Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2462 hozzászólás érkezett eddig

seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.22, 10:41

Üdvözlet mindenkinek!

 

Ha esetleg még emlékszik rá valaki, anno említettem, hogy belekezdek egy kampányba, ami egy kicsit mindenhonnan összemixelt szetting lenne( Spelljammer, Dragonstar, Stargate, Mass Effect, Galaxis Őrzői, stb...) Nem mostanában játszottuk ezt a sztorit, de gondoltam megosztom a közönséggel, hátha érdekel valakit. Íme az első rész:

 

 

Szereplők: 
Davor a meglehetősen csúf külsejű félork, aki a legnagyobb összecsapás közepette is enged a természet hívó szavának, ha egy megfelelően higiénikus wc csészét talál. 1f603.png:D

Baxtar Steamhammer gobber technikus/mindenes, aki ragyogóan hatástalanít bombákat a legnagyobb stresszhelyzetben is, valamint attól függetlenül, hogy nem a legjobb lövész a csapatban igen szép találati aránnyal fejezte be a játékot.

Valamint NJK szerepben Pityu, név nélküli karaktere, akihez az este legnagyobb kiosztott pofonja kötődik.

Helyszín: Az Ashen sivatagos bolygó, ahol kétes előéletű hőseink éppen egy kis kereskedelmi állomás felé tartanak, hogy főnökük a "barátságos" modorú Acélkéz Gorim megbízásából igyekeznek, hogy elhozzanak egy régen lezuhant űrhajó nemrégiben előkerült feketedobozát.

A forró sivatagi napsütésben a csapat egy lebegőkocsiban utazott az állomás felé, és azon tanakodtak, hogy esetleg sikerülne e némi plusz bevételre szert tenniük, anélkül, hogy a mogorva törp főnöküknek ne nagyon legyen erről tudomása. Már közel jártak az úti céljukhoz, amikor egy vékonyka füstoszlopot vettek észre az egyik homokdűne mögött, de mire bármit is reagálhattak volna erre eldördült egy puskalövés, és a golyó súrolta a járművet. Villámgyorsan reagálva a gobber kiugrott a kocsiból, és meghempergőzve a homokban máris az orvlövészt kereste, akit meg is talált egy nem túl messze lévő dűne tetején hasalni. A többiek kiugrottak kocsiból, mikor a második lövész puskája teljesen tönkretett a kocsi motorját. Davor leszedte a második lövészt, az első pedig némi karcolással elmenekült, és közben kiáltozott, míg hátasa nyergében eszeveszett tempóban igyekezett az állomás felé.

Felszedték a halott puskáját, amit "Pisti" vett magához. A többiek kiszerelték az energiacellákat, majd követték társukat, aki az épület tetején lévő orvlövészt is leszedte a frissen szerzett vadászpuskával. Az orvlövészt még korábban a gobber vette észre. Az állomás fala mellett volt egy felborult négykerekű homokfutó, abból jött a vékony füstcsík. A főkapu csukva volt, így eltereléshez folyamodtak. A gobber a fal egy szakaszánál túltöltötte a kocsiból hozott energiacellákat, és lyukat robbantott a falba. A robbanásra futó léptek hangját hallották, majd Davor bedobott a nyíláson egy repeszgránátot. Az eredmény két valamikori efaarit hullája, akiket a gránát szinte a felismerhetetlenségig széttrancsírozott.

Folytatták az épület átkutatását, majd mikor megtalálták az első wc-t Davor úgy döntött, hogy használni is fogja, közben a többiek bejutottak az állomás bolt részébe, ahol hullákat találtak, akikkel az efaaritok végeztek. Hamarosan a szemközti ajtónál hangokat hallottak. A gobber beugrott az ajtó melletti pult mögé, "Pisti" egy felborított asztal mögött keresett fedezéket. Ebben a pillanatban berontottak a támadók, leadtak vaktában egy lövést, de senki sem találtak el, ezzel szemben az első támadó mellkasába ökölnyi méretű lyuk lett az ember lézerstukkeréből leadott lövéstől.
A második támadót Baxtar sebesítette meg könnyebben, míg a munkát Davor fejezte be, aki félig letolt gatyával a küszöbről adott le egy lövést a maradék támadóra.

A szint további részében semmi gondjuk nem akadt, így elindultak az alagsor irányába. Itt megtalálták a haldokló kereskedőt, aki elmondta, hogy a fekete dobozt az efaaritok adtál el neki, ő meg feltörte, és rájött, hogy a benne lévő információk sokat érhetnek, ezért üzent a törp gengszterfőnöknek. Sajnálatos módon az efaaritok főnöke is rájött, hogy a törzsének egyik tagja áron alul adta el a talált holmit, így vissza akarta vásárolni azt. Eddigre a kereskedő már tisztában volt az árú valódi értékével, és nem adta vissza. A nomádok elmentek, majd később másféltucatnyian visszajöttek, és mészárlást rendeztek. Megszerezték a dobozt, és a lezuhant hajó koordinátáit, és most odamentek. Ez még nincs egy órája sem. Ezután a halálosan sebesült kereskedő jobblétre szenderült. A csapat még szétnézett a többi szobában is, de a generátortermen kívül nem volt semmi. Ott azonban még volt két efaarit, akik éppen egy bombát kötöttek a generátorra. Miután gyorsan végeztek a gobber villámgyorsan hatástalanította a bombát, majd magához is vette.

Ezután a kint talált homokfutóban elindultak a roncs felé, hogy megszerezzék azt, amiért jöttek. A roncsnál a törzsfőnök, és öt embere volt, akikkel kisebb karcolásokat elszenvedve végeztek, pedig a főnök még pszi képességeket is bevetett a küzdelemben. "Pisti" ebben a harcban végzett az egyik efaarittal egy ökölcsapással. A harc után bementek a hajóba, ahol megtudták, hogy az elf futárhajó igen értékes rakományt szállított. A hajót több találat is érte, mielőtt navigációs hiba miatt lezuhant volna a bolygó felszínére. A rakomány egy már nem működő sztáziskamrába zárt lila bőrű, polipfejű humanoid volt. Az ő felszerelési tárgyait találták meg a hajóban: Egy alkarra tehető energiapajzsot (korábbi bejegyzésben a kép), valamint egy rövidkardot, aminek a fém pengéjét gombnyomásra szintén valamiféle energia vonta be.
Találtak még egy lemerült felderítő robotot, amit szintén magukhoz vettek.

A kereskedő számítógépét is magukkal vitték, amit a gobber feltört, és megtudták, hogy a fickó nemcsak Gorimot értesítette a leletről, hanem volt még két hívása. Az egyik a Perianthra, a másik a Könnyek Láncába. Találtak még a gépén egy igen hosszú ügyféllistát is, ami tartalmazta a korábban hívott két nevet. A fekete dobozban, és a hajó navigációs számítógépében olyan adatokat találtak, ami számukra is tudott újat mutatni. Eddig ugyanis nem tudták, hogy az aszterioda mezőn túl is van egy bolygó a rendszerben, illetve a szomszédos ismeretlen rendszerről vannak feljegyzések.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7504 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.06, 12:15

A héten $20-ért elvihető a teljes Interface Zero kollekció:

http://www.drivethrurpg.com/product/238706/Interface-Zero-Megabundle-BUNDLE



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.28, 21:24

Ez jó volt, köszi! :)

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7504 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.28, 17:33

Lezárult a Crystal Heart második felvonása, mely egy szociális fókuszú kalandot mutat be.
Itt kezdődik:
http://www.uptofourplayers.com/comic/home-heart-prologue/
  • Eberen_Orkodo kedvelte ezt

Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.20, 12:18

Köszönöm a válaszokat! Nekem kifejezettem tetszik a gold edition fekete-fehér dizájnja. Az Amazonról egész jó áron tudtam megvenni az alapkönyvet, a Beasts of the Dominionst és a Jalizar City of Thievest.



Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1331 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.20, 10:59

Én is inkább csak átfutottam az új könyveket - mert itt két kiadványba (player's guide és GM's guide) sűrítették az anyagot -, de annyi lejött, hogy nagy eltérésre nem kell számítani. Több háttérinfó, kidolgozott, érdekes NPC-k, plusz pár apróság. Tulajdonképpen mindenből kicsit több, mint ami eddig volt. Nekem tetszik az új cucc, de a Golden edition továbbra is teljesen használható.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.20, 07:31

A legújabb B&B nincs meg, de a régiről csak jókat tudok mondani. Szerintem - a 50 fathoms mellett - a legjobban sikerült Savage Worlds setting, a Sword&Sorcery pedig Umberto kisujjában van.

 

Ennek megfelelően a gramel moduljai hangulatilag kiválóak (bár helyenként kényszerítőznek), a Jalizar pedig az egyik leghangulatosabb S&S tolvajváros.

 

Két ingyenes modul, a Carnival of... és a Border Wolves mindenképp ajánlott megtekintésre!



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.19, 22:50

Az előző kiadást nem ismertem mélységében, de úgy rémlik, hogy annyit mondtak, hogy kisebb toldozások lettek a rendszeren (gondolom néhány új vagy átírt előny/hátrány), illetve ami fontos, hogy a világ története haladt előre öt évet (ha ez valakinek valamiért fontos).

 

A kickstarter kezdetén írták, hogy az új kiadás fő oka az, hogy a Gold Edition nagyjából beszerezhetetlen újonan, sokan kérdezték őket, hogy nem lesz-e utánnyomás. Ők meg úgy voltak vele, hogy bedobnak egy kickstartert, amit megtetőznek egy teljesen színes dizájnnal, úgy képekkel és tematikus extrákkal.

 

Szerintem bőven el lehet lenni az előző kiadással is, tartalomra az is tökéletes. Az újban leginkább csak több lesz az eyecandy, de ez igazából akkor érdekes, ha nyomtatásban veszed meg.

 

(Nem kicsit várom már, hogy ideérjen... :P)

 

Bulldy



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 892 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.19, 17:50

Üdv! Van érdemi különbség a Beasts & Barbarians gold és steel kiadása közt?

 

Hali!

 

Annyira még nem mélyedtem el benne, de az első szembeötlő különbség, hogy színes. :D Viccet félretéve: Vannak benne olyan anyagok, amik korábban valamelyik kiegészítőben jelentek meg, a mesélők könyvében egy új modul van, ami eddig még nem jelent meg tudtommal sehol sem. Lehetséges, hogy néhány dolgot változtattak benne még, de mivel tényleg csak átfutottam, így többet nem tudok mondani, de nekem bejön az új könyv.



Sentinel

Sentinel

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 125 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.19, 14:43

Üdv! Van érdemi különbség a Beasts & Barbarians gold és steel kiadása közt?



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7504 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.10, 23:55

Hellfrost csomagok a Bundle of Holdingnál:
https://bundleofholding.com/presents/Hellfrost2017
https://bundleofholding.com/presents/HellfrostAtlas



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7504 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.07, 23:00

Üldözéses példa a James Bond-féle Casino Royale egyik jelenetével szemléltetve + egyszerűsített Chase szabályok:

http://savage-stuff.blogspot.hu/2017/09/chases-in-savage-worlds.html

 

Fluff helyett crunch, avagy alternatív megközelítés a Hindrance-ek kijátszásához:

http://savage-stuff.blogspot.hu/2017/09/invoking-hindrances.html



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7504 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.26, 16:07

"What do you mean Flash Gordon approaching?" :)
https://www.kickstarter.com/projects/545820095/flash-gordontm-rpg-for-savage-worlds



Arcana

Arcana

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1331 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.16, 18:00

Ez még valami béta verzió a támogatóknak? Épp a napokban kerestem rá, hogy mikor is kellene megjelennie a két alapkönyvnek, de nem találtam pontos dátumot.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.16, 12:59

Én várok a nyomtatott könyvre, nem szeretek új tartalmat képernyőn olvasni.

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.16, 09:22

aki befizetett rá, annak mi a véleménye eddig az új beasts and barbariansról?
 
Elsősorban a setting érdekelne. 
 
(OFF)
Eredetileg csak inspiráció miatt szereztem be egy Hyboria kampányhoz. Mire végigolvastam, kiderült, hogy minden benne van ami szükséges, szóval egy-az-egyben meséltem egy élvezetes B&B kampányt. (hiányérzet: kellett volna ~100 hangulatos név minden kultúrához.) 
 
Összesen annyit változtattam, hogy - betettem egy nagyobb, sivatagos, üres helyre egy kisebb Stígiát
- egy négereket leigázó dzsungelbeli majomkirályságot, a majmok bolygója mintájára
- meg egy polinéz-maori ihletésű, búváros-bálnavadász kultúrát a szigetekre, akik a mindeneket elnyelő Leviatánt tisztelik.
(/OFF)


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.11, 12:00

Strato, ez kétség kívül így van, de úgy tűnik csak akkor működik, ha a játékosokban már van némi tapasztalat.

Az is tény, hogy összesen két órát játszottunk, nem volt idő mindent kivesézni. Ugyanez a rövid sztori négy órában lejátszva több magyarázást tett volna lehetővé.

Ilyen helyzetben viszont úgy tűnik az AC/VF/VÉ ellen dobás, majd sebzés levonása jobban működik, már csak azért is, mert ezt ismeri mindenki aki játszott legalább egy számítógépes játékkal, amiben harc van. Itt is volt, akinek az MK és a Golden Axe volt az egyetlen kapcsolódási pont, de ugye ott is ez van: ha eltalálnak vesztesz X pontot, ha elfogy az ÉP-d, vége a dalnak.

Kb kollektív gamer tudatalatti. :)

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7504 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.10, 11:36

Nálunk a taktikázós, sok lehetőséget felvonultató, figurákkal modellezett harcokat kajálta a csapat annak ellenére is, hogy a lehetőségekkel alig éltek. Inkább a más játékokban megszokott "elé állok és ütöm" taktika volt jellemző. Emiatt nevelési céllal egy csatában kicsit megfingattam a csapatot úgy, hogy az ellenlábas hobgoblinok viszont kihasználták a lehetőségeket.
(A lándzsások elöl védőfalat alkottak, a kapitányuk hátul egy pajzs mögül adta nekik a bónuszokat, két íjász és egy varázsló meg a sarok mögül elő-előlépve lövöldözött a csapatra. Majdnem otthagyták a fogukat, mire rájöttek, hogy fedezéket is csinálhatnak maguknak az asztalokból, a korábban levert hobgoblinok számszeríjait bevetve, kivárásos taktikával meg tudják lepni a távharcosokat, és amikor az egyik játékos végre mert kockáztatni és egy multi action penalty és egy kombinált manőver bevállalásával meg tudta bontani a lándzsásokat, akkor végül fordult a kocka.)

Ezután már kicsit nyitottabbak voltak a MAP-ra és a manőverekre is, viszont a kampány kicsivel később véget ért.

 

A shaken rendszert ugyan szokni kellett, de a második ülés közepénél már mindenki jól alkalmazta.

Amit nehezen vett be a gyomruk, az a robbanó kocka volt, ami miatt meglepően gyakran sikerült soakkal is védhetetlen halálos sérüléseket bevinnie egyszerű extráknak is. Ez mondjuk viszonylag könnyen orvosolható egy házi szabállyal (anno le is írtam ide az elméletben kidolgozott, de aztán a gyakorlatban már keveset használt megoldási javaslatot erre).

 

Én nem ismerek másik olyan rendszert, ami a harci manővereket és taktikai lehetőségeket ennyire egyszerűen és jól használhatóan kezelné, és egyúttal ennyire gördülékeny harcokat és könnyen narrálható moziszerű helyzeteket eredményezne.

Ha HP-s lenne a rendszer, a HP elvontságának számomra nehézkes narrálásán túl sokkal macerásabb lenne a pontok nyilvántartása és akár a táblán jelzése is, míg a shakent és azt az 1-3 woundot még zsetonokkal vagy társasból kölcsönzött tokenekkel is simán lehet a terepen szemléltetni (mi shakennél simán lehajtottuk a LEGO figurák kezét :)). Ugyan használtunk 2-3 woundos "brute" extrákat is (wild die nélkül), de ez se bonyolította meg számottevően az ellenfelek kezelését, könyvelését.

Ami kicsit nehézkes volt talán, az a különféle módosítók észben tartása vagy körönkénti újra kiszámolása. Ganging up, shaken, wound, bumps and bruises, pajzs, különleges fegyverek és képességek... Olykor elég sok -2-től +2-ig terjedő hatás össze tud jönni, aminek a végén általában kijön, hogy -2 vagy +2 a végeredmény. Persze erre is lehet házi szabályt írni (talán Seti vagy Galu írt korábban ilyet ide).

 

Néha gondolkozom azon, hogy szerepjáték nélkül, csak simán a figurákkal és a harci rendszer felhasználásával készítek érdekes harci helyzeteket, és ha épp nincs kedv vagy idő kampánnyal készülni, ezekből a skirmishekből le lehet játszani egyet társasjátékszerűen.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.09, 14:03

Érdekes tapasztalat volt nemrégiben, hogy szerepjáték-szűz csapatban mennyire nem működött jól a Savage Worlds harcrendszere. :(

 

Valahogy a négyenkénti shaken-wound-wound... nem igazán jött át nekik. Utólag azt mondták, hogy ha simán lett volna ÉP, amiből lejön a sebzés, akkor jobban tudták volna követni ezt a részét is a játéknak.

 

Szóval van ilyen tapasztalat is, csak hogy ne mindig a jót és a szépet mondjuk. :)

 

Bulldy

 
Hát igen, a Savage Worlds nem egyszerűbb, mint egy letisztultabb D&D variáns. (nyilván nem 3E, legyen mondjuk KéM/LotFP)
 
Viszont cserébe, ha a játékosok ezt igénylik, sokkal jobban tud modellezni  összetettebb, taktikuksabb harcokat, mint a d&d variánsok. 
 
A Savage Worlds szerintem az olyan rendszerek közt számít gyorsnak és épp elég részletesnek, ahol fontos a taktikai elem a játékban. (nálunk Savage Worlds-ben is sokszor annyi volt a taktikai elem, hogy a harcos és a bérencek elállták a folyosót, a törékenyebb karakterek meg a második sorból puttyogtattak vagy támadtak alabárddal-lándzsával)
 
A kérdés az, hogy igénylik vagy sem :)


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6166 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.11.08, 20:30

Érdekes tapasztalat volt nemrégiben, hogy szerepjáték-szűz csapatban mennyire nem működött jól a Savage Worlds harcrendszere. :(

 

Valahogy a négyenkénti shaken-wound-wound... nem igazán jött át nekik. Utólag azt mondták, hogy ha simán lett volna ÉP, amiből lejön a sebzés, akkor jobban tudták volna követni ezt a részét is a játéknak.

 

Szóval van ilyen tapasztalat is, csak hogy ne mindig a jót és a szépet mondjuk. :)

 

Bulldy




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]