Az alapot értem, de picit zavaró, hogy minden sarokból a nyakába ugorhat valaki xyz szervezet nevében?
A csapat:
Warrior, Ferelden Noble
Rogue, Antivan Wayfarer
Mage, Escaped Elven Slave

Vagyis a csapat mágusa jobb ha  óvatosan használja a varázslatait/tudását? (A modul történetéből kiindulva főleg érdekes lesz, hogy tünde/elf az illető.)

Reményeim szerint vasárnap játék.



Kilhalm

Kilhalm

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 57 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.29, 17:12

Üdv!

 

(OFF)Én csak a számítógépes játékokkal játszottam de azokban a Templars nevű lovagszervezet volt felelős levadászni a maleficarum jelzővel megilletett "nem regisztrált" mágiatudókat. Ebben lehet tévedek és a TRPG másként fogalmaz de a játékban nekem úgy jött le, hogy a démonok is nagyon szeretik a mágiahasználókat megkísérteni, főleg azokat akiket nem ellenőriz egy erre kiképzett szervezet.(/OFF)



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.29, 15:13

Fejlemény :) . Három játékos lesz - teljes a Mage/Rogue/Warrior trió :) .

 

Még új vagyok a világban ezért lenne egy egyszerű(?) kérdésem. Mi a helyzet azokkal a mágusokkal, akik nem a Circle Mage hátteret választják / nem tagjai a Circle of Magi-nak? Például az Escaped Elven Slave (Mage) hátterű karakter mire számíthat ha kiderül, hogy kicsoda-micsoda?



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.28, 15:00

Ilyen tapasztalatok után azt hiszem a másik player Warriort fog hozni :jedi mind trick: .




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]