Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6129 hozzászólás érkezett eddig

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2833 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.20, 13:33

Sajnos ez már úgy lett kiírva, hogy nem, szóval akkor ezúttal nem. 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1509 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.20, 10:11

XGE-ből a featek is jöhetnek?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.19, 18:26

 

A Sword and Board esetében van rá feat ami pajzzsal is engedi egészen pontosan: "You can perform the somatic components of spells even when you have weapons or a shield in one or both hands." 

 

 

nem egészen vágom, h mit értesz "Sword and Board" alatt, de ilyen szöveg egyedül a War Caster alatt szerepel, feltételezem, hogy arra gondoltál

 

 

Sword and Board= Egykezes fegyver + pajzs, angol szleng. És igen, a war casterre gondoltam. Bocs ha félreérthető volt.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 642 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.19, 17:27

A Sword and Board esetében van rá feat ami pajzzsal is engedi egészen pontosan: "You can perform the somatic components of spells even when you have weapons or a shield in one or both hands." 

 

 

nem egészen vágom, h mit értesz "Sword and Board" alatt, de ilyen szöveg egyedül a War Caster alatt szerepel, feltételezem, hogy arra gondoltál



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2833 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.19, 16:38

Persze, működik a kétkezes fegyver pillanatra félkézzel elengedése. Nekem is mindig triviális volt.

Persze, a mesélőd nem biztos, hogy egyetért majd. Akkor meg kell neki mondani, hogy te már istenbizony előre leegyeztetted a szervezőséggel!



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.19, 11:29

A szabálykönyv annyit ír,hogy legalább egy szabad kéz kell a somatic és material komponensű varázslatokhoz (egy elég mindkettőhöz, azt is írja..)

Kétkezes fegyverhez annyit ír,hogy a használatához két kéz kell.

A jelek szerint nem mindenkinek tűnik evidensnek, hogy ha épp nem használja a kétkezes fegyvert, akkor nincs a kezéhez ragadva, meg tudja tartani egy kézbe, és a szabad kezét már tudja varázslásra használni.

 

Használat meg az az akció,amikor támadásra használom..

De szerintem az is magától érthetődő kell legyen, errata és egyebek nélkül, hogy ha nincs harc vagy egyéb stresszhelyzet, akkor egy kardos-pajzsos karakter is tud varázsolni, mert simán elteszi előtte a pengét vagy letámasztja a pajzsát.

HH-hoz nincs közöm, de én nem szívesen játszanék olyan mesélőnél, akinek ehhez külön leírt szabály kell és az is fura lenne,ha a hívatalos erratát nem fogadják el, szerintem az újabb nyomtatásokban már eleve így szerepel..

 

Félreértés elkerülése végett, én 100%-ig egyetértek veled, de sajnos ennek kellett akkora problémának lennie, hogy az Errata külön kitért rá. Van kettő cantrip aminek konkrétan része egy fegyveres támadás is, itt felmerülhet az egy kéz/két kéz probléma de szerintem eléggé egyértelmű, hogy egy olyan varázslat ami konkrétan tartalmaz egy támadást is, végrehajtható fegyverrel a kézben.

 

A Sword and Board esetében van rá feat ami pajzzsal is engedi egészen pontosan: "You can perform the somatic components of spells even when you have weapons or a shield in one or both hands." (egy kicsit pongyola a fogalmazás). Ez alapján érveltek páran amellett, hogy "ha van rá feat, akkor biztosan nem lehet alaphelyzetben".

 

Viszont, mivel "verseny" úgy érzem jobb megkérdezni, mint ott rájönni arra, hogy a kedves EK karakter nagyjából semmit nem képes csinálni.

 

 


Módosította morgorito: 2018.04.19, 11:30


Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 642 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.19, 09:22

A szabálykönyv annyit ír,hogy legalább egy szabad kéz kell a somatic és material komponensű varázslatokhoz (egy elég mindkettőhöz, azt is írja..)

Kétkezes fegyverhez annyit ír,hogy a használatához két kéz kell.

A jelek szerint nem mindenkinek tűnik evidensnek, hogy ha épp nem használja a kétkezes fegyvert, akkor nincs a kezéhez ragadva, meg tudja tartani egy kézbe, és a szabad kezét már tudja varázslásra használni.

 

Használat meg az az akció,amikor támadásra használom..

De szerintem az is magától érthetődő kell legyen, errata és egyebek nélkül, hogy ha nincs harc vagy egyéb stresszhelyzet, akkor egy kardos-pajzsos karakter is tud varázsolni, mert simán elteszi előtte a pengét vagy letámasztja a pajzsát.

HH-hoz nincs közöm, de én nem szívesen játszanék olyan mesélőnél, akinek ehhez külön leírt szabály kell és az is fura lenne,ha a hívatalos erratát nem fogadják el, szerintem az újabb nyomtatásokban már eleve így szerepel..


Módosította Shiwo: 2018.04.19, 09:24

  • aluminiumtrioxid kedvelte ezt

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 205 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.18, 18:52

Felmerült egy kérdés bennem a HH-val kapcsolatban.

 

Elméletben, a PHB Errata szerint lehet kétkezes fegyverrel a kézben varázsolni (pl. greataxe, greatsword), de a RAW szerint ez nem egyértelmű.

 

A rendezvény szempontjából mi az irányadó vélekedés? 



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2833 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.09, 17:25

A hagyományokhoz híven jegyezzük meg itt is: a Hősök Hajnala május 26-i játékára már letölthetőek a harcra kész, 10. szintű karakterek.

Hajrá, jelentkezők!



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6158 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.06, 08:26

Galu: ez egy örök vita szerintem, hogy mire jogosítson fel a kétfegyveres harc, illetve, hogy mit jelent D&D-ben egy támadás.

Elviekben nem egy támadó mozdulatot jelent, hanem azt, hogy egy körben hányszor van eséllyed érdemi találatra. Hogy ez pontosan hogy néz ki, az fegyverenként változik: puszta kézzel lehet, hogy 3-4 mozdulat (védekezést bontasz, terelsz, terelsz, terelés miatt védtelen testtájra támadsz) tőrkarddal 2-3 (egy-két csalogató bemozdulás, majd egy szúrás), pallossal megy egy (megindítod aztán majd lesz valami.

Ehhez szerintem korrekt az 5E megoldása, hogy bónusz akcióból egyel több eséllyed van találatot bevinni, mert olyan szögből is támadhatsz, amiből egy fegyverrel nem. Ebben a rendszerben ez oké, mert minden harcos-szerűségnek lesz több támadása idővel (5. szinttől), illetve vannak karakterek, akiknek a sebzése egy támadással is több lesz, mint a fegyver alap sebzése (pl. paladin varázslatrekesz-áldozós +2d8+ sebzése). Ezek mellé a körönként +1d6(+tul.mod.) sebzést adó támadás nem vállalhatatlan táp.

Oldschool D&D-ben, ahol csak a harcos üt többször és ő is csak 0. szintű csírákat, már táp lenne (mert semmi más mód nincs többet sebezni). Ott korrektebb a +1 VF vagy +1 támadás módosító.

(Nekem amúgy a MAGUS verziója a kedvencem: két fegyver támadója, egy védője VAGY egy fegyver támadója, kettő védője VAGY egy fegyver támadója, egy fegyver védője, de több körönkénti támadás.)

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 536 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.05, 12:04

Thri-Kreen négyfegyveres harc?  :kungfu:


  • Orastes kedvelte ezt

kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 483 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.04.05, 11:44

Galu: 5E-ben legfeljebb +1 támadást tehetsz bal kézzel, függetlenül attól, hogy mennyi támadásod van egyébként.

A sebzés-újradobás már jelen van másként: a kétkezes-fegyveres harcstílusban (újradobás amikor a sebzéskockán 1 vagy 2 jön ki) illetve a Savage Attacker feat-ben (körönként egyszer egy sebzést újradobhatsz).

+1 AC-t kaphatsz a Dual-wielder feat-el.

Bulldy

 
Köszi a tisztázást.
 
Én csak arra utaltam, hogy attól, hogy kés van valaki bal kezében, szerintem indokolatlan +1 támadást adni neki. (attól, hogy kétszer annyi fegyvered van, nem tudsz kétszer annyit támadni _csak ha nem védekezel normálisan_. De ha nem védekezel normálisan, egy kézzel is tudsz többet támadni :) )

 
MD0hQ.jpg

Talán tudjuk mi lett a végkimenetel. Bár ők nem D&D rendszer szerint harcoltak.

Módosította kukac: 2018.04.05, 11:45


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.05, 11:22

Galu: 5E-ben legfeljebb +1 támadást tehetsz bal kézzel, függetlenül attól, hogy mennyi támadásod van egyébként.

A sebzés-újradobás már jelen van másként: a kétkezes-fegyveres harcstílusban (újradobás amikor a sebzéskockán 1 vagy 2 jön ki) illetve a Savage Attacker feat-ben (körönként egyszer egy sebzést újradobhatsz).

+1 AC-t kaphatsz a Dual-wielder feat-el.

Bulldy

 

Köszi a tisztázást.

 

Én csak arra utaltam, hogy attól, hogy kés van valaki bal kezében, szerintem indokolatlan +1 támadást adni neki. (attól, hogy kétszer annyi fegyvered van, nem tudsz kétszer annyit támadni _csak ha nem védekezel normálisan_. De ha nem védekezel normálisan, egy kézzel is tudsz többet támadni :) )



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2833 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.05, 10:22

Túlomkplikációt érzékelek.

 

A 2fegyveres harc, a lentebb felsorolt bonyodalmak miatt, nincs túltápolva, mondjuk inkább okés. (Főleg magasabb szinten vérszegény opció, ha nem szántál rá featet). Korlátai:

  • Bónusz akciót elveszi,
  • 2. fegyver nem kap sebzéshez tulajdonság bónuszt,
  • csak két könnyű fegyverrel lehet (nem csak a balkezes, a jobbkezes fegyvernek is könnyűnek kell lennie!),
  • 1 kétkezes nehézfegyverrel egyszerűbben gyakran többet lehet sebezni, mint 2 könnyűvel,
  • pajzs nincs,
  • cuccok elővétele-eltétele nem korlátlan, például ha meglepnek harc elején, vagy elő kell venni egy italt, bármit,
  • varázsolni nem lehet 2 fegyverrel kézben,
  • de akár egy ajtót kinyitni, bármivel a környezetben bármit csinálni is nehézkes könnyen felszabadítható kéz nélkül.

Ettől függetlenül valid opció, de abszolút nem kiugróan jó.

 

S valóban, szabály szerint pusztakézzel nem lehet "kétfegyveres harcolni", de a mesélő nyugodtan megengedheti. A monk flurry of blow-ja végülis hasonló, csak kicsit jobb. (A pusztakezes sebzése jobb, és belemegy a tulajdonságbónusz is).



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6158 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.05, 08:40

Galu: 5E-ben legfeljebb +1 támadást tehetsz bal kézzel, függetlenül attól, hogy mennyi támadásod van egyébként.

A sebzés-újradobás már jelen van másként: a kétkezes-fegyveres harcstílusban (újradobás amikor a sebzéskockán 1 vagy 2 jön ki) illetve a Savage Attacker feat-ben (körönként egyszer egy sebzést újradobhatsz).

+1 AC-t kaphatsz a Dual-wielder feat-el.

Bulldy

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 642 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 20:50

csak a teljesség igénye végett.. 

 

Errata :

Weapons (p. 149). Unarmed strike doesn’t belong on the Weapons table.
 
Melee Attacks (p. 195). The rule on unarmed strikes should read as follows: 
“Instead of using a weapon to make a melee weapon attack, you can use an unarmed strike: a punch, kick, head-butt, or similar forceful blow (none of which count as weapons). On a hit, an unarmed strike
deals bludgeoning damage equal to 1 + your Strength modifier. You are proficient with your unarmed strikes.”
 
Tehát a dolog nem ott bukik, hogy az "unarmed" az light-e vagy sem, lévén eleve nem számít "weapon"-nek

 

 

De ha engedjük az "unarmed attack" mint offhand támadás bónusz akcióért : 

 

- Lévén alapesetben a főérték bónusz nem megy hozzá olyankor, így ököllel a bal kéz sebezne speciel 1 HP-t ...  juj, de felborítja a játék egyensúlyát :)  

 

- Játékos fajoknak nem nagyon van karma.. tán a Shifternek, de az meg asszem UA -ban volt csak benne 5e-re, szóval nem is minden GM engedélyezi..  így ezért sem egyensúly bontó tényező.. 

 

- ha valami képesség, varázslat, stb. ad is karom sebzést, az nem nagyon szokott több lenni, mint egy dagger, esetleg mint egy shortsword sebzése.. nabumm... már reszket is a Tarrasque térde...   :tex:

 

- elmondható tehát, hogy játékos túl sokat nem nyer a dolgon, ha erőlteti a témát, max ugyanott van, mintha fegyvert fogott volna.. 

 

- ha a játékos mégis erre vágyik, és engedjük neki, akkor úgy az igazságos, ha a szörnyeknek is engedjük..  szörnyeknek viszont egész komoly karomsebzései is akadnak..   :gonosz:

 

Szvsz ha egy játékosom nagyon ragaszkodik a dolghoz, én simán engedném, úgy is csak ők jönnek ki rosszabbul a dologból.. 

 

 

Módosította Shiwo: 2018.04.04, 20:53


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 20:22

Gyógyulás téma :
Lehet nem életszerű, de a DnD sose volt az. Alapvető célja ennek a megoldásbak, hogy ne akadjon meg annyira a játék, a kaland.
...
Ha a világ keménysége indokolná a halálékonyságot (ravenloft,dark sun), akkor is érdemesebb lehet vitality rendszert használni a HP mellett, jelképezve a komolyabb sérüléseket, és nem a HP visszatöltődést korlátozni.

 

Azzal a résszel egyetértek, hogy akit zavar a 0HP-ról majdnem teljes harcértékre történő gyógyulás, az jobban jár, ha nem az 5E-t hekkelgeti, hanem egy régebbi verzióval játszik.

 

 

Ha nem használsz feateket (márpedig, ha basic rules alapján játszol, akkor nem használsz), akkor csak light weaponnel használhatsz kétkezes harcot, (195. oldal). Az ököl nem light fegyver (149. oldal), így ha már a jobb kezeddel ütöttél, a bal kezeddel már nem támadhatsz! (Az oldalak a PHB szerint vannak.)

 

Ez egy nagyon fura szabály. Jól értem, hogy +1 támadást le lehet adni tőrrel, de rúgni már nem lehet?  :nos: 

 

(szvsz.: a +1 támadást balkezes fegyverrel nem tartom indokoltnak. Inkább +1 a támadásdobásra, újradobható egyes sebzés vagy hasonló. De ha már lehet támadni kétszer balkezes fegyverrel, akkor lehessen fegyver nélkül is)



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 642 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 17:51

Gyógyulás téma :
Lehet nem életszerű, de a DnD sose volt az. Alapvető célja ennek a megoldásbak, hogy ne akadjon meg annyira a játék, a kaland.
18 év alatt sok emlékem megkopott, de még élénken emlékszem az ADnD kalandokkal járó esetekte, amikor 1-3 encounterenként kénytelenek voltunk elbarikádozni magunkat, mert leverték a csapat HP-jának nagy részét + a mágiahasználók kifogytak a varázslatokból, és napokat ott tölteni, hogy a pap 3-4 alvás után mindenkit felgyógyítson... Ehhez jött, hogy a szerencsétlen pap vagy druida meg szinte kénytelen volt ezért zömében gyógyítást memorizálni, mert nem volt még a DnD3 féle "gyógyításra bármelyik felcserélhető" szabály, nem beszélve a DnD5 féle rugalmasságról. Gyógyító kaszt nélkül meg kábé öngyilkosság volt elindulni, mert sérülésbiztos kombináció soha nem volt, főleg alacsonyabb szinteken.
DnD3-ban a pap már memorizálhatott mást, de a slotokat végül úgy is ugyanúgy gyógyításra használta..

DnD5-ben a gyógyítás inkább a harcbani életmentő varázslat, de nem kényszeríti arra a karaktert, hogy spórolgasson, hisz tudja, hogy harc után lehet pihenő, és teljes értekű spellcasternek érezheti magát a varázsló mellett.

Szóval nem feltétlen kell egyből elítélni ezt a megoldást. Persze érdemes rászoktatni a játékosokat arra, hogy nincs mindig lehetőség a short restre, a longra meg pláne. Lehet néha random rajtaütés éjszakai pihi közben, rémálmokat, kialvatlanságot okozó moha, vihar, ami elől menekülni kell, stb.. short rest ellen "erősítés" érkezése, akik megzavarják a pihit, de akár a harc során meggyengült barlang (ügye az a tűzgolyó..) elkezd beomlani vagy bármi más zavaróbtényező felléphet..és akkor nem fogják a teljes tűzerejüket bevetni..

Ha a világ keménysége indokolná a halálékonyságot (ravenloft,dark sun), akkor is érdemesebb lehet vitality rendszert használni a HP mellett, jelképezve a komolyabb sérüléseket, és nem a HP visszatöltődést korlátozni.


Módosította Shiwo: 2018.04.04, 17:55


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6158 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 17:44

Félreértesz, neki a "két fegyver" az a puszta keze(s harc) ami viszont már elég hatékony. ;)


Tök jól megzavarod a kérdezőt. A monk Martial Arts miatti bónusz akciós támadásainak semmi köze a kétfegyveres harchoz. Teljesen más mechanika, de még narratívában sem feltétlenül jelent két kezet. A kéz mellett belefér a könyök, a láb, a térd, de még a fejelés is.

Bulldy

kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 483 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.04.04, 16:34

Ha nem használsz feateket (márpedig, ha basic rules alapján játszol, akkor nem használsz), akkor csak light weaponnel használhatsz kétkezes harcot, (195. oldal). Az ököl nem light fegyver (149. oldal), így ha már a jobb kezeddel ütöttél, a bal kezeddel már nem támadhatsz! (Az oldalak a PHB szerint vannak.)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]