Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
7000 hozzászólás érkezett eddig

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.05, 22:22

mivel nem mindenki szereti a fészbúkot, ide is beteszem irományom... 

 

gyakori téma a Warforged esetében, hogy mennyire robot vagy gólemszerű, állati formában minek néz ki, stb...   pár napja jelent meg az Exploring Eberron nevű kiegészítő az 5. kiadáshoz, a világot kitaláló Keith Baker munkássága..   van benne pár leírás, ami tán segít helyretenni a dolgokat...
 
"Warforged aren’t machines; they’re living, magical beings, and can evolve both physically and mentally. Just as you can learn new skills, your body can transform over time. This is one way to reflect class benefits; can you think of a way that your body could physically change to account for a new ability? If you gain the Defense Fighting Style, that might reflect your natural armor becoming thicker. If you’re a warforged sorcerer, the ability to cast new spells could be reflected by arcane sigils appearing on your body, or by growing crystals that project light or energy. Never forget that you’re the product of magic as well as science. You may be made of metal and leather, but you’re also alive."  
 
illetve a druida alakváltó témáját (képes-e rá, sima állat vagy mechanikus, stb..) egy huszárvágással megoldja a Circle of the Forged alkaszttal..   
 
"What is truly natural? The warforged are living creatures, despite being constructed from wood and steel. Druids who embrace the Circle of the Forged explore the potential of the warforged form, blending animal shapes with warforged durability. This is a young path, pioneered by a handful of warforged who sought a greater understanding of their role in the world. Over the last few decades, a number of warforged have embraced the Circle of the Forged; however, it isn’t limited to warforged; a Cannith heir or an aspiring artificer might pursue primal power as a way to transcend the limited flesh they were born with."  
 
"Skin of Steel
While in beast form, your body is made from the same materials as a warforged; your muscles are rootlike tendrils protected by armored plates. It’s obvious to an observer that you are not a normal animal."  

Szóval nem néz ki valódi állatnak, cserébe +2 AC-t kap, illetve a Warforged faji dolgokat (nem lélegzel, nem betegszel, stb..) állati formában


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2966 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.04, 21:28

Én, ha nagyobb számú azonos ellenfelet mesélek, általában 2, vagy esetleg 3 részcsapatra szedem szét őket kezdeményezéshez. Így nem tudnak azért tök egyszerre lecsapni mondjuk egy célpontra, de nem is lassul le annyira a játék, mintha 12 monster körön belüli helyezkedését kellene külön-külön követni.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 19:44

majd aggódok a dolgon, ha lesz assassin játékosom :D 



Raksi

Raksi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 15:09

Jó megoldásom nincs rá. A "mindig a játékosok jönnek először" túl kiszámítható (és felerősíti az assassint), a dobok egyenként a 20 zombinak túl lassú. Csoportokra szoktam bontani néha a nagy ellenséges csapatot fegyvernemek szerint (pl. kardos csontvázak x, íjász csontvázak y), de ez meg teljesen önkényes/esetleges.

 

Igazából egy zombi van, akit kiszemel a játékos. Annak az egynek kellene külön dobni kezdeményezőt.

 

Vagy százalékosan meg lehet becsülni, hogy kb. hány zombinak lenne kisebb a kezdeményezője (annak konkretizálása, hogy melyikek tartoznak ebbe a körbe, a DM feladata), és azok közül válogathat a játékos.
 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 14:02

A legdurvább különbség az assassin karakternél jön ki, ami 3. szinten attól függően használhatja a különleges képességét, hogy jött-e már ellenfél a csatában. És nem szabad elfelejteni, hogy ebben a kiadásban a meglepetés körben a meglepett is dob kezdeményezőt, és potenciálisan lekezdeményezheti az assassint - csak épp "passzolja" a körét, de már nem minősül meglepettnek, nem ütnek rajta kritikust. Emiatt pl. 20 zombinál ha mind meglepődik, akkor az assasin tetszőleges 1-re támad egyet meglepetéssel, ha 0 lepődik meg, akkor senkire sem, ha mondjuk a felük, akkor választhat - és majd minden esetben olyat választana, aki meglepődik. Épp emiatt ha az assassin számára nagyon nem mindegy, hogyan dob a mesélő - nem nyer akkorát azzal, ha mindenkit lekezdeményez, mint amennyit veszít azzal, ha senkit.

A többi kasztnál nem érzek ekkora különbséget, hosszú távon a csapat néha jól jár, mert megelőzi az összes ellenfelet, néha rosszul, mert utánuk jön - kiegyenlítődik. Az assassinnál nem egyenlítődik ki soha, hogy ha rendesen volna kezdeményező dobása az ellenfélnek, akkor nagy számú ellenfélnél szinte garantáltan lenne 1-2 olyan, akinél jobbat dobott, és használhatja ellene a képességét.

 

Jó megoldásom nincs rá. A "mindig a játékosok jönnek először" túl kiszámítható (és felerősíti az assassint), a dobok egyenként a 20 zombinak túl lassú. Csoportokra szoktam bontani néha a nagy ellenséges csapatot fegyvernemek szerint (pl. kardos csontvázak x, íjász csontvázak y), de ez meg teljesen önkényes/esetleges.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 12:20

Végül is van benne logika, csak épp lelassítja a játékot.. van 10-20 zombi, eleve meg kell számoznom őket, és mikor egy sorra kerül, megkeresni a tömegbe, hogy az adott számú épp hol áll..

Továbbá ha nem egyszerre jönnek, akkor értelmét veszti a másik tömeges harcnál használt gyorsító házi szabályom, mely szerint nem én dobok 10-20 támadót a zombiknak, hanem a játékosok dobálnak maguknak AC-t (így az 5-6 játékos dob fejenként 2-4 -et, egyszerre)

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 12:00

Hogy dobsz-e a 22 zombinak vagy sem, az változtat a dinamikán, de nem sokat. Amire én gondolok, hogy a 22 zombi támadásai között van-e lehetőségük a játékosoknak reagálni, pl. ezzel megmenteni egy társukat. Mert az ugye egyértelmű, hogy a több dobás sokkal jobb, mint a kevés, azaz ha az ellenfél túlerőben van, de kicsit gyengébb, akkor nagyobb a győzelmi esélye, mintha a játékosok számánál kevesebb, de kicsit nagyobb erejű ellenfelet raksz be.

 

Ha a 2-4. szintű harcosodat 4-6 találat éri, jó eséllyel megfekszik, és ha beelőzték, soha nem kerül sorra. ha a 4-6 találat között van esély a gyógyításra, vagy a még nem támadtak közül párat kiiktatni, mielőtt jöhetnének, az teljesen más eredményt hoz már akkor is, ha csak egy JK meg tudja szakítani a zombik támadás-sorozatát egy közbeiktatott mentőakcióval.

 

Én erre gondoltam. Ha nem egyben dobnak, akkor sem a játékosok nem tudják ledarálni őket mielőtt jönnének, sem ők nem tudják ledarálni a játékosokat anélkül, hogy a játékosoknak lenne esélye érdemben reagálni. De értem, hogy nálatok ez nem gond, én szerintem maradok a max. 2-3 fős csoportokra bontásnál.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 11:07

Gondolom riktán használsz többször ugyanolyan ellenfeleket, mert különben ez gyorsan unalmassá válna, nem?


Nem unalmas, mert a játékosok mindig mást dobálnak, szóval hiába jön ToA kampányban csomó zombi szembe, többnyire nem ugyan az a sorrend..

Még arra is volt példa, hogy egyedül a csapat legügyetlenebb tagja előzte be a fix 8-as kezdeményezésüket :D

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 863 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 09:07

"Ti mennyire alkalmazzátok azt, hogy az azonos mob kategóriák egy kezdeményezést dobnak, és így egyszerre jönnek?"

Abszolute, sőt, én már nem is dobok nekik, veszem a "passzív" kezdeményezésüket, a sorrend csak a játékosok kezdeményező dobásán múlik

 

Gondolom riktán használsz többször ugyanolyan ellenfeleket, mert különben ez gyorsan unalmassá válna, nem?

 

Legalábbis, számomra izgalmas pont 5e-ben ez a kis randomitás, mert alacsonyak módosítók.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 793 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.02, 08:57

"Ti mennyire alkalmazzátok azt, hogy az azonos mob kategóriák egy kezdeményezést dobnak, és így egyszerre jönnek?"

Abszolute, sőt, én már nem is dobok nekik, veszem a "passzív" kezdeményezésüket, a sorrend csak a játékosok kezdeményező dobásán múlik

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3647 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 09:21

... olyan érzésem van, hogy tök rossz irányba tartanak a dolgok a mainstream rpg-s körökben...

 

Ebből a mondatból az rpg-s szót akár kihúzhatjuk. Sokkal nagyobb baj, hogy minden más körben is ugyanez van, mert az RPG, bár szeretjük, nem az élet alapvető része. Az alapvetések idiotizmusa viszont komoly probléma.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 863 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 19:10

Ti mennyire alkalmazzátok azt, hogy az azonos mob kategóriák egy kezdeményezést dobnak, és így egyszerre jönnek?

 

Főleg alacsony szinten nekem ez nagyon kibillenti az egyensúlyból a játékot. Ha sok mob van egy kategóriában, és jó kezdeményezést dobsz nekik, akkor gyakorlatilag ledarálják a karaktereket mielőtt kettőt pislanthatnának. Ha meg rosszat, a játékosok gyakorlatilag ledarálják őket, mielőtt bármi veszélyt is jelenthetnének. Ez szerintem kicsit túl nagy szélsőség, szóval inkább a "kettesével egy kezdeményen" gondolkodom, azaz egy hatfős koboldcsapat 3 kezdeményezőt dob, így több lehetőség van a taktikázásra a játékosok részéről, mert éppúgy a játékosok, mint a koboldok támadásai megszakadnak (vagy legalábbis nagyobb eséllyel jönnek felváltva a felek), így lehet rájuk reagálni. 

 

Tudom, alapvetően a játék gyorsítása miatt kellene egyszer dobni csak mindnek, de nekem ez túl nagy árnak tűnik.

 

Ti hogy látjátok?

 

Nagyon szituációfüggő.

 

Amennyiben ez a csapat a kis létszámmal és egy kemény kihívás a csapatnak, simán ledobálok akár hat kezdeményezőt is. Vagy ahányan vannak. Mert ott számíthat a pontos sorrend.

 

Ha viszont tömegellenfél, akkor akár tizenplusz darabnak is dobok egyet. Főleg ha a szerencsétlen zombik közül minden negyediknek van reális esélye eltalálni bárkit :D .

 

Itt mindig az ésszerűséget és a fairséget veszem alapul elsősorban.

 

Egyébként tipp ha gyorsítani akarsz: Dobd egyszerre a támadót és a sebzést. Csak akkor kell mégegyszer dobnod ha krit van. Ha sokat kéne dobálni érezhetően segíthet.



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3485 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 13:46

Ti mennyire alkalmazzátok azt, hogy az azonos mob kategóriák egy kezdeményezést dobnak, és így egyszerre jönnek?

Szinte mindig így mesélek. Legfeljebb akkor dobok különböző kezdeményezést, ha eltérő képességű lények vannak egy csapatban (tehát ha a csapat egy goblin törzzsel harcol, akkor dobok kezdeményezést a sámánnak (ha ott van), dobok a bajnoknak/főnöknek (ha ott van), és dobok egyet a goblinoknak), vagy ha csak nevesített NPC-kből áll a csapat.
Az ötödik kiadásban amúgy sem életbiztosítás a túlerő elleni harc, mert a kisebb bónuszskála miatt a tömegellenfeleknek is értékelhető támadása és sebzése (és gyakran több támadása!) van. Különösen igaz ez az olyan lényekre, akiknek már van annyi HP-ja is, hogy ne haljanak meg egy ütéstől...
Persze jobb, ha a játékosok előre tudják ezt. :)

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1773 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 12:50

Addig érdemes egyszerűsíteni, amíg praktikus, nem amíg lehetséges. NPC-k oldaláról 4-6 kezdeményező elég szokott lenni, ha túl sokan vannak, akkor összevonni, ha túl kevesen, akkor szétszedni (nyilván ez utóbbihoz legalább 4-6 példány kell...).

 

Esetleg a megölt ellenfelek még cselekedhetnek egyet abban a körben - levágták őket ugyan, de 10 mp alatt lehet hogy sikerült visszaütni az ellenfélre, de ez már borítana egy játékegyensúlyt is.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 12:38

Ti mennyire alkalmazzátok azt, hogy az azonos mob kategóriák egy kezdeményezést dobnak, és így egyszerre jönnek?

 

Főleg alacsony szinten nekem ez nagyon kibillenti az egyensúlyból a játékot. Ha sok mob van egy kategóriában, és jó kezdeményezést dobsz nekik, akkor gyakorlatilag ledarálják a karaktereket mielőtt kettőt pislanthatnának. Ha meg rosszat, a játékosok gyakorlatilag ledarálják őket, mielőtt bármi veszélyt is jelenthetnének. Ez szerintem kicsit túl nagy szélsőség, szóval inkább a "kettesével egy kezdeményen" gondolkodom, azaz egy hatfős koboldcsapat 3 kezdeményezőt dob, így több lehetőség van a taktikázásra a játékosok részéről, mert éppúgy a játékosok, mint a koboldok támadásai megszakadnak (vagy legalábbis nagyobb eséllyel jönnek felváltva a felek), így lehet rájuk reagálni. 

 

Tudom, alapvetően a játék gyorsítása miatt kellene egyszer dobni csak mindnek, de nekem ez túl nagy árnak tűnik.

 

Ti hogy látjátok?

 

 

Szerintem nem nagy ár, de én még dobni sem szoktam.

 

1: megnézem, hogy van-e meglepetés. Ha van, akkor a kelepcét állítók kapnak egy ingyen kört.

 

2: ha nincs meglepetés, vagy lement az ingyen kör, akkor a játékosok jönnek és kész. Ha gondolják, és valaki a kör végén szeretne jönni, akkor átadhatja a cselekvés jogát az NPc-knek.

 

 

a gyakorlatban jól működik, de elég speciális csapatnak mesélek:

 

Elég diplomatikusok a játékosok, de ez azért nem akadályozza meg őket abban, hogy egy-két tolvajt vagy lövészt az ellenség hátába küldjenek, biztosítékként. Azaz majdnem minden alkalommal az 1. pont lép életbe, nem nagyon szoktak az ellenfélnek lehetőséget adni egy fair küzdelemre.

 

Továbbá nem emlékszem olyanra, hogy valaha csapdába sétáltak volna, mindig van jó megfigyelő, felderítő karakter, szeretnek ilyen szakértőt játszani.

Sokkal inkább az a probléma, hogy nem vállalnak kockázatot, túl jól játszanak. (logikusan, ésszel. De emiatt sokszor kihagyják a kaland érdekesebb/nehezebb részeit)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 12:34

Sosem fordult meg a fejemben, hogy azonos szörnycsapat NE ugyanazon a kezdeményezésen legyen.

A játékosok tudják, hogy ha egy nagylétszámú csapatra kerül a sor, akkor sok bejövő támadás lesz. Ezzel kalkulálnak.

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 12:28

Ti mennyire alkalmazzátok azt, hogy az azonos mob kategóriák egy kezdeményezést dobnak, és így egyszerre jönnek?

 

Főleg alacsony szinten nekem ez nagyon kibillenti az egyensúlyból a játékot. Ha sok mob van egy kategóriában, és jó kezdeményezést dobsz nekik, akkor gyakorlatilag ledarálják a karaktereket mielőtt kettőt pislanthatnának. Ha meg rosszat, a játékosok gyakorlatilag ledarálják őket, mielőtt bármi veszélyt is jelenthetnének. Ez szerintem kicsit túl nagy szélsőség, szóval inkább a "kettesével egy kezdeményen" gondolkodom, azaz egy hatfős koboldcsapat 3 kezdeményezőt dob, így több lehetőség van a taktikázásra a játékosok részéről, mert éppúgy a játékosok, mint a koboldok támadásai megszakadnak (vagy legalábbis nagyobb eséllyel jönnek felváltva a felek), így lehet rájuk reagálni. 

 

Tudom, alapvetően a játék gyorsítása miatt kellene egyszer dobni csak mindnek, de nekem ez túl nagy árnak tűnik.

 

Ti hogy látjátok?



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.18, 21:23

 

A varázslatot használni nem akaró mágiahasználó adhat így előnyt (kb. +5 bónuszt) a harcosoknak.

 

 

Ilyen nem nagyon van, pont ezért vannak a cantripek a rendszerben. Korábbi kiadásokkal ellentétben nincsenek "üres" körei a varázshasználóknak sem.

 

Ha már help action, láthatatlan szolgának engednétek?

 

Ez alapján nem:

 

 

Once on each of your turns as a bonus action, you can mentally command the servant to move up to 15 feet and interact with an object. 

Az egyedüli action amit kaphat, az az "interact with an object".



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1332 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.18, 21:20

A varázslatot használni nem akaró mágiahasználó adhat így előnyt (kb. +5 bónuszt) a harcosoknak.

 

 

Ilyen nem nagyon van, pont ezért vannak a cantripek a rendszerben. Korábbi kiadásokkal ellentétben nincsenek "üres" körei a varázshasználóknak sem.

 

Ha már help action, láthatatlan szolgának engednétek?



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.18, 20:33

Én legutóbb a warlockommal akkor használtam help actiont, mikor a harcban sorozatban harmadszor misseltem az eldrich blasttal (én meg a kockák...), és azt mondtam, fuck it, legalább a rugó sebezzen biztosan. :)


Módosította Dronner: 2020.06.18, 20:33



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]