Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6393 hozzászólás érkezett eddig

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4200 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.08, 16:21

Ez meg egy gyors, online karakter generátor 5E-hez (és Cypher System-hez), ha éppen beugróra, vagy karakterhalál után kell hirtelen valami. :)

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4200 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.08, 16:11

Az amatőr kezdeményezésű, de nagyon profin megcsinált Star Wars 5E-nek most már saját weboldala is van, ha valaki nem a reddit-en akarja levadászni a friss fájlokat.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3225 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 20:05

Alapvetően nekem is inkább a szaftosnak, érdekesnek szánt controller varázslatokkal van oltári nagy bajom.

Nyilván az alapvető buffok, mint invisibility, fly, nálunk is játszanak, de sztem ezek megkerülhetetlenek amúgy is. 

De ami már hangulatosnak van szánva, nem az alap kb. 20 db ikonikus varázslatból való, legtöbbször gyengécske, mindig van nála egyszerűbb és jobb megoldás.

 

Zárt térben, komoly manőverezési lehetőség nélkül pedig 3-4 komoly casternek sincs semmi esélye egy nem is optimalizált parti ellen. Persze lehet, hogy mindig csak gyengéket dobok, vagy a játékosok dobnak mindig jót mentőre (minden körben, mert ugye a legtöbb spellnél minden körben lehet), de azt látom, hogy a varázslónak kört veszítenie haszontalanul, egyszerűen nem fér bele, és igazából a legtöbb controller spellnél erre potenciálisan nagyon nagy az esély. És ha még be is jön, nem gyakran marad olyan sokáig, hogy komoly hasznot hozzon.

De ha megfordítom, és azt mondom, hogy néhány rosszul sikerült dobás, és a parti rögtön a TPK szélére kerül, mert kb. mindenki le van fogva valahogy, akkor meg megint annál a mindent- vagy semmit hatásnál tartunk, ami annyira hintaszerűvé tudta tenni a harcokat a korábbi kiadásokban (amikor 1 dobáson megfordulhat gyakorlatilag minden). Mondjuk ez a veszély eddig még igen ritkán fenyegette a partimat.

 

Példának ott a blurr, és a mirror image. Első koncentrációs, második nem. Minden esetben a második a jobb választás, egyelten kasztot, az eldricht knightot kivéve. Szerintem ez rámutat a durván niche dolgokra, ami sztem erőtlenné teszi az egész rendszert.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6489 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 19:34

Szerintem a buff varázslatok legtöbbje elég jó. A kontroll varázslatok gyengesége a játék elején nekem zavaróbb. Ha nem fullra optimalizált karaktert viszel, az a 12-13 nem sok, ráadásul körönként lehet dobni. (Az is igaz, hogy a 10+ szintű varázsló 18-as mentőjét a végefelé macerásan dobtam meg, aki nem fontos főjellemzőben képzett mentőre dobott.)

Pár mellényúlás van (pl. Kőbőr), de én ezzel rendben vagyok. Valahogy mindig sikerült olyan harci kihívást összerakni, hogy nagyon nem akartak baráti tűztől is sebződni. Mondjuk én előszeretettel dobok komoly nehézséget a nyakukra, mondván majd megoldják. :P

Amit nem tudok, hogy a varázsitalból felrakott varázslatra kell-e koncentrálni? DMG-ben kerestem, de nem találtam pontos választ. Valakinek van erre megoldása?

Bulldy

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 18:41

 

 

. Emiatt az egyes céhek egyedisége, arculata egyszerűen elveszik a PHB kínálta generikus lehetőségek mögött, nagyon erős mesélői kontroll kell ahhoz,

 

Mondanám, hogy játszatok valami dedikáltan Magic RPG-t, de gyanítom, hogy olyan vagy nincs vagy d20 srd alapú, ami szintén a nincsel egyenértékű.

 

 

 

Most azt látom, hogy a rendszert eléggé behatóan ismerő castert játszó játékosom mindenfajta koncentrációt igénylő varázslatot, néhány erős, illetve pár inkább stílusbeli kivétellel, kerül, mint a pestist.

 

A rendszert eléggé behatolóan ismerő játékosnak tartom magam és notóriusan lefireballoznia magát partynak nem egy megérős dolog, (evocation wizard? metamagic?) a játék top 5 spelljében ott van nálam a Bless.

A jelenlegi karakteremnek van Hexe is és azért mert azt is egy jó varázslatnak tartom. 

 

Én kifejezetten jó elemnek tartom, hogy lehet pofánveréssel dispellelni. :-)

Ha valaki vesz fel rá featet, költ rá karakteralkotáskor, játékos karakterként könnyen elérthető, hogy a 10+ elég stabilan meglegyen. Ha valaki ezt nem szeretné, még mindig taktikázhat többnyire úgy a harcmezőn a csapat, hogy ne nagyon sérülgessen a caster.

 

Szerintem taktikailag bőven megéri taktikailag kockáztatni, hogy egy conc spell nem lesz kint végig, mert jó buffok. És az sem baj, hogy gondolkozni kell(ene ha nem lenne a Bless), hogy melyiket használja az ember, mert casterenként csak egyet lehet.

 

A Spiritual Weapon-nek koncentrációsnak kéne lennie egyébként, túltápolt spellnek tartom.

Szerintem taktikailag bőven megéri



THE_Eye

THE_Eye

    Csillagvadász

  • Fórumita
  • 1256 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 16:09

Sziasztok! Nem akarom megszakítani az alattam folyó beszélgetést, de támadt egy kérdésem, és nem akarok új topicot nyitni, mert azt hiszem nincs sok értelme. Ugorja át aki gondolja, de hátha akad beszélgetőtárs :) Szóval: Ravnica. Van valaki, aki már próbálta?

 

Régen Magiceztünk, és nagyon tetszett a Ravnica, mint játszható világ ötlete. Annyira, hogy anno még saját feldolgozásban is megcsináltam a világleírást - "before it was cool" és "official". Most megvan a könyv, és meglehetősen sok a probléma. A legütősebbel kezdeném: mivel a Wizards szerette volna, ha a PHB-t is megvesszük, nem történt meg a kasztok finomhangolása. Emiatt az egyes céhek egyedisége, arculata egyszerűen elveszik a PHB kínálta generikus lehetőségek mögött, nagyon erős mesélői kontroll kell ahhoz, hogy tartani tudjuk magunkat a világ működési rendjéhez. Van erre valamilyen ügyesebb magoldás? (Hozzáteszem, az egyik nagy probléma, hogy akad játékos, aki retteg a házi szabályoktól, de már nagyon a szélén járunk a lehetőségeknek.)



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3225 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.29, 15:08

Engem az 5e-ben 2-3 évnyi játék után egyértelműen a varázslatrendszer zavar.

 

Sztem a koncentráció, mint a csata előtti agyonbuffolás kiküszöbölője, jó fejlesztési kiindulás volt, de a megoldás blőd és csapnivaló lett (teljesen kidolgozatlan, elkapkodott), és kiöntötték a fürdővízzel a gyereket is. 

 

Most azt látom, hogy a rendszert eléggé behatóan ismerő castert játszó játékosom mindenfajta koncentrációt igénylő varázslatot, néhány erős, illetve pár inkább stílusbeli kivétellel, kerül, mint a pestist.

Ha az ellenfélként küldött castereknél próbálkozom koncentrációs spellekkel, azoknak legtöbbször csúfos felsülés a vége. 3. szinten a fireball brutálisan agyontápolt, túl sok esetben jelent mindenre kielégítő megoldást. (A parti simán belemegy a friendly fire-be is, mert rengeteg lehetőségük van minimálizálni a saját tagok sérüléseit, az ellenfélre meg nagy pusztító potenciált rejt ezen a szinten, de még 4. szintű spelleket is kivált.)

 

Sok varázslat kifejezetten hangulattalan lett, és főleg teszteletlen, vagy semmit sem ér, és olyan niche és eseti módokon felhasználható, hogy elő sem kerül, vagy ha épp jó is lenne, elfelejtődik, vagy konkrétan teljesen haszontalan, mert még adott, vagy alacsonyabb szinten is van jobb választás, vagy olyan tápot szolgáltat, ami brutál nehéz kivédeni anélkül, hogy megerőszakolnánk a hangulatot.

 

A varázslatoknál maradt a rengeteg méricskélés, könyvelés, hiába próbáltak egyszerűsíteni, a koncentráció igénye pedig abszolút nem intuitív, láthatóan csak erő-egyensúly alapon jelölték ki erre a varázslatokat, de nagyon hasonló hatású meg pont nem igényel, ha úgy vélték a fejlesztők, hogy az már nagyon nerfelné, tehát belső logikája nincs neki, csak külső, fejlesztői, ami szerintem hatalmas kapufa.

Sok varázslat ráadásul megint csak okozott sebzéstípus és néhány apró mellékhatásban tér el egymástól, kevés az igazi karakteres támadó, vagy egyáltalán harci spell.

 

 

Számomra ezek pár egyéb rendszerbeli tüskével (agyoninflált HP, könnyen agyonverhető magányos főboss-ok, stbstb.) együttesen olyan sok szabályozandó feladatot jelentenek, hogy lassacskán inkább szoktatom át a partimat egyszerűbb, de frappánsabb rendszerekre (SS&SS, de még az Advanced Fighting Fantasyn is gondolkodom), vagy szabálydús, de hangulatosabb rendszerekre (DCC).

 

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 21:46

 

No nem mintha a skill challange bárkinek is hiányozna, az end of the encounter időtartammal ellentétben. :-)

Ennyire rossz volt? Az alapötlet nekem bejött nagyon, mert fura, hogy a harcban sok dobás dönt a győzelemről, de minden másról 1. 5 órát kaját próbálok keresni egy erdőben. 1 túléléspróba, vagy sikerült vagy sem. De bezzeg az 1 goblin leölése a sok-sok dobás.

 

 

Igazából az a baja, hogy nagyon lóg a levegőben, nincsenek meg azok a rendszerben az eszközök, amikkel a/ a játékosok érdemi, a skill challenge kimenetelét befolyásoló döntéseket hozhatnak azon kívül, hogy megpróbálják a KM-nek bemagyarázni, miért használhatják a magas skilljüket (ami egyrészt eléggé metagame szagú, másrészt disszociált mechanika amivel amúgy nincs bajom, de ne álljon már az egész kihívás abból meg mechanikus kockadobálásból), illetve b/ amivel a különböző szituációk különbségei érdemben közvetíthetőek. Márpedig ha a könyvtári kutatás és a veszedelmes szurdok átszelése echte ugyanolyan, ráadásul játékosi inputot nem is nagyon igénylő rendszeren alapul, ott bajok vannak.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 21:13

 

No nem mintha a skill challange bárkinek is hiányozna, az end of the encounter időtartammal ellentétben. :-)

Ennyire rossz volt? Az alapötlet nekem bejött nagyon, mert fura, hogy a harcban sok dobás dönt a győzelemről, de minden másról 1. 5 órát kaját próbálok keresni egy erdőben. 1 túléléspróba, vagy sikerült vagy sem. De bezzeg az 1 goblin leölése a sok-sok dobás.

 

 

Nem egészen biztosan tudom, hogy miért, de a gyakorlatban nem működött.

Könnyebben monotonná, repetitívvé válik, mint a harc már játékosonként 2 dobás után is.

Nehéz úgy narrálni akár játékosi akár mesélői oldalról, hogy érezhető legyen, hogy valami történik a világban, amit ezzel a módszerrel modellezünk, valahogy erőltetett lesz sok helyzetben.

Nem segít benne igazán, hogy a mesélő változatos kihívást írjon, ami alatt különböző skilleket kell használni, ha valaki ír egy ilyen Tomb Raider szerű akadálypályás csúszkálós, ugrálós dolgot, meg teljesen megától érthetődővé válik, hogyan kell egymás után dobálnia mindenkinek... és a mindenkinek rész megint csak fura néha, mikor group check van (ami szintén egy nagyon jó ötlet alapvetően) nehezen átadható, hogy a 3 ügyes lopakodó, hogy tompítja a csörgő páncélos lovag zaját. 

 

Hasonló mechanika a 2d20 Star Trek Adventures extended task rendszere, ott viszont könnyebben érthető, hogy valami hosszú folyamatot szimulál a sok alapvetően néha kontextus nélküli skilldobálás, ami alatt a karakter próbál építeni valami új bizgentyűk, vagy végrehajtani egy műtétet, vagy feltörni egy számítógéprendszert. De ott se sikerült szerintem jól megcsinálni ezt a rendszert.



kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 928 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 20:41

No nem mintha a skill challange bárkinek is hiányozna, az end of the encounter időtartammal ellentétben. :-)

Ennyire rossz volt? Az alapötlet nekem bejött nagyon, mert fura, hogy a harcban sok dobás dönt a győzelemről, de minden másról 1. 5 órát kaját próbálok keresni egy erdőben. 1 túléléspróba, vagy sikerült vagy sem. De bezzeg az 1 goblin leölése a sok-sok dobás.

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 11:12

Amúgy, időtamok: sosem értettem, 5e miért használja az 1 percet. 
Sokkal jobb lenne 2-3-5 perc, ami garantáltan tényleg a harc végéig kitart. (Vagy koncentrációval ugyanez). 
1 percnél elvben még mindig rovátkázni kellene a köröket, mert a 10 kör elvben le tud járni nagyon elnyúló csaták közben, mégha ritkaság is.

 

4E-ben az "end of the encounter" asszem 5 perc volt, ha nem harci körökben, vagy skill challangeben mért dolgok történtek?

Mondjuk egy egész napos (short restek nélküli) skill challange nem tudom egy encounternek számítana-e. Mondjuk egy folyamatos várostromot vagy viharban hajózást el tudok képzelni ilyennek.

 

No nem mintha a skill challange bárkinek is hiányozna, az end of the encounter időtartammal ellentétben. :-)

 

Tetszőleges rest közben lehet concentration időtartalmú dolgot (hunter's mark asszem lehet 24 órás) fenntartani?

Nekem az is beleférne, ha a concenctration egységesen addig tartana amíg el nem bukja a karakter a koncentrációt, vagy el nem kezd pihenni. Bár az egész napos repülés vagy láthatatlanság lehet bajos lenne némelyeknek.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 10:39

Amúgy, időtamok: sosem értettem, 5e miért használja az 1 percet. 
Sokkal jobb lenne 2-3-5 perc, ami garantáltan tényleg a harc végéig kitart. (Vagy koncentrációval ugyanez). 
1 percnél elvben még mindig rovátkázni kellene a köröket, mert a 10 kör elvben le tud járni nagyon elnyúló csaták közben, mégha ritkaság is.



kavarajavarava

kavarajavarava

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 99 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 09:53

Egyik rendszer sem hibátlan, meg értheto, hogy más célkozonségre céloztak. Nekem valóban szerencsés volt a helyzetem, hogy viszonylag stabil csapatokkal volt szerencsém évek alatt magasz szintre is eljutni. Élvezetes volt a tervezés, és a kalkuláció is.

Fywillan:
Én nem szeretem ezt a gondolkodást. Én úgy akarom alakítani a mesét, hogy a játékosaim bízhassanak benne, hogy ne teszek be random akármit. Ezért is jó, ha a rendszer partner ebben, és nem dolgozik ellenem. Még ha kreálok is rendkívuli dolgokat, mondjuk spéci varázstárgyakat, vagy szornyeket, akkor is igyekszem úgy csinálni, hogy megismerhetoek legyenek, és ne teljesen ad-hoc.


Deck of many things
Teljesen legális és teljesen eltöri a játékot. Innentől kezdve minden csak ízlés dolga, mert mondhatod, hogy te nem rakod bele a játékodba, de attól még ott van a szabálykönyvben.
Ha azt hiányolod, hogy nem lehet 60 km-ről varázsolni, akkor beraksz néhány varázstárgyat, amivel lehet. Túl erős? Nem ez volt a cél?! Akkor átírod úgy, hogy jó legyen.

Kicsit azt érzem egyébként, hogy olyan dolgokat hiányoltok az 5e-ből, amik miatt túl kellett lépni a 3.5-ön és 4-en. Az 5e direkt nem foglalkozik olyan dolgokkal, hogy 1,5 perc, meg 5 mérföldes távolsági támadás. Ez a célja.
De pont az a jó a szerepjátékban, hogy ha akarjátok, akkor lesz. És nem rontja el a játékélményt, mert ti pont ezt akartátok.

Persze nem kötelező felborítani a szabályokat -> Van, akit pont a szoros keretek inspirálnak.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 07:39

A Heroes of Baldur's Gate volt már itt?
https://bit.ly/2IOZMtv



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2912 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.25, 06:17

Ilyenkor lehet még az ellenséges fődruida iráényítása alatt a Borzokat Irányító Életfa relikvia, a nekromantánál pedig az elf hajadonok vérével töltve távolról varázslást lehetővé tevő Ónix Tál artifact. 

 

Az ilyen nagyerejű cuccok kiválóak arra, hogy standard szabályokat meghaladó hatásokat hozzanak létre, de 

a) helyhezkötöttek legyenek

b) speciális tudásra, körülményekre vagy nagyon magas árra korlátozott a hatásuk 

c) a csapat erkölcsiségével ne legyen összeegyeztethető a használatuk, vagy 

d) a csapat szövetségesei és más nagyhatalmú NPC szervezetek olyan nyilvánvalóan ellenséges módon reagáljanak a használatára (falusi temető összes hullája felkel -> Pelor egyháza kiátkozza a karaktereket)

hogy a játékosoknak ne jusson eszébe használni az ereklyét, ha legyőzték a főgonoszt.

Vagy ne lépten-nyomon, hanem legyen érdekes kaland és kampányfelkavaró esemény, ha a játékosok arra jutnak: valami nagyobb ügy miatt mégis be kell vetniük egy korábban zsákmányolt cuccot.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.24, 22:33

Én mondjuk csak azt nem értem, hogy ha csak annyi a célunk, hogy az ellenséges mágiahasználó 60 kilométerről tudjon seregnyi ellenfelet küldeni a csapatra, akkor miért ragaszkodunk görcsösen ahhoz, hogy ezt mindenképp spellből oldja meg ahelyett, hogy vannak szövetségesei, akikkel a parti interakcióba léphet, valamilyen szoros megkötésekkel bíró rituáléja, amibe beavatkozhatnak, mágikus gizmója, amit ellophatnak, vagy bármi, ami ellen játszani lehet.


Módosította aluminiumtrioxid: 2019.04.24, 22:34


Fywillan

Fywillan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.24, 22:26

Nem tudom, szerintem pont attól lesz fantasy a fantasy, hogy az ember nem tudja, mik vannak a világban, és idönként belefut olyanba, ami nincs a rendszerben/nem úgy van egyébként a rendszerben. Aztán ha az ember nem szeret arccal elöre beleszaladni az ilyenbe, akkor jöhet az in-game infógyujtés az ellenröl mielött nekimennénk.

 

De ízlések és pofonok.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6489 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.24, 20:51

Értem azt is, hogy miért ne akarjunk rengeteg elementált idézni, meg hód hordákat meg borz almokat, meg hasonlókat, de közben megvan annak a maga hangulata, hogy az ellenséges mágiahasználó egy seregnyi ellenfelet küld a csapatra és nem 60 lábról, hanem 60 kilométerről.


Csak halkan jegyezném meg, hogy az NPC-ket nem kötik ugyanazok a szabályok, amik a PC-ket, szóval ha a mesélö azt mondja, hogy ez a mágiahasználó tud ilyet akkor tud.

A PHB varázslatoknál pont igen. A legaljább mesélői húzás azt mondani, hogy azért tud egyszerre több varázslatra koncentrálni egy njk, mert ő njk.

Az njk-kat nem ugyanúgy alkotod meg, mint a jk-kat, ennek legjobb példája az njk-k és szörnyek magasabb HP-ja, ami a mesélő dolgát hivatott megkönnyíteni, hogy ne kelljen 6-8 ellenfélnél a rövid pihenőnként háromszor használatos képességeket könyvelni. Ez oké is így. De megváltoztatni egy PHB-s varázslatot, csak mert "ezt igényli a kaland", szerintem olcsó trükk.

Persze lehet behozni kivételt, de akkor a JK is tanulhassa meg úgy használni a varázslatot.

Bulldy

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.24, 20:38

Egyik rendszer sem hibátlan, meg értheto, hogy más célkozonségre céloztak. Nekem valóban szerencsés volt a helyzetem, hogy viszonylag stabil csapatokkal volt szerencsém évek alatt magasz szintre is eljutni. Élvezetes volt a tervezés, és a kalkuláció is.

 

Fywillan:

Én nem szeretem ezt a gondolkodást. Én úgy akarom alakítani a mesét, hogy a játékosaim bízhassanak benne, hogy ne teszek be random akármit. Ezért is jó, ha a rendszer partner ebben, és nem dolgozik ellenem. Még ha kreálok is rendkívuli dolgokat, mondjuk spéci varázstárgyakat, vagy szornyeket, akkor is igyekszem úgy csinálni, hogy megismerhetoek legyenek, és ne teljesen ad-hoc.



Fywillan

Fywillan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.24, 20:07

Értem azt is, hogy miért ne akarjunk rengeteg elementált idézni, meg hód hordákat meg borz almokat, meg hasonlókat, de közben megvan annak a maga hangulata, hogy az ellenséges mágiahasználó egy seregnyi ellenfelet küld a csapatra és nem 60 lábról, hanem 60 kilométerről.
 

 

Csak halkan jegyezném meg, hogy az NPC-ket nem kötik ugyanazok a szabályok, amik a PC-ket, szóval ha a mesélö azt mondja, hogy ez a mágiahasználó tud ilyet akkor tud.
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]