Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6786 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4875 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.22, 10:03

Ez mind szép és jó, csak azt nem értem, hogy ilyen típusú játékosoknak miért nem jobb FATE-t, vagy ahhoz hasonló rendszert mesélni? Mert erre az "elmesélem, mit szeretnék, a DM meg kitalálja, mit dobáljak" stílusra az sokkal alkalmasabb és áramvonalasabb.

 
Ebben az a fura, hogy nemrég én is tettem próbát a FATE-tel, de oltári fiaskó volt.

 

Alapvetően az a baj, hogy

- nem ad elég segítséget a játékosoknak, például hiányoznak belőle a karakterosztályok, előre kidolgozott varázslatok, nincs elég példa

- több dolga van a játékosnak, mint egy egyszerű D&D vagy Barbarians of Lemuria rendszerben

- ugyanakkor arra amivel többet nyújt (jobban beleszólhatnak a cselekménybe) nincs igényük és így kárba megy.

- hiányolták belőle a .. feszültséget? Nem elég halálos a rendszer.

(megjegyezném, hogy egy nagyon rutinos FATE mesélő biztosan jobban el tudta volna adni nekik. Valójában én sem vagyok meggyőzve arról, hogy akarnék FATE-et játszani.)

 

 

Nálam az alakult ki, hogy az alap rendszerem a D&D (Kazamaták és kompániák és Stars Without Number) és a Barbarians of Lemuria, ami majdnem mindenre megfelel.

Egy-egy kampányhoz 2-3 háziszabályt szoktam írni, több-kevesebb HP-t adok, és korlátozom a karakterosztályokat, de ennyi. (pl. Buffy-ban nem volt varázsló, de őrző-nek átkeresztelt bárd - varázstekercs olvasás, két szintenként egy varázslat - igen. Horrorba tennék épelmét, stb.)

 

Ami ezeken kívül majdnem átment, az a Nights Black Agents (gumshoe) volt, ami egyszerű nyomozós rendszer. De megvan az a problémája, hogy a harc nagyon kiábrándító benne. Ja, és a Castle Falkenstein, ami nagyon betalált. (az egyetlen probléma itt a varázslás volt, senki nem akar vele foglalkozni, paraméterezni, stb.)


Módosította galu22: 2020.03.22, 10:06


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2531 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.22, 08:25

Kicsit lemaradtam, de pl. AD&D-ben (melyikben?) milyen aládobások vannak? 2. kiadásban képzettségpróba talán, azon kívül mindenre egységesen nagyot kell dobni, kivéve tán a kezdemény.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6654 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.21, 23:11

Nem tudom, nekem a Fate teljesen értelmetlen, igazából rendszernek sem nevezném. Ez van. :)

Bulldy

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3234 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.21, 21:08

Ez nem minősíti a játékot, mert az, hogy agyatlan ütöm-vágom lesz, vagy intrikus-nyomozós, esetleg a Múmia-filmekre hasonlító nagybetűs KALAND, az már a mesélőtől függ. Bizony, ilyen közegben főként ez számít. Ezek a játékosok amúgy sem akarják tudni az összes manővert (is), ők azt szeretnék, hogy ha kitalálnak valamit, a mesélő mondjon egy egyszerű dobást rá ér derüljön ki mi lesz. Nem vágynak a D&D3E birkózás-szabályaira, de a Codex összetett kezdeményezés-szabályaira sem.


Bulldy


Ez mind szép és jó, csak azt nem értem, hogy ilyen típusú játékosoknak miért nem jobb FATE-t, vagy ahhoz hasonló rendszert mesélni? Mert erre az "elmesélem, mit szeretnék, a DM meg kitalálja, mit dobáljak" stílusra az sokkal alkalmasabb és áramvonalasabb.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6654 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.17, 13:02

Akkor az a 3.0 lesz, köszi a pontosítást. Esélyesen nem én leszek majd a mesélő, de felvetem neki a dolgot - feltételezem akkor 3.0-val játszott sokat, ha ez van meg neki, lehet ragaszkodik majd a megszokotthoz.


Játszható a 3.0 is, mi is azzal toltuk sokat. Hárompontötben csak két évet, mielőtt besokalltam tőle. :)

Arra kell csak vigyázni, hogy ne keverjétek az anyagokat. :)

Bulldy

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.17, 12:38

Akkor az a 3.0 lesz, köszi a pontosítást. Esélyesen nem én leszek majd a mesélő, de felvetem neki a dolgot - feltételezem akkor 3.0-val játszott sokat, ha ez van meg neki, lehet ragaszkodik majd a megszokotthoz.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6654 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.17, 10:53

Krynn, magyarul csak a 3.0 van hivatalos kiadásban. Kun Ádámék fordították a 3.5 PHB-t régen, itt fellelhető: http://ramet.elte.hu/~kunadam/rpg/srdmain.html

A kettőt nem keverném, inkább rámennék egyből a 3.5-re. A magyar alapkönyv mellé angolul van egy szolíd 40 oldalas 3.0 to 3.5 frissítés. Neten fellelhető, ha nem találod, de kell, írj rám.

Vannak benne fájdalmas dolgok (pl. a vándor csak d8 hp-t kap, cserébe viszont 6kp-t), de összességében érdemes a 3.5-öt használni a 3.0 helyett szerintem.

Bulldy

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.17, 10:01

 

 

Az elhangzottak alapján azért nem túl mélyek az ismereteid /tapasztalataid a rendszerrel. Annyira semmiképpen sem, hogy megsértődj, mikor kijavítanak.

Nem sértodtem meg és nem javítottál ki. Kozolted a véleményedet, ami nem egyezik az enyémmel, és mivel ezen semmi nem fog változtatni, így nem firtattam tovább, mert felesleges.

 

Nem hiszem amúgy, hogy az ember csak akkor mondhat véleményt, ha fejbol ismeri az osszes szabályt. Pláne, hogy a legtobbszor egyszerubb az interneten keresni, mint a konyvben. Ha te ebbol azt vontad le, hogy nekem nem túl mélyek az ismereteim, hiszen csak két éve mesélek és még nem tudom beturol beture fejbol, akkor szeretném visszaadni a meséloi engedélyemet. :)

 

 

Nekem az a "köszönöm szépen" elég sértődöttnek hatott, de elnézést, ha nem ez a jó szó rá. Azért az több, mint a személyes véleményem, hogy az erős birkózós szörnyek nem grappled hanem restrained státuszt adnak, és ez jóval erősebb annál, mint hogy csak nem mozoghatsz el.

 

A véleménynyilvánítás szabadságát nem kommentálnám, ez egy strawman érvelés részedről. Abból vontam le a következtetésem, amiket eddig olvastam tőled a témában - most nem sorolnám fel, de ha szeretnéd, akkor a következő hsz-ben megtehetem. Hogy ebből hogy jutottunk ahhoz a szalmabábhoz, hogy aki nem ismer minden szabályt fejből, az vissza kell adja a mesélői engedélyét... Mindegy, remélem míg befejezitek ezt a kampányt, addig tudsz valami használni abból, amiket írtam neked. 2 hete tudtam meg, hogy az egyik 5E játékosomnak meg van magyarul a 3.5E, szóval mi meg lehet teszünk azzal egy próbát valamikor. Kíváncsi vagyok milyen lesz majd "visszaállni" ennyi év 5E után. :)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2947 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.17, 06:32

morgorito legutóbbi hozzászólásával értek nagyon egyet.

 

A mostani ifjak, játékosok között Hősök Hajnalás, klubos és táboros tapasztalataim alapján, illetve az FB csoportokba betévedgető kezdők megszólalásai, meg az általam fogyasztott minimális közvetített játékok és külföldi fórumok alapján sokkal inkább a laza szórakozásra, gyors játékra, rules-light rendszerekre van igény, mint a részletekbe menő szimulációra és részletes szabályokra különböző helyzetekben.

Akiknek igénye van a szabályozottabb, komplexebb megoldásokra, azok sokkal inkább a korábban szocializálódott szerepjátékosok egy része.



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 23:18

Radivoj:
> Hogyan képzelik el ma a harcmodellt?

Szerintem a korai ADND, "Gygax kora" óta két dolog változott.

Egyik, hogy megjelentek a több kockás rendszerek, a maguk gauszabb dobási eloszlásával. ( Én úgy gondolom, ezek a modellek kényelmesebben használhatóak, de meg lehet lenni nélkülük.)

Másik, hogy megszületett a "kocka-tartalék" koncepciója.

( Olyan plusz kockák, amikkel néha dobunk csak, akár többféle pool-t is használva. Lásd shadowrun combat pool/karma pool. A kockatartalékok nem csak a jártasságot szimulálják "jobban", azaz teszik lehetővé hogy ki mire mennyire koncentrál ...  hanem az éles helyzetek túlélésében való tapasztalatot is mutatják. Nem mellékesen a játékos számára is valós jelentőséggel bíró döntési lehetőségeket hoznak be a harci és egyéb jelenetekbe: "most erre a támadásra rárakhatok a nyolc tartalék kockámból hatot, de akkor ha védekeznem kell, csak ketőt marad ... " ... vagy akár DND5-ben is van ilyen, csak ott kevésbé: "az inspirációmat felhasználjam -e most vagy... )

Megnéztem a két idézett jelentet:

1938 Klasszikus vívó lábmunkát (tőr vagy kardvívó?) látunk.
1988 Itt is klasszikus vívó mozgás, némi parkour ugrabugrával kiegészítve

Hogy mi történt azóta?

Két fontos dolog. Meg egy számomra kevés fontos, de végül is az is fontos.

1. Előszedték a középkori "lovagi" harcmodort oktató könyveket, és reprodukálták az ezekben látható mozdulatokat. Erre jó példa Jaime Lannister és Ned Stark összecsapása a Trónok Harca sorozatból.

2. Keleti harcművészetekből származó dolgok is bejöttek (felfedeztek őket a filmezés magának) ... pusztakezes, kardozós és egyéb fegyveres témák is. Példának mondjuk a Kill Bill kardozós jeleneteit hoznám, de a bőség zavarával küzd az ember.

3. Az "anime" stílusú harcok is megjelentek filmeben ... pld. a Sucker Punch egyes túlvilági harci jelenetei mondjuk.

***

Szóval szerintem ma már "ilyen" filmeken nőtt fel a játékosközösség, és ilyen harcokat lemodellező harcrendszer vár inkább ... nem csak a klasszikus kardvívós jelenet ismétlésére képes rendszert :)

 

Persze lehet hogy túlzottan a saját elvárásaimból indulok ki. Ízlés kérdése végül is.

 

Hát, most nem akarom azt mondani hogy biztos hogy tévedsz, de gyakorló huszonévesként ún. "empirikusan" nem érzékelem azt hogy ez így lenne.

 

Alapvetően az általam ismert, aktív, ilyen korú szerepjátékozók marginális százalékát érdekli a részletes "valósághű" ábrázolása. Igazat megvallva sokak gyomrát már egy Shadowrun szintű "táblázatosdi" is megfekszi.

 

Sokkal inkább preferált valami egyszerűbb és könnyen tanulható/használható, de mindenek előtt -karakteres- rendszer. 

 

Kivételek vannak, és lesznek is, de alapvetően pont azt látom hogy a bonyolultabb rendszerek közül is azok a népszerűbbek, amiknek a magja alapvetően egyszerű, és a "bonyolultság opcionális".

 

Inkább főleg "optikai" jellegű dolgok nem menőek már, mint a láncbikini és társai, illetve a világszinten levő "belső realizmus" talán Trónok Harca szinten bejön, de a pontos szimuláció és számolgatás etc. abszolút nem.

 

Kilhalm:

 

 

Mondjuk a DnD 5-ön sokat könnyít, hogy van hozzá neten minden. Spell Compendium, Character Generator, stb.

 

Ezt aláírom, vicces módon én sose használtam őket, de ezt talán azért van mert a DnD 5e karakteralkotása már "triviális" volt pár rendszerhez képest. Ami nem tudom milyen előjelű "képzettség".



Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1830 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 22:09

Radivoj:
> Hogyan képzelik el ma a harcmodellt?

Szerintem a korai ADND, "Gygax kora" óta két dolog változott.

Egyik, hogy megjelentek a több kockás rendszerek, a maguk gauszabb dobási eloszlásával. ( Én úgy gondolom, ezek a modellek kényelmesebben használhatóak, de meg lehet lenni nélkülük.)

Másik, hogy megszületett a "kocka-tartalék" koncepciója.

( Olyan plusz kockák, amikkel néha dobunk csak, akár többféle pool-t is használva. Lásd shadowrun combat pool/karma pool. A kockatartalékok nem csak a jártasságot szimulálják "jobban", azaz teszik lehetővé hogy ki mire mennyire koncentrál ...  hanem az éles helyzetek túlélésében való tapasztalatot is mutatják. Nem mellékesen a játékos számára is valós jelentőséggel bíró döntési lehetőségeket hoznak be a harci és egyéb jelenetekbe: "most erre a támadásra rárakhatok a nyolc tartalék kockámból hatot, de akkor ha védekeznem kell, csak ketőt marad ... " ... vagy akár DND5-ben is van ilyen, csak ott kevésbé: "az inspirációmat felhasználjam -e most vagy... )

Megnéztem a két idézett jelentet:

1938 Klasszikus vívó lábmunkát (tőr vagy kardvívó?) látunk.
1988 Itt is klasszikus vívó mozgás, némi parkour ugrabugrával kiegészítve

Hogy mi történt azóta?

Két fontos dolog. Meg egy számomra kevés fontos, de végül is az is fontos.

1. Előszedték a középkori "lovagi" harcmodort oktató könyveket, és reprodukálták az ezekben látható mozdulatokat. Erre jó példa Jaime Lannister és Ned Stark összecsapása a Trónok Harca sorozatból.

2. Keleti harcművészetekből származó dolgok is bejöttek (felfedeztek őket a filmezés magának) ... pusztakezes, kardozós és egyéb fegyveres témák is. Példának mondjuk a Kill Bill kardozós jeleneteit hoznám, de a bőség zavarával küzd az ember.

3. Az "anime" stílusú harcok is megjelentek filmeben ... pld. a Sucker Punch egyes túlvilági harci jelenetei mondjuk.

***

Szóval szerintem ma már "ilyen" filmeken nőtt fel a játékosközösség, és ilyen harcokat lemodellező harcrendszer vár inkább ... nem csak a klasszikus kardvívós jelenet ismétlésére képes rendszert :)

 

Persze lehet hogy túlzottan a saját elvárásaimból indulok ki. Ízlés kérdése végül is.



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 41 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 21:14

Üdv!

 

Bulldy:

(OFF)

 

Én a D&D3(.5), Pathfinder (1&2) és a Codex-el vagyok így: szívesen játszok meg összemókolom magamnak a karaktert, de mesélni köszönöm, nem szeretném.

 

Bocsánat, ezt nem kötekedésnek szánom csak ki kell írnom :D. Az is lehet, hogy tévedek.

 

A Codex szerintem ha az ember megérti kicsivel egyszerűbb mint a DnD 5E. Csak előbb bele kell tenni sok-sok órát a grimóba és az alapkönyvbe. Arra gondolok, hogy nem kell Featek hatását megjegyezni, emlékezni, hogy melyik varázslat mire jó (vagy inkább kikeresni, hogy az adott célra milyen varázslat létezik ha létezik) mert csak belövöd, hogy kb. milyen szint és milyen mágiaforma aztán összeadod a mana igényt és dobsz, aztán meghatározod a siker/balsiker milyenségét.

 

Sok az opcionális (zászlós) szabály.

 

Mondjuk a harc az lassú.

(/OFF)

 

Mondjuk a DnD 5-ön sokat könnyít, hogy van hozzá neten minden. Spell Compendium, Character Generator, stb.


Módosította Kilhalm: 2020.03.16, 21:17


Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 21:11

A John Wick szerintem sima HP-alapú harc. Kinézetre úgy tűnik, mintha lennének sérülések, de John valahogy mindig frankón küzd és pontosan céloz, még ha látványra csak vonszolja is magát. :)

Bulldy

 

148th Wind + Survivor  :hedbeng2:  :hc:



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1788 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 20:45

 

Amit nem értek, hogy mi az oka annak, hogy a csapata nem hagyja váltani erről.

A mi esetunkben nem arról van szó, hogy nem enged a csapat váltani. Inkább arról, hogy elég nehéz zokkenomentesen áttérni egy 9. szintu csapattal bonyolultabb rendszerre. Pláne, hogy egy rakat helyen nagyon nem passzol, más dolgokra készítette fel oket ez, mint a 3.5. De tobb kampányt már nem kezdek ezzel, az is biztos.

 

 

Mert tudom és megértem hogy egy új rendszert tanulni idő is, csak én a rendszerre úgy tekintek, mint valami ami csökkenti a szabadságot, de cserébe támogatja a játékot, ahhoz illeszkedik a lehető legjobban.

Számomra ez valahogy úgy van, hogy a DnD egy olyan rendszer, ami elég jól modellez érdekes harcokat alaból (mint egy jól osszerakott társasjáték), és minden másra meg gyenge, vagy nem ad segítséget. Így elvárnám, hogy az eros pontja legalább adjon valamit a játékhoz. Ebbe számomra nem fér bele, hogy még állandóan korrigáljak minden apróságot is, amire amúgy akár létezhetne alapból is szabály. Egyedi manovereknél ez teljesen oké, de a gyakran elokerulo dolgok mukodjenek rendesen.

Például szemben van mondjuk a WoD, amit amúgy nagyon szeretek, ellenben a harcrendszere ami rém gyenge, cserébe egy rakat más dolgot érdekesen csinál. Így a WoD alatt a harcban a rendszer csak afféle mankó, amire lehet dobni, de az érdekes dolgok a dobások kozott torténnek. Emiatt nem is ugyanazt az életérzést várom el harcban.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6654 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 20:07

A John Wick szerintem sima HP-alapú harc. Kinézetre úgy tűnik, mintha lennének sérülések, de John valahogy mindig frankón küzd és pontosan céloz, még ha látványra csak vonszolja is magát. :)

Bulldy

Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 19:35

Inkább John Wick 3. :)

 

 

 

 

(OFF)A D&D5 2014-es, és a megcélzott hangulat továbbra is az 50 80 évvel ezelőtti filmes harcokat veszi alapnak. Nem a harcszimulációt.(/OFF)

Hogyan képzelik el ma a harcmodellt? Az idézett Errol Flynn - Basil Rathborne koreográfiát (1938) ma megnéztem, és nem tűnik radikálisan másnak, mint Wesley és Inigo Montoya koreográfiája (1988). Nem értem, hol itt a probléma; lemaradtam valami esszenciálisan fontosról? Az animék koreográfiájáról? Vagy van valami, aminek a modern szellemében képest ezek a mikrokörnyezetet kreatívan kihasználó párbajok már dohosnak hatnak?


(Nem piszkálódás, tényleg érdekel.)

 

 

Az anime az inkább az Exalted, ott gyakorlatilag -extra kockákat kapsz- ha nagyon menőn mondod el hogy mit akarsz csinálni. Ami menőbb=stunt=+1-3 kocka. És mondjuk 9 és 12 kocka között lehet különbség.

 

A DnD az nekem inkább a Gyűrűk Ura (filmek) esetleg a Conan/Rambó (filmek megint). A f***a hősök vágják az ellent, stílus. Közel se realisztikus, de nem is akar az lenni.

 

 



morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 19:13

 

(OFF)A D&D5 2014-es, és a megcélzott hangulat továbbra is az 50 80 évvel ezelőtti filmes harcokat veszi alapnak. Nem a harcszimulációt.(/OFF)

Hogyan képzelik el ma a harcmodellt? Az idézett Errol Flynn - Basil Rathborne koreográfiát (1938) ma megnéztem, és nem tűnik radikálisan másnak, mint Wesley és Inigo Montoya koreográfiája (1988). Nem értem, hol itt a probléma; lemaradtam valami esszenciálisan fontosról? Az animék koreográfiájáról? Vagy van valami, aminek a modern szellemében képest ezek a mikrokörnyezetet kreatívan kihasználó párbajok már dohosnak hatnak?


(Nem piszkálódás, tényleg érdekel.)

 

 

Az anime az inkább az Exalted, ott gyakorlatilag -extra kockákat kapsz- ha nagyon menőn mondod el hogy mit akarsz csinálni. Ami menőbb=stunt=+1-3 kocka. És mondjuk 9 és 12 kocka között lehet különbség.

 

A DnD az nekem inkább a Gyűrűk Ura (filmek) esetleg a Conan/Rambó (filmek megint). A f***a hősök vágják az ellent, stílus. Közel se realisztikus, de nem is akar az lenni.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 19:11

Mondjuk a Rouge cunnning actionjai, meg egyebei elég parournak tűnnek. Szinte sajnálom az ellenfeleiket.... Szinte...



Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 17:41

(Valószínűleg egyes parkour-jellegű ugrabugrához képest lehetnek avíttak, meg nyilván egyes animékben megszokott koreográfiához, esetleg magas oktánszámú mai Prince of Persia.verziókhoz képest (egyáltalán nem vagyok otthon a számítógépes akciójátékokban, de annak a modellezés szerintem D&d.ben nem lehet cél, arra ott volt az Exalted.)

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1617 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.16, 17:31

(OFF)A D&D5 2014-es, és a megcélzott hangulat továbbra is az 50 80 évvel ezelőtti filmes harcokat veszi alapnak. Nem a harcszimulációt.(/OFF)

Hogyan képzelik el ma a harcmodellt? Az idézett Errol Flynn - Basil Rathborne koreográfiát (1938) ma megnéztem, és nem tűnik radikálisan másnak, mint Wesley és Inigo Montoya koreográfiája (1988). Nem értem, hol itt a probléma; lemaradtam valami esszenciálisan fontosról? Az animék koreográfiájáról? Vagy van valami, aminek a modern szellemében képest ezek a mikrokörnyezetet kreatívan kihasználó párbajok már dohosnak hatnak?


(Nem piszkálódás, tényleg érdekel.)

Módosította Radivoj: 2020.03.16, 17:34



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]