Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2351 hozzászólás érkezett eddig

Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1349 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.03.20, 05:30

Üdv!

 

Én úgy gondolom, hogy igen, a TECHNICAL DIFFICULTY táblázat módosítóit "tudják hozni" a számítógépes vírusok. Csak mi jelképezze a kiborg tűzfalát, vírus védelmét? Smarts?



Kilhalm

Kilhalm

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1349 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.03.20, 05:19

Üdv!

 

Nemrégiben megvásároltam a Savage Rifts setting könyveit pdf formátumban. Nekem nagyon hozza a feelinget. Amire kíváncsi lennék:

 

Szerintetek számítógépes vírus támadhatja meg a harci kiborgokat? Mert van beépített mini-számítógépük amivel rá tudnak csatlakozni más gépekre, illetve valaminek vezérelni kell a robot testet. És ha a válasz igen akkor milyen mentődobást javasoltok ellene?



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5884 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.02.14, 20:49

Most láttam facebook-on, hogy tavasszal indul a Beasts & Barbarians Steel Edition kickstarter-e. Ráncfelvarrás, nyomtatásban megjelenés, küszöbcélnál posztertérkép van egyelőre a kalapban. Az egészet a régi kiadás kéz alatti árai indokolják.

 

Megnézem majd, hogy mit kérnek és talán benevezek.

 

Bulldy


Módosította Bulldy: 2017.02.14, 20:52


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5884 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.15, 19:07

A kérdés csak az, hogy hol van a tőr, amikor a varázsló nem támad vele? (Meg úgy általában, hogyan mozog?)

Én azt mondom, hogy a varázsló cselekedete a támadás, így ha mozgatni akarja egy távoli ellenfélhez, akkor a saját mozgásából kell erre áldoznia. Tehát ha a csatatérképen 4 mezőnyit mozgatja a fegyvert, akkor még maga a varázsló is mozoghat 2-t.

De az is lehet, hogy hatótávon (smarts?) belül bárhova támadhat vele és a támadás után a fegyver automatikusan visszatér mellé. A SaWo FFF szellemiségéhez inkább ez illik.

BTW, megjött a papír alapú Superpowers Companion-om. Kicsit szomorú vagyok, hogy a külalakja eltér a Deluxe Explorers-től és a Horror Companion-tól. Az is látszik, hogy egy alaposabb átolvasás után darabokban lesz. :(

Gyanítom ugyan ilyen lesz a még úton lévő SFC is...

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1689 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.15, 15:45

Köszi, majd meglátom, hogy mire jutok ez ügyben. Sajnos a hivatalos oldalon sem találtam egyértelmű választ.

"The weapon otherwise functions normally, including granting bonus damage when it strikes with a raise."

 

Mivel egy normális fegyvert lehet védekezésre használni, ezért a röpdöső tőrt is.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.11, 18:29

Ha a fegyver nem mellette volt, mikor végzett a körével, akkor nem tudja védeni sem. A cselekvése részeként mozgathatja (hatótávon belül), de amikor támadják már nem ő cselekszik, így a fegyver ott van, ahol "hagyta".

Esetleg érdemes megjegyezni, hogy az az alap, hogy a varázsló mindig visszahívja a kardot a köre végén, vagy az, hogy ott maradt, ahova támadott. Akkor később nem lehet vita.

Bulldy

 

Köszi, majd meglátom, hogy mire jutok ez ügyben. Sajnos a hivatalos oldalon sem találtam egyértelmű választ.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5884 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.11, 18:20

Ha a fegyver nem mellette volt, mikor végzett a körével, akkor nem tudja védeni sem. A cselekvése részeként mozgathatja (hatótávon belül), de amikor támadják már nem ő cselekszik, így a fegyver ott van, ahol "hagyta".

Esetleg érdemes megjegyezni, hogy az az alap, hogy a varázsló mindig visszahívja a kardot a köre végén, vagy az, hogy ott maradt, ahova támadott. Akkor később nem lehet vita.

Bulldy

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.11, 18:05

 

Lenne egy kérdésem a Telekinesis Powerrel kapcsolatban? Ha közelharci fegyvert mozgatnak vele, akkor lehetséges hárításra használni a powert, és úgy számítani ki a Parryt, mintha az Arkán Skill lenne a Fighting?


Én engedném. Elég költséges power, nem is kezdő, miért ne?

Bulldy

 

 És mi a helyzet olyankor, mikor a fegyver egy kicsit távolabb van az arkán karaktertől, aki már cselekedett az adott körben, de közben hárman ráugranak hátulról? Én simán az alap Fightingot használnám ebben az esetben, de a játékos erősködik, hogy de hát ott a tőröm!

 

Ez éppen tegnap jelentkezett az egyik harc során.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5884 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.11, 17:47

Lenne egy kérdésem a Telekinesis Powerrel kapcsolatban? Ha közelharci fegyvert mozgatnak vele, akkor lehetséges hárításra használni a powert, és úgy számítani ki a Parryt, mintha az Arkán Skill lenne a Fighting?


Én engedném. Elég költséges power, nem is kezdő, miért ne?

Bulldy

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.12.11, 16:19

Üdv! 

 

Lenne egy kérdésem a Telekinesis Powerrel kapcsolatban? Ha közelharci fegyvert mozgatnak vele, akkor lehetséges hárításra használni a powert, és úgy számítani ki a Parryt, mintha az Arkán Skill lenne a Fighting?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 14:11

Galu írt egy ismertetőt is a az emlegetett Chronica Feudalisról:

http://lfg.hu/77116/ismerteto/chronica-feudalis-ismerteto/



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1689 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 11:17

Az egyik játékosom harcosként d4-re rakta az ügyességét, így dupla áron kellett megvennie a fight-ot, amit föl is rakott d12-re már az elején. D4 volt az esze is, úgyhogy sok pontja maradt erőre és egészségre. Őt korlátozta az ügyesség limit más skillek felvételében, mivel alig maradt másra pontja.

 

20 mentorból gondolom lesz 3, aki ad 1-1 szint fight-ot, egy speckó meg még 3 szintet, úgyhogy ő örülne ennek a rendszernek. :)

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5884 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 10:55

Én nem érzem gondnak, hogy a mentoros karakteralkotásnál nem kalkulál Galu a főjellemző-képzettség kapcsolattal. Amúgy is csak azért van, hogy legyen egy kis balansz karakteralkotáskor, ha nem használjuk sem lesznek túltápolt karakterek.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3897 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.30, 08:09

Nekem ez az előtörténetes dolog nem tűnik elég fast-nak és nem bár lehetne fun, de a kötelező jellege miatt nem igazán. Háziszabály nélkül is megteheted, hogy készítesz előtörténetet a karakterednek, amiben vannak kapcsolataid. Én nem szeretem, mert még négy név vagy akármennyi, amit még pluszban föl kellene írnom és emlékeznem rá.



Játék közben egyébként gyorsabb, mint összeválogatni a képzettségeket.

Nagyjából úgy néz ki, hogy körbeadsz egy lapot, rajta ~20 mentorral.
A játékos választ hármat.
A tanított képzettségeket bejelöli és felírja a tárgyakat.
Valójában gyorsabb, mint a hagyományos módszer, persze a mesélőnek némi plusz meló összeírni a világra jellemző mentorokat/csomagokat.


Ha jól emlékszem ElGábor lefordította a Technoir kickstart-ot, így az megnézhető ingyen is. (továbbá a Gábor ismeretője után, de a vásárlás előtt anet bugyraiból egyszer kibányásztam egy ingyenes, grafikák nélküli, de amúgy teljes változatot)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1689 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 21:33

Az alapképesség limit egyébként sem a kedvencem Savage Worlds-ben, mert az az oka, hogy kezdőként majdnem lehetetlen indiánt vagy paplovagot összerakni. (a woodsman-hez kellő survival és a tracking smarts alapú, így ha nem akarsz bukni kénytelen vagy fejleszteni akkor is, ha egyébként nem illik a karakterhez)

Fölrakod d6-ra a smartsot, két képzettség pontot buksz a dupla ár miatt és megvan a woodsman. Ha pedig egyszer megvannak, a +2 bónusz miatt aligha érdemes még több pontot rakni ezekre.

Egyébként igazad van a smarts követelménnyel, tényleg fura, de ennyi erővel azt is átszabályozhatod.

A paplovag az melyik neked, a champion? 

Arra én is sokat gyúrtam annak idején, a spiritet is csak azért raktam d8-ra. Igen ez húzós, de ha nem lenne, akkor szinte bárki megszerezhetné az előnyt. Jó ez így. Miért kéne alapból ezzel indulni?

 

Nekem ez az előtörténetes dolog nem tűnik elég fast-nak és nem bár lehetne fun, de a kötelező jellege miatt nem igazán. Háziszabály nélkül is megteheted, hogy készítesz előtörténetet a karakterednek, amiben vannak kapcsolataid. Én nem szeretem, mert még négy név vagy akármennyi, amit még pluszban föl kellene írnom és emlékeznem rá.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3897 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 18:44

Akkor viszont nem számít a képzettségeknél a tulajdonság limitje?
Mert SW-ben ez a korlát.

 

Eredetileg (a Technoirban, Chronica Feudalisban) nincs alapképesség, így nem igazán.
 
Az alapképesség limit egyébként sem a kedvencem Savage Worlds-ben, mert az az oka, hogy kezdőként majdnem lehetetlen indiánt vagy paplovagot összerakni. (a woodsman-hez kellő survival és a tracking smarts alapú, így ha nem akarsz bukni kénytelen vagy fejleszteni akkor is, ha egyébként nem illik a karakterhez)
 
Csak ötletként merült fel bennem, hogy esetleg érdekelhet mást is ilyesmi, ebbe nem gondoltam bele. Elvileg be lehet szuszakolni az alapképességet is a mentorok által fejlesztett dolgok közé, hogy ne legyen belőle "baj".
 
 

iszont így a mesélőnek kell jó előre megalkotni nagyon sok njk-t, hogy kellőképpen változatos legyen a dolog. Arra mindenképpen jó, hogy erősebb gyökerekkel érkezik a karakter a játékba.

Ez az egyik oka, a másik a hivatások váltogatása: Conan, mint barbár-gladiátor-tolvaj-kalóz, vagy a Warhammer FAntasy karakterek, pl. a kényszersorozott alabárdos, egykori halász, most útonálló.

 

 

Viszont a játékosi betoldást (értsd: a játékos legalább említés szinten behoz a történetbe egy njk-t) teljesen kiveszi. Vagy én értek félre valamit?

 

 

A játékos választja a mentorokat.

CF-ben csak annyi van meg, hogy a mentorok melyik három képzettséget adják, a személyiségük nem. Azaz a játékoson múlik, hogy a konkrét orvos mentor az Roger Bacon (William of Baskerville mestere a könyvben) vagy a falu szélén lakó Biri néne.

 

Technoir-ban másképp van, ott a training pack-hez nem jár NPC, viszont a tárgyakhoz igen. Ott vannak különböző, már személyiséggel felruházott NPC-k (pl. Tony Ya, a profi eszkort), akik különböző tárgyakat adhatnak. Lopott kocsit, drogokat, kibervert, fegyvereket, ismeretségeket. Ha szeretnénk egy kezdő fegyvert, akkor azok közül az NPC-k közül kell egyet felvezetni a karakterlapra, akitől a JK szerezte a fegyvert.

 

Arra nagyon jónak tűnik, ha egy adott kampányra, jól behatárolt "forrásból" érkezzenek karakterek.

 

 

Ha kockával dobjuk, lehet warhammer-féle előtörténetet bevezetni, illetve adhat néhány tippet egy-egy érdekesebb hivatás/mentor.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5884 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 15:40

Értem én a miérteket. :) Viszont így a mesélőnek kell jó előre megalkotni nagyon sok njk-t, hogy kellőképpen változatos legyen a dolog. Arra mindenképpen jó, hogy erősebb gyökerekkel érkezik a karakter a játékba.

Viszont a játékosi betoldást (értsd: a játékos legalább említés szinten behoz a történetbe egy njk-t) teljesen kiveszi. Vagy én értek félre valamit?

Arra nagyon jónak tűnik, ha egy adott kampányra, jól behatárolt "forrásból" érkezzenek karakterek.

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7220 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 10:33

Miért gondolod jobbnak, mint a sima pontosztogatóst? Gyorsabb? Változatosabb karaktereket ad? Kapcsolatokat a játék-világban? Az összes előzőt? :)

 

Ez igazából arra jó, hogy helyből ad egy vázlatot az előtörténethez, karakterenként ad néhány felhasználható NJK-t a mesélő kezébe, és a felszerelés összeállítását is lehet egyszerűsíteni vele, ha azt is a mentorokhoz kötjük. Jobbnak nem mondanám, ez inkább a "más" kategória.

 

Szerintem a skill lista böngészgetését nem lehet teljesen megspórolni vele (pl. "a csapdák melyik skillben is vannak benne?"), és Birbin kérdése is jogos a tulajdonság korlátokkal kapcsolatban.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1689 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 10:05

Akkor viszont nem számít a képzettségeknél a tulajdonság limitje?

Mert SW-ben ez a korlát.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3897 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2016.11.29, 07:18

Miért gondolod jobbnak, mint a sima pontosztogatóst? Gyorsabb? Változatosabb karaktereket ad? Kapcsolatokat a játék-világban? Az összes előzőt? :)
 
Bulldy



Azt nem mondanám, hogy jobb, de nekem CF-ben nagyon tetszett ez a módszer, könnyen adaptálható SaWo-ba, és van pár előnye.


- nem kell a skill listát böngészni, csak választani kell a múltbeli hivatások/mentorok közül, így valamivel gyorsabb
(- a gyári verzióban nem kell bevásárolni sem, a kezdő felszerelést a mentor adja)
- a karaktereknek rögtön van három ismerős NPC-je a világban (még ha az apu, anyu, és egy mentor, akkor is három NPC...)
- létre lehet hozni olyan archetípusokat kezdőként, amiket alapból elég nehéz (pl. a woodsman előfeltétele két intelligencia alapú képzettség, ami a továbbiakban nem valószínű, hogy fejlesztve lesz, de ilyen még a champion és a monk. Mindkettőhöz kell faith, arcane background, spirit, melee...)
- a listákba be lehet tenni olyan ritkábban választott képzettségeket, amik egyébként illenek a karakterkoncepcióhoz, de munchkin játékosok sosem választanák maguktól (pl. a tengerészhez: boating, gambling, swimming)



viszonyításképp a CF/Technoir így működik:

választasz három mentort. Minden mentor
- három-három skillt fejleszt egy lépcsővel
- ad alap felszerelést (a vadász: íj vagy lándzsa, medvecsapda; a lovag: ló, láncing, pajzs, kard, sisak, stb.)
Ha ez megvan, választasz három egyéni specialitást. Ezek olyan dolgok, amik nincsenek a képzettséglistában, profi szintű (nagyjából d8) képzettségnek felelnek meg. (pl. vadászó párduc nesztelenségével oson d8, bármiből kidumálom magam d8, ecetet pisilnek miattam a csajok d8)

Tehát nagyjából úgy jön ki, hogy három mentor és a specialitások. Ez összesen öt választás, de így már készen is van a karakter, felszereléssel, kapcsolatokkal, képzettségekkel.



Opcionális:
a technoirban training package van, de ugyanúgy működik, mint a mentor.
Három képzettséget, és egy specialitást (kemény, mint a koporsószög, szexi gyilkos, stb.) ad.
Ott a felszerelések másképp működnek: ha kell valami, akkor választhatsz egy NPC-t a listáról (aki foglalkozik ilyesmivel, és akitől beszerezted). Ha több felszerelést akarsz, több NPC-t kell ismerned, ez felszerelés ára.
Az alap felszerelés ugye egy fegyver, valami kiberver, egy jármű és valami speciális műszer (tolvajkészlet, hacker deck, stb.), szóval valószínű, hogy mindenki minimum 4 NPC-t ismerni fog induláskor.

Módosította galu22: 2016.11.29, 07:20



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]