Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6211 hozzászólás érkezett eddig

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 416 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.25, 19:27


Az biztos, hogy engem mindig felettébb zavart, hogy nem tudtam olyan skillekre költeni, amik nem hatalmasabbá, táposabbá teszik a karaktert, hanem színesebbé, életszerűbbű, élvezhetőbbé. Jó lenne ha lenne biztosítva külön elválasztott erőforrás pont vagy egyéb formában az ilyen skillekre.


Szakma, foglalkozás és ismeret képzettségek?

Bulldy


igen d&d-ben elsősorban ezek.
Az már más kérdés, hogy ha be is veszem, az adott KM mennyire kezeli értékén őket. Magyarán szarba se veszi, nem megyek velük semmire, sőt még hátrány számomra. Mert pl a mesterségekre időt, pénzt, helyet, felszerelést, XP-ét kell szánni. Ha én akár csak pár órát naponta ezt csinálom, a csapat elküld a sunyiba. Persze csapat és KM változó. Az ismerete meg ugye maga a tudás, ami a legértékesebb dolog, de ha egy KM nem így kezelei, akkor ezek is kidobott pontok. Mert ugye ismeretből sem csak annyi van, ami az PHB-éban van, meg kitalálni is lehet. Ráadásul ezer felhasználása van egy szakértelemnek. Na mindegy. Ez már sírás-rívás. :)

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.25, 18:26


Az biztos, hogy engem mindig felettébb zavart, hogy nem tudtam olyan skillekre költeni, amik nem hatalmasabbá, táposabbá teszik a karaktert, hanem színesebbé, életszerűbbű, élvezhetőbbé. Jó lenne ha lenne biztosítva külön elválasztott erőforrás pont vagy egyéb formában az ilyen skillekre.


Szakma, foglalkozás és ismeret képzettségek?

Bulldy


Nem az a gond, hogy ne lennének ilyen skillek, hanem az, hogy nehéz rá kigazdálkodni a pontot, főleg ha valaki szintenként kap 2+0(Int bónusz)=2 pontot :)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6246 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.25, 13:53

Az biztos, hogy engem mindig felettébb zavart, hogy nem tudtam olyan skillekre költeni, amik nem hatalmasabbá, táposabbá teszik a karaktert, hanem színesebbé, életszerűbbű, élvezhetőbbé. Jó lenne ha lenne biztosítva külön elválasztott erőforrás pont vagy egyéb formában az ilyen skillekre.


Szakma, foglalkozás és ismeret képzettségek?

Bulldy

kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.24, 21:50

Az biztos, hogy engem mindig felettébb zavart, hogy nem tudtam olyan skillekre költeni, amik nem hatalmasabbá, táposabbá teszik a karaktert, hanem színesebbé, életszerűbbű, élvezhetőbbé. Jó lenne ha lenne biztosítva külön elválasztott erőforrás pont vagy egyéb formában az ilyen skillekre.


Itt a nagy kérdés. A 5-ösben ez úgy akarják kezelni, hogy lényegében 6 képzettség van (a 6 alap tulajdonság), s ehhez kicsi módosítók járnak. Más kérdés, hogy megéri-e majd mondjuk a Pixiismeret +1 vagy a "mindent a postakocsikról +3".
Én jobban örülnék úgy 3-4x6 képzettségnek. A 2*6=12 képzettség még mindig kevés. A 3-4x annyi talán elég, hogy lefedjen mindent. De akkor mindent le kell fedjen. A táncolástól, a kovácsoláson át a csillagászatig.

Major

Major

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 416 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.22, 18:15

HP - HD: Ebben a témában a leginkább az Iron Heroes megoldása tetszett ahol minden kasztnak d4-s a HD-ja, csak a "harcos" d4+6-ot kap, a "tolvaj" d4+2-t, stb. Ezzel megmarad a szokásos elkülönülés, viszont a szórás kisebb lesz.

Skill
Én kimondottan az RPG-k fejlődésének egy állomásaként éltem meg az alapkönyvben pontosan behatárolt számú képezettségek rendszerét. Ez volt a D&D 3.5-ben. De átvette a Shadowrun, az Ars magica és talán a WoD is. Nagyon bosszantó volt, amikor kijött az új kiegészítő és kiderült, hogy kéne egy képzettség, csak nincs miből felhúzni (értsd, teljesen át kéne tervezni a karaktert).
Nagyon jó a Shadowrun megoldása, ahol vannak az alap képzettségek és a special interest (vagy mi) képességek. Az első kategória a rendszer motorja, a másik a szürke zóna a képregényhősök és pokemon ismeret és társaival.
Lehet olyan rendszert alkotni, amiben minden fontosat lefednek egy véges számú képzettséggel. Erre jöhet egy képesség rendszer, ami lehetővé tesz bizonyos alkalmazásokat egyes képzettségekhez, ha az megvan (gondoljunk a nyomkövetés képességre és a túlélés képzettségre).


Az biztos, hogy engem mindig felettébb zavart, hogy nem tudtam olyan skillekre költeni, amik nem hatalmasabbá, táposabbá teszik a karaktert, hanem színesebbé, életszerűbbű, élvezhetőbbé. Jó lenne ha lenne biztosítva külön elválasztott erőforrás pont vagy egyéb formában az ilyen skillekre.

Akárhogy is, azt látom, hogy nem lesz jobb nekem a 3.5-nél, na nem mintha maradéktalanul elégedett lennék vele. A legjobb, ha az ember magának csinál játékot, egy hivatalos kiadványtól nehéz elvárni, hogy megfeleljen az elvárásainak.

kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.07, 21:30

HP - HD: Ebben a témában a leginkább az Iron Heroes megoldása tetszett ahol minden kasztnak d4-s a HD-ja, csak a "harcos" d4+6-ot kap, a "tolvaj" d4+2-t, stb. Ezzel megmarad a szokásos elkülönülés, viszont a szórás kisebb lesz.

Skill
Én kimondottan az RPG-k fejlődésének egy állomásaként éltem meg az alapkönyvben pontosan behatárolt számú képezettségek rendszerét. Ez volt a D&D 3.5-ben. De átvette a Shadowrun, az Ars magica és talán a WoD is. Nagyon bosszantó volt, amikor kijött az új kiegészítő és kiderült, hogy kéne egy képzettség, csak nincs miből felhúzni (értsd, teljesen át kéne tervezni a karaktert).
Nagyon jó a Shadowrun megoldása, ahol vannak az alap képzettségek és a special interest (vagy mi) képességek. Az első kategória a rendszer motorja, a másik a szürke zóna a képregényhősök és pokemon ismeret és társaival.
Lehet olyan rendszert alkotni, amiben minden fontosat lefednek egy véges számú képzettséggel. Erre jöhet egy képesség rendszer, ami lehetővé tesz bizonyos alkalmazásokat egyes képzettségekhez, ha az megvan (gondoljunk a nyomkövetés képességre és a túlélés képzettségre).

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.04, 14:01

(OFF)



Nem szeretem, ha hamisítják, amit írtam.

Én meg ha kiforgátják a mondandómat. ;)

Oké, majd szólj, ha ilyet tennék.

Te is, ha hamisítok. Belejavítottam a mondatodba, még fel is hívtam rá a figyelmet, hogy így tettem, ki is emeltem vastagon. Hol itt a hamisítás? :)(/OFF)


Visszatérve D&D Nexthez... Pénteken újabb rövid bejegyzés került fel a D&D Next Community oldalára, The Role of Skills címmel. A végén lévő szavazás témája, hogy mennyire érdemes részletezni a skillek fejlesztését és mennyi skill egészséges egy rendszerben.

Nekem két kedvenc megoldásom próbákra a százalékos rendszer (WFRP2, HackMaster) és a szimpla tulajdonságpróba, jártasságból származó bónusszal (DCC RPG). Előbbi esetben többnyire elaprózni szokták a fejlődés léptékét, utóbbi esetben meg elég, ha fel van írva a karakterlapra, miben is jó a karakter. D&D Nextben inkább az utóbbit preferálnám, esetleg több fokozat lehet, de skill pontok nem hiányoznak.
Skillek számánál a végtelenre szavaztam. Szerintem az az ideális, ha egy maréknyi gyakori és fontos képzettség ki van dolgozva (lopakodás, zárnyitás, észlelés, túlélés, stb.), a többi "mellékes" képzettség kitalálásához meg megadják az alapokat, aztán a mesélőre és játékosokra bízzák (sütés-főzés, ötvösség, kertészkedés, stb.) - így elkerülhetők a "D&D4e-ben nem lehetek kovács mert nincs craft képzettség" jellegű hőbörgések is.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.04, 12:39


Nem szeretem, ha hamisítják, amit írtam.

Én meg ha kiforgátják a mondandómat. ;)

Oké, majd szólj, ha ilyet tennék.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.04, 12:08

Nem szeretem, ha hamisítják, amit írtam.

Én meg ha kiforgátják a mondandómat. ;)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.04, 11:10


Kampánya politikusoknak is van.

Javítottam neked. :)

Nem szeretem, ha hamisítják, amit írtam.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 18:13



Megjegyzem, 4e-ben sem kapott senki szintenként bónuszt magas Állóképességből.


Viszont ott beleszámított a napi healing surge-ök számába, ami azért majdnem olyan, mintha.


Erről jut eszembe még valami, amire jó a Con bonus: milyen gyorsan gyógyulsz.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 17:44

Megjegyzem, 4e-ben sem kapott senki szintenként bónuszt magas Állóképességből.


Viszont ott beleszámított a napi healing surge-ök számába, ami azért majdnem olyan, mintha.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 14:58


Szerintem állóképesség + HD első szinten, utána szimplán HD bőven jó. Kevesebb számolással jár, ha a karakter állóképessége változik, meg minek beleszámolni kétszer az állóképességet a HP-be?


úgy érted, a karakter a HD-kocka maximumát kapná meg? :titok:

mert ebben az esetben valóban nem kell a módosító, de ha úgy dönt a játékos, hogy dobálna, akkor meg lehetne adni a tulajdonság-módosítónyi növekményt :nos:

mert ha nem kapja meg, akkor nem sok értelme van magának a módósítónak sem, ami egyébként egy egészen nagy előnyt tud jelenteni, magas értéknél.


Úgy értem dobna - bár mesélő megadhatja a maximumot is, kampánya válogatja.

Módosítót azért nem adnám meg, mert ha minden szinten kapna még Állóképesség módosítót is a HP-hez, akkor alacsony Állóképességgel rendelkező karakterek duplán szívnának, magassal rendelkezők pedig még jobban elszállnának. Attól, hogy nem számoljuk bele HP-be, Állóképesség módosítónak meg van a haszna: mentődobásoknál és próbáknál továbbra is szükség lehet rá.

Megjegyzem, 4e-ben sem kapott senki szintenként bónuszt magas Állóképességből.

Módosította Ravenheart: 2012.03.03, 14:59


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 12:07

Szerintem állóképesség + HD első szinten, utána szimplán HD bőven jó. Kevesebb számolással jár, ha a karakter állóképessége változik, meg minek beleszámolni kétszer az állóképességet a HP-be?


úgy érted, a karakter a HD-kocka maximumát kapná meg? :titok:

mert ebben az esetben valóban nem kell a módosító, de ha úgy dönt a játékos, hogy dobálna, akkor meg lehetne adni a tulajdonság-módosítónyi növekményt :nos:

mert ha nem kapja meg, akkor nem sok értelme van magának a módósítónak sem, ami egyébként egy egészen nagy előnyt tud jelenteni, magas értéknél.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 11:50

nem engedte szerkeszteni, így hát, kiegészítés az előzőhöz:
oldschoolhoz közeli megoldás: első szinten teljes Állk. HP és a további szinteken HD-kockával dobálózás + Állk. módosító :cool:

Szerintem állóképesség + HD első szinten, utána szimplán HD bőven jó. Kevesebb számolással jár, ha a karakter állóképessége változik, meg minek beleszámolni kétszer az állóképességet a HP-be?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 11:38

nem engedte szerkeszteni, így hát, kiegészítés az előzőhöz:
oldschoolhoz közeli megoldás: első szinten teljes Állk. HP és a további szinteken HD-kockával dobálózás + Állk. módosító :cool:

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 11:29

Alapvetően nem rossz ötlet, de így a növekmény szintenként emelkedik, ami szerintem nem valami szerencsés megoldás, és az ötöske (elvileg) tervezett "ellaposodó" fejlődési görbéjéhez sem illik annyira.


akkor az ötös érték helyett tehetünk olyat, hogy a kasztok régi HD-kockás mechanizmusát megőrizzük, első szinten mindenki Állk. + HD kocka maximuma (a régi rendszerek HD-kódja szerint) HP-t kapjon, utána meg szintnyi + tul.mód. HP-t. Az visszalépés lenne, amit az AD&Đ mintájára bizonyos érték fölött nem számít bele egyes osztályoknél az Állk. módostíó. Jó kérdés, hogy mivel lehetne nem megborítani egy ilyen életerő rendszert? :nos:

Módosította Orastes: 2012.03.03, 11:29


Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 10:54

Mekkora legyen egy első szintű 14-es Állóképességgel rendelkező harcos életereje?
A: 29
B: 14
C: 12
D: 7
E: 6
F: több mint 29
G: kevesebb mint 6


Hopp, erre a kérdésre még nem is válaszoltam...

Természetesen a 29 a legszimpatikusabb nekem. Miért? Mert HackMasterben annyival kezd az átlag ember harcos: 14 HP Con miatt, 10 mert ember, 5 mert annyit dobott d10-en. Más tészta, hogy ott utána minden páratlan szinten kap csak új HD-t, a fegyverek sebzéskockája a D&D-ben megszokott duplája, van átütés, a páncél csökkenti a sebzést, plusz mindenki tud több fokozaton specializálódni fegyverekre - úgyhogy 14-es Str értékkel ugyanez az első szintű harcos 2d8p+3 pontnyit sebez. :buszke:

Összehasonlítás képpen, nézzük meg az első szintű harcosok HP-ját a külöböző kiadásokban, no meg akkor azt is, mennyit sebez hosszú karddal, mondjuk 16-os erővel (3e, 4e esetében még nyugodtan fel lehet számolni egy-két pontot featek/powerek miatt):

OD&D: d6+1 HP, d6 sebzés
OD&D+Supplement I: d8 HP, d8+1 sebzés
BD&D (Holmes): d8 HP, d6 sebzés
BD&D (Mentzer, Cook): d8+1 HP, d8+2 sebzés
AD&D 1e: d10 HP, d8+1 sebzés
AD&D 2e: d10 HP, d8+1 sebzés
D&D 3e: 12 HP, d8+3 sebzés
D&D 4e: 29 HP, d8+3 sebzés

Módosította Ravenheart: 2012.03.03, 10:56


aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1626 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 10:50

ha az én módszemmel számolunk, akkor valami ilyesmi lehetne: első szinten a karakter Állóképességének értéke +5 + a szintje, a további szinteken pedig az Állóképesség módosítja + a karakter szintje hp járna, ha pedig negatív a tulajdonság módosítója, akkor is járna minium 1 HP/szint, kötelezően.


Alapvetően nem rossz ötlet, de így a növekmény szintenként emelkedik, ami szerintem nem valami szerencsés megoldás, és az ötöske (elvileg) tervezett "ellaposodó" fejlődési görbéjéhez sem illik annyira.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6126 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.03.03, 00:09


Balar, 5. szintű varázsló, Állk:10 (+0 módosítóval) életereje: 10+6+2+3+4+5=30HP, nagyon kevéssel több, mint egy varázsló azonos szintű életereje, de nem sokkal.

Ja, csak kétszer. És mostantól csak durvul.


ja, de cserébe nem hal bele a mint AD&D-ben varázsló, ha a macskája bevadul, és a d2/d2 sebzéssel akár egy kör alatt is 0 HP-ra tudja küldeni a gazdit, első szinten (megtörtént példa alapján mondom)
:pipe:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]