Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6027 hozzászólás érkezett eddig

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1696 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.08, 12:44

Asztal téma:

Pont láttam ezt nemrég valahol. Kissé overkill, de ha az embernek nagyon nincs mire elkoltenie a pénzét, akkor egész jó lehet.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.08, 10:30


 

" 5E brutál fix bónuszai nagyon felértékelődnek."

Ezt végképp nem értem... az 5E bónuszai a 3E-jénél és a 4E-jénél is kisebbek. 4E-ben 1. szintű karakterek +10-es skillekkel mászkáltak DC 13-as átlag nehézség ellen.

 

 

Úgy értem, hogy 5E-ben a főjellemző módosító: (főjellemző -10)/2, szemben a hagyományosabb főjellemző/3-3-mal.

Ha mellétesszük, hogy az 5E sugallt főjellemző-generálása a 4d6-d6 vagy még inkább a fix pontok elosztása, így sokkal nagyobb eséllyel lesznek nullánál nagyobb főjellemző bónuszai a karaktereknek a hagyományosnál.


Módosította galu22: 2017.10.08, 10:31


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.08, 04:16

Hősök Hajnala: a végítélet előtt

Megindult a jelentkezési időszak, tessék bátran lecsapni a lehetőségre!

 

Sztori ismertető videó, részletek és jelentkezés:

http://hosokhajnala.lfg.hu/



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 167 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 22:14

Tekintve, hogy még a saját világába se fér bele ez a förmedvény, nem túl meglepő az ha nem működik. De tényleg Garaboncias megoldása tűnik a legjobbnak. Ne faja és kasztja legyen, hanem a kettő együtt, teljesen egyedinek és brutálisan OP-nak kidolgozva (ECL+29  :sherlock: ). Más utat nem látok arra, hogy át lehessen hozni egy az egyben.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 16:35

Egyébként Shadow of Mordor/War típusú karaktert úgy is lehet 5e-ben megoldani, hogy a kaszt másodlagos, jön egy szellem/lidérc/izé, megszállja a karaktert, valamilyen módon és mértékben osztoznak a testen, cserébe a megszálló ad medzsiket. Érdekes alapfelállás, bár nyilván megvan a maga hátránya.
Az ithilieni kósza se magától varázsol, hanem a nagy Celebrimbor másodteremtő hatalmához korlátozottan hozzáférve.

 

Csak ez így ebben a megfogalmazásban nem játék kompatibilis.


  • aluminiumtrioxid kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 369 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 15:46

Egyébként Shadow of Mordor/War típusú karaktert úgy is lehet 5e-ben megoldani, hogy a kaszt másodlagos, jön egy szellem/lidérc/izé, megszállja a karaktert, valamilyen módon és mértékben osztoznak a testen, cserébe a megszálló ad medzsiket. Érdekes alapfelállás, bár nyilván megvan a maga hátránya.
Az ithilieni kósza se magától varázsol, hanem a nagy Celebrimbor másodteremtő hatalmához korlátozottan hozzáférve.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4997 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 12:38

Tök más téma.

 

Ki hogyan képzelné el az ideális szerepjáték-asztalt?

 

Nyilván egy sufniban egy háromlábú széken is tudnánk rpg-zni, de mint minden dolog esetében, erre is vannak alkalmasabb eszközök. Lehet, hogy viccesen hangzik, de sztem a megfelelő asztal (és az ahhoz való székek) elég sokat tudnak javítani egy asztali (ha már így hívjuk) rpg gördülékenységén, ha máson nem is. 

 

Arra vagyok kíváncsi, hogy ha bútorasztalossal kifejezetten szerepjátékra tervezett asztalt készíttetnétek (ami azért önállú bútordarabként is meg kell állja a helyét), akkor milyen kívánságlistát adnátok le? Mi kell hozzá? 

Gondolok itt alakra, méretre, változtathatóságra, magasságra, kiegészítő dolgokra. 

 

Alapvetően asztali igényeket kellene kiszolgálnia, de nem baj, ha nem hátráltatja a modern technikák alkalmazását sem (de nem kell feltétlenül beleintegrálnia azokat).

 

Társasjátéknál szokott előjönni a téma. Van csillió változat mélyített, posztóval vont középső játéktér, italtartó dolgok.....

A szerepjáték sztem nem igényel ennyi extrát. Az asztal legyen nagy hogy  sok papír, chips, pohár férjen el. Ha kinyitható asztal az pluszban jó. De összességben ha lehet rá pakolni, és elég hely van akkor mindent kielégít. Széknél talán a karfárs szék kényelmesebb ennyi.
 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 11:13

Tök más téma.

 

Ki hogyan képzelné el az ideális szerepjáték-asztalt?

 

Nyilván egy sufniban egy háromlábú széken is tudnánk rpg-zni, de mint minden dolog esetében, erre is vannak alkalmasabb eszközök. Lehet, hogy viccesen hangzik, de sztem a megfelelő asztal (és az ahhoz való székek) elég sokat tudnak javítani egy asztali (ha már így hívjuk) rpg gördülékenységén, ha máson nem is. 

 

Arra vagyok kíváncsi, hogy ha bútorasztalossal kifejezetten szerepjátékra tervezett asztalt készíttetnétek (ami azért önállú bútordarabként is meg kell állja a helyét), akkor milyen kívánságlistát adnátok le? Mi kell hozzá? 

Gondolok itt alakra, méretre, változtathatóságra, magasságra, kiegészítő dolgokra. 

 

Alapvetően asztali igényeket kellene kiszolgálnia, de nem baj, ha nem hátráltatja a modern technikák alkalmazását sem (de nem kell feltétlenül beleintegrálnia azokat).



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 11:11

A Shadow of Mordoros hőst szimulálni nem lehet szerintem DnD5-ben.

 

6 szint shadow monk, 14 szint fey blade warlock, talán... olyasmi jellegű tudhat esetleg, csak nyilván nem olyan gördülékenységgel és hatékonysággal.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 11:07

 

 

Fighterrel valószínűleg jobban jársz (action surge és magas szinten 4 támadás a ranger max. 2-jével szemben). Eldritch knight subclass még varázsolni is tud (bár az már rajtad múlik, hogyan győzöd meg a mesélőt arról, hogy neked igenis a karakterkoncepciódhoz kell X spell és nem csak a tápolás kedvéért vetted fel).

 

Meg kell győzni? Úgy értem, bizonyos ésszerű keretek között nem logikus egy ilyen karakterről (ha már a világ integráns része), hogy ésszel válogat magának varázslatokat? Végül is INT a varázsláshoz szükséges tulajdonsága.

 

 

Nem vagyok nagy Shadow of Mordoros, de szerintem a főszereplő trükkjei (teleportálás, dominate) nem igazán férnek bele az eldritch knight "szinte minden spellednek az evocation vagy abjuration iskolákból kell kikerülnie" paradigmájába.

 

 

 

Ja, értem, konkrétan a játékra utaltál a varázslatokkal. Félreértettem akkor, bocs.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 11:04

 

Fighterrel valószínűleg jobban jársz (action surge és magas szinten 4 támadás a ranger max. 2-jével szemben). Eldritch knight subclass még varázsolni is tud (bár az már rajtad múlik, hogyan győzöd meg a mesélőt arról, hogy neked igenis a karakterkoncepciódhoz kell X spell és nem csak a tápolás kedvéért vetted fel).

 

Meg kell győzni? Úgy értem, bizonyos ésszerű keretek között nem logikus egy ilyen karakterről (ha már a világ integráns része), hogy ésszel válogat magának varázslatokat? Végül is INT a varázsláshoz szükséges tulajdonsága.

 

 

Nem vagyok nagy Shadow of Mordoros, de szerintem a főszereplő trükkjei (teleportálás, dominate) nem igazán férnek bele az eldritch knight "szinte minden spellednek az evocation vagy abjuration iskolákból kell kikerülnie" paradigmájába.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 11:03

DnD5-ben a közepes célszám emlékeim szerint 15?

 

2d10 átlaga nem pont fél ponttal magasabb mint d20-é?

 

Ha valakinek jó a tulajdonsága és képzett is valamiben miért baj ha az átlagos (DC10 mondjuk könnyű asszem) nehézségű próbákat többnyire megdobja?

 

" 5E brutál fix bónuszai nagyon felértékelődnek."

Ezt végképp nem értem... az 5E bónuszai a 3E-jénél és a 4E-jénél is kisebbek. 4E-ben 1. szintű karakterek +10-es skillekkel mászkáltak DC 13-as átlag nehézség ellen.

Engem kifejezetten az szokott zavarni, hogy a képzettség (prociency keveset számít még magasabb szinten is, hacsak nincs expert akkor a +6 már tisztes) és még a jó tulajdonság is nehezen érvényesül nehezebb próbák esetén már.

 

+: Látom mások is írtak közben...



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 10:55

 

 

2d10-zel nyolcat dobni 79% esély van, ha ehhez még hozzáadsz egy alap proficiency-t (+2), akkor a tízes nehézségű próbákat már első szinten is simán lehet vinni. (pláne, hogy gyárilag az 5E pontelosztásos, lineárisan növekvő képességmódosítóval)

 

 

 

De DnD 5th-ben a 15 a normál próba célszáma, szóval ahhoz érdemes viszonyítani. 

 

szerk. most látom, hogy Turin is írt. Ez esetben fölösleges és törölhető a hozzászólásom. :)


Módosította Narmor: 2017.10.07, 10:56


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 10:55

 

Tulajdonság és képzettség próbák, ellenpróbák: 2d10. Előnnyel: 3d10-legkisebb, hátránnyal: 3d10-legnagyobb.



Alapvetően nem tűnik rossznak, de nem lesz túl gyakori a siker?

A 2d10 középre (11-hez) húz, ebben az esetben az 5E brutál fix bónuszai nagyon felértékelődnek.

 

2d10-zel nyolcat dobni 79% esély van, ha ehhez még hozzáadsz egy alap proficiency-t (+2), akkor a tízes nehézségű próbákat már első szinten is simán lehet vinni. (pláne, hogy gyárilag az 5E pontelosztásos, lineárisan növekvő képességmódosítóval)

 

 

 

Hát, ez sztem attól függ, hogyan skálázod a célszámokat. 

Én próbálom a nagyon bazál DC5 = rém egyszerű, 10 = könnyű, 15 = közepes, 20 = nehéz, 25 = nagyon nehéz, 30 = hősies/legendás skálára belőni a dolgokat, nyilván néha finomítva kicsit. Ha ehhez viszonyítom, akkor nagyjából rendben van. Az előny és hátrány szerepe kissé csökkent, de nem tűnt el (lehet, hogy szarul kalkulálgattam, de talán +/-3-nak felel meg).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4107 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 10:09

Tulajdonság és képzettség próbák, ellenpróbák: 2d10. Előnnyel: 3d10-legkisebb, hátránnyal: 3d10-legnagyobb.



Alapvetően nem tűnik rossznak, de nem lesz túl gyakori a siker?

A 2d10 középre (11-hez) húz, ebben az esetben az 5E brutál fix bónuszai nagyon felértékelődnek.

 

2d10-zel nyolcat dobni 79% esély van, ha ehhez még hozzáadsz egy alap proficiency-t (+2), akkor a tízes nehézségű próbákat már első szinten is simán lehet vinni. (pláne, hogy gyárilag az 5E pontelosztásos, lineárisan növekvő képességmódosítóval)

 


Módosította galu22: 2017.10.07, 10:10


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 09:46

 

A d20 nekem egyszerűen nem működik képességek esetén, mert túl nagy a szórása. Harchoz és mentőkhöz, hektikus cselekedetekhez tökéletes (sokkal jobb,mint a 2d6), de képzettségeknél sokszor bénán jön ki. Pláne olyankor,

- ha sok képzettség van, de fejleszteni keveset lehet (pl. a Kard és Mágia, jellemzően nem szoktuk használni a képzettségeket)

- ha a képzettségpróba szint és módosító alapú (egyszerűen kevés, ha a specialista +3-mal, a képzetlen meg +1-el dob)

 

 

 

Számomra a legszimpibb megoldás: mentők és támadások d20, főjellemző próbák vagy 2d6+képességmódosító, vagy képesség-aládobás alapon. (az utóbbi a nyerő nálam, nem kell nehézséget sem kitalálni, nem kell összeadni, stb.)

 

 

 

Alternatív megoldás több kimeneteles próbákra, d20 használatával (pl. reakciódobás, több egymást követő főjellemző próba).

- tegyél két próbát

- ha mindkettő sikerül, megcsináltad, ha mindkettő bukó, nem sikerült, ha az egyik sikerült, a másik nem, történik valami kalamajka/valami áldozatot kell hozni

 

 

 

Nálunk (5e): 

Harci dolgok: támadás, mentők, stb. d20.

 

Tulajdonság és képzettség próbák, ellenpróbák: 2d10. Előnnyel: 3d10-legkisebb, hátránnyal: 3d10-legnagyobb.

 

 

Bevált. Mondjuk a jelenlegi vadon-hexcrawl kampányunkban a képzettségek kiemelten fontosak.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 09:43

Narmor: nem próbáltam, de nekem alapvetően tetszett az ötlet. Csak a dolog adminisztrációjára kell valami okos ötlet szerintem, mert a körönkénti kezdő azért sok időt el tud vinni IMO.

 

...de arra gondoltam, hogy majd a Tomb of Annihilationben, ha megtetszik a kampány és elindítom, kipróbálom. A 15-ös halálmentő DC-vel, meg pár egyéb apró oldschool tweakkel egyetemben. :)

 

 

Mi hasonló kezdemény-rendszert használtunk mostanában, egy netes ötletet módosítva.

Ebben a következők voltak:

- minden körben kezdemény

- a cselekedet típusa ad pluszt vagy minuszt (pl. kétkezes fegyverrel támadni -2, nehéz fegyverrel -2, loading fegyverrel lőnie -5, előkotorni valamit az övedről -2, hátizsákodból -5, varázslatok minden szintje -1 stb.)

- Több akció esetén csak a leglassabb akciót kell figyelembe venni (ott viszont a bónuszok összeadódhatnak).

- mindenki a kör ELEJÉN jelenti be, mit akar csinálni, és ehhez akció szinten tartania kell magát. Viszont az akció célpontja megváltozhat a körtől függően. (Tehát támadnia kell, ha azt jelentette be, de nem kell megmondania, kit. X varázslatot kell elmondania, de azt nem, hogy kire, hová.)

- Ha valaki nem akarja az adott akcióját végrehajtani, akkor beválthatja Dash actionbe. (Újabban bevettük, hogy Disangage-be is, mert ez segíti az ésszerű menekülést.)

- Nyilván a sima mozgását a körében megteheti akkor is, ha az akciója már nem érvényes.

 

Szerintem sokkal jobb, mint az alap szabály. Kicsit figyelni kell az elején, de bele lehet tanulni.

 

Vezetni a következőképp kell:

-Veszel egy nagy üres lapot, beírod a számokat bal oldalon egy oszlopba 1-től mondjuk 25-ig. (De lehet csak annyit, hogy 1,5,10,15... és közéjük hézagokat hagyni, a többit szemmértékre bízni.)

- Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor egy-egy token, vagy kis kártya jelölhet egy konkrét akciót, amit oda lehet tenni mindenkinek maga elé, vagy ha pici, akkor a táblára is a figura mellé.

- Mindenki ledobálja az akció bejelentésekor a kezdeményét, amit beírsz a papír megfelelő helyére. (Vízszintesen több csatára való hely is lesz a lapon.)

- Szépen haladsz lefelé csata közben.

 

Van egy egyszerűbb verzió is: csak a szörnyeid kezdeményét jegyzeteled, a többiek meg megjegyzik a saját kezdeményüket adott körre. 25-től elkezdesz szépen visszaszámolni, és aki épp jön, jelentkezik. Ha nagyon bambáskodik, akkor így járt. :D

 

 

 

De ez a változó kockás még jobban tetszik. Lehet, kombinálni fogom az enyémmel, még töprengek rajta.



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.07, 09:30

Fighterrel valószínűleg jobban jársz (action surge és magas szinten 4 támadás a ranger max. 2-jével szemben). Eldritch knight subclass még varázsolni is tud (bár az már rajtad múlik, hogyan győzöd meg a mesélőt arról, hogy neked igenis a karakterkoncepciódhoz kell X spell és nem csak a tápolás kedvéért vetted fel).

 

Meg kell győzni? Úgy értem, bizonyos ésszerű keretek között nem logikus egy ilyen karakterről (ha már a világ integráns része), hogy ésszel válogat magának varázslatokat? Végül is INT a varázsláshoz szükséges tulajdonsága.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.06, 20:33

Crawford 2d6 alapú rendszereiben nem egyedi a módosító egy alrendszernél, hanem mindenhol +-2 közé esik.

 

Félreértettelek, azt hittem, az 5e-hez ajánlod, azért írtam, amit.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1450 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.06, 20:33

Alternatív megoldás több kimeneteles próbákra, d20 használatával (pl. reakciódobás, több egymást követő főjellemző próba).

- tegyél két próbát

- ha mindkettő sikerül, megcsináltad, ha mindkettő bukó, nem sikerült, ha az egyik sikerült, a másik nem, történik valami kalamajka/valami áldozatot kell hozni

 

Ennek az advanced változata, hogy az egyik próbát a játékos dobja, a másikat a mesélő, titokban. Ez mondjuk emberismeret és lore próbáknál jól veheti ki magát (még akkor is, ha egyébként a hátam borsódzik a paraván mögötti dobálástól).




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]