Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2449 hozzászólás érkezett eddig

Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1328 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.16, 18:00

Ez még valami béta verzió a támogatóknak? Épp a napokban kerestem rá, hogy mikor is kellene megjelennie a két alapkönyvnek, de nem találtam pontos dátumot.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.16, 12:59

Én várok a nyomtatott könyvre, nem szeretek új tartalmat képernyőn olvasni.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.16, 09:22

aki befizetett rá, annak mi a véleménye eddig az új beasts and barbariansról?
 
Elsősorban a setting érdekelne. 
 
(OFF)
Eredetileg csak inspiráció miatt szereztem be egy Hyboria kampányhoz. Mire végigolvastam, kiderült, hogy minden benne van ami szükséges, szóval egy-az-egyben meséltem egy élvezetes B&B kampányt. (hiányérzet: kellett volna ~100 hangulatos név minden kultúrához.) 
 
Összesen annyit változtattam, hogy - betettem egy nagyobb, sivatagos, üres helyre egy kisebb Stígiát
- egy négereket leigázó dzsungelbeli majomkirályságot, a majmok bolygója mintájára
- meg egy polinéz-maori ihletésű, búváros-bálnavadász kultúrát a szigetekre, akik a mindeneket elnyelő Leviatánt tisztelik.
(/OFF)


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.11, 12:00

Strato, ez kétség kívül így van, de úgy tűnik csak akkor működik, ha a játékosokban már van némi tapasztalat.

Az is tény, hogy összesen két órát játszottunk, nem volt idő mindent kivesézni. Ugyanez a rövid sztori négy órában lejátszva több magyarázást tett volna lehetővé.

Ilyen helyzetben viszont úgy tűnik az AC/VF/VÉ ellen dobás, majd sebzés levonása jobban működik, már csak azért is, mert ezt ismeri mindenki aki játszott legalább egy számítógépes játékkal, amiben harc van. Itt is volt, akinek az MK és a Golden Axe volt az egyetlen kapcsolódási pont, de ugye ott is ez van: ha eltalálnak vesztesz X pontot, ha elfogy az ÉP-d, vége a dalnak.

Kb kollektív gamer tudatalatti. :)

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.10, 11:36

Nálunk a taktikázós, sok lehetőséget felvonultató, figurákkal modellezett harcokat kajálta a csapat annak ellenére is, hogy a lehetőségekkel alig éltek. Inkább a más játékokban megszokott "elé állok és ütöm" taktika volt jellemző. Emiatt nevelési céllal egy csatában kicsit megfingattam a csapatot úgy, hogy az ellenlábas hobgoblinok viszont kihasználták a lehetőségeket.
(A lándzsások elöl védőfalat alkottak, a kapitányuk hátul egy pajzs mögül adta nekik a bónuszokat, két íjász és egy varázsló meg a sarok mögül elő-előlépve lövöldözött a csapatra. Majdnem otthagyták a fogukat, mire rájöttek, hogy fedezéket is csinálhatnak maguknak az asztalokból, a korábban levert hobgoblinok számszeríjait bevetve, kivárásos taktikával meg tudják lepni a távharcosokat, és amikor az egyik játékos végre mert kockáztatni és egy multi action penalty és egy kombinált manőver bevállalásával meg tudta bontani a lándzsásokat, akkor végül fordult a kocka.)

Ezután már kicsit nyitottabbak voltak a MAP-ra és a manőverekre is, viszont a kampány kicsivel később véget ért.

 

A shaken rendszert ugyan szokni kellett, de a második ülés közepénél már mindenki jól alkalmazta.

Amit nehezen vett be a gyomruk, az a robbanó kocka volt, ami miatt meglepően gyakran sikerült soakkal is védhetetlen halálos sérüléseket bevinnie egyszerű extráknak is. Ez mondjuk viszonylag könnyen orvosolható egy házi szabállyal (anno le is írtam ide az elméletben kidolgozott, de aztán a gyakorlatban már keveset használt megoldási javaslatot erre).

 

Én nem ismerek másik olyan rendszert, ami a harci manővereket és taktikai lehetőségeket ennyire egyszerűen és jól használhatóan kezelné, és egyúttal ennyire gördülékeny harcokat és könnyen narrálható moziszerű helyzeteket eredményezne.

Ha HP-s lenne a rendszer, a HP elvontságának számomra nehézkes narrálásán túl sokkal macerásabb lenne a pontok nyilvántartása és akár a táblán jelzése is, míg a shakent és azt az 1-3 woundot még zsetonokkal vagy társasból kölcsönzött tokenekkel is simán lehet a terepen szemléltetni (mi shakennél simán lehajtottuk a LEGO figurák kezét :)). Ugyan használtunk 2-3 woundos "brute" extrákat is (wild die nélkül), de ez se bonyolította meg számottevően az ellenfelek kezelését, könyvelését.

Ami kicsit nehézkes volt talán, az a különféle módosítók észben tartása vagy körönkénti újra kiszámolása. Ganging up, shaken, wound, bumps and bruises, pajzs, különleges fegyverek és képességek... Olykor elég sok -2-től +2-ig terjedő hatás össze tud jönni, aminek a végén általában kijön, hogy -2 vagy +2 a végeredmény. Persze erre is lehet házi szabályt írni (talán Seti vagy Galu írt korábban ilyet ide).

 

Néha gondolkozom azon, hogy szerepjáték nélkül, csak simán a figurákkal és a harci rendszer felhasználásával készítek érdekes harci helyzeteket, és ha épp nincs kedv vagy idő kampánnyal készülni, ezekből a skirmishekből le lehet játszani egyet társasjátékszerűen.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.09, 14:03

Érdekes tapasztalat volt nemrégiben, hogy szerepjáték-szűz csapatban mennyire nem működött jól a Savage Worlds harcrendszere. :(

 

Valahogy a négyenkénti shaken-wound-wound... nem igazán jött át nekik. Utólag azt mondták, hogy ha simán lett volna ÉP, amiből lejön a sebzés, akkor jobban tudták volna követni ezt a részét is a játéknak.

 

Szóval van ilyen tapasztalat is, csak hogy ne mindig a jót és a szépet mondjuk. :)

 

Bulldy

 
Hát igen, a Savage Worlds nem egyszerűbb, mint egy letisztultabb D&D variáns. (nyilván nem 3E, legyen mondjuk KéM/LotFP)
 
Viszont cserébe, ha a játékosok ezt igénylik, sokkal jobban tud modellezni  összetettebb, taktikuksabb harcokat, mint a d&d variánsok. 
 
A Savage Worlds szerintem az olyan rendszerek közt számít gyorsnak és épp elég részletesnek, ahol fontos a taktikai elem a játékban. (nálunk Savage Worlds-ben is sokszor annyi volt a taktikai elem, hogy a harcos és a bérencek elállták a folyosót, a törékenyebb karakterek meg a második sorból puttyogtattak vagy támadtak alabárddal-lándzsával)
 
A kérdés az, hogy igénylik vagy sem :)


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.11.08, 20:30

Érdekes tapasztalat volt nemrégiben, hogy szerepjáték-szűz csapatban mennyire nem működött jól a Savage Worlds harcrendszere. :(

 

Valahogy a négyenkénti shaken-wound-wound... nem igazán jött át nekik. Utólag azt mondták, hogy ha simán lett volna ÉP, amiből lejön a sebzés, akkor jobban tudták volna követni ezt a részét is a játéknak.

 

Szóval van ilyen tapasztalat is, csak hogy ne mindig a jót és a szépet mondjuk. :)

 

Bulldy



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1699 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.22, 11:57

 Helló!

 

Felmerült egy koncepció az egyik játékosom részéről. Hogy modelleznétek le egy tudathasadásos karaktert, aki egy személyben két teljesen különböző tudat? És milyen váltási lehetőségeket adnátok neki?

 

Köszi

 

Egyetlen váltási lehetőséget adnék neki, a védelmező ént, ami fixen bekapcsol veszélyhelyzetben. Az összes többi váltásnál vagy én dobnék, hogy önmagától vált-e vagy dobhat a játékos is egy kockával és azt is úgy dobnánk ki, hogy melyik énjére vált. Ritkán hagynám, hogy egy énje egyértelműen bekapcsoljon, és azokat az alkalmakat én választanám ki, nem a játékos. Ő persze javasolhatja. Ezek az érzelmi érintettség miatt lennének leginkább.

A minden állapotban működő tulajdonságai és képzettségei kerülnének egy kalapba. Lehet egyik énje okos, a másik erősebb, ahogy jónak tűnik.

A védelmező énjének képességeit is ebbe venném, mert ezt a kritikus helyzetekben fixen tudja használni. 

A fönnmaradó tulajdonság és képzettség pontjaiból minden énjének külön választhatna. Egyiknek plusz intelligenciát, a másiknak erőt, harmadiknak rejtőzködést, stb. Lehet, az is, hogy az egyik énje táposabb, kap +1 képességet, de akkor egy másik énje annyival kevesebbet. Minden énjével külön-külön meg kéne felelnie a képzettségfejlesztési és előny felvételi feltételeknek.

Szintlépéskor választ vagy dob, hogy közös képességet fejleszt-e, vagy a külön-külön énjeit.



hopak

hopak

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 58 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.22, 01:55

 Helló!

 

Felmerült egy koncepció az egyik játékosom részéről. Hogy modelleznétek le egy tudathasadásos karaktert, aki egy személyben két teljesen különböző tudat? És milyen váltási lehetőségeket adnátok neki?

 

Köszi


Módosította hopak: 2017.10.22, 01:56


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7368 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.06, 11:32

Titan Effect RPG for Savage Worlds:

An espionage and science fiction setting for Savage Worlds, somewhere between Tom Clancy and the X-Men!

https://www.kickstarter.com/projects/1647850622/titan-effect-rpg-for-savage-worlds



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.27, 05:52

 

 

Kösz a további inputot, lecsekkolom majd őket. :) Egyelőre a SW rendszerhez húzok erősen, ami az alap játékmechanikát illeti, aztán a mágiára meg majd kitalálok valamit, tényleg nem az a prioritás.

Eszembe jutott még egy :)

 

Cthulhu Vice-t nézd meg, innen

 

 

Teljesen Savage Worlds-re van szabva a mágiarendszer, de nem képzettség- vagy erőpontalapú, hanem paktum alapú.

 

Minden varázslatot a varázsló gazdája, patrónusa vagy a szellemek hoznak létre (koncepciótól függ), ő csak alkudozik velük.

- minden varázsló kap öt kártyát (ez edge-ek felvételével vagy áldozatok bemutatásával növelhető!)

- a kártyáiból megpróbál kirakni egy minél nagyobb értékű póker kezet

- ezeknek értéke van: az ász magas 1 pont, egy drill 3 pont, egy póker 9 pont, stb.

- ha a kártyák fedezik a varázslat erőigényét létrejön, ha nem, nem

- ha a játékos felhasznált dzsókert, akkor valami kellemetlen mellékhatás jön létre

- ha a célnak van esélye ellenállni (pl. hipnózis) akkor a célpont kap öt kártyát, és az ő póker kezét is le kell győzni az alku után (+1/+2 ha van arcane resistance)

 

Hmm... Az már egy kicsit talán túlzás, hogy a két fél pókerezni kezdjen egymással azért, hogy eldöntsék, hatott-e a varázslat. :) Amúgy érdekes ötlet.

 

 

 

Nyilván nem pókerként kell mesélni. A varázsló egy zsebdimenzióban/szellemvilágban alkudozik egy hatalmas lénnyel, vagy felajánl egy darabot a lelkéből, stb.



Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1328 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.26, 21:43

 

Kösz a további inputot, lecsekkolom majd őket. :) Egyelőre a SW rendszerhez húzok erősen, ami az alap játékmechanikát illeti, aztán a mágiára meg majd kitalálok valamit, tényleg nem az a prioritás.

Eszembe jutott még egy :)

 

Cthulhu Vice-t nézd meg, innen

 

 

Teljesen Savage Worlds-re van szabva a mágiarendszer, de nem képzettség- vagy erőpontalapú, hanem paktum alapú.

 

Minden varázslatot a varázsló gazdája, patrónusa vagy a szellemek hoznak létre (koncepciótól függ), ő csak alkudozik velük.

- minden varázsló kap öt kártyát (ez edge-ek felvételével vagy áldozatok bemutatásával növelhető!)

- a kártyáiból megpróbál kirakni egy minél nagyobb értékű póker kezet

- ezeknek értéke van: az ász magas 1 pont, egy drill 3 pont, egy póker 9 pont, stb.

- ha a kártyák fedezik a varázslat erőigényét létrejön, ha nem, nem

- ha a játékos felhasznált dzsókert, akkor valami kellemetlen mellékhatás jön létre

- ha a célnak van esélye ellenállni (pl. hipnózis) akkor a célpont kap öt kártyát, és az ő póker kezét is le kell győzni az alku után (+1/+2 ha van arcane resistance)

 

Hmm... Az már egy kicsit talán túlzás, hogy a két fél pókerezni kezdjen egymással azért, hogy eldöntsék, hatott-e a varázslat. :) Amúgy érdekes ötlet.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4131 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.21, 18:11

Kösz a további inputot, lecsekkolom majd őket. :) Egyelőre a SW rendszerhez húzok erősen, ami az alap játékmechanikát illeti, aztán a mágiára meg majd kitalálok valamit, tényleg nem az a prioritás.


Eszembe jutott még egy :)

 

Cthulhu Vice-t nézd meg, innen

 

 

Teljesen Savage Worlds-re van szabva a mágiarendszer, de nem képzettség- vagy erőpontalapú, hanem paktum alapú.

 

Minden varázslatot a varázsló gazdája, patrónusa vagy a szellemek hoznak létre (koncepciótól függ), ő csak alkudozik velük.

- minden varázsló kap öt kártyát (ez edge-ek felvételével vagy áldozatok bemutatásával növelhető!)

- a kártyáiból megpróbál kirakni egy minél nagyobb értékű póker kezet

- ezeknek értéke van: az ász magas 1 pont, egy drill 3 pont, egy póker 9 pont, stb.

- ha a kártyák fedezik a varázslat erőigényét létrejön, ha nem, nem

- ha a játékos felhasznált dzsókert, akkor valami kellemetlen mellékhatás jön létre

- ha a célnak van esélye ellenállni (pl. hipnózis) akkor a célpont kap öt kártyát, és az ő póker kezét is le kell győzni az alku után (+1/+2 ha van arcane resistance)


Módosította galu22: 2017.09.21, 18:12


Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1328 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.18, 21:46

Sword&Sorcery szerű mágiához két tippem van:

 

- Wonder&Wickedness. Egyedül azt feltételezi, hogy a játékrendszer "szintlépős", mivel úgy van ezeken múlik a varázslatok ereje. (pl. "pokolbeli béklyó" annyi célra hat, amennyi a varázsló szintje) Hangulatilag csillagos ötös, HA olyan varázslatrendszerre vágysz, ahol a varázslók elég sötét alakok.

 

- Caslte Falkenstein. Itt a varázslat erőgyűjtés+képzettségdobás kettőssel működik. A varázslatnak van egy erőszükséglete, valamint egy nehézsége. elkezdesz lapokat húzni egy pakli franciakártyából. Abban a körben annyi energiát gyűjtöttél, amennyi a lapon van. Ha összejött a varázslat ára, dobsz egy képzettségpróbát, ha sikerül, nyertél. Ha dzsókert húzol, vadmágikus hatás jön létre. Működik benne a "varázslótanonc elrontotta az idézést" és a "hasznos, ha egy boszorkánykör segít" klisé is :) A varázslatok emiatt jellemzően nem instant hatások, viszont a szokásosnál nagyobb erejűek, olyasmik, mint utasítani (!) a város összes rendőrét, hogy kezdjen el keresni egy embert.
 

 

Kösz a további inputot, lecsekkolom majd őket. :) Egyelőre a SW rendszerhez húzok erősen, ami az alap játékmechanikát illeti, aztán a mágiára meg majd kitalálok valamit, tényleg nem az a prioritás.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 881 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.18, 16:40

Én szeretem a Mass Effectet, bár csak az első résszel játszottam, illetve olvastam a regényeket, és néhány képregényt is. Köszi az észrevételt egyébként.



Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 19:09

Üdv!

 

Seti: Nem vagyok nagy Mass Effect fan (a legújabb rész szerintem halál unalmas, bár kb. a közepén hagytam abba a játékot amit én hülye megvettem) de kb. hozza azt amit a játék, szóval jó. :)



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 881 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.16, 19:03

Hali!

 

Az általam mesélt Science-Fantasy kampányomhoz kidolgoztam még egy Arkán Hátteret, és gondoltam megosztom a társasággal, hátha hasznos lehet valakinek. Észrevételek, kritikák természetesen jöhetnek, ha gondoljátok.

 

Az inspirációt a Mass Effect biotikus erői, illetve az Esper Genesis, és Starfinder kasztképességek adták.

Arcane Background(Nanotech) Smarts alapú, Nanotech skill
Starting Power Points:10, Starting Powers: 2

Powers: Armor, Boost/Lower Trait(Agilitiy, Strenght, Vigor, és ezekhez kapcsolt skillek), Bolt, Blast, Stun, Confusion, Deflect, Barrier, Telekinesis, Puppet, Smite, Darksight, Damage Field, Disguise, Invisibility, Havoc, Pummel, Succor, Healing

A beültetések száma ugyanaz, mint a hagyományos kibervereknél. Egy power egy beültetésnek számít. A Powerek nincsenek Rankhoz kötve, bármelyiket lehet választani, viszont amíg a karakter rankja nem éri el a powerét a különbség levonódik a képzettségdobásból. (pl: Novice karakter választ Seasoned powert -1-es büntetést kap a power aktiválására, amíg nem lép seasoned rankba.

Visszahatás: 1-es dobás esetén Shaken állapot, ez vezethet Woundhoz is.

 

A Power rankja jelenti a Strain értéket, a Rapid Recharge, és az Improved Rapid Recharge előnyőket fel lehet hozzá venni, valamint a Wizardot is, csak átnevezve Technomancernek.

A trappingek azok általában nanorobotok legtöbbször, de támadó powernél lehet elektromosság is, telekinetikus csapás, stb...

 

 

 



Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1608 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 09:30

Üdv!

 

 

Ezt hogyan kezelnétek?

Attól függ, hogy milyen módon vannak link-elve a fegyverek.

 

Ha csökkentett energia felhasználási módban (a linked fegyverek így csak 1 fegyverágy Mod költségébe kerülnek.) akkor így. Tehát 1 dobás, +1 shooting, +1 kocka sebzés.

 

Ha külön Mod-okat használnak, akkor egy dobás, +1 shooting és +összes sebzés.

 

A linkelhető fegyverek száma maximum annyi amennyi Mod-ja az adott dolognak van.

 

Tehát a flying titan így tud lőni SZVSZ:

 

Össztűz (2x dual light lasers, 2 mini-missle lunchers) +2 shooting, a sebzés a lézeré+1 kocka (külön kezelve) és a rakétái +1 kocka (külön kezelve). A rakéta SBT-ben sebez.

 

Külön lézer, külön rakéta.

 

Külön 1-1 lézer, külön 1-1 rakéta.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.12, 08:59

Kérdés:

Hogyan kezeli a SaWo a "fire linked" fegyvereket?

 

Találtam egy ilyet a neten:

In the Sci Fi Gear Toolkit (highly recommended, by the way), the rules for linked fire are this:

1. +1 to Shooting per additional gun. So a bonus to shooting equal to the total number of guns minus one. 

2. An extra die of damage per additional gun. (if a gun does 2d8, add an additional d8 to bring it up to 3d8)

3. Range, ROF, AP stay the same, but each gun uses its own ammunition.

4. Only identical guns may be linked.

5. You may link up to four guns together. 

 

 

Ez az én konkrét esetemben ugyan segít (Flying Titan PA, két könnyű lézere) - de ha eszembe jut, hogy volt például ez a Bristol Beaufighter nevű rettenet a II.vh-ban, 4 darab gépágyúval és 6 darab géppuskával - ezek mind megszólaltak egy tűzgomb megnyomására.

 

Spoiler

 

Még lehet azt is pedzegetni, hogy némelyik Bf-109 (egyszemélyes vh II-s vadászgép) 1 darab 30 millis, 2 darab 20 millis és két darab 7,92 vagy 13 millis csőből szórhatta meg a szerencsés nyertest. Ez is több, mint 4, ráadásul 3 különböző kaliber.

 

Ezt hogyan kezelnétek?

 

 



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10815 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.09, 10:20

@Kilhalm:

Ment egy személyes üzenet, ha az ottaniak neked elfogadhatóak, akkor húzok egy sorszámot.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]