Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
2898 hozzászólás érkezett eddig

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.27, 14:46

A véletlenszerűség jó ötlet, én viszont inkább plusz hátrányokat adnék - szintén véletlenszerű dobás alapján.
Az irodalomban nem elhülyülni szoktak a kibvertől, hanem meghülyülni. :rohog:

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6532 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.27, 12:20

Nekem a kiberverek megoldása AB-vel nem hozza azt, amit a kiberverek jelentenek számomra egy játékban: mesterséges beültetések, amivel az alany egyszerre lesz több és kevesebb egy embernél.

Én valahogy úgy oldanám meg, hogy a Lelkierőt (spirit) felszoroznám tízzel és a vásárolt kiberverek ezt csökkentenék - ám minden 10 pont után egyel csökkenne a karakter Intelligenciája (smarts). Talán így modellezhető legjobban, hogy a beépítés mennyisége az akaraterőtől, a lélektől függ és idővel a normális gondolkodás kárára megy a dolog. Meg fontos, hogy a beépítések kockadobásnyit csökkentik a fönti értéket, így nem lehet kimatekozni, hogy mi az ideális - ami valakinek 1 pont, az a másiknak akár 6 pont is lehet.

Így egy kiberveres ember erősebb lesz, mint egy kiberver nélküli, de drasztikus mértékben eshet az "emberiessége". Ha pedig újabb és újabb növelésekkel fenntartja az Intelligenciáját, akkor ugyanott van, mintha nem használna beépítést. Ez az egész lényege: megtalálni az egyensúlyt az ember és a gép között.

(A Shadowrun-ban az nem tetszett sosem, hogy pontosan ki lehetett matekozni az Esszencia-vesztést, a Cyberpunk 2020 sokkal mókásabb volt ilyen szempontból.)

Az már egy más kérdés, hogy kellene egy értelmes kiberver lista is...

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.27, 09:14

De gondolom tp-t nem kértek a játékostól a kibverért.

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.26, 22:33

Kérdezni is akartam: a kibervereket hogyan oldottátok meg? AB, vagy csak simán gear?


Amennyiben AB alatt Arcane Backgroundra gondolsz, akkor egyik sem. Mondjuk az előbbi lehet, de igazán nem kell túlbonyolítani; simán lehet edge-ként kezelni. Például az emberfeletti kiberérzékeket teljesen lefedi az Alertness és/vagy a magasabb notice(smarts). Így az egyensúly is megmarad a karakterek között, anélkül hogy ellenőrizetlen third party forrásokból szereznél valamit. Amúgy Arcane Backgroundként oldanám meg (settingtől függően super power vagy weird science), így befolyásolhatóvá lehet tenni a setting kiberver mennyiségét és minőségét. Ha jobbak a kiberverek (shadowrun?) akkor super power, ha rosszabbak akkor weird science, viszont ha van esély hogy elromlik, akkor a játékosok szvsz biztosan mást fognak választani.

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.26, 20:51

Tényleg, van valaki, aki NEM fantasy kalandokat mesél Savage Worlds -ben? Én egyszer elkezdtem egy modern nyomozós-misztikus kampányt, csak nem jött össze rá az idő.

Egyszer az egyik csapattag mesélt WH40k-t, amolyan próba-jelleggel. Egy túl sokáig hibernált, emlékezetkiesésban szenvedő elda csapatot alakítottunk, akiknek a sodródó hajóját (űrállomását?) elfogta pár birodalmi. A barátságos kapcsolatfelvételt követően ("Alien scum! Eradicate 'em!") az ő járművükkel vágtunk aztán neki az űr végtelenjének... :buszke:

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4230 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.26, 11:58

Játszottunk vagy hármat asszem, egy cyberpunkot, egy firefly klónt, meg talán egy dogs in the vineyard konverziót, semmi gond nem volt vele.

Kérdezni is akartam: a kibervereket hogyan oldottátok meg? AB, vagy csak simán gear?

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.25, 13:39

Tényleg, van valaki, aki NEM fantasy kalandokat mesél Savage Worlds -ben? Én egyszer elkezdtem egy modern nyomozós-misztikus kampányt, csak nem jött össze rá az idő.


Játszottunk vagy hármat asszem, egy cyberpunkot, egy firefly klónt, meg talán egy dogs in the vineyard konverziót, semmi gond nem volt vele.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4230 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.25, 12:37

Tényleg, van valaki, aki NEM fantasy kalandokat mesél Savage Worlds -ben? Én egyszer elkezdtem egy modern nyomozós-misztikus kampányt, csak nem jött össze rá az idő.

Még nem meséltem SaW-ot, de a honlapomon fent lévő saját világaim és konverzióim modern / sci-fi jellegűek. Nem tudom, mennyire kiegyensúlyozottak, mivel nincs tapasztalatom SaW erőszintekben, ezért jelenleg a hangulat, a setting lehet izgalmasabb, mint a száraz statisztikák. (És lesz még néhány saját, csak még nincsenek feltölthető állapotban.) :)
Viszont demózni fantasy-vel fogom a rendszert a csapatomnak, mert jobban össze tudják majd vetni pl. a Pathfinder-rel, jobban "képben" lehetnek.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6532 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.25, 11:01

- a harcok égetik a szerencsepontot (eddigi tapasztalatom, hogy célszerűbb arra tartalékolni, mintsem elszórni képzettségpróbákra);


Ez abból adódik, hogy a kalandozó fantasy stílusban elég sok harc van, ritkán múlik egy-egy képzettség-próbán a siker. Más stílusban - például egy horror kampányban, vagy egy modern kori játékban - meg lehet, hogy pont a képzettség próba a fontosabb, mert ritkán van harc. A Deluxe könyvben például jó példa, mikor egy rituáléval kellene távol tartani egy Szörnyűséges Megidézett Lényt vagy egy rendőrosztag bombaszakértőjének kéne hatástalanítani egy bombát. Ez utóbbiban a kommandósok költenek a sebzés lerázására, míg a bombaszakértő nem biztos, hogy baj, ha tartalékol a végjátékra. Így még az is szépen kijön, hogy célszerű a szakértőt megvédeni a többieknek, hogy ne kelljen a saját szerencsepontjaiból a sebzés elkerülésére költeni. Igazán összeszokott csapatok meg vehetnek fel előnyt, amivel megoszthatják a szerencsepontjaikat.

Tényleg, van valaki, aki NEM fantasy kalandokat mesél Savage Worlds -ben? Én egyszer elkezdtem egy modern nyomozós-misztikus kampányt, csak nem jött össze rá az idő.

Bulldy

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.25, 07:37

További Savage ismertetők:

The Day after Ragnarok (posztapokalipszis/horror/fantasy)
http://lfg.hu/16165/

Space 1889: Red Sands (steampunk/űropera)
http://lfg.hu/47498/ismerteto/space-1889-szerepjatek/

Mars (planetáris románc)
http://lfg.hu/45442/ismerteto/savage-worlds-mars/

Slipstream (régimódi űropera)
http://lfg.hu/16123/ismerteto/savage-worlds-vilagleiras-slipstream/

és még néhány, amit nem én írtam :D

Necessary Evil (szuperhős)
http://lfg.hu/16150/ismerteto/necessary-evil-explorers-edition/

Shaintar: Immortal Legends (high fantasy)
http://lfg.hu/16132/ismerteto/shaintar-immortal-legends/

Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.24, 15:20

Nem azt mondtam, hogy bonyolult, hanem azt hogy nehéz választani. :)

(OFF)Ismerem az ars magica karakteralkotását is. 98 körül sok estén át szöszöltem vele, hogy számomra szimpatikus karaktert alkossak. Sajnos élesben csak egyszer volt lehetőségem kipróbálni. Később csak a coven, és a mágikus háttéranyagot használtam, hogy színesítsem Tremere vámpíromat.(/OFF)


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.24, 13:43

Ha az SW előny-hátrány rendszere bonyolult, akkor az Ars Magicát soha ne próbáld ki. :D

Jól kell belőni a mesélőnek az ellenfeleket - mint minden játékban.

Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 913 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.24, 12:36

mondjuk a játékosok nem is az optimalizáció bajnokai

kösz. :sor:

Az eddigi közel 4 SW játék alapján a tapasztalataim:
+ rövid, tömör de mégis átfogó rendszer (fél karomat egy kivonatos Codexért);
+ hangulatos előny - hátrány rendszer, a karakter pont eléggé színesíthető vele;
+ gyors - pörgős harcok;

- kegyetlenül halálos (jó-jó tudom ezért Savage ... :gyagya:), a francnak sincs kedve 1-2 alkalmanként új karaktert generálni;
- előny - hátrány rendszer: a végtelenségig el lehet vele szöszölni, hogy kiválasszam a karakteremhez legjobban illőt. külön igaz ez ha engedve van, hogy a "világleírásokból" is szemezgessen a játékos;
- a harcok égetik a szerencsepontot (eddigi tapasztalatom, hogy célszerűbb arra tartalékolni, mintsem elszórni képzettségpróbákra);

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.23, 23:36

Nekem komoly gond volt a karakteremmel, hogy a lemezpáncélt kezdő karakterként alig bírtam el. Nem emlékszem már, lehet hogy még épp bent voltam a határon, persze úgy, hogy nem vettem hozzá lábvértet. Ez szerintem gáz, de végülis nem nagyon foglalkoztunk ezzel később. Ilyen esetre jól jött volna egy kis plusz erő lehetősége, de ez a hagyjuk a francba is elég volt.
Innen tanulság, hogy a jó harcos brawny-val kezd.

Nekünk egy fontos háziszabályunk volt, a hátrálás. Ez azt jelentette, hogy a mozgásunk felét megtehettük úgy, hogy az ellenfelek, akiknek a zónájából kiléptünk, azok nem ütöttek ránk, viszont ha akartak, akkor követhettek.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6532 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.23, 21:59

"Kemény legények":

A szabály célja az volt, hogy pusztán pontosztásból is egy főjellemző lehessen átlag feletti anélkül, hogy egy másiknak átlag alattinak kellene lennie. Ha megnézed az előző poszt karaktereit, látható, hogy nem lettek túlontúl táposak - mondjuk a játékosok nem is az optimalizáció bajnokai, inkább a karakter hangulatára mentek, hogy azt leképezzék a szabályrendszerre.

Tápolósabb csapatnál lehet gond lenne, de úgy vagyok vele, hogy a jó statok magában úgysem mentenek meg senkit a csúfos bukástól. :)

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4230 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.23, 16:32

Király!

Bulldy háziszabályaihoz:
- "Kemény legények": A 6 pontos kezdő karakterek szerintem inkább a néhány kimax-olt skill-t fogják preferálni, mert az alaptulajdonságokból a -2-vel is nagyobb esély van sikert elérni. 6 pontnál szinte senki sem fog d4-el kezdeni, 5 pontnál még simán lehet. Én inkább plusz skillpontot adnék, pl. a Sundered Skies is +2-t ad az ember hősöknek.
- "Mérsékelt vérfürdő": Ez viszont tetszik, logikusnak tűnik, használni fogom én is (ha végre el tudok kezdeni mesélni).

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1787 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.23, 15:54

Kösz a fórumot.
Ennyi eddigi ismertetőt találtam az lfg-n, de biztos akad még:

Savage Worlds Deluxe Edition
http://lfg.hu/47760/ismerteto/savage-worlds-deluxe-edition/

Savage Worlds Explorer`s Edition (a régebbi kiadás)
http://lfg.hu/14679/

Savage Worlds világleírás: Sundered Skies
http://lfg.hu/16012/

Savage Worlds világleírás: RunePunk - Steam and Shadow
http://lfg.hu/16126/ismerteto/savage-worlds-vilagleiras-runepunk-steam-and-shadow/

Necessary Evil Explorer’s Edition
http://lfg.hu/16150/

Deadlands: the Weird West
http://lfg.hu/15790/

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6532 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.23, 14:37

Mivel mostanában Savage Worlds-ben gondolkodok, két poszt is megjelent a blogomon. Az egyikben a játékos karaktereket mutatom be (történet + statisztika) a másikban pedig 5 házi szabályt ismertetek. Akár itt, akár a blogon véleményezhetitek őket.

spikedchain.blogspot.com

Bulldy

Módosította Bulldy: 2012.02.23, 14:38


BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.02.23, 14:25

A Savage Worlds egy univerzális játékrendszer, ami alá több, más-más kategóriájú világ is megjelent. A rendszer támogatja a szabályok testre szabását annak érdekében, hogy mindenki azt hozzon ki a játékból amit igazán szeretne.

Itt a helye minden házi szabálynak, szabálymódosításnak, kérdésnek, ötletnek, ami a Savage Worlds játékhoz tartozik.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]