Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2820 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.21, 13:28

A Savage Worlds története:
https://www.peginc.com/freebies/SWcore/MakingofSW.pdf
Érdekes olvasmány, ajánlom figyelmetekbe.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.17, 16:58

SWADE Statblock Analyzer:
https://savage-stuff.blogspot.com/2019/04/savage-worlds-swade-statblock-analyzer.html?m=1

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.16, 23:44

Elindult a Savage Rifts: North American Armageddon Kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/545820095/rifts-for-savage-worlds-american-armageddon

 

Van egy 25 dolláros tier, ami csak a korábbi három SWADE-esített alapkönyvet tartalmazza (pdf), ha valaki esetleg erre pályázna. Ugyanennek van egy nyomtatott változata is 60 USD + szállításért.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.16, 12:14

Wiseguys: The Savage Guide to Organized Crime:
https://www.kickstarter.com/projects/412946570/wiseguys-the-savage-guide-to-organized-crime

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.16, 09:36

Itt van Noro Savage Rifts ismertetőjének záró része:

http://lfg.hu/87972/



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.15, 23:40

Conversion Notes: Deluxe to Adventure Edition (SWD to SWADE):

https://www.peginc.com/store/conversion-notes-deluxe-to-adventure-edition-swd-to-swade/



Kilhalm

Kilhalm

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 9 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.09, 20:35

Üdv.

Nagyon szép az art, én nem ismerek szinvonalasabb képvilágú kiadványokat. A SaWo Rifts kiadványok kèpei rengeteget adnak a hangulathoz ami a többi SaWo műről nem feltétlen mondható el.Én be fogok ruházni a pdf-ekre. Maximum várok még le lesznek àrazva.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4184 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.09, 17:46

Savage Rifts Kickstarter 2 beharangozó videó és fluff:

Three new books for Savage Rifts®, including three new epic Plot Point Campaigns, over a dozen new Savage Tales, gazetteers covering every major settlement in North America, over two dozen new heroic archetypes to play, and hordes of new foes!


Szimplán csak Észak-Amerika miatt nemigen érdekelt volna, de a három ppc (ha igaz) megfontolandó. Meglátjuk, mennyi lesz a pdf szint, szerintem nem fogják olcsón mérni.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.05, 18:17

A mesélőnek is vannak bennyjei. Ha ez fontos, bármikor bedobhat egyet mondjuk a medve soakjához. Illetve bármikor wild carddá avathatja a medvét. Nem túl konzisztens, de megteheti.

 



Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.05, 17:00

Én mondjuk Savage Worldsben egy medvénél, vagy más hasonló, szívós lénynél elgondolkoznék azon, hogy 2 vagy 2 woudos variációban meséljem be hős kocka nélkül.

 

A Beasts & Barbariansban van olyan szetting szabály, ami bizonyos karaktereknek (nem írják, hogy nem lehetnek állatok :) ) 3 woundot biztosít.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8001 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.05, 13:24

Én mondjuk Savage Worldsben egy medvénél, vagy más hasonló, szívós lénynél elgondolkoznék azon, hogy 2 vagy 2 woudos variációban meséljem be hős kocka nélkül.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.04, 19:02

Kipróbáltam a "d6 minden " karaktert a nagy medve ellen.

10000 csatából 2620-at nyert a hős, 7380-at a medve.

 

Aki kipróbálná itt vannak a stat blokkok: 

medve: NWD,Wnd0,Ben0,Sp8,St16,Vi12,Fi8,Siz2,BH,Name:Macko

ember: WD,Ben3,BenNR,Name:Alpha

http://www.godwars2.org/SavageWorlds/combat2.html

 

Az új kiadásban levették a medve erejét d12+2-re és elvették a bear hug-ot. Én a régi értékekkel számoltam.

Igazából szerintem a barna medvének +1-es méret kéne nem +2-es, és az erő is lehetne 1-gyel kisebb.

 

A fekete medve a barna medve súlyának alig harmada, úgyhogy nem mindegy melyik fajról van szó.

A kaukázusi juhászkutya hasonló súlyú, mint a fekete medve.

 

Köszi a tesztet, ezt nem is ismertem.

(kicsit fura, mert általában ezzel a példával prezentáltam, hogy mennyire erősek a novice karakterek :D)



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.04, 18:24

Kipróbáltam a "d6 minden " karaktert a nagy medve ellen.

10000 csatából 2620-at nyert a hős, 7380-at a medve.

 

Aki kipróbálná itt vannak a stat blokkok: 

medve: NWD,Wnd0,Ben0,Sp8,St16,Vi12,Fi8,Siz2,BH,Name:Macko

ember: WD,Ben3,BenNR,Name:Alpha

http://www.godwars2.org/SavageWorlds/combat2.html

 

Az új kiadásban levették a medve erejét d12+2-re és elvették a bear hug-ot. Én a régi értékekkel számoltam.

Igazából szerintem a barna medvének +1-es méret kéne nem +2-es, és az erő is lehetne 1-gyel kisebb.

 

A fekete medve a barna medve súlyának alig harmada, úgyhogy nem mindegy melyik fajról van szó.

A kaukázusi juhászkutya hasonló súlyú, mint a fekete medve.

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.04, 08:15

A barna medve 5E-ben is keményebb falat. Gyanús, hogy a fekete medve azért került be, hogy a druida tudjon valamivé alakváltani a farkason kívül alacsony szinten. :)

De SaWo-ban akkor is vicces az a használhatatlan előny a macinak. Inkább adok még egy hárítást vagy valamit.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.04, 07:45

(OFF)Ez már nagyon off, de nálam ilyesmi az alap (Sword&Wizardry van online, de máshol is hasonló az arány)
 
Brown: 4+1 HD (~14 HP), VO 12, tám: 2, seb 1d6(+1)
Grizzly: 6 HD, (~21 HP) VO 13, tám: 2, seb 1d10
Cave/Plar: 7 HD (~24 HP), VO 13, tám: 2, seb 1d10+1
 
 
Fighter level 1: d8 (~5) HP, d6 sebzés, 14 VO életszerű (+1 dex, +2 páncél, +1 pajzs)
 
 
Nem vagyok tapasztalt 5E-vel, nem tudtam, hogy ennyire üthetővé vette a vadállatokat.
(/OFF)

Módosította galu22: 2019.04.04, 07:46


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.04, 05:51

Galu D&D-ből az oldschool verziókat tolja, ott tényleg annyi HP-ból kellett gazdálkodni. :)

Most ránéztem a fekete medvére D&D5-ben: 19hp, 11 AC, 2 támadás körönként +3 bónusszal, 5-ös és 7-es átlagsebzéssel.

Ezt mondjuk egy örjöngő barbár, aki felezi a bekapott sebzést (őrjöngésben), van 17 hp-ja, meztelenül is 15-ös AC-ja és bottal üt d6+5-öt, jó eséllyel agyonveri. Erre nagyjából minden kaszt képes 1. szinten (talán csak a vándor és a paplovag nem :P ), bár egy-kettőnél azon múlik, hogy ő kezd-e vagy a medve.

SaWo-ban meg megkapta a maci a teljesen értelmetlen Brute előnyt. Hacsak nem kell a kalandozó után fára mászni, sok hasznát nem veszi, mert tárgyakat dobálni biztos nem fog. :D

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.04, 05:00

A memorizálás nem hiányzik. Annál inkább az áldás és átkozás. De ez megoldható, valahol már biztos kidolgozták, gondolom a fantasy companionban mindenképp. Sok modulban van opció, hogy ha valaki megáldja ezt vagy azt, akkor valami történik.

 

Amennyiben a medvének a Bear, Large statisztikáit veszed, akkor igencsak szerencsésnek kell lennie annak a karakternek, aki bunkóval agyonveri.

 

Senki sem rohangál első szinten 3 HP-val. A játékosok karakterei évtizedek óta max hp-t kaptak első szinten, bárhol is játszottam eddig.

 

 

Áldás/átok: fantasy companionban van ilyen, de kábé azt tudja, mint az első szintű D&D varázslat, egyféle belépő szintű buff, hasonló mint a boost/lower trait. Maradandó hatásokat nem tud.

 

Medve: egy minden d6 wild card egy statiszta medvét simán. Valószínűleg elkölti a benny-ket, de sikerülni fog.

 

 

 

Maradandó átok: erre két ötletem van

 

Az egyik, hogy a karakterek használhassák a személyenként egyedi varázsjelüket, hogy fenntartottra állítsák a hatást, amit elértek. (lower trait mondjuk) Így amíg valaki nem használ dispel-t, marad az átváltozás, lower trait, satöbbi. Ez nagyon erősnek tűnik, de fontos, hogy ez egy egyedi jel, azaz bárki, aki találkozik a megkötött átokkal, tudni fogja ki használta. Tulajdonképpen szociális következményei vannak a sok átoknak, előbb utóbb mágiahasználókat vagy inkvizítorokat kap a nyakába, ha nyakló nélkül használja. (az ilyen fenntartható bélyegek maximális számát lehet hogy egy edge-hez kötném)

 

A másik pedig a Ravenloft-féle átok. Mindenki használhatja, nem varázserő-függő, és bárki, még egy közember átka is meg tud foganni. De erre nem mindenkinek ugyanannyi esélye van. A skála egyik végén van a

- rend jellemű

- fiatal

- gádzsó

- férfi, aki

- hideg fejjel, érzelmi töltet nélkül akar

- provokáció nélkül ártani.

A másik vége a katotikus jellemű, idősebb cigány nő, aki egy sértést akar a pillanat hevében, felpaprikázva megtorolni.


Módosította galu22: 2019.04.04, 05:01


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.03, 20:58

Kösz mindenkinek a véleményeket.

 

A felszerelés témában Bulldyval egyetértek.

A megterheltséghez annyit, hogy a régi SW-ben a középkori fegyverek és páncélok súlya irreálisan magas volt. Ezért nem is juthatott elég hely egyéb tárgyaknak. Az új életszerűbb. Például a long sword súlya 8 fontról 3-ra csökkent.

 

SW-ben olcsó a beszélgetés képzettség, d6-ra bárki föl tudja tolni. Sokkal reálisabb a tárgyalás opció, ha a mesélő mindig megköveteli a dobást. Ha nem élnek vele, az más tészta.

 

A memorizálás nem hiányzik. Annál inkább az áldás és átkozás. De ez megoldható, valahol már biztos kidolgozták, gondolom a fantasy companionban mindenképp. Sok modulban van opció, hogy ha valaki megáldja ezt vagy azt, akkor valami történik.

 

Amennyiben a medvének a Bear, Large statisztikáit veszed, akkor igencsak szerencsésnek kell lennie annak a karakternek, aki bunkóval agyonveri.

 

Senki sem rohangál első szinten 3 HP-val. A játékosok karakterei évtizedek óta max hp-t kaptak első szinten, bárhol is játszottam eddig.

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4593 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.03, 12:06

1: az az első szinten játszható horror: van egy hiányos felszerelésed, 1d4-1d8 HP, a golbin lándzsával meg 1d6 sebzést okoz, ha eltalál.
Ilyen már novice szinten sincs SaWo-ban, pláne, hogy a legfontosabb felszerelési tárgyakat (harcosnak fém vért pl.) rögtön ki tudod gazdálkodni.
Szerintem nem megoldható.


Nem a vértezet a lényeg, hanem a vért+HP+sebzések nagyságrendje.

Egy nem harcra optimalizált SaWo karakter (d6 strength/vigor, d6 fighting) simán agyonver egy statiszta barna medvét egy bunkóval, főképp a benny-k miatt. Azért ez nem ugyanaz, mint mikor első szinten 3 HP-val rohangálsz, és az átlagos sebzés 1d6.


A másik két ponttal nagyjából közös nevezőn vagyunk, ha odafigyel a mesélő, könnyen be lehet emelni SaWo-ba.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.03, 09:59

1: az az első szinten játszható horror: van egy hiányos felszerelésed, 1d4-1d8 HP, a golbin lándzsával meg 1d6 sebzést okoz, ha eltalál.

Ilyen már novice szinten sincs SaWo-ban, pláne, hogy a legfontosabb felszerelési tárgyakat (harcosnak fém vért pl.) rögtön ki tudod gazdálkodni.

Szerintem nem megoldható.

 

 

 

Ezt megoldja a robbanó sebzés. :) Azért az 500 induló pénzből olyan sok frankó cuccot nem tudsz venni. 300-at elvisz a hosszúkard, 100-at a pajzs, maradt pénzed egy 80-as bőrpáncélra és egy 20-as bőr sisakra. Ezen kívül csak a személyes dolgaid vannak: egy öltözet ruha, egy hátizsák meg egy üveg a kedvenc piádból. Persze a megfelelő előnnyel indulhatsz több pénzzel, de akkor a magasabb induló tulajdonságokra, képzettségekre és a fontos előnyre nem jut.

 

2. ha direkt nem figyelsz oda rá, és nem szólsz többször a játékosoknak, hogy van rá lehetőség, akkor valószínűleg kimarad a D&D-ben jellemző "a szörnyekkel lehet tárgyalni" jelenség. D&D-ben sokkal többször fordul elő, hogy a játékosok kerülik a harcot, inkább megfélemlítik vagy semlegessé/barátságossá teszik az ellenfeleket.

Az, hogy van egy külön mechanizmus erre (reakciódobás), amire valami bónuszt mindenképp kapnak (kizárt, hogy mindenkinek minuszos a karizmája), jó emlékeztető.

Szerintem beemelhető SaWo-ba.

 

 

Nálunk csapaton belül is van, aki (kiadástól függetlenül) mindig harcolni akar D&D-ben, meg olyan is, aki harcos karakterrel is inkább letárgyalja a konfliktusokat vagy átveri az ellenfelet. Szokott is köztük konfliktus lenni,  hogy mi legyen a követendő terv. :)

Ez szerintem játékosi attitűd kérdése, illetve a megszokott gyakorlaté, hogy mekkora szívás a harc az adott mesélőnél. Az említett két játékos közül az egyik másik csapattal játszott évekig. Mikor a sokadik karaktere halt meg nálam, akkor mondta, hogy náluk nem nagyon volt divat a realista mesélés. Ez alatt azt értette, hogy a tetteknek vannak következményei. Ők csináltak, amit akartak, ha meg rosszul alakult valami, a mesélő megmentette őket és játszottak tovább. A másik, kevésbé harckereső játékos már nálam szocializálódott szerepjátékra, ő megszokta, hogy ha nem ügyeskednek, akkor irgalmatlan pofonokba lehet beleszaladni, harcban meg nyíltan dobok és minden szívfájdalom nélkül könyvelem be a kritikust akkor is, ha már csak 2hp-n van a karakter. Azóta persze a másik srác is sokat fejlődött, de ha harci karaktert hoz, akkor azóta sem nagyon keres másik megoldást - mondjuk legalább alacsony intelligenciát vesz fel hozzá, hogy legyen indoka, hogy miért nem gondolkodott. :)

3. ha megtartod a SaWo eredeti megterhelés rendszerét, akkor a játékosok egyre kevesebb "haszontalan" tárgyat visznek magukkal, pedig a D&D-ben a nem mágikus felszerelsi tárgyak használata nagyon fontos. Ilyen hülyeségre gondolok, mint sminkkészlet, üveggolyók, kréták, vagy fél üveg tömény.

A játékélmény része, ha ha el van írva fél liter rakia, akkor leitathatsz egy őrt, valakivel ihatsz pertut, van büdös fertőtlenítőd, stb.

Ez nagyon könnyen átemelhető SaWo-ba, de az eredeti megterhelés ehhez túl szigorú.

 

 

Szerintem a D&D megterheltség rendszere is elég szigorú, ha szépen beszámítod a páncélt, a pajzsot, a fő- és tartalék fegyvereket, hátizsákot, úti élelem súlyát, stb. Én még harmadik kiadásban mindig számoltam, hogy mit bír a karakterem és gyakran jött ki, hogy túl van terhelve. Aztán feltűnt, hogy csak én foglalkozok olyasmivel, hogy "leveszem a hátizsákom - felveszem a hátizsákom", a mesélők sem követelték meg, így elsikkadt a dolog.

 

Bulldy




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]