Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3040 hozzászólás érkezett eddig

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.10.07, 16:48

Vagy ott az új Hell on Earth, ami egy poszt-apokaliptikus - toxikus-sámános - mutánsos - kiberveres móka.

Bulldy

Aminek a világáról már 3 éve írtam egy szép hosszú cikket :)
http://lfg.hu/15793/ismerteto/hell-on-earth-the-wasted-west/

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.10.07, 15:33

Jogos, de nem fantasy. A hazánkban is ismert fantasy irodalomban nem bukkannak fel bárdok (tekintsünk most el az eleve szerepjátékokon alapuló könyvektől) olyan mennyiségben, hogy bárki is a műfaj részeként tekintsen rájuk. Az, hogy ez angol nyelvterületen teljesen feelinges, el tudom fogadni de attól nekem még nem lesz az.


OFF


...
A "dalolva megyünk csatába" dolgot én soha nem tudtam hova tenni, se MAGUS-ban se D&D-ben.
...

Pedig még Normandiában is volt ilyen:
http://lemil.blog.hu/2010/10/02/vendegposzt_a_skot_aki_a_dudanak_koszonheti_eletet

Emlékeim szerint Cornelius Ryan A leghosszabb nap c. könyvében is ír erről.



Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4444 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.10.07, 10:09

Friss Shane Hensley interjú. Lényeges infók: készül a HoE Companion és a Sci-Fi Companion (dátum még mindig nincs...), és lesz Weird Wars Rome (ókoros, rómais, szörnyes, háborús? jöhet!). Ez pedig valami, amit majd a jövő héten fognak felfedni (HoE animációs film? wth? vagy csak egy új, fullos plot-point campaign?).

scaurus

scaurus

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 681 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 22:12

OFF

...
A "dalolva megyünk csatába" dolgot én soha nem tudtam hova tenni, se MAGUS-ban se D&D-ben.
...

Pedig még Normandiában is volt ilyen:
http://lemil.blog.hu/2010/10/02/vendegposzt_a_skot_aki_a_dudanak_koszonheti_eletet

Emlékeim szerint Cornelius Ryan A leghosszabb nap c. könyvében is ír erről.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 20:59

És igen igazad van, nem ilyen környezetben akarom megismertetni a SW szabályokkal a haverokat, hanem valami könnyedebb ponyva, esetleg hard fantasy sztorit mesélek bevezetésképpen.

Miért? Ha shadowrunt akarsz mesélni, akkor minek másik világ? Mesélj shadowrunban könnyed ponyvát vagy hard fantasyt. Mondjuk lepukkant alakoknak, akiknek maximum pisztolyuk van.
Vagy egy partinak, aki lepukkant viszonyok közé kerül valami baleset miatt. Pl társasutazáson vagy kalandtúrán vesznek részt a vad Afrikában és lezuhan a gépük.

seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 15:43

Petrus:

Átnéztem néhány pdf-et az IZ-hez, és amit én kicsit bonyolultnak találtam, az a hálózat használata, még úgy is, hogy kijött hozzá egy könnyebb változat. Ellenben az ingyenes Cyberpunk Rules tényleg egy pörgős mátrixozást tesz lehetővé, így én biztos azt fogom használni.

Az IZ-ből a pszionika kimerüléses szabálya hasonló az SR varázslat szisztémájához, így simán átvehető egy az egyben.

És igen igazad van, nem ilyen környezetben akarom megismertetni a SW szabályokkal a haverokat, hanem valami könnyedebb ponyva, esetleg hard fantasy sztorit mesélek bevezetésképpen.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4444 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 14:46

seti:
Az új HoE-ben nincsenek kiberverek (olyan értelemben, ahogy a ShRun-ban várnád), bár a Deadlands Smith & Robarts Catalog használható hozzá, messze nem kiberpunkos móka, hanem inkább poszt-apok mutánsos vadnyugatos. :) Majd lesz egy Companion ehhez is, abban lesznek kiberes holmik is, de továbbra sem shRun.
Én az IZ-t nem ajánlom kiberezésre, szerintem túl komplikált és vannak olyan részei, amelyek nagyon nem tetszenek. Érdemes előtte belenézni és átolvasni, milyenek a szabályai, mert utólag drága mulatságnak bizonyulhat, ha nem válik be / nem tetszik. A Daring Tales of the Sprawl viszont szerintem teljesen jól hozza az FFF hangulatot (pár oldal az egész és szinte mindent lefed felesleges listázások nélkül) és ShRun-hoz is tuti jó lehet, én ezt használnám. De nem árt némi SaW előélet hozzá (az IZ-hez pláne).

Amúgy még ma frissítek a weboldalamon, rakok ki új Savaged Heresy, Savaged Stars at War és Dark Planes (WH40K + Planescape) pdf-eket. Majd várok véleményeket, ide is. :)

Masterposi

Masterposi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 243 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 11:55

Nekem anno a poszt-apokaliptikus világok közül Cherubion (Éj-trilógia, Hajnal-trilógia) világa tetszett nagyon, annak ellenére, hogy a regények bizonyos elemei a mai szemmel megmosolyogtatóak.
"Savage Worlds alapok magyarul- Próbamenet" cikket elolvasva szivesen kipróbálnám a rendszert, szerintem mint helyszín Cherubion világa pont illene hozzá.

Módosította Masterposi: 2012.09.19, 11:56


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 10:09

Vagy ott az új Hell on Earth, ami egy poszt-apokaliptikus - toxikus-sámános - mutánsos - kiberveres móka.

Bulldy

seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 10:02

http://swshadowrun.webs.com/
és vélemények róla:
http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=25558


Köszi, időközben én is rábukkantam erre az oldalra, elsőre jónak tűnik, majd meglátjuk.
Igazából két Cyberpunk szettinget ki is adtak hivatalosan. Az egyik a Daring Tales of the Sprawl, a másik az Interface Zero, utóbbiban vannak pszionisták, meg hibrid fajok is ha jóé rémlik. Egy játékosnak már pedzegettem a dolgot, és tetszett neki, szóval lehet, hogy az IZ lesz a nyerő. Viszont az SR-t meg mindegyikünk ismeri valamennyire...

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 09:19

http://swshadowrun.webs.com/
és vélemények róla:
http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=25558

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.19, 08:17

Próbálta már valaki a Shadowrunt a SW szabályok szerint?

Ha igen, mik voltak a változások a SW rendszerében, ha egyáltalán voltak? Ugyanis az elmúlt néhány napban olvasgattam a Deluxe Editiont, és eszembe jutott, hogy az SR világa nagyon is tetszett mindig, csak a hozzá kapcsolt szabályrendszert utáltam (ugyanez Vampire esetén is).

Szóval ha van bármiféle tapasztalat lécci osszátok már meg velem is, mert most nagyon rákattantam a SW-re, köszönhetően a magyar nyelvű kivonatnak...


Próbálni még nem próbáltam, de már agyaltam rajta...

Ha kimondottan a Shadowrun-t akarod átültetni, akkor az macerás lesz. Ha csak egy mágiával dúsított közelijövő-játékot szeretnél, akkor egyszerűbb.

Korábban már ment itt az agyalás a kiberverekről, nagyjából két álláspont van:

1.) A kiberveres dolgok is sima Előnyként vehetőek föl, van pénzbeli költségük, de cserélhetőek. Gyakorlatilag egy fejlesztésért "kiberver-helyet" vásárolsz, amibe aztán azt szerelsz, amit akarsz, szükség esetén cseréled.

2.) A kiberveres dolgok az Előnyökön kívül építhetők be, de csak korlátozott mértékben, különben kiberpszichó vagy halott leszel. Ebben az esetben a szokásos kíberpánk alaptétel érvényesül, miszerint több pénzért fel lehet cuccolni, ennek azonban ára van - nem csak pénzben.

Én Shadowrun-hoz a másodikat támogatom: abban kijön, hogy aki eladja a lelkét egy Társaságnak, az szinte behozhatatlan előnyökre tesz szert, viszont tartozik és pszichikailag is tönkrevágja magát.

Alapjáraton a különböző varázslat erőkből lehet kibervereket kialakítani (a testpáncél például az armor, az izomátszövés a boost trait: strength, stb.) meg egy-két harci előnyből (combat edge, például: level headed -> huzalozott reflexek). A legtöbbnek három szint helyett itt csak kettő lesz (varázslat erő esetén a siker és az emelés változata, például Testpáncél 1: +2 páncélzat, Testpáncél 2: +4 páncélzat, előny esetén az alap és a fejlesztett változat, pl.: Huzalozott reflexek 1: level headed, Huzalozott reflexek 2: improved level headed). Az árakat és az esszencia költséget is át lehet hozni az SR-ből. Ez jó kis munka, de egyszer kell megcsinálni, illetve ha csak tesztelni akarsz, akkor összeraksz pár választható karaktert és akkor csak azokat kell kidolgozni, amit kiosztottál. (Én így kezdtem a csapat Savage Worlds pályafutását: kiosztott Savage Realms karakterekkel, tkp. Savage Worlds -öt toltunk Forgotten Realms -en, mert azt a világot ismerte és szerette mindenki, így a hangulat egyből megvolt és csak a szabályrendszerrel kellett ismerkedni.)

A mágiával alapjáraton nincs gond, az SR sem dolgozik túl sok varázslattal, a Savage Worlds talán még gazdagabb is ezen a téren. Az elementál és helyi szellem idézést sem bonyolult áthozni: ott a summon ally, csak ki kell dolgozni pár elementált és szellemet különböző erősségre. Az asztrális projekcióra lehet egy mindenki által használható metódust adni, pl.: 2 erőpont/ óra a költség, amíg az asztrális térben van, addig nincs erőpont visszatöltődés óránként, ha kifogy erőpontból, akkor halott a teste. A fizikai adeptusokra adottak az előnyök (martial artist, adept, stb.), én annyit mondanék, hogy minden varázslata csak magára hat, de cserébe ingyen cselekedetként használhat körönként egyet.

Kibertér: A szokásos harci képzettségek mellé betennék egy "kibertéri harc" képzettséget, aztán ha a karakter harci előnyt vesz fel, akkor eldönti, hogy a normál, fizikai képzettségére vonatkozik, vagy a kibertéri harcra. Ha tökösebb dekásokat akarsz, akkor nincs ilyen képzettség, a sima képzettségeit és előnyeit használja. A kiberdekk az árától függően -2 ... +2 módosítót ad az Ismeret(számítógép) dobásokra, illetve lehetnek programok, amik szintén drága pénzért vehetők, vagy idővel és szaktudással írhatóak, bizonyos dolgokra adnak bónuszt, szintén a -2 ... +2 tengelyen mozogva. Így egy fapados dekkel legjobb esetben is +0 -t tudsz kihozni magadból, míg egy Fairlight Excalibur dekken akár +4 -el lehet hasítani. Nyilván kell egy program lista, szépen beárazva. Lehet vacakolni memória-költséggel is, csak hogy ne lehessen egy C-16 -ot telenyomni +2 -es programokkal.

Szóval van pár oldalnyi "házi feladat", ha kampányba akarsz kezdeni, de ha csak ki akarod próbálni, akkor legfeljebb fél nap összedobni pár karaktert, kiosztani a próba szabályokkal együtt és játszani egyet. :)

Bulldy

seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.09.17, 15:37

Próbálta már valaki a Shadowrunt a SW szabályok szerint?

Ha igen, mik voltak a változások a SW rendszerében, ha egyáltalán voltak? Ugyanis az elmúlt néhány napban olvasgattam a Deluxe Editiont, és eszembe jutott, hogy az SR világa nagyon is tetszett mindig, csak a hozzá kapcsolt szabályrendszert utáltam (ugyanez Vampire esetén is).

Szóval ha van bármiféle tapasztalat lécci osszátok már meg velem is, mert most nagyon rákattantam a SW-re, köszönhetően a magyar nyelvű kivonatnak...

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4444 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.18, 10:52

Akkoriban Savage Worlds Explorers' Edition sem volt a kezemben, nem hogy Savage Worlds Deluxe, a maga okos megoldásaival a különféle helyzetekre. (A Savage Worlds Revised volt meg, abban még a kézifegyverek fix sebzésük volt, nem valamilyen kocka. Szóval régi darab.)

Ismerem az SWR-t, még az azelőtti első kiadást is. :)

Egyébként a dramatic tasks szabály nem lett volna jó, mert nem három körük volt rá. Amíg fel tudják tartani a gólemeket, addig lehet próbálkozni. Nem robban fel a kapu három kör után. Ha okosan cicáznak a gólemekkel, akkor szépen-lassan is lehet aktiválni a kaput.

Akkor nem is volt annyira dramatic. ;)

Btw, a SWDX megnyerte az ENnie-t a Best Game kategóriában!

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.16, 21:37

Egyszerűbb a dramatic task szabályt használni, mint ezzel is külön variálni. :)

Egyébként az egész konvertálósdihoz: "Trim the fat!"


Akkoriban Savage Worlds Explorers' Edition sem volt a kezemben, nem hogy Savage Worlds Deluxe, a maga okos megoldásaival a különféle helyzetekre. (A Savage Worlds Revised volt meg, abban még a kézifegyverek fix sebzésük volt, nem valamilyen kocka. Szóval régi darab.)

Egyébként a dramatic tasks szabály nem lett volna jó, mert nem három körük volt rá. Amíg fel tudják tartani a gólemeket, addig lehet próbálkozni. Nem robban fel a kapu három kör után. Ha okosan cicáznak a gólemekkel, akkor szépen-lassan is lehet aktiválni a kaput.

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4444 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 17:02

Én a magam részéről most is úgy oldom meg a rituális hatásokat, varázsköröket és egyéb nem gyors bevetésű varázslatokat, hogy a mágiahasználónak Erőpontot kell belepumpálni a "jelenségbe" ahhoz, hogy működjön. Ehhez esetleg dobni kell a varázslási képzettségre vagy ha nagyon régi, elfeledett tudásról van szó, akkor az Ismeret (ősi mágia) képzettségre (vagy valami hasonlóra)

Az egyik legelső SW kalandomban például egy térkaput úgy tudtak megnyitni, hogy 10 EP-t bele kellett csurgatni. Ehhez Varázslást kellett dobni, ha siker, akkor 1 pont belement, ha emelés, akkor emelésenként +1 pont. (Apró zavaró tényező, hogy közben két kőgólem ütötte a partit.)

Egyszerűbb a dramatic task szabályt használni, mint ezzel is külön variálni. :)

Egyébként az egész konvertálósdihoz: "Trim the fat!"

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 16:09

Gorduinnak az első könyvben a csaja szerez valami nyavaját és azért nótázik neki, hogy meggyógyítsa, mert papot azt nem vittek a melóhoz.

Ha a játékosok elég rugalmasak, akkor Weird Science alkalmas lehet a bm és a boszi mágiájához, mert az eredeti koncepció szerint ezek csak olyan vajákosok, bezzeg a varázsló! De amit általában varázstárgy címszó alatt értünk, arra tutira nincsenek szabályok a leírásában. Ők csak eszközökkel tudnak varázsolni, hasonlóan ahogy a verditiusok ars magicában. Nevezhetjük akár ezeket is varázstárgynak, bár kicsit azért másról van szó.

Bárdnál én úgy oldanám meg a mágiahasználatot hogy lenne egy illúzió varázslata, aztán a játékos fantáziájára bízni mit hoz ki belőle. Úgyis gyakorlatilag az összes fénymágia illúzió. A rendszer pedig elég gyakorlatias, hogy könnyen lehessen ezután különböző módosítókat hozzárendelni.

Egy powerből kihozni tízféle hatást, ez azért elég erős. :)

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 15:46

Igen, ő egy elég ikonikus figura volt. A játékosként felbukkanó bárdokat két csoportba lehetett sorolni: a művészek és a harciasabb természetűek. Én csak az utóbbival találkoztam, de hallottam, hogy létezett az előzőből is néhány. Én dalmágiát gyakorlatban használni szinte sohasem láttam, de talán a művész urak/hölgyek használták. Meg akkor ezek szerint a "Gorduin fazon" is :).
A Fantasy Companion nem nyilatkozik a varázstárgy készítésről, csak alkímia van benne, amivel egyszer használatos potion-okat és efféléket lehet kotyvasztani. Ez nem pont az amit keresek, helyette inkább az alapkönyves Weird Science szabályait vizsgálnám meg, hogy lehet-e varázstárgyak készítésére használni. Szerintem igen.


Harcban nem nótázik, hanem kardozik. A bárd arhetípusa nálam a Gorduin fazon. Az nem varázsolgatott, viszont néha mágikusan nótázott és pszizett. De amint írtam, ez ízlés kérdése.

Pontosan melyik alapvető hibájára is gondolsz a MAGUS-nak?

A jelmágia előre bekészített varázslatok tömegének a használatát tette lehetővé. Tudod, amikor a főellenfél orra elé teleportálsz 10 db kisugárzó varázsjelet (ó még emlékszem a nevére! :D ) amelyek ugyan mondjuk 10k6 helyett csak 5k6-ot sebeznek darabonként, de 10*5 kocka az mégiscsak 50.

Persze a késői kiadásokban változtattak a dolgokon, például olvasták a honlapomat, ahol ezeket kielemeztem. Az első tvk utáni dolgokról pedig csak annyit tudok, hogy előnyükre nem nagyon változott a mágia kezelése. Ezért gondolom azt, hogy ha már konvertálnám Ynevet, akkor az egészet ejteném úgy, ahogy van, és csakis SW megoldásokkal élnék.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 14:17

Harcban nem nótázik, hanem kardozik. A bárd arhetípusa nálam a Gorduin fazon. Az nem varázsolgatott, viszont néha mágikusan nótázott és pszizett. De amint írtam, ez ízlés kérdése.

Pontosan melyik alapvető hibájára is gondolsz a MAGUS-nak?

A jelmágia előre bekészített varázslatok tömegének a használatát tette lehetővé. Tudod, amikor a főellenfél orra elé teleportálsz 10 db kisugárzó varázsjelet (ó még emlékszem a nevére! :D ) amelyek ugyan mondjuk 10k6 helyett csak 5k6-ot sebeznek darabonként, de 10*5 kocka az mégiscsak 50.

Persze a késői kiadásokban változtattak a dolgokon, például olvasták a honlapomat, ahol ezeket kielemeztem. Az első tvk utáni dolgokról pedig csak annyit tudok, hogy előnyükre nem nagyon változott a mágia kezelése. Ezért gondolom azt, hogy ha már konvertálnám Ynevet, akkor az egészet ejteném úgy, ahogy van, és csakis SW megoldásokkal élnék.

Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 14:00

Üdv!

Bárdnál én úgy oldanám meg a mágiahasználatot hogy lenne egy illúzió varázslata, aztán a játékos fantáziájára bízni mit hoz ki belőle. Úgyis gyakorlatilag az összes fénymágia illúzió. A rendszer pedig elég gyakorlatias, hogy könnyen lehessen ezután különböző módosítókat hozzárendelni.

A dalmágia varázslataiból lehet több, de igazából csak hatásban térnének el egymástól. Hatásnak meg a különböző "parancsnoki előnyök" hatásaiból szemezgetnék. (Command, Command radius, Hold the line! természetesen akár ellentétes előjellel is)

Szerintem így elérhető az, hogy ne kelljen többszörösen "New power" előnyre pazarolni a játékosnak. A fejlesztések, már ha a játékos valóban bárdként kíván fejlődni, úgyis jórészt kelleni fognak mind a képesség, mind pedig képzettség fejlesztésre. :)

A pap/paplovag mágiahasználata szintén nem okozhat különösebb fejtörést. Ha megnézzük az egyes vallásokat - szférákat - manaigényeket, gyorsan megállapítható hogy a legtöbb varázslatot vagy soha nem használják mert nem tudják vagy mert nincs rá mana :D
Tehát számukra is elegendő minimális számú power. Gyakorlatilag, ha SW alatt játszanék Arel pappal nem igazán hiányozna a Halál szféra eddig sem használtam. :D

Tűzvarázsló: gyakorlatilag a legegyszerűbb. Én nem tennék különbséget a sok hasonló csak máshogy formázott varázslatnál - kvázi egy tűzteremtés lehet akár zápor akár szőnyeg/fal attól még egy varázslat. Inkább a szignifikáns különbséget mutató varázslatokra kell powert felvenni: Izzó tekintet (hamvasztó tekintet ua táposaban), Sárkánylehelet (mindhárom fok), Fémizzítás, Tűzalak, Lávafolyam, Tűzvihar, futótűz. Szalamandra bőr. Ez 8 power, a hat iskolaforma +1 és a szabad elemi formák szintén +1. összesen 10 power. ez nem olyan sok.

A többi kasztnál is könnyen meglehet találni azokat a közös pontokat amikre felesleges új powert áldozni, mert a lényegi hatás ua. csak külsőségben változik.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]