Ugrás tartalomhoz


Játsszunk ilyet és teszteljük!


  • Válasz írásához lépj be
853 hozzászólás érkezett eddig

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.11, 10:32

Sziasztok!
Közelharcban még csak csak igaza lehet Ryelnek de lövésnél nem adhat plusz védelmi értéket a páncél, hiszen a célfelület ugyanakkora, és a páncélozott ellenfél még lassabban is mozog. Ezt egyébként a fallout egyik legnagyobb hibájának tartom. Ha megfigyelitek a játékban is erőpáncélaban flangálva mindenki dobálja a kritikus balsikereket :(
Amit én használok: az alap védelmi érték nagyobb és elsősorban az ügyességtől függ. A páncéloknak csak sebzésfelfogó értéke van, viszont megtartottam a %-os és a fix értéket is. Az erőpáncél így is brutál és 223. alatt egyáltalán nem sebezhető.

Tilleo

Ryel

Ryel

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 745 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.07, 23:12

A páncélok kérdését két fő mechanizmussal szokták megoldani:

1) Bónuszt adnak a védekezésre. (pl D&D)
Ezt egy kicsit nehéz felfogni, de ha valaki páncélban van akkor nyusogtabban védekezhet nem kell minden csapást hárítania, másrészről az ellenfélnek is erőteljesebb vagy pontosabb csapást kell bevinnie így jogos a plusz AC.
Ez a verzió elsősorban közelharcra jó így modern környezetben elég fura.

2) Sebzésfelfogás
A páncél felfog egy bizonyos sebzésértéket ez lehet fix vagy lehet százalékkos is esetleg mindkettő, ez már logikusabb modern környezetben, de ott van a testfelületek kérdése, amit általában egy-két további dobás szimulál.
Esetleg nem túl realisztikusan lehet átlagot számolni a páncélok erejéből a lefedettséggel súlyozva.

Hao

Hao

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 9 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.05, 10:23

Halihó!

Úgy látom szinte a fél ország azon mesterkedik, hogy átalakítsa, megreformálja, háziasítsa, a jó öreg Fallout-ot. ;)
Én is ezen munkálkodom már egy ideje, egy-két segítővel.
A minap azon vitatkoztunk, hogy a páncéloknak minek/miért van AC (PSZ) értéke, valamint HOGYAN csökkentik a támadó esélyeit a sikeres találatra. Mi a jó magyarázat erre?

A vitánk során elhangzott egy olyan érv, hogy ha van rajtad páncél, akkor a támadó eltalálhatja a páncél egy olyan részét, ami valójában nem takarja/védi ténylegesen a karaktert, így a golyó azt átüti és a karakter nem sérül. Ám erre jött is a válasz: akkor a páncéltörő lőszerek miért, hogyan csökkentik/csökkenthetik a páncélszintet?

Szóval, ha valaki meg tudná indokolni, hogy miért kell, avagy miért nem kell egy páncélnak AC (PSZ), akkor az írja már meg!

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv : Hao

Ryel

Ryel

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 745 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.10.31, 14:18

Akkor egy kéthetes intervallumban átdolgozom falloutra (nem szívesen adok ki a kezemből félkész munkát).

Addig egy kis ízelítő a rendszer működéséből:

Tulajdonságok: 1-20 közötti értékek

1-3 Életképtelen
4-6 Nyomorék
7-9 Átlag alatti
10 Átlagos
11-13 Átlag feletti
14-17 Rendkívüli
18-20 Ember feletti

Karakteralkotáskos minden képesség 10-ről indul és a fallouthoz hasonlóan itt is lehet pluszpontokat elhelyezni és átrakni (a pluszpontok mennyisége a játék stílusától függ akár a kalandmester is megszabhatja), de egyik képesség sem növelhető 17 fölé vagy 4 alá.

A tulajdonságok játékonként variálhatók én a következő modellt használtam eddig:

két csoport van : Testi és Lelki tulajdonságok minden csoportban két alcsoport van úgymint Fizikum, Mozgás (Test) és Mentál, Aura (Lelki) minden alcsoportban van egy aktív és egy passzív képesség ezek:
Erőnlét: fizikai erő, izommennyiség, életerősség
Kitartás: állóképesség, fizikai tűrőképesség
Ügyesség: kézügyesség, mozgáskoordináció
Reakció: reflex, alkalmazkodóképesség, észlelés, ösztön
Intelligencia: memória és tanulékonyság
Akaraterő: makacsság, önuralom, manipulálhatatlanság
Empátia: beleérzőképesség
Karizma: magabiztosság, vonzerő

Ezt lehet hogy átszabom a szokásos falloutos képességekre.

Képességek:
a fallout traitjeihez hasonló egyszer felvehető dolgok

Jártasságok:
1-20 közötti értéket vehetnek fel, mindegyikhez tartozik egy tulajdonság aminek az értéke főlé nem vihető (tehetség)
az induló képességek a tulajdonság/2 felső egészrészéről indulnak a később felvetteket a 0-ról kell növelni.


Eddig egy szimpla rendszer, de itt jön a trükk:

minden próbadobáshoz a mesélő mond egy célszámot ami fölé kell dobni
vagyis összeadod a próbához használt képesség vagy képzettség pontértékéhez az eszközmódosítót (+0-tól +5-ig) és egyéb helyzeti módosítókat (egy pozitív vagy negatív szám)
és ehhez még dobsz egy k10-et (a 0 itt nem 10 hanem ténylegesen nulla)

DE: van két szabály amit alkalmazni kell
0-s szabály: baki kell még egy k10-et dobnod de az már negatívan módosítja a próbát ()
9-s szabály: szélsőséges eset azaz újat dobsz és egész addig hozzáadod az előző dobáshoz amíg 9-et dobsz

programozói szakzsargonnal élve

int x = 0;
k = dobas();
bool zero = (k==0);
while(k == 9){
x += k;
k = dobas();
}
if(zero) x = -1*x;

Ha a dobás összértéke 0 alá csökken az csúnya BALSIKER és katasztrófális következményekkel jár, ha a dobása legalább 10-el nagyobb mint a célszám akkor KRITIKUS SIKER-t ér el.

pl.
Jeff a gekkóvadászt üldözi egy nagy csapat dühös gekkó futás közben észrevesz egy sziklát elhatározza hogy felmászik rá és a tetejéről egyesével leszedi őket. a Mászás jártassága 10 a sziklán elég kevés a kapaszkodó a mesélő a célszámát 18-ban állapítja meg, de leszögezi hogy ha Jeff az élelemmel és gekkóbőrrel megrakott zsákjával akar felkapaszkodni akkor az bizony -4-es módosító lesz. Jeff számára a hátizsák esetleges elvesztése nem elfogadható ezért nem dobja el.
10-4= 6
kezdhet imádkozni
az első dobása a csodák csodájára 9-es 6+9 = 15 még mindig nem elég
a második dobás 3
15+3 = 18 ami nagyobb vagy egyenlő mint a célszám (ha 9-et dobott volna másodszorra akkor harmadikat is dobhat)

Jeffnek épphogy de sikerült időben felkapaszkodni a szikla tetejére.

Az első gekkó ekkor ér a szikla lábához. Jeff a kezébe kapja a hátára szíjazott vadászpuskát és gondolkodás nélkül lő.
A Könnyű fegyverek jártassága 13 a puska erre további +2-őt ad azaz 15 a mesélő mivel a gekkó 5 méterrel alatta van és épp egyhelyben áll Jeffre acsarogva a célszámot 3-ban állítja meg, így még egy gyerek is könnyen eltalálná aki életében nem fogott puskát.

Jeff dob: 0 ajjaj Jeff keze megremeg mint egy kezdőé, még belefér
második dobás 9
15-9 = 6 valami baj van ezzel a puskával
harmadik dobás 8
6-8 = -2 BALSIKER
a kalandmester úgy dönt Jeff mellé lőtt ráadásul negatívba ment az érték ez bizony csúnya balsiker Jeff nem csak egyszerűen mellélőtt hanem a puska visszarúgása miatt kibellent az egyensúlyából és megcsúszott. A puska kiesett a kezéből le a most felzárkózott gekkók közé Jeff pedig éppen hogy csak meg tudott kapaszkodni, ezzel elkerülve egy közös vacsorát a gekkók társaságában. Így miután visszakapaszkkodik a szikla tetejére az egész éjszakát ott töltheti arra várva hogy a gekkók feladják.

Remélem jól érzékeltettem a rendszer működését. Mindenkinek van esélye bármire de egy profi is elronthatja néha. Minél képzettebb vagy annál jobbak az esélyeid és annál kisebb az esélye a balsikernek.

Ha valamit nyugodt körülmények között kell megcsinálnod akkor alkalmazható az ún
RUTIN szabály: a játékos lemond a dobás jogáról és ezzel együtt a KRITIKUS SIKER lehetőségéről (akkor is ha eleve 10-el nagyobb az értéke mint a célszám) cserébe kap egy fix +7-es módosítót.

Így elkerülhetőek a felesleges dobások.

A szimuláció matematikai modellje még érdekesebb és könnyen számolható

pl egy 26-al nagyobb célszám elérésére mindösszesen 0.02% esélyed van
egy -10-el kisebb célszám megdobására pedig 99.2%-od
20-as képzettségnél módosító nélkül a BALSIKERre mindössze 0.7%-od van.

Alapvetően a saját világom motorja, és eddig máguson próbáltuk ki ott 3 játékülést kibírt anélkül bármelyik játékosom panaszkodott volna rá. (bár sokat kellett rögtönöznöm mert nem volt erőm részletesen ráigazítani)

szakalgyepal

szakalgyepal

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 131 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.10.31, 08:56

Hm.. Engem érdekelne ez az új rendszer, igéretesnek hangzik, felteszed?

Ryel

Ryel

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 745 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.10.31, 08:48

Kivételesen Max007-el értek egyet. Attól hogy egy karakter beszélgetett pár emberrel, kiderített valamit, látott valami furcsát esetleg szarrá lőtték még nem lesz életerősebb. Az életerő az izomtömegen (strength) és a szívósságon (endurance) alapul.
Legjobb módszer szerintem a Max (remélem nem baj hogy lehagytam a nevedből James Bond azonosítóját) féle
(strength+endurance)*2
esetleg
strength+2*endurance + 5 (10)

Van egy technika amivel lehet növelni ezt. Kevés játék látja be hogy ha nehezen is de lehet növelni az alaptulajdonságokat speciális tréninggel. Ha erre lehetőséget adsz akkor az strength (jó sok kondi) és endurance (sok úszás, futás, hegymászás, tehercipelés, bányászat stb..) növelésével nő a HP is. Persze a különféle tárgyakból származó erőbónuszokat nem szabad beleszámolni (pl erőpáncél) mert nem adnak izomtömeget ugyanakkor bizonyos drogok növelhetik a szívósságodat így a hpdat is.

Akármilyen űberbrutálmutánskommandós is megfekszik egy sorozattól ha telibetalálja és nincs rajta páncél.

Most vettem észre hogy egy kicsit leült a téma, de ha van rá igény akkor van egy saját univerzális szabályrendszerem amit szívesen ráhúzok a falloutra, és felrakom ide (mondjuk eddig inkább fantasy környezetben próbálgattuk a csapattal, de szerintem némi pofozással a fallout világára szabható). A rendszer k10 alapú ezért nem áll olyan közel az eredeti rendszerhez mint a Chaosium %-os rendszere, de cserébe kevesebbet kell számolni, és halálos.

Max007

Max007

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1534 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.27, 08:24

én jobban preferálom a játékokban a fix hp-t, tehát azért hogy felgöngyölítesz egy szálat, még nem leszel kétszer életerősebb mint egy másik ember. Tehát adsz a karakternek pl egy (strength+endurance) * 2 hp-t (ez a realizmus, egyébként az akcióra vágyó játékosoknál ez lehet 4-szeres szorzóval is), aztán HADD SZÓLJON. Szerezzenek páncélt ha túl akarnak élni egy lövést :drool:

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4623 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.18, 11:39

Korábban már próbáltam a Fallout PnP-t, de nekem nagyon nem jött be a rendszer. Ami gépen működött, az itt nehézkes szvsz.

Múlt héten kísérleti jelleggel játszottunk Call of Cthulhu % alapú rendszerrel Falloutot, és azt kell mondjam elég jól működött.


Tapasztalat:

- Az, hogy nincs szint/szintlépés, nem gázos
- a CoC tanulás rendszere (ha sokat használod a képességet, a mesélő dobat, ha sikertelen, akkor tanultál k6%nyi képességpontot)
- a harcrendszer megfelelően halálos
- az INT képesség jelentősége csökkent (nincs szintlépés, nem INT alapján kapod a %-ot)
- de ettől a magas INT még hasznos, mivel az alapján kapod az induló bonusz %-ot.


Jelenleg úgy játszottunk, hogy aki próbára teszi egészségét/kitartását (súlyos seb, napon menetelés), az kap HP-t. 1-5 EN képesség esetén k6-ot, 7-8 EN képesség esetén k6+1et, 9-10 EN esetén k6+2t.
Még nem tudtuk megállapítani hogy ez működőképes-e vagy sem...

A TAG skillel mondjuk nem tudtunk mihez kezdeni. Valszeg megválunk tőle.


Ha HP-nyerésre van valakinek jobb ötlete, azt szívesen látjuk :para:

Módosította galu22: 2007.07.18, 11:40


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8048 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.03, 10:32

Karakterlapot szerintem lehet letölteni az RGP.hu-ról, de ha a google-ben rákeresel arra, hogy "Fallout pnp character sheet", akkor tutira lesz találat.

_KinFolk (NPC/NJK)

_KinFolk (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.04.24, 14:57

Hali!

Nincs valakinek Fallout pnp-hez karilapja? És esetleg valami összefoglaló táblázat a harcrendszerről?

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8048 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.04.16, 11:30

Vedd fel a kapcsolatot az MPO-val! Náluk szerintem elférnek az ilyen dolgok...

szakalgyepal

szakalgyepal

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 131 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.04.16, 08:02

Hali: sztem a fallout pnp jó, de nagyon a játékokra épít én például teleraktam volna plusz olyan dolgokkal, ami kimaradt a játékból és de mégis bele illene a dologba. Ja egyébként nem tudjátok, hogy hova lehetne felrakni pár házi kiegészítőt, illetve érdekességeket a fallouthoz, ahonnan más is letudná tölteni. Mert voltam olyan galád is kidolgoztam 1-2 új alfajt, meg néhány frakciót(pl. technomancers). :cool:

XLR8

XLR8

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 381 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.04.15, 00:04

engem érdekelne :cool:
még nem játszottam ilyent, ha lehet, meglesnék 1 kalandot mielőtt beállnék végleg :sor:

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.04.10, 17:53

Udvözletem!

Nagy az élet errefelé ezért merek SPAMelni: Szeretnlék indíteni egy PnP kampányt, 1 db emberke hiányzik.
Lehet tolongani :nos:

Tilleo

Aemaeth

Aemaeth

    Dark Jedi

  • Archívum
  • 2584 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.01.24, 00:00

Ugyanaz mint a PC-snek, csak papíron, és ugye emiatt Neked kell kiszámolni mindent amit a gép 0,0000002 mp alatt megtesz miközben játszol. Nos, én azt mondom megéri, erre alap az általam lemesélt eddigi 3 kaland ami általános tetszést váltott ki, bár nem könnyű úgy mesélni, hogy a karik túéljék az első 4 szintet. :rohog:

_Lisztes (NPC/NJK)

_Lisztes (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.01.23, 17:00

Milyen a szabályrendszere, érdemes vele játszani?

Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.16, 10:39

Sziasztok!

Játszik valaki mostanában egyáltalán Fallout PnP-t? Ha igen, és ha akad még egy hely a csapatban dobjatok már meg egy maillel.

Thx

Tilleo

ps: Ja Bp

XLR8

XLR8

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 381 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.10.06, 23:41

Hát, ha azon a szombaton épp nem fogok airsoftozni, akkor miért ne.

no, hát én ottleszek a filmvetitéseken, nemtom más jön-e..

Conquerorx

Conquerorx

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 650 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.16, 08:09

Hát, ha azon a szombaton épp nem fogok airsoftozni, akkor miért ne.

XLR8

XLR8

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 381 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.14, 23:26

átjáró nap lesz, találkozunk páran? mert akkor eltolom oda a hátsomat :rohog:

Időpont:2006. október 7, szombat. Nyitás: 10 óra.
Helyszín: Millenáris (Jövő Háza Központ), Teátrum


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]