Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6260 hozzászólás érkezett eddig

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.14, 12:03


Ez tökéletes is volt minden ellen, aminek támadást kell dobni a sebzéshez. De a leheletfegyverek nem ilyenek, ráadásul sok kis ellenfelet nehezebb megölni, mint egy nagyon. (Főleg, hogy az 1500 arany értékű mérgeket a főellenfelekre tartogatta a vándor és az íjász harcos.)

Bulldy

 

Paladin 6+ szinttől egész jól megtartja magát szerintem mentős dolgok ellen, +3+5 körüli karizmával. :-)

Aztán elkezdesz hexblade warlock szinteket is felvenni neki, és nagyjából 9. szint környékére még támadni is fog tudni, meg sokat smiteolgatni. Addig csak keveset smiteolgatni, de az se rossz.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7931 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.14, 10:13

Íme Wex kalandja az Őszi D&D Találkozóról:
http://lfg.hu/86419/meseloknek/atyaink-oroksege-dnd5e-kalandmodul/



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.13, 14:16

Pont így, ahogy Cal írja. :)

8. szint körül már azért leesett egy +1-es pajzs és egy +1 AC-t adó köpeny, így a pap 22-es AC-val mászkált. Erre dobta fel a Shield of Faith -et, amivel 24 lett az AC-ja.

Ezzel a legdurvább ellenfelek is kevesebb, mint 50% eséllyel találták el. Talán a kampány végén a vámpírúrnak volt +14-es támadása. A legtöbb ellenfél még itt is +6-7 körül mozgott, de egyenest a bestiáriumból kivett, nagy tömegben jövő dögök +4 körül támadtak.

Kombó volt még, hogy a paladin pajzsol,reakcióból adott hátrányt, így a két nehézvértes gyakran együtt mozgott, a pap fentartott valami mágiát, a paladin meg igyekezett megakadályozni, hogy dobnia kelljen koncentráció fenntartására. Aztán már ez sem lett olyan gond, mert a pap feat-ből képzett lett Con mentőben, a paladin meg elkezdett aurában mentődobás-bónuszt adni.

Ez tökéletes is volt minden ellen, aminek támadást kell dobni a sebzéshez. De a leheletfegyverek nem ilyenek, ráadásul sok kis ellenfelet nehezebb megölni, mint egy nagyon. (Főleg, hogy az 1500 arany értékű mérgeket a főellenfelekre tartogatta a vándor és az íjász harcos.)

Bulldy

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 22:29

Shield + Heavy Armor + armored style + shield of faith és AC 21-23 paladinnál tartunk.

 

Multiclassból szerez az ember shield of faith + shield spellt nehézpáncél mellé kb "eltalálhatatlan" lesz.

 

Hogy nagyon bonyolultabbat ne mondjak. :-)



Hawkmoon

Hawkmoon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 63 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 21:27

Harcfüggő, persze. De ha van egy-két kör buffolni, akkor le lehet kérni a fényt is a fegyverre. :)

Ha nem, akkor előnyben vannak az "igénytelen" kasztok. Ez ilyen. Hol az egyiknek lejt a pálya, hol a másiknak.

(Szoktak panaszkodni a könnyen elérhető magas AC-ra is. Emlékszem a két és fél éves kampány leggyűlöltebb ellenfelei a tömegben érkező pokolkutyák voltak. Úgy olvasztották a pap és paplovag AC-király páros HP-ját, mint amikor radiátorra rakod a vajat. :P :D )

Bulldy

 

Erről mesélhetnél még, ha belefér az idődbe. ;) 

Elismerem, nem ástam bele nagyon mélyen még az 5E rejtelmeibe (csak játékosként vagyok benne egy kampányban), de én kifejezetten nehéznek és ritka kincsnek találtam eddig az AC növelést, még caster-el is. :O 

Hogyan is lehet "könnyen" magas AC-t elérni, ezen emberek szerint? :P



Fywillan

Fywillan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 16:01

3. kiadás meg egyéb RPG-k után nem hittem volna, hogy valaha ilyet mondok, de feljebb kéne venni a casterek harci potenciálját 5E-ben.
 

 

Szerintem a casterek elégedjenek meg azzal, hogy a harcon kívuli helyzetek kezelésére kb. tízszer annyi eszközuk van, mint a többieknek.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 15:02

Ne felejtsük, hogy a feat és a multiclass opcionális. A rendszert egykasztúságra, feat-ek nélküli karakterekre tesztelték, így üzembiztos.

A Challenge -t én sem tudom hogyan találták ki, pont annyira működik jól, mint 3E-ben a CR. (Sehogy.)

Bulldy

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
  2     3                  

Kelt 2018.11.12, 14:59

Amit például tökre nem látok, hogy a challange-ek mire vannak belőve?

A feat mint tudjuk opcionális szabály, és a featelt karakterek sokkal durvábbak mint a feat nélküliek (elemental adept is elég sokat tud pl számítani egy piromantánál) és kicsit nehézzé teszi a harcok szintre tervezését, hogy milyen partyt takar az amire a challange vonatkozik.

 

Legrosszabb esetben egy 4 fős parti is elintézi. Pl. ha egy monsztának 5-ös a challenge ratingje, akkor 4 darab 5 szintű kalandozónak még rossz dobásokkal is, de nehézkesen le kéne tudnia győznie. Ha a CR 1/2, akkor két darab első szintű is leveri. Ha 1/4 akkor egy darab első szintű is legyőzi. Ha 1/8, akkor két darabot is legyőz egy darab első szintű karakter. Ha 0, akkor senkinek se jelent semmi kihívást.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 14:48

Mondjuk a Xanatharos spellek egy részét meg egyenesen teszteletlennek érzem, aránytalanul táposnak tűnnek az alapkönyves dolgokhoz képest.

 

Mondjuk lehet pont azért, hogy feljebb húzzák a castereket, de akkor is furcsállom.

 



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 14:29

Ennek az érdemi build része két featkombó, ami azért elég masszívan meghatároz egy karaktert.

 

3. kiadás meg egyéb RPG-k után nem hittem volna, hogy valaha ilyet mondok, de feljebb kéne venni a casterek harci potenciálját 5E-ben.

 

Meg a dual wieldnek és a single weaponnek is kéne adni valamit, vagy a -5/+10-et ki kéne venni, mert az alacsony monszta AC-k mellett túl könnyű velük találni.

 

Amit például tökre nem látok, hogy a challange-ek mire vannak belőve?

A feat mint tudjuk opcionális szabály, és a featelt karakterek sokkal durvábbak mint a feat nélküliek (elemental adept is elég sokat tud pl számítani egy piromantánál) és kicsit nehézzé teszi a harcok szintre tervezését, hogy milyen partyt takar az amire a challange vonatkozik.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 719 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 13:24

Azért ha belegondolunk, azon megy a vita, hogy felsoroltok 4-5 buildet, melyik a táposabb.. és pont ebben van a DnD5 szépsége.. hogy nem egy tápos van, hanem több, teljesen eltérő megközelítés.. én amúgy a Sorcot sem félteném, mert ha a mesélő nem egy darab 200 HP-s monsztát hoz a csatába, hanem mondjuk 20-30, akár több hullámban érkező goblint, koboldot, akkor az "egy körben qrva nagyot/soka ütök, oszt csók" jellegű karaktetek sokra nem mennek.. míg a sorc akár valami tetületre ható kis cantrippel rendet vág a támadók között..

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 12:02

Harcfüggő, persze. De ha van egy-két kör buffolni, akkor le lehet kérni a fényt is a fegyverre. :)

Ha nem, akkor előnyben vannak az "igénytelen" kasztok. Ez ilyen. Hol az egyiknek lejt a pálya, hol a másiknak.

(Szoktak panaszkodni a könnyen elérhető magas AC-ra is. Emlékszem a két és fél éves kampány leggyűlöltebb ellenfelei a tömegben érkező pokolkutyák voltak. Úgy olvasztották a pap és paplovag AC-király páros HP-ját, mint amikor radiátorra rakod a vajat. :P :D )

Bulldy

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 11:57

A darkness/devilsight warlockal, a paladin sacred weapon vagy éppen blessel, és egyéb megoldásokkal van egy súlyos stratégiai probléma. Megeszik az 1. kört, amiben az action surgeölő battlemaster már egy szinthez illő ellenfelet (minden erőforrása elégetésével persze) már potenciálisan meg tud ölni, 5 támadásból.

 

Ha egy óráig tartana a sacred weapon, vagy bonus action lenne, akkor nem lenne ilyen gond, mert nagyjából lehetne rá készülni, mikor rakja ki az ember.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 11:50

A devotion paladin esküből kapott channel divinity-je az, hogy a karizma bónuszát megkapja a támadására 1 percre. Ez (a normál esetben is +3) egész jól kiüti a GWM -5-ét. Ha meg dobott karakter és nem szégyell tápolni a játékos (félelf paladin 20-as karizmával), akkor ki is szűrte a levonást.

Bulldy

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 11:20

Ha sebzéspotenciált nézzük, vannak a játékban OP kombók, önmagában a paladin szerintem sem ilyen.

 

Valami értelmes fegyveres képességekkel rendelkező kaszt (ez lehet paladin is) GWM+Polearmmaster, vagy sharpshooter+crossbowexpert feat-el, OP lesz. Szerintem a sharpshooter crossbowexpert battlemaster kiemelkedik ezek közül, mert ott befigyel az archery style is a precision attack mellé. De ezek között már nagy különbség nincs, vannak helyzetek amikben az egyik jobb mint a másik.

 

Tekintve, hogy a harcok megnyerésének legfontosabb tényezője a sebzéspotenciál, a játék egyéb lehetséges buildjei gyengusszá válnak. (A banishment tápos lehet bizonyos harci szituációkban, de az vagy bemegy vagy nem és drága slotba kerül.) 10+ szinten elkezd működni a sorclock eldricht blast spam, de iszonyatos sebességgel elégeti minden erőforrását, míg a battlemaster vagy a palalock elég stabilan osztja az ütést egész nap.

 

A rogue szerintem szívás mert körönként csak 1 támadása van, és ezen nem segít a sharpshooter sem, a pusztán varázslatból való sebezgetés meg gyorsan kifogy és még csak nem is nagyobb számokat szór mint a fegyveres, sőt single target-ben kifejezetten nyomorultak a casterek.

Ez nem azt jelenti, hogy ezek a kasztok ne lennének hasznosak, csak harcban kisegítővé válnak a csillogó DPR karik mellett. A sorcerert azért tartom például egy gyenge kasztnak, mert kevés spellt ismer, (harcon kívül se kifejezetten hasznos) nem is túl érdekes a listája, sebzésben meg messze elmarad a harcos féléktől.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 10:58

Az a harconként 3 precision attack ami +d8 őszintén szólva nem okoz szerintem akkora különbséget. Mármint jó, nagyon jó, de szerintem a hexblade és a pala partyban vannak vele.

 

Hosszú távon persze, de most specifikusan azon ment a sírás, hogy a paladin OP, mert 4. szinten nagyon sokat tud sebezni, ha sikerül kritet ütnie, költ rá erőforrást, az ellenfél még direktben vulnerable is a sebzéstípusra, és van direkt sebzésmaximalizáló varázstárgya.

 

Mindeközben az action surge-ölő GWM battlemaster ugyanazzal a krittel sebez 4d6+14-et (átlag: 28), és utána még lead két támadást egyenként 2d6+14 sebzésért (találatonként átlag 21 krit nélkül), amiket - hacsak nem mentek nagyon mellé - dobás után még jó eséllyel sikeressé változtathat, ha esetleg nincsenek meg. Ezek után még az ellenfél körében riposztolhat 2d6+1d8+14-ért, ha az nem találja el (bár erre nem kap precision attack bónuszt, úgy meg azért elég kockázatos).



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.12, 09:56

Az a harconként 3 precision attack ami +d8 őszintén szólva nem okoz szerintem akkora különbséget. Mármint jó, nagyon jó, de szerintem a hexblade és a pala partyban vannak vele. Ami még kiemeli, hogy ha nem GWM hanem sharp akkor az archery style elég sokat dob még.

Ha közelharci karikról beszélünk, arra azért nem olyan nehéz adv-et szerezni, meg jó esetben van bless is.

 

A hexblade paladin ami karizmából ütlegel, és 9-esre megvannak a paladin übermentői is, meg kifejezetten cifra.

 

Vagy legyen a partyban mindenkinek 2+ szint warlockja és akkor ha nincs nagyon speciális érzékszerve a célpontnak, egy darkness a harc elején és mehet a horrorshow.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.11, 20:48

(Hexblade-ről meg ne is beszéljünk, a cég újra elkezdte már az unbalanced kasztok gyártását, úgy tűnik... -.- ) 

 

...Azt ugye tudod, hogy a paladin magasabb szinten kb. ezerszer táposabb, mint a szerencsétlen short restenként egy kézen megszámolható slotból gazdálkodó hexblade?

 

(Persze a hexblade 3/paladin X még annál is táposabb, a paladin 2/sorcerer X pedig csak szolidan röhög a sarokban az eddigieken.)

 

 

Cali: a paladin és a hexblade 4. szinten a hajukra kenhetik a GWM-et, mert a világon semmi nem garantálja, hogy a baromi sokat sebző übertámadásuk ténylegesen be is fog menni. A battlemasternek ellenben ott van a precision attack.


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.11.11, 20:53


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.11, 19:42

Ha kap a karakter olyan tárgyat, ami automatikusan maximalizál sebzést, akkor ne csodálkozzunk, ha egy kritikusnál nagy sebzés lesz. :P

A paladin vs hexblade kérdésben szerintem egyensúly van: a paladin egy csatába beletolhatja a napi összes varázslatrekeszét, amiből rekorder sebzést csinálhat. Igaz, ekkor arra a napra kinullázta a varázslatait. A hexblade csatánként kétszer sebez többet (mivel ~10. szintig rövid pihenőnként 2db varázslata van), aztán marad neki a hexblade curse. Cserébe ezt egy nap többször is eljátszhatja, ha tudott rövid pihenőt tartani.

Bulldy

Módosította Bulldy: 2018.11.11, 19:43


Hawkmoon

Hawkmoon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 63 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.11, 19:25

Hát, az lehet, de mint kiderült, rosszul is számoltam a dolgot.... 

 

Szóval, a dobás valójában 14d8 volt (+6), ami úgy jött ki, hogy:

 

2d8 (kard krit) + 3d8 (smite demon-ra) x2 (krit) x2 (radiant vulnerability)

 

Az így kapott 69-es átlag sebzés már nem is annyira kiröhögni való, egy ütésből, még egy GWF-nek sem ;)

 

Jah, az már más tészta, hogy a játékosnak volt egy töltetes varázstárgya (szóval, ha mindet elhasználja, akkor eldobható), ami tetszőleges sebzésdobást maximalizált (a kockákat). Szóval, 118-at ütött, egész pontosan, ami szegény főboss simán belehalt... :P 

 

Na, mindegy, akkor csak nekem tűnik soknak, ezek szerint. :D

 

(Hexblade-ről meg ne is beszéljünk, a cég újra elkezdte már az unbalanced kasztok gyártását, úgy tűnik... -.- ) 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]