Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
5763 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.26, 11:43

Nálunk sötétben, takarásban használta. A pap majdnem ráment, a bárd teljesen, mivel rontott egy mentőt és bukta a 10-es Intjét. :D

Nem volt amúgy baj vele, tök jó kis harc volt, csak néztünk utánna, hogy az ability damage a PHB-MM-DMG trióban még csak említve sincs, így ha a mesélő nem rendes és engedi visszakapni az Int-et long rest végén, akkor mehetünk keresni egy 9+ papot. (Ami egy bezárt várban nehéz, szóval mondhatjuk, hogy virtuális TPK ;) )

Bulldy

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1878 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.26, 11:01

Semmi szükség 5E-ben engedékenykedni meg jófejkedni a játékosokkal a maradandó hatások terén. Úgysincs sok ilyen. ;) 

 

Legyen már valami kis szopacs is néha...



GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.26, 09:37

Egyre nyilvánvalóbb, hogy 5E-ben a szörnyek kihívási értéke kb semmit sem jelent. Tegnap volt egy jó kis Intellect Devouver-ös kalandunk. Az a lény challenge 2, de úgy hogy még megdobott int mentőn is sebez 2d10-et, ha bukod, akkor még 3d6 int-et is, amit a hivatalos válasz szerint csak a Restoration hoz vissza. (Kb ő az egyetlen ilyen monszta a könyvben.)

Was?

Bulldy

 

No offense, de el figyelmesebben a Monster Manualban a Devour Intellect képességet. 10 lábon belül tudja használni, 12-es a DC, amit nem különösebben nehéz megdobni (ha a mesélő jó fej, akkor a varázslót támadja), a 3d6-al nagyobbat kell dobnia, mint a célpont INT-je, és ha sikerül, akkor az INT-je nullára esik (azaz nem sebződik) és Stunned marad, amíg legalább egy INT pontot vissza nem kap. Én engedném, hogy a long rest visszaadja azt az egy INT-et, amivel lerázta a Stunt is. A szöveget simán lehet úgy is értelmezni, hogyha visszakapsz INT-et, akkor rögtön az eredeti értékére áll vissza. CR 2-es monsternél ezt tenném. Az már egy másik történet, ha a Body Thief képességét is használta ezután, de hát ha azt megvárja a parti, meg is érdemlik a szívást. 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5941 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.26, 09:22

Egyre nyilvánvalóbb, hogy 5E-ben a szörnyek kihívási értéke kb semmit sem jelent. Tegnap volt egy jó kis Intellect Devouver-ös kalandunk. Az a lény challenge 2, de úgy hogy még megdobott int mentőn is sebez 2d10-et, ha bukod, akkor még 3d6 int-et is, amit a hivatalos válasz szerint csak a Restoration hoz vissza. (Kb ő az egyetlen ilyen monszta a könyvben.)

Was?

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.23, 20:03

Alu, ez nem volt semmi. :)
Filmre való :D
Bár nekem az jött le hogy félholtan mentettek "majdnem győzelem"re. :/

 

Igazából a csapatban bőven maradt még szufla (a warlockon kívül senki se esett fél HP alá, és mindenkinek akadtak még ellőhető erőforrásai), a probléma inkább abból adódott, hogy egyszerűen nem tudtunk olyan pozícióba manőverezni, ahol ezeket hasznosíthattuk volna.

 

Ahhoz képest, hogy Dark Heresyben milyen helyzetekből szoktuk kivágni magunkat, ez tényleg nagyon szolid volt  :D



kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 408 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2                              

Kelt 2017.05.23, 17:19

Kösz. Az oldalt én is átlapoztam, de sok más is volt mellettük, és nem tudtam, hogy elhagyok-e valamit (nálam a 15-dik oldaltól kezdve nem működött). Reméltem hogy valakinek van egy becsomagolt gyűjteménye. Még egyszer köszi.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.21, 21:56

Nem tud róla valaki, hogy van-e csokorba szedett változata az összes HH kalandmodulnak?

Tudtommal nincs, de nem nehéz összeszedni.

 

Az első jópár kalandmodul D&D 4. kiadász szabályai szerint készült.

 

1: Mezősárkánd veszte

Látogatás a 4. kiadás standard világának őstörténetébe: a nerathi birodalom bukásának kezdete.

 

2: A végzet kupolája

Oldszkúl D&D kaland 4. kiadás szerint: démonok, bálványok, halálsugár-kupola és érdekes alakok.

 

3: A mélység legyőzhetetlen piramisa

Még oldszkúlabb dungeon-crawl a 4. kiadásban: gonosz földalatti piramis, bizarr lények, űrhajók...

 

Aztán a Kígyó legendája, az első összefüggő kampányunk:

4: A Kígyó visszatér

Kincsvadászat Escondite kalózvárosában, egy átkozott kalózhajó instrukciói alapján.

 

5: A Tollas Kígyó háza

A Kígyó új kapitányai ősi erőforrásokat hajkurásznak egy őserdei (de nagyon nem lakatlan) szigeten.

 

6: A Kígyó királynői

A Kígyó gazdáinak hatalma kiteljesedik, s el kell dönteniük: a szigetvilág mely hatalmasságaival kötnek szövetséget, kik ellen küzdenek a nagy összecsapásban.

 

7: A Kígyó vándorútja

Elárult kapitányaink a világ végére is üldözik jogos birtokukat, szürreális kalandok során át.

 

8: A Kígyó fészke

Újra találkozunk a Kígyóval és ősi mesterével a világ végén túl, korok kapitányainak emlékein keresztül.

 

Aztán közbevetőleg:

9: A világ védelmezői

Magasszintű D&D 4 kaland, intergalaktikus agyszívó birodalom őrült gladiátor-viadalában, a csatavilágon.

 

Utána következett a Nap és Hold balladája, második összefüggő kampányunk:

10: Árnyak Jo'hara felett

Az ezeregyéjszaka világában, Jo'hara városában nyomoznak hőseink misztikus-kaotikus események után.

 

11: A homoktenger vándorai

Jo'hara újdonsült hősei bejárják a várost ölelő homoktengert, hogy szövetségesekre leljenek a közelgő fenyegetés ellen.

 

12: Titkok Jo'hara alatt

Csapdába ejtett hőseink a város alatti, rég elfeledett kazamatákat bejárva derítik fel a város és ellenségeinek igaz történetét.

 

13: Jo'hara ostroma

Jo'hara kiszabadult bajnokai megszervezik a város védelmét, ahogy közeledik a végső leszámolás a várost fenyegető erőkkel.

 

Végül pedig az újabb, D&D 5. kiadás szerinti kalandok:

14: A Rubin Csillag éjszakája

Nosztalgikus látogatás a Kígyó legendája-széria kiinduló pontjára, Escondite szigetére. Vajon sikerül a nyomára bukkanni minden kalózok leghírhedtebb kincsének, a Rubin Csillagnak? 

 

15: Szelesszirt új ura

Gótikus horrorisztikus látogatás a balsorsú rém-grófságba.

 

16: Merénylet a Középvilágon

Nyomozás a nordikus hangulatú Öt Világon egy titokzatos merénylet és egy világrengető cselszövés valódi tettesei nyomában.

 

17: Leszámolás a Világ Tetején

Kiruccanás a távoli keletre: a társaság nemezis-csapatának nyomában a jetik, kopasz szerzetesek és hóviharok hegyes-völgyes vidékén.


  • GothPunk, Charlie5, kukac and 3 others like this

kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 408 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2                              

Kelt 2017.05.21, 13:27

Nem tud róla valaki, hogy van-e csokorba szedett változata az összes HH kalandmodulnak?



nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 201 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.20, 21:18

Alu, ez nem volt semmi. :)
Filmre való :D
Bár nekem az jött le hogy félholtan mentettek "majdnem győzelem"re. :/

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.19, 07:00

Menők vagytok, Alu!

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.18, 19:56

A kolostor

 

Spoiler

  • chomy és Garaboncias kedveli ezt.

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 737 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.17, 19:32

 

 

 

Spoiler inception.

 

Spoiler

 

 

De... de... de... pontok!

 

 

Teljesen megértem, ha versenycsapatot csinálnék, nem indulnék el otthonról CrossbowexpertSharpshooter meg Life+Light Cleric nélkül. :-)


Módosította Callinicus: 2017.05.17, 19:33


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.17, 18:13

 

 

Spoiler inception.

 

Spoiler

 

 

De... de... de... pontok!



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 737 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.17, 17:09

 

Csak spoileresen....

 

Spoiler

 

Spoiler

 

 

Spoiler inception.

 

Spoiler


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.17, 09:19

Garabonciás:

szerintem a mechanizmus a céljának megfelelően működött. Nem tudok róla, hogy valahol nagyon morogtak volna csapatok.

  • A szabály éreztette, hogy azért a Világ Tetején vad hóvihar van, hegymenetek, nehezn járható ösvények, ezért nem lehet féktelenül rohangálni;
  • de túlzottan nem lassította a játékot, nem kötötte röghöz a csapatokat, alapvetően gond nélkül tudtak a helyszínek között utazni.

Általános szabálynak ez talán még kevés, attól függően, mik az igényei a mesélőnek és a kampánynak. 

 

Alu:

Spoiler

 

 


  • Garaboncias kedvelte ezt

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.17, 06:30

Csak spoileresen....

 

Spoiler

 

Spoiler



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 737 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.17, 04:13

Csak spoileresen....

 

Spoiler



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1357 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.16, 22:08

Beszámoló!

 

A modul... egész napos szórakozásra-kikapcsolódásra tökéletes. Ez azt jelenti, hogy gyengébb, mint a korábbiak közül a legjobbak, és erősebb, mint a rosszabbak. Alapvetően nem inspirálja az embert arra, hogy szétcincálja - annyira nem jó, hogy könyékig akarjak turkálni benne, miért jó, és annyira nem rossz, hogy szét akarjam cincálni és felderíteni, mit kellene megváltoztatni ahhoz, hogy jó legyen. Egyszerűen működik, és kész.

 

Spoiler

  • Garaboncias kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.16, 19:32

Látom a Leszámolás a Világ Tetején HH-modulban, hogy kipróbáltatok egy alternatív utazási szabályt:

 

Spoiler

 

A gyakorlatban hogy vált be? Mennyire (vagy milyen változtatásokkal) működhet univerzális szabályként egyéb vadonbéli utazásokhoz is?



macmelon

macmelon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 71 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.05.11, 11:19

Gondolom a felosztást úgy kell tekinteni, hogy mindenkiben van mindkettő, ritka a 100% ilyen - 0% olyan. Fogadjuk el játékból a felosztást.

 

Én magamat előadó DM-nek gondolnám, de éppen van bennem egyfajta váltás, hogy növekedjen a szerzői DM rész. Nekem így pont kapóra jön az SKT. Az eleje előadói, és utána beindul a hatalmas homokozó. Engem pont abba a helyzetbe hoz, amire nekem szükségem van. Másnak pedig lehet, hogy mindez pont nem tetszik benne.

 

Úgy érzem, hogy aki szerzői DM az sokkal kevésbé használ kész anyagokat, kivéve kisebb modulokat, amelyeket erősen testreszab (esetleg csak a térképet tartja meg pl.). Az előadói DM-eknek az SKT közepe brutálisan nem megírt. Ha ezt a kettőt összerakom, akkor érteni a nagyon felemás fogadtatást.

 

Én most azzal szenvedek épp, hogy hogyan írjam össze az LMoP-t az SKT-val úgy, hogy az SKT elejét is használjam (a gyári javaslat, hogy Háromvadkanban kezdjük nem tetszik), de még a kettő közé valahova betegyek egy saját kreációjú, egyikhez sem kötődő sztorit :D ja, és az LMoP vége se tetszik ugye, de ez legalább lehetőség az összekötésre. Pff.. ennyit az előadói DM-nek. :)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]