Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
5697 hozzászólás érkezett eddig

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 732 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.17, 08:57

 

 

(OFF)

 

- KéM/Helvéczia: a legközelebb ez áll az ideálishoz. Ahhoz, hogy AZ ideális rendszer legyen, a képzettségrendszert helyettesíteni kellene egy háttér/foglalkozás rendszerrel, valamint én jobban szeretem a "szinttelen" varázslatokat. (beyond the wall / ill. a Turin által ajánlott "szinttelen" mágiarendszer)

 

 

(/OFF)

 

 

(OFF)

 

Shadow of the Demon Lord, megint csak? :-)

 

- Háttér/foglalkozás rendszer, nincsenek külön képzettségek, kb 2-5 szakmád, szakterületed van kaszttól, fajtól függően.

- Alapesetben 50% körüli esély próbákra, 10-es célszám D20-on, -2-től +3-ig (magasabb szinten +5) terjedő tulajdonságmódosító, amire még +/-D6 tud hozzá jönni.

- Az adott területen profi, jó tulajdonsággal rendelkező karakter olyan d20+3+d6 körül dolgozik fix 10-es célszám ellen.

- Harc majdnem ilyen, csak nem fix a célszám, hanem a célponttól függ.

- Végtelenig bonyolítható/részletezhető szituációs módosítókkal, nehézségekkel, segítségekkel, kaszt képességekkel, de a rendszerben a végén az egészből annyi marad hogy XD6-ot kell dobni a D20 mellé és a legnagyobb D6-on dobott értéket kivonni vagy hozzáadni a D20 dobáshoz, attól függően, hogy a pozitív vagy negatív módosítók vannak-e többségben.

 

DnD5 advantage rendszere után én azonnal bele szerettem a boon/bane rendszerbe SoTDL-ben.

 

(/OFF)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.14, 17:30

Jaja, jöjjön mindenki Hősök Hajnalára! :-)

 

2d10-es skillek:

Szerintem jobban megéri játékrendszert váltani, mint elkezdeni átfabrikálni a játékot más kockákra.

 

 

 

(OFF)

Az a baj, hogy nem biztos, hogy létezik olyan rendszer, amire lehet egy-az-egyben váltani.

 

Az esetemben például (csak a d20/dnd játékoknál maradva)

 

- five ancient kingdoms: nagyon menő az egész, az első oldaltól az utolsóig, leszámítva egy dolgot. Mivel mindenre 2d6-ot használ, ezért szinte semmi d20 kiadvánnyal nem kompatibilis.

 

- KéM/Helvéczia: a legközelebb ez áll az ideálishoz. Ahhoz, hogy AZ ideális rendszer legyen, a képzettségrendszert helyettesíteni kellene egy háttér/foglalkozás rendszerrel, valamint én jobban szeretem a "szinttelen" varázslatokat. (beyond the wall / ill. a Turin által ajánlott "szinttelen" mágiarendszer)

 

- LotFP: alapvetően nagyon jó kis rendszer, de egy dolog zavar, méghozzá, hogy háromféle dobást használ. (támadás: d20, képzettség sima d6, főjellemzőbónusz).

 

- Beyond the wall: alapvetően majdnem teljesen rendben van, de zavar, hogy a főjellemző dobás "aládobásos". Ezt ki lehet ütni úgy, hogy minden dobás fölédobásos legyen (ability check = 22-ability, és ez lesz a célszám), de még akkor is megmarad, hogy az ellendobásoknál olyanokat kell nézni, hogy "a sikeres dobások közül ki dobott jobban a saját határértékéhez képest")

 

- Godbound/Exemplars&Eidolons: majdnem minden tök menő, az az egy baja van, hogy ebben is nyakatekert az ellendobás. (a főjellemző check értéke: 21- főjellemző. Ez egy fix szám, pl. 15-ös erő esetén 6. D20-on hatnál kell nagyobbat dobni. Egyszerű, gyors, de ha ellendobás van, nem intuitív.

 

 

Valószínűleg a Kard és Mágia a megfelelő számomra, bár a képzettségdobás egy lépéssel bonyolultabb, mint a Godbound/BTW esetén, de legalább csak egyféle van.

 

(/OFF)



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.14, 11:40

2d10-es skillek:

Szerintem jobban megéri játékrendszert váltani, mint elkezdeni átfabrikálni a játékot más kockákra.

 

 

 

Erről már beszéltünk korábban.

 

Miért éri meg jobban? Mi van, ha én a modern (kicsit crunchy-sabb) Dnd élményt keresem, és nem a tiszta OSR-t, de OSR elemeket vissza akarok csempészni, illetve nem tetszik minden a modern kiadásból? 

Nem lehet szórakoztató önmagában a rendszer fejlesztés-építés?



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 732 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.13, 18:15

Jaja, jöjjön mindenki Hősök Hajnalára! :-)

 

2d10-es skillek:

Szerintem jobban megéri játékrendszert váltani, mint elkezdeni átfabrikálni a játékot más kockákra.

 

Command:

 

Mint tudjuk hogy a Démon Nagyúr útja az egyetlen és igaz!

 

Játszott/mesélt már valaki 15+ szinten?

Valaki nemrég feltette a kérdést fb-on, de nem sok használható választ láttam, ez a kérdés a nem túl távoli jövőben engem is érinteni fog, hátha itt több szerencsével járni.

Valami amire érdemes oda figyelni?


Módosította Callinicus: 2017.04.13, 18:17


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2749 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.13, 15:56

Mindeközben közeledik a következő Hősök Hajnala játék, a Leszámolás a Világ Tetején!

Pontosan egy hónapunk van még a játékig, és jó két hét a jelentkezési határidőig.

 

Eközben a HH-honlapra a jelentkezési információk, karakteralkotási-szabályok és kész karakterek mellé felkerült egy újabb hasznos információs csomag: a játékosok által választható motivációs hátterek részletei! Tessék kideríteni, ki miért is utálja az Éjsárkányokat...

 

Hajrá, egy hónap múlva találkozunk!


  • Callinicus kedvelte ezt

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2749 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.13, 08:00

Egy apróságra hoztam példát: spellek.

Command varázslat, AD&D 1. kiadás, DnD4, DnD5 változat.

  • AD&D: mérsékelten szabályozott, nagyon sokat hagy a DM-re, ami miatt lényegében minden játékasztal körül más és más kialakult háziszabályokkal játszák. Viszont kreatívan, ízlés szerint alkalmazható.
    Próbál valamiféle szemi-realisztikus, elképzelt működési mechanizmusból levezetni varázslat hatásokat: "a Suicide!" parancs nem adható ki, mert a célpont azt hiheti, hogy főnév, márpedig csak teljesen egyértelmű parancsnak engedelmeskedik.
    Aha, és akkor mélyedjünk el mondjuk a drow vagy sárkány nyelven kiadott parancsok grammatikájába is... és az igekötő ér még?
  • DnD4: teljesen világos, egyszerű hatás. És teljesen táblás játék szeri. A célpont dazed állapotba kerül, és vagy mozgato valamilyen irányba, vagy a földre fekteted. 
    Semmiféle kreatív használatnak különösebb tere nincs.
    A spell elképzelt hatásától (dőltbetűs rész a spell elején) teljesen elvonatkoztatja a hatást. A rendszerben valójában semmi nem igényli, hogy a célpont értelmes legyen, értse amit mondat, vagy hogy tudj beszélni. (
  • DnD5: inkább az AD&D verzióra hajaz, csak a legtipikusabb parancsoknak világosan leírt hatása van. Ha a játékos és a DM úgy akar játszani, akkor szabadon kitalálhatják, más egyszavas parancsoknak mi a hatása. Rugalmas is, szabályozott is.
    Mert a DnD5 minden lehetséges rendszerek legjobbika, ahogy Pangloss mester mondaná.

 

9CqBcS2.jpg


  • Narmor kedvelte ezt

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:29

 

4E-ben a képzett karakter kapott +5-öt a képzettségre és szint/2 jött hozzá. Ez azt jelenti, hogy egy szuper-tehetséges (+5), képzett karakter és egy teljesen átlagos, képzetlen karakter értéke között 10 pontnyi különbség van. Még egymás ellen is van esélye a képzetlennek, igaz nem sok, de belefér.

 

 

Nekem sem tetszik a skill rendszer d20-ból adódó csapongó volta. A következő kampányomban teszt jelleggel be is vezet(t)em a 2d10-et skill és ability check-ekre. (d20 marad a többire, a harc a valóságban is csapongó, legalábbis én úgy akarom láttatni.)


  • Garaboncias kedvelte ezt

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5917 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:26

 

Dehát azok! Írja is a könyv, hogy ha a DM úgy látja, vagy egy játékos felveti és a DM rábólint, akkor lehet pl. Int-ből lopakodni.

 

Nem azok. Amiket a PHB szemérmesen, a sorok között elrejtve, mintegy szőrmentén megemlít, azok nem a kanonikus rendszer oszlopos részei. Ha az lenne, akkor a karilapon a skill mellett nem is szerepelne zárójelben semmilyen tulajdonság bónusz.

 

 

Szőrszálhasogatás. :)

 

Én úgy vagyok vele, hogy azért írta így a PHB, hogy ne verje le a biztosítékot azoknál, akik a kötött képzettség-főjellemző kombóban hisznek. ;)

 

Bulldy



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:25

 

 

 

 

Mondanál néhány fantáziadús, játék közben alkalmazott, 5E spell-t ami 4E power card formában, nem leközölhető?

Én azt látom a legtöbb spell-nél, vagy simán rámennének egy generic power card-ra, ami számomra annyit jelentene, hogy átláthatóbbak lennének. Az, hogy jóformán folyamatos szövegként vannak benne a könyvben, pusztán formai különbség.

Értem, hogy a 4E power-jei nem engedtek teret a szabad mesélői elbírálásnak, de az összetettség hiányát nem fedezem fel benne. Lehet azért mert ilyen a házi csapatunk Glowfacenél és én sem vagyok valami kreatív, de nem látom kreatívabbnak a spellhasználatot játékosi oldalról, mint 4E-ben volt.

4E-ben sok féleképpen, sok féle módosítót, mozgást, mozgatást tudtak osztani azok a powerek, szerintem összetettebb harci lehetőségek voltak bennük, mint az 5E azon spelljeiben amiket használatban is látok.

 

 

 

Az 5e mágiarendszerét, illetőleg nem is azt, hanem magukat a varázslatokat nem tartom túl jónak, sztem ezek a rendszer leggyengébb pontjai, Itt is úgy érzem, hogy gyávák voltak, és biztonsági játékra mentek. ;)



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:22

Dehát azok! Írja is a könyv, hogy ha a DM úgy látja, vagy egy játékos felveti és a DM rábólint, akkor lehet pl. Int-ből lopakodni.

 

Nem azok. Amiket a PHB szemérmesen, a sorok között elrejtve, mintegy szőrmentén megemlít, azok nem a kanonikus rendszer oszlopos részei. Ha az lenne, akkor a karilapon a skill mellett nem is szerepelne zárójelben semmilyen tulajdonság bónusz.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5917 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:15

Dehát azok! Írja is a könyv, hogy ha a DM úgy látja, vagy egy játékos felveti és a DM rábólint, akkor lehet pl. Int-ből lopakodni.

 

4E-ben a képzett karakter kapott +5-öt a képzettségre és szint/2 jött hozzá. Ez azt jelenti, hogy egy szuper-tehetséges (+5), képzett karakter és egy teljesen átlagos, képzetlen karakter értéke között 10 pontnyi különbség van. Még egymás ellen is van esélye a képzetlennek, igaz nem sok, de belefér.

 

Ennél tovább csak faji, kasztból adódó és képességből származó bónuszokkal lehetett tolni.

 

A goblinom is úgy volt, hogy +4 Ügy, +5 képzetten, +1 szint feléből (lvl3), +2 fajból, +2 kasztból, ha az Aspect of the Lurking Spider volt rajta. Ez így +14 (ennél tovább már csak feat-el mehetett volna). Szemre tök jó ránézni, "látszik rajta", hogy profi benne, de biztosra nem mehet, ha rosszat dobok (1-5), akkor még egy +0-ás észlelésű ellennek is van esélye, egy mezei elf meg kb +8-ra dob (+5 képzett észlelésben, +2 faj, +1 bölcsesség (mert az erdei elf kap rá fajból +2-t, tehát ha alapból mindene 10-es, akkor a Böl 12/+1 lesz).

 

De lehet, hogy csak én vagyok számfetisiszta. :P

 

Bulldy 



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 732 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:14

 

Hangozzék bármily meglepően, a részletes szabályrendszereket és összetett taktikai harcot kedvelő emberek is lehetnek amúgy civilben nagyon kreatívak és érdekes anyagok összeállítására képesek :P

 

 

Félreértesz, nem az összetett taktikai harcot tartom a 4. kiadás gyengéjének, hanem épp az összetettség egyfajta hiányát: gyakorlatilag minden fantáziadús képességet (amit csak a fantasy toposzok alapján össze tudunk hozni) gyakorlatilag néhány alapelemre redukál le, mint ellenfelek mozgatása, sebzés és boost, de a mechanika több teljesen máshogy elképzelt képesség esetében bántóan azonos volt.

 

 

Mondanál néhány fantáziadús, játék közben alkalmazott, 5E spell-t ami 4E power card formában, nem leközölhető?

Én azt látom a legtöbb spell-nél, vagy simán rámennének egy generic power card-ra, ami számomra annyit jelentene, hogy átláthatóbbak lennének. Az, hogy jóformán folyamatos szövegként vannak benne a könyvben, pusztán formai különbség.

Értem, hogy a 4E power-jei nem engedtek teret a szabad mesélői elbírálásnak, de az összetettség hiányát nem fedezem fel benne. Lehet azért mert ilyen a házi csapatunk Glowfacenél és én sem vagyok valami kreatív, de nem látom kreatívabbnak a spellhasználatot játékosi oldalról, mint 4E-ben volt.

4E-ben sok féleképpen, sok féle módosítót, mozgást, mozgatást tudtak osztani azok a powerek, szerintem összetettebb harci lehetőségek voltak bennük, mint az 5E azon spelljeiben amiket használatban is látok.

 

 

Amit az elmúlt években az 5-ös előnyeként könyveltem el magamnak:

- A rituálé rendszer az 5-ösben jobban bejön, bár nem bántam, hogy a 4-es külön választja teljesen, igazából lehetne még mit fejleszteni a rituálékon, mert alapból szimpatikus rendszer. :-)

- Pörgősebb, egyszerűbb, kevésbé fárasztó. (Már a térképtől is egészen elszoktam...)

- Kevesebb könyv van hozzá. (1-2 kiegészítőt nem bánok, de én anno 4E-t is Vácott kizárólag PHB-val játszottam, szeretem a kiegmentes játékot. Csak ha magában a kampányban valaki visz tápos kiegeket, én se fogom kihagyni.  :P )



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:11

 

 

Ugyanígy a Savage Worlds nagy előnyeként szokták megemlíteni, hogy a mesélő 15-20 erőt ("varázslatot") kell, hogy észben tartson, nem pedig ~100 varázslatot.

 

Ezek alapján, utólag értékelve úgy tűnik, hogy az ötlet tálalása rosszabb volt, mint maga megoldás...

 

 

Nekem mondjuk pont az SW mágiarendszere volt a leggyengébb pontja, amiért nálam bukott, és nem is az egyszerűsége, hanem a túlzottan absztrakt volta miatt (amik persze összefüggnek, de nem azonosak).

Legalább önmagammal koherens vagyok. ;)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 20:01

 

Nem biztos, hogy erre pont a Forgo a legalkalmasabb milliő, de egyébként a már többször emlegetett Neverwinter pont elég árnyalt ezen a téren a maga szembenálló fakcióival. Úgy, hogy közben nemcsak megtartja az FR fantasztikumát, hanem új szintre emeli. A 4E idején az FR sokkal érdekesebb hely volt, mint előtte - és talán mint utána... :)

 

Érdekes, hogy mekkora ellentét feszül a szabályrendszer táblás-társasos jelleget erőltető változtatásai, és a mindenki által dicsért, fantáziadúsan megírt settingek és kalandok között. Mintha nem ugyanaz a csapat dolgozott volna a kettőn...

 

 

 

[off]

Itt megjegyezném, hogy a társasjátékos jelleget mindig felhozzák a 4E nagy hibájaként. Mivel sosem játszottam, így nem tudom mennyire joggal.

 

Viszont ugyanezt a dolgot pl. a Ryuutama esetén jellemzően előnyként szokták elkönyvelni, akár ugyanazok a kritikusok is. Mennyire menő, hogy a mesélőnek elég fél tucat hatást észben tartani, könnyebb a kezdőknek, jópofa, hogy fel van osztva a csatatér, stb.

 

Ugyanígy a Savage Worlds nagy előnyeként szokták megemlíteni, hogy a mesélő 15-20 erőt ("varázslatot") kell, hogy észben tartson, nem pedig ~100 varázslatot.

 

Ezek alapján, utólag értékelve úgy tűnik, hogy az ötlet tálalása rosszabb volt, mint maga megoldás...



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 19:58

 

Viszont 4E-ben össze tudtál hozni tisztes képzettség értéket, ha te képzett voltál benne és jó volt a főtulajdonságod. Azért meg volt annak a feelingje, mikor a 3. szintű goblin vándorral benyögtem, hogy akkor +16-ra (vagy valami ilyesmire) dobom a lopakodást. (A +10 már igen jó volt, egy átlagos képzetlen karakternek volt úgy +3.)Ami 5E-ben van, az annyira nekem nem jön be, kicsit súlytalannak érzem a képzettségeket.

 

A skill challenge tényleg hülyeség, nem véletlenül maradt ki az 5E-ből. ;)

 

Bulldy

 

Sztem az 5e-nek bátrabban kellett volna továbbmennie azon az úton, hogy a skillek teljesen elszakadjanak a fix tulajdonságoktól és szabadon (DM és JK hatáskörben egyaránt) kombinálhatók legyenek egymással. 

Viszont nem tartom hátránynak, hogy legtöbbször 20-on belüli értékekkel kalkulálhatunk mind DC-k, mind skill-ek értékei tekintetében.

 

A skill challenge mögött húzódó elképzelést érteni vélem, de a megvalósítás teljes vakvágány volt.


Módosította turin: 2017.04.12, 20:00


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5917 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 19:39

A 4E képzettség-rendszerében az volt a jó, hogy pont annyira általános volt, mint az 5E képzettség listája (pontosabban az 5E-é olyan mint a 4E-é :gyagya:) és erősen támogatta azt, hogy a játékos találja föl magát, hogy egy-egy képzettséggel szerinte mit és miért tud megcsinálni. A szabálykönyvekből ez nem nagyon jött át, de pont a 4E Hősök Hajnala játékokon jött ki jól, hogy rádobtak a partira egy nem-harci eseményt/találkozót, nem mondták, hogy milyen képzettségre mennyi nehézségre kell dobni, hanem a játékosok fantáziájára bízták, illetve a mesélő józan ítélőképességére. Konkrétumokra sajnos nem emlékszem, de volt egy olyan, hogy valami sziklaesőbe kerültünk a hajóval és el kellett hárítani, ki kellett kerülni a nagyobb köveket. Erre voltak olyan szimplák, hogy valaki kormányzott talán ügyességből, valaki navigálta észleléssel, a varázsló észlelés + magic missile kombóval porította a kisebb köveket. Sőt, a tündér JK egyszer a faji-találkozásonkénti lebegtető tündérporral kapott el egy nagyobb darabot.

 

Nyilván ez merev mesélővel nem működik, de azzal a KéM vagy az 5E sem.

 

Viszont 4E-ben össze tudtál hozni tisztes képzettség értéket, ha te képzett voltál benne és jó volt a főtulajdonságod. Azért meg volt annak a feelingje, mikor a 3. szintű goblin vándorral benyögtem, hogy akkor +16-ra (vagy valami ilyesmire) dobom a lopakodást. (A +10 már igen jó volt, egy átlagos képzetlen karakternek volt úgy +3.)Ami 5E-ben van, az annyira nekem nem jön be, kicsit súlytalannak érzem a képzettségeket.

 

A skill challenge tényleg hülyeség, nem véletlenül maradt ki az 5E-ből. ;)

 

Bulldy



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 19:24

a skill rendszere meg van annyira szabad, lehetőségeket nyújtó mint az 5-é.

 

 

A skill challenge a közölt formában egy rakás szar. Nem csoda, hogy azonnal heggeszteni próbálták, de nem sok sikerrel. 

Az 5e sem vitte túlzásba a skillekre épülő alrendszerek kifejlesztését (fájó hiánynak tartom a beígért modularitás hiányát, ami kb. ezt a célt kellett volna, hogy szolgálja), de az alapmechanikája egy erős alapot ad arra, amiből aztán legalább házilag tudok jófajta, és egymással koherens alrendszereket fejleszteni különböző harcon kívüli funkciókra.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3155 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 19:20

Hangozzék bármily meglepően, a részletes szabályrendszereket és összetett taktikai harcot kedvelő emberek is lehetnek amúgy civilben nagyon kreatívak és érdekes anyagok összeállítására képesek :P

 

 

Félreértesz, nem az összetett taktikai harcot tartom a 4. kiadás gyengéjének, hanem épp az összetettség egyfajta hiányát: gyakorlatilag minden fantáziadús képességet (amit csak a fantasy toposzok alapján össze tudunk hozni) gyakorlatilag néhány alapelemre redukál le, mint ellenfelek mozgatása, sebzés és boost, de a mechanika több teljesen máshogy elképzelt képesség esetében bántóan azonos volt.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1347 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 18:47

Hangozzék bármily meglepően, a részletes szabályrendszereket és összetett taktikai harcot kedvelő emberek is lehetnek amúgy civilben nagyon kreatívak és érdekes anyagok összeállítására képesek :P


  • Callinicus kedvelte ezt

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 732 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.04.12, 18:24

 

Nem biztos, hogy erre pont a Forgo a legalkalmasabb milliő, de egyébként a már többször emlegetett Neverwinter pont elég árnyalt ezen a téren a maga szembenálló fakcióival. Úgy, hogy közben nemcsak megtartja az FR fantasztikumát, hanem új szintre emeli. A 4E idején az FR sokkal érdekesebb hely volt, mint előtte - és talán mint utána... :)

 

Érdekes, hogy mekkora ellentét feszül a szabályrendszer táblás-társasos jelleget erőltető változtatásai, és a mindenki által dicsért, fantáziadúsan megírt settingek és kalandok között. Mintha nem ugyanaz a csapat dolgozott volna a kettőn...

 

 

Én oda vagyok meg vissza a 4E harcrenszeréért, (5-ös nekem visszalépés volt ilyen szempontból, de tudom ezzel kissebségben vagyok) a skill rendszere meg van annyira szabad, lehetőségeket nyújtó mint az 5-é. Harcon kívül nem sokat szólt bele a dolgokba az a 4 oldal harci statisztika, és kötött négyzetrácsos taktikai társasjáték. 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]