Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3053 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.09.02, 08:18

Meh, a Companion könyvek KS-ét jobban várom. :)

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.09.01, 17:40

To celebrate the second anniversary of Pinnacle Entertainment Group’s announcement of the Savage Worlds Adventurer’s Guild (SWAG), the creator community of the Unofficial Savage Worlds Discord server is once again offering a special bundle through the month of September—and it’s twice as big as last year!

This bundle contains some of the best SWAG supplements, adventures, and accessories created since its launch. There are 32 Savage Worlds products for $32 (that’s over 50% off the normal price), but if you already own some of them, you’ll automatically receive a “previous purchaser discount,” so that you don’t have to pay for them again.

SWAGtember II: The Creators Strike Back: https://www.drivethrurpg.com/product/324800/SWAGtember-II-The-Creators-Strike-Back-BUNDLE

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.14, 09:37

Ha már kidőlés: a harmadik Wound után kapott sebesüléskor dobott Vigor roll ami eldönti, hogy meghal-vérzik-stabil az ember, az is a sebzésből adódó levonásokkal megy? Mert úgy elég durvának tűnik. Vagy ez van, Bennie-t kell költeni ha nem tetszik az eredmény mínusz hárommal?

Igen, az Incapacitation dobás is trait dobás, tehát érvényesek a levonások. Viszont van egy fontos eltérés a korábbi verziókhoz képest: a Healing skill dobásra már nem számít a célpont Wound szintje, sőt, ha legalább 1 Wound-ot tud gyógyítani, már megszűnik a Bleeding Out és eszméletre tér a páciens.

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.08.13, 20:00

Üdv,

Előző héten meséltem a maratoni 40k kampányt SWADE-ben. Köszönöm a korábbi tippeket, jól jöttek!

 

Volt néhány fura dolga a rendszernek amivel még barátkoznom kell. Ez a Soak jó dolog, csak néha furcsa és mesélőként nehezen megmagyarázható dolgokat produkál. Nem egyszer sétáltak el PCk és NPCk is telibe kapott rakéta találat után mintha misem történt volna. Lövés és vágás esetén még meg-meg magyarázható, hogy éppen elhibázta a támadó, de amikor négy méteres sugarú körben mindenki is cafatokra robban akkor fura, hogy sérülés nélkül megúszható a dolog.

Ezekben az esetekben a Max 4 Wound-os setting rule kikapcsolása sem ért volna, mert kicsi volt a sebzés (3 Raise).

 

A kockás Wealth rendszert használtuk amitől egyszerűséget vártam volna, illetve illett is abba, hogy a PC katonák mindig kérvényeznek valamit a Gárdától és vagy megjön vagy nem. Viszont sokat nem egyszerűsített, így is mindig számolgatás ment, hogy meddig mennyi a levonás. Bár ez lehet, hogy csapat függő, hogy egyszerűen szeretünk felszereléssel szöszölni.

 

A kezdeményezésnél a Hold úgy láttam, hogy sok lehetőséget rejthet. 5E-ben hozzászoktunk, hogy sokszor nem annyira éri meg, mert Reaction-be megy ami meg másra is kellhet, így itt sem sokat használtuk. Viszont itt az egész kör vihető, a kockázat csak az így előreengedett ellen. Ellenben így lehet rendesen visszavonulásra is használni, hogy a csapat bevárja a leghátsót és nem kezd mindenki vak futásba a saját körében ezzel kockáztatva, hogy az utolsó pont akkor dől ki amikor már senki sem tud visszamenni segíteni.

 

Ha már kidőlés: a harmadik Wound után kapott sebesüléskor dobott Vigor roll ami eldönti, hogy meghal-vérzik-stabil az ember, az is a sebzésből adódó levonásokkal megy? Mert úgy elég durvának tűnik. Vagy ez van, Bennie-t kell költeni ha nem tetszik az eredmény mínusz hárommal?

 

A Bennie használat jobban ment mint vártam. Nem csak csatában fogytak, hanem nyomozáskor is amikor érezte a csapat a nyomást, hogy valami itt biztos kell, hogy legyen. Kezdeményező újrahúzásra viszont általában elfelejtettük költeni.

 

 

u.i: Természetesen francia kártyát elfelejtettem vinni. :duh:  Még jó, hogy az gyakrabban előfordul az átlag háztartásokban mint mondjuk egy d4.

 



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1849 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.30, 02:07

Emberek robotok elleni harcát teljesen jól lehet mesélni, erre föl lehet húzni egy világot. Pl a Mátrix is ilyen.

Ha jól rémlik a korábbi verziókban is voltak ilyen problémák, hogy ha mindenki jó, akkor miféle morális kérdésekben kéne dönteni? De hát ez legyen a szerző baja.

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.29, 20:10

A könyvben lévő szöveg alapján úgy tűnik, hogy a magyar Próbamenetet olvasta. Az még bőven SWD, meg elég szűk is.

Már van harc a játékban, a készítő elengedte a harcmentességet. A mintajátékban valami óriás robottal akadnak össze és a csajszi a lézeríjával lődözik. Ezen példa részletességi felbontása alapján tényleg elég bele egy Quick Encounters "mélységű" harcrendszer.

Hogy a világ mennyire egyedi, az más kérdés. Az ilyen techno-fantasy jól áll a Savage Worlds-nek, magyarul nincs is ilyen. A másik kérdés, hogy a világot és a tipikus kalandokat legjobban egy kalandon, de inkább kalandsorozaton keresztül lehetne bemutatni. Nekem olyan világnak tűnik, ahol a harc teljesen másodlagos, a morális döntések a fontosak, de így, hogy mindenki deklaráltan jó a világban, ez a rész súlytalannak tűnik. Nem tiszta nekem, hogy mi az alapkonfliktus.

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1849 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.29, 13:36

Igazából senkit nem fog érdekelni, és tudni sem fog róla, hogy egy messzi országban valami nyelven fölraktak egy honlapra egy játékot, amiben megemlítik a Savage Worlds nevét. Ha valami "jóakaró" beköpi, akkor is magasról leszarják, hiszen nincs benne pénz.

 

Bulldy, amit írtál, annak alapján a szerző nem igazán olvasta el a Less is More fejezetet. 

Kicsit elgondolkodtam azon, hogy milyen lehet egy erőszakmentes játék. Akkor mindenképpen kell valamilyen más tevékenység, ami átveszi a központi szerepet. Például a kommunikáció, de arra nem a SW a jó. Vagy valamilyen sport szimulációja. Hegymászás, hegyimentők játék. 

A Dishonored crpg is lehet példa, ahol lehet harcolni is, de ölés nélkül is simán lehet  boldogulni az ellenfeleket leütve-elkábítva. Mindkettőben van valamiféle negatív következménye a sok ölésnek.

Na mindegy, végülis ez nem az én terepem.

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.28, 09:45

Érdekesség, hogy a Zaranassinum című magyar szerepjáték 4. változata már Savage Worlds alapú:

http://lfg.hu/97279/

Bár a licensing része enyhén ködös számomra...

 

Ezt talán túlzás így kijelenteni. :)

 

Ahogy látom a Hárítás és a Szívósság teljesen kimaradt. Gondolom azért, mert a készítő a játékot erőszakmentes játéknak szánja. Ebben az esetben ott a Quick Encounters szabály a SWADE-ben, amivel gyorsan le lehet játszani egy harcot is, nem kell körről-körre fűrészelni az ellent.

 

Valamiért komoly szerepe van az éhezésnek és a betegségeknek. SWADE-ben (meg minden SaWo-ban) erre ott van a kifáradás (fatique) szabálya.

 

A különféle akciópontokba kerülő manőverekre pedig egyszerűbb adni egy Misztikus Hátteret (arcane background), a látványos kunsztokat pedig Erőkkel (powers) lefedni.

 

Az tény, hogy ehhez már kellene egy rendesen és legálisan lefordított SaWo is...

 

Bulldy



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.27, 10:43

Érdekesség, hogy a Zaranassinum című magyar szerepjáték 4. változata már Savage Worlds alapú:

http://lfg.hu/97279/

Bár a licensing része enyhén ködös számomra...



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.14, 01:52

"What do you mean, Flash Gordon approaching?"

Bundle of Holdingban a Flash Gordon kiadványok (Deluxe Editionhöz):
https://bundleofholding.com/presents/FlashGordon

FG_RPG_900.jpg

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.13, 15:35

Hasonló cipőben jár (nem licenszelt misztikus western) a Hard West is, bár ez körökre osztott "xcom-like":

Abban elvileg valahol ott van a nevem is a KS támogatók között... :)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.12, 21:23

Nem licencelt Deadlands (vagy eddig nem mondták), de sok mindenben hasonlít rá: Weird West bemutató.


Hasonló cipőben jár (nem licenszelt misztikus western) a Hard West is, bár ez körökre osztott "xcom-like":

https://m.youtube.com/watch?v=fe1dY51AwI0#menu

Én Nintendo Switch-en próbáltam. Korrekt játék, kőkemény rendszerrel. Első játék első harcában benéztem egy fedezéket, lepuffantottak, mint a veszett kutyát. :D

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.12, 10:28

Nem licencelt Deadlands (vagy eddig nem mondták), de sok mindenben hasonlít rá: Weird West bemutató.

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.08, 11:27

Valaki elmagyarázná, hogy pontosan miként zajlik az üldözés az új SWADE szabályok szerint?

 

Ezt találtam még most:
https://www.reddit.com/r/savageworlds/comments/eeoaky/looking_for_a_video_example_of_a_chase_sequence/



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 11:40

 
Savage Worlds-ben elég nehéz solo főellenfelet mesélni, a játék alapvetően a "főellenség + fél tucat extra kísérő" felállást támogatja.
 
 
- legyenek kísérői, hogy ne lehessen körbevenni (opcionális: gyógyító kísérők)
 
Hasznos képesség: 
- amivel vagy le tud lépni bekerítésből
- amivel ki tud jönni shaken-ből
- sweep
- frenzy
- two-fisted
 
 
De a legegyszerűbb azt elfogadni, hogy a SaWo nem bossfightban, hanem cselekményben gondolkodik.
1: Nem az a kérdés, hogy a JK-k le tudnak-e győzni egy szörnyet, hanem az, hogy melyiket a sok közük, és hogy a többi mit csinál ezalatt?
2: A birodalmi rohamosztagosokat, de szerencsés esetben az uralkodót is simán legyőzik egy-az-egyben. De egy bolygófaló ragadozót vagy száz hajóból álló flottát?
3: OK, legyőzik a spártai sereget, de mit fognak szólni az eddigi szövetségeseik? Érdekükben áll-e egy erős spártát egy erős JK állammal helyettesíteni (nem).


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 09:48

A deluxe edition-ben még volt erre számítás. Talán nem volt elég jó, azért vették ki? Én használtam és tetszett.

 

Szerintem csak simán túl bonyolultnak ítélték, és egyszerűsítettek rajta (198. oldal):

 
Once you’ve played Savage Worlds for a while you should have a good feel for how many foes to throw at your adventurers. Here’s some general advice, but make sure to think about additional advantages either side might have (traps, support, powerful magic items, or favorable terrain).
  • A Novice Wild Card hero with at least some combat ability should be able to take on three average foes (those with mostly d6s in everything and normal arms and armor), or two foes with better skills, arms, or armor.
  • As the party’s Rank increases, the number or quality of foes should increase as well.
  • A good fight for a party of heroes is two Extras per hero plus an enemy Wild Card leader with roughly the same number of combat Edges (or other advantages).
Experiment with these compositions until you have a feel for the game. Then you can try more powerful opponents or increased numbers of less powerful foes.

 

Bár kétségtelen, hogy a kezdőktől így elvették a mankókat...



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1849 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 09:24

A deluxe edition-ben még volt erre számítás. Talán nem volt elég jó, azért vették ki? Én használtam és tetszett.
 
Combat Ratings
Once you’ve played Savage Worlds for a while you should
have a good feel for how many bad guys to throw at your
adventurers. New Game Masters might want a little guidance.
The system below gives you a baseline to start from, but make
sure to also think about additional advantages either side
might have (such as traps, support, powerful magic items, or
favorable terrain).
• Start your estimate by getting a Combat Rating for each
player character equal to half the maximum damage he
does with his typical attack. So a fighter with a d6 Strength
and a long sword (Str+d8 damage) has a Damage Rating
of 7 (14/2). A wizard who typically uses the bolt power
averages a standard bolt attack of 2d6, or 6 (12/2).
• Add +1 for each Combat Edge or special ability, and
another +1 for each point of Toughness over 5.
• Do the same for any allies. If a character isn’t a Wild
Card, his Combat Rating is halved.
• Now add all the player characters’ Combat Ratings
together to find the party’s Combat Rating.
• Use the same system for the villains (counting combat
special abilities as Combat Edges).
Now compare each side’s values. If the party’s Combat
Rating is 50, for example, your opposition should be a little less
for an easy encounter, about even for a moderate encounter,
and a little more for a tough fight.
If the villains’ Combat Rating is two or more times the heroes’
total they’re likely going to learn how to retreat.
 


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.07, 08:51

Ellenfelek erősségének beállításával lenne kérdésem.

 

Szerintem indulj ki mondjuk egy olyan felállásból, hogy van a mágus és a testőre/segédje, akik wild cardok, és legyen karaterenként még 2-3 együtéses extra.

E mellé készíts elő egy-kétféle alap extra ellenséget (d6-os traitek, 1-2 harci edge, egyféle fegyver) amiből tudsz még berakni, ha a szükség úgy hozza. Így kezdetben belőheted könnyebbre a csatákat, aztán ha úgy látod, hogy a játékosok nem találkoztak elég nagy kihívással, akkor bedobhatod az erősítést ("a másik szobából még beront három lándzsás goblin" vagy "az oszlop mögött eddig rejtőző íjászok ekkor lépnek akcióba"). Ha varázsló a főgenya, akkor lények megidézése is lehet egy jó megoldás.

A mágust védheti (jól láthatóan derengő) erőtér varázslat, amit még a csata előtt aktivált, lehet egy nehezen hozzáférhető helyen (magaslaton, oltár vagy futásra alkalmatlan törmelék mögött) védheti a wild card testőre / házi kedvenc szörnyikéje, és ahogy Bulldy mondja, lehet körülötte néhány extra is, akik takarják őt, illetve boldogan feláldozzák magukat a érte.
Az is megoldás lehet, ha a játékosok közelében helyezed el a kisfőnök wild cardot, akiről látszik, hogy komolyabb fenyegetést jelent (a csatlósai gyűrűjében), és legalább a csapat egy része kénytelen vele foglalkozni, ha nem akarnak két tűz közé keveredni.

 

Az extrákkal lehet ganging upot játszani, a mágus testőre lehet a vezérük, aki leadership edge-ből tápolja a dobásaikat, formálhatod a terepet úgy, hogy az ellenségnek kedvezzen, lehetnek interkatívvá tehető tárgyak elhelyezve (helyhez kötött nyílvető, amit bárki kezelhet, tűzrakás, amibe bárkit bele lehet lökni, bugyógó üst, amit ki lehet borítani az ellenség felé) esetleg berakhatsz egy-két combosabb extrát is, akik nem wildcardok, de mondjuk kétütésesek.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.06, 22:05

Nem igazán tudsz tervezni. Ahogy írtad, a mesélői szerencsepontok az egyik megoldás, de ez azért még nem száz százalék siker. Ha főellenfelet tervezel érdemes mellé bármiféle csicskákat/ágyútöltelékeket adni és használni azt a szetting szabályt, hogy az ágyútöltelék beugrik a főnök elé és meghal helyette.

Ez simán lehet bármi, egy mágus kísérői lehetnek arkán gömbök, amik körönként egyszer lőnek 2d6 sebzést. Lehet őket külön is támadni, de ha a mágus sebződne, akkor az arkán gömb egy hirtelen energiapajzzsal elnyel minden sebzést és megsemmisül. Ilyesmi.

Bulldy

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.06, 20:22

Üdv,

Köszönöm a tanácsokat fejlesztések és tesztek kapcsán!

 

Ellenfelek erősségének beállításával lenne kérdésem. A SWADE könyv elég szűkszavú ebben a tekintetben (kb 2extra és 1 wild card / játékos), viszont valahogy be kellene raknom néhány komolyabb ellenfelet és nem tudom, hogy hogy alkossam meg őket.

Szép és jó, hogy az ember egy idő után ráérez a könyv szerint, de ha 7 nap leforgása alatt kell egy 4 napos történetet lemesélnem egy nyaraláson akkor ezzel annyira nem vagyok sajnos kisegítve mert elég kevés időm lesz közben változtatni a tervezett csatákon.:)

 

Hogy lehet azt megoldani, hogy ne legyen olyan egyszerű az egész csapatnak ,,GTMF!" felkiáltással és koncentrált tűzzel kicsinálni az ellenséges mage-et, ugyanakkor ne legyen a boss mage túlzottan erős? Mennyire használható a rendszer úgy, hogy 1-2 főnök és többi extra felállás működőképes legyen? DnD tapasztalatok azt mutatták, hogy egy nagy ellenfél bármilyen erős is, ha egyedül van akkor abból adódóan hamar elfogy, hogy ő kevés akciót tesz az ellene lévő akciókhoz képest.

Toughness és a játékosok sebzése milyen arányban legyen, hogy egy nehéz küzdelem legyen? Várható értékek tekintetében mit érdemes belőnöm? Ellenfél Edge-ek mennyivel növelik a halálosságot? Kb annyi Edge legyen ellenfélnél mint játékosnál?

 

Vagy egyszerűen csak építhetek arra, hogy a mesélői Bennie-ket ha jól haladnak akkor jobban használom, ha rosszul állnak akkor kevésbé? (Kockákkal nem akarok csalni, részben a rendszer tanulása miatt is az out of combat notice-on kívül minden nyíltan lesz, de lehet, hogy az is.)

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]