Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6944 hozzászólás érkezett eddig

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 782 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.21, 14:46

Én úgy venném, hogy kevésbé savas a felszíne, így ha simán hozzáérsz, az még nem sebez, és egy barbár pusztakezes sebzése sem elég nagy ahhoz, hogy mélyebben belecuppanjon, míg a fegyvereké már igen..

A monk meg mikor üti, olyan, mint a filmekben, amikor alig ér hozzá valamihez a harcművész, de az messzire repül.. tehát nem a keze cuppan bele az oozba, csak a kinetikus energia, és így nem sebződik a fegyverekkel ellentétben.. lehet hülyén hangzik, nem valósághű, de hát ez dnd, sárkányokkal, tűzdobáló varázslókkal, és a fákról hat méterest ugráló, kardpengén egyensúlyozó harcművész simán belefér a képi világába, szval az ilyen spéci ütés is...

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 20:32

Amennyiben a monk őköllel csapkod és a sebzése mágikus (talán 6. szinttől) akkor az is belefér, hogy a kezét övezi valami mágikus aura/burok és ha üt, akkor nem sérül a keze, egy mágikus fegyver is csak nagyon speciális esetben olvad szét. ;)

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 19:56

Azért a mágikus ököl ott bukik meg, hogy bárki megcsapkodhatja kézzel, nem csak a monk (pl. barbár rage alatt esélyes, ha megette az ooze a fegyóját :) ). Szerintem növekvő 1 sav sebzést adok hozzá. 1. ütés 1 acid dam. 2. ütés 2 acid dam. 3. ütés 3... stb. Nem túl nagy (kezdetben), de elgondolkodtató, hogy tényleg ez-e a legjobb megoldás a csépelésre.

 

Szerintem ennyi módosítás belefér akár CR-változás nélkül is. :)

(Arról nem is beszélve, hogy grey ooze-nak a 3d8+9 Hp-jával amúgy is kábé három találat a várható élettartama, annyit meg a 8-as AC-jával elég gyorsan össze is tud szedni.)



xinaf

xinaf

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1081 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 16:30

Szerintem növekvő 1 sav sebzést adok hozzá. 1. ütés 1 acid dam. 2. ütés 2 acid dam. 3. ütés 3... stb. Nem túl nagy (kezdetben), de elgondolkodtató, hogy tényleg ez-e a legjobb megoldás a csépelésre.

Ez egyébként egy tök jó és hangulatos ötlet, ha egyszer kijön a magyar (most már kivárom) lehet bevezetem én is.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 15:55

Azért a mágikus ököl ott bukik meg, hogy bárki megcsapkodhatja kézzel, nem csak a monk (pl. barbár rage alatt esélyes, ha megette az ooze a fegyóját :) ). Szerintem növekvő 1 sav sebzést adok hozzá. 1. ütés 1 acid dam. 2. ütés 2 acid dam. 3. ütés 3... stb. Nem túl nagy (kezdetben), de elgondolkodtató, hogy tényleg ez-e a legjobb megoldás a csépelésre.


Módosította Dronner: 2020.05.20, 15:56


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2583 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 15:22

Pudingok & pacák kapcsán kiderült, hogy pudingoknak bár nincs hátuk, hátbaszúrni még lehet őket (KéM-ben legalábbis). :D



xinaf

xinaf

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1081 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 15:02

de a savas nem feltétlenül jelent élőlény számára veszélyeset is[/size]

Mondjuk, olyan savat nem láttam, aminek szelektív a maró hatása. Merthát ha az ooze támad, bizony kapsz 2d6 sav sebzést. És ez ugye nem a fő támadás sebzése (az az 1d6+1 zúzó sebzés), ez csak azért van, mert hozzádért.

Simán el tudom képzelni, hogy az ooze tudatosan kell "savasítsa" magát, és ezért csak támadás esetén okoz ilyet.

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 14:32

 

 

 

de a savas nem feltétlenül jelent élőlény számára veszélyeset is

Mondjuk, olyan savat nem láttam, aminek szelektív a maró hatása. Merthát ha az ooze támad, bizony kapsz 2d6 sav sebzést.

 

 

Fantasysav.

 

A D&D-esque és OSR játékok általában nem valóság szimulátorként működnek, hanem nagyon egyszerűsített modellként (1 támadás 10 mp alatt), ha nagyon zavar, akkor bármilyen érintkezésre adhatsz sav sebzés (ill. monkál az ököl lehet mágikus fegyver is), csak rendezd le előtte a csapattal, hogy néhol változtatsz a szabályokon.


Módosította kukac: 2020.05.20, 14:37


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 14:31

 

 

de a savas nem feltétlenül jelent élőlény számára veszélyeset is

Mondjuk, olyan savat nem láttam, aminek szelektív a maró hatása. Merthát ha az ooze támad, bizony kapsz 2d6 sav sebzést. És ez ugye nem a fő támadás sebzése (az az 1d6+1 zúzó sebzés), ez csak azért van, mert hozzádért.


Módosította Dronner: 2020.05.20, 14:33


alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3455 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 14:30

Sziasztok!

 

Hogyan kezelitek pl. a gray ooze és a monk párviadalát, ha a monk puszta kézzel harcol?

(...)

Ti hogy csináljátok, ill. láttatok erre hivatalos szabályértelmezést?

 

Szerintem úgy csinálnám, hogy nem sebződne ez, aki puszta kézzel (természetes fegyverrel stb.) üti. A korrodáló képessége nagyon úgy néz ki, hogy csak fémekre hat, tehát bőrvértre vagy ruhára nem, a savsebzés meg csak az ütéseinél szerepel. (Azt most így kapásból nem tudom, hogy van-e olyan sav, ami a fémekkel jobban reakcióba lép, mint bármi mással, de egy fantasy világon ennyi nekem belefér.) A tüzes aurával rendelkező lényeknél, akiknél sebződsz, ha a közelükben vagy, nem szégyenlősködnek leírni ezt.

Esetleg, ha feltör belőlem az oldschool szellem, akkor lehet 1:6 esélye annak, hogy egy ritka dark grey ooze-hoz van balszerencséje a csapatnak, ami szélesebb spektrumú savat állít elő, és nem csak a bőrvérteket és a pajzsokat korrodálja, de érintésre is okoz 2d6 sav sebzést. De akkor a CR-t is feljebb igazítanám, mondjuk egyre.


Módosította alister: 2020.05.20, 14:32


kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1270 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 14:24

RaW: nem történik semmi, csak a fémet sebzi. Esetleg Warforgednél merül fel vagy kampókézzel. Se a fapajzson nem megy át, se ha bottal/ostorral csapkodod, se ha kézzel, se ha fakarddal, valamint akkor se marja szét a vértet, ha az fenyőfából van.

 

Amivel szerintem kevered, az a Black Pudding, de ott ki van emelve hogy rá támadni is sebzést okoz.

 

Házilag persze úgy oldod meg, ahogy akarod - de a savas nem feltétlenül jelent élőlény számára veszélyeset is - lásd. szénsav. Esetleg dobass vele CON mentőt. Vagy wisdom/intelligence próbát.

 

(kukac nem beszélni magyart...)


Módosította kukac: 2020.05.20, 14:27


Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.20, 14:17

Sziasztok!

 

Hogyan kezelitek pl. a gray ooze és a monk párviadalát, ha a monk puszta kézzel harcol?

 

 

 

Corrode Metal. Any nonmagical weapon made of metal that hits the ooze corrodes. After dealing damage, the weapon takes a permanent and cumulative −1 penalty to damage rolls. If its penalty drops to −5, the weapon is destroyed. Nonmagical ammunition made of metal that hits the ooze is destroyed after dealing damage.

ill.

 

 

Pseudopod. Melee Weapon Attack: +3 to hit, reach 5 ft., one target. Hit: 4 (1d6 + 1) bludgeoning damage plus 7 (2d6) acid damage, and if the target is wearing nonmagical metal armor, its armor is partly corroded and takes a permanent and cumulative −1 penalty to the AC it offers. The armor is destroyed if the penalty reduces its AC to 10.

Tehát, ahogy nézem, savas a lelkem, és még a fémtárgyakat is szétmarja, ill. ha megüt, kapod a savsebzést. De mi van, ha te ütöd meg puszta kézzel? Akár monkként akár csak simán? RaW: nem, mert nem írja, hogy sebződnél, ill. nem fém fegyverrel csapdosod, hanem kézzel. Viszont, ha belegondolok, nekem logikusnak tűnne, hogy sérüljön.

 

Ti hogy csináljátok, ill. láttatok erre hivatalos szabályértelmezést?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.16, 09:26

Igazából mindegy, egyrészt kedvcsináló, másrészt rálátás miatt kellene, ill. egy kezdő játékosnak talán könnyebb elolvasnia egy rövid írást/megnézni egy rövid videót ami elég a játékhoz, hogy nagy vonalakban tisztában legyen a világgal ahol játszik, semmint egy vaskos könyvet kelljen átrágnia, ha egyáltalán létezik összeszedett szettingleírás.


Ezeket általában én szoktam megírni a játékosoknak. Főleg a saját időm kímélése céljából :)


Nálunk az vált be, hogy ha a végéhez közeledik egy kampány, akkor mindenkitől bekérek pár ötletet, amit kiegészítek a sajátjaimmal.
Mindhez szoktam írni pár sort:
- mi lenne a kampány témája (elvileg)
- tartozik-e hozzá korlátozás, amit a játékosoknak el kell fogadnia kezdés előtt
- előre láthatóan milyen a harc, felfedezés, szerepjáték aránya (azt tapasztaltam, hogy ezt jó tisztázni előre. Ha valaki az npc interakciókat szereti, akkor jó ha tudja, hogy megadungeonban kevés ilyen van)

Mostani példa
Pici angolszász falu a tündérerdő szélén. A kampány lényege, hogy helyi fiatalok felfedezik az erdőt, és kapcsolatba kerülnek az erdő lakóival.
Korlátozás: Ne legyen sok nem-ember a csapatban, max 1-2 fő. A csapatban nem szereplő nem-ember fajok tündéresítve lesznek. Alapvetően lokáció alapú, ha nem vonzó, hogy a játék egy pici falu környékén játszódik, akkor inkább kezdjünk másik kampányt.
Harc, felfedezés, szerepjáték, politika: Nehéz megmondani előre, de elsősorban a felfedezés és az NPC interakció a fókusz. Harc, megadungeon és politika akkor, ha a csapat tudatosan ebbe az irányba tereli a kampányt.


Ha ez megvan, akkor kell írni egy rövid (max 2 oldal) összefoglalót, azt is csak azért, hogy a játékosokat ne lepje meg egy-egy mesélői döntés. Példa: egyszer meséltem egy keltás kampányt, (romanizált briton/Armorica vs. frankok volt az alap konfliktus, amit leloptam) de nem közöltem a csapattal, hogy milyen inspirációt használtam. Beleélték magukat a kelta hangulatba, majd mikor meglátogattak egy sírt, ahol egy nagy harcos, Agricola maradványai nyugodtak, ketten kb. tíz percig nevettek. Egyszerűen nem készültek a latin névre, mert nem szóltam nekik erről.

Ha hivatalos settingben mesélek, akkor is földrajzilag korlátozott régiót szoktam választani, pont azért, hogy ne legyen hosszú az összefoglaló. Illetve szeretem azt is, ha klisés helyszínt használok: ha a csapat tudja, hogy a kampány a vietnámi háború alatt játszódik, akkor senkit nem lep meg, hogy piócák vannak a folyóban, és hogy a falut úgy hívják hogy Duong Lam.

Módosította galu22: 2020.05.16, 09:27


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6727 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.16, 08:44

Sziasztok!

Ha már Forgotten Realms idővonal.

Én innen szoktam tájékozódni, illetve tájékozódtam amikor még aktívan meséltem:
http://dnd.eizzn.com/

Igazából nem tudom, hogy ismert-e/ismeritek-e.



Üdv:
Attila


Nem ismertem, de nagyon jó, köszi! :)

Bulldy

Kopi_

Kopi_

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.16, 08:32

Sziasztok!

 

Ha már Forgotten Realms idővonal. 

 

Én innen szoktam tájékozódni, illetve tájékozódtam amikor még aktívan meséltem:

http://dnd.eizzn.com/

 

Igazából nem tudom, hogy ismert-e/ismeritek-e.

 

 

 

Üdv:

Attila



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6727 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.14, 14:41



Nem tudtok szetting gyorstalpalókról "for dummies"?

Részletes leírások, wikik vannak, tudom, de amolyan összefoglalót mondjuk, kronológiával keresnék.



Melyik szetting érdekel? Illetve milyet keresel?

Elég sok olyan van, ahol nincs igazán értelmezhető kronológia, viszont könnyen összefoglalható, hogy mi történik benne.
Igazából mindegy, egyrészt kedvcsináló, másrészt rálátás miatt kellene, ill. egy kezdő játékosnak talán könnyebb elolvasnia egy rövid írást/megnézni egy rövid videót ami elég a játékhoz, hogy nagy vonalakban tisztában legyen a világgal ahol játszik, semmint egy vaskos könyvet kelljen átrágnia, ha egyáltalán létezik összeszedett szettingleírás.

Kronológia azért lenne fontos hogy időben el lehessen helyezni a kalandot, karakterhátteret lehessen írni, mik a távoli, mik a főbb közelmúlt események. Nagy vonalakban, nem túlságosan részletezve, csak amit a "köznép" tud.

A magyarul is megjelent Elfeledett Birodalmak Kampánykönyvben van egy áttekintés, hogy milyen jelentős események voltak az akkor hivatalos kezdőév (1372 talán) környékén.

Nincs előttem, de szerintem van ilyen a Living Greyhawk Gazetter-ben is.

Bulldy

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 310 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.14, 13:33

Greyhawk

Bíborhold III. 1 szám. Szerintem itt fent van.

 

Valamelyik számban van FR, ravenloft, meg dark sun is.

 

A darksun van a Rusnyában is, szerintem az is fellelhető a neten.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.14, 13:13

 

Nem tudtok szetting gyorstalpalókról "for dummies"?

 

Részletes leírások, wikik vannak, tudom, de amolyan összefoglalót mondjuk, kronológiával keresnék.

 

 

Melyik szetting érdekel? Illetve milyet keresel?

 

Elég sok olyan van, ahol nincs igazán értelmezhető kronológia, viszont könnyen összefoglalható, hogy mi történik benne.

 

Igazából mindegy, egyrészt kedvcsináló, másrészt rálátás miatt kellene, ill. egy kezdő játékosnak talán könnyebb elolvasnia egy rövid írást/megnézni egy rövid videót ami elég a játékhoz, hogy nagy vonalakban tisztában legyen a világgal ahol játszik, semmint egy vaskos könyvet kelljen átrágnia, ha egyáltalán létezik összeszedett szettingleírás.

 

Kronológia azért lenne fontos hogy időben el lehessen helyezni a kalandot, karakterhátteret lehessen írni, mik a távoli, mik a főbb közelmúlt események. Nagy vonalakban, nem túlságosan részletezve, csak amit a "köznép" tud.


Módosította Dronner: 2020.05.14, 13:15


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.14, 13:00

Nem tudtok szetting gyorstalpalókról "for dummies"?

 

Részletes leírások, wikik vannak, tudom, de amolyan összefoglalót mondjuk, kronológiával keresnék.

 

 

Melyik szetting érdekel? Illetve milyet keresel?

 

Elég sok olyan van, ahol nincs igazán értelmezhető kronológia, viszont könnyen összefoglalható, hogy mi történik benne.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.14, 12:44

Atusznak van egy videósorozata Forgotten Realms történelméről is (folyamatosan bővül):

https://www.youtube.com/playlist?list=PLhzige4x7kPLLRbpbwvlOLvYM2OwSQ8oj

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]