Ugrás tartalomhoz


Fotó

DnD 5. kiadás


  • Válasz írásához lépj be
6150 hozzászólás érkezett eddig

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.25, 11:13

Sosem értettem ezt a '3rd ED túl bonyolult' dolgot. :)
Szerintem logikájában egyszerűbb, mint a 1st/2nd, mivel egységes dobásrendszere van, és szinte minden logikusan számolható, nem kell hozzá táblázatból bogarászni az értékeket.
Az, hogy bizonyos problémakörökre ad mankót, míg a régebbi kiadások nem, szerintem nem bonyolultság.

A modularitásról pedig elmondanám, hogy nálam pl. nincs se lefegyverzés, se fegyvertörés, se bull rush, se defensive casting, se PrC, aztán senkinek nem okozott nehézséget az az egyébként nyilván embert próbáló feladat, hogy ezek után ne vegyen föl Improved sunder-t... Konkrétan az égvilágon semmi zavart nem okoztak ezek a változtatások. Érzésem szerint az Attack of Opportunity-t is ki lehetne szedni, sőt, a leírt actionok nagy részét is.
Mellesleg ezek szinte mind megvoltak már 2nd ED alatt is valamilyen formában.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 18:06

Érdekes poll az EnWorld-ön:

Which version(s) of D&D would you like 5E to resemble most?

Két szempontból is:
- A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna
- A második legnépszerűbb a 4E


A 4e már majdnem beérte az ADnD d20-at. Jelenleg 1 szavazatnyi különbség van. Kíváncsi vagyok, melyik fog győztesen kikerülni, de annyi bizonyos, hogy ez a kettő a legnépszerűbb.
Megmagyarázni nem tudom, miért, de az ADnD d20-ra szavaztam... :P

Módosította Narmor: 2012.01.24, 18:08


Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 17:59

Az újabb kiadások is ugyanúgy "modulokból" állnak össze, mint AD&D, abban viszont igazad van, hogy jobban építenek rájuk és több köztük az összefüggés, mint régiek esetén. Például AD&D 1. kiadásba nyugodtan betolhattál egy skill rendszert, fegyver típusok vs vértek táblát, pszít, mindegyik önálló volt. D&D 4. kiadásban ez már nem teljesen igaz, például kihagyhatod feateket, a skill rendszer nem csorbul, viszont mondjuk skillek, powerek, esetleg megszakító támadás kihagyásával már a featek igen, mivel egy csomó ezekre épít.

Abban egyetértek, hogy tényleg jobban önállósítani kéne az ilyen elemeket, viszont ehhez nem szükséges külön alrendszer mindegyikhez. Ugyanúgy lehet önálló a skillrendszer, ha d20+módosítón, vagy d%-kal aládobáson alapul, és akkor már előnyösebb a máshol is használt mechanikához nyúlni, a káoszt elkerülendő. :)

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 17:18

Azt nem értem, mit értesz "minijátékok" alatt? :nos:

Olyan dolgokat, mint amiket Ravenheart is írt.

A D&D 3E-ig nem volt egy egységesített alaprendszer, amely mindenféle dobásra használható, hanem különböző szituációkra/cselekvési területekre más és más zsebszabálykészletek voltak. Ezek nem illeszkedtek szerves egésszé, voltak köztük lyukak és átfedések is. Viszont teljesen opcionálisak voltak, pl. játszhatott az ember többfajta skillrendszerrel is, sőt, vegyíthette is azokat. Akármi mellett döntött is azonban, az jelentősen nem befolyásolta sem a többi területet, sem a játékrendszer egészét. A gyakorlatban tehát két AD&D 2E-s (főleg 2.5-ös!) csapat akár radikálisan különböző szabályokkal játszhatott.

Ezzel szemben a legújabb kiadások nem ilyenek. Egységes megoldási sémát használnak, a területek kötött sok-sok kapcsolattal. Lehet, hogy alapelvükben egyszerűek, de a gyakorlatban mindkettő relatíve bonyolulttá vált a sok összefüggés miatt. X feat hat erre és erre, de az meg tovább hat amarra és amarra. Nehéz szétszedni és nem moduláris!

Persze az univerzális alaprendszer és a modularitás nem biztos, hogy kizárja egymást, de az AD&D utáni időben azt láttuk, hogy a gyakorlatban mégis. Ezért mondom azt, hogy
ha a D&D Next valóban moduláris akar lenni, akkor el kell vetnie az egységesített alaprendszert. Amivel kapcsolatban kétségeim vannak.

Bővebben lásd a #1920247 hozzászólásom linkjét.

Módosította Urban: 2012.01.24, 17:19


Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 15:35

AD&D lényege szerintem az volt, hogy összeszedték egy és letisztázták az eddigi D&D-s anyagokat. :) Hogy az mennyire előny vagy hátrány, hogy különféle alrendszereket használ mindenhez (támadáshoz THAC0/mátrix, tolvajképességekhez százalék, mentődobás d20-szal fölé dobás, és így tovább), az már erősen ízlések és pofonok kérdése. Nekem bajom nincs vele, de ha a játékosaimnak menet közben meg kell kérdeznie, hogy "ezt most akkor hogy is dobjuk", az már nem probléma. Ezért inkább a "d20+módosítók>nehézség" alap univerzális használata mellett tenném le a voksomat. A játékosok könnyebben megtanulják, a rendszer meg csorbát nem szenved, mivel a "minijáték" mind könnyen átírhatók/konvertálhatók ez alá - sőt, 3e és 4e már megtette jó részükkel.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 13:08

az AD&D lényege pont az volt, hogy nem volt alatta univerzális motor, hanem gyakorlatilag "minijátékok" halmaza volt, amit szabadon szét lehetett szerelni, dolgokat kivenni és belerakni.


inkább úgy közelíteném meg, hogy mivel alapvetően egy meglehetősen egyszerű rendszerről van szó, így könnyen elbírja, ha pár háziszabállyal ki lesz bővítve, azt megbírja, de az alapokon nem nagyon kell variálni. Azt nem értem, mit értesz "minijátékok" alatt? :nos:

mert mi is készítettünk hozzá kisebb háziszabályokat, aztán használtunk pár kiegészítőt, kiteket, meg egy csomó mindent. De pont az alap maradt ugyanaz, az alapvető szabályokon nem variáltunk, tehát éppen hogy a "motoron" nem változtattunk.

az, hogy az egyes világokon más és más fajokkal lehetett játszani, vagy az istenek által (papjaiknak) adott új szférák, vagy kaszt-variánsok az alapokhoz nem nyúltak nagyon, minden alap (Thac0, AC, mentők, tulajdonságok, stb) nem változtak, legfeljebb új képességek, meg ilyenek.

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 09:33

Újabb cikk, ezúttal Monte Cook-tól

The Genius of D&D

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.24, 09:21

De az AD&D lényege pont az volt, hogy nem volt alatta univerzális motor, hanem gyakorlatilag "minijátékok" halmaza volt, amit szabadon szét lehetett szerelni, dolgokat kivenni és belerakni. Egységes rendszerrel (3E/4E) ez sokkalta nehezebb, mert rengeteg összefüggés van a részek között, így az egész sérül még egy kis módosításkor is ("játékegyensúly")!

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6195 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.23, 14:32

A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna


Én valami ilyesmit vártam, mikor bejelentették, hogy lesz 4E. Ezért volt nekem óriási csalódás.

Bulldy

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.23, 13:51


- A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna

Ez a Kard és Mágia, nem? :)


nem

mert ugye az AD&D (vegyük a második kiadást) esetében vannak könyvek:
-minden fajhoz
-minden kaszthoz (amiből a kitekkel együtt rengeteg van)
-minden mágiahasználóhoz és a mágiához + a pszionikához
-a szörnyekhez többféle is
-alternatív karakteralkotási és mesélési cuccok (Player's options vonal)
-ezen felül a hivatalos világok: Greyhawk, Spelljammer, Darksun, Forgotten Realms, Ravenloft, Planescape, Dragonlance és ezek hivatalos anyagai.
-és a rendszere is teljesen más

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.23, 13:48


- A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna

Ez a Kard és Mágia, nem? :)

Nem egészen. :) De ha K&M-ban kibővítjük a faji képességeket, az osztályokat, az osztályok képességeit, akkor valami hasonlót kapunk.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1718 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.23, 13:15

- A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna

Ez a Kard és Mágia, nem? :)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6116 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.23, 13:11

- A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna
- A második legnépszerűbb a 4E


Az AĐ&Đ csak némi tuningolást érdemelne meg, ami pár téren ráférne, szerintem egy megfelelő keveréke a 4E előnyös dolgaival kihozhatna egy működőképes rendszert, de csak akkor ha a "burjánzásnak" már a kezdetekkor elvágjuk az útjait. Emellett persze nyilván szükség van bővítésekre, kiegészítőkre, de egy értelmes mértéktartással. :nos:

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1931 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.23, 12:59

Érdekes poll az EnWorld-ön:

Which version(s) of D&D would you like 5E to resemble most?

Két szempontból is:
- A legnépszerűbb jelen pillanatban az AD&D (egyesített d20 mechanikával), amivel teljes mértékben egyetértek; egy, az AD&D-nél kevésbé darabos rendszer a 3E túlzott részletessége nélkül az ínyemre volna
- A második legnépszerűbb a 4E

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.20, 19:49

Raven: Látom kihasználod a nyílt tesztet, minden második hsz a tiéd :)

Teszt még azért odébb van, de valakinek tájékoztatni kell a jónépet. No meg mivel beszámolókat és kritikákat nincs is időm írni épp, valahol ki kell élnem a grafomániámat. No meg bár soha nem lesz olyan király játék, mint HackMaster, azért szívemen viselem a D&D sorsát. :)

És akkor jöjjön a mai adag:
MTV interjú Mike Mearls-szel
Monte Cook mai kérdése

emperor666

emperor666

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 575 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.20, 19:15

Mármint az, hogy együtt tudott játszani egy Forgotten Realms-es karakter mondjuk egy Dragonlance-es karakterrel, akár egy speciális Dragonlance kaszttal, és ők akár együtt nyomulhattak egy Oriental Adventures-ös spec kaszttal stb. Ez bőven belefért, ha ezt visszahozzák, az szerintem pozitív lesz.
...
Amire nagyon áhítoznék, hogy a mesélőknek is adjanak valamit, nevezetesen azt, hogy könnyű legyen mesélni, könnyű legyen encountereket rögtönözni, stb.


(OFF)
vissza? Én 3e-vel kezdtem, el sem tudok úgy képzelni D&D-t, hogy ez ne legyen megvalósítható. Mióta (én) az eszemet tudom, úgy van, hogy alap D&D-re (greyhawk, talán? én sosem használtam) jönnek ki a Campaign Setting-ek, így tulajdonképpen kiadáson belül minden kompatibilis mindennel (legalább is 3e óta biztosan).
...
A 4e remek DMG-t adott ki, benne gyors encunter tervezési irányelvekkel, tanácsokkal, bionyos játékos-típusokat illetően, stb. csak ezt gyakran elfelejtik, miközben a 4e-t szidják :)
Bár én
a) programokat használok random enc. tervezésnél (pl: http://donjon.bin.sh/4e/)
b) nem foglalkozom az ajánlott/optimális értékekkel, cak egyszerűen csinálom a szörnyet/terepet ahogy érzem,
de egyéb forrásokból tudom, hogy ezt helytállóbb módon sem kerül negyed annyi időbe sem megcsinálni, mint 3e alatt. Amit én az AD&Dről tudok (a BG-n, IWD-n meg a Tormenten kűvül), hogy mechanikailag hasonló, mint a 3e, csak "visszafelé" kell számolni (thacó, vagy mi). Szóval feltételezem ilyen szempontból ekvivalens.

Én nem akarok edition war-ozni, vagy kötekedni, csak sokad ízben látom, hogy olyan problémákra várnak megoldást a D&D Next-től, amikre tulajdonképpen már van megoldás, csak valamiért ezt már csuklóból elutasították.
(/OFF)


Raven: Látom kihasználod a nyílt tesztet, minden második hsz a tiéd :)

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.18, 18:32

Ha valaki lemaradt volna róla, már volt pár blogbejegyzés a fejlesztők részéről a Wizards Community D&D Next csoportjában, többek között hogy kik is dolgoznak a projekt, milyen kérdések várhatóak januárban, valamint két laza kérdés: dinoszauruszok vagy behemótok, illetve egyben legyen radiant és szent sebzés, vagy szétválasztva. Regisztrálás után bárki hozzászólhat, szavazhat.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.18, 16:39

Másrészt a rakd össze a világodra milyen kasztok/fajok vannak nem újdonság, valaki megmondhatná Mike Mearls úrnak e tényt.

Mondta egy szóval is, hogy az? :) Viszont eltér a 4e "minden core" felfogásától.

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1278 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.18, 16:33

Mike Mearls interjú a gameinformeren.

Érdekes. mondjuk én azért nem fogadnék nagy pénzben arra hogy egy teljesen új, moduláris rendszer összefogja majd a küönböző DnD játékos táborokat, már csak azért sem mert lesz a szabályoknak egy közös alapja amit valaki vagy elfogad vagy nem. De persze meglátjuk.

Bizonyos megjegyzések alapján nekem úgy tünik hogy a 4E "egyszerűségére" fognak építeni, és minden más opcionális lesz.

Másrészt a rakd össze a világodra milyen kasztok/fajok vannak nem újdonság, valaki megmondhatná Mike Mearls úrnak e tényt. Viszont abból hogy ők ebben mint DnD modellben godolkoznak könyen jelentheti azt hogy minden külön-külön kieg lesz, vagy esetleg csoportosítva. Meglátjuk.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2869 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2012.01.18, 16:03

Mike Mearls interjú a gameinformeren.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]