Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3040 hozzászólás érkezett eddig

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 13:12

Ezzel a hozzáállással konvertálod a mókus egyik alapvető hibáját.
Ha a játékosnak adott egy lehetőség, hogy a karaktere jobb legyen, miért ne használná ki? Úgyhogy ezt a "ha ti is, akkor én is" bosszúálló mentalitást nem igazán értem.


Pontosan melyik alapvető hibájára is gondolsz a MAGUS-nak?

Módosította vizmi: 2012.08.13, 13:12


vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 13:09

A harcművészt meg lehet oldani nagyon szépen a Fantasy Companion / Deluxe Edition Adept előnyével. Misztikus hátteret igényel ugyan, de ha valaki ilyen effekteket akar, fozesse is ki az árát.
A bárdra a Fantasy Companion-ban van egy remek Trubadour előny. Hangulatosabb, mint az összhangzat :hedbeng2: , aminek semmi értelme nem volt, mert az összhangzaton kívül a bárdoknak semmi kapcsolatunk nem volt a csillagokkal (pedig ha lett volna, szerintem hangulatos lett volna).
A magus varázslatait ugyan rég olvastam, de szerintem pont az illúziók között kb. annyi különbség volt, hogy hány m3 milyen távolságban, és van-e hangja vagy nincs. Kicsit olyan volt az egész, mintha a szerzőket varázsonkánt fizették volna ki :blahblah:
Nálunk is általában a harciasabb bárdok dívtak. Csatabárdnak is hívtuk őket :muhaha: Ők mondjuk pont az illúzióval tudtak jobban operálni. A "dalolva megyünk csatába" dolgot én soha nem tudtam hova tenni, se MAGUS-ban se D&D-ben.


Igen, a harcművész így oké. Ilyesmiket írnak az SW könyvben is, úgyhogy azzal vettem egy kalap alá, de tény, hogy félreérthetően fogalmaztam. Amikor AD&D-re konvertáltam, akkor még raktam is bele olyan képességeket, ami a mókusban nincs, de az életben igen és így szerintem még jobb is lett, mert a harcművészekhez illik a nagyon sokféle képesség. Különösen, ha ezek egy mondatban letudhatók.

A bárdnál én simán kihagynám az illúziókat. Mivel kevés előnye van induláskor, eleinte úgyse jut rá pontja, később pedig szerintem inkább simán a harcos kaszt felé tolja a játékos. A dalmágiáknak szerintem jobb a stílusuk, ha már bárdról beszélünk, úgyhogy az oké. Ez már tényleg ízlés kérdése. A mókusban a bárdnak tutira van 30-40 varázslata, SW-ben pedig jó, ha 4-6 akad, úgyhogy nem kell belőlük sok. Ha a játékos a varázslatokra koncentrál, akkor a bárd játszható lenne varázslóként is, ami szerintem nem előnyös.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 08:38

Én a varázsjeleket vagy úgy oldanám meg, ahogy már írtam: opcionális, hosszabb varázslási idő, de cserébe állandó a varázslat. Hogy ez alapból jár minden varázslónak, Ismeretek (mágia) kell hozzá, előnyt kell felvenni vagy csak ingame el kell olvasni egy könyvet és Intelligencia próbával megtanulhatja, az már ízlés dolga.
Mondjuk arra fel kell készülni, hogy a játékosok örömmel rúnázzák szénné a karaktereiket, ha ezzel szert tehetnek egy maradandó quickness hatásra vagy egy improved level headed előnyre a warrior's gift erőből. Persze a mesélő kedvenc kráni/toroni fejvadászai is ilyenekkel fognak mászkálni akkor. :)

Ezzel a hozzáállással konvertálod a mókus egyik alapvető hibáját.
Ha a játékosnak adott egy lehetőség, hogy a karaktere jobb legyen, miért ne használná ki? Úgyhogy ezt a "ha ti is, akkor én is" bosszúálló mentalitást nem igazán értem.


Ezért írtam, hogy fel kell készülni, hogy ha bevezetjük, akkor ez lesz belőle.

Szvsz a M.A.G.U.S. -ban a varázsló mágiája a legkevésbé érdekes, mindamellett, hogy a legtöbb probléma is azzal van. (A)D&D-ben mindig sokkal szívesebben voltam varázsló, a fix varázslatokból és memorizációból sokkal érdekesebb dolgokat lehetett kihozni, mint a M.A.G.U.S. "szabad" (a.k.a. "hajnalig veszekszünk a mesélővel, hogy egy összerakott varázslatomat miért nem használhatom") rendszerével. A pap varázslatok nagy része, pont az elbaltázott mágiaellenállás miatt használhatatlan volt (ezeket SW alatt könnyű lenne használható formába önteni). A tűzvarázsló nekem tetszett még a Második Törvénykönyv tápolása előtt is. A BM nagyon hangulatos, szerintem a legkreatívabb mágiahasználó. A boszorkány táp.

Minden varázslatot én sem hoznék át csak azért, hogy legyen, de lehetne csinálni egy használható, több varázslatos, varázslatlistás konverziót. (Már elkezdtem, remélem a végítélet előtt elkészül...)

Én a magam részéről most is úgy oldom meg a rituális hatásokat, varázsköröket és egyéb nem gyors bevetésű varázslatokat, hogy a mágiahasználónak Erőpontot kell belepumpálni a "jelenségbe" ahhoz, hogy működjön. Ehhez esetleg dobni kell a varázslási képzettségre vagy ha nagyon régi, elfeledett tudásról van szó, akkor az Ismeret (ősi mágia) képzettségre (vagy valami hasonlóra)

Az egyik legelső SW kalandomban például egy térkaput úgy tudtak megnyitni, hogy 10 EP-t bele kellett csurgatni. Ehhez Varázslást kellett dobni, ha siker, akkor 1 pont belement, ha emelés, akkor emelésenként +1 pont. (Apró zavaró tényező, hogy közben két kőgólem ütötte a partit.)

Most nincs komoly varázsló a csapatban, így a rituálék csak az njk-k fegyvertárában vannak jelen. De mivel a koncepcióm megvan, ha valaki vált varázslóra, akkor nem okoz gondot neki is egyenlő feltételeket biztosítani.

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 07:43

Szvsz nem baj, ha ilyen sok varázslat van. Egyrészt a Ynev varázshasználói tényleg sokoldalúak,

Ez alapvető tévedés. A könyvbeli varázslatok többségét ilyen-olyan okok miatt nem éri meg használni, vagy olyan ritkán kerül elő, hogy nyugodtan kihagyható. Elővettem a szabálykönyvet, hogy összeszámoljam, hogy a varázslómmal hányféle varázslatot használtam, s ha ezekből a szabályrendszer nyújtotta tápolásokat kiveszem, akkor kb 10-12 marad: tűzkitörés, elemi erő kitörés, EE aura, légiesség, láthatatlanság, teremtés, emlékolvasás, gondolatolvasás, akaratközpont írás, teleport, illetve a mentál pajzs rombolása, amit vehetünk ide.
Ehhez jönnek a csúnya trükkök, amiből sok volt, a lefejezés, varázsjelek, szimbólumok teleportálása, hajtincs lopás, és a különféle bélyegek használata saját magán és másokon.
Ezek helyett szerintem sokkal élvezetesebb egy normális varázslói repertoár, amit a SW tálcán kínál, és az is elég béna dolog volt, hogy gyakorlatilag minden varázslat után egy kör szünet jött a mana újratöltésére. SW-ben ez sincs.
Ha már konverzió, akkor én a teljes konverzió mellett vagyok, úgyhogy az én verzióm 5-6 oldalnál nem lenne több.

Én a varázsjeleket vagy úgy oldanám meg, ahogy már írtam: opcionális, hosszabb varázslási idő, de cserébe állandó a varázslat. Hogy ez alapból jár minden varázslónak, Ismeretek (mágia) kell hozzá, előnyt kell felvenni vagy csak ingame el kell olvasni egy könyvet és Intelligencia próbával megtanulhatja, az már ízlés dolga.
Mondjuk arra fel kell készülni, hogy a játékosok örömmel rúnázzák szénné a karaktereiket, ha ezzel szert tehetnek egy maradandó quickness hatásra vagy egy improved level headed előnyre a warrior's gift erőből. Persze a mesélő kedvenc kráni/toroni fejvadászai is ilyenekkel fognak mászkálni akkor. :)

Ezzel a hozzáállással konvertálod a mókus egyik alapvető hibáját.
Ha a játékosnak adott egy lehetőség, hogy a karaktere jobb legyen, miért ne használná ki? Úgyhogy ezt a "ha ti is, akkor én is" bosszúálló mentalitást nem igazán értem.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.13, 00:15

Én a MAGUS-os varázshasználóknak varázslatlistákat adnék. Minden rangra lenne egy lista, hogy miket kap meg, cserébe rangonként egyszer fel kell vennie egy vonatkozó előnyt. (Pl.: MH (Kezdő Boszorkánymester), MH (Tapasztalt boszorkénymester), MH (Veterán boszorkánymester), MH (Hősi boszorkánymester)) Ezzel lenne rangonként egy fejlesztésért egy raklapnyi varázslata, később is bele lehet kontárkodni a mágiába (Pl. egy toroni harcos a veterán rang utolsó fejlesztésén felveszi a MH (Kezdő boszorkánymester) előnyt, innentől fogva gyk. osztott kasztú harcos/boszorkánymester, aztán majd eldönti, hogy később melyikbe fektete be, mert ugye így csak 10 EP-je van, meg a kezdő BM varázslatok - és kellene még Varázslás képzettség is, mert így d4-2-vel dob...), de jut azért 1-1 képzettség növelésre vagy más előnyre is.

Szvsz nem baj, ha ilyen sok varázslat van. Egyrészt a Ynev varázshasználói tényleg sokoldalúak, másrészt a háttér adta varázslatokon kívül más úgysem lehet.

Én a varázsjeleket vagy úgy oldanám meg, ahogy már írtam: opcionális, hosszabb varázslási idő, de cserébe állandó a varázslat. Hogy ez alapból jár minden varázslónak, Ismeretek (mágia) kell hozzá, előnyt kell felvenni vagy csak ingame el kell olvasni egy könyvet és Intelligencia próbával megtanulhatja, az már ízlés dolga.
Mondjuk arra fel kell készülni, hogy a játékosok örömmel rúnázzák szénné a karaktereiket, ha ezzel szert tehetnek egy maradandó quickness hatásra vagy egy improved level headed előnyre a warrior's gift erőből. Persze a mesélő kedvenc kráni/toroni fejvadászai is ilyenekkel fognak mászkálni akkor. :)

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.12, 23:32

Igen, a harcművész így oké. Ilyesmiket írnak az SW könyvben is, úgyhogy azzal vettem egy kalap alá, de tény, hogy félreérthetően fogalmaztam. Amikor AD&D-re konvertáltam, akkor még raktam is bele olyan képességeket, ami a mókusban nincs, de az életben igen és így szerintem még jobb is lett, mert a harcművészekhez illik a nagyon sokféle képesség. Különösen, ha ezek egy mondatban letudhatók.

A bárdnál én simán kihagynám az illúziókat. Mivel kevés előnye van induláskor, eleinte úgyse jut rá pontja, később pedig szerintem inkább simán a harcos kaszt felé tolja a játékos. A dalmágiáknak szerintem jobb a stílusuk, ha már bárdról beszélünk, úgyhogy az oké. Ez már tényleg ízlés kérdése. A mókusban a bárdnak tutira van 30-40 varázslata, SW-ben pedig jó, ha 4-6 akad, úgyhogy nem kell belőlük sok. Ha a játékos a varázslatokra koncentrál, akkor a bárd játszható lenne varázslóként is, ami szerintem nem előnyös.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.12, 23:13

Én azért beletenném a Slan pszit. Aki akar, csinálhat sima ütőgépet mindenféle misztikum nélkül, de lehet egy olyan vonal is, akik valóban harcművészek (nem csak küzdősportosok), nekik lehet bepakolni jóságot bőséggel:

Chi harc: Quickness
Kiáltás: Smite
Aranyharang: Armor
Belső idő: Speed
Halálos ujj: Bolt (közvetlen közelre, 2PP-ért +3d6 sebzés)
Kitérés nyílvesszők elől: Deflection


Nagyon sok varázslat szintén jól átalakítható, például a Káoszkard és az Óvó fegyver. A káoszkard egy smite erő, de ha megidézték, akkor csak Wild Attack vagy Rapid Attack folytatható vele. Ugyanerre a mintára az óvó fegyver pedig egy deflection, amivel csak Defend vagy Full Defense alkalmazható.

Szintén lehet játszani azzal is, hogy egy erő alatt kicseréljük a dobásmechanizmust. A bárdok Bűvharc varázslata egy smite, de nem a bárd dob fix célszámra, hanem egy Smarts ellendobást tesznek az ellenféllel. A bárd mindenképp kap +2 sebzést, mert hiába tudja az ellenfél, hogy illúzióval van dolga, attól még szív valamennyire, de ha megnyeri a Smarts-ellendobást, akkor +4 sebzést kap, mert az ellenfélnek fogalma sincs róla, hogy mivel áll szemben.

Hasonlóképpen nagyon sok ikonikus, de amúgy túlságosan erős varázslatot át lehet hozni és még szépen a helyére is kerül.

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.12, 23:03

A fantasy companionsban vannak varázstárgyak. Lehet, hogy van tárgykészítési szabály is.

De ki is találhatod, hogy pl +1 bónuszos tárgyhoz veterán szint kell, +2-höz hősies, +3hoz legendás. Vagy a tárgy árához is lehet kötni, hogy ki mennyit és mikor készíthet.
Jó drága alapanyagok és/vagy sok idő követelmény kell, hogy csak olyasmit készítsenek, amit nagyon szeretnének, a többit vegyék meg és akkor nincs vele gond.

A démonidéző varázslatoknál lehet trapping a varázskör simán. Szerintem játékos ilyet nem nagyon fog tanulni, mivel neki azonnal bevethető cuccok kellenek, úgyhogy nem fontos részletesen kidolgozni.
Ez az élőholttá változtatás szerintem jól megfér az njk-k kelléktárában. Nem hiszem, hogy Ynev a halott karakterekkel való játékról kell, hogy szóljon.

Ha nosztalgiázni akarsz a csapatoddal, akkor egyszerűbb megkérdezni őket, hogy beveszi-e a gyomruk a konverziót vagy sem, rengeteg időt spórolhatsz vele. :)

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.12, 22:03

Köszönet mindkettőtöknek a hasznos ötletekért! :leborul:
Az alapkérdés az, hogy Ynev vagy MAGUS hangulatra vágyik valaki. Figyelembe véve hogy Ynev ad&d kampányvilágként kezdte, remekül lehet szinte bármilyen fantasy szerepjáték rendszert alá pakolni, akár SW-t is. Ez inkább Birbin ötleteihez áll közelebb: inkább egy jó fantasy szerepjáték lehetőség Ynev földjén.
Én nosztalgiázásnak szántam az egészet, újra elbohóckodni úgy, mint 10 éve, csak kevesebb idegesítő szabályrendszeri izével. Ehhez viszont inkább Bulldy megközelítése áll közelebb. Az a baj, hogy az ilyen szabályrendszer konverzió nekem kicsit a Fast, Furyous and Fun megerőszakolása lenne: a MAGUS rendszere tagadhatatlanul bonyolultabb (főleg a mágia része) mint az SW. Bármit bárhogy áthozok, azzal bonyolítom a használt rendszert.
Ez a dilemma okozza a tanácstalanságomat.
Arra gondoltam, hogy úgy fogom megközelíteni, hogy megnézem, mi az, ami eszembe jut a MAGUS-ból, és megvizsgálom, hogy attól jobb lett-e a játék. Ha nem, akkor nem erőltetem a szabálykonverziót, inkább valami jól hangzó magyarázattal, ütöm agyon a dolgot. Ha viszont igen, akkor valahogy bele kell hack-elni a szabályokba.
Tételesen, ami nem triviális:
- pyarroni pszi:
- fájdalomcsillapítás: tételezzük fel, hogy a 0 FP~ shaken. Harc után mindenki visszagyógyítja az FP-ket, nem is kell bejelentenie = kijön a kábulatból. Megmagyarázva.
- hatodik érzék: eléggé gamebreaker ilyen kevés pontért ekkora tápot kapni. Kidobva.
- asztrál-mentál pajzsok: ez egy olyan mini-játéknak készült, aminek a végére nem lett semmi értelme, mert a varázsló letolta az összes többit, de inkább nem bajlódott vele, hanem csak k***ára felerősítette a varázslatait. Kidobva.
- érzékek élesítése: Ez értelmes dolog volt ugyan, de nem jött elő olyan gyakran, plusz egymagáért nem érdemes bajlódni a pszi-vel.
- slan pszi
- slan harc: baromság. Minden második körben jobban harcol? Kidobva.
- gyorsítás (nem jut eszembe a neve): gamebreaker, Kidobva.
- kyr pszi
- mana pontok: ez az ide-oda öntögetés teljesen értelmetlen, kidobva.
- BM-ek hatalom itala: ez egy jó ötlet, valahogy át kell hozni
- tűzvarázslók, papok, paplovagok: nem volt bennük semmi különös, van rájuk kész megoldás SW-ben, még ha tételesen nincs is meg minden varázslatuk.
- mozaikmágia: fogós kérdés. Én úgy gondolom, hogy amit ki szerettek volna hozni belőle a készítői, azt nem sikerült igazán: mindenki csak egy-két mozaikot nyomott, az elérhető legnagyobb erősítéssel. Az SW effekt alapú mágiája kiváltja. Kidobva.
- varázsjelek: a bebörtönző, kizáró és hasonló varázsjeleknek volt hangulata/értelme, a többi tényleg csak a tápolásra ment, ráadásul néha elég hangulattalan effektek jöttek ki belőle (nem túl magas szinten a varászlónk jól megtetovált minket. Mikor meghaltunk, élőhalottként visszatértünk, és folytattuk ott ahol abbahagytuk, csak végtelen fp-vel). Erre szükség lenne szerintem, de én még nem olvastam ilyesmit az SW-ben.

Összefoglalva ami nekem neuralgikus, az a maradandó mágikus hatások megoldása (a Hatalom Italát meg fogom tudni oldani, ha nem leszek ilyen álmos :medital: ). Valami olyasmit keresek, mint az Ars Magica vagy a D&D4 rituáléi. Abból ki lehetne kerekíteni a különféle varázsjeleket, varázstárgyakat.

Ilyesmit olvasott már valaki valahol?

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.12, 17:14

A pszi két szempontból volt fontos. Egyrészt a mágiaellenállás, másrészt az fp-k gyógyítása. Mivel ezek SW-ben egyáltalán nem jelentenek problémát, ezért én a pszit úgy oldanám meg, hogy teljesen mellőzhető legyen.
Akikkel játszottam annak idején, nekünk eléggé erőltetett volt, hogy gyakorlatilag mindenkinek kötelező
a pszi ismerete.

Természetesen az összes pszi utat mellőzném, egyikre sincs szükség.
A harcművészeknek ott vannak az SW vonatkozó előnyei.
Szerintem az Ynev hangulatot lehet hozni pszi nélkül, csak akkor hiányzik, ha a Magus hangulatára vágyik valaki. Az viszont minek játszana SW konverzióval?

Úgyszintén kihagynám az összes varázsjelet, mivel ezek a tápolás forrásai voltak, amire nincs igazán szükség. Csak azokat a jeleket hagynám, amelyek trappingként jól illenek a játékba.
Ugyanúgy a varázslatokat is trappingekké fordítanám át. Ami nem illeszkedik, arra nem nagyon van szükség. Például nem tudom van-e földrengés SW-ben. A BMnek mókusban van ugyan, de szükségtelen. Nagyon sok jellegzetes, ám sosem használt varázslat van a mókusban.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.09, 15:57

Én már gondolkodtam ilyesmin, Sphynx kollégával beszélgettük is, hogy a különböző Előnyök/Hátrányok segítségével jobban össze lehet hozni az ikonikus karaktereket is. Én a következőket gondoltam:

Általános: a különféle varázslatokat nem külön-külön kell felvenni. Vannak varázslatlisták és azoknak szintjeik (pl.: Boszorkánymester, kezdő-tapasztalt-veterán-hősies) és a karakter mindent tud arról a szintről, amit felvett. Így például a Misztikus Háttér (Boszorkánymester) Előny ad 10 Erő pontot meg az összes Kezdő BM varázslatot.

Pyarroni pszi: Előny helyett képzettség, alapja a Spirit és a Smarts (a kettőből az alacsonyabbig lehet olcsón növelni). A képzettséggel jár (Spirit+Smarts)/2 Erőpont, amiből lehet használni 3-4 Erőt (pl.: Boost/Lower trait, Darksight, Succor). d6-os szintig csak magára használhatja, d8-tól másra is.

Slan pszi: Misztikus háttér (Slan pszi), kapcsolódó tulajdonsága a Spirit, képzettsége a Meditáció (de éppen hívhatjuk, aminek akarjuk). Alapból 10 Erőpontot ad. A listáján főleg fizikai harcot tápoló képességek vannak.

Kyr pszi: Ez része a Misztikus háttér (Mozaikmágia) Előnynek.

Mozaikmágia: Misztikus háttér (Mozaikmágia), alapja a pyarroni pszi-hez hasonlóan a Spirit és a Smarts, képzettsége a Varázslás, de a képzettség nem lehet magasabb, mint a két vonatkozó jellemző közül az alacsonyabbik! Cserébe minden Erőt tud az adott szintről, mert feltételezzük, hogy valamiféle mozaikokból összerakja. A különféle bélyegek és varázsjelek alkalmazhatóak a megfelelő varázslatokra, gyakorlatilag a varázslási idő növekszik (kb. 1 óra, egy cselekedet helyett), de cserébe a hatóidő "amíg a jel töretlen" lesz.

Volt egy listám pár A/5-ös lapon a különböző kasztokról archetípusok formájában, de a nadrágomban maradt és kimostam. :(

Bulldy

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.08.09, 10:21

pár hete szöget ütött a fejembe, hogy kellene jó öreg MAGUS-t játszani, persze nem a saját (idegesítő) szabályaival, hanem valami értelmesebb rendszerben, pl. Savage Worlds.
Valaki próbálkozott már ilyesmivel?
Ahogy én látom a dolgot, a legtöbb kasztot/karaktert hangulatosabbra lehet kihozni, mint az eredetiben. A fájó pontok:
  • Pszi. MAGUSban viszonylag olcsón hozzá lehetett jutni, igaz nem is volt túl erős. Ehhez képest az SW Misztikus Hátterei viszonylag koncepcionális kérdések, ennek valami "felvizezett" verziójával lehetne megoldani a pszit.
  • különféle varázskörök, varázsjelek. Van ezzel kapcsolatban valakinek valami ötlete? Hivatalos kiadványban olvastatok már hasonlóról?
Köszi előre is a véleményeket, ötleteket!

Módosította vizmi: 2012.08.09, 10:23


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4444 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.26, 15:26

Ennek csak akkor van értelme, ha a trappingek lényegi különbséggel működnek - pl ha használjátok azt az opcionális szabályt, ami különbséget tesz a sebzések között a trapping alapján.

Persze, különben nem sok értelme lenne. :)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.26, 09:06

A magasabb szintű varázslatokat könnyebb így összegyűjteni, hogy mind meg legyen.

Nem érzem ezt reálisnak. A játékos vajon végig 3 varázslattal akar majd szaladgálni heroic szintig, hogy onnantól csakis magas szintű varázslatokat tanuljon, és minden fejlődését arra költse? Szerintem nem. Például az ég világon semmi sem garantálja, hogy a játék egyáltalán eljut addig a szintig.
Egyébként azt is lehet mondani, hogy a 2 power csak a varázsló rankje alatti varázslatokra vonatkozik, de novice-ra mindenképp. Vagy csak novice powerekre.

Nálunk is felmerült ez a dolog, bár fantasy kampányt még nem meséltem. Azt találtuk ki, hogy az alaprendszer marad, de a varázsló a meglévő power-jeihez további trapping-eket vehet pénzért

Ennek csak akkor van értelme, ha a trappingek lényegi különbséggel működnek - pl ha használjátok azt az opcionális szabályt, ami különbséget tesz a sebzések között a trapping alapján.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4444 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.26, 07:43

Nálunk is felmerült ez a dolog, bár fantasy kampányt még nem meséltem. Azt találtuk ki, hogy az alaprendszer marad, de a varázsló a meglévő power-jeihez további trapping-eket vehet pénzért (ennek összege a ranktól mindenképpen függ, meg persze a kampány stílusától, általános loot mennyiségétől). Így megmarad a fejlődésrendszer is és nem kell izzadni valami köztes megoldáson. Egyébként a tárgyak behozása részben az FC-ben is benne van.
Ez csak egy elméleti megoldás, nem volt tesztelve, lehet, hogy játék közben nem működne.

U.i.: Amúgy pár új power-t írtam ill. konvertáltam már, de még nincsenek gatyába rázva és kirakva a weboldalamra. Majd ha lesz valami belőle, jelzem itt is - már ha érdekel valakit. :)

Módosította Petrus: 2012.07.26, 07:44


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.25, 22:33


A helyzetet bonyolítja, hogy viszonylag sok kezdő varázslat van, de tapasztalt és még annál is komolyabb már jóval kevesebb, így a +2 varázslat/előny nem tűnik célravezetőnek.

Mi az összefüggés?


A magasabb szintű varázslatokat könnyebb így összegyűjteni, hogy mind meg legyen.

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.25, 21:34

A helyzetet bonyolítja, hogy viszonylag sok kezdő varázslat van, de tapasztalt és még annál is komolyabb már jóval kevesebb, így a +2 varázslat/előny nem tűnik célravezetőnek.

Mi az összefüggés?


Egy varázsló talán 8-10 powert szedhet össze legendary szintig hasracsapás és példakarakterek alapján. Tehát 2 power/edge esetén 13-17-et. Ez sok? Szerintem pont elég.
A 8-10 power szerintem se adja vissza azt a fílinget, hogy én most egy varázslót játszok.

A varázstárgyakkal az a helyzet, hogy olyat csinálsz, amit akarsz, nincs nagyon mit hozzáfűzni.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.25, 20:37

No, ahogy mesélgetem a fantasy Savage Worlds kampányomat, úgy gondokodok, hogy milyen formában kellene kicsit érdekesebbé tenni a mágiát. Jelenleg két varázshasználó van, egy isteni bajnok jellegű orvgyilkos, aki két varázslat és 10 erőpont korlátlan ura, valamint egy njk pap, akinek 3 kezdő és 1 tapasztalt varázslata, valamint 15 erőpontja van. Az njk nem érdekes, az orvgyilkos pedig jól van úgy, ahogy, neki ezek úgyis csak isteni adományok, nem ebből él.

Viszont felmerült, hogy valamelyik játékos esetleg karaktert váltana és varázshasználót szeretne hozni.

Viszont a +1 varázslat/előny mennyiséget kevésnek találom. A helyzetet bonyolítja, hogy viszonylag sok kezdő varázslat van, de tapasztalt és még annál is komolyabb már jóval kevesebb, így a +2 varázslat/előny nem tűnik célravezetőnek.

Arra gondoltam, hogy olyan varázstárgyakat vezetek be, amik megadják egy-egy varázslat használatának a lehetőségét. A következőket gondoltam ki:

Varázstekercs: egy varázslat van benne, egyszer használható.

Varázspálca: egy varázslat van benne, de csak limitált alkalommal használható.

Varázsjogar: egy varázslat van benne, korlátlanul használható.

Varázsbot: három, valamiért egymáshoz köthető varázslat van benne, korlátlanul használható.

Varázsgyűrű: egy varázslat van benne, naponta korlátolt (1-3) alkalommal használható.

A varázslatok költségét a karakter a saját erő pontjaiből kell fizesse, a saját mágikus szakértelmével dob rá.

Ezen kívül gondoltam még a következőkre:

Varázslat fókusz: erőpont tölthető bele, amit varázslat fenntartására lehet fordítani. Ha egyszer "ráindították" egy varázslatra, akkor mindenképpen kisül.

Szellemi frissesség itala: Annyi erőpontot ad vissza, amennyit a varázsló 4 óra alatt visszakap.

Hatalom itala: teljesen feltölti a varázsló erőpontjait, de ennek egy kifáradás szint az ára.


A cuccok még nincsenek "beárazva", csak az ötletelés kedvéért dobtam fel őket ide.

Bulldy

Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.25, 09:48

Az üldözés szabályokat néztem, mert minden modern játékban, de legalábbis a CP2020-ban és a Shadowrun-ban annyira túl vannak bonyolítva, hogy soha egy játékosnak sem volt kedve sofőr jellegű karaktert hozni. Átolvastam persze a Deluxe könyvben ezeket a részeket, de mivel még nem került ilyenre sor, ezért nem is tűnt fel, hogy ennyire gázos a közelharc.

Mondjuk azt a négy sort átírni nem volt nehéz. Frappánsan megoldották. :)

Bulldy


Mivel úgyis most akasztottam nagyobb összeget, és egy másik fórumban szóvá tetted hogy nem tudod mit akarnak venni belőle a jk-k, a válasz:

Harci Szekeret. És majd jól kipróbáljuk a szabályokat. :D

Módosította Sphynx: 2012.07.25, 09:48


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.07.23, 21:58

Az üldözés szabályokat néztem, mert minden modern játékban, de legalábbis a CP2020-ban és a Shadowrun-ban annyira túl vannak bonyolítva, hogy soha egy játékosnak sem volt kedve sofőr jellegű karaktert hozni. Átolvastam persze a Deluxe könyvben ezeket a részeket, de mivel még nem került ilyenre sor, ezért nem is tűnt fel, hogy ennyire gázos a közelharc.

Mondjuk azt a négy sort átírni nem volt nehéz. Frappánsan megoldották. :)

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]