Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3053 hozzászólás érkezett eddig

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4490 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.07.01, 14:59

Sírok... :)

seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 15:53

Köszi a válaszokat, majd megpróbálok megbarátkozni ezzel az új változattal, és jobban megismerkedni vele. A szombat esti Beasts and Barbarians játéknál inkább a régit használtam, azt legalább ismerem már rendesen, és hozzá is szoktam.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 11:07

Az okozhat zavart, hogy kártyákat kell kipakolni, aztán az Action Deck-ből lapokat húzni.

Az a lényeg, hogy amiből kirakod az üldözés menetét szimbolizáló lapokat, az egy külön pakli kártya, NEM az action deck, amiből majd egyébként húzol.

Ehhez nem is lenne kötelező kártyát használni, ha van egy battlemat-ed, azon is követheted. A lényeg, hogy legyenek mezőid, amin lehet követni, hogy ki milyen távol van a többi résztvevőtől. Én kártyákat használtam, de arccal lefelé fordítottam, mert semmi jelentősége nincs az értéküknek. (Persze lehet, hogy könnyebb megjegyezni, hogy pl. a menekülő ninja a Szív 6-ost szórta be sulyommal.)

Ezen kívül van a Range Increment, ami megmondja, hogy mekkora távot jelképez egy kártya - minél gyorsabbak a résztvevők, annál nagyobbat.

Remélem segítettem.

Bulldy

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.29, 09:15

Elvileg a Sleepy Hollowban is a SWADE üldözési szabályai vannak, esetleg nézd meg, hogy az a leírás érthetőbb-e számodra:
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/peg-savage-worlds/SW_Horror_Return_to_Sleepy_Hollow.pdf?



seti

seti

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.28, 06:46

Üdv!

 

Valaki elmagyarázná, hogy pontosan miként zajlik az üldözés az új SWADE szabályok szerint? Akárhogy próbálom értelmezni valahogy nem teljesen világos a dolog.

A régi az teljesen világos elsőre, és még jól is működött, de ezzel a távolsági növekményes, csökkenéses szituval vannak problémáim. 

 

Köszi előre is.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1844 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 20:33

Tény, hogy változatosabb a harc a manőverekkel. Az utolsó játékunk SWADE-ben volt, de az inkább lövöldözős volt, ott ezek nem is jöhettek ki annyira.

 



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 12:15

Én mesélőként és játékosként is gyakran élek harci manőverekkel. A sima támadás mellett mindig számításba veszem a tauntot, a (piszkos) trükköket, a multi actionös és a helyezkedéses megoldásokat, meg persze a wild attackot is. Miután a csapatomat először egy kobold sámán jó pillanatban kivitelezett tauntjával leptem meg, hogy utána a lándzsás társai a ganging up előnyeit is kihasználják a shaken JK-n, később meg a hobgoblinok mutattak fel némi (valójában elég alapszintű) szervezettséget és csapatmunkát, rájöttek a játékosok, hogy ez nem a szokásos "-Te jössz. -Ütöm." iteráció, és elkezdték ők is használni ezeket a lehetőségeket.
 

Számomra a Savage Worlds egyik nagy előnye, hogy a harcok ezekkel a lehetőségekkel sokkal érdekesebbé, látványosabbá és taktikusabbá tehetők, a játékosok ösztönözve is vannak a csapatmunkára és eszközeik is vannak hozzá, és a harcban kevésbé járatosok is ki tudják venni a részüket.
Sajnos a SWADE-del még nem játszottunk, de amennyire érzékeltem, ott ezek jobban ki vannak hangsúlyozva.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1844 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 11:01

Extra támadási módot egyszer használtam, amikor egy szekta volt az ellenfél, ahol a tagok alacsony harci értékeit wild attack-kal kompenzáltam és a fanatizmusukat jelenítettem meg általa.

Meg persze ha szörnynél le volt írva, hogy használ ilyesmit, azt alkalmaztam.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.22, 07:46

A Test elsősorban arra való, hogy ha egy hős nem tud harcolni/varázsolni, akkor is tudjon valami hasznosat csinálni.

Nálunk a mesélő nem szokta használni ezeket. Úgy értem akárki is meséljen. Épp elég foglalkozni a többi feladattal. Akkor használnám, ha a játékosoknak a gyakorlatban akarnám demonstrálni a jelentőségét.

 

 

Én szoktam használni, de nem mindig. Általában felírom magamnak a szörny mellé, ha valamilyen taktikát használ.

 

Pl. a gang up + wild attack törpék esetén elég rémisztő tud lenni.

Ugyanígy taktikailag képzettebb ellenfeleknél (pl.: hobgoblin) előfordul, hogy összedolgoznak. Az egyik agility trick-et csinál, a másik wild attack-ot.

 

De az egész repertoárt én sem használom soha, igazából ezeket is csak akkor, ha szeretnék valami meglepetést, egyébként kiszámítható ellenfeleknek.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1844 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 22:22

A Test elsősorban arra való, hogy ha egy hős nem tud harcolni/varázsolni, akkor is tudjon valami hasznosat csinálni.

Nálunk a mesélő nem szokta használni ezeket. Úgy értem akárki is meséljen. Épp elég foglalkozni a többi feladattal. Akkor használnám, ha a játékosoknak a gyakorlatban akarnám demonstrálni a jelentőségét.

Harcossal a fightingot érdemes azonnal d12-re vinni akármekkora is az ügyesség, mert a parry is ebből jön. A mágiát is. A többit szerintem nem érdemes tulajdonság fölé fejleszteni.

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 21:00

Jól értem, hogy a Tests az gyakorlatilag a rendszer/világ válasza a min-maxolásra az az, hogy egy d4-en hagyott attribútumot az ellenfél egy megfelelő d6 vagy d8-as skillel is ki tud használni, jó eséllyel Vulnerability/Distracted kondíciót adva?


A test alapvetően nem minmaxolás ellen van, bár az ellen is jó.
Savage Worlds-ben nem nagyon van olyan főjellemző, aminek a minimumon hagyása nem konkrét szívás.
Strength: bőrpáncél+kard. Ha viszel mást is, már levonásokat fogsz kapni. Normális közelharci fegyverhez minimum d8 (de inkább d10) erő kell.
Agility: rengeteg képzettség van alárendelve, többek közt a közelharc.
Vigor: ez adja az alap toughness-t és a soak esélyt.
Smarts: sok képzettség van alárendelve
Spirit: talán a legfontosabb, hogy a shaken státuszt spirit próbával lehet leszedni, máshogy nem. Ha alacsony marad, erre fogod elkölteni az összes benny-t, ahelyett, hogy cselekednél.

 

Milyen gyakran érdemes ezeket mesélőként bedobni? Vagy mennyire szoktatok ilyenekre készülni? Ugye az NPCkre is vonatkozik az ismétlésre vonatkozó szabály, tehát ha ez egy általában gyakran előkerülő manőver akkor előre érdemes készülnöm több skillel és leírással is.


Ezeket mindig használták a játékosok, miután rájöttek, hogy jók. A nem harcos karakter intelligencia/agility trick-kel (előző kiadásban így hívták) shakenbe tudott tenni egy buta/ügyetlen, de egyébként erősen páncélozott ellenfelet, így az igazi harcosoknak könnyebb dolga volt (mivel a célpont már shakenben volt).

Ezeket (+ taunt/intimidate) használtam az ellenfelekkel is. Szerintem az egyik legjobb dolog Savage Worlds-ben.

Sok felkészülést nem igényel, a főjellemzőket használják rá. Pl. D'Artagnan gyengébbnek mutatja magát a Jussac elleni párbajban (test, régen intelligence trick)

Ugyanígy fontos: nagyon kevésnek tűnik a +1 bónusz, amit a túlerő ad fejenként (gang up), de ha figyelembe veszed, hogy négyes lépcsők vannak, nagyon hamar automata találattá válhat a túlerő (1 karakter vs 5 goblin lándzsával) Egy jókor beodobott wild attack szintén hasznos (+2 sebzés, páncélozott ellenfél ellen pont ennyi kellhet).

Érdemes ezeket felírni a karakterlapra, hogy ne felejtsék el a játékosok. (összes trick + intimidate+ taunt + wild attack + called shot)

 

Másik kérdés az arra vonatkozna, hogy az mennyire érződik mondjuk 6-12 advancement alatt, hogy ki mennyi fejlesztést ölt attribútum fölötti skill fejlesztésbe, és ki emelte őket párhuzamosan? Ha csak lőnek rájuk akkor feltehetőleg a csak lövésben jártas lesz sikeresebb, mert gyorsabban likvidálja az ellenfelet. De ha meg többen is Testeket használnak akkor az alacsony attribútumú lehet, hogy túl van szívatva.


Alapvetően az a tapasztalatom, hogy a játékosok viszonylag hasonló módon járnak el:
- amikor csak lehet, növelik a főjellemzőjüket (egyszerűen ennyire hasznosak)
- választanak egy szerepet, és ezt megtámogatják +2 bónuszt adó edge-el (pl. erődjáró, tolvaj, ezek nagyon hasznosak*)
- ezen kívül van még néhány népszerű edge, az előző kiadásban ilyen volt az elan. (benny költés esetén +2 bónuszt is adott.)

Főjellemző fölé ritkán szoktak fejleszteni. Amit egynél többször láttam, az az agility d8-ig, majd onnan d12-ig a fighting (de az agility marad d8). Ez is csak akkor, ha a közelharcon kívül semmi már nem volt agility alatt, ami kellett volna a karakternek. Ha van 2-3 ügyesség alapú képzettség, amit szeretne a játékos, akkor már nem éri meg az ügyességen spórolni.


*edit: ha van egy dobásra +2 bónuszod, akkor csak akkor buksz egy normál próbát, ha egyest dobsz. Pl. d8+2 dobással 2-8 sikeres.
 

a fent említett egyensúlyi dolgokra mennyire kell figyelni itt? DnD5e esetén például ha a short-long rest ajánlott száma nem volt meg akkor a kasztok közti "egyensúly" felborult. Ilyesmikre gondolok.


A SaWo elég megengedő ebből a szempontból, elég jó az egyensúly. Inkább arra kell odafigyelni, hogy
- közelharcot mindenki vegyen fel legalább d4 értéken (ez adja a parry értéket)
- csak akkor tartson főjellemzőt d4-en, ha tudja, hogy ez mivel jár. _Tényleg_ nincs felesleges főjellemző.
- ne felejtsék el használni a harci opciókat (ld. fentebb) ha nagyon páncélozott/megüthetetlen ellenféllel találkoznak. Picit több összjátékra van szükség, mint más játékokban.

Módosította galu22: 2020.06.21, 21:04


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 19:58

Tesztekkek kapcsatban nincs elég tapasztalatom. Nálunk csak improvizálva került elő, a folyamatos ismétlésre nem volt példa.

Fejlesztés: Szerintem nem igazán érdemes 1-nél több képzettséget főjellemző fölé húzni. Az igazi tápot nem ezek fogják adni, hanem a támogató Előnyök.

Magában egy d10-es Meggyőzés pl nem rossz, de egy d8 + újradobós előny jobb.

Ugyanígy ha várhatóan mindig egy fegyverrel fogsz harcolni, akkor az (Improved) Trademark Weapon jobban megéri, mint a d8-ról d12-re növelt képzettség, már csak azért is, mert távolsági fegyver esetén is ad Parry-t (Oliver Queen mosolyog), illetve általánosságban a dobás alsó és felső küszöbét is növeli, míg a képzettség-kocka csak a felsőt.

Én úgy szoktam, hogy d8-ig húzom ki a kulcs-képzettséget, körbeépítem előnyökkel, felhúzok még pár képzettséget főjellemzőig. Csak csak ha megvan minden a stabil működéshez, akkor megyek rá a képzettség maxolásra.

Ez alól talán csak a varázshasználó képzettségek a kivételek, mert ott nem lehet a képzettség-dobást előnyökkel megtámogatni. (Bár én engedem a Trademark Weapon felvételét Power-re.)

Bulldy

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 18:57

SWADE kapcsán lenne néhány kérdésem.

 

Jól értem, hogy a Tests az gyakorlatilag a rendszer/világ válasza a min-maxolásra az az, hogy egy d4-en hagyott attribútumot az ellenfél egy megfelelő d6 vagy d8-as skillel is ki tud használni, jó eséllyel Vulnerability/Distracted kondíciót adva?

Milyen gyakran érdemes ezeket mesélőként bedobni? Vagy mennyire szoktatok ilyenekre készülni? Ugye az NPCkre is vonatkozik az ismétlésre vonatkozó szabály, tehát ha ez egy általában gyakran előkerülő manőver akkor előre érdemes készülnöm több skillel és leírással is.

 

Másik kérdés az arra vonatkozna, hogy az mennyire érződik mondjuk 6-12 advancement alatt, hogy ki mennyi fejlesztést ölt attribútum fölötti skill fejlesztésbe, és ki emelte őket párhuzamosan? Ha csak lőnek rájuk akkor feltehetőleg a csak lövésben jártas lesz sikeresebb, mert gyorsabban likvidálja az ellenfelet. De ha meg többen is Testeket használnak akkor az alacsony attribútumú lehet, hogy túl van szívatva.

(Persze ellenfél függő is, hogy mennyire okosak/ismerik a csapat gyengeségeit.)

 

Tudom, hogy olyanok a kérdéseim amikre a legtöbb válasz úgy kezdődik, hogy "attól függ," de lényegében az érdekel, hogy a fent említett egyensúlyi dolgokra mennyire kell figyelni itt? DnD5e esetén például ha a short-long rest ajánlott száma nem volt meg akkor a kasztok közti "egyensúly" felborult. Ilyesmikre gondolok.

 

Köszönöm!



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.10, 12:06

Ha valakit érdekel, a Zadmar-féle Countdown kártyapaklik most megújultak és ezen a héten féláron vihetők:

 

A few people have been asking me what happened to my Countdown Decks, as they'd vanished from DTRPG. Well, they're now back, and you can pick them up at half price for the rest of the week.

Several weeks ago, I decided to improve my "Galactic," "Monster," and "Saga of the Goblin Horde" Countdown Decks. I tweaked their color profiles, increased their ink coverage, and switched to DriveThruRPG's newer embossed card stock. The proofs arrived today, and they look and feel great -- the embossed stock has a subtle raised texture that makes the cards easier to shuffle and deal.

For the remainder of this week, all three decks are on sale at half price, both in print and PDF:

Galactic Countdown Deck: https://www.drivethrurpg.com/product/246545/Galactic-Countdown-Deck

Monster Countdown Deck: https://www.drivethrurpg.com/product/246550/Monster-Countdown-Deck

Saga of the Goblin Horde Countdown Deck: 
https://www.drivethrurpg.com/product/244191/Saga-of-the-Goblin-Horde-Countdown-Deck

 

Nagyjából rendes francia kártya paklikról van szó, csak a témájuk más. A közös jellemzők:

  1. Four jokers instead of the usual two, each with a suit.
  2. Prominent “countdown numbers” at the top of each card. These can be used for initiative: deal each character a card, then count down from highest to lowest to determine turn order. Fast characters can draw 2-3 cards and keep the highest, while slow characters might draw 2-3 cards and use the lowest.
  3. A unique symbol at the bottom of each card. This symbol can be used as an improvisational prompt


Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.05, 19:46

Köszönöm a tippeket!

 

A Space Marine Armoury azért volt gyanús mert röpködtek az irtó magas AP-k amiket az alap könyvben nem láttam. Talán túl halálossá tenné a játékot, ha csak +4 illetve +6 Ballistic Armour játszik, nem pedig Astartes Power Armour. Ezért nem akartam azt alapul használni.

 

 

Savage Heresy kicsit barátságosabbnak tűnik, kevésbé vannak nagy APk. A Bolt Gun 2d10-el kb ott van várható értékben mint a 3d6-os Laser Rifle. Szóval talán nem lesz mészárszék. Kicsit még excelezek, hogy a könyves tartományhoz hozzáigazítsam.

 

@Bulldy

A yetis verzió, bár bevallom egészen eddig elsiklottam a yeti felett, elbújt a hóban! A Deluxe Editiont anno olvastam, de mivel nem játszottam ezért nagy változtatások nem tűntek fel a verziók közt.

Cinematic Ammo tippet köszönöm, meglátom, hogy hogy fogadja a csapat. Nem szoktunk ilyen narratív jellegű elemeket használni, 5E-ben is gyakran elfelejtődik, hogy épp volt inspiration és lehetett volna használni. 

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6808 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.05, 10:17

Galu tanácsát tudom ismételni: tedd sorrendbe a WH40K fegyvereit és rendelj hozzájuk sebzéseket 2d6-tól 2d12-ig.

Aztán tudsz játszani a lövési módokkal (semi-auto, 3 round burst, full auto), a tűzgyorsasággal (rate of fire) és a páncéltöréssel (AP), illetve azzal, hogy mi nehézfegyver (heavy weapon), mert az átviszi a járművek nehézpáncélját (heavy armor). (SaWo-ban a nehézpáncélon csak a nehézfegyver üt át, a nem-nehézfegyverek sebzését a nehézpáncél semlegesíti.)

Én a sebzés kockákat nem növelném 2 kocka fölé, mert "robbanhat" a sebzés: a kocka maximális értékén rá lehet még dobni még egyszer - így tovább, míg max jön ki. A több kockával ezt az esélyt is növeled. Akkor inkább adj +2 vagy +4 alapsebzést, bár egy 2d12-es sebzésbe egy normál ember (Toughness 5) amúgy is hajlamos belehalni.

A lőszer mennyiséget én nem követném, elég a "moziszerű lőszer" (cinematic ammo) szabály.

SWADE-ben vagy SWD-ben mesélsz majd? (A csaj és a yeti van az elején vagy a három alak középen a barbárral?)

Bulldy

Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 515 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 20:01

Ezt találtam a DH-hoz:

 

https://docs.google.com/document/edit?id=1VkakN4Az4FLpzyzQ0SBrhDeCDcOdJr3F06ukzJ-WYYM&hl=en

 

 

Kicsit talán sok is, de a fegyók benne vannak.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8609 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 19:58

Ezt találtam alap Google fuval, hátha segít
https://docs.google.com/document/d/1jP2V-IFBeJQI27yqdijziVxo0RAJRdTO7dJBZehpF64/edit



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5105 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 18:57

A legjobban valószínűleg akkor jársz, ha sorbarakod a WH40K fegyvereket, sorbarakod a SaWo fegyvereket, és csak összeilleszted a kettőt. Ha a legbénább fegyver WH-ban a laser, SaWo-ban a slug, akkor használd a SaWo slug-ot laserként.

Vagy megnézed a Necropolist, ami kábé warhammer, csak élőhalottak ellen.


Sima lézer: 2d6 sebzés, AP 2
Gyrojet (AP): 2d6 sebzés, AP 10


Célpont átlagos (d6), könnyű erőpáncélban (+8). Toughness így 2 + 3 + 8 = 13

A lézer AP értéke semlegesít 2 pontnyi páncélt, így a végleges toughness 11. Nem egy kellemes célszám, ha 2d6-tal kell dobni...

Gyrojet semlegesíti mind a nyolc páncélt, a végleges toughness így 5. Ugyanúgy 2d6-tal dobsz a jóval alasonyabb célszámra.


Nyilván, ha nincs erőpáncél, hanem mindenki bőrdzsekiben van, akkor mindegy, hogy melyik fegyverrel lősz.


Ha variálod az AP értékeket, akkor arra vigyázz, hogy nagyon ritka a 4 páncélnál magasabb érték. Az alapkönyvben a sárkánynak, földelementálnak és hasonlóknak van ilyen. (sci-fiben, erőpáncélokkal kicsit gyakoribb)



Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 7 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 18:11

Üdv,

WH40k Dark Heresy mesét írok SWADE rendszerre és tanácsra lenne szükségem néhány dologban. Rendszer is új, illetve ebben a világban sem meséltem még.

 

Mivel szeretünk felszerelést fejlesztgetni, ezért próbálok egy fegyver hierarchiát felállítani WH világa alapján ami nagyságrendileg úgy festene, hogy

Slugthrowers < Laser, Flamer < Plasma, Melta (mindkettő nagy AP értékkel) < Bolter (~gyrojet).

 

Viszont a Sci Fi Companion fegyvereit nézegetve úgy tűnik, hogy a lézer fegyverek a legerősebbek, míg WH világában a plazma fegyverek erősebbek, és a leírások alapján van átütésük is. Ezt hogy érdemes kezelni a rendszerben? Mennyire borul meg az egyensúly ha például plazmának adok 4AP vagy 3RoF értéket?

Azt sem értem, hogy a Slugthrower Assault Rifle miért sokkal drágább a Laser Rifle-nél, mikor a sebzése hasonló, átütése ugyan jobb, de Recoil miatt nehezebb vele a sorozatlövés.

A Bolter lenne a legjobb, legerősebb fegyver ami gyakorlatilag kis rakétákat lő, így a könyvbeli Gyrojet weaponnek felel meg, viszont annak a sebzését (2d6 10AP) kevésnek érzem. Persze lehetséges, hogy csak azért mert HP rendszerekhez vagyok szokva így az itteni Toughness(Armour) vs Damage(AP) és Raise működését nem érzem még.

 

Valaki próbálkozott már hasonlóval? Eddig csak Space Marine-okra méretezett konverziókat találtam, viszont ennél földhözragadtabb dolgokat szeretnék mesélni.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]