Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6211 hozzászólás érkezett eddig

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 173 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.23, 09:27

thx



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.23, 09:14

Meg Guidance!

 

Illetve, bizonyos domainekben pass without trace, dimension door, polymorph, fog cloud.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.23, 06:42

Enhance ability, a választott tulajdonság próbáira előnnyel dobsz, a képzettség-próbák pedig specializált tulajdonság-próbák (ezért vannak Tulajdonság(képzettség) formátumban megadva).

Bulldy

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 173 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.23, 06:20

Kérdés: Van olyan papi varázslat, ami a stealth-et erősíti? (Akár nem hivatalosan is.)


Módosította theomer: 2018.09.23, 06:20


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.17, 10:15

turin: Hamarosan!

Na, MOST elérhető! :)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.06, 06:20

turin: Hamarosan!

 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.05, 18:38

Glowface: az éppen kiértékelés alatt álló kalandmodul közé lett végül téve? Mert nem találom a letöltések között.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.28, 18:38

Nem emlékszem / nincs előttem a modul, csináltak valamit bonus actionből? Az Action Economy megjegyzés miatt kérdezem. Vagy csak azért lett sok akciójuk mert a mesélőtök nézett el valamit az Imprison Soulban?



Az action economy-paritás úgy jött ki, hogy ők voltak négyen, mi voltunk öten, és volt annyi sebzésük, hogy legalább egy karakter rendszeresen feküdjön. 4 vs. 4.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.28, 16:13

 úgyhogy a létszámváltoztatást nagyon nem javaslom. 

 

 

Nem véletlenül nem voltak az eredeti terv szerint többen. :-(

 

A volos devouerernek még fárasztóbb lehet harcban a menedzselése.

Az Imprison Soul élőhalottá változtatja amit megevett, a Soul Rend meg Recharge 6-os a mellett hogy az Imprison Soul is visszatölti, amit nem egészen értem miért gondoltak, hogy jó lesz.

 

At-Will, síkjárnia mondjuk egyik verzióban sem kéne tudnia. ;-)

 

Sikerült 10 körig fenntartani koncentrációval a banishmentet és utána visszatért? Azt se kellett volna neki, gondolom ugyanaz volt a mesélő logikája mögötte mint az at-will síkjárás mögött is...

 

Nem emlékszem / nincs előttem a modul, csináltak valamit bonus actionből? Az Action Economy megjegyzés miatt kérdezem. Vagy csak azért lett sok akciójuk mert a mesélőtök nézett el valamit az Imprison Soulban?

 

http://chisaipete.github.io/bestiary/creatures/devourer

 

https://roll20.net/compendium/dnd5e/Banishment#content

 

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.28, 13:10


Most akkor spoilernek számít a modulról beszélés vagy nem? :D

 
 
Én leginkább csak azt rakom spoilerbe, amiért a játékosoknak teperniük kell.

 

Spoiler


 
Spoiler


 

Spoiler

 
 
Spoiler


 

Az annyira végtelenül a csapat felkészültségén és összetételén múlik, hogy milyen kemény az a harc, hogy nem lehet rá felkészülni általános kalandban. Van aki már így is túl keménynek találta, de nem egy party volt aki banishment, valami erőpajzskockanemtudommi, meg egyéb spellekkel szétkapta őket mint óvodás a ropit. (pusztán damage potenciál alapján ha 4-et lenyomtatok, ti is elég jól össze lehetettek rakva) A teszteken például ott volt "Sir +5 toallsaves" ami szintén torzította bizonyos ellenfelek bizonyos képességeinek hatékonyságát, de egyszerűen nem lehet minden tápos karakterkombóra felkészülni. A teszten kellemesen izzasztós volt a csapatnak a harc, amihez képest még igazítottam egy keveset megbeszélés alapján.
Azokkal a spellekkel amik konkrétan ki tudnak venni ellenfeleket harcból nem annyira számoltunk, a xanatharos förmedvénységeket meg nem is igazán ismertük még.
Nagyjából erre találtuk ki a táppontrendszert, amit még finomítani kell, de jó iránynak tartottam. :-)
 
Devourereknek a HP-ja változott a játékosszám alapján, mert a létszámukat változtatni meredeknek tűnt, de ha nálatok ment, ezek szerint lehetett volna. : -) (Csak kicsit elhúzódik...)

 
 
A Banishment nálunk is befigyelt (de valamilyen felfoghatatlan okból csak parkolópályára tette az érintett dögöt, pedig szerintem esélyes, hogy nem Prime Material native), Wall of Force-szal el is választottuk őket egymástól (sokra mondjuk nem mentünk vele, átsétáltak az éteri síkra és megkerülték, amit statblokk alapján ugyan nem tudnak, de ha már a kezdeti leírás szerint ott várakoztak, nehéz belekötni a mesélői logikába), idéztünk négy medvét, hogy csócsálják őket (de többet már nem, mert a mesélői leírás szerint holttesteket hagytak maguk után, amiket nagyon nem kéne nekik, úgyhogy féltünk, hogy valami csúnyaságot fognak csinálni velük a dögök), illetve a Vow of Enmity + krit smite kombó önmagában sebzett eleget ahhoz, hogy egyet kb. két-három kör alatt cafatokra szedjek (amekkora edgelord koncepció a Vengeance Pala 6/Hexblade Warlock 4, annyira hatékony).
 
Ezzel együtt is egész szerepjátékos karrierem messze legrosszabb harci encountereként tartom számon az élményt (a rohadt sokat sebző, action economy szempontjából kb. a csapattal ekvivalensen álló, CC próbálkozásokat megkerülő ellenfelek, akiken még annyi HP is van, hogy a DPS race is erősen kétesélyes taktika legyen, egy nagyon kellemetlen, elnyújtott harchoz vezetnek, ahol a játékosok rohadt sokáig úgy érzik, hogy akármit csinálnak, nem mennek vele semmire), úgyhogy a létszámváltoztatást nagyon nem javaslom.

Módosította aluminiumtrioxid: 2018.08.28, 13:13


Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.28, 08:58

Most akkor spoilernek számít a modulról beszélés vagy nem? :D

 

Spoiler

 

Szerk: Egyszerre írtunk Glowval, most olvasom ő mit írt amíg én is pötyögtem. :-)


Módosította Callinicus: 2018.08.28, 08:59


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.28, 07:59

És valóban Callinicus fejezete ez. :)

Az "idegesítő és ostoba lovagrend" tuti áruló jel. Meg a jóértelemben vett 4E feeling itt. :D

 

A Szférák Fürkészeinek háttere és reakciója valóban működőképes és szórakoztatóan idegesítő. Egy kevésbé verseny környezetben, nyitott otthoni játéknál sokat ki lehetne hozni belőlük. Itt a gyorsaság jegyében eléggé kurtára vágott interakciók vannak velük.

Amúgy a Fürkészek tartós bunkóságának nem az az igazi veszélye, hogy a játékosok nem tudnak bejutni hozzájuk - hanem hogy sokkal hamarabb rájuk unnak a játékosok, és "aki hülye, haljon meg" alapon magukra hagyják a bunkó, szerencsétlen, bajban lévő lovagokat. Nagyon erős motivációs szál kell ahhoz, hogy mindenáron jóba akarjanak lenni velük a játékosok, és igazából a kalandban nem volt ez meg, kicsit a sztorit akkor úgy kellene átépíteni, hogy a lovagokhoz vezessen valami fontos szál, ami miatt a játékosok midnenképpen jó kapcsolatba akarnak kerülni a társasággal.

Egyébként jól működő, jó kis rész ez. Pár mesélőtársunk észrevételei alapján nekem talán az az enyhe problémám vele, hogy túlságosan is scriptelt megoldások vannak benne (a távcsőnél EZT és EZT és EZT lehet csinálni, ÍGY juthatsz tovább, ÍGY kell eljutni a Szipolyozókig...). De egyébként minimális mesélői impróval nyugodtan lehet alternatív utakat, megoldásokat is engedni, elég jól bebarangolható mozgástér van a sztoriban. És a scriptelt lehetőségek között is számos különböző alternatíva van felvetve, szóval nem rossz ez.

A halálmadár utólag tényleg nem a legszerencsésebb alak, ez van, ha egymástól függetlenül, párhuzamosan fejlesztünk több szálat is. Legközelebb halálmalac lesz.  :pig: 

A 2 fő tényleg kimaradt a leírásból, elkeserítő. És a szöveg tesztelése alatt (többen is alaposan átolvasták) ezt valahogy senki nem észrevételezte... kínos. A szövegből egyébként lehet következtetni a 2 főre (pl. a 4/6 fős party résznél mind a két opció "mindkét" Szipolyozóra utal. Meg a taktikai rész is az "egyik" és a "másik" szipolyozóra. Ettől függetlenül ez durva bakicska.

A harc velük szerintem nagyon jól komponált ütközet tud lenni, de elég bonyolult a használatuk, és nehéz volt 15 önálló mesélőnek átadni pontosan minden jelentős részinformációt a szövegben, ezért sokan túl erősnek vagy túl gyengének mesélték a harcot.
By the way, a szörny (némi egyszerűsítésekkel, leszintezéssel és átírással) túlnyomó részt megegyezik a hivatalosan (talán a Volóban?) megjelent Devourer szörnnyel. És valóban nagyon 4E a lény működése, főleg a bordában haldoklás mechanikája. 

Az információmorzsákról majd értekezzünk külön, valóban, az egy igen szenzitív része volt a kalandnak, és nem is a legjobban sikerült az implementációja, meg - értelemszerűen - legutolsó lépésnek maradt írás közben... Bicegős. Kíváncsian várom majd akkor végül a kapcsolódó meglátásaidat!



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.28, 00:16

u.i. Alu, gyanúsan sok minden tetszett most neked, elpuhulsz itten!  :ork:

 
 
A "keménység" baromira túlértékelt tulajdonság, a "nézzétek milyen viccesen és mekkora nyelvi leleménnyel tudok fikázni" pedig a kritikai teljesítmény legalja. Ugyanannyi karakterre jutó őszinte lelkesedéssel és optimizmussal ezerszer többre megy a hobbi :P
 
Ennek jegyében folytassuk is!
 
 
 
2. A Szipolyozók
 
 
Játék közben nekem elég logikátlannak tűnt a Szférák Lovagjainak ellenségessége, de a szerző igazából egész jól megindokolja: bár a Lovagok elviekben a JK-kat visszahozó istent szolgálják, valójában az évek során inkább fura távcsőrajongó kultusszá nőtték ki magukat, így a vallási alapokon nyugvó érvelés nem nagyon fogja meghatni őket; at utóbbi idők kudarcai miatt szégyenkeznek és gyanakvóak, így a nagyon látványosan segítőkész csapatok sem fognak bevágódni náluk, mert ezzel csak a saját hasznavehetetlenségüket dörgölik a lovagok orra alá; ráadásul a távcsövükben fészkelő madár miatt nem látnak rendesen, és milyen gyanús már, hogy a JK-k pont akkor bukkannak fel, amikor ők nem tudják megmondani róluk, hogy csalók-e, hát nem? Hiteles.
 
(Igen, a fenti bekezdést direkt írtam meg úgy, hogy a modul előismerete nélkül minél nagyobb baromságnak tűnjön.)
 
Kicsit sajnálom, hogy az ellenségeskedés csak addig tart, amíg a csapat le nem tesz valamit az asztalra, egyrészt azért, mert így csak arra szolgál, hogy a helyszíneket "rossz" sorrendben meglátogató csapatoknak eggyel több kihívást kelljen leküzdeniük, másrészt azért, mert az arrogáns, saját megvilágosodottságukba vetett hitű lovagok esetén teljesen hihető lenne, hogy a karakterek sikereit is bűnösségük újabb bizonyítékaként kezeljék ("ha nem csalók, akkor hogy lehetséges, hogy jobb eredményeket érnek el nálunk, mikor még a Szférák Útját sem követik?"). Igaz, az sem lenne szerencsés, ha a csapatok pusztán azért eleshetnének a részkaland teljesítésétől, mert nem képesek megdobni egy szociális próbát az ajtónállókkal szemben (bár ilyenkor bedobható lenne Mia, ha már úgyis ő indította el az eseményeket ezen a szálon).
 
 
Ha a lovagoknak sikerül kihúzniuk a fejüket a seggükből, a karakterek eljuthatnak a következő kihíváshoz. A vénemberek fején akár lehetne is egy "APPLY DISPEL MAGIC TO THE AFFECTED AREA" feliratú ragadós cetli, amennyi agymunkát igényelt a jelenet, de legalább a Lucky feattel rendelkező abjurerünk a maga szolid +9 módosítójával és újradobásaival nagyon jól érezte magát.
 
(Megjegyzem, amikor felvetettük, hogy a problémát esetleg a gyökerénél [értsd: az omniszkópnál] kellene kezelni, a mesélőnk finoman meglebegtette, hogy a baromi érzékeny mágikus műszerre dispellelgetni lehet, hogy annyira nem jó ötlet, ami igazából elég logikusan hangzik - ehhez képest a modul szerint csak disadvantage jár a dobásra és a kudarcnak nincs semmilyen nemkívánatos mellékhatása, boo.)
 
A jelenettel kapcsolatban igazából csak egy komoly kifogásom van: nem tudom, kinek jutott eszébe, hogy a távcsőben lapuló csúnyaság egy halálholló alakját öltse, de borzalmasan rossz ötlet volt. A modulban többször elhangzik, hogy Draquart pusztulásában mekkora szerepet játszott Minden Madarak Hercege, a tündér bajnok. Összekavarja az embert, és olyan benyomást kelt, mintha a modul komplexebb lenne annál, mint amilyen valójában - ez pedig csak csalódáshoz vezethet. Mi legyen helyette? Áthatolhatatlan feketeség, amibe ha belenéz a karakter, nem tud szabadulni az érzéstől, hogy az visszanéz belé. Egyrészt esztétikailag is jobban illik az egész árnyékmezsgyés-haldokló napos témához, másrészt azok a játékosok, aki a negyedik részkalandban belenéznek a boszorkány házában talált tükörbe, és az alapján összerakják, mit láttak itt, nagyon fogják értékelni, hogy az elméletük milyen remekül passzol a már megszerzett információkhoz és mennyi mindent megmagyaráz.
 
 
A Bölcs Mesterektől kapott információk birtokában nem valami nehéz az eltűnt lovagok nyomára jutni, de bevallom, miután a polgármester házánál elkezdett szál megoldásába tök véletlenül tenyereltünk bele, és a boszorkány házánál is csúfosan felsültünk, ezt játék közben egyáltalán nem éreztem problémának.
 
 
A címadó Szipolyozókkal folytatott harcnál jön elő a részkaland másik komoly hiányossága: a modul háttértörténetét taglaló bevezető (20 oldallal a részkaland kezdete előtt...) kivételével a megjelenő lények száma sehol sincs expliciten leírva, és egyedül csak a 4/6 játékos esetén életbe léptetendő változásokról szóló, két soros részletben talál rá egy eldugott utalást a mesélő. Ezen kegyetlenül meg is szívtuk, mert a mesélőnk fejében az előzőleg teljesített részkaland setupja ragadt meg, úgyhogy az eredetileg tervezett kettő helyett [játékosok száma-1], azaz négy Szipolyozóval kellett megküzdenünk, amit még kellemetlenebbé tett, hogy ezen a ponton már néhány táp pontot is sikerült összeszednünk. Valós időben legalább másfél-két óráig szenvedtünk az encounterrel, a harc során legalább egyszer szerintem minden karakter padlót fogott, de végül sikerült győztesen - mi több, karakterhalál nélkül - kikerülnünk a küzdelemből. (Erre is valószínűleg csak azért került sor, mert a mesélőnk rosszul használta a lények Devour Soul képességét - nála a Szipolyozók nem börtönözték be a haldoklókat, csak disadvantage-et adtak a halál mentőikre, viszont a fali fülkékben lévő testek is 0 HP-n voltak, úgyhogy belőlük is fel tudták tölteni a Soul Rend képességüket. Összességében nem jártunk rosszul ezzel a cserével - ha a 0 HP-ra került karakterekre nem tudtunk volna gyógyítást szórni, azzal esélyes, hogy jobban megszívjuk, mint az így kapott extra Soul Rend charge-okkal.)
 
Mondjuk ha más nem, annyi haszna volt ennek az élménynek, hogy a statblokkok birtokában máris jobban értékelem, mennyire fair és transzparens módon lett előkészítve ez a küzdelem: a figyelmesebb, környezetüket alaposabban megvizsgáló JK-k komoly előnyre tehetnek szert, ha gyógyítanak a lovagon (átlag 50 pont körüli sebzés az egész csapatra azért elég fájdalmas még úgy is, hogy mentővel lehet felezni), a játékmechanika jól van kommunikálva, és a legtöbb csapatnak azért esélyes, hogy leesik az ok-okozati kapcsolat a lények bordakosarában rángatózó, majd elernyedő holttestek és a bazi nagy fekete AoE között. Az egész (jó értelemben véve) nagyon 4E-s, gondolom Callinicus írta ezt a szálat.

 

Ennyi legyen elég a részkalandról - ejthetnénk szót a csata után megszerezhető információmorzsákról és a kapu használatáról, de szerintem jobb, ha ezeket majd egyben taglaljuk, a "hogyan lehetne átírni a kalandot úgy, hogy a megszerezhető információk fixek legyenek" résznél.


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.08.28, 00:20


chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.27, 11:09

A karám meglátogatása és a stampede az nálunk is megvolt... bár nem emlékszem már az okára. Talán valamelyik karakter az állatokkal akart beszélgetni és infót szerezni, mert eléggé nyugtalanok voltak? Ilyesmi. ;)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.27, 06:56

Yay, begyorsult HH kiritika!
A hétvégén vettem csak észre az előzőt, és máris ittr a következő.  :lecsap: 

Bevásárlás: valóban fölösleges nyúzás lett a vége. Csak ugye a karakteralkotási koncepció volt, hogy a játékosok saját szobraikból elevenednek meg - tehát nincs náluk semmi, amit egy szobron nem ábrázolnak. Így pl. pénz se. És hogy akkor már kezeljük le, hogy szereznek be értékesebb dolgokat a városban.
Utólag én is passzolnám.

Városleírás / kalandleírás alapú szerkesztés.
Többször is előjött ez az utóbbi időben. Az irányvonal az lenne, hogy amikor a játékosok csak random városnéznek, akkor a vonatkozó szövegek egyben legyenek, ne kelljen a kalandszálaknál keregélni, lapozgatni. Ami viszont már szervesen csak egy kalandhoz tartozik, az a kalandnál szerepelhet.
Ez nem biztos, hogy tökéletes megoldás, és nem biztos, hogy jól van impőlementálva, most emígy jött össze.

Közrész random események:
Tényleg kényelmetlen kicsit. Ugye, ez jó részt a kalandszálból jött: hogy az adott kalandszálhoz igazából nem nagyon vezettek hookok, azon kívül, hogy a játékosok észreveszik, hogy nagyon fura sok helybéli. 
Viszont: a térkép véglegesítése után vettem észre, hogy a furán viselkedő közrészbeli helyiek nagyjából igencsak kiesnek a játékosok látóköréből, mert miért is mennének a semmitmondó lakónegyedbe? (Nem akartam az egész városban szétszórni ezeket az eseményeket, mert így is veszélyes volt, hogy összekeverednek például a gombák miatt begombázott emberek eseményeivel, meg a szipolyozókhoz csalt elraboltak eseményeivel - minimális segítség a játékosoknak a teljes összekavarodás ellen, hogy városrészek alapján lehet az "epicentrumokat" azonosítani.)
Innen jött a kényszermegoldás, hogy akkor városbéli utazás során, kvázi random encounterként jönnek. Kényelmetlen.

Karám: már csak halványan emlékszem, miért, de nálam mentek a karámhoz a játékosok. 
Várjunk csak, asszem helyi szervezett alvilág nyomait keresték, és némi criminal contactos érdeklődés hatására tudták talán meg, hogy a karám alatti alagutakban szoktak előfordulni. 
Innen pedig már jött is az (időhiány miatt picit egyszerűsített) stampede event.

u.i. Alu, gyanúsan sok minden tetszett most neked, elpuhulsz itten!  :ork:



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.26, 21:12

HH-t a HH istenének! Kritikákat a kritikatrónusra!
 
 
1/a - A város felfedezése:
- Pár bekezdés alapinformációt kapunk a város történetéről és állapotáról, meg egy sidebart arról, hogy néznek ki a telepesek által felújított épületek a JK-k által választott népcsoport függvényében. Nem túl izgi, de erős vizuális identitást ad a városnak, és nem pazarolja az időt azzal, hogy fölösleges információt adjon át. Nem tudok belekötni.
- A baljós jelek hangulatosak, bár szerintem az átlagos játékasztalnál elsikkadnak. (A "Yes, yes, we get it, it's spoopy - can we move along with the actual plot already, please?" pl. olyan mondat, ami a jelenlegi szörnyvadászós játékunkban többször elhagyta a számat, mikor a mesélőnk megpróbált hangulatot teremteni. Nem irigylem szegényt.)
- Van egy rövid szekció a bevásárlásról. TLDR, legendás hősökként a karakterek a józan ész határain belül mindent megkapnak ingyen. Ezen a szinten érdemes is ennyivel elintézni a kérdést.
- Van pletykatáblázat! A funkcionalista minimalizmus jegyében főleg a játékosokat a különböző kalandszálak irányába lökdöső tételeket tartalmaz, de akadnak eklektikus baromságok is (8:2 az arány). A játékosok direkt félreinformálása ritkán szerencsés húzás, pláne időkorlátos kalandban, úgyhogy ezt kifejezetten üdvözlendőnek tartom.
 
1/b - Nemesi negyed:
- A rövid leírás sok új és hasznos információt nem tartalmaz, de legalább rövid. 
- Heh - a JK-k kisírhatnak maguknak 400 arany kezdőtőkét a város kasszájából, és ha ez nem fogja be a szájukat, a polgármester hajlandó még 200 aranyat hozzátenni a saját vagyonából. Nálunk ez utóbbi ahhoz a feltételhez volt kötve, hogy elsőnek az ő nyomorát vizsgáljuk ki, amit kifejezetten szerencsés húzásnak érzek, mert rögtön ad valami kézzelfoghatót, ami mentén elindulhatnak a karakterek.
 
1/c - Közrész: 
- Innen is lehetett volna mondjuk vágni fél oldalt (a "mi honnan megközelíthető" kérdés három bekezdésen át történő taglalását pl. teljesen feleslegesnek érzem, mikor a kaland azzal kezdődik, hogy a JK-k kezébe nyomjuk a térképet), de ezen nem veszünk össze.
- A különleges események nagyon jók! Egyetlen kifogásom, hogy az írott szövegek tartalma általában nem különösebben inspirált, de ez olyasmi, amit egy kicsit is kompetens mesélő otthon öt perc alatt megszül, ha nagyon rá van gerjedve ezekre.
- Amennyire jók maguk az események, annyira kényelmetlen a kezelésük. Valahányszor mozognak a karakterek két helyszín között, nézzem meg, hogy az útvonaluk átvezet-e a közrészen, és ha igen, dobjak d4-et, hogy jön-e különleges esemény; ha jön, lapozzak át ide, majd dobjak egy d6-ot, és nézzem ki a táblázatból, konkrétan melyik esemény jön. Ennél ezerszer kényelmesebb, ha automatikusan jön egy esemény, valahányszor különböző részkalandokhoz kapcsolódó zónák közt mozognak a karakterek (előny: ilyenkor úgyis lapozgatni kell, így nem okoz fölösleges késlekedést, hátrány: nem kapcsolható a parkhoz), vagy akkor, ha a köznegyedből indulnak vagy oda térnek vissza (előny: a nyom sokkal egyértelműbb, hátrány: több lesz az időigényes lapozgatás - bár ez mondjuk kiküszöbölhető, ha a mesélő külön kimásolja magának a táblázatot).

- A Ludó által elejtett utalások többsége ügyes, bár úgy érzem, hogy akadnak kihagyott ziccerek. A "keresik a koporsóját" részhez pl. hozzá lehetne adni valamilyen nyakatekert utalást arra, hogy kik keresik (ha már egy másik szál ekörül forog), a Szipolyozókra vonatkozó rész pedig remek lehetőség lenne arra, hogy elejtsünk valamit a lények eléggé unfair recharge mechanizmusáról (ezt közben megnéztem, nem a mechanikával van a gond, a mesélőnk használta rosszul őket).

- Összességében nem vagyok róla meggyőződve, hogy szerencsés volt a különleges eseményekkel és Ludóval kapcsolatos információkat ide rakni a vonatkozó részkaland törzse helyett.

 

1/d - Piactér:

- Szegény mesélőnk jól benézte a fogadós kínálatát: 1-1 potion helyett tetszőleges számút vehettünk, ráadásul nem is csak a listáról. Az egész csapat baromi gyorsan be is tárazott invisibility potionökből (mondjuk sokra nem mentünk velük a sárkány blindsightja miatt).

 

1/e - Kriptaváros:

- A helyszín leírása kivételesen jó, a kvázi gettóként funkcionáló egykori temetőnegyed nem olyasmi, amit spontán leimprovizál az ember.

 

1/f - Egyéb fontos épületek:

- Az egyes épületek kb. azt csinálják, amit vár tőlük az ember. A karámba tévedő JK-kat megvadult állatok fogadják, de kíváncsi vagyok, hány csapat tévedt ide a finálé előtt (a "városi karám és jószágóvó" ritkán szokott gonosz tervek fókuszpontjává válni).

 

 

Na, ezzel végre megvagyunk, innentől a részkalandok következnek.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.26, 15:44

"A passzív mindig van, tehát ha 10-nél (előnynél/hátránynál 15-nél/5-nél) kisebbet dob az illető, akkor a passzív értéke fog számítani."

 

Én is gondoltam erre a megoldásra, csak így gyakorlatilag egy "minimum észlelés érték" lenne, s gyanítom, hogy az eredeti szándék nem az akart lenni, hogy ne tudj mondjuk 13 alatti próbát dobni... 



Eldoxar

Eldoxar

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 61 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.26, 14:57

kicsit az is kérdés, hogy eleve ki hogy használja a passzív próbákat..

 

például oké, megy a játékos, ott a csapda, ha megvan a passzív észreveszi, ha nincs, belesétál.. 

 

nah de ha a játékos előre számít rá, hogy ott valami lesz, akkor aktívan dob..  de hát van 50% esélye arra, hogy kisebbet dob mint a passzívja.. simán előfordulhat, hogy aktívan, lassan, óvatosan haladva - de kicsit dobva - belesétál az amúgy nyilvánvaló csapdába, amit a passzívval könnyedén észrevett volna..  oké, a valóságban is előfordulhatna ilyen, de azért erős a gyanúm, hogy a kockák "szerencséje" által a szerepjátékban sokkal többször szívja meg ezért az ember.. 

 

régebben mi speciel ezért nem 10+  módosítónak vettük a passzívot, hanem 8+  -nak

 

mostanában visszatértünk az eredeti értékre, de a passzív csak korlátozott információt ad.. 

 

például egy furcsa megérzés, hogy valami nem stimmel a folyosón (és dobhat próbát)

hallhat az erdőben egy gyanús zörgést vagy fura morgást, de irányát nem tudja meghatározni..

hallja, hogy valakik beszélgetnek, de hogy mit, ahhoz kevés a passzív...  

satöbbi..

 

illetve akkor veszem alapul a passzívot, ha valami nagyon rövid ideig észlelhető..

mondjuk egy hosszas beszélgetés során egy apró félhazugság  (de mondjuk egy politikus vagy feketepiaci kereskedő szinte minden mondatára mehet az aktív próba :D  )

egy halk sóhaj, egy elfojtott tüsszentés, ha a fény csak egy pillanatra csillan meg a távolban, akkor passzív érték a mérvadó.. 

 

 

ti hogy vagytok a passzívval, milyen módon kezelitek ? 

 

Ahogy a fórumokat olvasom, nem világos teljesen, hogy általában a passzív mikor használandó. Mindenesetre én így kezelem:
A passzív mindig van, tehát ha 10-nél (előnynél/hátránynál 15-nél/5-nél) kisebbet dob az illető, akkor a passzív értéke fog számítani.
Az, hogy mit szeretne csinálni a karakterével az elsősorban azt befolyásolja, hogy dobhat-e a játékos. Például egy szobán átsétálva csak akkor fog a karakter titkos ajtót találni, ha keresi, legyen bármekkora is a passzívja.

Ennek a megközelítésnek valószínűleg az is az oka, hogy számomra nem szimpatikus, hogy a „hanyast dobsz a kockán" többet számít, mint hogy mennyire képzett a karakter.
A másik megoldás valószínűleg úgy néz ki, hogy amit passzív módon nem tudsz érzékelni, tehát amire kimondottan fókuszálni kell, ott a passzív érték nem számít.
 


Módosította Eldoxar: 2018.08.26, 15:01


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.26, 13:25

Observant feat-nek erre a részére valakinek van jó javítása:

You have a +5 bonus to your passive Wisdom (Perception) and passive Intelligence (Investigation) scores.

 

Szóval a passzív érték nő öttel, de ha a karakter aktív kereső üzemmódban van, akkor semmit sem számít, hogy jó megfigyelő.

 

Azon gondolkodom, hogy vagy adok állandó előnyt észlelésre és nyomozásra, vagy magát a képzettség értékét növelem öttel.

 

 

A szerzői szándék szerint a +5 állandó előnnyel lenne ekvivalens. (Valójában nem az - nagyon nem az -, ezért nem tudom javasolni, hogy flat bónuszt adjon.)

 

Szerintem jól működik a feat úgy, ahogy van (nem azért observant a karaktered, mert általánosságban jó megfigyelő, hanem azért, mert anélkül is észrevesz dolgokat, hogy erre külön figyelmet kellene szentelnie), de ha mindenáron bele akarsz piszkálni, akkor a permanens advantage lesz a megoldás.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 704 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.26, 09:37

kicsit az is kérdés, hogy eleve ki hogy használja a passzív próbákat..

 

például oké, megy a játékos, ott a csapda, ha megvan a passzív észreveszi, ha nincs, belesétál.. 

 

nah de ha a játékos előre számít rá, hogy ott valami lesz, akkor aktívan dob..  de hát van 50% esélye arra, hogy kisebbet dob mint a passzívja.. simán előfordulhat, hogy aktívan, lassan, óvatosan haladva - de kicsit dobva - belesétál az amúgy nyilvánvaló csapdába, amit a passzívval könnyedén észrevett volna..  oké, a valóságban is előfordulhatna ilyen, de azért erős a gyanúm, hogy a kockák "szerencséje" által a szerepjátékban sokkal többször szívja meg ezért az ember.. 

 

régebben mi speciel ezért nem 10+  módosítónak vettük a passzívot, hanem 8+  -nak

 

mostanában visszatértünk az eredeti értékre, de a passzív csak korlátozott információt ad.. 

 

például egy furcsa megérzés, hogy valami nem stimmel a folyosón (és dobhat próbát)

hallhat az erdőben egy gyanús zörgést vagy fura morgást, de irányát nem tudja meghatározni..

hallja, hogy valakik beszélgetnek, de hogy mit, ahhoz kevés a passzív...  

satöbbi..

 

illetve akkor veszem alapul a passzívot, ha valami nagyon rövid ideig észlelhető..

mondjuk egy hosszas beszélgetés során egy apró félhazugság  (de mondjuk egy politikus vagy feketepiaci kereskedő szinte minden mondatára mehet az aktív próba :D  )

egy halk sóhaj, egy elfojtott tüsszentés, ha a fény csak egy pillanatra csillan meg a távolban, akkor passzív érték a mérvadó.. 

 

 

ti hogy vagytok a passzívval, milyen módon kezelitek ? 

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]