Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6027 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 369 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 10:18


No igen, de a 2d6 vagy 3d6 esetében bonyolultabb lenne az előnnyel vagy hátránnyal dobás.

 

Ezt nem értem, hogy miért. Dobsz +1 kockával, majd kiveszed a legrosszabbat. (a Barbarians of Lemuria vagy az OVer the Edge így működik alapból - 2d6 alapú - semmi problémát nem okoz játék közben)

Hm, valóban, ez se rossz megoldás, köszi! De nem lesz nagyon eltérő matematikai eredmény így? Az előny-hátrány rendszert torzíthatja, nem?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 09:44

Őszintén, engem jobban zavar a d20, mint maga a dobás, mert lényegesen nagyobb a szórása, mint az eredetileg használt 2d6-nak. (Persze, ha karizma módosítót is hozzá akarunk adni, a 2d6 már túl szűk, de akkor inkább legyen 3d6, mint bármi más.)

 

 

Egy ideje én is ide jutottam, hogy az egységesítésnek (minden d20 + módosító + skill/proficiency) sok előnye van, de van azért néhány hátránya is.

A nagy szórás (ami harcban és mentődobásoknál előny) képzettséghasználatnál pont rosszul jön, a 2d6 sokkal jobb lenne. (harcban fordítva, a 2d6 nagyon kiszámíthatóvá tenné)

 

A másik hátránya, hogy maga a kiválasztott módszer (d20 + módosító + proficiency) annyira nem intuitív. El lehet magyarázni, de többször jártam úgy, hogy nem értik erre mi szükség van. 

A saját tapasztalatom az, hogy az új játékosok, akik nem feltételezik, hogy mindenre mindig ugyanúgy kell dobni, könnyebben elfogadják a képesség aládobást (vagy képesség+d20 vs 20 dobást), mint hogy a végleges értéket három helyről kelljen összeszedni.

 

 

 

No igen, de a 2d6 vagy 3d6 esetében bonyolultabb lenne az előnnyel vagy hátránnyal dobás.

 

Ezt nem értem, hogy miért. Dobsz +1 kockával, majd kiveszed a legrosszabbat. (a Barbarians of Lemuria vagy az OVer the Edge így működik alapból - 2d6 alapú - semmi problémát nem okoz játék közben)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 08:40

Szerintem az oldschool stílus egyik előnye lehet, ha egyes helyzetekben (nem a harcban) a "player skill" van használatban, sokkal kisebb esélye van elcseszni egy-egy dobást. :nos:

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 369 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 08:37

 

Szóval az elv jó, bár szerintem ez eddig is kb magától értetodo volt. Viszont hogy ez egyetlen d20 múljon, az szerintem rossz. Persze, tudom, old schoolban a kocka az isten.

 

Őszintén, engem jobban zavar a d20, mint maga a dobás, mert lényegesen nagyobb a szórása, mint az eredetileg használt 2d6-nak. (Persze, ha karizma módosítót is hozzá akarunk adni, a 2d6 már túl szűk, de akkor inkább legyen 3d6, mint bármi más.)

 

 

No igen, de a 2d6 vagy 3d6 esetében bonyolultabb lenne az előnnyel vagy hátránnyal dobás.
 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 08:33

Szóval az elv jó, bár szerintem ez eddig is kb magától értetodo volt. Viszont hogy ez egyetlen d20 múljon, az szerintem rossz. Persze, tudom, old schoolban a kocka az isten.

 

Őszintén, engem jobban zavar a d20, mint maga a dobás, mert lényegesen nagyobb a szórása, mint az eredetileg használt 2d6-nak. (Persze, ha karizma módosítót is hozzá akarunk adni, a 2d6 már túl szűk, de akkor inkább legyen 3d6, mint bármi más.)



Aziraffael

Aziraffael

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 223 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 07:08

Jaja, a kocka meg ugye a százalékos megoszlás, azt ki ne felejtsük.

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.14, 00:54

Ez ugyebár az 5E topic, nem egyértelmu, hogy old school rendszereket kéne figyelembe venni. Amúgy az 5E is próbálkozik olyan statisztikákat adni a lényeknek, amik egyedivé teszik oket. Ráadásul nem csak az ágyútoltelékeknek. Emellett pár mondatban ad mindegyik lényhez hátteret meg motivációt. Szerencsére nem abban a formában, hogy egy sikeres vagy kevésbé sikeres karizmapróba esetén mi torténik. "Szimpatikus nekem az a pladin, gondolta a lich, és meginvitálta teára." vs "Nem szimpatikus nekem ez a paladin, gondolta magában a paraszt, és fenni kezdte a kaszáját."

 

Szóval az elv jó, bár szerintem ez eddig is kb magától értetodo volt. Viszont hogy ez egyetlen d20 múljon, az szerintem rossz. Persze, tudom, old schoolban a kocka az isten.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.13, 05:50

Számomra kissé fura, hogy konkrétan egyetlen utéssel kivégezheto ellenfelek kicifrázásán erolkodjon valaki. Van egy ilyen annekdota valamelyik számítógépes FPS készítésével kapcsolatban, amikor a tesztelok folyton arra panaszkodnak, hogy az ellenfelek rém ostobák, mindenféle AI megoldás ellenére. A végso megoldás az lett, hogy megemelték az ellenfelek életerejét, mert így annyival tovább éltek, hogy a játékosnak volt ideje megfigyelnie azt hogy igyekszik értelmesen cselekedni.

 

Értem, hogy design kihívás meg minden, de nem sok értelmét látom. Egy 2.-3. szintu csapatnak illik ilyen ellenfelekbol egy tucattal komolyabb megeroltetés nélkul elbánni. Utána meg már csak idopocsékolás megemlíteni is oket.

 

 

1. a lényeg, hogy a 3HP-s ellenfelek nem feltétlenül veszik fel a harcot nyíltan a játékosokkal, hanem normálisabb céljaik vannak. A goblinok nyilván nem jelentenek kihívást egy negyedik szintű csapatnak fair küzdelemben, de ha lenyilazzák a málhásállatokat és visszavonulnak, a csapatnak hátra kell hagyni a készletei egy részét. Ez lenne a goblin támadás célja.

 

2. továbbá a lényeg nem az, hogy kicifrázza az egyetlen ütéssel kivégezhető ellenfeleket, hanem hogy a statisztikán kívül máshogy adjon nekik karaktert. Nem különleges képességekkel, hanem olyan dolgokkal, ami ugyan megkülönbözteti őket más lényektől, de nem nehéz legenerálni a mesélőnek, nem kell számolgatni, feat-eket felvenni, területre ható és megszakító támadásokat rendszerbe illeszteni, stb.

 

3. amit Alu is írt, nem minden játékban egyértelmű, hogy egy 2.-3. szintű csapatnak semmi kihívást nem jelent egy goblin portyázó csapat. 3E felett mondjuk ez megállja a helyét, de a régebbi kiadásokban második szinten egy tolvajnak és varázslónak 2d4 (~5) HP-ja van, a harcosnak meg 2d8 (~9), ott azért rejt veszélyeket magában 5-6 goblin rövid íjjal meg lándzsával.

 

 

YMMV



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6062 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.13, 05:46

Megtévesztő lehet, hogy a beszélgetés az 5E témaja alatt zajlik.

Annyit azért érdemes megjegyezni, hogy nem kell mindig mindenre új statblokk, elég másként leírni valamit. Sok időt lehet spórolni. (A "max hp-s tömegellenfeleknek vannak speckóik" szerintem nagyon frankó ötlet.)

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.13, 00:15

Értem, hogy design kihívás meg minden, de nem sok értelmét látom. Egy 2.-3. szintu csapatnak illik ilyen ellenfelekbol egy tucattal komolyabb megeroltetés nélkul elbánni. Utána meg már csak idopocsékolás megemlíteni is oket.

 

5. kiadás alatt talán, de ezek jórészt retroklónok alá íródtak. A GLOG karakterek pl. deklaráltan 1-6. szint között mozognak (és rendszeresen használható mechanikai widgetjük sincs annyi, mint a cantripekkel és short resten újratöltődő kasztképességekkel telepakolt 5E-seknek).



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.12, 23:01

Számomra kissé fura, hogy konkrétan egyetlen utéssel kivégezheto ellenfelek kicifrázásán erolkodjon valaki. Van egy ilyen annekdota valamelyik számítógépes FPS készítésével kapcsolatban, amikor a tesztelok folyton arra panaszkodnak, hogy az ellenfelek rém ostobák, mindenféle AI megoldás ellenére. A végso megoldás az lett, hogy megemelték az ellenfelek életerejét, mert így annyival tovább éltek, hogy a játékosnak volt ideje megfigyelnie azt hogy igyekszik értelmesen cselekedni.

 

Értem, hogy design kihívás meg minden, de nem sok értelmét látom. Egy 2.-3. szintu csapatnak illik ilyen ellenfelekbol egy tucattal komolyabb megeroltetés nélkul elbánni. Utána meg már csak idopocsékolás megemlíteni is oket.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.12, 19:45

Közben megtaláltam, hol láttam először.

 

Vagy itt:

 

http://soogagames.blogspot.hu/2015/07/3hp-sword-d6.html

Gagan - Mountain Ape. 3hp, Thump (d6)

+ Mimic humanity. 
= Get sad when left alone.
- Fly into a rage if anyone laughs in his presence.

 

 

Vagy itt:

 

http://goblinpunch.blogspot.hu/2015/07/hd-1-ac-leather-sword-1d6.html

Bandits - HD 1  AC leather  Sword 1d6  Bow 1d6

Tactics: hide in ambush along paths, use traps and false retreats, have 1-2 guys in trees with bows, kill spellcasters first
Goals: make money, insult rich people and institutions, make a name for themselves

 

 

 

Nem vagyok biztos benne, valószínű, hogy nálam az Into the Odd volt az első befutó, mert tudatosan olvasni a Goblinpunch-ot csak mostanában kezdtem, miután Alu ajánlotta. (persze régebben már eltévedhettem oda)



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1035 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.12, 17:41

Hasonlóan egyedi reakciók vannak egyébként az Expanded Petty Gods-ban és a Troika!-ban is (valamint a lassan bővülő saját bestiáriumban is, amit Alex Schroeder és Sean McCoy mintáját követve kezdtem összeszedni).



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.12, 16:01

galu22: Egész pofás ötlet, hogy bekerül a szörnyleírásba, mit csinál a szörny a táblázat adott eredményeinél. :) Tetszik.

 

Az ellenséges eredménynél lehet nálam az a következmény, hogy nem azonnal támad a szörny, hanem a lehető legjobb körülményre várva becserkészi a csapatot. Ez az ő szemszögükből azért jobb, mert ha eddig nem vették észre, még lesz lehetőségük rá legalább egyszer, mielőtt lecsap.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.12, 05:55

Kicsit átdolgoztam a facebookos észrevételek alapján. Ugyanott megtalálható az újabb verzió. :)

 

 

 

A szörnyek reakciójával kapcsolatban: valahol láttam (ha jól emlékszem az "Into the odd" blogon, de nem tuti), hogy a szörnyeknél meghatározzák, hogy melyik kimenetelnél mit csinál, méghozzá a bestiáriumban. Összesen plusz három (vagy öt) sor, szóval nem nagy etvas.
 
Kicsit olyan, mint mikor a Fighting FAntasy könyvekben a statisztikailag teljesen ugyanolyan kalóz és barbár teljesen másképp harcol.
 
Így jelölik. (a példa a goblin)
- (ellenséges) megpróbálják távolságot tartva lelövöldözni a teherhordó állatokat (elsősorban a fosztogatás a céljuk, így válogathatnak a hátrahagyott készletekből) és megölni a leggyengébbnek tűnő karaktereket (feltehetőleg bérencek + varázsló). A páncélozott karakterek elől elfutnak.
0 (semleges) megpróbálják észrevételenül követni a csapatot, majd vagy éjszaka lopni tőlük, vagy csatlakozni (lopási céllal) a karakterek egy másik összecsapásához, mint harmadik fél
+ (barátságos) lehet velük beszélni, alapvetően megbízhatatlan, de odaadónak látszó szövetségesek lehetnek
 
 
Szerintem jó trükk egy érdekes bestiáriumhoz. Ugyanazt az "1 HD, bőrvért, d6 sebzés" lényt százféleképp lehet úgy eladni, hogy tényleg különbözőnek hasson.
A taktika és viselkedés ráadásul adhat előre generált ötleteket is, nem mindegy hogy az ellenséges ork megáll megadni a kegyelemdöfést, vagy az ellenséges lovag párbajt provokál.
 
 
 
 
Más:
az azonnal támad érdekes, én jobban szeretem úgy megfogalmazni, hogy támadni fog. Egy kicsinyeit védő vaddisznó nyilván rohamoz, de egy hegyi oroszlán (= lesben álló ragadozó, ravaszabb ellenfél) várhat egy alkalmasabb pillanatra, és első reakcióként megpróbálhat visszavonulni vagy rejtve maradni.

Módosította galu22: 2017.10.12, 05:57


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.11, 21:07

Kicsit átdolgoztam a facebookos észrevételek alapján. Ugyanott megtalálható az újabb verzió. :)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.11, 14:39

 

Végül tényleg csináltam egy egyszerű táblázatot a szörnyek reakciójához 5. kiadás alá. Tény, hogy ebben a formában nem teszteltem még, de a következő Barrowmaze-en már ezen a táblán dobok.

A DMG 244-et próbáltad használni? Tény, hogy többtáblázatos, kevésbé szimpla, de érdekelnek a tapasztalatok, ha van valakinek.

 

 

Még régebb tervben volt, de aztán elsikkadt. Nem igazán áll kézre nekem. Viszont köszönöm az előny-hátrány ötletet a facebookról, belekerül a táblázat javított változatába. :)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.11, 05:16

Végül tényleg csináltam egy egyszerű táblázatot a szörnyek reakciójához 5. kiadás alá. Tény, hogy ebben a formában nem teszteltem még, de a következő Barrowmaze-en már ezen a táblán dobok.

A DMG 244-et próbáltad használni? Tény, hogy többtáblázatos, kevésbé szimpla, de érdekelnek a tapasztalatok, ha van valakinek.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.10, 22:26

Végül tényleg csináltam egy egyszerű táblázatot a szörnyek reakciójához 5. kiadás alá. Tény, hogy ebben a formában nem teszteltem még, de a következő Barrowmaze-en már ezen a táblán dobok.


  • Ratface kedvelte ezt

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.08, 16:25

 


 

" 5E brutál fix bónuszai nagyon felértékelődnek."

Ezt végképp nem értem... az 5E bónuszai a 3E-jénél és a 4E-jénél is kisebbek. 4E-ben 1. szintű karakterek +10-es skillekkel mászkáltak DC 13-as átlag nehézség ellen.

 

 

Úgy értem, hogy 5E-ben a főjellemző módosító: (főjellemző -10)/2, szemben a hagyományosabb főjellemző/3-3-mal.

Ha mellétesszük, hogy az 5E sugallt főjellemző-generálása a 4d6-d6 vagy még inkább a fix pontok elosztása, így sokkal nagyobb eséllyel lesznek nullánál nagyobb főjellemző bónuszai a karaktereknek a hagyományosnál.

 

 

He?

5E karakterek tulajdonsági nem magasabbak mint régebben, sőt kevésbé maxolhatóak, első szinten max +3  és +5 fölé nem lehet vinni, (Néhány nagyon durva legendary tárgy van rá, meg talán 1-2 max szintes képesség?)

 

Főjellemzők már 3. kiadásban is (X-10)/2 számolódtak, a korábbiakban ha jól tudom nem, de azokhoz nem értek.

 

3. kiadásos emlékeimhez képest, az tűnt fel, hogy nincsenek 6-os tulajdonságok, mert nem kapnak negatívot semmire a fajok.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]