Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6779 hozzászólás érkezett eddig

Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 18:30

Engem inkább az olyan további kérdések felmerülése aggasztana, hogy ha egy 2 négyzet x 1 négyzet méretű lény a varázsló négyzetére "merőlegesen" helyezkedik el, azaz a testének a keskenyebb része van kitéve a tűzgolyónak, akkor is az egész testét éri az effect, vagy a testének az eleje fedezéket nyújt a hátuljának? Szerintem az ilyenek miatt dönthettek úgy, hogy egy varázslat egy célpontra mindig csak egyszer sebez.

 

Van 2x1-es lény? 5E-ben nem úgy van, hogy mindenki "négyzetes", a large automatikusan 2x2-es (egy ló is), aztán 4x4, stb, függetlenül a lény alakjától?
 



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 17:26

A másik (kevésbé szimulacionista) részéről a spektrumnak meg ott van a Black Hack, ami teljesen elveti a battlegridet, a területre ható varázslatok meg egyszerűen random számú célpontra hatnak. Ezt nyilván érdemes nem mindig kézpénznek venni, pl. ha valaki bedurrant egy tűzlabdát egy egynégyzetméteres helyiségbe, akkor nem dobálgatnék, mindenki megkapja a sebzést aki bent van. A felvetett paradoxont (a nagyobb dolgok nagyobb felületen vannak kitéve a tűznek, mégis ugyanannyit sebződnek) persze nem szünteti meg, de kevésbé feltűnő, mert nincs az a disszonancia, hogy valamit nagyon absztraktan kezel a rendszer (hp), valamit meg próbál részletesen szimulálni (harcoló felek elhelyezkedése a térben).

 

Btw. amit Bulldy korábban írt arról, hogy a nagyobb lénynek ugyanaz kisebb sebzésnek számít annyiból jogos a tűzgolyó esetében, hogy az égés súlyosságát nagyrészt az érintett testfelület százalékos aránya adja meg, szóval igen, míg egy tenyérnyi égés komoly gond egy embernek, egy nagyobb lénynek az kb. a hozzáért a cigicsikkhez kategória is lehet (persze számít az égés mélysége is... de azt már tényleg szadomazochistának érezném DnD-ben szimulálni). Más hatásoknál már nehezebb ezt a logikát használni, mert akkor tényleg egy hosszúkardnak is illene kisebbet sebeznie az adott lényen. Bár a nagy dolgoknak általában sok a hp-ja, szóval...

 

Amúgy az, hogy a nagy dolgok nem dobhatnak sebzésfelezésre nekem jó kompromisszumos megoldásnak tűnik. JK-k szerintem ritkák ekkora méretben, ha meg a mesélőt nem zavarja, még kevesebbet is kell dobálgatnia. Engem inkább az olyan további kérdések felmerülése aggasztana, hogy ha egy 2 négyzet x 1 négyzet méretű lény a varázsló négyzetére "merőlegesen" helyezkedik el, azaz a testének a keskenyebb része van kitéve a tűzgolyónak, akkor is az egész testét éri az effect, vagy a testének az eleje fedezéket nyújt a hátuljának? Szerintem az ilyenek miatt dönthettek úgy, hogy egy varázslat egy célpontra mindig csak egyszer sebez.



Avangion

Avangion

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 401 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 16:48

Érdekes a felvetés, emlékeim szerint a D&D egyik korábbi verziója sem nagyon foglalkozott ezzel. Valószínűleg azért, mert az egész HP rendszeres sebződés olyan szinten absztrakt, hogy nem látták értelmét.

 

Ha nagyon magyarázni akarjuk, valahogy rá lehet húzni, hogy a HP sérülés eleve nem feleltethető meg direkt sérülésnek (ezért nem hal bele egy kardszúrásba egy magasabb szintű karakter, hiába dobunk maxot a kockán), részben a harci tapasztalat, védekezőképesség, stb mutatója. Mondjuk területre ható varázslatok esetén eléggé sérül ez az érvelés is, hogy pont a terület közepén engem nem talált telibe a tűzgolyó.

 

Hozzáteszem, hogy a D&D5E-t olyan szinten (számomra túl)egyszerűsítették, hogy ezt biztosan nem kezelné a rendszer akkor sem, ha korábbi kiadásokban lett volna ilyen szabály.

 

OFF:

 

Talán a Sawage Worlds (amitől én lábrázást kapok) az egyetlen, ami nem annyira komplikált, de ezeknek az univerzaitása ott bosszulja meg magát, hogy a motor használata nem vészes, de pl a karakteralkotás az rémisztően hosszú. Persze van bennük minden, a lótenyesztés rejtelmeitől a címertanon át minden, ami nem létszükséglete a kalandozásnak, de van akinek ez kell

 

Nem szeretem a SaWo-t különösebben, de az első karakterem megalkotása (aki ráadásul varázsolt, alakot váltott) beletelt vagy 15-20 percbe. Rémisztően hosszú.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 10:59

Orastes-el, Marvin-al nem érdemes foglalkozni, nem konstruktívak.

Dronner, érdekes lehet neked a Grim & Gritty D20 (https://dungeons.fandom.com/wiki/Grim-N-Gritty_(3.5e_Sourcebook)).

Ez ugyan 3.5 és a nagyobb méretű lények emlékeim szerint itt sem sebződnek többet, ha nagyobb területen állnak egy sebző forrásban, viszont törekszik a szimulációra. Ebbe szerintem belefér, amit mondasz.

Meg lehet, hogy van 5. kiadásos verziója, annyira nem követem, mert a partinkból csak engem érdekel az ilyesmi, sosem találnék rá játékosokat. (Ahogy E6-ra sem...) :(

Orastes, nem értem, hogy ha nem tudsz vagy akarsz segíteni, akkor minek kommentelsz. Persze, a D&D nem fizika tankönyv, de az a legjobb ebben a játékban, főleg az 5E-ben, hogy a magad ízére tudod formálni. A fórum meg arra van, hogy az ilyesmit is megvitassuk, körbejárjuk.

A Savage Worlds -ben a 'savage' még mindig 'v'-vel írandó. De ez már apróság.


Bulldy

Módosította Bulldy: Ma, 11:03


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 10:55

Dronner, ha már felvezetsz és számonkérsz logikai bakiktól hemzsegő "hibákat" a D&D-n, amiben sárkányok vannak és mágia, majd a realitásra hivatkozol, akkor ne csodálkozz, ha hülyének néznek. :aboci: :fejsimi:

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 09:59

Orastes:

(OFF)

Van akinek az rpg "valóság-szimulátor" csak azt nem tudom, hogy akkor miért D&D-vel ül le játszani az illető? 

 

Kérdezni azért még lehet, vagy feltettél valahova egy frankót-megmondó táblázatot, hogy ki mivel játszhat és mit kérdezhet meg másoktól? Csak, hogy tudjam, mit engedsz meg másoknak anélkül, hogy kioktatnád őket.... Érdekes, hogy egyesek képesek rendesen válaszolni, másoknak meg sajnos megáll a tudományuk az észosztásban...(/OFF)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 08:32

Van akinek az rpg "valóság-szimulátor" csak azt nem tudom, hogy akkor miért D&D-vel ül le játszani az illető? :he:

Vannak rendkívül agyonbonyolított univerzális(nak kikiáltott) rendszerek (GURPS, Dangerous Journeys) amikkel lehet ugyan bohóckodni, de pl nem igazán alkalmasak olyan műfajra, mint a D&D.
Talán a Sawage Worlds (amitől én lábrázást kapok) az egyetlen, ami nem annyira komplikált, de ezeknek az univerzaitása ott bosszulja meg magát, hogy a motor használata nem vészes, de pl a karakteralkotás az rémisztően hosszú. Persze van bennük minden, a lótenyesztés rejtelmeitől a címertanon át minden, ami nem létszükséglete a kalandozásnak, de van akinek ez kell
[Tudom, lefutottuk párszor ezt a kört :troll: ]

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 585 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Ma, 00:44

De 5E-ben a kisebb lények kardja is ugyanannyit sebez, mint a nagyoké

 

Vannak olyan lények, lásd minotaurusz, amik legalábbis a sebzés alapján, giant fegyvert használna (2d12, nem sima 1d12)

 

Szóval csak mint egzakt koncepció hiányzik a dolog, gyakorlatban viszont használja az 5e is az ötletet.

 

A poszt maradékával egyetértek, sokkal egyszerűbb mint számolni ezzel. Ugyanígy a páncél sebez extrán ha meggyulladna/felhevülne a tűzlabdától, nem okoz a sebzésen kívül más hatást közvetlenül stb.

 

Itt csak azt tudom ismételni amit már mondtam párszor. Ahogyan a kalapácsot sem érdemes csavarhúzónak használni, úgy nem érdemes a DnD-n a valóság szimulációját keresni. Nem arra találták ki, és az 5e még az "univerzális rendszer" jellegű áradozások (amikkel én mondjuk nem értek egyet) se kiáltották ki szimulátornak.

 

Nem meglepő módon, nem is képes az ilyen igényeket kielégíteni. De tulajdonképpen nem is akarta soha sem.



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1786 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 21:35

Ha megnézed a D&D szabályait, akkor azt fogod látni, hogy a méret cseppet sem kovetkezetes. Inkább csak kozmetikai szerepe van. Még a 3.5Eben is kb +1/-1 módosítót ad, meg lopakodásra +4/-4. Ha megnézed, hogy a valóságban a profi boxban mekkora méretkulonbségnél van már másik kategória, akkor elég hamar kiderul, hogy egy "csak large" méretu ellenfél ellen is esélytelen lenne egy emberi méretu személy. Nem csak kozelharcban, de valószínuleg még lofegyverrel is. Ha ilyen kovetkezetes lenne a rendszer, akkor szerintem tok jó lenne belevenni, hogy nagyobb részét veszi fel a sebzésnek, mint egy ember. Cserébe az életereje is mondjuk az emberi 10-20szorosa lenne. Gondolj bele, hogy egy 4x4-es Ancient dragon mondjuk 16x sebzodne a rádobott tuzgolyótól.

 

De ugye ez a fajta realitás (szándékosan) hiányzik a rendszerbol, mert nagyon sok faramuci helyzetet eredményezne. Ugyanígy nem reális, hogy minden méreg pontosan egy adag, és nincs kulonbség, hogy kit utsz meg, egy embert vagy egy óriást. Nem kell tobb Invisibility varázslat egy óriásra, de még a Fly-ból is elég egy. (A teleportoknál van némi méretezés, legalábbis a 3.5Eben volt.) De 5E-ben a kisebb lények kardja is ugyanannyit sebez, mint a nagyoké, sot lehet hátbaszúrni (Sneak Attack) zselékockát kétszáz méterrol, mert tuti van gyenge pontja.

 

Szóval értjuk, hogy miért nem tartod reálisnak, de valószínuleg tobbet rontana a rendszeren, mint amennyit javítana. És ezzel konnyu számolni.



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 15:35

Továbbra sem a törpe vs. ogre méretkülönbségről van szó, de whatever. Lehet pörögni azon is, csak úgy l'art pour l'art. De én hibáztam, elismerem.

#minekmentoda



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 14:23

Az ad&d-kben is nagyon nyál szabály volt a méretfüggő sebzés > a legtöbb martial-like fegyó többet sebzett a nagy szörnyeken és csak néhány főleg papi/varázslói kevesebbet. Ha egyszer mesélek ebben a rendszerben (New School Revial:)) ezt biztos kukázom belőle.

 

Egy kétkezes kardal szerencsével egy ütéssel agyonvertél egy ogrét, 20 nélkül.  :bezzeg:



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 12:52

Szerepjátékban -pláne varázslatoknál- realitást keresni szerintem nettó hülyeség.
A tűzlabda egy nagyon ikonikus varázslat a D&D-ben és alapesetben is nagy táp, hiszen tömegeket lehet vele elkaszálni Van lehetőség olyanra, hogy kétszer lő el egy körben, vagy turbózd a sebzését, szerintem az is elég tápos.

Módosította Orastes: Tegnap, 12:54


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 09:57

Látjuk az értelmét, de a D&D szándékosan kerüli az ilyesmit. Nem az a cél, hogy egy-egy varázslatot használva lehessen duplázva-triplázva-sokszorozva sebezni, mert reális, hanem az, hogy a rendszer játékossága meg legyen. Ennek a legfőbb jellemzője az, hogy a legtöbb sebzésforrás körönként egyszer sebez.

Ez ugyan az az elv, hogy a legtöbb varázslatba ha belerántasz valakit, nem sebződik, mert az kényszerített mozgás volt. Ennek sincs sok logikai értelme, pusztán annyi, hogy ne lehessen túlhasználni egy varázslatot.

Megértem, ha ez nem tetszik, mert valóban szembe megy a józan paraszti ésszel. Azonban más játékokban is találkoztam ezzel, csak ott úgy írták, hogy JK ellen így használni nem etikus (mert instant öli vagy megnyomorítja a JK-t). Akkor már legyen a D&D megoldása, ahol sem a JK-k, sem az NJK-k nem tudnak visszaélni a varázslat hatásával.

Bulldy

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 20:53

Nem azért sebződik kétszer, mert mindkét "kockáján" sebző hatás van, hanem mert két varázslat hatósugarában van benne. Így járt. A kockázás csak egy "szükséges rossz" absztrakció. A józan ész dönt.

Ezért kérdeztem. Nekem a józan ész azt mondja, hogy ez hülyeség így.
 

Vajon, ha egy félszerzetet talál el egy tuzgolyó, akkor kevesebbet sebzodik, mert kisebb a felulete amin a hőt fel tudná venni, vagy tobbet, mert kisebb a tomege tehát hamarabb átsul? :)

Most sarkítasz, de a kérdésben nagyságrendilag nagyobb lényről volt szó.
Ha az egyik lábaddal belelépsz egy rozsdás szögbe, a másikkal meg nem, gondolom, ugyanannyira fáj, mintha mindkettővel beleléptél voilna. 
 
Ok, nem látjátok értelmét a dolognak, de nekem is maradt az álláspontom, hogy ez így hülyeség.

Módosította Dronner: 2020.04.01, 20:55


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1786 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 20:24

Vajon, ha egy félszerzetet talál el egy tuzgolyó, akkor kevesebbet sebzodik, mert kisebb a felulete amin a hőt fel tudná venni, vagy tobbet, mert kisebb a tomege tehát hamarabb átsul? :)



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 590 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 11:50

Nem azért sebződik kétszer, mert mindkét "kockáján" sebző hatás van, hanem mert két varázslat hatósugarában van benne. Így járt. A kockázás csak egy "szükséges rossz" absztrakció. A józan ész dönt.

 



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 09:30

Nem úgy értettem.

 

Nézzük négyzetrácson! Egy lény két négyzetrácsot elfoglal. Ha a két négyzetrácson egy-egy HoH van (ott végződik), akkor 2x sérül, ha egy HoH van azon a két négyzetrácson, akkor 1x. Mindkét esetben ha nem egy lény van a mezőkön, hanem 1-1, akkor mindkét lény 1x sérül, mert mindkét esetben csak 1 HoH hat az adott négyzeten, nincs átfedés.

 

Grafikusan:

:nagyereide:  :nagyereide:  ill.  :tex:  :nagyereide:

:nagyereide: =HoH1

:tex: =HoH2

Ha a két mezőn ugyanaz a lény van, az első esetben 1x sérül, a másodikban 2x.

Ha a két mezőn nem egy lény van, hanem 1-1, mindkettő 1x sérül.

 

Így már érthető? Nem egymásra, egymás mellé rakom a területsebzést, a kérdés az volt, hogy ha egy lény mindkét mezőt elfoglalja, akkor a  :nagyereide:  :nagyereide:  esetben miért nem sérül 2x, a két mező miatt. Értem, hogy betű szerint csak egyszer sérül, mert egy varázslat, de a második esetben 2x sérül, és való hatásában nem különbözik a kettő.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 09:00

Ha egy területen két sebzésforrás van, akkor sebződni kétszer fog bárki.

 

Ha négyzetrácson nézed, a HoH négy négyzetet fog le, aki ebben benne van, akár egy, akár több négyzetnyit, azt megtámadják a csápok, tehát sebződik.

 

Szerintem nem tudsz két HoH-ot tenni egymásra, mert az első HoH területén már fel van szakítva a síkok szövedéke. Viszont azt is el tudom fogadni, hogy valaki enged kettő vagy több HoH-ot ugyanarra a területre, akkor az kettő vagy több sebzésforrás, ezzel megegyező számú mentőt kell dobni és ennyi sebzést is kell elkönyvelni.

 

A HoH esetében érdekesség, hogy akit teljesen beborít, az vak is, szóval ha nem túl okos, akkor lehet, hogy ki sem sétál a varázslat hatóköréből.

 

Bulldy



T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 590 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 08:48

Ha két gránátot vágsz oda, kétszer fog fájni. Mi ebben a furcsa?



Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5625 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.01, 07:37

 

Sziasztok!

Ha van egy területre ható varázslat (pl. fireball) és a hatóterületen van egy lény, ami tudomisén, 2 mezőnyi (10 ft) helyet foglal el akkor is csak egyszer sebződik, vagy minden mező után kap nálatok sebzést?

 

A varázslat leírása alapján ugyan csak 1x kellene (mert aszerint minden területen tartózkodó teremtmény x-et sérül), de logikus nekem az lenne, ha a (szignifikánsan) nagyobb lények többet kapnának (vagy nem felezhetnek mentővel), mert nagyobb felületen kapják az áldást. Hogy látjátok ti ezt?

 

Simán egyszer sebződik. Nagy logikát emögött nem kell keresni, egy lény egyszer számít mérettől függetlenül. Ha meg szeretném magyarázni, hogy miért, akkor azért, mert a nagyobb lénynek ugyanaz a mennyiség kevesebb, mint egy embernek.  :gyagya:  :gyagya:  :gyagya:

 

Bulldy

 

Hja, az írott szabály szerint ez van, tudom.

 

A dolog akkor lesz vicces, ha van két egymás melletti mező, amin van sebzésforrás. Ha egy forrás van, egyszer sebződik, ha kettő, kétszer. Pl. két Hunger of Hadar egymás mellett.  :he:




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]