Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6029 hozzászólás érkezett eddig

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4055 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.17, 14:52

Egy érdekes, egészen logikusan hangzó vélemény az üzleti modellről.

It's not about bloat. It's certainly not about building a 3e-clone for reasons of design merit, since such a product would have none.

It's about growing the ddi install base.

I think WOTC's plan is simply that they can make money off of 4e fans either way.
A few might quit. . . most will stay, a good long time, as 5e matures and 4e diminishes.

But OTOH, they can pitch this new edition to everyone else. They can get people to subscribe who never have before, and in doing so, they grow the install base. If they can roll out the online tabletop properly, they can multiply the effect of that playbase.

What they're hoping is that this is an untapped market- for subscriptions. They get look right, they make it nice an easy to join, they rely on inertia, and they give those people a product they like.

Of course, this can fail many ways. I suspect all this 'come together' bullshit is going to make the skism worse, in the long term. And I think they overestimate how well they'll retain those fans of 4e.

But it is a solid premise. This is about new subscribers.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.17, 13:39

Az AD&D-ben szinte egyik kasztnak sem volt kaszt képessége, igaz a különbségeket különböző XP táblákkal próbálták egyensúlyban tartani.
Volt ellenben egy adag opcionális szabály, mint péládul a képzettségek. Tehát az egész skill rendszer nyugodtan lehet opcionális.


(elsősorban az AĐ&Đ 2. kiadásával, a harmadik, és a negyedik kiadásával játszottam, így ezek mentén építéném fel a mondandómat)

én úgy gondolom, hogy az AĐ&Đ-ben (a második kiadásban) a kasztoknak voltak speciális dolgaik, csak éppen ezek vagy valami kisebb bónuszok formájában nyilvánultak meg, vagy abban, hogy a karakter tudott-e varázsolni, vagy hasonlók. A rendszer viszont halálos volt, egy-egy elrontott mentő után gyakran kellett új karaktert alkotni, a varázslatok gyakran nagyon is erősek voltak, néha kissé eltúlozva. Egyensúly a kasztok között? Na, az mi? Ilyet az AĐ&Đ nem igazán ismert.
Ennél a rendszernél a játékos ötletei és a rendszer által kínált előnyök hatékony kombinálása kapnak vezető szerepet.

a harmadik kiadás abban változott meg, hogy a képességeknek és a képzettségekenek is nagy hangsúlyt adott, talán túlságosan is, egyfajta "burjánzás" volt jellemző, ami nagyon is el tudta bonyolítani a játékot. Ugyanakkor egyensúlyra próbált törekedni, ami valamennyire meg is volt.

a negyedik kiadásnál már nem számít annyira a faj vagy a kaszt, egyértelműen képesség-alapú a játék (ez oldalhajtására, a Gamma Worldre különösen igaz) ahol a képzettségek inkább kiegészítő, támogató jelleget kapnak, de van fantázi az elképzelésekben, amiket a rendszer újításként bevezetett, nagyon is.

hogy az új kiadás miként lehetne nagyon jó? A felvetés szerintem adja magát: mindegyikből kell egy kevés (nem vesznék el a részletekben, hogy memorizációs varázslás, meg mi kéne még) megfelelő arányban vegyítve.
Spoiler


a végére: én mindösszesen egy dolgot kerülnék el: nevezetesen, hogy mindenféle ötlet befogadásra kerüljön, nyakló nélkül, mert szerintem ez a harmadik és a negyedik kiadásnál is egyformán nagyon rossz ötletnek bizonyult: millió faj/kaszt képesség/képzettség stb -de úgy látom, hogy ez elkerülhetetlen, hogy Tápos Pistike beküld valamit a neten, és az bekerül a kánoni anyagok közé.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.17, 09:06

Régi kiadások összehasonlítása és spekuláció a D&D Next jellegéről

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.17, 06:20

Imagine a game where the core essence of D&D has been distilled down to a very simple but entirely playable-in-its-right game. Now imagine that the game offered you modular, optional add-ons that allow you to create the character you want to play while letting the Dungeon Master create the game he or she wants to run. Like simple rules for your story-driven game? You're good to go. Like tactical combats and complex encounters? You can have that too. Like ultra-customized character creation? It's all there.


Következetesen egyetlen új játékról beszélnek, újragondolt moduláris rendszerről, arról még szó sincs, hogy a régi kiadásokat újra kiadják. Nyomtatásban elég nagy bukás lenne, viszont ha tényleg a régi anyagok használhatósága és valamilyen szintű kompatibilitás a cél, szerintem elkerülhetetlen, hogy pár éven belül újra elérhetőek legyenek a régi könyvek digitálisan és/vagy print-on-demand.

Mondták ügye, hogy sokat merítenek a D&D Encounters és az FRLive szellemiségéből.

Ezt hol mondták? Mert én csak annyira emlékszem, hogy az Encounters programot bevonják a tesztelésbe.

emperor666

emperor666

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.17, 02:15

újragondolva az egészet

Mondták ügye, hogy sokat merítenek a D&D Encounters és az FRLive szellemiségéből. Ez minket itt magyarországon nem igazán érint sajnos, de a 4e alatt összegyűlt egy állandó, jól működő, szerepjátékos közösség, akik D&D-t játszanak, a PIAC FELÜGYELETE ALATT, ugyan is a WotC adja ki a (ingyenes) modulokat, náluk kell bejelenteni a játékot, hogy hivatalos legyen, meg nem egy helyszínt ők szerveznek. Játékosokat pontozzák, xp-t kapnak, miegymás...

na ez alapján el tudok képzelni hogy nem is új szerepjtékot kapunk, hanem ez a közösség kap egy új, moduláris motort. Ahogy Glowface már korábban is észrevette, illetve már számomra is igencsak szembetűnő, a WotC szószólói sehol nem használták a "kiadás" (edition) szót. Mindenki más (mi is, ENWorld is, mindenki) következetesen használják, de a WotC nem.

Szóval:
Újra kiadnak pár erratázott/debuggolt/updateelt régebbi kiadást. Adott az Essentials, mellé csapjuk mondjuk a PF-esek kedvéért a 3.5-öt, retrogamerek kedvéért az AD&D-t, oldschooloknak meg az OD&D-t (vagy mit, én ehhez nem értek). Alapkönyveket mindet újranyomva, töbit mondjuk ízlés szerint digitálisan.

"opcionálisan" választasz szabályrendszert, játékstílust, DM-et.
Kiadnak valami konverziós segédletet, gondolom digitálisan, hogy más D&D Encounters-es DM-ekhez is át tudd vinni a karaktered játszani.
Ugyan az a D&DE modul elkészül majd minden támogatott szabályrendszerre, és lesz egy rendszerfüggetlen reward-rendszer (xp, gold)

Így nyilvántartásba kerülne minden játékos, akivel nekik még érdemes foglalkozni
(aki azután, hogy megvan a lehetősége újra a WotC oldalára állni, mivel supportot kap a kedvenc játéka, és mégsem teszi, hanem továbbra is a háziszabályozott rendszerével fog játszani otthon, csendesen, az nyilván nem fog költeni rájuk, ergo számukra felesleges bármit is kiadni, úgysem veszik meg)
Amíg meg nem unják az emberek az adott kampányt, lesz bevétel a rendezményekből
Így, hogy sikerül összefogni a D&D-sek mozgósítható hányadát, az egész piacra kiterjedő, reprezentatív statisztikán alapuló üzlettervel állhatnak elő a továbbiakra

Hirtelen az egész olyan jó ötletnek tűnik, hogy ha a WotC nem csinálja meg, lehet megcsinálom én :D

Minden eddigi "furcsa" előzetesnek megfelel.
Közösségcentrikus, előző kiadások használhatóak, moduláris, egységbe zárja a D&D-t, stb...

kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 17:34

Az AD&D-ben szinte egyik kasztnak sem volt kaszt képessége, igaz a különbségeket különböző XP táblákkal próbálták egyensúlyban tartani.
Volt ellenben egy adag opcionális szabály, mint péládul a képzettségek. Tehát az egész skill rendszer nyugodtan lehet opcionális.
Ha jól tudom a Castles & Crusaders-ben nincs képesség, tehát az is kivehető a rendszerből, s opcionálissá tehető.
A számomra szeretett AD&D harc nem volt több, mint támadok/sebzek. Ennyi. Lehetett esetleg bónuszokat adni mindenféle érdekes stratégiáért, de nem volt egy táblás stratégiai játék. A "called shot" persze bevezetette a speciális manőverek elődjeit, de az is választható volt. Szóval a 3.XE 4E harcrendszerének a furcsaságai mehetnek választható szintre.
Az Iron Heroes nagyjából leszámol a tárgyfüggéssel, egyszerűen több AC bónuszt kell kiosztani szintenként. Aztán ott van a Modern d20-ban bevezetett életszínvonal érték, ami bizonyos vásárlásokat automatizált (tehát nem kell számolni, hogy a sárkány kicshordájából van-e még 3 réz egy pitére), s csak azokra koncentrált, amelyek tényleg kihívások az illetőnek. Tehát a felszerelés/pénz rendszer is kivehető/egyszerűsíthető a rendszerben.

Ha jól megnézzük a d20 rendszere elég moduláris, s az évek (évtized) alatt rengeteg jó ötlet látott napvilágot, amellyel a rendszer egyszerűbbé vagy éppen sokkal összetettebbé tehető. Mindenkinek a kedve szerint.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1118 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 14:51

5/10 év múlva a Hasbro/WotC mihez fognak kezdeni? Egy ilyen brutális összegző koncepció után el sem tudom képzelni, mivel lehet előrukkolni még. Márpedig én úgy tudom, a céget az alapkönyvek és nem az önállósult életet élő license tartja el... Nem mintha annyira a szívemen viselném a sorsukat, de a szerepjáték, mint hobbi onnantól fog elkezdeni ténylegesen haldokolni, ha megszűnik a legismertebb kiadó, és emiatt teljesen leáll az utánpótlásképzés!


A túl sok opció miatt ismételten elszabadul a káosz, s kiadják majd az akkori idők ADnD-jét, és kezdődik minden elölről. :D

Egyébként biztatóak az eddigi hírek. Igencsak jó rendszer(ek) lehet(nek) ebből.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 09:32

and this sounds so crazy that you probably won't believe it right now—we're designing the game so that not every player has to choose from the same set of options. Again, imagine a game where one player has a simple character sheet that has just a few things noted on it, and the player next to him has all sorts of skills, feats, and special abilities. And yet they can still play the game together and everything remains relatively balanced. Your 1E-loving friend can play in your 3E-style game and not have to deal with all the options he or she doesn't want or need. Or vice versa. It's all up to you to decide.

Ez olyannyira őőőrült terv, hogy fél éve csinál hasonlót a FLAILSNAIL konvenció :)

Egyébként lényegében egyik kezdeményezés sem más, mint a hőskorszak (1974-78) szimulációja: Akkor még nem volt egységes szabályzat, minden csapat random x darab szabályköny (TSR, Judges Guild, Arduin...) alapján játszott, a karakterek pedig általában szabadon vándorolhattak a kampányok között.

Ha jól értem, eredetileg ezt a káoszt felszámolandó hozták létre az AD&D egységesített szabályrendszerét is. No meg a tournamentekhez. A baj kizárólag annyi volt, hogy az egységesített verzió utóbb kizárólagossá vált. És ez nagy baj volt, mert általános tendenciává vált. Szoktam itt a fórumon is sírni az opciók hiányáért, meg hogy minden új ötlet köré külön játékot írnak, hát most végre úgy tűnik, megkapom, amire vágyom. Szóval reménykedem.

Két kérdésem maradt:
  • 5/10 év múlva a Hasbro/WotC mihez fognak kezdeni? Egy ilyen brutális összegző koncepció után el sem tudom képzelni, mivel lehet előrukkolni még. Márpedig én úgy tudom, a céget az alapkönyvek és nem az önállósult életet élő license tartja el... Nem mintha annyira a szívemen viselném a sorsukat, de a szerepjáték, mint hobbi onnantól fog elkezdeni ténylegesen haldokolni, ha megszűnik a legismertebb kiadó, és emiatt teljesen leáll az utánpótlásképzés!
  • Miért kell egy jó ötletet úgy eladni, mintha új lenne? (points of light, talán rémlik...)


Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 08:39

Üdv

Memorizáció vonalon engem speciel kielégítene az a megoldás, ami Monte Cook Arcana-könyveiben szerepel: ha bekészíted a tűzgolyót, akkor nem egyetlen tűzgolyót tudsz varázsni, hanem akár annyit, ahány 3. szintű (vagy magasabb) spell slotod van. Ha nem készíted be a tűzgolyót, akkor viszont aznap egy tűzgolyót sem varázsolhatsz. Ide tartozik még, hogy ki lehetne söpörni a fölösleges varázslatokat, hogy a játékos könnyebben áttekinthesse a lehetőségeket.
Amit a 4. kiadásból megőrzendőnek találok, az a martial kasztok poweres színesítése (ha nem is "per encounter" logikával), illetve az AC szintfüggése.
(OFF)Illetve nagyon megdícsérném, ha a wisdom tulajdonságot végre átneveznék, de ez úgysem fog előfordulni :D(/OFF)


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 08:36

Újabb Legends & Lore cikk Cooktól, miféle merész terveik vannak. Úgy néz ki nem csak modulárisan kialakított kampányok lebegnek a szemük előtt, hanem hogy a különböző kampányokból számrazó különböző karakterek átjárhassanak a kampányok között. Na, erre már felvontam a szemöldökömet, de úgy legyen. :)

Tényleg érdekes. Lehet, hogy Orastes player's option / DM's option sorozatos tippjével lesz a legközelebb a valósághoz, és mindenki maga szerkeszti majd, milyen játékkal akar játszani.
Asszem Monte (vagy Mearls?) valamelyik tavalyi cikkében is beszélt arról, hogy eddig a DnD azt mondta "így kell játszanod, de eltérhetsz tőle, ha akarsz" - vagyis volt egy standard szabályrendszer, amitől opcionálisan lehetett távolodni. Ők meg olyat akarnak, ahol nincs standard, hanem "játszhat ahogy akarsz". Nincs preferált opció, csak többféle build.
No, kíváncsi leszek.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4108 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 08:33

and this sounds so crazy that you probably won't believe it right now—we're designing the game so that not every player has to choose from the same set of options. Again, imagine a game where one player has a simple character sheet that has just a few things noted on it, and the player next to him has all sorts of skills, feats, and special abilities. And yet they can still play the game together and everything remains relatively balanced. Your 1E-loving friend can play in your 3E-style game and not have to deal with all the options he or she doesn't want or need. Or vice versa. It's all up to you to decide.



Ez egy érdekes ötlet.
Úgy érzem hogy kicsit sokat markol, keveset fog.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.16, 06:35

Újabb Legends & Lore cikk Cooktól, miféle merész terveik vannak. Úgy néz ki nem csak modulárisan kialakított kampányok lebegnek a szemük előtt, hanem hogy a különböző kampányokból számrazó különböző karakterek átjárhassanak a kampányok között. Na, erre már felvontam a szemöldökömet, de úgy legyen. :)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 17:55

A teljesen freeform vagy varázspontos rendszerrel szemben megvan az az előnye, hogy a mágiahasználó karakter nem tököl egy harci körben 5-15 percet a varázslatának kiválasztásával, hanem a memorizáltakból választ.


az is előnye, hogy a játékost is belekényszeríti egyfajta döntési helyzetbe, hogy előre gondolja meg, mit fog kiválasztani a következő napra. Persze sokat számít, ha tudja, hogy mire készüljön. Emlékszem az előző Fomalhaut-kampányban a papommal egyértelműen élőholtak ellen sikerült felkészülni, és megszerezi a keresett tárgyat Khosura föl alatti labirintusában.

a memorizálós rendszer azt is előrevetíti, hogy nem tudsz minden helyzetre felkészülni, viszont egy értelmes, memorizációt használó rendszerben nincsenek sosem használt, fölösleges varázslatok sem.

a pontredszert használó módszer akkor lehet jó, ha nem tud a varázshasználó mindent a listájából, hanem meg kell szerezni őket a repertoárjába, és így az új varázslatok mellett a régieket is hasznosítani tudja, hiszen ha már válogatnia kell, nyilván nem vacak, használhatatlan dolgokat fog beválogatni.

Módosította Orastes: 2012.01.14, 17:58


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4108 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 17:23

Hát én speciel a Vancei mágiarendszert azóta nem kedvelem, amióta ismerem... A 4E-nek meg nem volt mágiarendszere, az a feat alapú "mágiarendszer" volt az alap True20-ból.
Ennél azért sokkal jobbakat is tudnak.



Én imádom.

A teljesen freeform vagy varázspontos rendszerrel szemben megvan az az előnye, hogy a mágiahasználó karakter nem tököl egy harci körben 5-15 percet a varázslatának kiválasztásával, hanem a memorizáltakból választ.

kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 906 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 16:47

Hát én speciel a Vancei mágiarendszert azóta nem kedvelem, amióta ismerem... A 4E-nek meg nem volt mágiarendszere, az a feat alapú "mágiarendszer" volt az alap True20-ból.
Ennél azért sokkal jobbakat is tudnak.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 15:29

Hát, egy rugalmas szabályú rendszer összeállítása úgy, hogy egyensúlyban is legyen, azt nem lesz egyszerű összehozniuk...

Kevesebbet kéne az egyensúllyal foglalkozni, illetve nem a matekban kell feltétlen keresni a megoldását. A rugalmas rendszerek általában pont hogy nem érzékenyek és kényesek ilyen téren, amíg valami radikális módosítást nem dob be az ember.

Mondjuk én ilyesmi dolgokat tudok elképzelni:

- Marad a 6 főérték, bár lehet, hogy bővül..esetleg opcionálisan 3 főérték: fizikai, szellemi, mentális képesség, és ezek bonthatóak szét mesélő belátása szerint

Hat főérték 100% marad. Az egy olyan meghatározó eleme a rendszernek, amin nem szabad/kell/érdemes változtatni. No meg a három főérték nagyon indies, pláne ha csak egy fizikai közülük. :)

- A kasztok mint "template"-ek lesznek, és alapvetően a 4 role-ra épülnek a template-ek... tehát leader, controller, striker, blocker... ezekhez lesznek iránymutatók, ami alapján lehet készíteni kasztokat, illetve előre elkészített kasztok is lesznek mutatóba (pl a "klasszikusok" Fighter, Wizards, Cleric, Rogue)

Szerintem ezzel a húzással kicsit lábon lőnék magukat. Maradjanak csak meg a megszokott osztályok, de legyenek rugalmasabbak mint 4e-ben voltak - ezt jól megvalósítva fölöslegessé teszik a buildeket és a seekerhez hasonló töltelék osztályokat.

- mágia működésére többféle válaszható (manarendszer, memorizálás, célszámmegdobóséséselfáradós, satöbbi)

Ebben egyetértek. Például maradjon meg a wizard memorizálgatós varázslónak, a sorcerer meg nyomja varázspontokból.

GODPOWER

GODPOWER

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 14:29

abszolúte lajikusként teszem alábbi kijelentése(i)met:

Szerintem maga a harcrenszer tényleg egyszerübb lett mint mondjuk a 3-3.5 és az idővesztés nem a számolgatásokkal méricskélésekkel megy el. Talán a hiba abban van,hogy (itt jön a nagyon lajikus rész)
a monszták sok hpval kompenzáják az egyre erősebb karakterek képességeit. Viszont kocka alapú rendszernél ha nem pártol két-három játékost a szerencse akkor tényleg elhúzódhat a harc.
Valahogy más kompnzációk kellenének vagy nem is tudom. Ennek megoldásához valami szakértő kéne. Mondjuk Glowface.

Viszont ami mindenképen maradhatna az a mentő dobás illetve a támaások fajtái. Sokkal jobb mint az 5 különböző mentődobás böngészése dobálgatása.

Uff!

Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 637 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 12:33

Hát, egy rugalmas szabályú rendszer összeállítása úgy, hogy egyensúlyban is legyen, azt nem lesz egyszerű összehozniuk...

Mondjuk én ilyesmi dolgokat tudok elképzelni:

- Marad a 6 főérték, bár lehet, hogy bővül..esetleg opcionálisan 3 főérték: fizikai, szellemi, mentális képesség, és ezek bonthatóak szét mesélő belátása szerint

- A kasztok mint "template"-ek lesznek, és alapvetően a 4 role-ra épülnek a template-ek... tehát leader, controller, striker, blocker... ezekhez lesznek iránymutatók, ami alapján lehet készíteni kasztokat, illetve előre elkészített kasztok is lesznek mutatóba (pl a "klasszikusok" Fighter, Wizards, Cleric, Rogue)

- mágia működésére többféle válaszható (manarendszer, memorizálás, célszámmegdobóséséselfáradós, satöbbi)

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 12:22

Ha a csapatnak azonosak a preferenciái, akkor teljesen mindegy, hogy mennyi időt vesz el a harc a játékból. Ha 3 óra egy harc, és senki nem unantozik (beleértve a mesélőt is), akkor a rendszer jó. Nekem mondjuk az sok, de azt pl. el tudom képzelni, hogy a hozzávetőlegesen 30-35 perces csata a mi társaságunkban mindenkinek bejönne. Ami rossz, ha a rendszer nehézkes, mert sokat kell számolgatni (összeadós játékok, hacsak nincs valami jó .apk rá), vagy sokat kell értelmezni a szabályokat.

Én szeretem a jó harcokat, szórakoztat, nem unom, de szoktam sajnálni, ha egy nem-túl-jelentős harccal órák mennek el a játékidőből (és nálunk szoktak). Lehet, hogy több könnyű harcot kellene mesélnem, ami gyorsan lemegy...

Amúgy nehézkesség, számolgatás, értelmezés szerintem tényleg kevés van 4E harc alatt, és ez a rendszer nagy eredménye. Persze, vannak kérdések, de kifejezetten ritka, hogy valamilyen harci helyzetnek utána kellene olvasni. A powereket kell elolvasni, amit bevet valaki, de hát az meg legyen kéznél.
Bonyolult matematika nem szokott lenni, és nekem kifejezetten tetszik, hogy nem kell számolni a köröket különböző spellek hatóidejénél (vagy köv kör elejéig/végéig tart, vagy kör végi sikeres mentődobásig).

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1600 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.14, 12:04

Ha a csapatnak azonosak a preferenciái, akkor teljesen mindegy, hogy mennyi időt vesz el a harc a játékból. Ha 3 óra egy harc, és senki nem unantozik (beleértve a mesélőt is), akkor a rendszer jó. Nekem mondjuk az sok, de azt pl. el tudom képzelni, hogy a hozzávetőlegesen 30-35 perces csata a mi társaságunkban mindenkinek bejönne. Ami rossz, ha a rendszer nehézkes, mert sokat kell számolgatni (összeadós játékok, hacsak nincs valami jó .apk rá), vagy sokat kell értelmezni a szabályokat.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]