Ugrás tartalomhoz


Fotó
* * * * * 1 Szavazat

X-COM: Enemy Unknown - áttekintés


  • Válasz írásához lépj be
24 hozzászólás érkezett eddig

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 598 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.21, 23:39

Előbb egy kis kötözködés: Az első játék neve UFO: Enemy Unknown volt, a második pedig X-COM: Terror from the Deep.
X-COM: Enemy Unknown még nem volt.


További kötözködés: az első játékot (UFO: Enemy Unknown) Észak-Amerikában XCOM: UFO Defense címmel adták ki, tehát az "X-COM: akármi" keverése nem teljesen alaptalan.

Talbot

Talbot

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 31 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.21, 18:42


Olvasnivaló:
http://retro.land/ufo-enemy-unknown/


wow.. tartalmas cikk, koszi!

Inkább kisdolgozat... ;)

Maksziliszpekt a megosztásért. Könnyezve olvastam végig... Érdekes volt belelátni a kulisszák mögé, hogyan kapcsolódtak egymásba dolgok, mintha csak a nornák "szóltak" volna közbe. Mindkét játék nagy démonom volt: a LSQ-t tápolvadásig tudtam nyúzni a koliban, az UFO (+Prodigy a háttérben) addikció pedig nem egy UV-mért felelős. Jó, igazából a gyenge akaratom az oka... de mint tudjuk, a kocka elvan. ;)

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4639 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.20, 23:05

 

wow.. tartalmas cikk, koszi!



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.20, 09:59

Olvasnivaló:
http://retro.land/ufo-enemy-unknown/

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.11, 21:30

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/11/the-art-of-xcom-enemy-unknown.aspx

Módosította strato: 2012.01.11, 21:31


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.11, 10:12

Új infók:
- Sectoidok és Mutonok lesznek.
- A katonákat különböző ágakon specializálhatjuk képzéssel (pl. mesterlövész, kommandós, nehézfegyveres).
- Mindegyik specialista más-más előnyökre és hátrányokra tesz szert. A mesterlövész például egy körben vagy csak lőhet, vagy csak mozoghat, de lesz egy eszköze, amivel könnyen feljuthat a házak tetejére.
- 16 ország támogatja az X-COM szervezetet (nem mindegyik pénzbeli juttatásokkal), és megvonhatják a támogatásukat, ha elégedetlenek.
- A csaták helyszíne és elrendezése random generált lesz, de lesz egy-két történetbe illesztett fix küldetés is, amiket átvezető videókkal is kiemelnek.
- A bázisépítés oldalnézeti képen fog zajlani, ahogy az az előző hírben található képen látható.
- A konzolos és a PC-s változatnak különbözni fog a GUI-ja.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.09, 21:09

Első képek és részletek:
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/06/first-screens-and-details-of-xcom-enemy-unknown.aspx

Drasworth

Drasworth

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 405 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.08, 09:50

Az első rész még istenes volt, azt legnehezebb fokozaton is végig tudtam vinni, a második viszont igazi szivatás a köbön, ott az alapfokozaton is veszett sokat szenvedtem.

De jó volt nagyon mindkettő :)

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 16:38

Néha az Enemy Unknownban is előfrodult, hogy leszálltam a terrorhelyre éjszaka, és az első lépés után besorozott egy Cyberdisk kinyírva három emberemet. Ez a játék része volt. :)

A Terror from the Deepben engem inkább az zavart, amikor a luxushajót vették terrortámadás alá, és az egész hajót kétszer kellett átkutatni a már hullafáradt, mozogni is alig bíró emebreimmel, mire az utolsó budiban rejtőző Aquatoidra rábukkantam.

Ezeket a dolgokat mondjuk nem bánom, ha valahogy kivédik a most készülő feldolgozásban.

Fanthomas

Fanthomas

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 59 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 15:32

Steel:
Ez így van , az Enemy játszható volt , megfelelő taktikával minimálisra lehetett csökkenteni a veszteséget. A Terror of the deep viszont elvetette néha a sulykot. Volt olyan ,hogy az első emberem aki kilépett a hajóból, kapott 4 gránátot meg 3 lövést, a többiek meg egy azonnali felszállási parancsot. :)

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 13:43

kabal:
Szerintem a játék hangulatához hozzátartozott a várakozás (amit ugye az idő rugalmas kezelése kompenzált). 1 percnél tovább sosem kellett várni az ellenfél lépésére (amiből egyébként ki lehetett számolni, hogy pontosan hány űrlény van még a pályán), a fekete képernyős várakoztatás meg iszonyú feszültséget okozott, szerintem a játék előnyére.
Az meg, hogy félpályányiról elhamvasztják a legjobb embered pedig azért jó ahogy van, mert idegenekre lődözni igenis veszélyes és meg lehet halni benne. Imádtam a játékban, hogy nagyon vigyázni kellett mindenkire és rendkívül óvatosan lehetett csak menni (és ennek ellenére is hullottak az emberek). Ez a játék még tényleg a 90-es évek nehézségi fokait tartalmazta. A normal mód már tényleg csak a gyakorlottabbaknak volt élvezhető, a hard pedig...pff.
Játszottam nemrég az extraterrestrials-al ami ígéretes koppintás volt, de sajnos minden változtatás rontott a játékon (gyakran, hordában özönlő ufók már a játék első felében, idétlen "alap" ufó a menő sztereotipikus szektoidok helyett, nem lehet levegőben szétlőni az UFO-t, a lézerekhez lőszer...stb)
Talán egy két apróságot lehetne módosítgatni, de forradalmi újításokkal ne próbálkozzanak.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 12:22

MatMynor!
Persze sánta a példa, mert nyilván könnyebbséget jelent, ha ugyanazok az emberek tudnak dolgozni a remake-en, mint az eredeti játékon, de én úgy gondolom, hogyha volt esze a 2K-nak, akkor nem csak a jogokat és a forráskódokat szerezte meg az X-COM játékokhoz, hanem az eredeti design dokumentumokat is, és innen kezdve majdnem mindegy, hogy ki dolgozik a remake-kel, mert teljes rálátása van a játék legapróbb részelteire is.
Persze az eredeti csapat kreatív elméi nincsenek benne a mostani csapatban, de biztos vagyok benne, hogy a Firaxisnak vannak saját elképzelései, amiket meg akar valósítani, ugyanakkor nagyon jól ismeri az eredeti játék motorháztető alatti összefüggéseit is.
A játéktervezési és -készítési tapasztalata pedig mindettől függetlenül is megkérdőjelezhetetlen.

A Colonization szerintem ugyanakkor azért jó példa, mert megtartották az eredeti játékkomponenseket és játékmenetet, de sikerült mellékeverni olyan elemeket, amik a összképet még tudták a pozitív irányban fokozni. Például a honatyák csoportokra osztása és beválasztásának a módja, vagy a Civilizationben már bevált országhatárok és diplomácia bevezetése, vagy a városok külterületeinek bővebb fejlesztési lehetőségei.
Én egy ilyen jellegű fejlődést várnék el az X-COM: Enemy Unknowntól is. Ha meg tudják tartani az eredeti játékot azzal az összetettséggel, sodrással és hangulattal, amire minden rajongó olyan szívesen emlékszik, és hozzá tudnak adni olyan fűszereket, amelyekkel javítani, fokozni tudják az élményt, mindezt egy korszerű köntösben, netalán a játék elején tutoriallal :), akkor szerintem a rajongók többségét megvették kilóra.

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 08:03

Az Enemy Unknown a világon eddig kiadott legjobb játékprogram. Az új játékkal csak annyi a teendő, hogy mai grafikára kell hozni. Minden változtatás hiba (hacsak...). Reménykedjünk!


Én azért nem bánnám, ha nem kéne egymillió ikonnal irányítani, hónapokon keresztül kotlani a bázisépítésen (reménykedve, hogy egyszer majd csak el tudunk kapni egy apró csészealjat), percekig várni az ellenfél lépésére, et cetera.
Valamint szeretném, ha nem fordulhatna elő olyasmi, hogy az idegen félpályányi távolságból, egy lövéssel elhamvasztja a legerősebb páncélban feszítő katonámat. Szép dolog a véletlen, de azért álljunk már meg!
A recept a mai napig kiváló, csak a látványt és a játszhatóságot kéne mai szintre hozni.

MatMynor

MatMynor

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 523 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 03:16

"a Firaxis Games megbízható stúdió hírében áll, nem kisebb nevek dolgoznak náluk, mint Sid Meier, és már tettek le az asztalra sikeres feldolgozást (Colonization)."


A Colonization "feldolgozás" (ami gondolom a Civilization IV: Colonization akar lenni) azért rossz példa, mert az eredetit is a Firaxis kreatív igazgatója (Sid Meier) találta ki (még Microprose színekben, sok-sok éve), és a remake fejlesztését is ő felügyelte... (hasonlóan pl. a Pirates!-hoz) tehát fel sem merült, hogy a remake esetleg nem volna a "kánon része", vagy "meggyalázná annak emlékét".

Hogy MÁSOK játékaihoz hogy tudnak nyúlni (és azt az eredeti játékok rajongói hogyan fogadják), arról ez szvsz pont semmit sem mond el...

Módosította MatMynor: 2012.01.07, 03:19


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.07, 02:10

Megjött a második cikk:

klikk ide

Albert

Albert

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 52 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.06, 23:59

UFO2000 http://ufo2000.sourceforge.net/

Androidos készülékkel rendelkezőknek pedig:
http://xenowar.net/
Elsőre elrettentő lehet a grafika, de érdemes belemélyedni jobban.

Sidaries

Sidaries

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 25 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.06, 21:59

Hát akkor szépen vagyunk, én sem tudtam jól. Bár mentségemre legyen mondva, hogy én csak a PC-s verzióval játszottam.

Steel

Steel

    Unknown

  • Fórumita
  • 474 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.06, 19:33

Az Enemy Unknown a világon eddig kiadott legjobb játékprogram. Az új játékkal csak annyi a teendő, hogy mai grafikára kell hozni. Minden változtatás hiba (hacsak...). Reménykedjünk!

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8136 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.06, 18:25

Ja, akartam írni, de még most sem késő:
http://store.steampowered.com/sub/964/
Még fél órán át 5 Euróért megvehető az X-Com Complete pakk (66%-os akció a csomagra, és minden elemére).

Fanthomas

Fanthomas

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 59 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.01.06, 16:22

Frankó ,végre valami jó hír. Az Enemy Unknown a legjobb volt mind közül , a Ps verzió ma is gyűjteményem legszebb darabja :).


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]