










Dragon Age
Kelt 2016.07.01, 10:06
A lentiek következményei:
- A nehéz páncél jó, mert az Armour Rateingen nem változtattam, de nagyon lelassítja a karaktert (törpöknek külön szívás). Figyelni kell, mert a könyvben szereplő ellenfeleknél nem teljesen világos, hogy mikor módosították a Speed értékét a páncél mértékével és mikor nem. Valószínűleg érdemes meghatározni alap-sebességet, amit aztán a karakterekhez hasonlóan módosítani tulajdonságok és páncél alapján. (Grrr.)
- A lelassult tankokat viszonylag könnyű kicselezni és folyamatosan távol maradva nyilazgatni őket (ami a magas AR miatt patthelyzet), ami növeli a környezet szerepének jelentőségét. Sarokba szorítás, akadályok, üldözés-menekülés komolyabb lehetőségeket kap. A kiinduló helyzet is fontossá válik.
- A harcok hirtelen véget érhetnek egy-egy szerencsés dobással, ugyanakkor nagyobb értelme van megadni magad, akármelyik oldalon állsz. A harcok magas (ötödik) szinten sem lettek hosszúak, sőt. Ahogy fejlődik a karakter, úgy egyre nagyobb eséllyel okoz nagyjából fix sebzést, ami a Health alacsony léptéke miatt inkább gyorsítja a harcokat. Kell majd persze magas szinten is tesztelni, meg masszívabb ellenfeleket is (pl. egy 80-100 Health-es nemes sárkány komoly kérdés, hogy legyőzhető-e).
Kelt 2016.07.01, 09:52
Csak összepattintottam egy olyan háziszabály-pakkot, amivel talán játszhatóbb lesz a játék, jobban hozza a gritty dark fantasy hangulatot. A korábban írt problémáimat akarom vele orvosolni, elsősorban a most Hősök Hajnalán ötödik szintű kaland miatt.
- A pajzsok Defense bonusát megdupláztam.
- A Guard Up minor action akár +3 Defense-t is adhat (értelemszerűen -3 módosítóval a további tesztekre).
- Dexterity alatt van Defense focus, amit akkor tud érvényesíteni a karakter, ha egyébként aktívan védekezik (tehát pl. nem lepték meg).
- Heavy Mail és Plate páncélok árát megnöveltem.
- Az induló Health érték: mágusoknak 15, zsiványoknak 20, harcosoknak 25, amihez a mindenkori Constitution-üket adják hozzá, sem az induló, sem a szintenként +1D6 nem jár. (Gondolkodom, hogy ugyanígy a Mana érték se nőjön minden szinten 1D6-al, hanem az alapérték + Magic legyen, amit a mágus kap. A tesztjátéknál bőven jó volt, megfontoltabbá tette a varázsló karaktert.)
- Csata utáni Breather Constituion értéknyi (minimum 1) Health-et ad vissza.
- 6 órányi alvás 5 + Consitution értéknyi (minimum 5) Health-et ad vissza.
- Minden gyógyulási formából (Heal action, Breather, Daily rest, Spell + potion) napjában egyszer részesülhet a karakter.
- Stay Aware Stunt (1 SP): nem kell dobni, automatikusan kap +1-et a következő tesztjére a karakter.
- Az ellenfelek Health értékét a típusok (humanoid, darkspawn, démon, állat, szörnyeteg...) és a veszélyességi szintje (Minor Threat, Major Threat...) + Constitutionje alapján határozom meg, amit aztán a józan ész és ízlés módosíthat, illetve változatosabbá tehet. Így pl. egy sima Thug Healthje 12-18 közé esik majd.
A fentiektől a harc sokkal kockázatosabb és taktikusabb lett, tovább nőtt a Stuntok jelentősége, illetve a helyezkedés, mozgás is nagyobb szerepet kapott. DnD-vel összehasonlítva nagyon fontos (ki)használni a Minor Action + Major Action és azok sorrendjében rejlő lehetőségeket, aki csak üt a körben (Major Action), az biztosan hátrányban lesz. Más fórumokon felmerült az Attack of Opportunity is, mint hackolandó szabály, de azzal nem akartam problémázni, jó most így a mozgékonyság.
Kelt 2015.07.31, 11:30
Tényleg egész pofás lett a könyv. Mármint a Fantasy AGE. A Titansgrave pedig nagyon bejön, pedig alapból irtózom az olyan fantasy világoktól, ahol a mágia keveredik a modern technológiával, de a látott videók alapján tetszik. Lehet, hogy csak azért, mert hangulatos az egész, és nagyon bírom a játékosokat, meg Wesley, izé Wil is érdekesen mesél.
Én kifejezetten szeretem az ilyen világokat. Szóval már csak ezért is nagyon vártam a sorozatot, s aztán nem csalódtam benne.
Amúgy fura, mert valamiért azt hittem, hogy a Titansgrave egy szettingkönyv lesz (a külföldi fórumokon is páran), de valójában egy kalandsorozat, néhány szettingspecifikus dologgal. Ennek ellenére totál megéri, ha tetszik a sorozat, s lejátszanád a barátaiddal azt, amit Wilék is (sőt, ha nem is érdekel a kaland, de azért vannak a könyvben lézerfegyverek, egy új faj, érdekes szörnyek, miegymás). Egyik játékosom is nagy rajongója a sorozatnak, úgyhogy nagy valószínűséggel valamikor belekezdünk majd a kalandba. /Bár egyre problémásabb, hogy annyi sok tervem van, s annyi mindenbe belekezdenék, de egyszerűen nincs idő mindenre./
Kelt 2015.07.23, 10:18
És íme a Fantasy Age! Tetszenek a változtatások, majd remélhetőleg sikerül játszani is vele, s akkor kiderül, mennyire látszik ez játék közben. (Mondjuk e Health és a sebzés viszonyát nem változtatták meg, de van új ötletem, hogyan háziszabályozzam ezt - sőt, több ötletem is van erre.) Kíváncsi vagyok, milyen lesz a Titansgrave, plusz milyen egyéb szettingeket adnak ki hozzá.
Tényleg egész pofás lett a könyv. Mármint a Fantasy AGE. A Titansgrave pedig nagyon bejön, pedig alapból irtózom az olyan fantasy világoktól, ahol a mágia keveredik a modern technológiával, de a látott videók alapján tetszik. Lehet, hogy csak azért, mert hangulatos az egész, és nagyon bírom a játékosokat, meg Wesley, izé Wil is érdekesen mesél.
Kelt 2015.07.22, 10:13
A Set 3-ról ígértem régebb egy ismertetőt, félig megvan. Majd újra elővesszük a DA kampányom, kipróbáljuk a csataszabályokat, miegymást, utána befejezem a tapasztalatok összegzésével.
A Fantasy AGEről is tuti írok majd, ha már van vele játéktapasztalat, vagy be nem előz más.
Engem érdekelne a Set 3 ismertetője és a Fantasy AGE-é is. Ha készen van bármelyik, küldd be bátran és lehozzuk!
Kelt 2015.07.22, 07:01
Már van is karakterlap: http://freeronin.com/dragon_age_rpg/FA_CharacterSheet.pdf
A hivatalos mellett persze vannak már rajongói verziók, köztük egy impozáns 4 oldalas (2 oldal karlap, 2 oldal stuntlista a játékosoknak.)
Próbaképp csináltam egy karaktert a most futó DnD-s Störbek kampányom világára. Egy félelf, a város szegényebb rétegéből (apja boltos volt), a viharisten papja (mágus, villám és levegő arkánával, aki szent szimbólumából varázsol).
Kelt 2015.07.16, 09:21
És íme a Fantasy Age! Tetszenek a változtatások, majd remélhetőleg sikerül játszani is vele, s akkor kiderül, mennyire látszik ez játék közben. (Mondjuk e Health és a sebzés viszonyát nem változtatták meg, de van új ötletem, hogyan háziszabályozzam ezt - sőt, több ötletem is van erre.) Kíváncsi vagyok, milyen lesz a Titansgrave, plusz milyen egyéb szettingeket adnak ki hozzá.
Reménykedem benne, hogy a már kiadott AGE systemes PDF-eket frissíteni fogják, s az új rendszerhez igazítják.
A Set 3-ról ígértem régebb egy ismertetőt, félig megvan. Majd újra elővesszük a DA kampányom, kipróbáljuk a csataszabályokat, miegymást, utána befejezem a tapasztalatok összegzésével.
A Fantasy AGEről is tuti írok majd, ha már van vele játéktapasztalat, vagy be nem előz más.
Kelt 2015.05.29, 13:20
Felvetek pár témát, kicsit ad-hoc jelleggel, némi felvezetésekkel.
A HP felezése gyorsít kicsit a dolgokon, de az sem igazi megoldás.
Egyébként nekem is ez a bajom a rendszerrel, hogy magasabb szinten már totál elszállnak a harcok.
Ismertető mindig jöhet, engem nagyon érdekelne.
Kelt 2015.05.29, 09:35
Felvetek pár témát, kicsit ad-hoc jelleggel, némi felvezetésekkel.
A Dragon Age Inquisition nekem nagy csalódás volt, de mivel a DA:O a mai napig nagy kedvencem, annak a történetét kezdtem lemesélni a kollégákból verbuválódott csapatnak. Hamar kiderült, hogy mivel nem is játszottak korábban szerepjátékot, nekik a DA RPG rendszere is bonyolult, ráadásul kéthetente 2-4 órás játéksessionökről beszélünk. (Egyébként a kalandhoz a dragonage.wiki kiváló segédanyag, a történet jól mesélhető asztaliként.) Aztán eljött a pillanat (5-6. szintűek voltak, Grey Wardenek), amikor minden csata (4 játékos, 4 hozzájuk mérhető ellenfél) végtelen hosszúságúvá kezdett nyúlni. Ennek elsősorban abban láttam okát, hogy a Health szintje irgalmatlanul magas a karaktereknek, főleg a fegyverek sebzéséhez képest. Mivel narratívan akartam egy ponton túl mesélni, bevezettük, hogy minden sebzést megszorzunk öttel és legfeljebb három dobásig tart egy csata. Működött. Persze jobb volna ezt árnyalni, mert hosszú távon, pláne gyakorlottabb szerepjátékosokkal ez nem fog működni. Gondolkodom, hogy a kezdő Health-et korlátoznám vagy MINDEN játékban lévő HEALTH-et feleznék, hogy pörgősebb és igen, halálosabb legyen minden ütközet. Szerintem a dark fantasyhez nem illik ez a körökön át ütjük le egymásról a hp-t hangulat. Mit gondoltok erről? (Ugye olyan moddingban gondolkodom, amivel nem kell újragondolni mindent (fegyverek sebzése, páncélok védelme, varázslatok sebzése, defense).)
A másik, hogy megérkezett a World of Thedas Volume 2. is, brutális enciklopédia a világról, immár az Inquisitionben lévő ismereteket is tartalmazza. Van igény rá, hogy írjak a két kötetről esetleg a főoldalra? Mi érdekelne benneteket (már akinek nincs meg persze)?
Kelt 2014.12.20, 21:24
Ha valakit esetleg érdekel egy eladó, bontatlan Set 3, annak érdemes rákukkantania erre.
Kelt 2014.08.26, 12:51
Aleister: Akkor te írsz a Set 3-ról? Terveztem én is írni, miután megjön a doboz, de ha te beelőzöl, akkor nem strapálom magam.![]()
Ez biztos nem maholnap fog bekövetkezni. E héten még a linkelt Designer Tryout-on foltozunk, jövő héten meg végre nyaralunk. Szóval, ha 2 héten belül össze tudod hozni az írást, akkor szívesen lemondok a publikálás jogáról.
Esetleg feloszthatjuk a könyveket egymás között. A Játékosok Könyvét már betéve tudom, de a mesélői füzetet épp csak átlapoztam.
Hát, ha megjön addig a könyv, akkor elkezdem. Addig is, ha már cikkek, akkor a dnd40-est kéne befejeznem.
Kelt 2014.08.26, 12:02
Ne értsetek félre srácok, az égadta világon semmi bajom nincs a konzolokkal. Remek célgépeknek tartom őket. A baj akkor van, amikor a pc-s verziót alapban úgy készítik el, hogy szem előtt tartják, hogy minél kevesebb dolguk legyen a konzolra való portolásnál. Ez leginkább az irányításon, GUI-n látszik meg, de sajnos néha játéktechnikai vonzata is van.
Erre gondoltam a lebutítás, konzolos, stb szavak alatt, de ez nem azt jelenti, hogy degradálom ezekkel a platformokkal.
Gondolom az Agymenőkből sokaknak ismerős a lenti vid-ekből pár személy.
Narmor:
Aleister: Akkor te írsz a Set 3-ról? Terveztem én is írni, miután megjön a doboz, de ha te beelőzöl, akkor nem strapálom magam.![]()
Ez biztos nem maholnap fog bekövetkezni. E héten még a linkelt Designer Tryout-on foltozunk, jövő héten meg végre nyaralunk. Szóval, ha 2 héten belül össze tudod hozni az írást, akkor szívesen lemondok a publikálás jogáról.
Esetleg feloszthatjuk a könyveket egymás között. A Játékosok Könyvét már betéve tudom, de a mesélői füzetet épp csak átlapoztam.