Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6092 hozzászólás érkezett eddig

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2034 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 14:26

Idáig azért eljutottam, megjegyzésemet ennek tudatában tettem. Amúgy a kockapóker meg a full narrativista buzulások (ezeknek többnyire sztem nagyobb a füstje, mint a lángja, inkább intellektuális menőzések, mint hosszú távon használható termékek) közt van pár átmenet is, pl. sok klasszikus "kalandozós" felfogású rpg, mint a Shadowrun (kockapoolok) vagy a d6 Star Wars (erőkockák), de meglepő módon még a brutál (Kult) vagy pózer (WoD) horrorban is akad ilyen (végzetpont vagy micsoda v. akaraterő).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 13:56

Marvin, a tápolás a D&D-től (illetve annak számtalan mellékágától, származékától) abszolúte nem idegen. Szerintem a narrativista buzulásra meg ott van egy rakat olyan játék, amit arra írtak, ellentétben a D&D-szerű játékokkal, ezen mi nem megy? :nemertem:

Spoiler


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2034 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 12:44

Én csak igazzy szerepjátékot szoktam játszani, azt is bakelitről!

 

(Na jó, nem, meg az 5e-hez se értek, párszor játszottam oszt annyi, igényeimet tökéletesen kielégíti a KéM, de mindettől függetlenül a tápolás/maxolás önmagáért ("csapkodjunk szörnyeket, hogy utána még nagyobb szörnyeket csapkodhassunk") nekem kicsit soványka motiváció, jobban érdekel a történet. Ezért is zavar mostanában a gygaxi realizmus sötét oldala, a teljesen értelmetlen, vakvéletlen karakterhalálok, a minden játékosi és karakteri skill és logikus lépés ellenére egyetlen hülye dobással elbaszott remek helyzetek, ennek fényében lassan már az erő- meg sorspontokhoz hasonló narrativista buziságok sem tűnnek olyan ördögtől valónak. Az 5e-ben legalább meghalni nehezebb.)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 12:21

Az egyetlen ok amiért érdemes Rangert játszani, 3. szinten a top1 környékén van a játékban a sebzése dual-wielder feattel, two-weapon style-al, hunter's markkal, ingadozó ugyan (bonus action mikor mire megy el) de ideális esetben "3d8+2d6+6" a potenciálja. Archery style-os battlemstar fighter 2d8+13-at tud még csak ezen a szinten. 

 

Ezt a sebzést a büdös életben nem fogja hozni a gyakorlatban. Első körben csak akkor van colossus slayered, ha egy csapattársad lekezdeményezett, ugyanazt a célpontot ütötte, és el is találta; a bonus action meg elmegy a hunter's markra. Onnantól ja, elég jól hangzik a 3d8+2d6+6, de elég valószínűtlen, hogy minden támadásod bemegy, ellentétben a battlemasterrel, akinek egyrészt megvannak az eszközei arra, hogy korrigáljon, ha valami mellémegy, másrészt ér is annyit a találatonkénti sebzése, hogy érdemes legyen mondjuk bardic inspirationt elhasználni rá (amit pl. 1d8+1d6+3-ért én nem szívesen tennék). Ráadásul a hunter's mark koncentrációt igényel, és közelharci karakterként nem tudod elkerülni, hogy ne vágjanak szájba akár körönként többször.

 

Arról nem is beszélve, hogy egy GWM battlemaster egy fontosabb harc első körében tud hozni 4d6+26 sebzést alapból; ha volt kritikus, akkor az extra 2d6 krit sebzésen felül üthet még egyet bonus actionből 2d6+13-ért, és ha a célpontja megtámadja és melléüt, akkor még reakcióból is mehet egy 2d6+1d8+13-ért. Ezzel szemben a colossus slayer ezen a ponton kb. a tökét vakargatja és azzal szerencsétlenkedik, hogy magára rakjon egy buffot, amit a közelharcban úgyis pillanatok alatt levernek róla. Ez elég kellemetlen tud lenni, amikor a csapatnak erős érdeke, hogy a delikvens egy, max. két kör alatt padlót fogjon.

 

A horde breaker egy szemét képesség szerintem, a sok sérült ellenfélnél, az egy halott mindig jobb.

 

Jó eséllyel nem azon a d8 sebzésen fog múlni, hogy megfekteted-e a célpontot, akkor meg jobban örülök d8+13 "ajándék" sebzésnek.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 887 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 11:53

Elismerem Callinicus tudását és tapasztalatát, valamint elfogadom, hogy aki így áll hozzá, semmivel sem rosszabb szerepjátékos, csupán mást értékel a játékban, mint én.

 

Ezzel együtt mindig furcsa számomra, hogy valaki mondjuk előre eltervezi, hogy majd milyen kasztokat vesz fel. Én inkább nyitottan várom, hogy mit hoz az élet, a történet, és azt élvezem, hogy az izgalmas, fordulatos. Például van egy elképzelésem egy természetszerető kószáról, de aztán a körülmények következtében egy sírrabló kalandorrá válik, majd egy gonosz isten bajnokává, később talán papjává.

 

Például a legutóbbi warhammer karakterem harcosként indult, és aztán szoros kapcsolatba került Ulrich egyházával, de kérdés volt, hogy pap vagy lovag lesz-e. Ezért a főtemplomban a szent tűzbe tette kezét, ami megégette (egyszerű sors próba), így nem a papi utat választotta (számára istene).

 

De hát ezért is jó a szerepjáték, mindenki megtalálja benne, amit keres. :-)


  • chomy kedvelte ezt

Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.28, 06:58

Colossus Slayer:

Az egyetlen ok amiért érdemes Rangert játszani, 3. szinten a top1 környékén van a játékban a sebzése dual-wielder feattel, two-weapon style-al, hunter's markkal, ingadozó ugyan (bonus action mikor mire megy el) de ideális esetben "3d8+2d6+6" a potenciálja. Archery style-os battlemstar fighter 2d8+13-at tud még csak ezen a szinten. (Az 4-esen, de inkább olyan 6-oson törik el, 2 feat meg magas dex kell hozzá.) Persze ez még mindig nagyon jó sebzés.

A horde breaker egy szemét képesség szerintem, a sok sérült ellenfélnél, az egy halott mindig jobb. DnD-ről beszélünk, a halott ellenfél szignifikánsan kevesebb harci potenciállal rendelkezik, mint a 90%-osan lesebzett.

Magasabb szinten ez inflálódik. Rangert 5. szint fölé vinni pedig gyakorlatilag felesleges, egyszerűen soha semmi tényleg hasznosat nem fog kapni ahhoz képest, hogy ha elkezdenél vele egy Barbariant vagy kb. bármit. Ezen a Xanatharos verziók egy kicsit javítottak, de még mindig inkább multiclassra jó a ranger. (Meg a sorcerer... meg a warlock. Sajnos utálom a multiclasst. ^^')

 

 

Hősök Hajnala:

Én azért kaptam már ott is meg azóta is savat a modulra, biztos ide is jön majd, ha kikerül a publikum elé, de tényleg nem volt rossz játék. :-)

De már döngetik az ajtót a magas szintért a népek...

 



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.26, 19:05

Tegnap sikeresen levezényeltük a Hősök Hajnala legutóbbi játékát, az "A végítélet előtt"-et. Nagyon-nagyon jól éreztem magam, rengeteg szempontból kitűnő játék volt ez. 

 

Például:

 * jó sokan voltunk. Nem is tudom a végső számot, mert egy csapat egyszerűen nem jött el, pár ember véletlenül több csapatba is jelentkezett játékosnak, de szerintem úgy kb. 90 fő körül lehettünk játékosok és mesélők. Ebből egészen sok volt az új játékos, szerintem bőven 30 fölött, ami szintén egészen egyedi.

 * talán most először az asztalok túlnyomó részénél kényelmesen időben befejeződött a játék. Általában csúszni szoktunk, de most jó időben zártunk, különféle véletleneknek köszönhetően.

 * A Vén Rókák csapata megmutatta, hogy öreg szerepjátszékos is megnyeri a showt! Vagy mi. 

 * Amúgy is igen nagyon volt a szórás korcsopotok között, bőven képviseltette magát sok generáció. 35 év volt a differencia a legifjabb és legéretebb játékosaink között; 

 * csomó embertől kaptunk köszöneteket és pozitív szóbeli visszajelzést (lehet, hogy ennek köze volt az ingyen sör kuponhoz...?), olyan játékosoktól is, akik amúgy nem, vagy csak elvétve játszanak DnD-t.

 * Az én csapatomnak, a Unicorns of Love-nak külön köszönet, hogy sokuk Szegedről ugrott fel kicsit hozzánk játszani! S ráadásul igen kedvelhető játékosok voltak.

 

Természetes a kaland hamarosan felkerül majd az LFG.HU-ra, lehet böngészni; én meg hajkurászok majd játékosokat, hogy minél többen osszanak meg beszámolót, benyomásokat, észrevételeket, mert nagyon kíváncsi vagyok.


  • elGabor, chomy, Orastes and 6 others like this

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5359 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.26, 11:48

Igen. Sőt, ha használja a Hunter's Mark varázslatot, akkor azon ellenfél ellen, akin rajta van, minden támadása +1d6 sebzést okoz.
 
Ez az, amit kábé fixen mindig hoz a vándor. Ezzel sebzés-potenciálban legfeljebb a középmezőnyben végez. Én nem vágom a halál-kombókat (mert a saját kampányomban nem engedem használni a szükséges képességeket, lévén DM-döntés, hogy vannak-e), de majd a mai Hősök Hajnala után jön Callinicus és pontosan bemutatja a kéziszámszeríjas mesterlövész számszeríjprofi hadmester harcos imba sebzését, vagy a kétkezesfegyver-mester bosszúálló lovag falbontó ütéseit. :D :P
 
Bulldy

Köszi :) :sor: .



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.26, 10:26

A kétkezes fegyverrel küzdő harcos (megfelelő fighting style +5/-10-es feattel és egy acton surge használatával, esetleg egy menacing feattel együtt) alsó hangon 80-90 HP-t tud bevinni egy körben, a felső határ meg valami sokkal agyatlanabb (persze az, hogy mindenre kritikust dob, elenyésző esélyű, de ha egy krit van, az is csúnya)  és ezt nem nehéz elérni 5. szintre, előnyt meg bőven tud neki adni egy-egy varázslat, támadásra bónuszt a bárd. Eléggé erős kombó.

 

...Aminek persze semmi köze a ranger colossus slayer képességéhez. (Illetve max. annyi, hogy nincs sok értelme rangert játszani, ha harcos is lehetsz.)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6019 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.25, 19:05

A kétkezes fegyverrel küzdő harcos (megfelelő fighting style +5/-10-es feattel és egy acton surge használatával, esetleg egy menacing feattel együtt) alsó hangon 80-90 HP-t tud bevinni egy körben, a felső határ meg valami sokkal agyatlanabb (persze az, hogy mindenre kritikust dob, elenyésző esélyű, de ha egy krit van, az is csúnya)  és ezt nem nehéz elérni 5. szintre, előnyt meg bőven tud neki adni egy-egy varázslat, támadásra bónuszt a bárd. Eléggé erős kombó.


Módosította Orastes: 2017.11.25, 19:05


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.25, 18:19

Feltéve, hogy mindig, minden harcban ki tudod használni. Ha nincs battlemat, a mesélő könnyen rámondja, hogy persze, van még ellenfél 5'-on belül. Ha fel van rakva a mat, akkor hamar kiderül, hogy nincs is senki a környéken. Plussz ugye akkor jobb, ha játszik a -5/+10 -es feat.

Szóval jobb, ha sok,egymás mellett harcoló ellenfélről van szó. De ez meg már a nevéből kiderül. ;)

Bulldy

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.25, 16:01

A horde breaker egyértelműen jobb, +1 Sharpshooter feattel megsegített támadással messze többre mész, mint azzal a nyomorult +1d8 sebzéssel.



Abdul

Abdul

    Jetipásztor

  • Fórumita
  • 392 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.25, 15:40

Igen, bár szerintem az a plusz 1d8 sebzés nem világerengető. Alacsonyabb szinten persze, jól jön, de mondjuk egy tolvaj sneak attack sebzésbónuszához képest kiskutyafüle. Részemről a hunter's mark + horde breaker kombót többre tartom (mondom ezt úgy, hogy egy ésszerű szinten felül marhára nem érdekel az optimalizálás - ezért is veszek fel rangerrel inkább játékszínesítő varázslatokat, mint pl. beszéd az állatokkal és hasonlók).

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.25, 10:45

Sziasztok

 

Colossus Slayer (Ranger).

Ez a képesség tényleg lehetővé teszi, hogy a karakter 3. szinttől minden körben (sikeres találat után) alap sebzés + 1d8 sebzést okozzon egy már sérült ellenfélnek?

 

Igen. Sőt, ha használja a Hunter's Mark varázslatot, akkor azon ellenfél ellen, akin rajta van, minden támadása +1d6 sebzést okoz.

 

Ez az, amit kábé fixen mindig hoz a vándor. Ezzel sebzés-potenciálban legfeljebb a középmezőnyben végez. Én nem vágom a halál-kombókat (mert a saját kampányomban nem engedem használni a szükséges képességeket, lévén DM-döntés, hogy vannak-e), de majd a mai Hősök Hajnala után jön Callinicus és pontosan bemutatja a kéziszámszeríjas mesterlövész számszeríjprofi hadmester harcos imba sebzését, vagy a kétkezesfegyver-mester bosszúálló lovag falbontó ütéseit. :D :P

 

Bulldy


  • Ratface kedvelte ezt

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5359 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.25, 09:23

Sziasztok

 

Colossus Slayer (Ranger).

Ez a képesség tényleg lehetővé teszi, hogy a karakter 3. szinttől minden körben (sikeres találat után) alap sebzés + 1d8 sebzést okozzon egy már sérült ellenfélnek?



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.21, 01:09

 

1. Nem hiszem én se. A második fegyver támadása egy bonus action, abból meg csak egy lehet.

 

2. Objektumtól függ, KM belátására bíznám. Mondjuk egy artifactot nem fektetsz meg egy simple dispellel, SZVSZ.

 

2. Harmadik szintű spelleket azonnal dispellel, felette 10+spell szint DC ellen támadsz. Kivéve ha magasabb szintű slotból tolod, mert akkor a vele egy szintű spelleket is dispelleli.

 

(Persze igen, KM belátása...)

 

 

Jogos, volt egy félreértésem, nem vettem észre, hogy csak az "aktív" effectet érinti a dolog és nem permanensen. Ebben az esetben egyet kell értsek. Mondjuk én talán még mindig nem engedném egy Orcus botja ellen, pl., de ez nem igazán releváns az esetek 99%-ban.



kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 448 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2017.11.20, 22:16

1. Nem hiszem én se. A második fegyver támadása egy bonus action, abból meg csak egy lehet.

 

2. Objektumtól függ, KM belátására bíznám. Mondjuk egy artifactot nem fektetsz meg egy simple dispellel, SZVSZ.

 

2. Harmadik szintű spelleket azonnal dispellel, felette 10+spell szint DC ellen támadsz. Kivéve ha magasabb szintű slotból tolod, mert akkor a vele egy szintű spelleket is dispelleli.

 

(Persze igen, KM belátása...)


Módosította kukac: 2017.11.20, 22:16


morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.20, 21:52

1. Nem hiszem én se. A második fegyver támadása egy bonus action, abból meg csak egy lehet.

 

2. Objektumtól függ, KM belátására bíznám. Mondjuk egy artifactot nem fektetsz meg egy simple dispellel, SZVSZ.



kukac

kukac

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 448 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2017.11.20, 18:42

1.: Nem hiszem. Az attack normal action, (vagy hogy híják) a második kézben lévő fegyverrel való támadás pedig bonus action. A leírásból én úgy értelmezem, hogy csak a sima támadás többszöröződik.

 

2. A Dispel Magic hat ojjektumra is, szóval igen.



neldryn

neldryn

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.20, 16:12

Sziasztok!

 

Felmerült bennem két kérdés a játék szabályaival kapcsolatban:

 

- Ha egy játékos karaktere rendelkezik az Extra Attack (pld. harcos főkasztnál 11. szinttől körönkénti három támadás) kasztképességgel, akkor a bónusz akcióból való rosszabbik kezes fegyveres ütése is ilyenkor többnek számít? Vagyis a min. 11. szintű harcosoknál két fegyverrel három-három támadás per kör?

 

- Varázstárgyak aktív hatásait lehet-e Mágiasemlegesítéssel (Dispel Magic) hatástalanítani? Pld. mondjuk egy Repülő Csizmával kb. 60 láb magasban szárnyaló kalandozót?

 

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]