Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2727 hozzászólás érkezett eddig

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4134 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 18:16

SWADE v4 változások
Ez a nyomtatás előtti végleges változat, hacsak ki nem bukik valami kritikus hiba még.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.13, 16:29

Egy vicces SW jellegzetességre akadtam. Úgy alakult, hogy jó lenne, ha a karakterem ismerne egy-két nyelvet. Kampányunkban azt a nyelvismereti módszert használjuk, hogy a nyelvek képzettség minden szintjéért egy új nyelvet lehet megtanulni. Igenám, de ha fölveszem a nyelvzseni előnyt, ami pont ugyanúgy 1 fejlődésbe kerül, mint a nyelvi képzettség első szintje, akkor azzal végtelen számú nyelvet tanulhatok meg. Csak dobni kell Smarts-ra a tanuláshoz, ami a karakteremnek úgyis elég jó. 

Nem gondolom, hogy ez hiba lenne, mert egy játék ne azon görcsöljön, hogy mennyi pontot kelljen erre osztanom, de akkor is viccesnek találom a dolgot.

 



Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 269 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.12, 14:28

A shaken kifejezést használja a Trail of Cthulhu is de ott ez egy teljesen lelki dolog, ezért lett megrettent a fordításban (a tünetek teljesen a rémületre hasonlítanak, azért döntöttem e szó mellett). De SaWo-ban ezt nehezebb lefordítani, mert ez fizikai dolog is.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.12, 10:18

Akkor annyira nem is lett ördögtől való ez az új rendszer ezek szerint. Nekünk még nem volt alkalmunk tesztelni, de talán jövő hónapban sor kerülhet rá. Addig átolvasom a könyvet oda-vissza aprólékosan.

 

Köszi a rövidke véleményt.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6358 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.12, 00:24

Meg volt az első SWADE teszt, cyberpunk környezetben.

Különféle állapotok:
Csak a Distracted (megzavart) jött elő egy agility trükkel (kígyószem miatt beragadt pisztolyt vágtak az egyik NJK-hoz). Igazából nem sokat változott a korábbi trükk hatáshoz képest, de kifejezőbb.

A Stunned és a Shaken kifejezésekre találni kell valami jó, de megkülönböztethető magyar kifejezést. Most shaken = kábult, stunned = összeesett.

Az új üldözés szabály egyszerűbb, mint a régi, a kártyalapokkal átláthatóbb a helyzet. Jól működik.

Támogatás (support) nem annyira durva (d6-os értékekkel), sokszor volt, hogy egy 4-es sem jött össze. Az, hogy a kígyószemet (dupla egyes) nem lehet szerencse ponttal újradobni, rettegést csalt a játékosok szemébe és meggondolták a támogatás használatát.

Az új RoF és többszörös cselekvés egyszerűbb, könnyen számíthatóbb. Amiatt, hogy mindenki támadhat háromszor, érthetőbb, hogy miért lett előny a félautomata lövés (double tap).

Azt hiszem kb ennyi eddig.

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.08, 09:28

Egen, kicsit lapos volt.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4134 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.07, 22:04

Szerintem elég gyenge volt ez a fejezet.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.07, 18:47

Ma lezárult a Heart of Stone képregény 3. fejezete. Itt indul, ha valaki csak erre a pillanatra várt:
https://www.uptofourplayers.com/comic/heart-of-stone-prologue/

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6358 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.05, 13:35

Parti-halál: Van heroes never die szetting szabály. Megbeszélés kérdése, hogy ezt alkalmazva, ha az egész parti elesett, akkor nem meghaltak, hanem "mission failed" lesz. Te pedig ennek ismeretében írod tovább a kalandot.

Vagy az is lehet, hogy a csapat leverve elverekedte magát a legközelebbi biztonságos helyig, ahol össze tudják szedni magukat. Kapnak egy maradandó sérülést (ami a kaland végéig tart), esetleg elvesztenek valami tárgyat (elhagyták a fejveszett menekülés közben), aztán lehet újra próbálkozni - máshogy.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4492 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.05, 12:08

Érdekes, ilyen fókuszban soha nem néztem a karakteralkotást, mindig sokoldalú / életképes karaktereket akartam összerakni... majd számolgatok még egy kicsit.
Az új SWADE szabályokkal, ingyen képzettségekkel könnyebb lesz hasonlókat összehozni.


Sokoldalú karaktert szerintem nagyon nehéz kiszámolni SaWo-ban úgy, hogy ne csak veterán rangban álljon össze végleges formájára.


Amihez nem kell patikamérlegen számolgatni, és viszonylag hamar (~seasoned) meg lehet csinálni az az olyan karakter, ami
- harcban elég jó (legalább d8 fighting, spellcasting vagy hasonló)
- van egy alternatív támadása (fighting, spellcasting, throwing, taunt, intimidate, spellcasting)
- és ezen felül van valami egyedi specialitása (tolvaj, tudományos vagy szociális képzettségek, túlélés, modern settingekben szerelés, autóvezetés, stb.), megtámogatva egy-két előnnyel. (pl. paplovagnál champion)

Ráadásul sok mesélő stealth és notice próbákat dobat ha kell, ha nem, így azokat minden játékos kötelezőnek érzékeli. (pedig ha elolvasod például a notice leírását, akkor az már ilyen fejlettebb megérzésre van, nem arra, hogy észrevedd a vértócsát a földön)
(OFF)egyébként pont ezért nem tetszik az új SaWo ingyen képzettség megoldása. Inkább azt kellett volna elmagyarázni, hogy mire kell notice-t és stealth-t dobatni, és mire nem(/OFF)




egy nagyobb ívű kampányban ezek valóban jó fordulatok, de ha a "kalandfolyam" évi 3-4 alkalom, és 2-3 modulból áll, akkor az komolyan megakasztja a történet fonalát, de motiválhatja is a csapatot (akár a több játékalkalomra).

Egyszerűbb formája pl. az "a sárkány ad mindegyikőtöknek egy gyűrűt" és az "egy nyirkos tömlöcben tértek magatokhoz" persze működhet így is...


Ha ennél gyakrabban szeretnél játszani, akkor manapság elég könnyű csapatot toborozni. (Agymenőket, Trónok harcát mindenki ismeri, már nem annyira geek dolog a társasjátékozás, mint 20 éve)

Az in medias res kezdés teljesen rendben van, pláne, ha nem mindig ugyanazok a játékosok jönnek el a játékalkalomra. (így nem kell azzal törődni, hogy hova lett Gimli, aki a múltkor még velünk volt a barlangban)

Módosította galu22: 2019.01.05, 12:13


DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.05, 11:11

DiMalto: én úgy szoktam, hogy ha csak egy mód van rá, akkor inkább csavarok egyet a sztorin, de maradjanak életben. Ilyenkor persze azért oda szúrok, ahova fáj:
...
Ezek azok a dolgok, amik még a 2,5 éves kampány végén is nagyon fájtak és "erről inkább ne beszéljünk" érzést váltottak ki.
...
Persze ezt is nehéz, ha nem folyamatos a sztori. De azért csak nem lehetetlen. Az "ez most ingyen volt" mindig fáj.

 

Egy nagyobb ívű kampányban ezek valóban jó fordulatok, de ha a "kalandfolyam" évi 3-4 alkalom, és 2-3 modulból áll, akkor az komolyan megakasztja a történet fonalát, de motiválhatja is a csapatot (akár a több játékalkalomra).

Egyszerűbb formája pl. az "a sárkány ad mindegyikőtöknek egy gyűrűt" és az "egy nyirkos tömlöcben tértek magatokhoz" persze működhet így is...

 

 

galu22

 

A d12 általában már ilyen kényelmi megoldás, de mindenképpen engedném. Szerintem egyébként nem egyszerű életképes karaktert alkotni úgy, hogy a fightingot felveszed d12-re, nagy eséllyel inkább ártani fog magának a játékos. (bár aki tényleg ismeri a rendszert, az tud csinálni jó karaktereket d12 fightinggal)
 
Van egyébként itt pár példa

...

Nálunk a probléma inkább az volt, hogy a játékosok nem ismerték behatóan a lehetőségeiket, így inkább maradtunk annál, hogy a halottak helyét kezdő karakterek vegyék át.

 

Érdekes, ilyen fókuszban soha nem néztem a karakteralkotást, mindig sokoldalú / életképes karaktereket akartam összerakni... majd számolgatok még egy kicsit.

Az új SWADE szabályokkal, ingyen képzettségekkel könnyebb lesz hasonlókat összehozni.


Módosította DiMalto: 2019.01.05, 11:12


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4492 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.05, 10:02

Lehet, hogy a kockák szeszélye, vagy a rendszer ismeretlensége tette, de nálunk kezdő Mars kalandban a d8-d10-es harcos karakterek elég jól érvényesültek... nem volt sok ellenfelük, bár sem pikás osztag, sem varázshasználó nem került eléjük.


SaWo-ban egyébként a d8+2 az a szint, ahol már elég jónak számít a karakter, ha én csinálok karakter akkor általában ez a cél 0XP-n: d8 a számomra legfontosabb képzettségben, mellé egy fix +2 bónuszt adó edge. (ahol nincs +2 lehetőség - pl. fighting/spellcasting - ott a d8 vagy d10).

A d12 általában már ilyen kényelmi megoldás, de mindenképpen engedném. Szerintem egyébként nem egyszerű életképes karaktert alkotni úgy, hogy a fightingot felveszed d12-re, nagy eséllyel inkább ártani fog magának a játékos. (bár aki tényleg ismeri a rendszert, az tud csinálni jó karaktereket d12 fightinggal)
 
Van egyébként itt pár példa:
http://savage-stuff.blogspot.com/2015/01/12-different-starting-characters-with.html

"Outdoorsman"
 Attributes : Agility d8, Smarts d8, Spirit d6, Strength d6, Vigor d4
 Skills : Fighting d12, Notice d4, Shooting d6, Stealth d4, Survival d8, Tracking d8
 Charisma : -; Pace: 6; Par ry: 8; Toughness: 5 (1)
Gear: Leather armour (+1), axe (Str+d6), bow (Shooting; range 12/24/48; 2d6
Hindrances: Wanted (Major), Phobia (Minor: Snakes), Illiterate (Minor)
Edges: Woodsman

"Thief"
 Attributes : Agility d8, Smarts d4, Spirit d6, Strength d6, Vigor d6
 Skills : Fighting d12, Climbing d6, Lockpicking d6, Notice d4, Persuasion d4, Stealth d8, Streetwise d4
 Charisma : -; Pace: 6; Par ry: 8; Toughness: 6 (1)
Gear: Leather armour (+1), short sword (Str+d6), dagger (Str+d4)
Hindrances: Overconfident (Major), Greedy (Minor), Enemy (Minor)
Edges: Connections, Thief


"face + scholar"
  Attributes  : Agility d8, Smarts d8, Spirit d6, Strength d4, Vigor d4
  Skills  : Fighting d12, Intimidation d4, Stealth d4, Knowledge (Battle) d8, Knowledge (Military Engineering) d8, Notice d6, Persuasion d6, Riding d4
  Charisma  : +2;  Pace : 4 (d4  running die);  Parry : 9; Toughness: 6 (1) 
Gear: Leather armour (+1), rapier (Str+d4; Parry +1)
Hindrances: Elderly (Major), Obese (Minor), Loyal (Minor)
Edges: Command, Noble, Scholar

"cleric"
 Attributes : Agility d8, Smarts d6, Spirit d8, Strength d4, Vigor d6
 Skills : Fighting d12, Faith d8, Healing d6, Knowledge (Medicine) d4, Notice d4, Survival d4
 Charisma : -; Pace: 6; Par ry: 9; Toughness: 5
Gear: Staff (Str+d4; Reach 1"; Parry +1)
Hindrances: Code of Honour (Major), Pacifist (Minor), Cautious (Minor)
Edges: Arcane Background (Miracles), Elan
Powers: Healing, Boost/Lower Trait

 

"beugró"

Attributes: Agility d8, Smarts d10, Spirit d6, Strength d4, Vigor d6 
Skills: Fighting d12, Boating d4, Climbing d4, Lockpicking d4, Riding d4, Shooting d4, Stealth d4, Swimming d4, Throwing d4 
Charisma: -; Pace: 6; Parry: 10; Toughness:
Gear: Rapier (Str+d4; Parry +1), medium shield (Parry +1), pistol crossbow (Shooting; range 9/18/36; 2d4+1; AP 1) 
Hindrances: Curious (Major), Wanted (Minor), Big Mouth (Minor) 
Edges: Jack-of-All-Trades

 

 

Mindegyik úgy van összerakva (egy elég rutinosnak kinéző játékos által), hogy

- felvitte d12-re a fightingot

- d8-ra az agility-t

- valószínűleg nem fog agility alapú képzettségeket d8 fölé vinni (talán a tolvaj igen)

- a fighting-ért cserébe vagy egy-két szintig cipel magával egy hátrányt (cleric - strength, thief-smarts, outdorsman-vigor, beugró-strength) vagy teljesen feláldozott egy szerepet (face karakter sosem lesz jó frontember, mert nem fogja elbírni a felszerelést az elderly hátrány miatt)

 

Mindegyik karakterben maradt fejleszteni való, szerintem 6-8 advancement után lesznek "készen".

 

 

Egyébként halott karakter játékosa nálatok hogyan, mennyi XP-s új szereplővel csatlakozik vissza a játékba?

 

Elsősorban a játékosoktól függ.

Attól semmiképp nem zárkózom el, hogy valaki 20 XP-s karaktereket csináljon, ha megmurdel a karaktere, de csak ha jól ismeri a rendszert. Van néhány olyan koncepció (szerzetes, paplovag, erdőjáró) amihez alaposan számolgatni kell, hogy kijöjjön 0XP-ből.

 

Nálunk a probléma inkább az volt, hogy a játékosok nem ismerték behatóan a lehetőségeiket, így inkább maradtunk annál, hogy a halottak helyét kezdő karakterek vegyék át. (kevesebb lehetőséget kell végigzongoráznia) Mindig igénylik a segítségemet, hogy adjak tippeket, így nem fognak tudni veterán-master rangú karaktert összerakni maguktól.

 

 

Egyébként ez savage worlds-ben nem igazán probléma. Egy 0 XP-s karaktert össze lehet rakni úgy, hogy rögtön hasznos legyen egy veteránokból álló csapatban, csak meg kell találni a szerepet, ahol érvényesülni tud. Mivel nálunk általában három-négy játékos van, így a halál után 2-3 karakter (betöltött szerep) marad, azaz mindig van olyan szerep, ami hiánycikk.

Pláne nem probléma, ha az illető pap vagy varázsló lesz, az mindig hasznos. Retro D&D-vel ellentétben a SaWo varázslók nem életképtelenek első szinten. (vehet fel páncélt, használhat lándzsát vagy íjat, naponta több varázslata van)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6358 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 22:05

DiMalto: én úgy szoktam, hogy ha csak egy mód van rá, akkor inkább csavarok egyet a sztorin, de maradjanak életben. Ilyenkor persze azért oda szúrok, ahova fáj:

- A csapat szándékosan ("4. szinten már kemények vagyunk") belesétált egy rabszolgavadász csapatba. Zsoldosok és egy láthatatlanságban hesszelő varázsló. Megszívták, de TPK helyett a varázsló Küldetést rakott mindenkire, hogy 15 napon belül fejenként 1000 aranyat hozzanak neki. Majd kidobta őket az eredeti céluknál, a romvárosba, csak az első három expedíciót ingyen csinálták. Persze idővel ki akarták nyírni bosszúból, mikor már magasabb szintűek voltak nála, de még azt sem tehették meg, mert túl értékes kapcsolat volt. ("B*** meg, még ki sem nyírhatnuk jó erzéssel, mert olyat tud, amiért mi nem akarunk dolgozni.")

- Ugyanez a parti egy Hextor hívőkkel, pokolkutyákkal és legalább egy démonnal felszerelt Hextor-bajnok uralma alatt lévő városban fölösleges balhéba keveredett. Azt még megúszták, de a démon utánuk ment. Az npc druida, aki a fő informátor és segítség lett volna, megmentette őket és belehalt. Mire visszatértek a tündérvadonról - ide dobta őket a druida - már az uralkodó is legalizálta a hextoriták politikai hatalmát. Így a város, ami a Hiróniász pap nk városának kereskedelmi szövetségese hivatott lenni, a legnagyobb ellenségének a kezére került, legitimizálva.

Ezek azok a dolgok, amik még a 2,5 éves kampány végén is nagyon fájtak és "erről inkább ne beszéljünk" érzést váltottak ki.

Persze ezt is nehéz, ha nem folyamatos a sztori. De azért csak nem lehetetlen. Az "ez most ingyen volt" mindig fáj. ;)

Bulldy

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 21:04

seti:

 

 

Ja, az Adamant-os setting-ben toltuk... bár akkor éppen nem csak én KM-kedtem, de más kalandban hasonló volt a tapasztalatom.

 

 

Azzal a szettinggel már szemezek egy ideje, mert szeretem a John Carter sztorikat, de még nem volt alkalmam belevágni sosem. Mik a tapasztalatok vele, módosítottatok néhány dolgot, vagy úgy volt minden, mint a könyvben le volt írva?



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 21:00

 

Ha ezek éppen nem, egy-egy Taunt vagy Intimidation próbálkozás azért lenne az én NJK-im részéről. ;)

 

Adott modulban nem volt hasonlóra sok lehetőség, de igen, ez is egy lehetőség.

 

seti:

Ja, az Adamant-os setting-ben toltuk... bár akkor éppen nem csak én KM-kedtem, de más kalandban hasonló volt a tapasztalatom.

 

 

Bulldy

Ha van karakterhalál, akkor a TPK a jellemző, mivel a játékosok próbálják az utolsó utáni pillanatig megfordítani a csatát és a végsőkig kiállnak egymás mellett.

 

Csak sokszor úgy jön(ne) a TPK, hogy ha legyűrhetetlen akadályba ütköznek, akkor sem veszik fel a nyúlcipőt, hanem harcolnak a végsőkig... amilyen kevésszer játsz(ott)unk, nincs kedvem mindig új partialkotást végigülni.

 

De ezek jó tanácsok / tapasztalatok voltak, köszi mindenkinek az ötletelés!



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6358 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 10:47

Megmondom ődzintén, hogy olyan ritkán van, hogy csak egy karakter hal meg. Az említett esetben is túlélte a lovag. Ha van karakterhalál, akkor a TPK a jellemző, mivel a játékosok próbálják az utolsó utáni pillanatig megfordítani a csatát és a végsőkig kiállnak egymás mellett. (Alapvetően jószándékú játékosaim vannak, akiknek a csipkelődés és a zsákmányon való vita belefér, de a széthúzás és a direk kiszúrás nem. Van, aki társasból is csak kooperatívat hajlandó játszani, mert nem szeret másokkal ki****ni.)

Ha valamiért mégis csak egy embert kell pótolni, akkor beengedem annyi XP-n/fejlesztésen, amennyi a többieknek van.

Ha ez nem így van, akkor általában karakter pool-os kampány van és eleve az a koncepció, hogy eltérő erőszintű karakterek kalandoznak együtt. Az ilyesmit viszont D&D-ben szoktuk csinálni.

Visszatérve a valamire specializált karakterekre: Nem szoktam ezekre a karakterekre külön ellenfelet kidolgozni, de ahogy Strato is írta, azért vannak opciók, amiket egy nem hülye njk használni is fog. Ilyen a harci trükk és a gúnyolás. Illetve igyekszem úgy összerakni a tervezett harcokat, hogy ne csak üt-sebez legyen, hanem kelljen mozgolódni, célpontot váltani. De pl. egy üldözésben is a legtöbb esetben ki lehet törölni egy d12 közelharc-al.

Meg simán vannak olyan harcok, amikor jön vagy 50 középszar extra és lehet őket darálni meg darabokra robbantani. Anno ezzel adtam el a SaWo-t: hajóúton jött nagyon sok zombi. Felraktam vagy 30 tokent és annyit mondtam, hogy ennyit láttok. :) Aztán rájöttek, hogy ezekből gyakorlatilag végtelen van és a kormányost kell védeniük, amíg kivezeti a hajót a veszélyzónából. D&D-ben ezt nagyon macerás lett volna levezényelni - akkoriban, a 3E korszak végén, azóta persze ott is van minion monszter. ;)

Bulldy

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 936 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 09:38

A d8, d10 fighting már egész jó kezdésnek szerintem. Én sem szeretem azt mikor valaki feltol egy skillt maxra már a játék elején, aztán meg sír, hogy jaj még ehhez is érteni kéne. Ezért szoktam max d10 értéket engedélyezni kezdésre.
A Mars kampány az az Adamant féle Mars lenne, amiben alapból csak két karja van a zöld marsiaknak?
Elhunyt karakter helyett az új ugyanannyi XP-vel kezd, mert sok különbség lehet köztük ha kevesebb fejlesztése lesz az újoncnak.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7891 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 09:33

Lehet, hogy a kockák szeszélye, vagy a rendszer ismeretlensége tette, de nálunk kezdő Mars kalandban a d8-d10-es harcos karakterek elég jól érvényesültek... nem volt sok ellenfelük, bár sem pikás osztag, sem varázshasználó nem került eléjük.

 

Ha ezek éppen nem, egy-egy Taunt vagy Intimidation próbálkozás azért lenne az én NJK-im részéről. ;)



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 688 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 08:35


Egy egy harcban kiváló karakter, de minden másban harmatgyenge. Bármit akar, jobb, ha életképes társakat talál maga mellé, mert a 8-as hárítás és szívósság nem tesz legyőzhetetlenné, különösen az ellene kivezényelt, eléréssel rendelkező (viszlát első csapás), létszámfölényüket kihasználó ( gang-up ;) )  lándzsások ellen.

 

Soknak tűnik a 8-as hárítás és szívósság, de a gang-up és a sebzések robbanó kockája gondoskodik róla, hogy annyira ne mehess biztosra. Ráadásul a d12-es közelharc sem automatikus ölés, simán dobhatsz rosszat akár támadásra, akár sebzésre. Ahhoz, hogy barátunk igazzy gyilkológép legyen, még jó sok fejlesztés kell.

 

Amit mindig mesélek: nálam csukott össze tőrös goblin pajzsos-mellvértes-d10Fighting-os lovagot. Még gang-up sem volt, csak egy bemákolt támadás és egy durván bemákolt robbanó sebzés. :P

 

Lehet, hogy a kockák szeszélye, vagy a rendszer ismeretlensége tette, de nálunk kezdő Mars kalandban a d8-d10-es harcos karakterek elég jól érvényesültek... nem volt sok ellenfelük, bár sem pikás osztag, sem varázshasználó nem került eléjük.

 

A tőrös goblinnál megy a durcáskodás, én meg vajszívű vagyok...  :csirke: 

 

Egyébként halott karakter játékosa nálatok hogyan, mennyi XP-s új szereplővel csatlakozik vissza a játékba?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6358 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.04, 00:06

Nem tudom, hogy miféle szettingben mesélsz, de nézzünk egy gyors példát:

 

Adott egy harcostípusú karakter, amolyan legjobb kardforgató közel és távol.

 

Tulajdonságok: Erő d6; Ügy d8; Egs d6; Int d4; Ler d6

 

- Eddig sima ügy, kijön a főjellemzők elosztásából.

 

Képzettségek: Lopakodás d4; Meggyőzés d4; Atlétika d4; Észlelés d4; Mindennapi tudás d4

 

- Ezek SWADE -ben alap képzettségek (Core Skills), ingyen vannak. De ne felejtsük el, hogy ugyanitt egy normál fantasy szettingben csak 12 képzettség pont jár!

 

Közelharc d12: ez 1+1+1+2+2 = 7 pont. Marad még 5 pont.

 

- Mi kell még? Például érdemi távolsági harc és észlelés:

 

Atlétika d6 (1 pont, maradt 4)

 

Észlelés d6 (2 pont, maradt 2) 

 

- Mire jó a maradék két pont? Nem sok mindenre, de ha emberünk nem akarja, hogy nagyon hülyére vegyék, talán tegye fel a mindennapos tudást d6-ra.

 

Mindennapi tudás d6 (2 pont, maradt 0)

 

Nem használtuk még ki az ember adta ingyen előnyt és a hátrányból vásárolt fejlesztéseket.

 

Első csapás (first strike): ember fajból. Sok esetben +1 támadás körönként, legjobb mészáros előny induláskor.

 

+1 Erő (nagyobb hátrányból): vértviseléshez még kevés, de legalább már egy hosszúkardot elbír.

 

+1 Egs (két kisebb hátrányból): mert a d6-os Egs adta 5-ös Szívósság nem életbiztosítás.

 

A végeredmény:

 

Tulajdonságok: Erő d8; Ügy d8; Egs d8; Int d4; Ler d6

 

Képzettségek: Közelharc d12; Atlétika d6; Észlelés d6; Mindennapi tudás d6; Meggyőzés d4; Lopakodás d4

 

Származtatott jellemzők: Hárítás 8; Szívósság 8 (2)

 

Előnyök: Első csapás

 

Hátrányok: Körözés alatt (N); Makacs (k); Furcsaság (k)

 

Felszerelés: hosszúkard (erő+d8 sebzés), kemény bőrvért (+2 páncél), 60 arany

 

Háttér: Isaz Sum kiváló kardforgató, aki paraszti családba született, de nem volt hajlandó a földeken dolgozni, csak a gyakorlásnak élt. Büszkesége nem engedte, hogy a király egy adószedő katonájának sértését megtorolatlanul hagyja és mire észbe kapott, már megölte az uralkodó szolgálóját. Mielőtt bárki felocsúdhatott volna, Isaz a párbajra kölcsön kapott karddal, maga készítette, kifőzött állatbőrökből álló ruhájában megszökött és azóta is menekül a hatóságok elöl. Ha elfogják, kötél vár rá...

 

Egy egy harcban kiváló karakter, de minden másban harmatgyenge. Bármit akar, jobb, ha életképes társakat talál maga mellé, mert a 8-as hárítás és szívósság nem tesz legyőzhetetlenné, különösen az ellene kivezényelt, eléréssel rendelkező (viszlát első csapás), létszámfölényüket kihasználó ( gang-up ;) )  lándzsások ellen.

 

Soknak tűnik a 8-as hárítás és szívósság, de a gang-up és a sebzések robbanó kockája gondoskodik róla, hogy annyira ne mehess biztosra. Ráadásul a d12-es közelharc sem automatikus ölés, simán dobhatsz rosszat akár támadásra, akár sebzésre. Ahhoz, hogy barátunk igazzy gyilkológép legyen, még jó sok fejlesztés kell.

 

Amit mindig mesélek: nálam csukott össze tőrös goblin pajzsos-mellvértes-d10Fighting-os lovagot. Még gang-up sem volt, csak egy bemákolt támadás és egy durván bemákolt robbanó sebzés. :P

 

Ne tarts az ilyenektől, úgyis megbosszulják magukat. ;)

 

Bulldy




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]