Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
5565 hozzászólás érkezett eddig

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 18:08

Az edigi egyetlen rogue játékosom mondjuk pont azon volt fennakadva, hogy nem hagytam hogy mindig ugyanazon sarok mogott elbújva minden korben meglepetésbol támadjon az íjával amíg a tobbiek kozelharcot vívtak az ellenféllel. Elvileg ha ugyanazon fa mogul tobb támadás is érkezik, az ellenfél meg nem ostoba, elég logikátlan hogy minden esetben elonybol és sneak attackal támadjon. Sajnos pontos szabály erre sincs, szóval nálam észrevétlen helyvaltoztatás nélkul nincs újabb meglepetés támadás, mert számítanak arra hogy ugyanonnan jon még egy vesszo.



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 14:00

Kicsit gyakorlatiasítva, és a rejtőzés védekezési hatására koncentrálva:

Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy visszalőni nem tudsz a goblinra (?), de odamehetsz, és akkor simán ütheted?

 

De ha igen, akkor a goblin nem csinálhatja azt, hogy a saját körében lő (és emiatt tudod hova menj), majd rejtőzik, majd feles sebességgel átmegy egy másik rejtekbe? Ekkor viszont rossz helyre mentél ütni, és így megint eljátszhatja ugyanezt. (A feles sebesség miatt egyre közeledhetsz, végül nem menekül, de addig szórhat a nyilakkal.)

 

Jól gondolom?

Aha, ez teljesen okés. HA van olyan útvonal a fák között, amiben a goblin végig total coverben / heavily obscured tud maradni.

Szintén ügyes, ha keres olyan rejtekhelyet, ami utána nehezen megközelíthető harcosoknak (vízmosás tetején, patak túlpartján, stb). 



macmelon

macmelon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 11:54

Kicsit gyakorlatiasítva, és a rejtőzés védekezési hatására koncentrálva:

Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy visszalőni nem tudsz a goblinra (?), de odamehetsz, és akkor simán ütheted?

 

De ha igen, akkor a goblin nem csinálhatja azt, hogy a saját körében lő (és emiatt tudod hova menj), majd rejtőzik, majd feles sebességgel átmegy egy másik rejtekbe? Ekkor viszont rossz helyre mentél ütni, és így megint eljátszhatja ugyanezt. (A feles sebesség miatt egyre közeledhetsz, végül nem menekül, de addig szórhat a nyilakkal.)

 

Jól gondolom?



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 11:41

Amint a megfelelő helyre érnek a PC-k, lőnek rájuk. Ha nem sikerül a passzív perc. a goblinok bújása ellen, akkor ez meglepetés, és még +2 is támasásnál a rejtőzés miatt, ha jól értem.

előnyük van, nem támadás bónuszuk. Jobb is! :)

 

(Itt van szerintem a leggyengébb pont, hiszen ha látom, hogy melyik fa mögé futott be, akkor tudom, hol van. Viszont azért ez is feloldható, pl. hogy utána pont azt jelenti a rejtőzés, hogy itt helyezkedik, átlopódzik másik fához.)

 

 

Nem oldható fel. A rejtőzés csak annyit jelent, hogy nem tudni, hol van. Rejtőzve persze lehet mozogni, ha marad mozgása. De csak úgy, hogy mozgás közben folyamatosan az ellenfél számára nem látható helyen kell lennie. (total cover / heavily obscured).

 

A kérdés az, mit is ér el azzal, hogy rejtőzik folyamatosan. A támadására akkor is előny jár, ha csak simán bemegy egy helyre, ahonnan nem látszik. Azaz felesleges bujkálnia, így is, úgy is előnnyel támad, ha van hely, ahol nem látszik. 
A rejtrőzés előnye inkább védelmi jellegű: nem tudnak rá visszatámadni, ha nem tudják, hol van. Ennek, ahogy mondod, nincs sok értelme, ha egy szűk búvóhelyre szorul be. A körében a harcos odamegy a fa mellé, ahol eltűnt a goblin. Ha ott van a goblin, a harcos látja, megszakad a goblin rejtőzése, a harcos normálisan támadhatja. Szóval, ilyenkor nincs sok előnye a rejtőzésnek. 

Ettől függetlenül 1. szintű csapat ellen egy csapat goblin durva tud lenni, ha számukra kedvező környezetben (=sok búvóhely), meglepetésből tudnak támadni.

Amúgy szerintem ez DnD 5-ben (jó részt korábban is, de most nagyon) kb. minden harci helyzetre igaz. A lény puszta harci statjainál sokkal meghatározóbb, hogy 
a) hányan van az ellenfél - a létszám baromi sokat számít; és
b) milyen a helyzet - az ellenfél meglepetésből támad-e, a játékosok felkészültek-e, volt-e alkalma a játékosoknak bekészülni a támadásra, vagy fordítva.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3134 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 10:52

 

Hol a hiba? (Nálam leginkább a zárójeles résznél dől meg ez a minden körben rejtőzve tüzelnek.)

 

Ebk az egyértelmű, hogy DM-ként felülbírálhatom, és lehet akárhogy (lenne is valszeg), de most kif. az ofisöl mechanizmust szeretném megérteni. Köszönöm!

 

 

Sehol nincs hiba, a goblinok jó kezekben halálosak.

 

Az első kör, ha egy játékos sem vett észre semmit, meglepetés, tehát a karakterek még csak nem is cselekedhetnek. A következő körben meg az előzőleg ledobott kezdemények alapján dől el, hogy a goblinok még egyszer tűpárnát csinálnak belőlük, mielőtt a JK-k egyáltalán jöhetnének, vagy sem.

 

A rejtőzés meg nem azt jelenti, hogy valakinek teljességgel fogalma sincs, merre lehet a másik, hanem hogy nem tudja, hogy pontosan honnan jön a támadás (tehát jöhet a fa egyik, vagy másik oldaláról), és főleg mikor. Ha szemben, jól láthatóan áll veled egy goblin, és felhúzza az íját, akkor várod a nyílvesszőt, míg ha azt sem látod, hogy melyik másodpercben fog tüzelni, az simán belefér orvtámadásnak.

 

Amit a játékosok tehetnek, hogy a nyilak iránya felé mozogva megkerülik a fákat, ekkor a goblin lebukott, már csak simán támadhat (feltéve ha a megfelelő facsoportok mögé néztek be a plaják).


Módosította turin: Tegnap, 10:54


macmelon

macmelon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 10:26

Köszönöm!

 

Ugyanezeket szedtem össze, a PHB-ból, és a kissé zavaros, de azért sokszor igen informatív angolnyelvű fórumokról.

 

Ez alapján a következőt meg tudhatják csinálni a goblinok egy rajtaütésnél:

  1. Keresnek egy olyan erdős részt, ahol az út mentén nagy fák vannak.
  2. Még a PC-k érkezése előtt egy-egy nagy fa mögé elbújnak.
  3. Amint a megfelelő helyre érnek a PC-k, lőnek rájuk. Ha nem sikerül a passzív perc. a goblinok bújása ellen, akkor ez meglepetés, és még +2 is támasásnál a rejtőzés miatt, ha jól értem.
  4. Ebben a pillanatban persze felfedik a hollétüket, véget ér a rejtőzés.
  5. Ez után még a körükben mozognak is. Pl. átfutnak egy másik nagy fához. (Itt van szerintem a leggyengébb pont, hiszen ha látom, hogy melyik fa mögé futott be, akkor tudom, hol van. Viszont azért ez is feloldható, pl. hogy utána pont azt jelenti a rejtőzés, hogy itt helyezkedik, átlopódzik másik fához.)
  6. A másik helyen bónuszként rejtőznek egy jót.
  7. Ha nem veri a passzív perc., akkor sikerrel.
  8. És csinálhatják megint az egészet előlről.

Hol a hiba? (Nálam leginkább a zárójeles résznél dől meg ez a minden körben rejtőzve tüzelnek.)

 

Ebk az egyértelmű, hogy DM-ként felülbírálhatom, és lehet akárhogy (lenne is valszeg), de most kif. az ofisöl mechanizmust szeretném megérteni. Köszönöm!

 



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt Tegnap, 08:35

Al2O3: Köszönöm, ez valóban nem volt világos! Bár az tényleg gyanús volt, hogy egy ennyire Start boxos cucc eleje ennyire Deadly-OMG.

 

Bulldy: Igen, jogos, nyilván nagy difi van a viselkedés szerint.

 

Egyébként a goblinok: nemzetközi oldalakon is nagyobb vita van, hogy hogyan is néz ki ez az action: lövés, majd mozgás, majd bonus action: elbújás. Miért nem teljesen halálos ez a kombó (LMoP első harc pl.)? Hogy lehet őket egyáltalán leszedni? A passzív észleléssel észreveszed, és odarohansz gyorsan? Tényleg kitüskéznek addig. Hogy kezelnétek?

Érdemes átnézni a PHB elbújásra vonatkozó részeit, sokan nem egészen könyv szerint játsszák. (Aztán morognak a halálos kombókról). Mondjuk, a szabályok nem túl világosak, darabokból kell összerakni - lásd szétszórva: PHB 24, 28, 177, 183, 192, 194.

 

A lényeg:

 

1. Az, hogy éppen nem látható valami, vagy hogy el van rejtőzve, nem ugyanaz. A játék érdekes koncepciója, hogy még ha nem is látható egy lény, harci szituációban mindenki tudja, hol van, amíg aktívan el nem rejtőzik. (Hallja a lépteit, lihegését, stb).

Ilyen nem-látható, de el-nem-rejtőzött lényt is lehet támadni - bár hátránnyal. 

 

2. Ennél egy fokkal keményebb dolog a rejtőzés. Az elrejtőzött lényről nem tudják a többiek, hogy van, vagy hol van. Ha támadnák, véletlenszerűen kell megtippelniük, hol is lehet. (Persze, ez nem olyan nehéz, ha mondjuk egy üres terepen csak és kizárólag egy helyre bújhatott el...). Ha jól tippelték meg, hol van, akkor támadhatják (hátránnyal, mert nem látják). Ha rosszul, akkor csak a levegőt csépelik/lövöldözik/varázsolják.

 

3. Viszont. Az rejtőzés előfeltétele, hogy a ne légy látható. Úgy tűnik, ehhez kb. total cover vagy heavy obscurement kell. (Szóval fal mögött állsz, vagy kisebb fedezék mögött összekuporodsz, hogy semmid ne lógjon ki; vagy teljes sötétségben vagy, esetleg tökéletesen átláthatatlan ködben, brutálisan sűrű aljnövényzetben.)
A lightfoot halfling és a wild elf különleges képessége sokatmondó: a félszerzetnek nem kell teljes fedezék, elég, ha egy nála nagyobb méretű lény mögött áll; az elfnek nem kell heavy obscurement, elég a természetes jelenség nyújtotta light obscurement is (normál köd, elégs sűrű aljnövényzet).

Enélkül harcban nem lehet elrejtőzni. Tehát hiába tudna egy goblin mondjuk bónusz akcióként rejtőzni, ha nincs olyan abszolút fedezéke/takarása, hogy egyáltalán ne látszódjon.

 

4. Általában az elrejtőzés akciót igényel. A goblinok (és 2. szintű tolvajok) képesek bóünusz akcióként is elrejtőzni - HA nem látja őket senki. 
Ekkor sem automatikus a rejtőzés - Dexterity (Stealth) próbát dobnak. Ha egy ellenfél passzív észlelését nem érik el, az ellenfél elől nem rejtőztek el, az továbbra is tudja, hol van. 
 

5. Főszabályként a rejtőzés automatikusan megszűnik abban a tizedmásodperben, ahogy kikerülsz a látást akadályozó helyzetből. Tehát ha valaki megkerüli a fedezékedet, vagy ha te magad kiteszed a lábadat egy lépésnyire a brutálisan sűrű bozótból, akkor elmúlik a rejtőzés hatása. (Ha tehát lesből akarsz támadni, tessék lőfegyvert használni a bozótból).
Opcionálisan, ha valami aktívan és teljesen eltereli rólad a figyelmet, esetleg képes lehetsz kicsit settenkedve kikerülni a takarásból, és mégis rejtve maradni - de ez harci helyzetben igen ritka, az kell, hogy totál elvonja rólad valami a figyelmet. 



macmelon

macmelon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.23, 20:27

Al2O3: Köszönöm, ez valóban nem volt világos! Bár az tényleg gyanús volt, hogy egy ennyire Start boxos cucc eleje ennyire Deadly-OMG.

 

Bulldy: Igen, jogos, nyilván nagy difi van a viselkedés szerint.

 

Egyébként a goblinok: nemzetközi oldalakon is nagyobb vita van, hogy hogyan is néz ki ez az action: lövés, majd mozgás, majd bonus action: elbújás. Miért nem teljesen halálos ez a kombó (LMoP első harc pl.)? Hogy lehet őket egyáltalán leszedni? A passzív észleléssel észreveszed, és odarohansz gyorsan? Tényleg kitüskéznek addig. Hogy kezelnétek?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.23, 10:29

4 goblin első szinten jogosan "deadly".

Rövid íjjal (+4 tám; d6+2 sebzés), sötétlátással, lopakodás +6-al, ha mindezt kihasználják (10-es INT-el ki fogják), könnyen tűpárnát csinálnak a parti 1-2 tagjából, mire a közelükbe érnek.

Egy első szintű karakternek van 8-12 HP-ja, az hamar elfogy.

Persze szituáció függő, ha a kalandozók jönnek először, akkor lehet, hogy a goblinok nem is fognak cselekedni.

Ez a szituáció-függőség később még jobban kijön. A lényeg, hogy abban az adott szörny-csoportban benne van az a veszélyességi szint.

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.23, 01:04

Edit: lehet, hogy megvan a megfejtés, lásd lent.

 

Találtam egy tök jó kalkulátort a LMoP encountereinek finomhangolására. Nagyon hasznos, mert az egyik csapatnak (4-en, de nagyon kezdők) egész mást kihívás az ideális, mint a másiknak (6-an, rutinosabbak).

 

Viszont rögtön az első kattintásnál elakadok. Beírom, hogy 4 karakter 1,1,1,1 a szint, és az első encounterre azt mondja, hogy 4 goblin, 200 XP (eddig értem), deadly. Na, a deadlyt nem értem. Hiba vagy én vagyok nehézfelfogású? (a kettő persze nem zárja ki egymást :)

 

Hasonlóan ebk. a 8-as enc.-nél, ami 350 XP (a DMG szerint a 400 a deadly, 200 az medium), és erre a 350 OMG a kalkulátor szerint.

 

Köszi a tippeket!

 

Közben beugrott, hogy az ellenfelek száma szorzót jelent, és én a nyers XP-t számoltam. Asszem, enyi.

 

Érdemes hozzátenni, hogy a "deadly" a játék szóhasználatában összesen annyit jelent, hogy "egy vagy több karakter padlót foghat". Ami igazából minimális költséget/kockázatot jelent a partinak (egy első szintű spell slot és egy bonus action felszedi).

 

Úgy 5. szint fölött el lehet kezdeni a deadlyt messze meghaladó nehézségű encountereket is dobálni, a karakterek elbírják.



macmelon

macmelon

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 34 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.22, 23:03

Edit: lehet, hogy megvan a megfejtés, lásd lent.

 

Találtam egy tök jó kalkulátort a LMoP encountereinek finomhangolására. Nagyon hasznos, mert az egyik csapatnak (4-en, de nagyon kezdők) egész mást kihívás az ideális, mint a másiknak (6-an, rutinosabbak).

 

Viszont rögtön az első kattintásnál elakadok. Beírom, hogy 4 karakter 1,1,1,1 a szint, és az első encounterre azt mondja, hogy 4 goblin, 200 XP (eddig értem), deadly. Na, a deadlyt nem értem. Hiba vagy én vagyok nehézfelfogású? (a kettő persze nem zárja ki egymást :)

 

Hasonlóan ebk. a 8-as enc.-nél, ami 350 XP (a DMG szerint a 400 a deadly, 200 az medium), és erre a 350 OMG a kalkulátor szerint.

 

Köszi a tippeket!

 

Közben beugrott, hogy az ellenfelek száma szorzót jelent, és én a nyers XP-t számoltam. Asszem, enyi.


Módosította macmelon: 2017.02.22, 23:05


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.18, 22:06

40k RPG-t mesélek %-os rendszerek közül, ott egy 60%-os esély elég jónak számít skilleknél, és ebből mondjuk 40 az alap tulajdonság amire a skill épül, amire esetleg hat valamilyen talent vagy felszerelés. (Mesélői, szituációs módosítókat nem számolva.)
D20 jellegű rendszerekben úgy vettem észre a játékos karakterek általában, nagyobb alap esélyekkel indulnak, mint %-osokban.

 

 

Gondolom ez rendszertől függ. A Warhammer változatoknak alapvetése, hogy a karakterek még a tanult szakmájukban is tökéletesen alkalmatlanok.

 

Cthulhu hívásában gyakori volt a 70 körüli kezdőképesség, de az unknown armies is hasonló (annyit osztasz rá, amennyit akarsz).

A %-os Boot Hill-ekben (első és második kiadás) d100 dobással meghatározott tulajdonságok vannak, ahol ha "25-nél kisebbet dobtál, adj hozzá 25-öt, ha 26-50 közt, akkor pedig 15-öt".

 

Ehhez képest az átlagos, első szintű Kard és Mágia karakter 55% alapesélye nem nagyon tér el. (+1 alapképességből, +1 szintből mert képzett, 12 célszámra = 55%)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5874 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.18, 12:24

D&D-ben sem olyan fényes a dolog. A közepes kihívás 15. Ha a karakter képzett az adott szakértelemben, akkor alapból van neki +2. Ehhez egy +3-as tulajdonság kell, hogy meglegyen az 50%. Ez egy kezdő karakternek általában úgy van meg, ha képzett a jártasságban és az a főtulajdonsága alá tartozik. (D&D5E-ben, pontosztással a legjobb, amit kihozhatsz, a 17/+3-a főjellemző.) Ha nem vagy képzett és nem is túl fényes a főjellemző, akkor +1-re dobsz d20-al. Nagyon nem 50%, hogy megvan.

3E-ben kicsit más volt a matek, ott indulhattál (totál rágyúrva) +12-es képzettséggel (+5 tulajdonság, +4 képzettségszint, +3 feat), de ott inkább 20 volt a "kihívást jelentő" alap nehézség.

Bulldy

Fywillan

Fywillan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 304 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.18, 11:58

 


 

40k RPG-t mesélek %-os rendszerek közül, ott egy 60%-os esély elég jónak számít skilleknél, és ebből mondjuk 40 az alap tulajdonság amire a skill épül, amire esetleg hat valamilyen talent vagy felszerelés. (Mesélői, szituációs módosítókat nem számolva.)

D20 jellegű rendszerekben úgy vettem észre a játékos karakterek általában, nagyobb alap esélyekkel indulnak, mint %-osokban.

 

 

+1

 

Ezért érzem furán magamat, amikor alapvetöen d20-on szocializálódott emberekkel beszélek a statisztikáról meg a játékben elfoglalt helyéröl. Nekem a 35% már egy jó esélynek számít kezdö szinten, a legtöbb DnD variánsban meg ha nincs meg az 50% elsö szinten, akkor a karakter underpowered.

A 6% vs. 1% is elég fura kérdés. A 6% azért átlagosan játékalkalmanként egyszer-kétszer kijön, míg az 1%-ra kell várni kb. három játékalkalmat*. Olyan skillre, amböl van egy próba a kaland során, aztán ennyi, arra nyilván egyik sem túl sportszeru, de mondjuk egy olyan ellenfelet eltalálni, akinek egy utés is elég, a 6% viszonylag bejövös, az 1% meg egyértelmuen a mesélöi szívatás kategória. 

 

*Nyilván ezek a számok erösen fuggnek attól, hogy ki hányszor dobál játékalkalmanként, de az én asztalomnál kb. ezek az arányok.
 



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 718 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.18, 01:26

 

Ez oké, de a 6% és az 1% közt hiába hatszoros a különbség, attól még a 6%-os csókának átlag 17-szer kell nekifutnia egy feladatnak, mire sikerül. Tényleges játékban tökmindegy, hogy 6 vagy 1 % az esélyed, úgyis az a vége, hogy kitörölheted vele.

+1

Ez az egyik oka, amiért én, mesélőként szeretem a d100 rendszereket, de a játékosok már annyira nem. A fejlődés nem igazán érzékelhető:

- mekkora a közelharc értéked?

- 67%

- nekem 70%, hah!

 

(így végiggondolva, valószínű, hogy a WFRP-ben is ezért ad egy karrier +5/+10 %-ot)

 

 

40k RPG-t mesélek %-os rendszerek közül, ott egy 60%-os esély elég jónak számít skilleknél, és ebből mondjuk 40 az alap tulajdonság amire a skill épül, amire esetleg hat valamilyen talent vagy felszerelés. (Mesélői, szituációs módosítókat nem számolva.)

D20 jellegű rendszerekben úgy vettem észre a játékos karakterek általában, nagyobb alap esélyekkel indulnak, mint %-osokban.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3134 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.17, 11:32

Most, hogy ennyit beszéltünk már a véres-realisztikusabb vadonbeli túlélésről, az jutott eszembe, hogy a Torchbearer-ből vajon mennyi ötletet lehetne ehhez átvenni? Tudom, hogy az elvileg a "dungeon-crawl a realizmusban" jegyében fogant, de nem hiszem, hogy a vadonbeli túlélés olyan távol állna tőle.

 

Pusztán torchbearert nem akarnék játszani hosszabb távon (több, a téma szempontjából lényegtelen okból), de lehet, hogy mechanikai ötletbányára jó lenne.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.16, 18:29

Ez oké, de a 6% és az 1% közt hiába hatszoros a különbség, attól még a 6%-os csókának átlag 17-szer kell nekifutnia egy feladatnak, mire sikerül. Tényleges játékban tökmindegy, hogy 6 vagy 1 % az esélyed, úgyis az a vége, hogy kitörölheted vele.


+1

Ez az egyik oka, amiért én, mesélőként szeretem a d100 rendszereket, de a játékosok már annyira nem. A fejlődés nem igazán érzékelhető:

- mekkora a közelharc értéked?

- 67%

- nekem 70%, hah!

 

(így végiggondolva, valószínű, hogy a WFRP-ben is ezért ad egy karrier +5/+10 %-ot)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1324 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.16, 17:28

 

 

 

 

 


 

Nem. 

d20-nál +2 esetén DC20-nál 15% esély a sikerre, +0-nál 5%. Különbség 10%. 

2d10-nél +2 esetén DC20-nál 6% esély a sikerre, +0-nál 1%. Különbség 5%.

 

2d10-es eloszlásnál magas célszámoknál egy +1-es bónusz sokkal kevesebbet ér, mint közepes célszámoknál.

 

 

Nem.

d20-nál +2 esetén DC20-nál 15% esély a sikerre, +0-nál 5%. Az arány háromszoros.

2d10-nél +2 esetén DC20-nál 6% esély a sikerre, +0-nál 1%. Az arány hatszoros.

 

Ez azt jelenti, hogy 2d10-zel dobva a +0-ás bónuszú karakternek hatszor annyiszor kell próbálkoznia, mint a +3-as bónuszúnak, hogy ugyanazt az eredményt elérje. d20-nál ezzel szemben csak háromszor.

 

 

Minél kisebb valószínűség, annál kevésbé számít, hányszoros az arány, és annál fontosabb, hogy mennyi a valószínűség növekménye. 

 

 

 

Pl. ha 4:1 az esély, akkor az 25%, egy kétszeres arány +25% növekményt hordoz, ami nagyon sok-

 

De ha 10:1 az esély, akkor egy kétszeres esély csak +10% növekményt hordoz. 20:1-nél meg csak +5%-ot. Tehát kisebb esélyszámoknál a növekmény jóval fontosabbá válik, az arányszám nem sokat árul el a valódi esélyekről.

 

 

Kezdunk kicsit off lenni, de pont azt próbálom illusztrálni, hogy nem a "valódi esélyek", hanem az arányok azok, amik a játékban mérhetö tényezökkel (pl.: harc hossza, hány próbából hány sikeres, illetve az ezekböl fakadó játékosi flusztráció) egyenes arányban vannak.

 

 

 

Ez oké, de a 6% és az 1% közt hiába hatszoros a különbség, attól még a 6%-os csókának átlag 17-szer kell nekifutnia egy feladatnak, mire sikerül. Tényleges játékban tökmindegy, hogy 6 vagy 1 % az esélyed, úgyis az a vége, hogy kitörölheted vele.



Kieron

Kieron

    Homályszövő

  • Fórumita
  • 958 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.16, 16:32

Új mentőben elvileg csak a Resilient nevű feat-el lehet képzettséget szerezni. Multiclass-nál nem kapsz mentőt, van egy táblázat, ami megmutatja, milyen proficiency-ket kapsz az új kasztból.

 

Köszi az infót! :sor: A Resilient alaposan elkerülte a figyelmemet. :gyagya:



Fywillan

Fywillan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 304 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.16, 12:06

 

 

 

 


 

Nem. 

d20-nál +2 esetén DC20-nál 15% esély a sikerre, +0-nál 5%. Különbség 10%. 

2d10-nél +2 esetén DC20-nál 6% esély a sikerre, +0-nál 1%. Különbség 5%.

 

2d10-es eloszlásnál magas célszámoknál egy +1-es bónusz sokkal kevesebbet ér, mint közepes célszámoknál.

 

 

Nem.

d20-nál +2 esetén DC20-nál 15% esély a sikerre, +0-nál 5%. Az arány háromszoros.

2d10-nél +2 esetén DC20-nál 6% esély a sikerre, +0-nál 1%. Az arány hatszoros.

 

Ez azt jelenti, hogy 2d10-zel dobva a +0-ás bónuszú karakternek hatszor annyiszor kell próbálkoznia, mint a +3-as bónuszúnak, hogy ugyanazt az eredményt elérje. d20-nál ezzel szemben csak háromszor.

 

 

Minél kisebb valószínűség, annál kevésbé számít, hányszoros az arány, és annál fontosabb, hogy mennyi a valószínűség növekménye. 

 

 

 

Pl. ha 4:1 az esély, akkor az 25%, egy kétszeres arány +25% növekményt hordoz, ami nagyon sok-

 

De ha 10:1 az esély, akkor egy kétszeres esély csak +10% növekményt hordoz. 20:1-nél meg csak +5%-ot. Tehát kisebb esélyszámoknál a növekmény jóval fontosabbá válik, az arányszám nem sokat árul el a valódi esélyekről.

 

 

Kezdunk kicsit off lenni, de pont azt próbálom illusztrálni, hogy nem a "valódi esélyek", hanem az arányok azok, amik a játékban mérhetö tényezökkel (pl.: harc hossza, hány próbából hány sikeres, illetve az ezekböl fakadó játékosi flusztráció) egyenes arányban vannak.

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]