Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6084 hozzászólás érkezett eddig

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.31, 17:16

Az mondjuk külön tetszik hogy különböző cikkekben és szemináriumokon egymásnak ellentmondó dolgokat nyilatkoznak egyes témákról.

Például?

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1276 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.31, 12:50

cain: már miért kéne benne lenni a feateknek a játék abszolút magjában, ami elvileg az összes kiadás metszetéből képződik? Egyrészt volt két kiadás, ami hírből sem hallott róluk, másrészt sokan nem szeretik a feateket, harmadrészt semmi helyük sincs az alapszabályokban. Működés szempontjából teljesen mellőzhető játékelem.

Nem azt mondtam hgy ott kel lennie, hanem hogy nem biztos hogy ott lesz. :)

A megosztottság témához :

Számomra is ez elsősorban a rendszerről szól, nem a marketingről. Ha élveztem volna a 4e-t akkor totál nem érdeklet volna mit csinál azon felül a kiadó hogy ellát a megfelelő könyvekkel. És nem a Pathfinder miatt nem játszom 4e-t (konkrétan 4e-t jóval előbb játszottam mint Pathfinder, aztán visszatértem a 3,5-höz.. és csak nemrég kezdtem el a Pf-el ismerkedni)

A 4e renoméjára baromira kis hatása van a kis kiadóknak, akiknek a kisebb dolguk is nagyobb annál hogy a 4e-t ostorozzák. Az meg hogy pont nekik let volna fanatikus rajongói táboruk nem pedig pl magának a D&D-nek.. már önmagában is nevetséges okfejtés. dehát ugye 4e kiadó írta a cikket (és az ilyen cikkeket ugye nem vesszük figyelembe Sanctus?)

Az új policy-ről :

Hát szerintem az egész csak bullshit. Szükség lenne új policy-re és marketingre, de még a honlapjukat se tudják rendesen megcsinálni. És jelenlegi formájában az open-playtest is csak parasztvakításnak tünik. Hiszen gyakorlatilag kész a rendszer jelentős része, olyannyira hogy már pl. a szörnyeken dolgoznak... ez nekem azt jelzi hogy a core már kész. Ez alapján a playtest csak színjáték. De ha nem az lenne, akkor is 90%-ban azok vesznek részt benne akik eddig is WotC vásárlók (4e fanok) voltak, márpedig ez így kevés.

A szemináriumokon elhangzottak is 80%-ban csak merketing duma volt meg totál általános "olyan jók vagyunk" hülyeségek

Na meg NDA a playtesthez, szóval még véletlen se alakulhat ki értelmes konstruktív párbeszéd a témában

a 2. cikkem egyébként D&D Next témában : http://rpg.org/dd-next5e-2/

Az mondjuk külön tetszik hogy különböző cikkekben és szemináriumokon egymásnak ellentmondó dolgokat nyilatkoznak egyes témákról.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 23:07

A 3E-ből nekem már a 4E megjelenésekor is elég volt és számomra a Pathfinder RPG sem hozott megfelelő változásokat. Kíváncsi leszek az 5E-re, addig meg van Savage Worlds Deluxe (meg Vampire: the Masquerade, esetleg Codex alapú MAGUS :))


ugyan, ha a fórumozók baromságai alapján dolgoznánk ki szerepjátékokat, akkor nagyon nem lenne működőképes a szerepjáték-piac, semmilyen formában sem, néhány igényesebb házi-rpg kivételével. ;)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6092 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 22:02

Nekem a tálalás volt a legnagyobb gondom a 4E-vel. A játéktechnikai mechanizmusok elsőre nem jöttek be, de megpróbáltam átrágni magam a rendszeren, hátha megtetszik. De ahogy a Players' Handbook "kinézett", úgy nagyon nem jött át, inkább tűnt ilyesztő szabálydömpingnek, mint szerepjátéknak. Mikor 2010 magasságában kipróbáltam a játékot, akkor is csak úgy sikerült, hogy a kellő részeket kinyomtattam (halfling fajleírás, warlock kasztleírás 2. szintig) és az ott írtakat emésztettem néhány napig. Amit meg nem értettem, azt inkább megkérdeztem a 4E-ben jártas mesélőtől.

Meglepetésemre, az általam hangulatosnak kitalált karakterhez sikerült hangulatos képességeket (powers) választani és jól sült el a dolog. De továbbra sem tudtam átrágni magas a rendszeren, meg az olyanokon, mint a "warlord" kaszt.

Az Essentials-al valami változott. Nem csak szabályrendszerileg, hanem ahogy az egészet tálalták. Először elektronikus formában olvastam csak, megtetszett és úgy döntöttem, hogy megveszek két alapkönyvet - jobban szeretek papíron olvasni, mint gépen.

Szóval nem tudom megmondani, hogy a közlésformában mi változott az alap 4E és az Essentials között, de ha tudják tartani ezt a formát, akkor nagy gond nem lesz az 5E-vel.

A 3E-ből nekem már a 4E megjelenésekor is elég volt és számomra a Pathfinder RPG sem hozott megfelelő változásokat. Kíváncsi leszek az 5E-re, addig meg van Savage Worlds Deluxe (meg Vampire: the Masquerade, esetleg Codex alapú MAGUS :))

Bulldy

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 20:48

(OFF)

..A cikk nekem annyit mondott, hogy szerinte a D&D 4e a független kiadók általi a szabad felhasználás korlátozása miatt lett sikertelen...

If the mass of disgruntled fans would choose as I would, then no. :)

(/OFF)


iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 16:38

Érdekes, nekem teljesen más jött le a cikkből.

A cikk nekem annyit mondott, hogy szerinte a D&D 4e a független kiadók általi a szabad felhasználás korlátozása miatt lett sikertelen.
Ez meg énszerintem marhaság.

The division within the community had nothing to do with the rules themselves...

De. Nekem a szabályok miatt nem jött be, és ha emiatt maradtam a 3.5-nél, már meg is van a megosztottság.
És soha életemben nem beszéltem egyetlen third party kiadóval sem, akik pedig a cikk szerint lerontották a 4e renoméját.

Without Pathfinder, would the mass of disgruntled fans have finally embraced 4th Edition?

I the mass of disgruntled fans would choose as I would, then no. :)

Sanctus

Sanctus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 12:04

...milyen a policy, milyen a marketing...


De ha elég hangosan üvöltöttél, amikor megjelent, s elég embert lebeszéltél róla, akkor olyanokhoz sem jutott el, akik élvezték volna. Erről szólt a cikk. Az 5e meg arról szól, hogy elejét vegyék annak, hogy a gyakran túlzottan negatív vélemények, amelyek egy másik rendszert védelmeznek elkezdjék dominálni a párbeszédet a D&D-sek között, s fölöslegesen hergeljék az Ed. War-t.

Röviden, ez politika, nem marketing vagy szabálykodás. Eljutottunk ide.

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 10:33

Hát, szerintem meg bullshit az egész.
Én magasról tojok rá, kinek mit engedtek, milyen a policy, milyen a marketing, és mégse jött be 4E. Nagyjából hússzor annyira nem tetszik, mint amennyire igen.
És nem Pathfinderezek.

Sanctus

Sanctus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.30, 08:01

Singing Blues for 4e

Ez a cikk talán a legjobb, ami kijött ebben a témában. Megragadja a lényeget:

A rendszer másodlagos, s mindig az volt.
A politikán vagy ahogy tetszik a marketingen akarnak változtatni, hogy ne induljanak 5 fényév hátránnyal a kiadványaik.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2800 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 22:05

Az utolsó, mai, ability-s / skilles előadáson is voltak érdekes dolgok, bár jópár dolog nekem még elég homály.
Azt látom, hogy a tulajdonságokat szeretnék előtérbe helyezni. Skillpróbákm illetve mentődobások helyett is elsősorban tulajdonságpróbák lesznek. Ahelyett, hogy valakinek skilljei lennének, a különös képzettség bónuszt jelent majd tulajdonságpróbára bizonyos esetekben. Ilyen bónusz járhat kasztból, egyébből is.
(Ez így ránézésre nem kedvez azoknak, akik a kifinomult, pontelosztós skill-rendszert szeretik).

A featek elsősorban (bár nem kizárólag) új dolgokat, lehetőségeket nyitnak meg egy sikeres próbával, bár egy részük továbbra is konstans bónuszt ad valamire. Megismétlik, hogy pl. at-will különleges támadásokat bizonyos featek felvételével lehet csinálni.

Szó volt még a theme-ekről is. Theme-je, ha jól értem, minden karakternek van: pl. commoner, apprentice, noble, más síkról érkezett, stb. Ez a theme valamiféle egyszerűsített build-nek vagy package-nek tűnik, ami meghatározza a fő képzettségeket, meg a fejlődés lépéseit is valahogy.
Nagyon leegyszerűsített alaprendszerben talán theme-ek nincsenek is, míg opcionálisan theme helyett a játékos maga válogat össze mindent, theme nélkül.

Skill challenge a mostani formában nem nagyon lesz preferált, mert túl mechanikus megoldás.

Viszont preferált lesz, hogy bónusz járjon azért, ha a játékos szépen és logikusan leírja, mit-hogy csinál; valamint rutinszerű dolgok, ha elég magasnak tűnikm a tulajdonságod hozzá, automatikusan sikerülhetnek, nem kell dobálni egyáltalán.

Radivoj

Radivoj

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1600 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 15:13

Monte Cook : Instead of the fighter getting a better and better attack bonus, he instead gets more options to do stuff as he goes up in level, and his attack bonus goes up at a very modest rate.


More options. Az mindig bonyolítás is. Hacsak nem a RuneQuest II/Dragon Age-nyomán mennek, és nem birtokolhatod mindig és visszavonhatatlanul a speckó effekteket, hanem csak akkor, ha szerencséd van.

Módosította Radivoj: 2012.01.29, 15:13


Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1546 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 14:57

Multiclassingról november (!) óta létezik egy jó változat: Since Nobody Asked Me...Here's My Type V

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 14:55

A 3e rendszere bből a szempontból szerintem teljesen rendben van.
Gyakorlatilag nem lehet vele olyan karaktert csinálni, ami nagyságrenddel jobb egy másiknál. Olyat lehet, ami valamiben sokkal jobb, de azért fizet is máshol.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 13:27

Ohh lookie hier:

Q: What are you planning for multiclassing?

Rob: We're shooting for the 3E style of multiclassing that makes it easy to multiclass into any other class. It's been on the forefront of our minds when we're doing all this class work.


Zavart érzek a pluszok és mínuszok egyensúlyában.

Igazából nem is tudok olyan kiadást mondani, ahol meg lettem volna teljesen elégedve a multiclassolással, úgyhogy nem is izgatom magam miatta. 3e megoldása mondjuk nem lett volna rossz, ha jobban átgondolják, hogyan osztogatják a bónuszokat.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1897 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 13:18

Ohh lookie hier:

Q: What are you planning for multiclassing?

Rob: We're shooting for the 3E style of multiclassing that makes it easy to multiclass into any other class. It's been on the forefront of our minds when we're doing all this class work.


Zavart érzek a pluszok és mínuszok egyensúlyában.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2868 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 08:47

http://www.dnd5.com/

:)

Már ezer éves és szerintem itt is meg lett osztva, de kösz. Ilyenkor eszembe jut, hogy hányan gondolták komolyan és mit hisztiztek pár napig. :)

emperor666

emperor666

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.29, 00:30

http://www.dnd5.com/

:)

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2800 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.28, 15:43

A teganpi varázstárgyas megjegyzés kapcsán (mármint, hogy a varázstárgyak nem lesznek kötelező kellékei az adott szintű karakter fejlődésének, hanem ritkább, csodásabb, extra dolgok lesznek, amikért érdemes küldetésre indulni) elgondolkoztam. Azt hiszem, egy kicsit az alaptulajdonságokkal vagyok még ugyanígy. 4E-ben a pontelosztás a főszabály a tulajdonságok generálására. Ha pedig a játékosban kicsit is él a min-maxing szenvedély, vagy másszóval ha nem szeretne "szub-optimális" karaktert, akkor rendesen pakol a kasztja főtulajdonságára, meg mondjuk a másodladogsa, és még pár pontja jut valami egyéb fontos tulajdonságra (mondjuk Con). Szóval nincs nagy izgalom és változatosság tulajdonságok terén.
Jobban tetszene, ha az új kaidás valahogy nem kényszerítene választásra az érdekes tulajdonság-készletű karakter és a hasznos karakter között. Szóval hogy ne kelljen mindenképpen 18-as (vagy minimum 16-17-es) főtulajdonság, stb.
Nem is tudom.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1897 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.28, 15:24

cain: már miért kéne benne lenni a feateknek a játék abszolút magjában, ami elvileg az összes kiadás metszetéből képződik? Egyrészt volt két kiadás, ami hírből sem hallott róluk, másrészt sokan nem szeretik a feateket, harmadrészt semmi helyük sincs az alapszabályokban. Működés szempontjából teljesen mellőzhető játékelem.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2800 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2012.01.27, 19:49

A mai chatban szemináriumon szóba került pár érdekes gondolat.

1. Kasztoknak legyen eltérő feelingje, más-más mechanizmussal működjenek.
Legyenek egyszerűbb és komplexebb kasztok.

2. Kaszton belül is legyen egy alapvető, viszonylag egyszerűbb karakter-felépítés, de legyen helyette választható komplexebb, opciókból építkező változat is.

3. A kaszt-egyensúly nem feltétlenül arról szól, hogy mindenki mindenben jó legyen. Lehet a kasztoknak fókusza: harc, felderítés, szerepjáték. Bár azért minden gyakori helyzetben, így harcban is, minden kaszt valamit tudjon nyújtani.

4. Szeretnének minden olyan kasztot bevezetni, ami akármelyik kiadás 1. PHB-jellegű könyvében feltűnt.

5. Mágia alapvetően vance-i. Ha nem is mindig. At-will jellegű támadások is választhatóak lesznek valamiféle spell-featek útján.
Hogy magasabb szinten se legyen karaktereknek 72 powerje, ami közül válogat, keresnek megoldásokat - pl. több alacsony szintű varázslat/képesség becserélése egy nagyra.

6. Varázstárgyak ne legyenek szükséges elemei a karakterfejlődésnek. Legyenek izgalmasabb, ritka dolgok, amiért küzdeni kell, és valami extrát adnak.

7. A multiclassingnak viszonlyag könnyen kellene mennie, kb. mint a 3. kiadásban.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]