Ugrás tartalomhoz


Fotó

Dragon Age


  • Válasz írásához lépj be
283 hozzászólás érkezett eddig

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1292 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.28, 14:42

Én meséltem ezt a kalandot, nagyon emlékezetesre sikerült. Életünk második dragon age kalandja volt, de már veterán játéktársakkal. Mindenki szépen otthon kidolgozta a karakterét előtörténettel együtt, az egyik játékos le is rajzolta. Én elolvastam a kaland leírását, hogy ez igazából csak egy kis ismerkedés a dragon age-el, amolyan bevezető a szerepjátékok világába, stb. Mondom magamban, hogy akkor ez tuti könnyú lesz, 3 db. 1. szintű karakterrel (tapasztalt játékosokkal) kezdjük el a kampányt simán.

 

Nost, az első encounter (búza mezőn blight wolf-ok) kb. 2 perc IC játék után jöttek, a csapat varázslóját kapásból az első körben leszedték. A második körben még egy Jk volt a földön, a csapat harcosa még 2 körig teljesen esélytelenül küzdött az életéért. A parti OOC 15 perc alatt halott volt, a kaland még szinte el sem kezdődött. Mesélőként csak néztem, hogy hogyan gondolták ezt a kaland írói - persze ha jobban ismertem volna a rendszert, akkor kiszűrhettem volna előre.

 

Jöjjön egy az új parti! Mindenki 10 perc alatt csinált új karaktert, nulla előtörténet. A karakterek még nevet sem kapnak babonából, hogy ha majd túlélik a kaland első IC 2 percét, majd akkor lesznek méltók rá, hogy nevet kapjanak. 

 

Szóval ha csak két Jk lesz, akkor mindenképpen vedd vissza az ellenségek erőszintjét, csalj a kockával, vagy adj nekik magasabb kezdő szintet - és lehet még ez sem elég. :) Ami nagyon-nagyon sokat számít a rendszerben, az a páncél. A játékosok nálunk jól fogadták összességében ezt a kihívási szintet, mert a számítógépes játék után elég véres, sötét világgal számoltak. Ez után a dragon age-et évekig úgy emlegettük, mint az igazi hardcore játék.


Módosította Krynn: 2020.01.28, 14:46


seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.28, 14:00

Igen, kell hozzá legalább 3 stunt point. Ha új játékos, és 1 karaktere lesz, akkor mindenképpen legyen magasabb szintü a csapat. A negyedik szint lehet szükséges lesz a főellenfél értékeit nézve.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5804 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.28, 09:20

seti: köszi :) . Az egyiküknek (a mage-nek) ez lesz az első rpg élménye, így inkább maradnék az 1 karakter/játékosnál. Igyekszem figyelni rájuk, nem lenne kellemes első élmény, ha az első encounternél megenné őket valami rondaság :D .
 

Spell Lance:You can cast a spell after hitting a foe with an Arcane Lance. This is a stunt that costs 3 stunt points, and the spell you cast cannot have a mana point cost greater than 3. A casting roll is required as usual.

Mage, Level 4.

Vagyis ez csak akkor alkalmazható, ha az Arcane Lance támadás során szerez legalább 3 Stunt pontot?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.27, 21:28

Hát majd kiderül, hogy milyen a SWADE-hez képest, mert a parti megszavazta, hogy pilot jelleggel próbáljuk ki. Így az Armageddon 2092 Mars szettingje és a karakterek maradnak, csak másik rendszert vágunk alá.

Várhatóan jövő héten fog végbemenni a játék, majd írok, ha nem felejtem el.

Bulldy

seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.27, 17:15

Modern AGE -el van valakinek tapasztalata?

Bulldy

 

Egyelőre nincs, csak olvasgattam a könyvet, de nem tűnt rossznak. A kasztnélküliség egész jól sikerült. Hátterek, és foglalkozások vannak, meg később ugyanúgy a speckók.

Harcra többféle opció van a könyvben, a realistább megközelítésen a Dzsónmeklén típusú egyszál véres trikóban is f@szagyerek kategóriáig lehet skálázni az életerőt, és páncélozottságot.

Vannak új varázslatok, és pszí képességek kimondottan modern szettingekhez, manapont nélküli varázslat opciók, és sok egyéb más is. Tetszetős könyv, de lehet nem cserélném le a SWADE alapkönyvet egy modern játékhoz ezért, hosszútávon legalábbis biztosan nem.



seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.27, 17:09

The Dalish Curse

Két játékos, az egyik egy mage lesz - hozzám hasonlóan az első DA játékuk lesz. Milyen szinten érdemes indítani a karaktereket?

 

Tippek úgy, hogy nem meséltem, és nem is játszottam a modult, viszont olvasgattam, és párszor meséltem DA-t:

 

A modul 4-6 fős, első szintű csapatra van kidolgozva, szóval ha 2 karakter lesz, szerintem minimum harmadik szinten érdemes kezdeni. Vagy még jobb, ha mindenki két karaktert visz. A tulajdonságokat ne sorrendben határozzátok meg, hanem válasszátok ki, hogy melyik értéket mire szeretnétek tenni, így nem jön ki gyenge harcos, és alacsony mágia értékű varázsló.

Érdemes átrágni a fókuszokat, talenteket. A Stunt rendszer amilyen jó, olyan kiszámíthatatlan is tud lenni, okoz meglepetéseket bőven. 

Ezen kívül hirtelen nem tudom mit mondjak, tényleg nincs sok tapasztalatom a rendszerrel, de az első szinteken nagyon halandóak a karakterek, jobban, mint a D&D-ben.



dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5804 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.27, 12:14

The Dalish Curse

Két játékos, az egyik egy mage lesz - hozzám hasonlóan az első DA játékuk lesz. Milyen szinten érdemes indítani a karaktereket?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 13:50

Modern AGE -el van valakinek tapasztalata?

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4442 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.09.06, 22:05

A (többek között a) Pathfinderen, a Star Wars Saga-n, és a Freeporton végzett munkájáról jól ismert Owen K. C. Stephens csatlakozik a Fantasy AGE fejlesztői csapatához.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5804 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2019.01.25, 09:54

(...)happy to report that Faces of Thedas, the long-awaited sourcebook for Dragon Age, is nearly here. Once we get the final green light, we’ll put the PDF up for sale and launch the pre-order. The hour is nigh!


GRR2811_DA_FacesofThedas.jpg



GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.01, 10:06

A lentiek következményei: 

 - A nehéz páncél jó, mert az Armour Rateingen nem változtattam, de nagyon lelassítja a karaktert (törpöknek külön szívás). Figyelni kell, mert a könyvben szereplő ellenfeleknél nem teljesen világos, hogy mikor módosították a Speed értékét a páncél mértékével és mikor nem. Valószínűleg érdemes meghatározni alap-sebességet, amit aztán a karakterekhez hasonlóan módosítani tulajdonságok és páncél alapján. (Grrr.)

 - A lelassult tankokat viszonylag könnyű kicselezni és folyamatosan távol maradva nyilazgatni őket (ami a magas AR miatt patthelyzet), ami növeli a környezet szerepének jelentőségét. Sarokba szorítás, akadályok, üldözés-menekülés komolyabb lehetőségeket kap. A kiinduló helyzet is fontossá válik.

 - A harcok hirtelen véget érhetnek egy-egy szerencsés dobással, ugyanakkor nagyobb értelme van megadni magad, akármelyik oldalon állsz. A harcok magas (ötödik) szinten sem lettek hosszúak, sőt. Ahogy fejlődik a karakter, úgy egyre nagyobb eséllyel okoz nagyjából fix sebzést, ami a Health alacsony léptéke miatt inkább gyorsítja a harcokat. Kell majd persze magas szinten is tesztelni, meg masszívabb ellenfeleket is (pl. egy 80-100 Health-es nemes sárkány komoly kérdés, hogy legyőzhető-e). 



GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2016.07.01, 09:52

Csak összepattintottam egy olyan háziszabály-pakkot, amivel talán játszhatóbb lesz a játék, jobban hozza a gritty dark fantasy hangulatot. A korábban írt problémáimat akarom vele orvosolni, elsősorban a most Hősök Hajnalán ötödik szintű kaland miatt. 

  • A pajzsok Defense bonusát megdupláztam.
  • A Guard Up minor action akár +3 Defense-t is adhat (értelemszerűen -3 módosítóval a további tesztekre). 
  • Dexterity alatt van Defense focus, amit akkor tud érvényesíteni a karakter, ha egyébként aktívan védekezik (tehát pl. nem lepték meg). 
  • Heavy Mail és Plate páncélok árát megnöveltem.
  • Az induló Health érték: mágusoknak 15, zsiványoknak 20, harcosoknak 25, amihez a mindenkori Constitution-üket adják hozzá, sem az induló, sem a szintenként +1D6 nem jár. (Gondolkodom, hogy ugyanígy a Mana érték se nőjön minden szinten 1D6-al, hanem az alapérték + Magic legyen, amit a mágus kap. A tesztjátéknál bőven jó volt, megfontoltabbá tette a varázsló karaktert.)
  • Csata utáni Breather Constituion értéknyi (minimum 1) Health-et ad vissza. 
  • 6 órányi alvás 5 + Consitution értéknyi (minimum 5) Health-et ad vissza. 
  • Minden gyógyulási formából (Heal action, Breather, Daily rest, Spell + potion) napjában egyszer részesülhet a karakter.
  • Stay Aware Stunt (1 SP): nem kell dobni, automatikusan kap +1-et a következő tesztjére a karakter. 
  • Az ellenfelek Health értékét a típusok (humanoid, darkspawn, démon, állat, szörnyeteg...) és a veszélyességi szintje (Minor Threat, Major Threat...) + Constitutionje alapján határozom meg, amit aztán a józan ész és ízlés módosíthat, illetve változatosabbá tehet. Így pl. egy sima Thug Healthje 12-18 közé esik majd. 

A fentiektől a harc sokkal kockázatosabb és taktikusabb lett, tovább nőtt a Stuntok jelentősége, illetve a helyezkedés, mozgás is nagyobb szerepet kapott. DnD-vel összehasonlítva nagyon fontos (ki)használni a Minor Action + Major Action és azok sorrendjében rejlő lehetőségeket, aki csak üt a körben (Major Action), az biztosan hátrányban lesz. Más fórumokon felmerült az Attack of Opportunity is, mint hackolandó szabály, de azzal nem akartam problémázni, jó most így a mozgékonyság. 



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.07.31, 11:30

Tényleg egész pofás lett a könyv. Mármint a Fantasy AGE. A Titansgrave pedig nagyon bejön, pedig alapból irtózom az olyan fantasy világoktól, ahol a mágia keveredik a modern technológiával, de a látott videók alapján tetszik. Lehet, hogy csak azért, mert hangulatos az egész, és nagyon bírom a játékosokat, meg Wesley, izé Wil is érdekesen mesél.  :)

 

Én kifejezetten szeretem az ilyen világokat. Szóval már csak ezért is nagyon vártam a sorozatot, s aztán nem csalódtam benne.
Amúgy fura, mert valamiért azt hittem, hogy a Titansgrave egy szettingkönyv lesz (a külföldi fórumokon is páran), de valójában egy kalandsorozat, néhány szettingspecifikus dologgal. Ennek ellenére totál megéri, ha tetszik a sorozat, s lejátszanád a barátaiddal azt, amit Wilék is (sőt, ha nem is érdekel a kaland, de azért vannak a könyvben lézerfegyverek, egy új faj, érdekes szörnyek, miegymás). Egyik játékosom is nagy rajongója a sorozatnak, úgyhogy nagy valószínűséggel valamikor belekezdünk majd a kalandba. :) /Bár egyre problémásabb, hogy annyi sok tervem van, s annyi mindenbe belekezdenék, de egyszerűen nincs idő mindenre./



seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.07.23, 10:18

És íme a Fantasy Age! Tetszenek a változtatások, majd remélhetőleg sikerül játszani is vele, s akkor kiderül, mennyire látszik ez játék közben. (Mondjuk e Health és a sebzés viszonyát nem változtatták meg, de van új ötletem, hogyan háziszabályozzam ezt - sőt, több ötletem is van erre.) Kíváncsi vagyok, milyen lesz a Titansgrave, plusz milyen egyéb szettingeket adnak ki hozzá. :)

 

Tényleg egész pofás lett a könyv. Mármint a Fantasy AGE. A Titansgrave pedig nagyon bejön, pedig alapból irtózom az olyan fantasy világoktól, ahol a mágia keveredik a modern technológiával, de a látott videók alapján tetszik. Lehet, hogy csak azért, mert hangulatos az egész, és nagyon bírom a játékosokat, meg Wesley, izé Wil is érdekesen mesél.  :)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.07.22, 10:13

A Set 3-ról ígértem régebb egy ismertetőt, félig megvan. Majd újra elővesszük a DA kampányom, kipróbáljuk a csataszabályokat, miegymást, utána befejezem a tapasztalatok összegzésével.

A Fantasy AGEről is tuti írok majd, ha már van vele játéktapasztalat, vagy be nem előz más.

 

Engem érdekelne a Set 3 ismertetője és a Fantasy AGE-é is. Ha készen van bármelyik, küldd be bátran és lehozzuk! :sor:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.07.22, 07:01

Már van is karakterlap: http://freeronin.com/dragon_age_rpg/FA_CharacterSheet.pdf

 

A hivatalos mellett persze vannak már rajongói verziók, köztük egy impozáns 4 oldalas (2 oldal karlap, 2 oldal stuntlista a játékosoknak.)

 

Próbaképp csináltam egy karaktert a most futó DnD-s Störbek kampányom világára. Egy félelf, a város szegényebb rétegéből (apja boltos volt), a viharisten papja (mágus, villám és levegő arkánával, aki szent szimbólumából varázsol). 



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.07.16, 09:21

És íme a Fantasy Age! Tetszenek a változtatások, majd remélhetőleg sikerül játszani is vele, s akkor kiderül, mennyire látszik ez játék közben. (Mondjuk e Health és a sebzés viszonyát nem változtatták meg, de van új ötletem, hogyan háziszabályozzam ezt - sőt, több ötletem is van erre.) Kíváncsi vagyok, milyen lesz a Titansgrave, plusz milyen egyéb szettingeket adnak ki hozzá. :) 

 

Reménykedem benne, hogy a már kiadott AGE systemes PDF-eket frissíteni fogják, s az új rendszerhez igazítják.

 

A Set 3-ról ígértem régebb egy ismertetőt, félig megvan. Majd újra elővesszük a DA kampányom, kipróbáljuk a csataszabályokat, miegymást, utána befejezem a tapasztalatok összegzésével.

A Fantasy AGEről is tuti írok majd, ha már van vele játéktapasztalat, vagy be nem előz más.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.05.29, 13:20

Felvetek pár témát, kicsit ad-hoc jelleggel, némi felvezetésekkel. 

 

A HP felezése gyorsít kicsit a dolgokon, de az sem igazi megoldás.

Egyébként nekem is ez a bajom a rendszerrel, hogy magasabb szinten már totál elszállnak a harcok. :(

 

Ismertető mindig jöhet, engem nagyon érdekelne.



GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 918 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.05.29, 09:35

Felvetek pár témát, kicsit ad-hoc jelleggel, némi felvezetésekkel. 

 

A Dragon Age Inquisition nekem nagy csalódás volt, de mivel a DA:O a mai napig nagy kedvencem, annak a történetét kezdtem lemesélni a kollégákból verbuválódott csapatnak. Hamar kiderült, hogy mivel nem is játszottak korábban szerepjátékot, nekik a DA RPG rendszere is bonyolult, ráadásul kéthetente 2-4 órás játéksessionökről beszélünk. (Egyébként a kalandhoz a dragonage.wiki kiváló segédanyag, a történet jól mesélhető asztaliként.) Aztán eljött a pillanat (5-6. szintűek voltak, Grey Wardenek), amikor minden csata (4 játékos, 4 hozzájuk mérhető ellenfél) végtelen hosszúságúvá kezdett nyúlni. Ennek elsősorban abban láttam okát, hogy a Health szintje irgalmatlanul magas a karaktereknek, főleg a fegyverek sebzéséhez képest. Mivel narratívan akartam egy ponton túl mesélni, bevezettük, hogy minden sebzést megszorzunk öttel és legfeljebb három dobásig tart egy csata. Működött. Persze jobb volna ezt árnyalni, mert hosszú távon, pláne gyakorlottabb szerepjátékosokkal ez nem fog működni. Gondolkodom, hogy a kezdő Health-et korlátoznám vagy MINDEN játékban lévő HEALTH-et feleznék, hogy pörgősebb és igen, halálosabb legyen minden ütközet. Szerintem a dark fantasyhez nem illik ez a körökön át ütjük le egymásról a hp-t hangulat. Mit gondoltok erről? (Ugye olyan moddingban gondolkodom, amivel nem kell újragondolni mindent (fegyverek sebzése, páncélok védelme, varázslatok sebzése, defense).)

 

A másik, hogy megérkezett a World of Thedas Volume 2. is, brutális enciklopédia a világról, immár az Inquisitionben lévő ismereteket is tartalmazza. Van igény rá, hogy írjak a két kötetről esetleg a főoldalra? Mi érdekelne benneteket (már akinek nincs meg persze)? 



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2015.04.03, 10:14

Bár totál a szakdogámba vagyok beletemetkezve, emellett nem bírtam elmenni: 

 

:D :D :D




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]