Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3040 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.08, 11:27

Valaki elmagyarázná, hogy pontosan miként zajlik az üldözés az új SWADE szabályok szerint?

 

Ezt találtam még most:
https://www.reddit.com/r/savageworlds/comments/eeoaky/looking_for_a_video_example_of_a_chase_sequence/



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 11:40

 
Savage Worlds-ben elég nehéz solo főellenfelet mesélni, a játék alapvetően a "főellenség + fél tucat extra kísérő" felállást támogatja.
 
 
- legyenek kísérői, hogy ne lehessen körbevenni (opcionális: gyógyító kísérők)
 
Hasznos képesség: 
- amivel vagy le tud lépni bekerítésből
- amivel ki tud jönni shaken-ből
- sweep
- frenzy
- two-fisted
 
 
De a legegyszerűbb azt elfogadni, hogy a SaWo nem bossfightban, hanem cselekményben gondolkodik.
1: Nem az a kérdés, hogy a JK-k le tudnak-e győzni egy szörnyet, hanem az, hogy melyiket a sok közük, és hogy a többi mit csinál ezalatt?
2: A birodalmi rohamosztagosokat, de szerencsés esetben az uralkodót is simán legyőzik egy-az-egyben. De egy bolygófaló ragadozót vagy száz hajóból álló flottát?
3: OK, legyőzik a spártai sereget, de mit fognak szólni az eddigi szövetségeseik? Érdekükben áll-e egy erős spártát egy erős JK állammal helyettesíteni (nem).


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 09:48

A deluxe edition-ben még volt erre számítás. Talán nem volt elég jó, azért vették ki? Én használtam és tetszett.

 

Szerintem csak simán túl bonyolultnak ítélték, és egyszerűsítettek rajta (198. oldal):

 
Once you’ve played Savage Worlds for a while you should have a good feel for how many foes to throw at your adventurers. Here’s some general advice, but make sure to think about additional advantages either side might have (traps, support, powerful magic items, or favorable terrain).
  • A Novice Wild Card hero with at least some combat ability should be able to take on three average foes (those with mostly d6s in everything and normal arms and armor), or two foes with better skills, arms, or armor.
  • As the party’s Rank increases, the number or quality of foes should increase as well.
  • A good fight for a party of heroes is two Extras per hero plus an enemy Wild Card leader with roughly the same number of combat Edges (or other advantages).
Experiment with these compositions until you have a feel for the game. Then you can try more powerful opponents or increased numbers of less powerful foes.

 

Bár kétségtelen, hogy a kezdőktől így elvették a mankókat...



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 09:24

A deluxe edition-ben még volt erre számítás. Talán nem volt elég jó, azért vették ki? Én használtam és tetszett.
 
Combat Ratings
Once you’ve played Savage Worlds for a while you should
have a good feel for how many bad guys to throw at your
adventurers. New Game Masters might want a little guidance.
The system below gives you a baseline to start from, but make
sure to also think about additional advantages either side
might have (such as traps, support, powerful magic items, or
favorable terrain).
• Start your estimate by getting a Combat Rating for each
player character equal to half the maximum damage he
does with his typical attack. So a fighter with a d6 Strength
and a long sword (Str+d8 damage) has a Damage Rating
of 7 (14/2). A wizard who typically uses the bolt power
averages a standard bolt attack of 2d6, or 6 (12/2).
• Add +1 for each Combat Edge or special ability, and
another +1 for each point of Toughness over 5.
• Do the same for any allies. If a character isn’t a Wild
Card, his Combat Rating is halved.
• Now add all the player characters’ Combat Ratings
together to find the party’s Combat Rating.
• Use the same system for the villains (counting combat
special abilities as Combat Edges).
Now compare each side’s values. If the party’s Combat
Rating is 50, for example, your opposition should be a little less
for an easy encounter, about even for a moderate encounter,
and a little more for a tough fight.
If the villains’ Combat Rating is two or more times the heroes’
total they’re likely going to learn how to retreat.
 


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 08:51

Ellenfelek erősségének beállításával lenne kérdésem.

 

Szerintem indulj ki mondjuk egy olyan felállásból, hogy van a mágus és a testőre/segédje, akik wild cardok, és legyen karaterenként még 2-3 együtéses extra.

E mellé készíts elő egy-kétféle alap extra ellenséget (d6-os traitek, 1-2 harci edge, egyféle fegyver) amiből tudsz még berakni, ha a szükség úgy hozza. Így kezdetben belőheted könnyebbre a csatákat, aztán ha úgy látod, hogy a játékosok nem találkoztak elég nagy kihívással, akkor bedobhatod az erősítést ("a másik szobából még beront három lándzsás goblin" vagy "az oszlop mögött eddig rejtőző íjászok ekkor lépnek akcióba"). Ha varázsló a főgenya, akkor lények megidézése is lehet egy jó megoldás.

A mágust védheti (jól láthatóan derengő) erőtér varázslat, amit még a csata előtt aktivált, lehet egy nehezen hozzáférhető helyen (magaslaton, oltár vagy futásra alkalmatlan törmelék mögött) védheti a wild card testőre / házi kedvenc szörnyikéje, és ahogy Bulldy mondja, lehet körülötte néhány extra is, akik takarják őt, illetve boldogan feláldozzák magukat a érte.
Az is megoldás lehet, ha a játékosok közelében helyezed el a kisfőnök wild cardot, akiről látszik, hogy komolyabb fenyegetést jelent (a csatlósai gyűrűjében), és legalább a csapat egy része kénytelen vele foglalkozni, ha nem akarnak két tűz közé keveredni.

 

Az extrákkal lehet ganging upot játszani, a mágus testőre lehet a vezérük, aki leadership edge-ből tápolja a dobásaikat, formálhatod a terepet úgy, hogy az ellenségnek kedvezzen, lehetnek interkatívvá tehető tárgyak elhelyezve (helyhez kötött nyílvető, amit bárki kezelhet, tűzrakás, amibe bárkit bele lehet lökni, bugyógó üst, amit ki lehet borítani az ellenség felé) esetleg berakhatsz egy-két combosabb extrát is, akik nem wildcardok, de mondjuk kétütésesek.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.06, 22:05

Nem igazán tudsz tervezni. Ahogy írtad, a mesélői szerencsepontok az egyik megoldás, de ez azért még nem száz százalék siker. Ha főellenfelet tervezel érdemes mellé bármiféle csicskákat/ágyútöltelékeket adni és használni azt a szetting szabályt, hogy az ágyútöltelék beugrik a főnök elé és meghal helyette.

Ez simán lehet bármi, egy mágus kísérői lehetnek arkán gömbök, amik körönként egyszer lőnek 2d6 sebzést. Lehet őket külön is támadni, de ha a mágus sebződne, akkor az arkán gömb egy hirtelen energiapajzzsal elnyel minden sebzést és megsemmisül. Ilyesmi.

Bulldy

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.06, 20:22

Üdv,

Köszönöm a tanácsokat fejlesztések és tesztek kapcsán!

 

Ellenfelek erősségének beállításával lenne kérdésem. A SWADE könyv elég szűkszavú ebben a tekintetben (kb 2extra és 1 wild card / játékos), viszont valahogy be kellene raknom néhány komolyabb ellenfelet és nem tudom, hogy hogy alkossam meg őket.

Szép és jó, hogy az ember egy idő után ráérez a könyv szerint, de ha 7 nap leforgása alatt kell egy 4 napos történetet lemesélnem egy nyaraláson akkor ezzel annyira nem vagyok sajnos kisegítve mert elég kevés időm lesz közben változtatni a tervezett csatákon.:)

 

Hogy lehet azt megoldani, hogy ne legyen olyan egyszerű az egész csapatnak ,,GTMF!" felkiáltással és koncentrált tűzzel kicsinálni az ellenséges mage-et, ugyanakkor ne legyen a boss mage túlzottan erős? Mennyire használható a rendszer úgy, hogy 1-2 főnök és többi extra felállás működőképes legyen? DnD tapasztalatok azt mutatták, hogy egy nagy ellenfél bármilyen erős is, ha egyedül van akkor abból adódóan hamar elfogy, hogy ő kevés akciót tesz az ellene lévő akciókhoz képest.

Toughness és a játékosok sebzése milyen arányban legyen, hogy egy nehéz küzdelem legyen? Várható értékek tekintetében mit érdemes belőnöm? Ellenfél Edge-ek mennyivel növelik a halálosságot? Kb annyi Edge legyen ellenfélnél mint játékosnál?

 

Vagy egyszerűen csak építhetek arra, hogy a mesélői Bennie-ket ha jól haladnak akkor jobban használom, ha rosszul állnak akkor kevésbé? (Kockákkal nem akarok csalni, részben a rendszer tanulása miatt is az out of combat notice-on kívül minden nyíltan lesz, de lehet, hogy az is.)

 



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4442 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 14:59

Sírok... :)

seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 15:53

Köszi a válaszokat, majd megpróbálok megbarátkozni ezzel az új változattal, és jobban megismerkedni vele. A szombat esti Beasts and Barbarians játéknál inkább a régit használtam, azt legalább ismerem már rendesen, és hozzá is szoktam.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 11:07

Az okozhat zavart, hogy kártyákat kell kipakolni, aztán az Action Deck-ből lapokat húzni.

Az a lényeg, hogy amiből kirakod az üldözés menetét szimbolizáló lapokat, az egy külön pakli kártya, NEM az action deck, amiből majd egyébként húzol.

Ehhez nem is lenne kötelező kártyát használni, ha van egy battlemat-ed, azon is követheted. A lényeg, hogy legyenek mezőid, amin lehet követni, hogy ki milyen távol van a többi résztvevőtől. Én kártyákat használtam, de arccal lefelé fordítottam, mert semmi jelentősége nincs az értéküknek. (Persze lehet, hogy könnyebb megjegyezni, hogy pl. a menekülő ninja a Szív 6-ost szórta be sulyommal.)

Ezen kívül van a Range Increment, ami megmondja, hogy mekkora távot jelképez egy kártya - minél gyorsabbak a résztvevők, annál nagyobbat.

Remélem segítettem.

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 09:15

Elvileg a Sleepy Hollowban is a SWADE üldözési szabályai vannak, esetleg nézd meg, hogy az a leírás érthetőbb-e számodra:
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/peg-savage-worlds/SW_Horror_Return_to_Sleepy_Hollow.pdf?



seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.28, 06:46

Üdv!

 

Valaki elmagyarázná, hogy pontosan miként zajlik az üldözés az új SWADE szabályok szerint? Akárhogy próbálom értelmezni valahogy nem teljesen világos a dolog.

A régi az teljesen világos elsőre, és még jól is működött, de ezzel a távolsági növekményes, csökkenéses szituval vannak problémáim. 

 

Köszi előre is.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 20:33

Tény, hogy változatosabb a harc a manőverekkel. Az utolsó játékunk SWADE-ben volt, de az inkább lövöldözős volt, ott ezek nem is jöhettek ki annyira.

 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8543 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 12:15

Én mesélőként és játékosként is gyakran élek harci manőverekkel. A sima támadás mellett mindig számításba veszem a tauntot, a (piszkos) trükköket, a multi actionös és a helyezkedéses megoldásokat, meg persze a wild attackot is. Miután a csapatomat először egy kobold sámán jó pillanatban kivitelezett tauntjával leptem meg, hogy utána a lándzsás társai a ganging up előnyeit is kihasználják a shaken JK-n, később meg a hobgoblinok mutattak fel némi (valójában elég alapszintű) szervezettséget és csapatmunkát, rájöttek a játékosok, hogy ez nem a szokásos "-Te jössz. -Ütöm." iteráció, és elkezdték ők is használni ezeket a lehetőségeket.
 

Számomra a Savage Worlds egyik nagy előnye, hogy a harcok ezekkel a lehetőségekkel sokkal érdekesebbé, látványosabbá és taktikusabbá tehetők, a játékosok ösztönözve is vannak a csapatmunkára és eszközeik is vannak hozzá, és a harcban kevésbé járatosok is ki tudják venni a részüket.
Sajnos a SWADE-del még nem játszottunk, de amennyire érzékeltem, ott ezek jobban ki vannak hangsúlyozva.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 11:01

Extra támadási módot egyszer használtam, amikor egy szekta volt az ellenfél, ahol a tagok alacsony harci értékeit wild attack-kal kompenzáltam és a fanatizmusukat jelenítettem meg általa.

Meg persze ha szörnynél le volt írva, hogy használ ilyesmit, azt alkalmaztam.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 07:46

A Test elsősorban arra való, hogy ha egy hős nem tud harcolni/varázsolni, akkor is tudjon valami hasznosat csinálni.

Nálunk a mesélő nem szokta használni ezeket. Úgy értem akárki is meséljen. Épp elég foglalkozni a többi feladattal. Akkor használnám, ha a játékosoknak a gyakorlatban akarnám demonstrálni a jelentőségét.

 

 

Én szoktam használni, de nem mindig. Általában felírom magamnak a szörny mellé, ha valamilyen taktikát használ.

 

Pl. a gang up + wild attack törpék esetén elég rémisztő tud lenni.

Ugyanígy taktikailag képzettebb ellenfeleknél (pl.: hobgoblin) előfordul, hogy összedolgoznak. Az egyik agility trick-et csinál, a másik wild attack-ot.

 

De az egész repertoárt én sem használom soha, igazából ezeket is csak akkor, ha szeretnék valami meglepetést, egyébként kiszámítható ellenfeleknek.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 22:22

A Test elsősorban arra való, hogy ha egy hős nem tud harcolni/varázsolni, akkor is tudjon valami hasznosat csinálni.

Nálunk a mesélő nem szokta használni ezeket. Úgy értem akárki is meséljen. Épp elég foglalkozni a többi feladattal. Akkor használnám, ha a játékosoknak a gyakorlatban akarnám demonstrálni a jelentőségét.

Harcossal a fightingot érdemes azonnal d12-re vinni akármekkora is az ügyesség, mert a parry is ebből jön. A mágiát is. A többit szerintem nem érdemes tulajdonság fölé fejleszteni.

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 21:00

Jól értem, hogy a Tests az gyakorlatilag a rendszer/világ válasza a min-maxolásra az az, hogy egy d4-en hagyott attribútumot az ellenfél egy megfelelő d6 vagy d8-as skillel is ki tud használni, jó eséllyel Vulnerability/Distracted kondíciót adva?


A test alapvetően nem minmaxolás ellen van, bár az ellen is jó.
Savage Worlds-ben nem nagyon van olyan főjellemző, aminek a minimumon hagyása nem konkrét szívás.
Strength: bőrpáncél+kard. Ha viszel mást is, már levonásokat fogsz kapni. Normális közelharci fegyverhez minimum d8 (de inkább d10) erő kell.
Agility: rengeteg képzettség van alárendelve, többek közt a közelharc.
Vigor: ez adja az alap toughness-t és a soak esélyt.
Smarts: sok képzettség van alárendelve
Spirit: talán a legfontosabb, hogy a shaken státuszt spirit próbával lehet leszedni, máshogy nem. Ha alacsony marad, erre fogod elkölteni az összes benny-t, ahelyett, hogy cselekednél.

 

Milyen gyakran érdemes ezeket mesélőként bedobni? Vagy mennyire szoktatok ilyenekre készülni? Ugye az NPCkre is vonatkozik az ismétlésre vonatkozó szabály, tehát ha ez egy általában gyakran előkerülő manőver akkor előre érdemes készülnöm több skillel és leírással is.


Ezeket mindig használták a játékosok, miután rájöttek, hogy jók. A nem harcos karakter intelligencia/agility trick-kel (előző kiadásban így hívták) shakenbe tudott tenni egy buta/ügyetlen, de egyébként erősen páncélozott ellenfelet, így az igazi harcosoknak könnyebb dolga volt (mivel a célpont már shakenben volt).

Ezeket (+ taunt/intimidate) használtam az ellenfelekkel is. Szerintem az egyik legjobb dolog Savage Worlds-ben.

Sok felkészülést nem igényel, a főjellemzőket használják rá. Pl. D'Artagnan gyengébbnek mutatja magát a Jussac elleni párbajban (test, régen intelligence trick)

Ugyanígy fontos: nagyon kevésnek tűnik a +1 bónusz, amit a túlerő ad fejenként (gang up), de ha figyelembe veszed, hogy négyes lépcsők vannak, nagyon hamar automata találattá válhat a túlerő (1 karakter vs 5 goblin lándzsával) Egy jókor beodobott wild attack szintén hasznos (+2 sebzés, páncélozott ellenfél ellen pont ennyi kellhet).

Érdemes ezeket felírni a karakterlapra, hogy ne felejtsék el a játékosok. (összes trick + intimidate+ taunt + wild attack + called shot)

 

Másik kérdés az arra vonatkozna, hogy az mennyire érződik mondjuk 6-12 advancement alatt, hogy ki mennyi fejlesztést ölt attribútum fölötti skill fejlesztésbe, és ki emelte őket párhuzamosan? Ha csak lőnek rájuk akkor feltehetőleg a csak lövésben jártas lesz sikeresebb, mert gyorsabban likvidálja az ellenfelet. De ha meg többen is Testeket használnak akkor az alacsony attribútumú lehet, hogy túl van szívatva.


Alapvetően az a tapasztalatom, hogy a játékosok viszonylag hasonló módon járnak el:
- amikor csak lehet, növelik a főjellemzőjüket (egyszerűen ennyire hasznosak)
- választanak egy szerepet, és ezt megtámogatják +2 bónuszt adó edge-el (pl. erődjáró, tolvaj, ezek nagyon hasznosak*)
- ezen kívül van még néhány népszerű edge, az előző kiadásban ilyen volt az elan. (benny költés esetén +2 bónuszt is adott.)

Főjellemző fölé ritkán szoktak fejleszteni. Amit egynél többször láttam, az az agility d8-ig, majd onnan d12-ig a fighting (de az agility marad d8). Ez is csak akkor, ha a közelharcon kívül semmi már nem volt agility alatt, ami kellett volna a karakternek. Ha van 2-3 ügyesség alapú képzettség, amit szeretne a játékos, akkor már nem éri meg az ügyességen spórolni.


*edit: ha van egy dobásra +2 bónuszod, akkor csak akkor buksz egy normál próbát, ha egyest dobsz. Pl. d8+2 dobással 2-8 sikeres.
 

a fent említett egyensúlyi dolgokra mennyire kell figyelni itt? DnD5e esetén például ha a short-long rest ajánlott száma nem volt meg akkor a kasztok közti "egyensúly" felborult. Ilyesmikre gondolok.


A SaWo elég megengedő ebből a szempontból, elég jó az egyensúly. Inkább arra kell odafigyelni, hogy
- közelharcot mindenki vegyen fel legalább d4 értéken (ez adja a parry értéket)
- csak akkor tartson főjellemzőt d4-en, ha tudja, hogy ez mivel jár. _Tényleg_ nincs felesleges főjellemző.
- ne felejtsék el használni a harci opciókat (ld. fentebb) ha nagyon páncélozott/megüthetetlen ellenféllel találkoznak. Picit több összjátékra van szükség, mint más játékokban.

Módosította galu22: 2020.06.21, 21:04


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 19:58

Tesztekkek kapcsatban nincs elég tapasztalatom. Nálunk csak improvizálva került elő, a folyamatos ismétlésre nem volt példa.

Fejlesztés: Szerintem nem igazán érdemes 1-nél több képzettséget főjellemző fölé húzni. Az igazi tápot nem ezek fogják adni, hanem a támogató Előnyök.

Magában egy d10-es Meggyőzés pl nem rossz, de egy d8 + újradobós előny jobb.

Ugyanígy ha várhatóan mindig egy fegyverrel fogsz harcolni, akkor az (Improved) Trademark Weapon jobban megéri, mint a d8-ról d12-re növelt képzettség, már csak azért is, mert távolsági fegyver esetén is ad Parry-t (Oliver Queen mosolyog), illetve általánosságban a dobás alsó és felső küszöbét is növeli, míg a képzettség-kocka csak a felsőt.

Én úgy szoktam, hogy d8-ig húzom ki a kulcs-képzettséget, körbeépítem előnyökkel, felhúzok még pár képzettséget főjellemzőig. Csak csak ha megvan minden a stabil működéshez, akkor megyek rá a képzettség maxolásra.

Ez alól talán csak a varázshasználó képzettségek a kivételek, mert ott nem lehet a képzettség-dobást előnyökkel megtámogatni. (Bár én engedem a Trademark Weapon felvételét Power-re.)

Bulldy

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 6 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 18:57

SWADE kapcsán lenne néhány kérdésem.

 

Jól értem, hogy a Tests az gyakorlatilag a rendszer/világ válasza a min-maxolásra az az, hogy egy d4-en hagyott attribútumot az ellenfél egy megfelelő d6 vagy d8-as skillel is ki tud használni, jó eséllyel Vulnerability/Distracted kondíciót adva?

Milyen gyakran érdemes ezeket mesélőként bedobni? Vagy mennyire szoktatok ilyenekre készülni? Ugye az NPCkre is vonatkozik az ismétlésre vonatkozó szabály, tehát ha ez egy általában gyakran előkerülő manőver akkor előre érdemes készülnöm több skillel és leírással is.

 

Másik kérdés az arra vonatkozna, hogy az mennyire érződik mondjuk 6-12 advancement alatt, hogy ki mennyi fejlesztést ölt attribútum fölötti skill fejlesztésbe, és ki emelte őket párhuzamosan? Ha csak lőnek rájuk akkor feltehetőleg a csak lövésben jártas lesz sikeresebb, mert gyorsabban likvidálja az ellenfelet. De ha meg többen is Testeket használnak akkor az alacsony attribútumú lehet, hogy túl van szívatva.

(Persze ellenfél függő is, hogy mennyire okosak/ismerik a csapat gyengeségeit.)

 

Tudom, hogy olyanok a kérdéseim amikre a legtöbb válasz úgy kezdődik, hogy "attól függ," de lényegében az érdekel, hogy a fent említett egyensúlyi dolgokra mennyire kell figyelni itt? DnD5e esetén például ha a short-long rest ajánlott száma nem volt meg akkor a kasztok közti "egyensúly" felborult. Ilyesmikre gondolok.

 

Köszönöm!




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]