Ugrás tartalomhoz


Fotó

Savage Worlds


  • Válasz írásához lépj be
3083 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 21:00

Jól értem, hogy a Tests az gyakorlatilag a rendszer/világ válasza a min-maxolásra az az, hogy egy d4-en hagyott attribútumot az ellenfél egy megfelelő d6 vagy d8-as skillel is ki tud használni, jó eséllyel Vulnerability/Distracted kondíciót adva?


A test alapvetően nem minmaxolás ellen van, bár az ellen is jó.
Savage Worlds-ben nem nagyon van olyan főjellemző, aminek a minimumon hagyása nem konkrét szívás.
Strength: bőrpáncél+kard. Ha viszel mást is, már levonásokat fogsz kapni. Normális közelharci fegyverhez minimum d8 (de inkább d10) erő kell.
Agility: rengeteg képzettség van alárendelve, többek közt a közelharc.
Vigor: ez adja az alap toughness-t és a soak esélyt.
Smarts: sok képzettség van alárendelve
Spirit: talán a legfontosabb, hogy a shaken státuszt spirit próbával lehet leszedni, máshogy nem. Ha alacsony marad, erre fogod elkölteni az összes benny-t, ahelyett, hogy cselekednél.

 

Milyen gyakran érdemes ezeket mesélőként bedobni? Vagy mennyire szoktatok ilyenekre készülni? Ugye az NPCkre is vonatkozik az ismétlésre vonatkozó szabály, tehát ha ez egy általában gyakran előkerülő manőver akkor előre érdemes készülnöm több skillel és leírással is.


Ezeket mindig használták a játékosok, miután rájöttek, hogy jók. A nem harcos karakter intelligencia/agility trick-kel (előző kiadásban így hívták) shakenbe tudott tenni egy buta/ügyetlen, de egyébként erősen páncélozott ellenfelet, így az igazi harcosoknak könnyebb dolga volt (mivel a célpont már shakenben volt).

Ezeket (+ taunt/intimidate) használtam az ellenfelekkel is. Szerintem az egyik legjobb dolog Savage Worlds-ben.

Sok felkészülést nem igényel, a főjellemzőket használják rá. Pl. D'Artagnan gyengébbnek mutatja magát a Jussac elleni párbajban (test, régen intelligence trick)

Ugyanígy fontos: nagyon kevésnek tűnik a +1 bónusz, amit a túlerő ad fejenként (gang up), de ha figyelembe veszed, hogy négyes lépcsők vannak, nagyon hamar automata találattá válhat a túlerő (1 karakter vs 5 goblin lándzsával) Egy jókor beodobott wild attack szintén hasznos (+2 sebzés, páncélozott ellenfél ellen pont ennyi kellhet).

Érdemes ezeket felírni a karakterlapra, hogy ne felejtsék el a játékosok. (összes trick + intimidate+ taunt + wild attack + called shot)

 

Másik kérdés az arra vonatkozna, hogy az mennyire érződik mondjuk 6-12 advancement alatt, hogy ki mennyi fejlesztést ölt attribútum fölötti skill fejlesztésbe, és ki emelte őket párhuzamosan? Ha csak lőnek rájuk akkor feltehetőleg a csak lövésben jártas lesz sikeresebb, mert gyorsabban likvidálja az ellenfelet. De ha meg többen is Testeket használnak akkor az alacsony attribútumú lehet, hogy túl van szívatva.


Alapvetően az a tapasztalatom, hogy a játékosok viszonylag hasonló módon járnak el:
- amikor csak lehet, növelik a főjellemzőjüket (egyszerűen ennyire hasznosak)
- választanak egy szerepet, és ezt megtámogatják +2 bónuszt adó edge-el (pl. erődjáró, tolvaj, ezek nagyon hasznosak*)
- ezen kívül van még néhány népszerű edge, az előző kiadásban ilyen volt az elan. (benny költés esetén +2 bónuszt is adott.)

Főjellemző fölé ritkán szoktak fejleszteni. Amit egynél többször láttam, az az agility d8-ig, majd onnan d12-ig a fighting (de az agility marad d8). Ez is csak akkor, ha a közelharcon kívül semmi már nem volt agility alatt, ami kellett volna a karakternek. Ha van 2-3 ügyesség alapú képzettség, amit szeretne a játékos, akkor már nem éri meg az ügyességen spórolni.


*edit: ha van egy dobásra +2 bónuszod, akkor csak akkor buksz egy normál próbát, ha egyest dobsz. Pl. d8+2 dobással 2-8 sikeres.
 

a fent említett egyensúlyi dolgokra mennyire kell figyelni itt? DnD5e esetén például ha a short-long rest ajánlott száma nem volt meg akkor a kasztok közti "egyensúly" felborult. Ilyesmikre gondolok.


A SaWo elég megengedő ebből a szempontból, elég jó az egyensúly. Inkább arra kell odafigyelni, hogy
- közelharcot mindenki vegyen fel legalább d4 értéken (ez adja a parry értéket)
- csak akkor tartson főjellemzőt d4-en, ha tudja, hogy ez mivel jár. _Tényleg_ nincs felesleges főjellemző.
- ne felejtsék el használni a harci opciókat (ld. fentebb) ha nagyon páncélozott/megüthetetlen ellenféllel találkoznak. Picit több összjátékra van szükség, mint más játékokban.

Módosította galu22: 2020.06.21, 21:04


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 19:58

Tesztekkek kapcsatban nincs elég tapasztalatom. Nálunk csak improvizálva került elő, a folyamatos ismétlésre nem volt példa.

Fejlesztés: Szerintem nem igazán érdemes 1-nél több képzettséget főjellemző fölé húzni. Az igazi tápot nem ezek fogják adni, hanem a támogató Előnyök.

Magában egy d10-es Meggyőzés pl nem rossz, de egy d8 + újradobós előny jobb.

Ugyanígy ha várhatóan mindig egy fegyverrel fogsz harcolni, akkor az (Improved) Trademark Weapon jobban megéri, mint a d8-ról d12-re növelt képzettség, már csak azért is, mert távolsági fegyver esetén is ad Parry-t (Oliver Queen mosolyog), illetve általánosságban a dobás alsó és felső küszöbét is növeli, míg a képzettség-kocka csak a felsőt.

Én úgy szoktam, hogy d8-ig húzom ki a kulcs-képzettséget, körbeépítem előnyökkel, felhúzok még pár képzettséget főjellemzőig. Csak csak ha megvan minden a stabil működéshez, akkor megyek rá a képzettség maxolásra.

Ez alól talán csak a varázshasználó képzettségek a kivételek, mert ott nem lehet a képzettség-dobást előnyökkel megtámogatni. (Bár én engedem a Trademark Weapon felvételét Power-re.)

Bulldy

Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.21, 18:57

SWADE kapcsán lenne néhány kérdésem.

 

Jól értem, hogy a Tests az gyakorlatilag a rendszer/világ válasza a min-maxolásra az az, hogy egy d4-en hagyott attribútumot az ellenfél egy megfelelő d6 vagy d8-as skillel is ki tud használni, jó eséllyel Vulnerability/Distracted kondíciót adva?

Milyen gyakran érdemes ezeket mesélőként bedobni? Vagy mennyire szoktatok ilyenekre készülni? Ugye az NPCkre is vonatkozik az ismétlésre vonatkozó szabály, tehát ha ez egy általában gyakran előkerülő manőver akkor előre érdemes készülnöm több skillel és leírással is.

 

Másik kérdés az arra vonatkozna, hogy az mennyire érződik mondjuk 6-12 advancement alatt, hogy ki mennyi fejlesztést ölt attribútum fölötti skill fejlesztésbe, és ki emelte őket párhuzamosan? Ha csak lőnek rájuk akkor feltehetőleg a csak lövésben jártas lesz sikeresebb, mert gyorsabban likvidálja az ellenfelet. De ha meg többen is Testeket használnak akkor az alacsony attribútumú lehet, hogy túl van szívatva.

(Persze ellenfél függő is, hogy mennyire okosak/ismerik a csapat gyengeségeit.)

 

Tudom, hogy olyanok a kérdéseim amikre a legtöbb válasz úgy kezdődik, hogy "attól függ," de lényegében az érdekel, hogy a fent említett egyensúlyi dolgokra mennyire kell figyelni itt? DnD5e esetén például ha a short-long rest ajánlott száma nem volt meg akkor a kasztok közti "egyensúly" felborult. Ilyesmikre gondolok.

 

Köszönöm!



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8670 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.10, 12:06

Ha valakit érdekel, a Zadmar-féle Countdown kártyapaklik most megújultak és ezen a héten féláron vihetők:

 

A few people have been asking me what happened to my Countdown Decks, as they'd vanished from DTRPG. Well, they're now back, and you can pick them up at half price for the rest of the week.

Several weeks ago, I decided to improve my "Galactic," "Monster," and "Saga of the Goblin Horde" Countdown Decks. I tweaked their color profiles, increased their ink coverage, and switched to DriveThruRPG's newer embossed card stock. The proofs arrived today, and they look and feel great -- the embossed stock has a subtle raised texture that makes the cards easier to shuffle and deal.

For the remainder of this week, all three decks are on sale at half price, both in print and PDF:

Galactic Countdown Deck: https://www.drivethrurpg.com/product/246545/Galactic-Countdown-Deck

Monster Countdown Deck: https://www.drivethrurpg.com/product/246550/Monster-Countdown-Deck

Saga of the Goblin Horde Countdown Deck: 
https://www.drivethrurpg.com/product/244191/Saga-of-the-Goblin-Horde-Countdown-Deck

 

Nagyjából rendes francia kártya paklikról van szó, csak a témájuk más. A közös jellemzők:

  1. Four jokers instead of the usual two, each with a suit.
  2. Prominent “countdown numbers” at the top of each card. These can be used for initiative: deal each character a card, then count down from highest to lowest to determine turn order. Fast characters can draw 2-3 cards and keep the highest, while slow characters might draw 2-3 cards and use the lowest.
  3. A unique symbol at the bottom of each card. This symbol can be used as an improvisational prompt


Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.05, 19:46

Köszönöm a tippeket!

 

A Space Marine Armoury azért volt gyanús mert röpködtek az irtó magas AP-k amiket az alap könyvben nem láttam. Talán túl halálossá tenné a játékot, ha csak +4 illetve +6 Ballistic Armour játszik, nem pedig Astartes Power Armour. Ezért nem akartam azt alapul használni.

 

 

Savage Heresy kicsit barátságosabbnak tűnik, kevésbé vannak nagy APk. A Bolt Gun 2d10-el kb ott van várható értékben mint a 3d6-os Laser Rifle. Szóval talán nem lesz mészárszék. Kicsit még excelezek, hogy a könyves tartományhoz hozzáigazítsam.

 

@Bulldy

A yetis verzió, bár bevallom egészen eddig elsiklottam a yeti felett, elbújt a hóban! A Deluxe Editiont anno olvastam, de mivel nem játszottam ezért nagy változtatások nem tűntek fel a verziók közt.

Cinematic Ammo tippet köszönöm, meglátom, hogy hogy fogadja a csapat. Nem szoktunk ilyen narratív jellegű elemeket használni, 5E-ben is gyakran elfelejtődik, hogy épp volt inspiration és lehetett volna használni. 

 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.05, 10:17

Galu tanácsát tudom ismételni: tedd sorrendbe a WH40K fegyvereit és rendelj hozzájuk sebzéseket 2d6-tól 2d12-ig.

Aztán tudsz játszani a lövési módokkal (semi-auto, 3 round burst, full auto), a tűzgyorsasággal (rate of fire) és a páncéltöréssel (AP), illetve azzal, hogy mi nehézfegyver (heavy weapon), mert az átviszi a járművek nehézpáncélját (heavy armor). (SaWo-ban a nehézpáncélon csak a nehézfegyver üt át, a nem-nehézfegyverek sebzését a nehézpáncél semlegesíti.)

Én a sebzés kockákat nem növelném 2 kocka fölé, mert "robbanhat" a sebzés: a kocka maximális értékén rá lehet még dobni még egyszer - így tovább, míg max jön ki. A több kockával ezt az esélyt is növeled. Akkor inkább adj +2 vagy +4 alapsebzést, bár egy 2d12-es sebzésbe egy normál ember (Toughness 5) amúgy is hajlamos belehalni.

A lőszer mennyiséget én nem követném, elég a "moziszerű lőszer" (cinematic ammo) szabály.

SWADE-ben vagy SWD-ben mesélsz majd? (A csaj és a yeti van az elején vagy a három alak középen a barbárral?)

Bulldy

Fefe

Fefe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 20:01

Ezt találtam a DH-hoz:

 

https://docs.google.com/document/edit?id=1VkakN4Az4FLpzyzQ0SBrhDeCDcOdJr3F06ukzJ-WYYM&hl=en

 

 

Kicsit talán sok is, de a fegyók benne vannak.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8670 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 19:58

Ezt találtam alap Google fuval, hátha segít
https://docs.google.com/document/d/1jP2V-IFBeJQI27yqdijziVxo0RAJRdTO7dJBZehpF64/edit



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 18:57

A legjobban valószínűleg akkor jársz, ha sorbarakod a WH40K fegyvereket, sorbarakod a SaWo fegyvereket, és csak összeilleszted a kettőt. Ha a legbénább fegyver WH-ban a laser, SaWo-ban a slug, akkor használd a SaWo slug-ot laserként.

Vagy megnézed a Necropolist, ami kábé warhammer, csak élőhalottak ellen.


Sima lézer: 2d6 sebzés, AP 2
Gyrojet (AP): 2d6 sebzés, AP 10


Célpont átlagos (d6), könnyű erőpáncélban (+8). Toughness így 2 + 3 + 8 = 13

A lézer AP értéke semlegesít 2 pontnyi páncélt, így a végleges toughness 11. Nem egy kellemes célszám, ha 2d6-tal kell dobni...

Gyrojet semlegesíti mind a nyolc páncélt, a végleges toughness így 5. Ugyanúgy 2d6-tal dobsz a jóval alasonyabb célszámra.


Nyilván, ha nincs erőpáncél, hanem mindenki bőrdzsekiben van, akkor mindegy, hogy melyik fegyverrel lősz.


Ha variálod az AP értékeket, akkor arra vigyázz, hogy nagyon ritka a 4 páncélnál magasabb érték. Az alapkönyvben a sárkánynak, földelementálnak és hasonlóknak van ilyen. (sci-fiben, erőpáncélokkal kicsit gyakoribb)



Trevelyan

Trevelyan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 8 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.04, 18:11

Üdv,

WH40k Dark Heresy mesét írok SWADE rendszerre és tanácsra lenne szükségem néhány dologban. Rendszer is új, illetve ebben a világban sem meséltem még.

 

Mivel szeretünk felszerelést fejlesztgetni, ezért próbálok egy fegyver hierarchiát felállítani WH világa alapján ami nagyságrendileg úgy festene, hogy

Slugthrowers < Laser, Flamer < Plasma, Melta (mindkettő nagy AP értékkel) < Bolter (~gyrojet).

 

Viszont a Sci Fi Companion fegyvereit nézegetve úgy tűnik, hogy a lézer fegyverek a legerősebbek, míg WH világában a plazma fegyverek erősebbek, és a leírások alapján van átütésük is. Ezt hogy érdemes kezelni a rendszerben? Mennyire borul meg az egyensúly ha például plazmának adok 4AP vagy 3RoF értéket?

Azt sem értem, hogy a Slugthrower Assault Rifle miért sokkal drágább a Laser Rifle-nél, mikor a sebzése hasonló, átütése ugyan jobb, de Recoil miatt nehezebb vele a sorozatlövés.

A Bolter lenne a legjobb, legerősebb fegyver ami gyakorlatilag kis rakétákat lő, így a könyvbeli Gyrojet weaponnek felel meg, viszont annak a sebzését (2d6 10AP) kevésnek érzem. Persze lehetséges, hogy csak azért mert HP rendszerekhez vagyok szokva így az itteni Toughness(Armour) vs Damage(AP) és Raise működését nem érzem még.

 

Valaki próbálkozott már hasonlóval? Eddig csak Space Marine-okra méretezett konverziókat találtam, viszont ennél földhözragadtabb dolgokat szeretnék mesélni.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.10, 13:51

A Nagy Retcon óta nem is izgat már a setting sorsa, ha mégis előkerül még a jövőben, maradok a kétkönyves (+Smith & Robard's) SWDX változatnál.


Az a fura, hogy ha nem lesz Konföderáció, akkor majdnem előáll a Castle Falkenstein Sixguns&Sorcery (1996) állapota:

Ezek az államok vannak

USA: ipari nagyhatalom, befolyásos szabadkőművesek. (Konföderáció nincs, újjáépítés + hearts&minds műveletek vannak a normális egyesítés nevében)

Twenty nations: a keletről elűzött indiánok, plusz a helyiek által alapított "rezervátum". A mai Colorado, Wyoming, Montana, Észak-Dakonta, Dél-Dakota, Nebraska államok. Érdekes, hogy egy ún. ghost dance rituáléval egyszerűen le van zárva a határ. Ha átléped meghívás nélkül, tuti eltévedsz, valamint nem működik a tudomány sem. (fun fact/spoiler: egy az egyben ez a rituálé van újrahasznosítva a Last Sons plot point kampányban...)

Texas: sikerült kivívniuk a függetlenséget Mexikótól, de nem az USA-ra támaszkodva (mint a történelemben), hanem a Húsz nemzet és a helyi cserokik-apacsok segítségével, egy a valódinál hosszabb mexikói megszállás után. Az amerikai segítség elmaradása (és a jó indián kapcsolatok) miatt nem csatlakoztak az USA-hoz, egyfajta texasi öntudat alakult ki a helyi angolokban, indiánokban, tejanokban. A második háborúban elfoglalták Mexikótól a mai Új mexikó és Arizona államot is. Jelenleg közvetítő Mexikó és az USa között, valamint az önállóságukat védő államok (Texas, Húsz nemzet, Kalifornia, New Orleans) vezetője.

Kaliforniai köztársaság: aranyláz van, bevándorlás van, direkt kapcsolat az USA-val nincs (Texas és a Húsz nemzet "útban van"). Texas és Mexikó egyelőre túl gyenge, hogy errefelé terjeszkedjen. Ebből jött létre egy afféle "itt mindenki nulláról kezdi újra", félig-meddig anarchia. Ez sokáig így is maradt, de főképp Mexikó miatt kénytelenek voltak elkezdeni kialakítani egy államszervezetet (és egy hadsereget). Jelenleg Norton a választott elnök, de az anarchista gyökerek megmaradtak. Minimális adó, az állam csak a nemzetközi diplomáciát és a hadsereget irányítja. Emiatt messze a leggazdagabb, de nemzetközi szinten kifejezetten passzív állam. A modern California-Oregon-Washington államokra terjed ki (minden a Szikás hegységtől nyugatra). Kifejezetten jó kapcsolata van kínával.

New Orleans: szabadkikötő, csempészek, kuplerájok, vodoo, afféle Mos Eisley sok franciával és haiti feketemágusokkal. Az elnök az élethosszig választott Burr, aki már több, mint 100 éves, de csak nem akar meghalni (felesége feketemágus/vodoo főpapnő). Függetlenségét Texas, Kalifornia és Mexikó is garantálja, jó nekik egy ilyen tüske az USA hátában.

Független: Nagyjából NEvada-Utah-Idaho. Leszámítva a mormonokat, akik itt is meglapították Salt Lake City-t.

Mexikó: fura módon őrült tempóban fejlődő technokrata-vadliberális állam. Az írók komolyan vették a Porfiriato célkitűzéseit, és tényleg mindenhol iskolákat alapítanak, Diaz tanácsadói pedig őrült tudósok (científicos). A problémát a vallás okozza: sokan menekültek a szabad vallásgyakorlat miatt Kaliforniába és TExasba, akik maradtak, gerillaháborút vívnak a kormánnyal. (korai Cristero war)



Rabszolgaság: már igazából sehol nincs. Az utolsók, akik elengedték fura módon az indiánok voltak. (Texasnak kellettek az önkéntesek, Kaliforniába meg rengeteg bevándorló érkezett, és olcsóbban dolgoztak, mint egy amibe egy rabszolga ellátása került)

Módosította galu22: 2020.05.10, 13:56


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4538 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.10, 12:52

edit: mivel nem ismerem az összes megjelent anyagot, csak 10-12 kiadványt, ezért van rá esély, hogy Petrus ki tud javítani, és meg tudja jelölni hogy merre érdemes indulni, ha valaki nem metaplotot akar követni.

Tizedannyira sem ismerem a meta-plot-ot, mint te. :) A nagy pp-kból szinte semmit sem olvastam, nem igazán fogtak meg a szinopszisaik. Pár korai kisebb kalandot néztem csak át iránymutatásként és hangulathoz, amúgy kútfőből meséltem, egy lokális régióban (Wyoming), helyi problémákkal.
A Nagy Retcon óta nem is izgat már a setting sorsa, ha mégis előkerül még a jövőben, maradok a kétkönyves (+Smith & Robard's) SWDX változatnál.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 17:22

Üdv! Szerintem, ha használni akarod, akkor  "gyomlálj" belőle. Egy részét használd, ami tetszik.



Persze, jogos.
Viszont az a benyomásom alakult ki, hogy ha mélyre ásunk ez a játék nem igazán western, hanem Cthulhu/Cyberpunk, kalapban, hatlövetűvel.
Ami oké, de a hivatalos anyagokban mindig hatalmas tétek vannak, nem lehet csak úgy belovagolni egy kisvárosba és megoldani egy problémát, mert utóbb mindig egy közelgő apokalipszishez vezet.
Ezt nagyjából rá lehet húzni az négy lovasos plot pointokra, és a régebbi kalandokra is (Devils tower 1-2-3, ghostbusters-rain-dead presidents)

Lehet írni saját kalandokat, amik nem ilyenek, de ehhez hivatalos támogatás nem nagyon van.


edit: mivel nem ismerem az összes megjelent anyagot, csak 10-12 kiadványt, ezért van rá esély, hogy Petrus ki tud javítani, és meg tudja jelölni hogy merre érdemes indulni, ha valaki nem metaplotot akar követni.
Nem félrevezetni szerettelek volna titeket: ha létezik ilyen, sajnos elkerültem ezeket.

Módosította galu22: 2020.05.09, 17:24


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 17:13

A Deadlands az, amin sosem éreztem, hogy hol lehetne hozzákezdeni. :(

Bulldy


Ezt Petrus biztosan jobban tudja, de nekem is elég nehéz megfogni ezt a világot, pedig vannak elemei, amik tetszenek.

A western + mágia + kis sci-fi szerintem hangulatos lenne. Ugyanígy tetszenek az amerikai szörnyek is (rattler, wendigo, préri kullancs, stb.).

Az alap kalandstruktúra játszható, és eléggé spagettiwesternes: megérkezel egy faluba ahol van valami baj - megoldod - elmeséled a sztorit - csökken a félelem szint


Ami viszont nem tetszik benne:

1: nagyon cinikus/pesszimista, egyszerűen nincsenek jófiúk. Egy sem. Még akiről elsőre azt gondolnád, arról is kiderül, hogy s.gg
Spoiler


2: Túl van írva. Elolvastam a marshall's handbookot, illetve a "déli" régióleírásokat, és gyakorlatilag egy lépést nem lehet tenni úgy, hogy ne bukj orra egy hatalmas ellenfélben. Vasutak, Rangerek, stb. Ha mindent komolyan veszek, ami le van írva, akkor ez a játék nem igazán western, hanem inkább cyberpunk-szerű meghúzod az oroszlán bajszát játék.

3: nem olvastam minden kalandot, de néhányat igen.
A nagyobb kampányok nem igazán barátai a játékosoknak. A régiek sztorija érdekes, de a játékosok nagyrészt nem fognak tudni róla, az újak pedig elég keményen kényszerítőznek. Az a két plot point, amit olvastam mindenképp (Flood/Last sons)
Az önálló kalandok legalább fele: fura hely - szörny - next jellegű. Van kivétel azért, a régiek közül az Independence Day, az újak közül a don't drink the water tetszett. (nem sokat olvastam, az arány kb. 2/6)


4: következetlenség
A játék azért elég gonzó, bombázóként használt gyrokopterek, a sivatagban zombik fektetik le a síneket, stb.
Ugyanakkor
Spoiler




Ezek alapján ha belevágnék egy Deadlands kampányba, akkor nagyon valószínű, hogy csak a kereteket hagynám meg, és sem a nagyobb halakkal, sem a metaplottal nem foglalkoznék.
Fel lehet építeni egy kampányt egy helyszínre, ami körül fura dolgok történnek (Deadwood), egy szervezetre (korai Delta Green) egy kisebb befolyású gonoszra (Brisco County Jr. és az időutazó Bly), vagy akár egy környék megtisztítására (afféle Warhammer/Cthulhu sandboxként), de maradhat a teljesen alap vándorlás is (Have gun will travel/fejvadászok/pinkertonok).
edit: segítségként fel lehet használni a jobb Deadlands önálló modulokat, és szerintem a Cthulhu westernes modulokat is. A Darker trails (4 kaland) elég jó, de a klasszikusok közt ott van még az Evil gun, a Spawn... Ennek mondjuk van egy olyan veszélye, hogy ha ugyanazon a környéken történik mind, akkor át lehet nevezni a helyet Pokolszájra :)

Módosította galu22: 2020.05.09, 17:19


irgumburgum

irgumburgum

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 17:01

 

 

- (classic) Ghostbusters-Rain o terror-Dead Presidents: ez elég menő lenne, ha az alap konfliktust valahogy fel lehetne vázolni a játékosoknak.
Spoiler 
 

Üdv! Szerintem, ha használni akarod, akkor  "gyomlálj" belőle. Egy részét használd, ami tetszik.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 15:54

A Deadlands az, amin sosem éreztem, hogy hol lehetne hozzákezdeni. :(

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5110 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.09, 07:32

Nagyon megtetszett nekem az Owl Hoot Trail , még egy régebben egy bundle-ben volt a Trail of Cthulhuval, de csak most olvastam el. Elég jópofa, D&D + western, nem horror, és a fantazi elemek is sokkal gyakoribbak, mint Deadlandsban. (goblin banditák, a bányában dolgozó zombik, stb.)


Az OHT alapkönyvben van egy _nagyon_ jó kalandmodul, amit egyszer akarok mesélni. Viszont kampánynak kevés, így elkezdtem átnézni hozzá a Deadlands kalandokat, hátha akad valami. Fura módon eddig nem igazán találtam jókat (hozzátenném, hogy nem mindet ismerem.)


Amiket megnéztem:
- Flood: azok közül amiket olvastam, ez a jobbik plot point, ami kijött reloaded-hoz, de nem kifejezetten western. Attól, hogy ez a jobbik, még van vele probléma. Triádok, gonosz egyházközösség, stb.
Spoiler

- Last Sons: ezt olvastam mikor kijött, és nagyon kemény kézzel védi a Deadlands-mítosz kemény NPC-it. Ráadásul ez sem klasszikus western, indián karakterekkel játszható, amire szerintem nem lenne vevő a csapat.
- (classic) Ghostbusters-Rain o terror-Dead Presidents: ez elég menő lenne, ha az alap konfliktust valahogy fel lehetne vázolni a játékosoknak.
Spoiler


Szóval nagy kampány szempontjából háromból semmi, esetleg egy másképp felépített kampány záróakkordja lehet a Ghostbusters trilógia.

Ezen kívül még néhány egylövetű kalandot ismerek, amik között vannak tök jók, de nagyon fura, hogy Deadlandshez nem igazán jött ki kampány, ami nem metaplothoz kapcsolódik. Egy léptékkel kisebb konfliktus nagyon jó lenne: nem az Apokalipszis lovasaival, hanem mondjuk a Whateley-klánnak vagy valamelyik vasúttársasággal a központban.
Az meg pláne fura, hogy igazán western hangulatú kampány sincs. Az egyik nagy indiános, a másik triádos-egyházas, a harmadik meg leginkább rangerként vagy fekete kabátosként (agency) játszható.


A Hellstromme és a Stone kampányt olvasta valaki? Esetleg a Coffin rock-ot vagy egy régebbi (classic) kampányt ismertek, amit tudtok ajánlani?
fontos: a nagy metaplot ne legyen fókuszban, lehetőleg western hangulatú legyen (ne harcművészes, ipari kémkedéses, stb.)

Módosította galu22: 2020.05.09, 07:36


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 11:37


Már mint 2 nap? Magyar idő szerint kedd este indult a KS.

Bulldy


Jogos, 21-én indult a projekt.... és már a 25x-öse összegyűlt.
Nagyon szerethetik a setting-et az amcsik. :kikepzo:

A legismertebb, popkultúrában is reprezentált korszak, amihez valóban volt közük. :D :D :D

Bulldy

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 848 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.25, 07:07

Már mint 2 nap? Magyar idő szerint kedd este indult a KS.

Bulldy

 

Jogos, 21-én indult a projekt.... és már a 25x-öse összegyűlt.

Nagyon szerethetik a setting-et az amcsik. :kikepzo:



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6842 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.24, 08:51

Már mint 2 nap? Magyar idő szerint kedd este indult a KS.

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]