Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6135 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.05, 08:40

Galu: 5E-ben legfeljebb +1 támadást tehetsz bal kézzel, függetlenül attól, hogy mennyi támadásod van egyébként.

A sebzés-újradobás már jelen van másként: a kétkezes-fegyveres harcstílusban (újradobás amikor a sebzéskockán 1 vagy 2 jön ki) illetve a Savage Attacker feat-ben (körönként egyszer egy sebzést újradobhatsz).

+1 AC-t kaphatsz a Dual-wielder feat-el.

Bulldy

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 655 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 20:50

csak a teljesség igénye végett.. 

 

Errata :

Weapons (p. 149). Unarmed strike doesn’t belong on the Weapons table.
 
Melee Attacks (p. 195). The rule on unarmed strikes should read as follows: 
“Instead of using a weapon to make a melee weapon attack, you can use an unarmed strike: a punch, kick, head-butt, or similar forceful blow (none of which count as weapons). On a hit, an unarmed strike
deals bludgeoning damage equal to 1 + your Strength modifier. You are proficient with your unarmed strikes.”
 
Tehát a dolog nem ott bukik, hogy az "unarmed" az light-e vagy sem, lévén eleve nem számít "weapon"-nek

 

 

De ha engedjük az "unarmed attack" mint offhand támadás bónusz akcióért : 

 

- Lévén alapesetben a főérték bónusz nem megy hozzá olyankor, így ököllel a bal kéz sebezne speciel 1 HP-t ...  juj, de felborítja a játék egyensúlyát :)  

 

- Játékos fajoknak nem nagyon van karma.. tán a Shifternek, de az meg asszem UA -ban volt csak benne 5e-re, szóval nem is minden GM engedélyezi..  így ezért sem egyensúly bontó tényező.. 

 

- ha valami képesség, varázslat, stb. ad is karom sebzést, az nem nagyon szokott több lenni, mint egy dagger, esetleg mint egy shortsword sebzése.. nabumm... már reszket is a Tarrasque térde...   :tex:

 

- elmondható tehát, hogy játékos túl sokat nem nyer a dolgon, ha erőlteti a témát, max ugyanott van, mintha fegyvert fogott volna.. 

 

- ha a játékos mégis erre vágyik, és engedjük neki, akkor úgy az igazságos, ha a szörnyeknek is engedjük..  szörnyeknek viszont egész komoly karomsebzései is akadnak..   :gonosz:

 

Szvsz ha egy játékosom nagyon ragaszkodik a dolghoz, én simán engedném, úgy is csak ők jönnek ki rosszabbul a dologból.. 

 

 

Módosította Shiwo: 2018.04.04, 20:53


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 20:22

Gyógyulás téma :
Lehet nem életszerű, de a DnD sose volt az. Alapvető célja ennek a megoldásbak, hogy ne akadjon meg annyira a játék, a kaland.
...
Ha a világ keménysége indokolná a halálékonyságot (ravenloft,dark sun), akkor is érdemesebb lehet vitality rendszert használni a HP mellett, jelképezve a komolyabb sérüléseket, és nem a HP visszatöltődést korlátozni.

 

Azzal a résszel egyetértek, hogy akit zavar a 0HP-ról majdnem teljes harcértékre történő gyógyulás, az jobban jár, ha nem az 5E-t hekkelgeti, hanem egy régebbi verzióval játszik.

 

 

Ha nem használsz feateket (márpedig, ha basic rules alapján játszol, akkor nem használsz), akkor csak light weaponnel használhatsz kétkezes harcot, (195. oldal). Az ököl nem light fegyver (149. oldal), így ha már a jobb kezeddel ütöttél, a bal kezeddel már nem támadhatsz! (Az oldalak a PHB szerint vannak.)

 

Ez egy nagyon fura szabály. Jól értem, hogy +1 támadást le lehet adni tőrrel, de rúgni már nem lehet?  :nos: 

 

(szvsz.: a +1 támadást balkezes fegyverrel nem tartom indokoltnak. Inkább +1 a támadásdobásra, újradobható egyes sebzés vagy hasonló. De ha már lehet támadni kétszer balkezes fegyverrel, akkor lehessen fegyver nélkül is)



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 655 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 17:51

Gyógyulás téma :
Lehet nem életszerű, de a DnD sose volt az. Alapvető célja ennek a megoldásbak, hogy ne akadjon meg annyira a játék, a kaland.
18 év alatt sok emlékem megkopott, de még élénken emlékszem az ADnD kalandokkal járó esetekte, amikor 1-3 encounterenként kénytelenek voltunk elbarikádozni magunkat, mert leverték a csapat HP-jának nagy részét + a mágiahasználók kifogytak a varázslatokból, és napokat ott tölteni, hogy a pap 3-4 alvás után mindenkit felgyógyítson... Ehhez jött, hogy a szerencsétlen pap vagy druida meg szinte kénytelen volt ezért zömében gyógyítást memorizálni, mert nem volt még a DnD3 féle "gyógyításra bármelyik felcserélhető" szabály, nem beszélve a DnD5 féle rugalmasságról. Gyógyító kaszt nélkül meg kábé öngyilkosság volt elindulni, mert sérülésbiztos kombináció soha nem volt, főleg alacsonyabb szinteken.
DnD3-ban a pap már memorizálhatott mást, de a slotokat végül úgy is ugyanúgy gyógyításra használta..

DnD5-ben a gyógyítás inkább a harcbani életmentő varázslat, de nem kényszeríti arra a karaktert, hogy spórolgasson, hisz tudja, hogy harc után lehet pihenő, és teljes értekű spellcasternek érezheti magát a varázsló mellett.

Szóval nem feltétlen kell egyből elítélni ezt a megoldást. Persze érdemes rászoktatni a játékosokat arra, hogy nincs mindig lehetőség a short restre, a longra meg pláne. Lehet néha random rajtaütés éjszakai pihi közben, rémálmokat, kialvatlanságot okozó moha, vihar, ami elől menekülni kell, stb.. short rest ellen "erősítés" érkezése, akik megzavarják a pihit, de akár a harc során meggyengült barlang (ügye az a tűzgolyó..) elkezd beomlani vagy bármi más zavaróbtényező felléphet..és akkor nem fogják a teljes tűzerejüket bevetni..

Ha a világ keménysége indokolná a halálékonyságot (ravenloft,dark sun), akkor is érdemesebb lehet vitality rendszert használni a HP mellett, jelképezve a komolyabb sérüléseket, és nem a HP visszatöltődést korlátozni.


Módosította Shiwo: 2018.04.04, 17:55


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 17:44

Félreértesz, neki a "két fegyver" az a puszta keze(s harc) ami viszont már elég hatékony. ;)


Tök jól megzavarod a kérdezőt. A monk Martial Arts miatti bónusz akciós támadásainak semmi köze a kétfegyveres harchoz. Teljesen más mechanika, de még narratívában sem feltétlenül jelent két kezet. A kéz mellett belefér a könyök, a láb, a térd, de még a fejelés is.

Bulldy

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 531 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.04.04, 16:34

Ha nem használsz feateket (márpedig, ha basic rules alapján játszol, akkor nem használsz), akkor csak light weaponnel használhatsz kétkezes harcot, (195. oldal). Az ököl nem light fegyver (149. oldal), így ha már a jobb kezeddel ütöttél, a bal kezeddel már nem támadhatsz! (Az oldalak a PHB szerint vannak.)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 15:17

Félreértesz, neki a "két fegyver" az a puszta keze(s harc) ami viszont már elég hatékony. ;)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 14:14

A monk elég jó a kétkezes harcban, a sebzéshez mehet a tulajdonság bónusza is, ha Ki-pontot költ rá. :nos:

(Az hogy megy, ha több Ki-pontot költ, több támadasa is lehet egy körben, bónuszként? :titok: )


A monk a Martial Arts kasztképesség miatt bónusz akcióból támadhat egyet puszta kézzel, ha az alap akciója támadás volt puszta kézzel vagy monk fegyverrel. Ki-pontért egy helyett kettőt támadhat bónusz akcióként.

Ha kétfegyveres harcot folytatna, akkor egy könnyű fegyverrel támadhatna egyet. Ez max d6 sebzést jelent neki, szemben a Martial Arts kb d4+3 sebzése helyett.

Ha valakinek totál nem éri meg a kétfegyveres harc, az a monk. ;)

Bulldy

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 12:55

A monk elég jó a kétkezes harcban, a sebzéshez mehet a tulajdonság bónusza is, ha Ki-pontot költ rá. :nos:

(Az hogy megy, ha több Ki-pontot költ, több támadasa is lehet egy körben, bónuszként? :titok: )

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 11:46

A pusztakezes (-karmos) kétfegyveres harcot nem szoktam engedni, csak ha ténylegesen második fegyvered is van kéznél.



Ennek van valami magyarázata? Valójában egy üres kéz van annyira hasznos bal kézben, mint egy tőr... Nem fáklya tartására gondolok, hanem pengék elütésére (vaskesztyűvel, bőrkesztyűvel simán), pajzs megfogására, egy-egy pofonra, ilyesmi.



GothPunk

GothPunk

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 916 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 10:01

A kétkezes harchoz azért még hozzátenném gyakorló assassin / varázslóként, hogy ha a mesélő szigorúan veszi és a játékosok hajlandóak rá, akkor azért vannak bonyodalmak a fegyverek előrántása, elrakása, cseréje kapcsán. Mi úgy játszuk, hogy egy szabad interakció van tárgy kapcsán a karakternek körönként, a másik már akcióból megy egy-egy ritka kivételtől eltekintve. Így ha nekem van két fegyver a kezemben és meg kéne innom egy gyógyitalt, akkor az első körben támadok egyet, elrakom a második fegyveremet. A következő körben támadok egyet és előveszem a potiont VAGY előveszem a potiont és megiszom, de nem támadok, a harmadik körben előrántom újra a második fegyvert és támadok már kettőt bónusz akció felhasználásával is, de ez azt feltételezte, hogy egy kézzel kb. az övemről akasztottam le a gyógyitalt és a fogammal téptem ki a dugót. Bonyolultabb holmiknál (pl. lámpás meggyújtása, zárnyitás, pajzs lecsatolása, stb.) simán kérheti a két szabad kezet a mesélő. (Ja, és értelemszerűen csak eldobtam a potion flaskáját, nem raktam el, az megint csak egy szabad vagy rendes akció lett volna.)


  • Orastes kedvelte ezt

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3198 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.04, 09:10

Kétfegyveres harc 1-5. szinten erősebb, mint a vívás, vagy a kétkezes (nagy-fegyveres) har,c aztán 6-9. szinten kb. ugyanott van, onnantól meg a körönként kiosztott sebzéspotenciálban kezd lemaradni.

 

Tehát alacsony szintű kalandokhoz jó választás, közepes szinten kiegyensúlyozott, magas szinten gyengébb, kampányban meg attól függ, meddig játszotok, és milyen tempóban fejlődik a parti.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 19:54


Egy zsivány meg inkább fog Dodge akciót használni bónusz akcióként, mint egy d4 vagy d6 -os sebzésű támadást (max ha nem ment be az orvtámadása és nem fenyegeti a méretes arconcsapás).


A rogue nem tud bonus actionből dodge-olni, nem a disengage-re gondolsz?

De, arra, kösz a pontosítást! :)

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1534 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 19:17

Egy zsivány meg inkább fog Dodge akciót használni bónusz akcióként, mint egy d4 vagy d6 -os sebzésű támadást (max ha nem ment be az orvtámadása és nem fenyegeti a méretes arconcsapás).

 

A rogue nem tud bonus actionből dodge-olni, nem a disengage-re gondolsz?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 18:48

A kétkezes harc szerintem sem tápos. Egy harcosnak jól jöhet, de pl. már egy vándornak is macerás, hogy balkézzel támadjon vagy átrakja a Hunter's Mark -ot. Egy zsivány meg inkább fog Dodge akciót használni bónusz akcióként, mint egy d4 vagy d6 -os sebzésű támadást (max ha nem ment be az orvtámadása és nem fenyegeti a méretes arconcsapás).

A HP-visszakapásra én azt használom, amit Glowface is írt: a hosszú pihenő nem tesz max HP-ra, csak a HD-k felét adja vissza. Tök jól működik így a kampány már 2 éve.

Bulldy

Warc

Warc

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 12:58

Zharcos:

1. Nem, egyáltalán nem erős. Már egy ideje használjuk az 5e rendszert és azt kell mondanom hogy jól működik a kétkezes harc így. PERSZE azt tudni kell hogy az első 1-4 szinten talán egy picit erősebb. Ha ez zavar, nyugodtan korlátozd a hátránnyal.

Pár apróság amit lehet tudtok, de nem szabad elfelejteni a két kezes harcal kapcsolatban.

  • Csak akkor lehet Bonusz akcióból támadni a fegyverrel ha volt(vagy lesz) támadás az akcióban.
  • A feat nélkül csak "light", azaz könnyű fegyverekkel lehet így harcolni. Tehát két hosszúkardal nem lehet harcolni a feat nélkül.
  • A varázsló nem tud varázsolni ha nincs szabad keze. (Persze ingyenes cselekedetként elrakhatja a köre elején)

 

2. Van rá mód ha zavar. Az opcionális szabály röviden:

  • A 8 órás pihenés adja meg azt, amit a rövid pihenővel (short rest) kapnál.
  • 1 hét pihenés adja meg azt amit a hosszú pihenővel (long rest) kapnál.

Persze vannak egyéb ötletek is:

http://www.hipstersanddragons.com/better-healing-rules-5e-dnd/


Módosította Warc: 2018.04.03, 12:58


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2839 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 12:49

Sziasztok!

 

A d&d basic szerint kezdtem el mesélni, egyelőre két alkalmon vagyunk túl. A rendszerrel még csak most ismerkedünk, 3E-ben játszott már a csapat néhány tagja, a többiek kezdők. Én a mesélő lennék, két dologról szeretnék kérdezni:

 

1. Kétkezes harc: nekem túl erősnek tűnik így. Valóban annyi "hátránnyal" jár csak, hogy a bal kéz sebzéséhez nem adódik az erő módosító? Nem kellene valahogy korlátozni ezt? Így boldog-boldogtalan kétkezes harcot folytathatna, a szörnyeket is beleértve. Én arra gondoltam, hogy a bal kéz támadását hátránnyal dobatom azzal, aki nem képzett a kétkezes harcban.

 

2. Gyógyulás: "A hosszú pihenő végén a karakter visszanyeri minden elveszett életerő pontját." Nincsenek erre korlátozások, vagy alternatív szabályok? Egy nyolc órás olvasgatás kis szundival ne forrassza már be az összes sebet, amit az utolsó, nem túl jó kimenetelű találkozásunk alatt szereztünk.

 

Köszönettel.

kétfegyveres harc: nem szokott a gyakorlatban sok gondot okozni, vagy tápos lenni. Ha megnézed, egy kétkézben forgatott fegyver sebzéspotenciáljával nagyjából egyenértékű a dolog, viszont elviszi a bónusz cselekvésedet, ami sokak számára értékes erőforrás.
Meg persze a pajzs is értékes cucc lehet a második kézben (+2 AC). 
A pusztakezes (-karmos) kétfegyveres harcot nem szoktam engedni, csak ha ténylegesen második fegyvered is van kéznél.

Gyógyulás: ez sokak számára gondot okoz. A DMG-ben vannak különféle alternatív szabályok.
Manapság népszerű például, hogy nem gyógyulsz maxra hosszú pihenővel, csak visszanyersz az elköltött HD-kból (élet kockákákból), amikből aztán gyógyulásra rögtön fel is használhatsz, ha úgy állsz.
Vagy alternatíva például az 1 hetes long rest. (Bár ez a long resttel frissülő varázslat helyeket nagyon szivatja).
Népszerű alternatíva még, hogy long rest-et csak védett, biztonságos, kényelmes helyen lehet tartani - így pl. vadonban nem, de különféle menedékhelyeken igen. (Lásd pl. Gyűrűk Ura, fárasztó utazások, közben néha pihenő Völgyzugolyban, Lórienben, itt-ott). 

Amúgy stílus szintjén a "minden hp-dat visszanyered" nem ugyanaz, mint hogy minden sebe beforrad és begyógyul, csak hogy újra harcra kész lesz. A klasszikus párhuzam: John McClane a Die Hard filmekben. Véres, tépett, koszos elég hamar, de ha szusszan egyet, akkor bírja megint keményen a strapát. 


  • Ratface kedvelte ezt

Zharcos

Zharcos

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 1 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 12:21

Sziasztok!

 

A d&d basic szerint kezdtem el mesélni, egyelőre két alkalmon vagyunk túl. A rendszerrel még csak most ismerkedünk, 3E-ben játszott már a csapat néhány tagja, a többiek kezdők. Én a mesélő lennék, két dologról szeretnék kérdezni:

 

1. Kétkezes harc: nekem túl erősnek tűnik így. Valóban annyi "hátránnyal" jár csak, hogy a bal kéz sebzéséhez nem adódik az erő módosító? Nem kellene valahogy korlátozni ezt? Így boldog-boldogtalan kétkezes harcot folytathatna, a szörnyeket is beleértve. Én arra gondoltam, hogy a bal kéz támadását hátránnyal dobatom azzal, aki nem képzett a kétkezes harcban.

 

2. Gyógyulás: "A hosszú pihenő végén a karakter visszanyeri minden elveszett életerő pontját." Nincsenek erre korlátozások, vagy alternatív szabályok? Egy nyolc órás olvasgatás kis szundival ne forrassza már be az összes sebet, amit az utolsó, nem túl jó kimenetelű találkozásunk alatt szereztünk.

 

Köszönettel.

 

 


  • Ratface kedvelte ezt

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2839 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.29, 05:54

 

És itt is van!

 

Ezennel megnyitottuk a jelentkezést május 26-i Hősök Hajnalára ("Árnyak a régmúltból"). 

Mindnekit nagy szeretettel várunk!

 

Karakteralkotási szabályok és csapat tematikák szintén kaphatóak!

 

Kérdés:

 

Egyéni jelentkező esetén mi alapján legyenek kidolgozva az egyéni karakterek, jellem tekintetében? Mert ugye, egy CE nem feltétlen illene be a LG nép törzsei közé.

 

Feltételezem ha tarka a csapat akkor a "szabadelvű kereskedők" (minden jellem ok) lesz automatikusan a népi háttér?

 

Hát, ha van domináns csapatdarab (mondjuk, 4 játékos mellé beosztunk még 1 embert), akkor igazodni kell a többséghez. Ha előre megcsinálod a karaktered, akkor odaigazítod a többiekhez kicsit az utolsó héten. Vagy éppen érdekesség lehet, hogy a csapatban afféle kissé antagonáns szövetséges voltál, a kilógó kakukktojás a szajkófészekben, a Raistlin a Dárda Hősei között, a Loki az Ázok között.

Ha nagyon sok darabból áll a csapat (1 fő + 2 fő + 1 fő + 1 fő), akkor a csapat összeszerkesztés után, utolsó 1-2 héten lehet még tematikát választani. 

Ha nem történik meg a választás egy csapatnál időben, akkor igen, elég logikus lesz a kozmopolita kalmár tematika kiterjesztése. :)



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 206 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.28, 21:11

És itt is van!

 

Ezennel megnyitottuk a jelentkezést május 26-i Hősök Hajnalára ("Árnyak a régmúltból"). 

Mindnekit nagy szeretettel várunk!

 

Karakteralkotási szabályok és csapat tematikák szintén kaphatóak!

 

Kérdés:

 

Egyéni jelentkező esetén mi alapján legyenek kidolgozva az egyéni karakterek, jellem tekintetében? Mert ugye, egy CE nem feltétlen illene be a LG nép törzsei közé.

 

Feltételezem ha tarka a csapat akkor a "szabadelvű kereskedők" (minden jellem ok) lesz automatikusan a népi háttér?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]