Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2940 hozzászólás érkezett eddig

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.30, 13:35

Fene tudja, én sem vagyok oda egyébként a no-PP módszerért, túl sokat enged meg túl kevés negatívummal (jó, a komolyabb backfire azért el tudja rontani a napodat), bár pont a pontszámolgatós bookeeping az, ami meg kilóg az alaprendszer filozófiájából.

Én valami olyasmi alternatíván gondolkoztam, hogy a spell-ek PP költséget meg kellene duplázni és a varázsló kártyákat húz fel valamiféle combat action keretén belül (recharging, vagy ilyesmi), az értéküket megkapja PP-ben és ha varázsolni akar, eldobja a megfelelő kártyát. Ha a varázslat kevesebb PP, mint a nála lévő kártyák, akkor azt választja, amelyiket akarja, de a felesleg elvész (vagy használhatja a hatóidő kitolására, vagy a hatás erősítésére). Egy spell-re több kártya összegét is felhasználhatja. Viszont ha egy körben nem varázsol és nem recharge akciót végez, egy PP kártyát el kell dobnia.
A joker megduplázza valamelyik felhasznált kártya értékét, a clubs feleannyi PP-t ér.
A varázslónál egyszerre legfeljebb annyi PP kártya lehet, mint az arcane skill értékének fel (d4-nél 2, d6-nál 3, stb). Ha elérte a maximumot, nem húzhat.
Ez mondjuk inkább világfüggő rendszer, mint általános, de hangulatos lehet. :)

De ha már világfüggő módszerek: ott a Rifts, ahol ezerféle módon lehet PPE-t szerezni, pl. napfordulók, napéjegyenlőségek, holdfogyatkozás, telihold, napfogyatkozás, emberáldozat, energiaszívás, ley vonalak, nexus pontok, stb.. A saját Ravaged Earth (Rifts újraírás SaW rendszerrel) c. terveimben szerepelnek is ezek. :)

Varázslat kombinálás jó ötlet, de én csak egy edge után engedném, alapból nem. Mondjuk Veteran (esetleg Seasoned) rank-tól.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.30, 12:22

Akkor innentől már csak egy lépés a "no PP" setting szabály...


Azzal csak az a baj, hogy ellő a karakter egy eredetileg 6 erőpontos tűzgolyót, amire az erőpontmentes rendszerben kap -3 módosítót.

Eredetileg gyorsan meríti az energiáit, de komoly sebzéseket okoz nagy tömegnek.

A levonásos módszerrel meg lehet csak azt éri el, hogy a következő körben újra próbálkozhat.

Nem érzem ezt így szerencsésnek.

A gyorsabb töltődés lényege az, hogy két, egymást követő harcban is tud mit csinálni a varázsló, még ha nem is teljes tartalékkal megy bele. Vagy egy üldözéses jelenet alatt is visszajön neki pár pont, amit fel tud használni.

A fenntartásra erő pont helyett -1 levonás nekem korrektnek tűnik. Nem égeti az erőpontokat, de nem is fog minden varázsló 3-4 fenntartott varázslattal rohangálni. 1-2-vel talán, de már azzal is kockáztat - a Savage Worlds rendszerében a -/+2 már jelentős módosító - és ahogy változik a csata, úgy kell "elengednie" a fenntartott varázslatot, hogy egy másikat varázsoljon el és tartson fenn.

Nekem van olyan ötletem is, hogy vannak kombinált varázslatok. Ezek a varázslatok a két varázslat költségébe kerülnek, de egyszer kell rájuk dobni, egy cselekvés megidézni őket és egy varázslatnak számítanak fenntartás szempontjából. Ilyen lehet például egy Tűzalak varázslat: (Damage Field + Intangibility) 9 EP, Hatótáv: érintés, Hatóidő: Fenntartás + 3 kör. A célpont anyagtalan, áthatol mindenen, ami nem mágikus és 2d6 (emelésnél 2d8) sebet oszt ki annak, amin átmegy.

Majd nyáron írok egy gyűjtést a varázslatokról, csomó ötletem van, főleg olyanok, amik számítógépes játékokból megtetszettek, de D&D-ben nem sok értelmük volt, mert nem nagyon adtak többet a Varázslövedéknél, ide viszont jók lennének. A Guild Wars például ideális alapanyag. :)

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.30, 07:54

Nekem elegendőnek bizonyult egy olyan reg tempó, amivel a JK-k (majdnem) minden harcot max ponton kezdhetnek: 5 percenként 1 pont. Vagy ha pepecselni akarunk, akkor a max pont 1/10-e, mert sosem szerettem az "erősebb lassabban gyógyul" logikát.
Kombinálva viszont azzal, hogy a varázslatok fenntartása _nem_ kerül pontba,hanem az időtartam alatt -1 halmozódó módosítót ad a további varázslatok aktiválási próbájához.

Akkor innentől már csak egy lépés a "no PP" setting szabály...

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.30, 06:21

Birbin, te írtad korábban, még egy cikk alatt, hogy kevesled az óránkénti/félóránkénti/negyedóránkénti erőpont-regenerációt és gyorsabbat használtál?

Ha igen, akkor mennyire gyorsítottad és hogyan vált be?

Ez alighanem én lehettem.

Nekem elegendőnek bizonyult egy olyan reg tempó, amivel a JK-k (majdnem) minden harcot max ponton kezdhetnek: 5 percenként 1 pont. Vagy ha pepecselni akarunk, akkor a max pont 1/10-e, mert sosem szerettem az "erősebb lassabban gyógyul" logikát.
Kombinálva viszont azzal, hogy a varázslatok fenntartása _nem_ kerül pontba,hanem az időtartam alatt -1 halmozódó módosítót ad a további varázslatok aktiválási próbájához.

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.29, 10:38

Frissített karakterlap (1.01). A Knowledge felkerült a helyére, alulra beszorítottam még egy free skill helyet, a kártya színsorrend felkerült középre, a known languages a description box alján kapott helyet, az advances részt pedig átalakítottam olvashatóbbra. A többi változtatás csak apróbb csinosítás volt itt-ott.
Nyomtatást még mindig nem próbáltam, majd holnap bedugom a nyomtatómat és megnézem. :)

nekem tetszik!

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.28, 21:18

A mi karakterlapunkot kb 4-5 centis hely volt fejlődésenként és elég volt. Szerintem nem kell aggódnod emiatt.
Nyelv képzettség bőven befér a knowledge alá, vagy az egyebekhez. A legtöbb sw játékban szerintem nincs is szerepe a nyelvnek.
Akkor holnap lesz a nagy próba. :)

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.28, 19:04

Frissített karakterlap (1.01). A Knowledge felkerült a helyére, alulra beszorítottam még egy free skill helyet, a kártya színsorrend felkerült középre, a known languages a description box alján kapott helyet, az advances részt pedig átalakítottam olvashatóbbra. A többi változtatás csak apróbb csinosítás volt itt-ott.
Nyomtatást még mindig nem próbáltam, majd holnap bedugom a nyomtatómat és megnézem. :)

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.28, 10:40

A Knowledge skillek miért kerültek az aljára?

Mert azokból úgy is összevissza van mindig, nincs egységes lista. De felrakhatom a sorrendi helyére, alul úgy is marad hely pár extra skillnek.

Szerintem a fejlődésnél is használhatnál fekete betűszínt, mert alig lehet látni.

Az szándékos, hogy írható legyen és az egész sor kihasználható legyen. De azon gondolkozom, hogy a számok maradnak szélen nagyok, de a rank szövegeknél kisebb betűméret lesz és felkúszik a sor tetejére (mint a box-okban) és így nem kell halványra venni, az egész sor írható marad.
Amit észrevettem még, hogy kimaradt, azok a nyelvek (languages), majd szorítok helyet nekik valahol. :)

Két érdekesség a PEG konverziós fórumról: komplett Elder Scrolls konverzió, és egy újfajta, érdekes megközelítés az űrhajók karakterként kezelésében. Viszont amilyen csend van körülötte, a Sci-Fi Companion-ból idén nem lesz semmi. :(

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.28, 09:31

Birbin, te írtad korábban, még egy cikk alatt, hogy kevesled az óránkénti/félóránkénti/negyedóránkénti erőpont-regenerációt és gyorsabbat használtál?

Nem emlékszem. A regeneráció sebessége akkor számít, ha egy nap több harc is zajlik. Ilyenkor tényleg unalmas lehet a varázslónak, ha erőpontjai elfogyása után csak nyilazhat/dárdával szurkálhat.
A könyvben van PP nélküli varázslási módszer is.


Csináltam egy kétoldalas, univerzális(-féle) karakterlapot.

Nagyon f***a lett, kösz! Most nincs nálam nyomtató, így a méretet nem tudom megítélni, de ezen a lapon tényleg van hely mindennek. Különösen jó, hogy a páncél rovatot a toughness mellé tetted.

A Knowledge skillek miért kerültek az aljára? Szerintem a fejlődésnél is használhatnál fekete betűszínt, mert alig lehet látni.
Ha legközelebb SW-t játszunk, ki fogom próbálni.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.27, 22:17

Csináltam egy kétoldalas, univerzális(-féle) karakterlapot. Nyomtatva még nem volt, nem tudom, milyen méretű, de szemre jónak tűnik. :) Ha hibát találtok, vagy van ötletetek valami változtatásra, jöhet ide is, vagy lehet kommentelni közvetlenül a megosztáson is.
(A kártyák sorrendje maradt le, amit elsőre észrevettem.)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.27, 21:35

Birbin, te írtad korábban, még egy cikk alatt, hogy kevesled az óránkénti/félóránkénti/negyedóránkénti erőpont-regenerációt és gyorsabbat használtál?

Ha igen, akkor mennyire gyorsítottad és hogyan vált be?

Ha mondjuk belövöm 1 pont / percre az nagyon durva és elég az 1 pont / 10 perc?

Most olyasmiben gondolkodok, hogy az alap regen mindenkinél 1 pont / perc, amit Legendás szintre előnyökkel fel lehet tornázni 5 pont / percre, ami azt jelenti, hogy minden második körben kap az illető egy erő pontot.

Meg gondolkodok "instant" feltöltődésben is (valójában egy körös "rituálé"), ami maxra tölt, de ad egy szintnyi Kifáradást, amit csak 4 óra pihentető alvás ad vissza. Ezt nyilván naponta kétszer lehet használni harmadjára is feltölt ugyan, de a karakter összeesik és 12 órát alszik. (Ha sikerül valahogy magához téríteni, akkor Egészség/2 körig cselekvőképes (-2-vel, mert még mindig ott a Kifáradás levonása) majd szervezete végképp feladja és kidől egy fél napra.

Még nem volt nálam komoly varázshasználó játékos karakter, csak egy pap njk-val kísérletezek, de a tapasztalat az, hogy nagyon gyorsan elfogynak a pontok, ha pedig fenntart valami varázslatot, akkor kettőt pislog és elhasználta minden erőpontját.

Tapasztalatok, vélemények?

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.25, 21:28

-Ha hosszú távra tervezed a lapot, akkor legyen kétoldalas.
-Szerintem jó, ha a tulajdonságok és a képzettségek szintjét nem satírozzuk, hanem beírjuk. Ez gyorsítja a dobás megtörténtét és kevesebb helyet foglal a lapon.
-Igazából mindegy, hogy a képzettségek rá vannak-e nyomtatva a lapra vagy úgy kell beírni, de ha másnak a karakterét kell átvenni, akkor jobb ha nem kell sok macskakaparást olvasni. Ha előre nyomtatott, akkor legyen 2-4 üres sor egyedi képzettségeknek.
-A parry és a toughness rovatban legyen elég hely a módosítók beírására. Lehet ez a jobb szélen is, ahol a magyarázatot az ember félig a margóra írja. Különösen fontos, ha más akar eligazodni a lapon. Nekem pl a champion bónuszát kellett odaírnom, ami nem minden helyzetben van.
-A páncélnál nagyon jó, ha testrészenként külön van rovat.
-Nagyon kevés helyet foglal, úgyhogy szerintem jó, ha a kártyák sorrendje szerepel a karlapon.
-Legyen hely a játékos nevének és nosztalgikus okok miatt a karakterkészítés időpontjának.
-Szerintem az elején legyen 8-10 sor az előnyöknek, de szellősen, hogy magas szinten akár két oszlopot is lehessen belőle csinálni, alacsony szinten meg odaírni, hogy mire jó az az előny.
-A fejlődési sor elég a hátlapra, az ritkán kell. Azért jó, ha ez két külön rovatban van, mert legendary szinten bizonyos játékosoknak már gondot okoz kibogarászni a fejlődési listáról, hogy milyen képességei vannak a karakternek. Nem beszélve arról, amikor a csapattársak viszik a karakteredet, mert épp nem vagy ott a játékülésen. Az én karakteremnek 11 előnye volt a kezdetiekkel együtt, nem számítva a normál fokozatokat azoknál, amiket már improvedre fölvett.
-Hátrányból is legyen több sor 3-nál mert menet közben is kaphat hátrányt, amit valahova föl kell írni. Szerintem a permanens sérülések és a hátrányok jó, ha egymás közelében vannak a lapon.
-A power pont ne satírozós legyen, hanem beírós. Kevesebbet kell radírozni és nem kell összeszámolgatni.
-Legyen 3 armor és legalább 4 fegyver sor.
-Legyen Xp rovat. Rank rovat nem lényeges, mert a fejlődési sorból látható.
-Legyen hely jegyzeteknek. Ezek jó ha be vannak vonalkázva sorvezetőnek.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.25, 15:37

Mondjad, lehet, hogy én is összeütök valamit. :)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.25, 10:45

Szólj ha ihleted támad, én szívesen elmondom azt a pár dolgot, ami az eddigi játék során tapasztaltam a karlapokkal kapcsolatban.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6565 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.24, 22:10

Ha összeírjuk, hogy mik az igények egy Savage Worlds karakterlappal kapcsolatban, akkor szívesen vállalkozok rá, hogy amikor időm lesz, csinálok egyet. Ez úgy júniusban várható, addig van idő ötletelni. :)

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.24, 20:42

Dobd föl légyszi ezt a reloadedes lapot, hadd nézzem.

Itt: http://savagepedia.wikispaces.com/Character+Sheets+-+Homebrewed
Felülről a második, az Emil G. Palisoc-féle generic.

Kösz
Ez alkalmi játékra jó. Kellene rá fejlődéstörténeti rész, ami hosszú távon szükséges, mert van pár korlát a fejlődésnél, amit követni kell, pl a tulajdonságok fejlesztésénél.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.24, 18:47


Amikor bennie-t adsz, számolod azt is, hogy magadnak mennyi GM bennie-t adsz? :)


Komolyan nem emlékszem, hogy az korlátozva van? 7tengerben igen, de SW-ben is?

Nincs korlátozva, igazából a játék közben adott karakter bogyókra nincs GM lehetőség, de láttam olyan háziszabályt, ahol minden második, a JK-knak adott bogyó után a GM is kapott egyet a common pool-ba.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.24, 18:41

Dobd föl légyszi ezt a reloadedes lapot, hadd nézzem.

Itt: http://savagepedia.wikispaces.com/Character+Sheets+-+Homebrewed
Felülről a második, az Emil G. Palisoc-féle generic.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1789 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.24, 17:54

Hard sci-fi. Legfeljebb a felcser segíthet rajta...

Hard sci-fiben nincs hiperszuper gyógyulás? Cp-ben pl vannak sebésznanoidok, amik összevarják a delikvenst.

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.24, 17:48



Ha nem sérülnek egyáltalán akkor adhatsz még nekik ellenfelet. Sokszor volt nálunk az, hogy úgy gondoltam ezt a csatát bebuktuk és mégse.

Az igaz, hogy sokkal jobb érzés sántikálni úgy, hogy a lábsérülésed egy hősies ütközetben szerezted, mint úgy, hogy a kocsmában valaki combon szúrt.

Healing miatt nem fog sántikálni.

Hard sci-fi. Legfeljebb a felcser segíthet rajta...

Módosította vizmi: 2012.04.24, 17:49



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]