Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3040 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.10, 09:04

Az játékosaim saját felelősségükre olvassák. Lehet, hogy sosem találkoznak ezzel a fegyverrel, lehet, hogy már a következő kalandban! ;)

A kard háttere:

Spoiler


Bulldy

vizmi

vizmi

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 92 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.10, 08:10

A története engem is érdekelne. Sok érdekes dolgon mehetett már keresztül...
:leborul:

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.10, 08:06

Jó kis közepes erejű tárgy. Az én karakterem örült volna neki. :)
4 pp-ért pl egy improved level headed edge a nulláról az nagyon babás.
A baljóslatú előtörténet miatt azért igyekezne mielőbb lecserélni bármi másra.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.09, 22:09

Ide írom, hátha véleményezi valaki:

Harcos Lelkek Kardja

Leírás:
Ennek az egykezes kardnak a pengéjét mindig rászáradt vér szennyezi, akármennyire is tisztogatja a gazdája. A fegyver a mesteri kivitelezése és tökéletes egyensúlya mellett még egy különlegességgel rendelkezik: kilenc régvolt vívómester lelkének a szilánkjait is tartalmazza. Hogy a fegyver mi módon szippantotta el az egykori harcosok lelkét, azt mára jótékony homály fedi, ám ha a fegyver gazdája kellőképpen elszánt, akkor saját mágikus erejével vagy ennek híján saját életenergiáival szolgálatra kötelezheti az egyik lelket, így az felruházza tudása egy részével.

Tulajdonságok:
  • +1 Közelharc*, +1 Védekezés
  • A használója használhatja a Harcosok Jutalma (Warrior's Gift) erőt, mintha megtanulta volna. Ha a használónak nincs Misztikus Háttere, amiből erő-pontokat kapna, akkor a képesség használata egy szintnyi Kifáradásba (Fatique) kerül és összesen 3+Lelkierő-dobás körig tart a hatása.

Illusztráció:
Kép


*Én nem adok a varázsfegyvereknek sebzés bónuszt, mert a támadásra kapott bónusszal könnyebben összejön a +1d6 sebzés az Emelés miatt.

Bulldy

Módosította Bulldy: 2012.05.09, 22:11


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.09, 15:15

A PEG a jövő héten új setting-et jelent be, amit megfuttatnak a Kickstarter-en. A facebook-on már lehet tippelni, mi lesz az; az első helyes megfejtő neve bekerül a könyvbe és ingyen meg is kapja azt. A weboldalas hint alapján valami felújított dolog lesz.

Módosította Petrus: 2012.05.09, 15:15


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.08, 09:36

Ha egyszer lesz varázshasználó JK, akkor tárgyból oldom meg:
  • Varázspálca: egy erőt tartalmaz, amit a karakter a saját erő pontjaiból használhat.
  • Varázsbot: három erőt tartalmaz, amit a karakter a saját erő pontjaiból használhat.

Persze egyik sem akárhol vásárolható tárgy. A legtöbb erő úgyis kezdő szinten van, ha valaki nagyon erre megy rá, a kezdő "szint" fejlesztéseiből simán elmegy 5-6 erőig, aztán meg szintenként kettő megvásárlása belefér.

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.08, 09:35

Megfordítva: a D&D spellek jó háromnegyede leredukálható néhánytíz alap spellre, amely csak a különféle trapping-ekben tér el egymástól. Szerintem a high magic nem kétcsillió spellt, hanem változatos spelleket jelent (és valami mozaik-szerű, on-the-fly összerakható mágiarendszert, de olyanra még nem láttam működő példát, ami nekem is tetszett volt (pl. az Ars Magica sem)).

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.08, 09:14

Majd ha egyszer high fantasy-t fogunk játszani, sok mágiával, akkor valószínűleg azt a háziszabályt fogjuk használni, ami megengedi egy power többféle trapping-el történő felvételét.

Szerintem attól ugyan nem lesz változatosabb a mágia, hogy ugyanazt a blastot el tudja lőni tűzzel, jéggel és villámmal is, mert a varázsló valódi lehetőségei ezzel nem nagyon bővülnek. Inkább attól lesz sok a mágia, hogy több powere lehet.
Szerintem ehhez elég, ha a new power edge 2 új powert ad.
10-12-nél szerintem így se lesz több powere mert minek.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.08, 07:00

Majd ha egyszer high fantasy-t fogunk játszani, sok mágiával, akkor valószínűleg azt a háziszabályt fogjuk használni, ami megengedi egy power többféle trapping-el történő felvételét. Amikor a caster megtanulja a power-t, egy trapping-et választhat ingyen, de utána vagy pénzért, vagy advance-onként vehet új trapping-eket is. Így kevés power-ből is változatos repertoár hozható ki, ami lefedi a szokásos D&D varázslatok kb. háromnegyedét, a maradék amúgy is egyedi spell, de azoknak is szinte mindnek van már SaW megfelelője (vagy az alapkönyvben, vagy vmelyik settingben, végső esetben a netes spellbook-ban).
Egy poszt-apok pszí-világhoz viszont nem illik ez, ott maradunk a hagyományos egy power - egy trapping módszernél és nincs lehetőség további extra trapping-ek vásárlására (csak mint rendes New Power advance). A szombati tesztjátékon a psyker a bolt-ot, a blast-ot, meg még egy harmadik hasonlót választott (armort, ha jól emlékszem). Csak mivel a saját "mesélői" kockáival játszott, viszonylag sok ace-t ért el sebzésre is. :) De legközelebb nem felejtem el az npc bennie-ket és nem lesz one-hit raid egy boss... ;)

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.07, 17:42

Durvának tűnik a 3*4d6 persze, de magas szinten nem mindig elég. Egyrészt nem minden dobásnál van meg a 8as célszám. Másrészt mi van ha 4 ogár támad a csapatra, akiknek ha jól tévedek legalább a 4d6 átlaga a toughnessük és ugye van 2 bennyjük is. Hm?
Persze a 4 ogár mellett jött azért 3 varázsló meg a számolatlan különféle más szörny.
Volt 14-15-ös toughnesses ellenfél is, az ilyeneket nyilván csak sokszoros túldobással lehetett elintézni, illetve Joker harci képességgel.

A mi varázslónk végig elvolt a bolttal, igaz később mintha fölvett volna még blast-ot is. Vagy eredetileg is megvolt neki csak nem használta?
Egy olyan karakter sem volt nálunk, aki igazán a mágiára gyúrt volna.
Azt furcsálltam, hogy a varázslás az nem nagyon fejlődik. Akár induláskor fölveheted d12-re ha nagyon akarod, de a d10 is kb ugyanaz. Ezért is nem volt lényeges, hogy újabb varázslatokat tanuljon.

Tehát az eddig leírtak alapján gondolom azt, hogy alacsony szinten jogos, hogy ne legyen 3 db 3 kockás boltja, de legendary szinten jó az. Persze biztosan van valami táposabb varázslat ilyen esetekre, még nem kellett megnéznem, pedig legközelebb szívesen játszanék varázslót.

Az új kiadásban érdekesebb ez a sokféle varázslat, már nem olyan unalmas. Főleg, hogy vannak már csatán kívül is használhatók.

Tényleg nem kell sok varázslat D&D-be, de azért a charm person, a sleep, a láthatatlanság, a vámpír érintés meg valami jó kis általános illúzió varázslat mindig jól jön. Nagyjából ki is merítettem a nagyon fontos varázslatok listáját 3. varázslatszintig.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.07, 10:16

Ha jól rémlik - legalábbis én így használom - a támadó varázslatok ugyanúgy támadásnak számítanak*, mint a Közelharc/Lövészet/Hajítás alapú támadások, így ha emelést érnek el, akkor +1d6 sebzést kapnak. 6 pontért ellőni egy 3*3d6-os bolt-ot, ami kap +1d6 sebzést is, hát, durva, főleg ha egy ellenfélbe megy.

*Azért gondolom így, mert a bolt és a blast is megkapja a távolság miatti levonásokat. Ha a levonást megkaphatja, akkor a bónuszt is.

A tanulható varázslatok számát még egy kicsit kevésnek érzem, ennek a megtapasztalásához tényleg kellene egy varázshasználó jk. Mondjuk elég sok erőt többféleképpen is fel lehet használni (a detect/conceal arcane egyben mágia észlelés/elfedés, azonosítás és igazlátás) és D&D-ben is a legtöbb varázshasználó 3-5 varázslatot használt, csak a nagyon rafinált játékosok vadászták a multihasználatú varázslatokat és nem ragadtak le a Varázslövedék-Savnyíl-Tűzlabda tengelyen.

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.07, 10:04

Az explorer kiadással játszottunk, abban a bolt eléggé elmért volt azzal, hogy 3 db 3d6-ost lehetett lőni egy akcióval. Ez főként alacsony szinten volt übertáp.
Az új kiadásban visszafogták, bár magas szinten egyáltalán nem durva a 3 db 3d6-os bolt, amivel talán meg tudod karcolni az erős ellenfeleket.
Ennyit tudok hozzátenni a mágiához.

Módosította Birbin: 2012.05.07, 10:05


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.06, 22:25

Mi tegnap játszottunk, én meséltem, poszt-apok Budapest volt (Fallout + Half-Life + más) seasoned karakterekkel. AB-ből csak pszí volt, maradtunk az alapszabályoknál, de megengedtem, hogy encounter-enként a pszí dobjon a Psionics képzettségével és annyi PP-t visszanyert. One-shot volt, akciódúsabb, úgyhogy szükség volt rá, de nem volt gond abból, hogy elfogyott volna a PP, vagy hogy túl sok lenne, néhol gondolkoznia kellett, mire költ
Egy dolgot felejtettem el, a két wild card főellenfél bogyóit, így ők a végén egy sikeres, észrevétlen rajtaütés miatt az első körben elfeküdtek egy ~28-as sebzésű blast miatt, bár az egyik majdnem túlélte, de a második körben neki is vége volt, anélkül, hogy cselekedni tudott volna (ráborult a másik boss hullája, és mutáns, gyerekméretű pszí révén nem tudott már sok mindent tenni).

Sphynx

Sphynx

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 914 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.06, 20:37

És az is volt, a játékosok is azt számolgatták a küzdelem után, hogy ha a kockáim hozzák a szokásos formájukat és három dobásból egy legalább ász, akkor úgy szétkapja a partit, mint pincsi a lábtörlőt. De nekik is lehet szerencséjük egyszer. Egyszer... ;)

Hát több volt az mint egy...
Azt hiszem sokáig fogjuk emlegetni amikor saját njk-val njk-ra 4d6-al 23+ sebzés ment pl :D

Sikeresen "rátukmáltam" a csapatra egy 0tp-s varázsló njk-t néhány alap erővel (lövedék (bolt), mágia érzékelése/elfedése (detect/conceal arcane), eltérítés (deflection) és lekötözés (entangle)) és meglehetősen jól szuperált. Igaz napi egy harcra kellett csak tartalékolnia az erőpontokat, de így is szépen tudta támogatni a csapatot, mivel a játékos, akinek ki lett osztva, ésszel játszott vele, így mindig maradt is neki erőpontja.

Nem kellett tukmálni, magunkévá tettük simán :D

Egyébként 15 erőpontból, napi egy harccal könnyen lehetett boldogulni, sőt talán 2-3 harc is gond nélkül ment volna. A gond csak a nagyon okos sokat tudó főellenféllel volt. Azon a harcon úgy ment el 8 erőpont hogy semmi érdemleges nem történt... :D

Hogy magasabb szinteken miképp alakulnak a varázspontok, azt nem tudom mert a rendszer azon részét még nem nagyon néztem át, de nem hinném hogy gond lenne az alap mágiarendszerrel.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.06, 14:03

csak egyedül volt?


Igen. Dzsóker - karakter volt ő is, mint a játékosok, de még a kaland írásakor úgy döntöttem, hogy neki nem lesznek szerencse pontjai már, mire küzdeni kell. Így is elég durvának találtam.

És az is volt, a játékosok is azt számolgatták a küzdelem után, hogy ha a kockáim hozzák a szokásos formájukat és három dobásból egy legalább ász, akkor úgy szétkapja a partit, mint pincsi a lábtörlőt. De nekik is lehet szerencséjük egyszer. Egyszer... ;)

Bulldy

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.06, 13:44

csak egyedül volt?

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6781 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.06, 12:30

Egy közelharcosról van szó, aki alapjáraton d12+3+d8 kockákkal sebez. Ez nekem nagyon durvának tűnik, főleg hogy a csapatban a legmagasabb sebtűrés 8-9 körül van. Ez meg átlagban 13-as sebzés, ami alapból seb


Tegnap megvolt a játék, az illető - most már titok - egy minotaurusz berzerker volt. Minden félelmem ellenére szerencséje volt a csapatnak és egy karcolás nélkül megúszták! (Mondjuk 7 fölé nem dobtam az egész harcban a d12-es Közelharc képzettséggel.)

A szerencsétlennek a kezdő roham nagyon nem jött össze, így nem sikerült megbontani a csapat taktikáját, bekerült a sűrűjébe és hamar elvitte a túlerő. :(

Mágia:
Sikeresen "rátukmáltam" a csapatra egy 0tp-s varázsló njk-t néhány alap erővel (lövedék (bolt), mágia érzékelése/elfedése (detect/conceal arcane), eltérítés (deflection) és lekötözés (entangle)) és meglehetősen jól szuperált. Igaz napi egy harcra kellett csak tartalékolnia az erőpontokat, de így is szépen tudta támogatni a csapatot, mivel a játékos, akinek ki lett osztva, ésszel játszott vele, így mindig maradt is neki erőpontja.

Szóval így jobban megtesztelve a mágiát úgy tűnik, hogy jó az úgy ahogy a könyvben van, nem kell csűrni-csavarni.

Bulldy

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.05.01, 14:41

No, belenéztem a SaW Earthdawn-ba, de elég lehangoló volt, amit láttam. A könyv gyakorlatilag a Classic kiadás copy&paste kivitelben (még a képek jó része is ugyanott van), átműtve SaW rendszerre, ami úgy áll rajta, mint tehénen a gatya. :) A diszciplínák kötelezően választandó profession-ök, de semmi extra nincs bennük (csak karma ritual), a bennie-ből karma pont lett (kb. ugyanúgy működik, de csak karma ritual-lal lehet visszanyerni), a varázslás PP helyett thread-alapú, de tartalmazza a no-PP változat egy módosítását is. Edge-ből van egy nagy vagonnal, többet is lehet felvenni advance-onként. Estébé.
Ahol futólag beleolvastam itt-ott, vagy átlapoztam, ott végig az járt az eszemben, hogy mennyi mindent ki kellett volna hajítani belőle... Elég buta, karakterről-karakterre konverziónak tűnik az egész és nagyon lehúzás-szagú.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.04.30, 14:47

A PP nélküli varázslat fenntartás azért jó, mert meg tud vele klasszikus varázslós dolgokat csinálni. Például fél óráig láthatatlan lenni, vagy repülni.
Az is igaz, hogy PP nélkül körönként lőhet a varázsló egy maxolt blast-ot. Jó az, ha kell taktikázni az erő pontokkal.
A legegyszerűbb, ha minden akció elején maxra töltődve indul és kész. :)

Petrus:
Ha megint SW-t játszunk én kipróbálom a karlapodat. Köszi még egyszer érte.

Módosította Birbin: 2012.04.30, 14:48


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4443 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2012.04.30, 13:44

Nyomtatást még mindig nem próbáltam, majd holnap bedugom a nyomtatómat és megnézem. :)

Kipróbáltam, teljesen jónak tűnik a valóságban is, arányosan elég hely van mindennek. 100%-os méretben alul lemarad az utolsó kb. fél centi, de az nem vészes. A fit to printable area módban 95%-osra tolja össze, úgy is nyomtattam egyet, de észrevehetetlen a különbség. Egy szimpla házi tintasugaras nyomtatóval csináltam, de a kis méretű szövegek is elkülöníthetők, teljesen olvashatók.
Kíváncsi leszek, élesben hogyan vizsgázik azoknál, akik játékban is kipróbálják majd. :)

Módosította Petrus: 2012.04.30, 13:44



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]