Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6088 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 431 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.12, 14:38

A 2018-as D&D klubok (szervezők: Magyar Dungeons & Dragons Közösség és a HammerTime Café) tervezett időpontjai:

Feb. 9.
Márc. 9.
Ápr. 13.
Máj. 11.
Jún. 8.
Júl. 13.
Aug. 10.
Szept. 14.
Okt. 12.
Nov. 9.
Dec. 14.

 

Lesznek majd Facebook-események is rá (a két szervező Fb-oldalánál megtalálhatóak lesznek), de még nincsenek. Természetesen nem csak 5e fér bele, és nem csak D&D, hanem minden kis- és nagytestvére, valamint leszármazottja is (d20 OGL-ek, klónok stb.). 

 

Szabályok (parafrazálva a tavalyi események leírásából):

 

Aki szívesen mesélne, az az aktuális eseménynél hirdetheti meg a játékot. Kérjük, hogy ott

- mutatkozz be röviden, 
- írd ki, hogy milyen rendszerben mesélsz, 
- hozol-e előre elkészített karaktereket (vagy hogy a játékosok mi alapján készíthetik el otthon azokat), illetve 
- a kalandról is készíts rövid leírást. 

Hogyha játszani szeretnél, akkor a fentiek szerint kiírt meséknél jelentkezhetsz - kérjük, ezt mindegyik lakalommal mihamarabb tedd meg, hogy a mesélő készülhessen a játékra. Hogyha a kalanddal, karaktergenerálással vagy a mesélővel kapcsolatban merül fel kérdésed, azt is a kaland kiírásánál tudod feltenni.

 

Csak azért rakom be ide, hátha meghozza többetek kedvét. :)

 

Az adott napokon péntek esténként olyan 18-tól 21-ig vagy 22-ig szoktak játékok lenni, tehát 3-4 órás, egyszeri villámkalandokról van szó. 

 

Helyszín: HammerTime Café, Budapest, Üllői út 111.

 


  • Glowface és darkspace kedveli ezt.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2807 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.23, 16:45

Callinicus: És most név szerint: Kik ezek. :) :D

Nem vagyok éppen egy Callinicus, de ezek itt az utolsó Hősök Hajnala játék győztes csapata, a Vén Rókák, valamint kitűnő DM-jük, Rius. 



nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 253 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.23, 12:11

Callinicus: És most név szerint: Kik ezek. :) :D

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.19, 03:23

Van egy olyan sejtelmem, hogy facebookon is többeknek szembe jött, de azért ide is kirakom. :-)

 

364Gy_ztesV_nR_k_k_S.jpg



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4192 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 19:17

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, különösen a Xoth-os linket galu22-nek! :)

 

Átgondolva tényleg az a legegyszerűbb, ha mindenki (variant) human, és kész.

A lándzsának tényleg jár a d8 sebzés (a ToA-ban van is ilyen dzsungellándzsa, simán jó lesz ide is), meg fontolgatom Narmor old school hatású házi szabályai közül importálni a a pajzsfalat.

A papok megoldásához galu22 javaslata eszembe juttatta az Eberronos UA-ból a sárkánybélyegeket. Ott egy feat árán kapsz a feat felvételekor egy cantripet és egy első szintű varázslatot, 5. szinten egy második szintűt, és 9. szinten egy harmadik szintűt. Ez (esetleg kicsit átskálázva) jó megoldásnak tűnik.

 

(mondjuk időközben arra is rájöttem, hogy az egész evocation mágiaiskolával bajok lesznek hangulati okokból, de ez már egy másik kérdés...)

 

Mágia: ha bronzkori sword&sorcery a cél, akkor szerintem

 

Nem probléma:

- idézések, főleg démonok, elementálok (de őszintén szólva farkasok hívásával sincs probléma)

- jóslatok, érzékelő varázslatok (sőt, a regényekben sokkal pontosabbak vannak, mint akármi, ami elérhető D&D-ben)

- nekromancia

- elűzések, távoltartások, védő körök

- bűbájok (bár hangulatilag a charm person/dominate erősen fekete mágia, nem pedig "csinos elf fiú szegény nem tud fireballt")

- átváltoztatások (sóbálványok, pokoli gyorsaság, instant dagadó izmok: naná)

- illuzió (bár ezt inkább gonosz lények, gyíkemberek szokták használni, az árnyéklények nem okoznak problémát, a színes permet mondjuk határeset)

 

Ami szerintem nem illik a hangulathoz:

- instant mágikus gyógyítás (akkor már inkább a healing surge)

- teleport (százszor inkább egy három-négy alkalmas utazás, mint egy könnyű teleport. A nehéz teleport - pl. megkeresni az árnyékajtót, és végigmenni a mögötte lévő, semmiben lebegő járdán - oké)

- az olyan varázslatok, amik a kényelmet, pihenést biztosítanak, vagy a felkészültséget helyettesítik (leomund's tiny hut, floating disk, purify food and water, stb.). HA valakit nem érdekel az ilyesmi, akkor inkább teljesen ugorjuk át, minthogy egy káldeus tiamat pap leo kunyhóját varázsoljon :S

- a nagyon látványos tömegpusztító varázslatok. Úgy értem, hogy színes fények meg hasonlók. Nekem egy villám belefér, de még egy tűzgolyó is (ha zoroasztrianus varázsolja). Talán érdemes lehet ezeket lekorlátozni annyiban, hogy küldetések során lehessen csak megtanulni.

- varázstárgykészítés, kivéve papirusztekercs varázslattal. (sőt, alighanem csinálnék egy olyan írnok - bárd? - osztályt, ami nem tud varázsolni, de varázslatokat ismer, ezekből csinálhat tekercset, amit viszont felolvasni tud :D) Mágikus vértek, fegyverek ne legyenek tömeggyártottak, varázsitalok dettó. (viszont a varázspálca egyáltalán nem tűnik kirívónak)

 

 

Nagyon sok varázslat megmenthető, ha átírjuk a szövegét. Például a sleep nem elaltatja a célpontokat, hanem a varázsló a levegőbe írja Aphopis ősi jelét, ami közvetlenül a tudatalattira hat. Akik elvétik mentődobásukat, katatón állapotba kerülnek.


Módosította galu22: 2017.12.06, 19:20


alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3449 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 18:07

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, különösen a Xoth-os linket galu22-nek! :)

 

Átgondolva tényleg az a legegyszerűbb, ha mindenki (variant) human, és kész.

A lándzsának tényleg jár a d8 sebzés (a ToA-ban van is ilyen dzsungellándzsa, simán jó lesz ide is), meg fontolgatom Narmor old school hatású házi szabályai közül importálni a a pajzsfalat.

A papok megoldásához galu22 javaslata eszembe juttatta az Eberronos UA-ból a sárkánybélyegeket. Ott egy feat árán kapsz a feat felvételekor egy cantripet és egy első szintű varázslatot, 5. szinten egy második szintűt, és 9. szinten egy harmadik szintűt. Ez (esetleg kicsit átskálázva) jó megoldásnak tűnik.

 

(mondjuk időközben arra is rájöttem, hogy az egész evocation mágiaiskolával bajok lesznek hangulati okokból, de ez már egy másik kérdés...)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2807 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 13:47

Ha lesz egy szabad percem, lehet, hogy leírom a benyomásaimat a modulról, de nem lesz mögötte játéktapasztalat.

Hajrá!



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 10:47

Nem tudom Alu írt e ide beszámolót, de ha igen tegye meg :) az  mindig hangulatos :)

 

Alu szeretne beszámolót írni, de nagyon elcsúszott a beadandóival, úgyhogy nem ért rá elmenni.

 

Ha lesz egy szabad percem, lehet, hogy leírom a benyomásaimat a modulról, de nem lesz mögötte játéktapasztalat.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2807 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 10:08

Nem tudom Alu írt e ide beszámolót, de ha igen tegye meg :) az  mindig hangulatos :)

Egyetértek!



nornwarrior

nornwarrior

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 253 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.06, 09:45

Nem tudom Alu írt e ide beszámolót, de ha igen tegye meg :) az  mindig hangulatos :)



Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 351 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.04, 16:50

A bronzfegyverek, vértek jobb minőségűek voltak, mint az első vaseszközök, ellenben a vas sokkal olcsóbb, elérhetőbb volt.

Én raknék be nehézvértezetet. másik link Hoplita-felszerelés. Mondjuk ezeknek fontos része a pajzs, sisak is.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 431 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.03, 17:40

Én a fémeket úgy kezelném, hogy az alapértelmezett értékek a bronzhoz tartoznának, a D&D spéci szuperfémeit (mithral stb.) pedig vasnak, acélnak stb. feleltetném meg.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1990 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.03, 16:59

Ókori Közel-Kelethez van a Zenobia, a hellén világhoz a Mazes & Minotaurs, erősen oldschool szellemű mindkettő:

 

http://www.paulelliottbooks.com/free-rpgs.html

http://mazesandminotaurs.free.fr/revised.html



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4192 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.03, 16:58



Fontolgatok jövőre egy bronzkori környezetben játszódó DnD kampányt, amihez keresek opcionális szabályokat. Eddig itt tartok:

  • nincsenek nehéz vértek; aki képzett lenne nehéz vértekben, az ehelyett közepes páncélok mester (Medium Armor Master) featet kap

  • fajok helyett népek (ezt az ötletet az egyik korábbi, ezeregyéjszakás kampányomból mentem át), pölö emberek = akhájok, törpék = trákok, elfek = minosziak, félszerzetek = kelták, sárkányszülöttek = hettiták/perzsák, gnómok = egyiptomiak, fél-elf = dórok?, fél-ork = makedónok?, tiefling = az Indus-völgyi civilizáció népe?

  • itt lenne egy olyan gondom, hogy nem akarok természetes sötétlátást adni senkinek, de akkor cserébe kéne adni valamit...

  • a papokat szeretném kimozdítani a vértes harcos szerepkörből, ezért erősen gondolkozom, hogy a fegyveres-vértes-pajzsos prof. helyett megdobom őket egy nem-harci feattel (Healer, Linguist vagy Keen Mind)

  • a fegyverek közül kihúznám a rapírt, a kétkezes kardot és az alabárd féléket, és talán hosszú kardot is (de azt lehet, hogy csak lekorlátozom)

  • a fémcuccok vas helyett bronzból vagy rézből készülnének: a bronz drágább, a réz gyengébb minőségű (*2 és *1/2)

  • nincs papír, csak pergamen és papirusz (és mazochistáknak agyagtáblák)

  • lassabb gyógyulási szabályok és maradandó sebek 0 Hp-nál és kritikus ütések után

  • fontolgatom, hogy a jós varázsló alkaszt képességét featként elérhetővé teszem (esetleg csak papoknak és druidáknak)

Egyelőre nagyjából ennyi, de tippeket és javaslatokat szívesen fogadok.

 

 

Én alapvetően így állnék hozzá, a mai napig a legszimpibb 5e variáns számomra:

http://www.necropraxis.com/2014/12/16/bx-5e/

 

Azaz nincsenek pap karosztályú figurák. Vannak helyette tolvajok, tudósok vagy harcosok, akik isteni kegyként megkapnak 1-4 varázslatot (attól függően, hogy hányszor veszik fel az isteni varázslat featet).

Például Dagon tíroszi (tyroszi? türoszi?) papjai nagyrész "expert" és "fighter" osztályú tengerészek, kereskedők, navigátorok és kalózok, de első, negyedik, hetedik és tizedik szinten kapnak egyet-egyet Dagon varázslatai közül.

 

 

Kétkezes kard, rapír, alabárd: én nem venném ki, legfeljebb átnevezném őket. A keltákhoz (nem inkább kimmerek? Ők be is támadtak abba a régióba a korszakban) egyébként is illik a "hős, aki kétkezes karddal rohamoz, és öt-hat tetovált lándzsás vigyáz rá, hogy neki ne kelljen védekeznie" :D.

A rapírból csinálhatsz "mínoszi rövidkardot" vagy "etruszk acél tőrt".

 

 

Fém, bronz, réz: ez csak akkor fontos, ha egyszerre van jelen. Ebben nem vagyok biztos, de volt egy nép (vagy az asszírok, vagy az etruszkok, vagy a hettiták), akik először használták a régióban, és ez elég jelentős versenyelőny volt nekik.

 

 

Lassabb gyógyulás: szerintem ehhez a korszakhoz kifejezetten illik a DnD 5 alap gyógyulási mechanikája. A nagyon sok HP és főleg a mágikus gyógyítás viszont nem. Én inkább úgy csinálnám, hogy a healing surge, feat marad, de a HP kocka d4/d6/d8, és nincs mágikus gyógyítás, csak a healing surge-ök.

 

 

Törpék, elfek: szerintem elhagyhatók, de az az igazság, hogy kitaszítottként, ősi népként, egy elpusztult vagy nem annyira ismert kultúra helyére (Atlantisz, mínosziak, Sába, Júdea, Phrügia, Kolkhisz) be lehet tenni őket egy-az-egyben, vagy akár a korszakban nem felfedezett helyekre (Kaukázustól északra, az arab sivatagba, a balkánra).

 

 

 

továbbá:

- hangulatos s&s házivilág, erős s&s áthallásokkal. Különösen ajánlanám a kultisták és kultuszok rész megtekintését. https://xoth.net/publishing/freebies/world_of_xoth_players_guide.pdf

- ancient kingdoms: mesopotamia (necromancer games). Nagyon jó konverzió

- van még a Testament, az határeset, annyire nem használható szerintem


Módosította galu22: 2017.12.03, 17:03


Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.03, 15:04

A legtöbb pont szimpatikus, ha a csapatoddal igényed van ilyesmire, elég működőképesnek tűnik.

 

Igaz, én azt mondanám, találtok erre alkalmasabb játékot, az új 2d20 Conan pl elég népszerűnek tűnik nekem mostanság.

 

Szerintem senki sem lázadna, ha ténylegesen az egyetlen elérhető faj a Variant Human lenne, úgyis az a legjobb. Azért a faji képességek és egyéb jellemzők jelentős része kicsit meredek emberi népcsoportnak.

Paptól elvenni a nehézvértet: Xanatharban van papi mágiát használó Sorcerer, esetleg használhatod azt a Cleric helyett teljesen. De featre cserélni a közepes vértet dealnek tűnik.

 

Ilyen játékban nekem tuti fontos lenne, hogy a hosszú-lándzsás pajzsos harcmodorú 300 style harcost (spear + shield battlemaster vagy barbarian) össze bírjam hatékonyan rakni. Spear igazán lehetne martial, one-handed, D8, 20/60 thrown.

 

Ezeket nem tudom ismered-e:

https://en.wikipedia.org/wiki/Falx

 



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3449 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.12.03, 14:45

Fontolgatok jövőre egy bronzkori környezetben játszódó DnD kampányt, amihez keresek opcionális szabályokat. Eddig itt tartok:

  • nincsenek nehéz vértek; aki képzett lenne nehéz vértekben, az ehelyett közepes páncélok mester (Medium Armor Master) featet kap
  • fajok helyett népek (ezt az ötletet az egyik korábbi, ezeregyéjszakás kampányomból mentem át), pölö emberek = akhájok, törpék = trákok, elfek = minosziak, félszerzetek = kelták, sárkányszülöttek = hettiták/perzsák, gnómok = egyiptomiak, fél-elf = dórok?, fél-ork = makedónok?, tiefling = az Indus-völgyi civilizáció népe?
  • itt lenne egy olyan gondom, hogy nem akarok természetes sötétlátást adni senkinek, de akkor cserébe kéne adni valamit...
  • a papokat szeretném kimozdítani a vértes harcos szerepkörből, ezért erősen gondolkozom, hogy a fegyveres-vértes-pajzsos prof. helyett megdobom őket egy nem-harci feattel (Healer, Linguist vagy Keen Mind)
  • a fegyverek közül kihúznám a rapírt, a kétkezes kardot és az alabárd féléket, és talán hosszú kardot is (de azt lehet, hogy csak lekorlátozom)
  • a fémcuccok vas helyett bronzból vagy rézből készülnének: a bronz drágább, a réz gyengébb minőségű (*2 és *1/2)
  • nincs papír, csak pergamen és papirusz (és mazochistáknak agyagtáblák)
  • lassabb gyógyulási szabályok és maradandó sebek 0 Hp-nál és kritikus ütések után
  • fontolgatom, hogy a jós varázsló alkaszt képességét featként elérhetővé teszem (esetleg csak papoknak és druidáknak)

Egyelőre nagyjából ennyi, de tippeket és javaslatokat szívesen fogadok.


  • Narmor kedvelte ezt

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 183 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 17:22

 

Hősök Hajnala:

 

Összességében nagyon élveztem, ha tudok jövök következő alkalommal is. Mint azt említettem már helyben is, nem igazán a DnD-n szocializálódtam (bár mesélek rajta és még fogok is, játszani már kevésbé, kivéve talán itt), ezért kicsit hiányzott egy szabadabb világ. Ez meg volt adva az elején, lehetett választani három különböző helyből + random encounterek, ami még tök jó volt, de a kaland második fele erősen egy cső érzetét keltette. De a hangulat, a csapat és a mesélő nagyon jó volt, ezért ennek ellenére élveztem a dolgot. Másik kérdés, hogy a kocka nagyon nem szeretett.

 

Abszolút fénypont volt a Konklávé, messze a legjobb jelenet az egész kalandban véleményem szerint. Jól kitalált személyiségek, motivációk. Nagyon nagy plusz pont.

 

Az utána lévő sörözés és beszélgetés is egészen kellemes volt.

 

Szintek ügyében engem nagyon nem zavart a dolog, de mondjuk egy 5.szint körüli kalandot el tudnék képzelni. Talán akkor már jobban érezhetőek lennének a karakterek közti különbségek, de még kezelhető a játék is. Az is igaz, hogy a kalandot nehezebb lenne "balanszolni" és kicsit kevésbé lenne feszült a harc, egy ütéses KO-k híján. Szóval van pro és contra is. 

 

Összefoglalva, szívesebben látnék egy kicsit több szabadságot a következő alkalommal. Ez úgy minden amibe bele tudnék kötni. Egyébként jól össze volt rakva a kaland. Kicsit elrugaszkodott a hagyományos fantasytól, de az nem feltétlen baj.

Kösz az észrevételeket, továbbra is örülünk, hogy tetszett! :D

HH kalandok általában viszonylag szabadon, többfelé bejárhatóak szoktak lenni, a mostaninak a 2. fele teljesen szándékosan lett csőkaland (1-2 választási lehetőséggel).

 

Részben játéktechnikai okokból alakult így (a két "helyszín", vagyis a vadon sziget, aztán a Fészek városa) hamar kialakult bennünk, és arra jöttünk rá, túl kevés lesz a játéknap, ha mindkét helyszín szabadon kószálható lesz. Ezért maradtunk annál, hogy lesz egy szabadon barangolósabb első fele a játéknak (11-től 15-ig, ami azt illeti, elvben pont a játékidő fele), aztán a maradék meg egy jobban vezérelt kaland lesz (15-től 19-ig). Az okok másik fele egyszerűen a kalandírói kapacitások szűkössége volt (más megfogalmazásban: lustaság, így is elképesztő mennyiségű munkaóra ment most bele a kalandírásba), és hogy nem akartunk 80 oldalas kalandot elolvastatni a mesélőkkel... XD

 

Az alacsony szinteknek egyébként sok előnye van a Hősök Hajnala formátumú, egynapos játékok során. Például:

  • Alacsony szinten kevesebb a külöbség a ki min-maxolt (tápolt, tervezett) és a lazán összerakott csapat között. Így kevésbé jön elő az a probléma, hogy az egyik csapat egy adott harci jeleneten 2 kör, azz 10 perc alatt átmegy, sebesülés nélkül; a másik csapat pedig 50 percig szenved a harccal, és a társaság fele belehal.
  • A játékosok többnyire először játszanak a karakterükkel a HH-n. Nem volt alkalmuk korábban megismerni, kitanulni a képességeiket. A magasabb szintű karaktereknek sokkal többféle, bonyolultabb képessége van, ezért lassabb, vontatottabb lesz a harc is. 
  • Eleve magasabb szintű harcok hajlamosabbak hosszabbak lenni, több időt lopnak el a játékból.
  • Magasabb szinten nőni szoktak az erőforrásmenedzsenttel kapcsolatos ügyek is. Short restte töltődő, naponta töltődő, egyszeri elhasználódó dolgok... 
    Amik megint csak akkor jönnek ki jól, ha sok harci jelenet van a játékban, hogy legyen szerepe az erőforrásoknak (harconként elhasznált powerek, naponta újratöltődök, stb). Ha nagyon  kevés harc van csak, és mondjuk egy nap legfeljebb csak egy, akkor azt kockáztatjuk, hogy ultraerősek leszznek a karakterek (mondjuk a varázsló minden harcban ellövi az össze max szintű spelljét). Ha könnyű, "filler" encountereket rakunk be, az csak az időt húzza, de nem kihívás a játékosoknak. Ha nem engedjük a long restet (vagy büntetjük valamilyen formában), hogy ne töltődjön újra minden erőforrás minden harc előtt, akkor a long rest erőforrású karakterek játékosai úgy érzik, hogy szivatjuk őket. Igazságtalan előnybe kerülnek, akik short restre töltődő karaktereket hoznak (harcosok, pl).
  • Most szombaton kifejezetten sok olyan játékosunk volt (több tucat), akik DnD vagy DnD5 tekintetében újoncnak számítanak. Őket sokkal nehezebb bevonni egy magasszintű játékba.

Szóval, nem véletlenül hozunk ám alacsonyabb szintű kalandokat. Ettől függetlenül legközelebb könnyen lehet, hogy egy viszonylag magasabb szintű kalandot tervezünk, mert sok ilyen megkeresés/comment volt... meglátjuk! :)

 

 

Nincs egyet nem értés közöttünk, én se látom ezt másként. Számomra nem jelentene komoly törést egy ugyanilyen, 3.szintű HH sem, úgyse olyan karakter fogok hozni mint most, szóval azért van még mozgásterem. Mindenesetre van pro és kontra is.

 

Az új játékosok problémájára viszont tényleg nem gondoltam, itt nagyon is jogos az észrevétel. Főleg az varázshasználóknál, de azért egy BM-nek is van tengernyi opciója. 

 

Továbbá a rest problémája is igen komoly tud lenni, nálunk otthon én külön szabályokat hoztam rá pontosan emiatt. Veresenyhelyzetben ez ugye nem opció, szóval megint egyet kell értsek azzal, hogy ez biztosan komplikálná az encounter tervezést.

 

Mindenesetre, várom a következő alkalmat. 


  • Glowface kedvelte ezt

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 13:21

Cal: mehetnek a feat-ek, de hogyan tervezel csatát egy champion fighter - land druid - blade warlock - thief rogue csapatra, akik nem vettek fel feat-et és mondjuk Alu GWM Paladin & Co. álomcsapatára? Oda teljesen más ellenfelek kellenek, mint az első fun csapathoz.

De ti tudjátok, ti szerveztek. Én ha eljutok végre, úgysem verseny ligában fogom nyomni.

Bulldy

 

Az elmúlt pár alkalommal is ki volt elég nyíltan téve, hogy a példa karakterekkel lettek tesztelve a jelenetek, akik szignifikánsan azoktól eltérő minőségű csapatot hoznak, ott beláthatatlanul változhat a játékélmény. Magasabb szinten ez tovább éleződik, ezt Glowface is írta. Beláthatatlanná válik a harcok hossza, ha például egy csapat ara megy, hogy heallel mindig talpon tartsa magát a helyett hogy a lehető leggyorsabban ledarálja az ellenfeleket, utóbbit egyszerűen az esetek 99%-ában jobban jutalmazza a DnD5. A HH-n a játékidő az egyik legfontosabb erőforrása a játékosoknak egyébként is.

Már 3. szintre se lehettünk erre felkészülve, volt szuperoptimalizált, kaptártudatszerűen összerakott csapat ami tökéletes harci gépként mindent aprított. Értelemszerűen 6 variant human, mert feat. ;-)

Ráadásul a példakarakterekbe direkt tettem (a battlemaster fighter kivételével) némi "rossz" döntéseket, nem voltak kioptimalizálva teljesen, szóval nem volt meglepő, hogy volt olyan csapat ami túltelejesítette a kaland harci elvárásait. Mindig volt, mindig lesz ilyen. Ezzel nem tudunk és szerintem nem is akarunk mit kezdeni.

 

Szerencsére csak harcból sosem lehetett nyerni HH-n, és az "ideális" partinak mást is kell tartalmaznia, ráadásul az ilyen csapatokat, karaktereket tudni is kell használni játék közben, ha meg valakinek ez megy... pont megérdemli, hogy nyerjen ha már tudatosan készülve nyerni jött nem?

 

Bár nem tudom, hogy a mostani nyertes "Vén Rókák" csapat mennyire volt például ilyen. :-)

 

Ha egyszer eljössz úgyis befogunk mesélni...


Módosította Callinicus: 2017.11.29, 13:23


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 13:01

Cal: mehetnek a feat-ek, de hogyan tervezel csatát egy champion fighter - land druid - blade warlock - thief rogue csapatra, akik nem vettek fel feat-et és mondjuk Alu GWM Paladin & Co. álomcsapatára? Oda teljesen más ellenfelek kellenek, mint az első fun csapathoz.

De ti tudjátok, ti szerveztek. Én ha eljutok végre, úgysem verseny ligában fogom nyomni.

Bulldy

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 12:55

Azért a sors/akaraterő/bármi-pontokat használó játékokban sincs ezekből végtelen sok, sőt jellemzően kevés van, veszélyesebb kalandban simán elmehetnek az elején, onnan kezdve nincs nagy különbség a halálosabb rendszerektől.  

 

Persze ha már háromszor meghalt a karakter negyedjére tényleg meg tud halni. :-) Sőt kifejezetten könnyen meg lehet pusztulni warhammerben ha már nincs miből túlélni, hogy az ember alatt megint felrobbant egy bolygó.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]