Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6524 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4711 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.11, 06:30

nehéz vért ? mély víz, mocsár..    

hogy ez a játékos szívatása ? hát, ha neki lehet tápolni, akkor a mesélőnek is lehet szívozni..

 

(OFF)tisztában vagyok vele, hogy nem ez a mondanivalód lényege, de(/OFF)


Egy nehezebb vért és egy pajzs, egy első sorban küzdő karakter esetén azért még bőven nem a tápolás kategória. Főleg, hogy jellemzően nincs meg első szinten, és van játéktechnikai ára (lopakodás, úszás), amit magas szinten sem mindig egyszerű kifizetni.

A mondanivalód lényegi részével, azaz hogy az AC csak a támadások egy része ellen véd, és így nem kezelhetetlen probléma, teljesen egyet tudok érteni. Ez már régebbi kiadásokban is így van: egy idő után nem az AC/HP a kérdés (harcosoknál), hanem a mentődobás.
Ezt a furcsaságot egyébként pont szeretem D&D-ben.

Módosította galu22: 2019.10.11, 06:31


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 767 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.10, 19:15

Az AC dolog érdekes, nekem is az első próbajátékaim óta az egyik gondom, hogy a játékos AC-k túl magasak nagyon könnyen. 18-20 körüli AC-t nagyon könnyű összeszedni, viszont azt már komolyan tápos lények is nehezen ütik meg.

PÉLDA.
A mostani partiban, aminek mesélek, van egy vegyeskasztú harcos-sorcerer-warlock. (Igen, fárasztóan optimalizált karaktert, de ez most mindegy). Nehézpáncél, pajzs, talán még +1AC harci stílus is, és asszem 7. szintre szereztek valahonnan egy +1-es pajszot. Eredmény: kutyamagas AC (21 vagy 23 talán?).

shield of faith harc elején bonus actionből (celestial patron warlock), a spell slotjainak maradékát pedig shield-re költi, ha kezdenek csehül állni a dolgok. Így 28 körüli AC-t hoz össze, ha kell, kb. naponta 5-10 körre. Bőven elég még a sokharcos napokra is (hiszen a shield csak akkor kell, ha komoly veszélyben van). 
Az offenzív potenciálija meg eldritch blast, egy-két erősítő invocationnel.

Jó, azért sokszor meg-megszívja így is, abszolút nem legyőzhetetlen, de hatékony.

 

 

pedig amennyire én látom / tapasztaltam, a DnD5 -ben pont, hogy nem sokra megy a nagy AC-val.. 

 

egy csicska goblin +4 attackkal indul.. a 14-es AC-t 50% arányban üti, most a 20-as AC ellen is van vagy 25% esélye..   goblin helyett legyen kobold.. falkataktika, előnnyel támadnak.. átlag dobás mindjárt nem 10 hanem 14, és a 19-es dobásra is majdnem 20% esélyük van ( statisztika itt : https://statmodeling.stat.columbia.edu/2014/07/12/dnd-5e-advantage-disadvantage-probability/ )

azzal üti a 23-as AC-t... és a kobold nem egyedül van, jöhet rájuk sok tucat..  a shield megvédi a játékost.... egy ideig.. 

 

de 7. szinten akkor az ember hozhat combosabb ellenfeleket..  sok közöttük +7-re dobja vagy felette..  óriások 8-14.. jahhát persze nem 1-1 darabot kell hozni és közte hagyni 1 óra pihenőt.. 

 

vagy legyen az ellenfelek közt olyan lény, aki nem AC-t támad.. pl. Spectator.. a hajára kenheti a magas AC-t ellene... vagy bármely spellcaster ellenfél ellen..   

nehéz vért ? mély víz, mocsár..    

hogy ez a játékos szívatása ? hát, ha neki lehet tápolni, akkor a mesélőnek is lehet szívozni.. 

 

+ azt se felejtsd el , hogy hiába a magas AC, egy-egy találat becsúszhat (pl. crit 20).. akkor bizony Con mentő, hogy bukja-e a fenntartott varázslatot...  hopp. -1 shield of faith.. 


Módosította Shiwo: 2019.10.10, 19:16


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6551 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.10, 10:07

Egyesek a szimpla advantage/disadvantage hatásokat találták túl egyszerűnek


Erre akartam reagálni, de elment a beszélgetés más irányba.

Én úgy szoktam próbára nehézséget meghatározni, hogy a 15-öt veszem alapnak, aztán ezt módosítom +5/+2/-2/-5 -el. (Nagyon ritkán adok 20 feletti Nehézségi Fokot.) Ha a játékosok szeretik vadászni a bónuszt, akkor a bemondott dolgaik függvényében adsz +2 vagy +5 bónuszt a dobásra. Meg erre lehet még adni előnyt. Vagy ha több forrásból kapna előnyt, akkor is lehet adni még módosítót.

Ez nem rendszeridegen, a harcrendszer is pont ezeket használja takarás esetén AC bónusznak. Csak egy lépés az "élet" más területeire is implementálni. ;)

Bulldy

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2929 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.09, 12:42

A 2012 augusztusi D&D next playtest packet-ben már volt feat koncepció (akkor még főszabály szerint kiválasztottál egy karakter specializációt, tulajdonképen egy ilyen Theme szerűséget, és abból jött fixen, melyik szinten melyik featet kapod). Aztán rendszeresen módosították a feateket, meg a feat rendszert a playtest alatt, jónéhány iterációban.


Lehet egy kérdésem? A warlock leírásánál úgy látom, max. 5. szintű varázslatokat kaphat, a  varázslistánál viszont 9. szintig vannak felsorolva a warlock varázslatok. Mit értek rosszul? 

Mystic Arcanum kasztképességet nézd!



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5425 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.09, 12:38

Lehet egy kérdésem? A warlock leírásánál úgy látom, max. 5. szintű varázslatokat kaphat, a  varázslistánál viszont 9. szintig vannak felsorolva a warlock varázslatok. Mit értek rosszul? 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6551 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.09, 11:15

A multiclass és feat rendszer volt tesztelve, ez félreértés.
De valóban opcionális.


Ezt kétlem. Amilyen összevisszaság van a feat-eknél olyat manapság csak UA-kban látni. :)

Bulldy

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2929 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.09, 11:02

A multiclass és feat rendszer volt tesztelve, ez félreértés.
De valóban opcionális.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6551 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.09, 10:20

Glow: ez van, ha az ember opcionális dolgokat korlát nélkül beenged.

Sem a képességek (feats), sem a többkasztúság nem lett tesztelve. Úgy kezdi a fejezet, hogy "ha a mesélő megengedi". Ha megengedted - főleg annak tudatában, hogy nem RP, hanem powergamer okok vannak a háttérben - akkor magadra vess. :)

Én vagyok olyan mocsok, hogy megkövetelem, hogy legyen valami sztorija a kasztváltásnak. Ha semmi olyan lénnyel nem találkoztál, aki warlock patron lehetne, akkor nem leszel warlock. Ha nem sorcerer-ként kezdtél, akkor hacsak nem voltál kitéve valami olyan hatásnak, nem leszel szintlépéskor sorcerer. Harcos, tolvaj, pap meg pár másik lehetsz, csak találd ki milyen 1. szintű karaktert hozol arra a 3-5 játékbeli évre, míg a karaktered kitanulja az új kasztot.

Szóval ne tegyünk úgy, mintha az extrém magas AC mindenkinek pikk-pakk elérhető lenne, mert ha valaki nem ismeri a játékot/rendszeet, akkor nem biztos, hogy a megfelelő következtetést vonja le. ;)

Maga a teljesvért birtoklás is olyan kérdés, hogy mesélő-függő, hogy hozzáférsz-e? Induláskor biztos nem lesz, mert 1500 arany. Kell pénzt gyűjteni, meg olyan kovácsot találni, aki tud ilyet és hajlandó megcsinálni neked (mert nincs hónapokra-évekre lekötve a helyi hatalom által). Ha én mesélek, a teljesvért nem csak sok AC drágán, hanem presztízs is. Hadizsákmányban ritka és ki tudja kinek a cuccát aggatod magadra?

Persze ezzel sem kell feltétlen foglalkozni, állhatnak a teljesvértek sorban a falnál a falusi kovácsnál, de szerintem ez inkább elvesz a játékból, mint hozzáad.

A két és fél évig, 1-ről 13-ra vitt kampányban az utolsó harmadban jött be a teljesvért. A háború-pap AC-ja valami 22 volt alapból, de 9. szinttől jó, ha az ellenfelek felét érdekelte az AC, a legtöbb mentővel felezhető sebzést tolt. Persze olyan is volt, hogy a pap és a testőr (protection) harcstílusú lovag mobil tankként sétálgattak a csatatéren, de az meg jár, ha már pénzt költöttek páncélra meg ezt segítő kasztképességet választottak. De ahogy mondtam, ahogy lépték a szinteket, ez egyre ritkább lett.

Bulldy

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2929 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.09, 09:45

Az AC dolog érdekes, nekem is az első próbajátékaim óta az egyik gondom, hogy a játékos AC-k túl magasak nagyon könnyen. 18-20 körüli AC-t nagyon könnyű összeszedni, viszont azt már komolyan tápos lények is nehezen ütik meg.

PÉLDA.
A mostani partiban, aminek mesélek, van egy vegyeskasztú harcos-sorcerer-warlock. (Igen, fárasztóan optimalizált karaktert, de ez most mindegy). Nehézpáncél, pajzs, talán még +1AC harci stílus is, és asszem 7. szintre szereztek valahonnan egy +1-es pajszot. Eredmény: kutyamagas AC (21 vagy 23 talán?).

shield of faith harc elején bonus actionből (celestial patron warlock), a spell slotjainak maradékát pedig shield-re költi, ha kezdenek csehül állni a dolgok. Így 28 körüli AC-t hoz össze, ha kell, kb. naponta 5-10 körre. Bőven elég még a sokharcos napokra is (hiszen a shield csak akkor kell, ha komoly veszélyben van). 
Az offenzív potenciálija meg eldritch blast, egy-két erősítő invocationnel.

Jó, azért sokszor meg-megszívja így is, abszolút nem legyőzhetetlen, de hatékony.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4242 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 18:18

OFF: valaki ismer egy "5E light" hacket vagy rajongói kiegészítést? (elsősorban a sok kasztképesség zavar, a képzettségeket még meg tudnám szokni)

Létezik Microlite 5E is, és a nevével ellentétben nem is annyira "micro", viszont jóval könnyebb, mint az eredeti. Nálam megtalálható a link hozzá, meg egy fordítása is (nem végleges, de használható).

Módosította Petrus: 2019.10.08, 18:20


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6551 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 17:00

Ami nekem eszembe jut, az a Shield + Shield of Faith kombó. Ez összesen +7 AC. Ha a karakternek van Defense küzdőstílusa, az +1 AC, amikor vértet visel.

Nekem csak így jön ki a 28 -as AC.

A dolog egyik szépséghibája, hogy egy körig tart. A Shield varázslatot reakcióként használod és a következő köröd elejéig tart.

A dolog másik szépséghibája, hogy a Shield csak magadra működik. Ha az opcionális szabályokat (feat, multiclassing) nem nézzük, akkor a teljesvért + Shield varázslat kombót nem sok mindenki hozza össze, csak az Eldricht Knight alkasztú Fighter.

A harmadik szépséghiba, hogy a Shield of Faith-t egy második személynek kell fenntartania rajtad.

Rémisztő dolog így fórumon bekiálltva a 28-as AC, de annyira valós, mint a diesel VW-k károsanyag kibocsájtása: kb csak ideális/labor körülmények közt mért legjobb érték. :)

És még mindig a hajadra kenheted, ha rádengednek egy falka pokolkutyát vagy valami hasonlót, ami ellen az AC nem véd.

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5425 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 16:45

 

 

mindenki az effektíve alacsony AC-kra panaszkodott. Az AC-k ugyanis elég korlátozottan - vagy sehogyan sem - emelkednek, míg azért az Attack megyeget felfelé.

 

Mondjuk amikor teljesvért + pajzs mellett teljes két darab 1. szintű spell felhasználásával el lehet érni a 28-as AC-t, akkor felmerül az emberben a kérdés, hogy ugyan hova a fenébe kéne még emelkednie...

 

Megkérdezhetem, melyik kettőre gondolsz?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4711 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 14:03

Galu, Very Basic D&D röviden:

Statok:
4d6 - legkisebb d6
Ha a dobás sorrendjében írja a főjellemzőkhöz, két sorozatot dobhat.

Fajok:
- Ember :) (semmi extra)

Kasztok:
- Harcos: csak a főkaszt képességei, illetve 4db d8 -as harci tartalék, amit költhet plussz támadóra, AC-re vagy sebzésre

- Tolvaj: a zsivány kaszt + tolvaj alkaszt

- Pap: fôkaszt, channel divinity-ből az élőholt űzés, a DM a vallástól függően ad minden varázslatszintre két varázslatot (varázslói is lehet), ami mindig memózva van. Cserébe vehet is el varázslatot.

- Varázsló: főkaszt, választott iskolára mágiatípus-savant.

Minden más a Basic D&D szerint.

Bulldy

 

 

félig poénból rákerestem, de meglepő módon ez egész jó:

 

https://www.necropraxis.com/2014/12/16/bx-5e/



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6551 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 12:39

Galu, Very Basic D&D röviden:

Statok:
4d6 - legkisebb d6
Ha a dobás sorrendjében írja a főjellemzőkhöz, két sorozatot dobhat.

Fajok:
- Ember :) (semmi extra)

Kasztok:
- Harcos: csak a főkaszt képességei, illetve 4db d8 -as harci tartalék, amit költhet plussz támadóra, AC-re vagy sebzésre

- Tolvaj: a zsivány kaszt + tolvaj alkaszt

- Pap: fôkaszt, channel divinity-ből az élőholt űzés, a DM a vallástól függően ad minden varázslatszintre két varázslatot (varázslói is lehet), ami mindig memózva van. Cserébe vehet is el varázslatot.

- Varázsló: főkaszt, választott iskolára mágiatípus-savant.

Minden más a Basic D&D szerint.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1766 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 12:21

 

mindenki az effektíve alacsony AC-kra panaszkodott. Az AC-k ugyanis elég korlátozottan - vagy sehogyan sem - emelkednek, míg azért az Attack megyeget felfelé.

 

Mondjuk amikor teljesvért + pajzs mellett teljes két darab 1. szintű spell felhasználásával el lehet érni a 28-as AC-t, akkor felmerül az emberben a kérdés, hogy ugyan hova a fenébe kéne még emelkednie...



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4711 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 11:56

Nekem ebből az jön le, hogy a 3.xe PHB-ja jó volt, a problémát a DMG és az MM okozta. És igen, ezekben nagyon sokat fejlődött a 4e is (még annak a kiadásnak is vannak jó oldalai). Valahol ezt nem értem, hogy miért nem helyeztek nagyobb hangsúlyt arra, hogy megmaradjon a 3e szellemisége a testre szabható karakterekkel, miközben megtartják a mesélés egyszerűségét. Ezeket én nem látom egymást kizáró lehetőségeknek.

 

 

A kivételesen alapos, és sok résztvevővel zajló tesztelés során kapták a visszajelzést, hogy ezen az úton haladjanak. Ez egyféle közös nevező, a játékosok túlnyomó  többségének ez tetszik.

 

Nekem kicsit még bonyolult, neked túl egyszerű, de mindenkinek nem lehet megfelelni.

 

 

OFF: valaki ismer egy "5E light" hacket vagy rajongói kiegészítést? (elsősorban a sok kasztképesség zavar, a képzettségeket még meg tudnám szokni)


Módosította galu22: 2019.10.08, 11:58


chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2004 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 10:30

Valahol ezt nem értem, hogy miért nem helyeztek nagyobb hangsúlyt arra, hogy megmaradjon a 3e szellemisége a testre szabható karakterekkel, miközben megtartják a mesélés egyszerűségét. Ezeket én nem látom egymást kizáró lehetőségeknek.

 

Pikírtség nélkül: valószínűleg azért, mert ezt akarta a többség. A több éves playtest időszakban elég sokmindenről megkérdezték a célközönséget, elég sokfélével próbálkoztak is a játék bétaverzióinak iterációi során, aztán ez lett az eredménye*.

 

A 3E a nagyon testre szabható karaktereivel egy elég jellegzetes "oldalhajtása" a D&D-nek. Bár ez egyes játékosoknak egyfajta csúcspontot jelent, a kiadások zömére a teljes D&D-történelmet nézve általánosságban nem volt jellemző. A 2.5 elég gyorsan elfelejtődött, a 4E featjei pedig sokkal inkább arra voltak jók, hogy kicsit finomhangolni lehessen velük a karaktert, de a póverjeid sokkal meghatározóbbak volták náluk.

 

Az összes többinél mechanikai szempontból "kényszerpályán" vagy, a lehetőségeidet főképp a kasztképességeid határozzák meg (régebben nagyobb mértékben még a kalandozás során talált felszerelésed, ami 5E-ben teljesen feleslegessé vált, annyi opciód van eredendően a kasztodból).

*sok szempontból nem kedvelem én sem, de mindig rá kell jönnöm, hogy egy jól működő, játszható, könnyen élvezhető rendszer lett belőle



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6551 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 08:19

Jó volt a 3E DMG-je és MM-je is. Maga az aprólékosság volt gond, illetve az, hogy az volt az alapvetés 3E-ben, hogy ugyanúgy "megépítesz" egy szörnyet vagy NJK-t, mint egy JK-t. Ez utóbbival szakított a 4E.

Az 5E-ben is külön van ez bontva, bár talán nem egyértelmű. Ha megnézel egy JK-t, sokkal több speckó képessége van, mint egy NJK-nak vagy szörnynek. Ellenben a mesélő karaktereinek sokkal több HP-ja van, mert a reaktív vagy gyógyuló képességeket HP-val oldják meg, védekező képességből a legtöbb az "add a Jártasság Bónuszodat az AC-hoz reakcióként" jellegű. Offenzív képességből van több, mert az adja a játékhoz az izgalmat.

Nekem ez bejött az 5E-ben, nagyon sokszor csak egy-egy dolgot változtatok meg a statblokkban, meg persze máshogy írom le a lényt. Egy kalandban pl. a Fejetlen Lovas a gladiator statblokkjával ment, lándzsa és pajzs helyett pallossal, a lény mágikus volta miatt pedig a Parry képessége működött mágikus támadások ellen is (vörös rúnák izzottak fel ilyenkor a pengén). Volt is nagyot nézés, mikor a Lovas reakcióból emelte az AC-ját a Chromatic Orb ellen és a karddal félreütötte a felé tartó áram-lövedéket. :)

Minion szabály nem kell, az alacsony szintű lények sokáig jók lesznek. Egy tucat orkot sokáig be lehet dobni, a +5-ös támadásuk van olyan jó, hogy 16-18 körüli AC-val nem akarnak eléjük állni, a d12+3-as sebzés sem kellemes, de az AC 13 kényelmesen üthető, a 15 HP meg lemehet egy csapásból már 8. szint környékén. Ha ennél könnyebb kell, ott a bandita statblokkja AC 12, HP 11 értékekkel.

Bulldy

kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 940 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 07:37

Nekem ebből az jön le, hogy a 3.xe PHB-ja jó volt, a problémát a DMG és az MM okozta. És igen, ezekben nagyon sokat fejlődött a 4e is (még annak a kiadásnak is vannak jó oldalai). Valahol ezt nem értem, hogy miért nem helyeztek nagyobb hangsúlyt arra, hogy megmaradjon a 3e szellemisége a testre szabható karakterekkel, miközben megtartják a mesélés egyszerűségét. Ezeket én nem látom egymást kizáró lehetőségeknek.

 

Sőt, az olyan szabályok, mint a minionok a 4e-ben kimondottan jók voltak, és nem tudom miért nem alap 5e-ben.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 767 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.10.08, 05:25

Az vicces, mikor 3E után 5E-t játszva azt mo dják, hogy túl számítógépesjátékos. 

 

Én olyanoktól hallottam ezt, akik sose játszottak az 5e-vel, de még a 4e-vel sem... Mondtam is, hogy valami tévhit él a fejekben, mert amire gondolnak, az sokkal inkább az előző kiadás, ráadásul azt sem kellene ész nélkül elvetni, mert harc-orientált játékosokból álló csapatnak tán még jobban be is jönne, mint a 3. vagy az 5. kiadás.. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]