Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6184 hozzászólás érkezett eddig

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.24, 05:41

Főleg Fluff és 5e alá történő mesélés/játéktechnika van benne, klasszikus Crunch nem túl sok. Kasztok nincsenek, fajokból crunchy annyi, amennyi a linkelt unearthed arcanában. Ami még szignifikánsabb crunch, az a sárkányjelek, alapkoncepció szintjén az eddigi szerintem legjobb megvalósítása (3.5-öt is beleértve): minden egyes sárkányjel egy-egy variáns fajnak szánmít az adott faj tagjai között, (részben) eltérő statokkal, képességekkel.
Amúgy hangulatos darab, de ha valakinek aktívan a fejében van a teljes 3.5-ös Eberron kiadványcsomag, akkor sok meglepőt és újat nem fog találni. De 5e alatti játékhoz egy hangulatos és ügyes kiadványnak tűnik.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.23, 22:02

 

Megjelent Eberron 5e-re:
https://www.dmsguild.com/m/product/247882

Felkészül Ravnica.

 

 

ha valaki megvette , megírhatná, hogy mik kerültek bele kasztokhoz (: 

 

fajok gondolom egy-az-egybe a ma kiadott Races of Eberron szösszenettel azonossak

 

http://dnd.wizards.com/articles/unearthed-arcana/races-eberron

 

 

A linkelt oldalon a full-size preview tartalmaz egy tartalomjegyzéket is, ez alapján nincsenek új kasztok, csak új hátterek az új fajok mellé. De lehet, hogy csak rossz helyen kerestem őket. :)



Kaloz

Kaloz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1007 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.23, 20:25

Eddig akkor csak a korábbi kiadások szabályai szerint játszottak Eberronon, vagy volt 5e is, csak nem voltak hozzá olyan specializációk, mint a korábbiakhoz? Meg Magyarországon milyen kiadás szerint szoktak játszani találkozón például? Már ha van ilyen.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.23, 20:21

Megjelent Eberron 5e-re:
https://www.dmsguild.com/m/product/247882

Felkészül Ravnica.

 

 

ha valaki megvette , megírhatná, hogy mik kerültek bele kasztokhoz (: 

 

fajok gondolom egy-az-egybe a ma kiadott Races of Eberron szösszenettel azonossak

 

http://dnd.wizards.com/articles/unearthed-arcana/races-eberron



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.23, 18:13

Megjelent Eberron 5e-re:
https://www.dmsguild.com/m/product/247882

Felkészül Ravnica.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.16, 06:15

Köszi az eddigieket, újabb kérdés jönne. 

 

Bladesinger wizard alkaszt.... képessége a Bladesong, ami többek között +10 feet mozgást ad a karakternek az időtartama alatt.

Ha ezalatt elnyomok egy Haste spell-t, ami duplázza a mozgásomat, akkor az 80 feet lesz, vagy csak az erősebb effekt érvényesül, és "csak" 60 feet marad?

DnD5-ben nincs hatáshalmozódás tiltás. Egy értéket sokminden is javíthat. Csak ugyanolyan forrásból nem lehet kétszer megkapni az előnyt (mondjuk, 2 shield of faith varázslat AC bónusza nem adódik össze; de egy shied of faith és egy Shield varázslat már igen).

 

Hogy előbb szorzol és aztán összeadsz-e vagy fordíva, arra hirtelen nem ugrik be konkrét szabály, bár lehet, hogy van. Esetleg lehet ragaszkodni a hatások aktivizálásának sorrendjéhez (ha a haste korábban rajta volt, akkor először duplázol). Vagy saját szabályt hozni (pl. mindig a szorzás-osztás először; vagy fordítva, mindig a szorzás-osztás utoljára).



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.07.11, 22:00

Köszi az eddigieket, újabb kérdés jönne. 

 

Bladesinger wizard alkaszt.... képessége a Bladesong, ami többek között +10 feet mozgást ad a karakternek az időtartama alatt.

Ha ezalatt elnyomok egy Haste spell-t, ami duplázza a mozgásomat, akkor az 80 feet lesz, vagy csak az erősebb effekt érvényesül, és "csak" 60 feet marad?

 

Én simán precedencia szerint oldanám meg.

30 mozgás *2 = 60 mozgás

60 mozgás +10 mozgás = 70 mozgás

 

(Mármint úgy értem, először az összes szorzást végezném el, utána az összes összeadást. Érdemes nem csak itt, hanem az összes számításnál konzekvensen számolni, gyorsabbá teszi a játékot, meg kevesebb memóriát fogyaszt.)


Módosította kukac: 2018.07.11, 22:02


Hawkmoon

Hawkmoon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 59 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.11, 21:55

Köszi az eddigieket, újabb kérdés jönne. 

 

Bladesinger wizard alkaszt.... képessége a Bladesong, ami többek között +10 feet mozgást ad a karakternek az időtartama alatt.

Ha ezalatt elnyomok egy Haste spell-t, ami duplázza a mozgásomat, akkor az 80 feet lesz, vagy csak az erősebb effekt érvényesül, és "csak" 60 feet marad?



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.03, 13:29

Hát, az biztos,hogy hatékonyabb valami távolsági támadással egybekötni.. persze kívételek vannak, de sok közelharcra korlátozott ellenfél (bestiák, együgyű ogrék bunkósbottal, stb) a 60 lábat csak úgy tudja megtenni,ha az akciókát is Dash-ra költi, és akkor már nem támad.. szval elteleportálok bónusz akcióként kellően messze, akcióval távolsági támadás.. ellenfél jön utánam, mellém ér, de támadni nincs ideje,szóval újra én jövök, teleport el, fogócskázunk tovább.. hasznos varázslat megfelelő ellenfelek ellen a megfelelő helyeken.. tényleg mint a Blink, csak ott asszem random,hogy hova érkezel..

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.03, 08:07

Aha, igen.

 

Amúgy Hawkmoon utolsó előtti sora tapint rá a lényegre: mivel DnD 5-ben körönként változatlan kezdeményezési sorrend van (főszabály szerint), hiába pattansz oda valakihez miután cselekedett, a következő körben megint előtted fog jönni, és bánthat téged. Azért lehet trükközni a varázslattal, jól hangzik ez!
Kicsit a Blinkhez hasonló, eltűnős-feltűnős.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 685 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.03, 05:38

Jól gondolod. 10 körig így elteleportálhatsz, ha nem varázsolsz közben más koncentráció-igényes varázslatot vagy kapsz be egy nagy pofont,ami után elvéted a Con mentőt...

Hawkmoon

Hawkmoon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 59 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.03, 01:11

Halihó Mindenki

 

Gyors kérdésem lenne az 5E-vel kapcsolatban. Lehet, én értelmezem rosszul (sőt, szinte biztos), de hogy is van ez?

 

Far Step spell, 5. szint. Az időtartam alatt, amikor az én köröm van, akkor bonus action-ból tudok teleportálgatni 60 lábon belülre, amit látok. 

Amikor az én köröm van, ugyebár (kezdeményező szerinti). Namost.... ezek szerint megtehetem azt, hogy pl. megy a kör, én vagyok mondjuk 12-nél, épp harcolok valakivel, ráhúzok attack action-el, majd odateleportálok valaki máshoz bonus action-ból, anélkül, hogy az előző visszatámadott volna? És ha az új célpont már cselekedett az adott körben, ő sem fog már tudni rám támadni? 

Mondjuk, az új körben valszeg fog tudni, hiszen jó eséllyel gyorsabb nálam, azért volt hamarabb.... hmm.

Hacsak nincs elfoglalva mással. Na, mindegy.... jól gondolom, hogy ez működhet?

 

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1588 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.27, 19:55

Megint nem lesz befejezve a HH kaland elemezgetés? :-(

 

Már elkezdtem írni, csak hosszú a fejezet :P


  • Glowface kedvelte ezt

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.27, 08:10

Megint nem lesz befejezve a HH kaland elemezgetés? :-(



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.20, 06:11

Árnyak a régmúltból kritikánk folytatódik!

Részlegesen egyetértek a kritikus úrral. Amivel nem:
- a lineáris funnel (tube?) szerintem helyénvaló volt. Gyors bevezető jelenetet akartunk, sok agyalás nélkül, nem komoly játékidőt erre a kis vignette-re költeni.

 - a jelenet célja ugye annyi volt, hogy a játékosok lássák, hogy szabadul el a Nagy Gonosz micsoda. Kétségtelenül az is működik, ha csak mondják nekik, de eljátszani mindent jobb. Illetve (hetedleges szempont), hogy a játékosok ne akarják később nagyon kutatni, hogy mi szabadította el a Nagy Gonosz micsodát: egyszerű kispolgári gyarlóság.
- a végén a belekényszerítés talán nem szép, de azért ekkora sokkot nem kéne okoznia, gyors elintézése a dolgoknak. Szerintem amúgy a tisztan meta motiváció sem lett volna szép (=aki elhozza, az majd a valódi játékos karakterére kap +1 támadást, vagy inspirációt, vagy akármit). Jó, talán tényleg lehetett volna ügyesebben.

Amiért tényleg kár:
- asszem Chomytól hallottam panaszként, hogy fel kellett volna használnunk a balfékeket később a kalandban. Felrűnni a lidércek között, vagy ügynökként valahogy, vagy valami. Ez kihagyott kitűnő lehetőség, valid pont.
Így most kicsit izolált a jelenet, nincs szerves kötése a kalandhoz. Legalább az aggódó özvegyek feltünhettek volna.


  • Ratface kedvelte ezt

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.19, 20:40

Ahoy!

Lőporos fegyverekkel mik a tapasztalataitok a rendszerben? 

 

Arcane Artillery nevű kiegészítőt találtam ilyen témában. Ezt próbáltátok már?

https://drive.google.com/drive/folders/0BwRBp4t9A8LbWTR4Rk9rdEF2NGM



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1588 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.18, 00:34

Árnyak a régmúltból kritikánk folytatódik!

 

 

0. Nyitány

 

A játék a Leszámoláshoz hasonlóan egy 0. fejezettel kezdődik, ahol a játékosok a saját karaktereik helyett készen kapott NPC-k bőrébe bújnak. A Leszámolással ellentétben azonban itt nem isteneket, hanem közönséges 0. szintű senkiket alakítanak, a legszebb DCC-s funnel tradíciók szerint.

 

Szintén nagy különbség a Leszámoláshoz képest, hogy ez a része a modulnak kifejezetten rossz.

 

A DCC funnelek szépségét az adja, hogy a 0. szintű senkijeid ugyan abban a pillanatban meghalnak, hogy valaki csúnyán néz rájuk, de játékosként megvannak a lehetőségeid arra, hogy elkerüld a rázósabb konfrontációkat, illetve némi előrelátás és józan ész használatával minimalizáld a szerencse szerepét a karaktereid sorsának alakulásában. Itt egyikre sincs igazán lehetőséged: a bevezető lineárisan sorakozó szobák egymásutánjából áll, aminek a végén legalább egy karakter menthetetlenül bele lesz kényszerítve abba, hogy totális hülyeséget csináljon (amivel közvetetten mindenki más karakterét is halálra ítéli).

 

Nehéz eldöntenem, mi a legrosszabb ebben a kalandrészben: az, hogy teljesen önkényesen belekényszeríti a játékosokat a hülyeségbe? Az, hogy a játékosok tényleges karakterei számára semmilyen relevanciával nem bír? (A Leszámolás hasonló jelenete – túl azon, hogy vázlatosan bemutatta a JK-k által meglátogatható helyszíneket és a maga freeform rendszerével mechanikailag érdekes ritmusváltást jelentett a D&D-hez képest – legalább egy egyszer használatos bónuszt adott a legjobban teljesítő játékosnak.) Vagy az, hogy még a történetben elfoglalt szerepét sem tölti be – a játékosok semmivel sem tudnak meg többet annál, mint amit a következő jelenetben elmondanak nekik?

 

Az eddig elhangzottak alapján úgy tűnhet, hogy utálom ezt a jelenetet. Valójában… nem igazán? A fél óra relatíve gyorsan elmegy, játékosi szemmel a gyengeségek kevésbé nyilvánvalóak („jó, persze, eddig egy tökegyenes csőben mentünk előre, de bármelyik pillanatban történhet valami… huh, már vége is?”), és a kikényszerített karakterhalál is csak annyit jelent, hogy innentől a saját karaktereinket irányíthatjuk, ami miatt relatíve nehéz bánkódni. A jelenet nem dühítő, hanem megdöbbentő: a modul hét (!) írót listáz, akik közül többen évtizedekre rúgó mesélői tapasztalattal bírnak, ráadásul előzetesen le is lett tesztelve – ennek ellenére senkinek sem jutott eszébe, hogy egy olyan esetben, amikor a kaland léte azon áll vagy bukik, hogy egy adott szereplő hajlandó-e hülyeséget csinálni, nem az a legcélravezetőbb megoldás, hogy a játékosoknak adjuk a szereplő irányítását és belekényszerítjük abba, hogy hülyeséget csináljon, hanem az, hogy az egész jelenetet a háttér részeként kezeljük és a játékosokat kész helyzet elé állítjuk? Pláne annak fényében, hogy a történet teljesen élvezhető és értelmezhető a jelenet nélkül is?

 

Én értem, hogy itt arra gondolt a költő, hogy a 0. szintű polgárok törékenysége még jobban kiemeli a 10. szintű JK-k legendás státuszát, de tényleg megért ez annyit, hogy egy történetmesélési és kalandírási szempontból ennyire kevéssé elegáns megoldással kelljen beleerőszakolni a modulba?

 

Mindez különösen annak a fényében érthetetlen, hogy mennyire triviálisan javítható a jelenet: csak be kellett volna lengetni a játékosok orra előtt, hogy aki a legtöbb aranyat harácsolja össze ebben a kalandrészben, az kap valami egyszer használatos bónuszt. Bumm, máris megvan a motiváció arra, hogy a gyanúsan becsapdázott/elátkozott/stb. külsejű gyémántot tapizzuk.

 


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.06.18, 00:35

  • GothPunk kedvelte ezt

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 656 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.16, 12:17

Humble RPG Bundle: 5E Dungeons, Hordes & Horrors by Frog God & Friends

 

Jó mazsolázást! :virag:

A Blood Vaults of Sister Alkava, és a Grimalkin egész ígéretesnek tűnik...


Módosította DiMalto: 2018.06.16, 12:21


chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1939 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.10, 23:03

Kicsit sokáig tartott, de ha valakinek szüksége adódna egy rövidke helyszínorientált kalandra... második blogposzt a Thule-kampányomból, avagy: The Tower of Golden Scales.


  • elGabor és Garaboncias kedveli ezt.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.07, 05:25

pont ebben a kalandban, ahol a "jó" befejezéshez a négyből három helyet meg kellett látogatni, ennél kevesebb meglátogatott hely esetén meg házhoz jött a végjáték, szerintem elegánsabb lett volna fix nyomokat kiosztani úgy, hogy egy helyszínt kihagyva is mindenképpen összeálljon a kép.

Ja, valószínű meg lehetett volna oldani.

Volt még 1 lustasági-dramaturgiai faktor: ahelyett, hogy párhuzamos szálakat-nyomokat dolgozunk ki, amig mind értékesek és érdekesek, de tetszőleges irányból felfejthetőek, kényelmesebb volt a nyomok sorát, vagyis tulajdonképpen a narratív ívet lineárisan megírni. Dramaturgiailag kielégítő sztori kerekedeik belőle, a szabadság részleges meghagyása mellett. ("valami sötét alakok a múltbeli romvárosból" - "sárkánykultisták, akik kaput akarnak nyitni, hogy áttörjenek és újjáépítsék a civilizációt" - "így tudod megakadályozni"). Több kreativitást igényelt volna ezt realisztikus nyomokkal megoldani. :)

 

Illetve még egy megjegyzés: a nyomok átadáásának a mikéntje nem lett a legjobb. Last minute, utolsó héten, utolsó feladatként próbáltam gyorsan ötölni valamit minden fejezet végére, hogy az információcsomagok beilleskezedők legyenek. Volt, hogy én is szenvedtem a kész kalandszálhoz illő módszer megtalálásával, és utólag is jött észrevétel, hogy kicsit ismétlődő-sablonos lett az információátadások közege. :(

 

Room for improvement! :)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]