Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6257 hozzászólás érkezett eddig

Hawkmoon

Hawkmoon

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 63 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.11, 00:57

Hi!

 

Csak érdeklődésképpen, mivel már lefutott dolog, és mesélő engedélyezte, de ez a kombó tényleg működhet 5E-ben?

 

Vengeance paladin 20-ast dob fiend/undead ellenfél ellen, nyilván tolja mellé a Smite-ot is... és ilyenkor tényleg minden duplázódik, akár többszörösen is?

 

Pl: alapból 1d8 (kard) + 2d8 (smite)

 

Ez a krit miatt 2d8 + 4d8....  de mivel az ellenfél érzékeny (vulnerable) a radiant sebzésre, ezért az is dupla, szóval:

 

2d8 (kard krit) + 8d8 (radiant) -ot fog sebezni a delikvens, akár pl. 4. szinten, egy ütésből? :O

 

Csak én érzem kissé túlzásnak? :P



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.28, 11:35

Közeledik a következő Hősök Hajnala!

 

Kaland, izgalom, csak a szokásos. ;-)

 

Facebook eseményt is talál aki keres egy kicsit.

 

http://hosokhajnala.lfg.hu/2018/10/heroszok-hajnala-jelentkezes/



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7896 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.25, 23:41

Hello Everybody. I am not sure if I should post it here, but Iam looking for players of a D&D 5ed campaign in English. If you are interested, you can contact me by whatzap (+36 70 366 7156) or by email: ivanabilio@gmail.com.

 

Thank you very much everybody, wish you all a good day.

 

There is a forum here as well where you can search for players:
http://lfg.hu/forum/index.php/forum/109-aprohirdetes/



IvanAbilio

IvanAbilio

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.25, 11:18

Oh, thanks.

 

I apologize then. Will check there.

 

Have a nice day everybody.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 718 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.25, 04:59

Well, basicly it is not a team-finder topic, mainly for discussion about the game, the system, questions and answers, ect. 

 

You should join to the "Országos szerepjáték csapat/játékos kereső" group on the facebook, which is directly a group for hungarians who are searching team for role play. 

 

Regards,

Shiwo



IvanAbilio

IvanAbilio

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 2 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.24, 13:02

Hello Everybody. I am not sure if I should post it here, but Iam looking for players of a D&D 5ed campaign in English. If you are interested, you can contact me by whatzap (+36 70 366 7156) or by email: ivanabilio@gmail.com.

 

Thank you very much everybody, wish you all a good day.



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 189 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.23, 09:27

thx



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.23, 09:14

Meg Guidance!

 

Illetve, bizonyos domainekben pass without trace, dimension door, polymorph, fog cloud.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6372 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.23, 06:42

Enhance ability, a választott tulajdonság próbáira előnnyel dobsz, a képzettség-próbák pedig specializált tulajdonság-próbák (ezért vannak Tulajdonság(képzettség) formátumban megadva).

Bulldy

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 189 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.23, 06:20

Kérdés: Van olyan papi varázslat, ami a stealth-et erősíti? (Akár nem hivatalosan is.)


Módosította theomer: 2018.09.23, 06:20


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.17, 10:15

turin: Hamarosan!

Na, MOST elérhető! :)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.06, 06:20

turin: Hamarosan!

 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.05, 18:38

Glowface: az éppen kiértékelés alatt álló kalandmodul közé lett végül téve? Mert nem találom a letöltések között.



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1702 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.28, 18:38

Nem emlékszem / nincs előttem a modul, csináltak valamit bonus actionből? Az Action Economy megjegyzés miatt kérdezem. Vagy csak azért lett sok akciójuk mert a mesélőtök nézett el valamit az Imprison Soulban?



Az action economy-paritás úgy jött ki, hogy ők voltak négyen, mi voltunk öten, és volt annyi sebzésük, hogy legalább egy karakter rendszeresen feküdjön. 4 vs. 4.



Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.28, 16:13

 úgyhogy a létszámváltoztatást nagyon nem javaslom. 

 

 

Nem véletlenül nem voltak az eredeti terv szerint többen. :-(

 

A volos devouerernek még fárasztóbb lehet harcban a menedzselése.

Az Imprison Soul élőhalottá változtatja amit megevett, a Soul Rend meg Recharge 6-os a mellett hogy az Imprison Soul is visszatölti, amit nem egészen értem miért gondoltak, hogy jó lesz.

 

At-Will, síkjárnia mondjuk egyik verzióban sem kéne tudnia. ;-)

 

Sikerült 10 körig fenntartani koncentrációval a banishmentet és utána visszatért? Azt se kellett volna neki, gondolom ugyanaz volt a mesélő logikája mögötte mint az at-will síkjárás mögött is...

 

Nem emlékszem / nincs előttem a modul, csináltak valamit bonus actionből? Az Action Economy megjegyzés miatt kérdezem. Vagy csak azért lett sok akciójuk mert a mesélőtök nézett el valamit az Imprison Soulban?

 

http://chisaipete.github.io/bestiary/creatures/devourer

 

https://roll20.net/compendium/dnd5e/Banishment#content

 

 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1702 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.28, 13:10


Most akkor spoilernek számít a modulról beszélés vagy nem? :D

 
 
Én leginkább csak azt rakom spoilerbe, amiért a játékosoknak teperniük kell.

 

Spoiler


 
Spoiler


 

Spoiler

 
 
Spoiler


 

Az annyira végtelenül a csapat felkészültségén és összetételén múlik, hogy milyen kemény az a harc, hogy nem lehet rá felkészülni általános kalandban. Van aki már így is túl keménynek találta, de nem egy party volt aki banishment, valami erőpajzskockanemtudommi, meg egyéb spellekkel szétkapta őket mint óvodás a ropit. (pusztán damage potenciál alapján ha 4-et lenyomtatok, ti is elég jól össze lehetettek rakva) A teszteken például ott volt "Sir +5 toallsaves" ami szintén torzította bizonyos ellenfelek bizonyos képességeinek hatékonyságát, de egyszerűen nem lehet minden tápos karakterkombóra felkészülni. A teszten kellemesen izzasztós volt a csapatnak a harc, amihez képest még igazítottam egy keveset megbeszélés alapján.
Azokkal a spellekkel amik konkrétan ki tudnak venni ellenfeleket harcból nem annyira számoltunk, a xanatharos förmedvénységeket meg nem is igazán ismertük még.
Nagyjából erre találtuk ki a táppontrendszert, amit még finomítani kell, de jó iránynak tartottam. :-)
 
Devourereknek a HP-ja változott a játékosszám alapján, mert a létszámukat változtatni meredeknek tűnt, de ha nálatok ment, ezek szerint lehetett volna. : -) (Csak kicsit elhúzódik...)

 
 
A Banishment nálunk is befigyelt (de valamilyen felfoghatatlan okból csak parkolópályára tette az érintett dögöt, pedig szerintem esélyes, hogy nem Prime Material native), Wall of Force-szal el is választottuk őket egymástól (sokra mondjuk nem mentünk vele, átsétáltak az éteri síkra és megkerülték, amit statblokk alapján ugyan nem tudnak, de ha már a kezdeti leírás szerint ott várakoztak, nehéz belekötni a mesélői logikába), idéztünk négy medvét, hogy csócsálják őket (de többet már nem, mert a mesélői leírás szerint holttesteket hagytak maguk után, amiket nagyon nem kéne nekik, úgyhogy féltünk, hogy valami csúnyaságot fognak csinálni velük a dögök), illetve a Vow of Enmity + krit smite kombó önmagában sebzett eleget ahhoz, hogy egyet kb. két-három kör alatt cafatokra szedjek (amekkora edgelord koncepció a Vengeance Pala 6/Hexblade Warlock 4, annyira hatékony).
 
Ezzel együtt is egész szerepjátékos karrierem messze legrosszabb harci encountereként tartom számon az élményt (a rohadt sokat sebző, action economy szempontjából kb. a csapattal ekvivalensen álló, CC próbálkozásokat megkerülő ellenfelek, akiken még annyi HP is van, hogy a DPS race is erősen kétesélyes taktika legyen, egy nagyon kellemetlen, elnyújtott harchoz vezetnek, ahol a játékosok rohadt sokáig úgy érzik, hogy akármit csinálnak, nem mennek vele semmire), úgyhogy a létszámváltoztatást nagyon nem javaslom.

Módosította aluminiumtrioxid: 2018.08.28, 13:13


Callinicus

Callinicus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 774 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.28, 08:58

Most akkor spoilernek számít a modulról beszélés vagy nem? :D

 

Spoiler

 

Szerk: Egyszerre írtunk Glowval, most olvasom ő mit írt amíg én is pötyögtem. :-)


Módosította Callinicus: 2018.08.28, 08:59


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.28, 07:59

És valóban Callinicus fejezete ez. :)

Az "idegesítő és ostoba lovagrend" tuti áruló jel. Meg a jóértelemben vett 4E feeling itt. :D

 

A Szférák Fürkészeinek háttere és reakciója valóban működőképes és szórakoztatóan idegesítő. Egy kevésbé verseny környezetben, nyitott otthoni játéknál sokat ki lehetne hozni belőlük. Itt a gyorsaság jegyében eléggé kurtára vágott interakciók vannak velük.

Amúgy a Fürkészek tartós bunkóságának nem az az igazi veszélye, hogy a játékosok nem tudnak bejutni hozzájuk - hanem hogy sokkal hamarabb rájuk unnak a játékosok, és "aki hülye, haljon meg" alapon magukra hagyják a bunkó, szerencsétlen, bajban lévő lovagokat. Nagyon erős motivációs szál kell ahhoz, hogy mindenáron jóba akarjanak lenni velük a játékosok, és igazából a kalandban nem volt ez meg, kicsit a sztorit akkor úgy kellene átépíteni, hogy a lovagokhoz vezessen valami fontos szál, ami miatt a játékosok midnenképpen jó kapcsolatba akarnak kerülni a társasággal.

Egyébként jól működő, jó kis rész ez. Pár mesélőtársunk észrevételei alapján nekem talán az az enyhe problémám vele, hogy túlságosan is scriptelt megoldások vannak benne (a távcsőnél EZT és EZT és EZT lehet csinálni, ÍGY juthatsz tovább, ÍGY kell eljutni a Szipolyozókig...). De egyébként minimális mesélői impróval nyugodtan lehet alternatív utakat, megoldásokat is engedni, elég jól bebarangolható mozgástér van a sztoriban. És a scriptelt lehetőségek között is számos különböző alternatíva van felvetve, szóval nem rossz ez.

A halálmadár utólag tényleg nem a legszerencsésebb alak, ez van, ha egymástól függetlenül, párhuzamosan fejlesztünk több szálat is. Legközelebb halálmalac lesz.  :pig: 

A 2 fő tényleg kimaradt a leírásból, elkeserítő. És a szöveg tesztelése alatt (többen is alaposan átolvasták) ezt valahogy senki nem észrevételezte... kínos. A szövegből egyébként lehet következtetni a 2 főre (pl. a 4/6 fős party résznél mind a két opció "mindkét" Szipolyozóra utal. Meg a taktikai rész is az "egyik" és a "másik" szipolyozóra. Ettől függetlenül ez durva bakicska.

A harc velük szerintem nagyon jól komponált ütközet tud lenni, de elég bonyolult a használatuk, és nehéz volt 15 önálló mesélőnek átadni pontosan minden jelentős részinformációt a szövegben, ezért sokan túl erősnek vagy túl gyengének mesélték a harcot.
By the way, a szörny (némi egyszerűsítésekkel, leszintezéssel és átírással) túlnyomó részt megegyezik a hivatalosan (talán a Volóban?) megjelent Devourer szörnnyel. És valóban nagyon 4E a lény működése, főleg a bordában haldoklás mechanikája. 

Az információmorzsákról majd értekezzünk külön, valóban, az egy igen szenzitív része volt a kalandnak, és nem is a legjobban sikerült az implementációja, meg - értelemszerűen - legutolsó lépésnek maradt írás közben... Bicegős. Kíváncsian várom majd akkor végül a kapcsolódó meglátásaidat!



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1702 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.28, 00:16

u.i. Alu, gyanúsan sok minden tetszett most neked, elpuhulsz itten!  :ork:

 
 
A "keménység" baromira túlértékelt tulajdonság, a "nézzétek milyen viccesen és mekkora nyelvi leleménnyel tudok fikázni" pedig a kritikai teljesítmény legalja. Ugyanannyi karakterre jutó őszinte lelkesedéssel és optimizmussal ezerszer többre megy a hobbi :P
 
Ennek jegyében folytassuk is!
 
 
 
2. A Szipolyozók
 
 
Játék közben nekem elég logikátlannak tűnt a Szférák Lovagjainak ellenségessége, de a szerző igazából egész jól megindokolja: bár a Lovagok elviekben a JK-kat visszahozó istent szolgálják, valójában az évek során inkább fura távcsőrajongó kultusszá nőtték ki magukat, így a vallási alapokon nyugvó érvelés nem nagyon fogja meghatni őket; at utóbbi idők kudarcai miatt szégyenkeznek és gyanakvóak, így a nagyon látványosan segítőkész csapatok sem fognak bevágódni náluk, mert ezzel csak a saját hasznavehetetlenségüket dörgölik a lovagok orra alá; ráadásul a távcsövükben fészkelő madár miatt nem látnak rendesen, és milyen gyanús már, hogy a JK-k pont akkor bukkannak fel, amikor ők nem tudják megmondani róluk, hogy csalók-e, hát nem? Hiteles.
 
(Igen, a fenti bekezdést direkt írtam meg úgy, hogy a modul előismerete nélkül minél nagyobb baromságnak tűnjön.)
 
Kicsit sajnálom, hogy az ellenségeskedés csak addig tart, amíg a csapat le nem tesz valamit az asztalra, egyrészt azért, mert így csak arra szolgál, hogy a helyszíneket "rossz" sorrendben meglátogató csapatoknak eggyel több kihívást kelljen leküzdeniük, másrészt azért, mert az arrogáns, saját megvilágosodottságukba vetett hitű lovagok esetén teljesen hihető lenne, hogy a karakterek sikereit is bűnösségük újabb bizonyítékaként kezeljék ("ha nem csalók, akkor hogy lehetséges, hogy jobb eredményeket érnek el nálunk, mikor még a Szférák Útját sem követik?"). Igaz, az sem lenne szerencsés, ha a csapatok pusztán azért eleshetnének a részkaland teljesítésétől, mert nem képesek megdobni egy szociális próbát az ajtónállókkal szemben (bár ilyenkor bedobható lenne Mia, ha már úgyis ő indította el az eseményeket ezen a szálon).
 
 
Ha a lovagoknak sikerül kihúzniuk a fejüket a seggükből, a karakterek eljuthatnak a következő kihíváshoz. A vénemberek fején akár lehetne is egy "APPLY DISPEL MAGIC TO THE AFFECTED AREA" feliratú ragadós cetli, amennyi agymunkát igényelt a jelenet, de legalább a Lucky feattel rendelkező abjurerünk a maga szolid +9 módosítójával és újradobásaival nagyon jól érezte magát.
 
(Megjegyzem, amikor felvetettük, hogy a problémát esetleg a gyökerénél [értsd: az omniszkópnál] kellene kezelni, a mesélőnk finoman meglebegtette, hogy a baromi érzékeny mágikus műszerre dispellelgetni lehet, hogy annyira nem jó ötlet, ami igazából elég logikusan hangzik - ehhez képest a modul szerint csak disadvantage jár a dobásra és a kudarcnak nincs semmilyen nemkívánatos mellékhatása, boo.)
 
A jelenettel kapcsolatban igazából csak egy komoly kifogásom van: nem tudom, kinek jutott eszébe, hogy a távcsőben lapuló csúnyaság egy halálholló alakját öltse, de borzalmasan rossz ötlet volt. A modulban többször elhangzik, hogy Draquart pusztulásában mekkora szerepet játszott Minden Madarak Hercege, a tündér bajnok. Összekavarja az embert, és olyan benyomást kelt, mintha a modul komplexebb lenne annál, mint amilyen valójában - ez pedig csak csalódáshoz vezethet. Mi legyen helyette? Áthatolhatatlan feketeség, amibe ha belenéz a karakter, nem tud szabadulni az érzéstől, hogy az visszanéz belé. Egyrészt esztétikailag is jobban illik az egész árnyékmezsgyés-haldokló napos témához, másrészt azok a játékosok, aki a negyedik részkalandban belenéznek a boszorkány házában talált tükörbe, és az alapján összerakják, mit láttak itt, nagyon fogják értékelni, hogy az elméletük milyen remekül passzol a már megszerzett információkhoz és mennyi mindent megmagyaráz.
 
 
A Bölcs Mesterektől kapott információk birtokában nem valami nehéz az eltűnt lovagok nyomára jutni, de bevallom, miután a polgármester házánál elkezdett szál megoldásába tök véletlenül tenyereltünk bele, és a boszorkány házánál is csúfosan felsültünk, ezt játék közben egyáltalán nem éreztem problémának.
 
 
A címadó Szipolyozókkal folytatott harcnál jön elő a részkaland másik komoly hiányossága: a modul háttértörténetét taglaló bevezető (20 oldallal a részkaland kezdete előtt...) kivételével a megjelenő lények száma sehol sincs expliciten leírva, és egyedül csak a 4/6 játékos esetén életbe léptetendő változásokról szóló, két soros részletben talál rá egy eldugott utalást a mesélő. Ezen kegyetlenül meg is szívtuk, mert a mesélőnk fejében az előzőleg teljesített részkaland setupja ragadt meg, úgyhogy az eredetileg tervezett kettő helyett [játékosok száma-1], azaz négy Szipolyozóval kellett megküzdenünk, amit még kellemetlenebbé tett, hogy ezen a ponton már néhány táp pontot is sikerült összeszednünk. Valós időben legalább másfél-két óráig szenvedtünk az encounterrel, a harc során legalább egyszer szerintem minden karakter padlót fogott, de végül sikerült győztesen - mi több, karakterhalál nélkül - kikerülnünk a küzdelemből. (Erre is valószínűleg csak azért került sor, mert a mesélőnk rosszul használta a lények Devour Soul képességét - nála a Szipolyozók nem börtönözték be a haldoklókat, csak disadvantage-et adtak a halál mentőikre, viszont a fali fülkékben lévő testek is 0 HP-n voltak, úgyhogy belőlük is fel tudták tölteni a Soul Rend képességüket. Összességében nem jártunk rosszul ezzel a cserével - ha a 0 HP-ra került karakterekre nem tudtunk volna gyógyítást szórni, azzal esélyes, hogy jobban megszívjuk, mint az így kapott extra Soul Rend charge-okkal.)
 
Mondjuk ha más nem, annyi haszna volt ennek az élménynek, hogy a statblokkok birtokában máris jobban értékelem, mennyire fair és transzparens módon lett előkészítve ez a küzdelem: a figyelmesebb, környezetüket alaposabban megvizsgáló JK-k komoly előnyre tehetnek szert, ha gyógyítanak a lovagon (átlag 50 pont körüli sebzés az egész csapatra azért elég fájdalmas még úgy is, hogy mentővel lehet felezni), a játékmechanika jól van kommunikálva, és a legtöbb csapatnak azért esélyes, hogy leesik az ok-okozati kapcsolat a lények bordakosarában rángatózó, majd elernyedő holttestek és a bazi nagy fekete AoE között. Az egész (jó értelemben véve) nagyon 4E-s, gondolom Callinicus írta ezt a szálat.

 

Ennyi legyen elég a részkalandról - ejthetnénk szót a csata után megszerezhető információmorzsákról és a kapu használatáról, de szerintem jobb, ha ezeket majd egyben taglaljuk, a "hogyan lehetne átírni a kalandot úgy, hogy a megszerezhető információk fixek legyenek" résznél.


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.08.28, 00:20


chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.27, 11:09

A karám meglátogatása és a stampede az nálunk is megvolt... bár nem emlékszem már az okára. Talán valamelyik karakter az állatokkal akart beszélgetni és infót szerezni, mert eléggé nyugtalanok voltak? Ilyesmi. ;)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]