Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6091 hozzászólás érkezett eddig

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 13:21

Cal: mehetnek a feat-ek, de hogyan tervezel csatát egy champion fighter - land druid - blade warlock - thief rogue csapatra, akik nem vettek fel feat-et és mondjuk Alu GWM Paladin & Co. álomcsapatára? Oda teljesen más ellenfelek kellenek, mint az első fun csapathoz.

De ti tudjátok, ti szerveztek. Én ha eljutok végre, úgysem verseny ligában fogom nyomni.

Bulldy

 

Az elmúlt pár alkalommal is ki volt elég nyíltan téve, hogy a példa karakterekkel lettek tesztelve a jelenetek, akik szignifikánsan azoktól eltérő minőségű csapatot hoznak, ott beláthatatlanul változhat a játékélmény. Magasabb szinten ez tovább éleződik, ezt Glowface is írta. Beláthatatlanná válik a harcok hossza, ha például egy csapat ara megy, hogy heallel mindig talpon tartsa magát a helyett hogy a lehető leggyorsabban ledarálja az ellenfeleket, utóbbit egyszerűen az esetek 99%-ában jobban jutalmazza a DnD5. A HH-n a játékidő az egyik legfontosabb erőforrása a játékosoknak egyébként is.

Már 3. szintre se lehettünk erre felkészülve, volt szuperoptimalizált, kaptártudatszerűen összerakott csapat ami tökéletes harci gépként mindent aprított. Értelemszerűen 6 variant human, mert feat. ;-)

Ráadásul a példakarakterekbe direkt tettem (a battlemaster fighter kivételével) némi "rossz" döntéseket, nem voltak kioptimalizálva teljesen, szóval nem volt meglepő, hogy volt olyan csapat ami túltelejesítette a kaland harci elvárásait. Mindig volt, mindig lesz ilyen. Ezzel nem tudunk és szerintem nem is akarunk mit kezdeni.

 

Szerencsére csak harcból sosem lehetett nyerni HH-n, és az "ideális" partinak mást is kell tartalmaznia, ráadásul az ilyen csapatokat, karaktereket tudni is kell használni játék közben, ha meg valakinek ez megy... pont megérdemli, hogy nyerjen ha már tudatosan készülve nyerni jött nem?

 

Bár nem tudom, hogy a mostani nyertes "Vén Rókák" csapat mennyire volt például ilyen. :-)

 

Ha egyszer eljössz úgyis befogunk mesélni...


Módosította Callinicus: 2017.11.29, 13:23


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 13:01

Cal: mehetnek a feat-ek, de hogyan tervezel csatát egy champion fighter - land druid - blade warlock - thief rogue csapatra, akik nem vettek fel feat-et és mondjuk Alu GWM Paladin & Co. álomcsapatára? Oda teljesen más ellenfelek kellenek, mint az első fun csapathoz.

De ti tudjátok, ti szerveztek. Én ha eljutok végre, úgysem verseny ligában fogom nyomni.

Bulldy

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 12:55

Azért a sors/akaraterő/bármi-pontokat használó játékokban sincs ezekből végtelen sok, sőt jellemzően kevés van, veszélyesebb kalandban simán elmehetnek az elején, onnan kezdve nincs nagy különbség a halálosabb rendszerektől.  

 

Persze ha már háromszor meghalt a karakter negyedjére tényleg meg tud halni. :-) Sőt kifejezetten könnyen meg lehet pusztulni warhammerben ha már nincs miből túlélni, hogy az ember alatt megint felrobbant egy bolygó.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2034 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 12:48

Azért a sors/akaraterő/bármi-pontokat használó játékokban sincs ezekből végtelen sok, sőt jellemzően kevés van, veszélyesebb kalandban simán elmehetnek az elején, onnan kezdve nincs nagy különbség a halálosabb rendszerektől.  



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 10:52

Callinicus: magas szintű HH-n lehet, hogy érdemes lenne nem engedni a feat-eket. Aránylag nagy harctervezői terhet venne le a vallaitokról. ;)

Bulldy

 

Ha lesz magas szintű HH ott pont érdemes lesz engedni hogy mindenki kiélvezze az ilyen irányú vágyait, elég közfelháborodás lenne ha letiltanánk a feat-eket. :-)

Mondjuk hirtelen csapatonként 6-ról csapatonként 0-ra esne a human-ok száma ebben viszonylag biztos vagyok. :-)

 

Szint:

Egyébként 10. szintre is lehet olyan karaktert csinálni ami elfér 1 oldalon átláthatóan és 3. szinten is vannak olyanok amik nyögvenyelősek. Mágiát nem használó rogue vagy champion fighter például 8+oson se vészesen bonyolult, (teljesen véletlenül most csináltam 1-2-t) Cleric meg Paladin dolgait észben tartani meg 3-ason is külön élményszámba megy.


Módosította Callinicus: 2017.11.29, 10:59


Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 887 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 10:44

 

Eberen_Orkodo:

Túl sokszor láttam már, hogy valaki csak úgy "hangulatra" épít karaktert, aztán amikor a játék nem jutalmazza a karakteralkotás és fejlesztés során hozott döntéseit, kevésbé válik szórakoztatóvá a dolog.

 

Tényleg nem egy igazzy szerepjátékost láttam már kínlódni amikor a karakterét elképzelte valahogy, aztán szétosztotta úgy érzésre meg "story" szerint a pontjait, de aztán sorra fürdött be a dobásaival romlott a játékélménye.

Ami fontos tud még ebben lenni, hogy viszonylag egységes legyen a dolog. Ha egy valaki - például én - optimalizál, valaki úgy nagyjából hatékony alapkoncepciót választ, az utolsó meg tényleg húú ez de feelinges lenne, dolgot választ, játék közben nem érzi magát jól, mert a karaktere nem tud érvényesülni. Ha ilyesmikkel akarunk játszani, lehet előre leszögezni, hogy akkor direkt anti-optimalizáljon mindenki. (És a mesélő is úgy készüljön, hogy a csapat milyen kihívásoknak tud megfelelni.)

 

Ezeket nagyon jól megfogalmaztad, és nagyon jól látod, teljesen egyetértek! Főleg a vége, hogy tisztázzuk, mit és hogyan akarunk játszani.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 10:31

Callinicus: magas szintű HH-n lehet, hogy érdemes lenne nem engedni a feat-eket. Aránylag nagy harctervezői terhet venne le a vallaitokról. ;)

Bulldy

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 09:58

Hősök Hajnala:

 

Összességében nagyon élveztem, ha tudok jövök következő alkalommal is. Mint azt említettem már helyben is, nem igazán a DnD-n szocializálódtam (bár mesélek rajta és még fogok is, játszani már kevésbé, kivéve talán itt), ezért kicsit hiányzott egy szabadabb világ. Ez meg volt adva az elején, lehetett választani három különböző helyből + random encounterek, ami még tök jó volt, de a kaland második fele erősen egy cső érzetét keltette. De a hangulat, a csapat és a mesélő nagyon jó volt, ezért ennek ellenére élveztem a dolgot. Másik kérdés, hogy a kocka nagyon nem szeretett.

 

Abszolút fénypont volt a Konklávé, messze a legjobb jelenet az egész kalandban véleményem szerint. Jól kitalált személyiségek, motivációk. Nagyon nagy plusz pont.

 

Az utána lévő sörözés és beszélgetés is egészen kellemes volt.

 

Szintek ügyében engem nagyon nem zavart a dolog, de mondjuk egy 5.szint körüli kalandot el tudnék képzelni. Talán akkor már jobban érezhetőek lennének a karakterek közti különbségek, de még kezelhető a játék is. Az is igaz, hogy a kalandot nehezebb lenne "balanszolni" és kicsit kevésbé lenne feszült a harc, egy ütéses KO-k híján. Szóval van pro és contra is. 

 

Összefoglalva, szívesebben látnék egy kicsit több szabadságot a következő alkalommal. Ez úgy minden amibe bele tudnék kötni. Egyébként jól össze volt rakva a kaland. Kicsit elrugaszkodott a hagyományos fantasytól, de az nem feltétlen baj.

Kösz az észrevételeket, továbbra is örülünk, hogy tetszett! :D

HH kalandok általában viszonylag szabadon, többfelé bejárhatóak szoktak lenni, a mostaninak a 2. fele teljesen szándékosan lett csőkaland (1-2 választási lehetőséggel).

 

Részben játéktechnikai okokból alakult így (a két "helyszín", vagyis a vadon sziget, aztán a Fészek városa) hamar kialakult bennünk, és arra jöttünk rá, túl kevés lesz a játéknap, ha mindkét helyszín szabadon kószálható lesz. Ezért maradtunk annál, hogy lesz egy szabadon barangolósabb első fele a játéknak (11-től 15-ig, ami azt illeti, elvben pont a játékidő fele), aztán a maradék meg egy jobban vezérelt kaland lesz (15-től 19-ig). Az okok másik fele egyszerűen a kalandírói kapacitások szűkössége volt (más megfogalmazásban: lustaság, így is elképesztő mennyiségű munkaóra ment most bele a kalandírásba), és hogy nem akartunk 80 oldalas kalandot elolvastatni a mesélőkkel... XD

 

Az alacsony szinteknek egyébként sok előnye van a Hősök Hajnala formátumú, egynapos játékok során. Például:

  • Alacsony szinten kevesebb a külöbség a ki min-maxolt (tápolt, tervezett) és a lazán összerakott csapat között. Így kevésbé jön elő az a probléma, hogy az egyik csapat egy adott harci jeleneten 2 kör, azz 10 perc alatt átmegy, sebesülés nélkül; a másik csapat pedig 50 percig szenved a harccal, és a társaság fele belehal.
  • A játékosok többnyire először játszanak a karakterükkel a HH-n. Nem volt alkalmuk korábban megismerni, kitanulni a képességeiket. A magasabb szintű karaktereknek sokkal többféle, bonyolultabb képessége van, ezért lassabb, vontatottabb lesz a harc is. 
  • Eleve magasabb szintű harcok hajlamosabbak hosszabbak lenni, több időt lopnak el a játékból.
  • Magasabb szinten nőni szoktak az erőforrásmenedzsenttel kapcsolatos ügyek is. Short restte töltődő, naponta töltődő, egyszeri elhasználódó dolgok... 
    Amik megint csak akkor jönnek ki jól, ha sok harci jelenet van a játékban, hogy legyen szerepe az erőforrásoknak (harconként elhasznált powerek, naponta újratöltődök, stb). Ha nagyon  kevés harc van csak, és mondjuk egy nap legfeljebb csak egy, akkor azt kockáztatjuk, hogy ultraerősek leszznek a karakterek (mondjuk a varázsló minden harcban ellövi az össze max szintű spelljét). Ha könnyű, "filler" encountereket rakunk be, az csak az időt húzza, de nem kihívás a játékosoknak. Ha nem engedjük a long restet (vagy büntetjük valamilyen formában), hogy ne töltődjön újra minden erőforrás minden harc előtt, akkor a long rest erőforrású karakterek játékosai úgy érzik, hogy szivatjuk őket. Igazságtalan előnybe kerülnek, akik short restre töltődő karaktereket hoznak (harcosok, pl).
  • Most szombaton kifejezetten sok olyan játékosunk volt (több tucat), akik DnD vagy DnD5 tekintetében újoncnak számítanak. Őket sokkal nehezebb bevonni egy magasszintű játékba.

Szóval, nem véletlenül hozunk ám alacsonyabb szintű kalandokat. Ettől függetlenül legközelebb könnyen lehet, hogy egy viszonylag magasabb szintű kalandot tervezünk, mert sok ilyen megkeresés/comment volt... meglátjuk! :)



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 09:13

De ha 5+ szintű karakterekkel lenne a következő HH, akkor a Ranger kasztnak már nem lenne értelme! :gugye:

 

Multiclassra még mindig jó. :-) Dual Wield-re a Colossus Slayer + Hunter's Mark miatt magasabb szinten is elég pofás.

 

Dual Wield-et ami elértékteleníti a, például a Great Weapon Master + Polearm Master kombó, vagy persze a Sharpshooter + Crossbow expert. Mindkettő kap +1 támadást bonus actionből, a dual wield egyetlen érdemi előnye, a +1 AC és hogy ha valaki nem akar "historical" lenni a két egykezes fegyver nagyon menő. :-) (Bár én a szálfegyvereknek is nagyon rajongója vagyok.)

GWM jó, de 3. szinten Sharpshooter, Crossbow Expert meg Dual Wield még jobb szerintem a sebzés bebikázó featek közül.

Polearm nem, mert annak az érdemi dmg-hez kell a GWM, a GWM-nek meg kell az extra támadás, hogy valamit le is adj a körödben belőle. :-)

 

6. szintű HH-n se volt már egyszerű harcokat kiadni, a legtöbben ledarálták őket, szerintem ha legközelebb lesz magasabb szintű HH (remélem bevállaljuk :-) ) akkor erősebb példakarikat csinálok, mert a harcok erősségét mindig azokhoz szoktuk mérni.


Módosította Callinicus: 2017.11.29, 09:15


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 08:51

Alu: azért az vicces, hogy a build működéséhez két másik karakter kell. :)

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 462 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 08:28

De ha 5+ szintű karakterekkel lenne a következő HH, akkor a Ranger kasztnak már nem lenne értelme! :gugye:



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 00:31

Hősök Hajnala:

 

Összességében nagyon élveztem, ha tudok jövök következő alkalommal is. Mint azt említettem már helyben is, nem igazán a DnD-n szocializálódtam (bár mesélek rajta és még fogok is, játszani már kevésbé, kivéve talán itt), ezért kicsit hiányzott egy szabadabb világ. Ez meg volt adva az elején, lehetett választani három különböző helyből + random encounterek, ami még tök jó volt, de a kaland második fele erősen egy cső érzetét keltette. De a hangulat, a csapat és a mesélő nagyon jó volt, ezért ennek ellenére élveztem a dolgot. Másik kérdés, hogy a kocka nagyon nem szeretett.

 

Abszolút fénypont volt a Konklávé, messze a legjobb jelenet az egész kalandban véleményem szerint. Jól kitalált személyiségek, motivációk. Nagyon nagy plusz pont.

 

Az utána lévő sörözés és beszélgetés is egészen kellemes volt.

 

Szintek ügyében engem nagyon nem zavart a dolog, de mondjuk egy 5.szint körüli kalandot el tudnék képzelni. Talán akkor már jobban érezhetőek lennének a karakterek közti különbségek, de még kezelhető a játék is. Az is igaz, hogy a kalandot nehezebb lenne "balanszolni" és kicsit kevésbé lenne feszült a harc, egy ütéses KO-k híján. Szóval van pro és contra is. 

 

Összefoglalva, szívesebben látnék egy kicsit több szabadságot a következő alkalommal. Ez úgy minden amibe bele tudnék kötni. Egyébként jól össze volt rakva a kaland. Kicsit elrugaszkodott a hagyományos fantasytól, de az nem feltétlen baj.


  • Glowface kedvelte ezt

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.29, 00:21

Ha már találati valószínűségekről beszélünk a GWM-nél jobb a Sharpshooter, mert a mellett használsz Archery Stylet amit +2 Attack.

 

Találati valószínűség tekintetében szerintem nem kimondottan, mert a GWM némi csapatmunkával körönként eggyel többször támadhat :P

 

GWM-ezni 3. szinten viszonylag botorság +0-ás támadóértékkel. :-) 

 

Bless mellett kapásból +2.5 a támadóértéked, és ez szinte semmibe sem került a csapatodnak. Advantage ezt még kb. +4 körüli bónusznak megfelelően tudja feljebb tolni (és ha mastermind rogue van a csapatban, ez ráadásul ténylegesen nem is kerül semmibe). Aztán ha mégis melléütsz, arra van a precision strike.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 23:28

"Mondjuk a D&D elég halálos rendszer. Alacsony szinten indulva még a hírhedten kemény Warhammernél vagy Call of Cthulhunál is könnyebb megpusztulni."

 

Ha valakinek van ideje dobálgatnia  haldoklást, abból jó eséllyel kiszedik, a -max HP-ba ütés egy csapásból meg szinthez illő kihívásnál igen valószínűtlen. A DnD5-öt nem érzem kifejezetten halálos rendszernek 3. szintig esetleg, de a felett nem egyszerű meghalni, egy "átlagos" harcban amikor valószínűleg vannak társaid akik kis szerencsével felszednek végképp. Curse of Strahd kampány alatt nekünk asszem 3. szint felett nem volt karakterhalálunk és az is csak egy személyiségileg indokolt öngyilkospaladinroham miatt. Pedig voltak viszonylag rossz helyzetből kezdett harcaink. (És akkor most 8 HP-n állok, de behajítok egy tűzlabdát az élőhalott főlovag arcába, hogy örüljön.)

Láttam már pár karakterhalált dnd5-ben, de messze nem olyan halálos, mint mondjuk a Classic Battletech RPG vagy a Shadow of the Demon Lord amikkel mostanában játszom.

Régebbiek közül a Shadowrun 3-at tudnám például mondani, de World of Darkness Mage-ben is igen könnyű kinyiffanni. 

 

Warhammer rendszerek halálossága "blöff" a Fate pontok miatt azoknál valóban halálosabb a dnd.

 

SoTDL a DnD-hez képest: Ha bármikor egyben besérülöd a HP-d egyben (health-nek hívja a játék) azonnal meghaltál, (míg DnD-ben ehhez max HP-ról, annak dupláját kell beütni ehhez, legutóbbi HH-n sikerült...) ha fekszel és megsérülsz azonnal meghaltál, egyébként ha hagynak (fél)ájultan fetrengeni kb DnD eséllyel stabilizálódsz, és ugyanolyan könnyű felszedni mert 0-ról indulsz. (Pontosabban a Damage-ed nem mehet a Health-ed fölé, és a Damage-t csökkentik a gyógyító varázslatok.)



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 22:09

Alu:

Ha már találati valószínűségekről beszélünk a GWM-nél jobb a Sharpshooter, mert a mellett használsz Archery Stylet amit +2 Attack. A kétfegyveres pedig eleve két esély, hogy legalább a sebzésed egy része bemenjen. Colossus Slayer esélye tovább nő amikor már van Extra Attack.

Nem tagadom, hogy a Battlemaster a legerősebb kaszt sebzéspotenciál, hatékonyság terén, (lévén a kaszt konkrétan semmit nem tud ellentétben másokkal) de 3. szinten a Colossus Slayer Hunter a közelében van (top1 körüli mint mondtam) aztán kb 6.-tól a Battlemastert sokáig semmi nem közelíti meg, Sorcerer/Warlock multiclass 10. körül be tudja valami gyors varázslásos, eldricht blastos bohóckodással érni.

GWM-ezni 3. szinten viszonylag botorság +0-ás támadóértékkel. :-) A Dual Wield + Two Weapon Style ugyan rosszabb lehetséges sebzés, de átlagban mégis több tudhat bemenni belőle.

Horde Breaker: Ha találsz a körödben, kaphatsz egy lehetőséget, ha pont úgy állnak az ellenfelek, meg a csillagok az égen, hogy talán eltalálsz egy másikat is. Nemgyerebe.

 

Eberen_Orkodo:

Túl sokszor láttam már, hogy valaki csak úgy "hangulatra" épít karaktert, aztán amikor a játék nem jutalmazza a karakteralkotás és fejlesztés során hozott döntéseit, kevésbé válik szórakoztatóvá a dolog.

A legtöbb karakterem úgy képzelem el, hogy jó valamiben. Ez nem feltétlenül a harc, de egy DnD karakternek tudnia kell hasznosnak lennie harcban és ezt meg is adja a rendszer. Ezért a karaktereket úgy alkotom meg, hogy amiről én úgy gondolom az ő szakterülete, mestersége, specialitása, büszkesége, azt a karakter meg is tudja valósítani. Ehhez meg optimalizálni kell.

Tényleg nem egy igazzy szerepjátékost láttam már kínlódni amikor a karakterét elképzelte valahogy, aztán szétosztotta úgy érzésre meg "story" szerint a pontjait, de aztán sorra fürdött be a dobásaival romlott a játékélménye.

Ami fontos tud még ebben lenni, hogy viszonylag egységes legyen a dolog. Ha egy valaki - például én - optimalizál, valaki úgy nagyjából hatékony alapkoncepciót választ, az utolsó meg tényleg húú ez de feelinges lenne, dolgot választ, játék közben nem érzi magát jól, mert a karaktere nem tud érvényesülni. Ha ilyesmikkel akarunk játszani, lehet előre leszögezni, hogy akkor direkt anti-optimalizáljon mindenki. (És a mesélő is úgy készüljön, hogy a csapat milyen kihívásoknak tud megfelelni.)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 21:19

A Lucky képesség opcionális, ha a mesélőnek nem tetszik, akkor nincs. Nem a rendszer biztosította automatikus eszköz.

 

A jós 2db d20 -a (később talán 4db) pedig a játék 12 kasztjából 1 alkasztnak (a 8 közül) a képessége. Még az opcionális képességekkel sem tanulható részben sem, mint a harcmester harcos fölény-kockái. Ismét nem nevezném a rendszer biztosította lehetőségnek. Ellenben kasztképességként nagyon hangulatos.

 

Én úgy vagyok az ilyen pontokkal, hogy amíg újradobást ad a játékosnak, addig oké. Savage Worlds -ben semmi gondom vele, az újradobás nem jelent automatikus sikert. D&D-ben is engedtem a Lucky képességet azzal a feltétellel, hogy csak a saját dobásait újrázhatja, de akár a sebzést is újradobhatja, az ellenfelet azonban nem dobathatja újra. Az ő mázlijától neki lesz szerencséje, nem az ellenfélnek balszerencséje.

 

Ami a D&D sztori részét illeti, nálam mindig van története a kazamatáknak. Gyakran a benne lévő szörnyeknek is van hozzá köze, néha meg csak beköltöztek és a képességeik szerint kihasználják az otthonuk lehetőségeit. A helyszín és az általa adott sztori megismerése legalább annyira szerves része a játéknak, mint a hentelés, így XP is jár érte, legalább annyi, mint a hentelésért (pontosabban a szörnyeken való felülkerekedésért), de inkább több.

 

Orasteshez hasonló öngyilkos manőverek miatt nálunk parti még nem nagyon halt meg, mivel a többi karakter ilyenkor simán magára hagyja az illetőt. Ha meg akar halni, tegye, de a csapatot ne rántsa magával. Volt  ilyen csapattársunk régen, a végére a harmadik karakterét hozta, míg a többiek az elsőt. Azóta beletanult. :)

 

Bulldy



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 19:45

5. kiadásban ott van még a Lucky feat is, illetve a divination wizard előre kidobott 2d20-as dobása, amit behelyettesíthet, ha akar, vagy a szerzetes Ki-pontjai, amiket pl elrontott támadáskor akármikor bepakolhat, megismételve a támadást. :nos:



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 19:00

Szerintem az Inspiráció pont egy ez irányba tett lépéseként is értelmezhető az 5e részéről. Más kérdés, hogy mennyire lett mára része a tényleges játékoknak (sokáig azt lehetett olvasni, hogy a játékosok nagy része ódzkodik tőle).

 

Pl. én is.

Sok sorspontos rendszerben játszottam, sokat ebből SAvage Worlds-t, d6-ot (mondjuk nem SW-t), és Barbarian of Lemuriát.

 

Mesélőként szeretem, ha a játékosok kapnak egy esélyt... Játékosként viszont abszolút nem élvezem a sorspontokat (mindig olyan hátrányt vettem fel, ami csökkenti ezeket). Mindig azt éreztem, hogy nincs tétje a dobásoknak, legfeljebb veszek egy automata sikert, és hogy az igazi játék akkor kezdődik, mikor elfogytak a sorspontok.

 

 

(OFF)Ez alól egy kivétel van, a Castle Falkenstein. (a játék elején kapsz néhány kártyát, amit hozzá tudsz tenni az aktuálisan felcsapotthoz) De az is csak azért, mert a bónusz nem feltétlenül automata siker, illetve, hogy a bónusz csak bizonyos helyzetekben (fizikai, merészség, intelligencia, szociális) volt jó, így sokszor szokatlan helyzetekbe sodorta a játékosokat. (pl. a harcosnak csak szociális bónusza volt). Kábé úgy kell elképzelni, hogy játék elején kapsz A szerencsepontot, de ebből B darabot fizikai, C darabot merészség alapú, D darabot intelligencia és E darabot csak szociális próbákra használhatsz.

(/OFF)

 

 

Mondjuk a D&D elég halálos rendszer. Alacsony szinten indulva még a hírhedten kemény Warhammernél vagy Call of Cthulhunál is könnyebb megpusztulni.

 

De pont ennek köszönhető (szerintem), hogy sok játékos szokott bérenceket és követőket toborozni. A mostani csapatom, ha három jelenlévő játékossal kalandozni megy, az általában három elsődleges JK-t, három tartalék JK-t, és 4-5-6 bérencet jelent, ami azért jelentősen növeli az esélyeiket.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 462 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 18:24

Szerintem az Inspiráció pont egy ez irányba tett lépéseként is értelmezhető az 5e részéről. Más kérdés, hogy mennyire lett mára része a tényleges játékoknak (sokáig azt lehetett olvasni, hogy a játékosok nagy része ódzkodik tőle).



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2034 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 14:26

Idáig azért eljutottam, megjegyzésemet ennek tudatában tettem. Amúgy a kockapóker meg a full narrativista buzulások (ezeknek többnyire sztem nagyobb a füstje, mint a lángja, inkább intellektuális menőzések, mint hosszú távon használható termékek) közt van pár átmenet is, pl. sok klasszikus "kalandozós" felfogású rpg, mint a Shadowrun (kockapoolok) vagy a d6 Star Wars (erőkockák), de meglepő módon még a brutál (Kult) vagy pózer (WoD) horrorban is akad ilyen (végzetpont vagy micsoda v. akaraterő).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]