Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kazamaták és Kompániák

old school

  • Válasz írásához lépj be
469 hozzászólás érkezett eddig

Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 382 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.08, 08:37

Korábban is találkoztam a módszerrel, de most elGabor KéK kampányában nagymértékben támaszkodunk rá: vonulási sorrend. Ez egy maximum 3*4-es mátrix, ami kitölti a dungeon folyosót, vagy a vadonban az ösvényt/utat. a kompánia minden tagja (karakterek, követők és zsoldosok) pozíciója rögzítve van.

 

Az első sor vezeti a csapatot (főleg ők döntenek és ők lépnek interakcióba a "külvilággal"), a második sorban szálfegyveresek foglalnak helyet, utánuk íjászok- varázshasználók, végül a maradék a hátvéd.

 

A talákozásoknak is megvan a maga struktúrája: véletlen találkozás-dobás, meglepetés-dobás, reakció-dobás, kezdeményezés-dobás, támadás és sebzés dobások, előbb-utóbb moráldobások, és végül kincs, ha van.

 

A játékosok körönként a karaktereik vonulási sorrendben elfoglalt helye alapján jutnak szóhoz. A struktúra viszonylag kötött, de természetesen mindig van lehetőség külön akciózni, kilépni valmilyen értelemben a sorból

 

Ezáltal elég jól levezényelhető a játék figurák nélkül.

 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.06.07, 15:13

 

Az egyik legfontosabb dolog, ami miatt meg szerettem volna szabadulni a Dnd5e-től s egyéb modernebb Dnd rendszerektől, az a terepasztal igénye

(OFF)Teljesen mellékvonal, de szerintem még soha nem meséltem terepasztallal ötödik kiadást, pedig elég sok kampányom futott rajta. Szóval szerintem megoldható a dolog.(/OFF)

 

 

Nem azt mondtam, hogy megoldhatatlan, megoldhatóbb pl. mint a 3e-ben, de a reklámozottal ellentétben a mechanika nagyon sok eleme épít továbbra is a battlemat-re és a körökre - távolságok méricskélése, elérés, stb. 

Mat nélkül viszont az 5e harcai borzasztó szárazak tudnak lenni. Nyilván fel lehet dobni tereptárgyakkal, stb-vel, de ezek csatarács nélkül mindig meséői ad hoc döntéseken kell, hogy alapuljanak. 

Én viszont egy olyan koherens rendszert képzelek el (nem kell itt túl bonyolult dolgokra gondolni), ahol a csata kezdetén néhány alapvető változó megadásával (mennyire zsúfolt a terep, ki indul pozíciós előnyből, a támadó vagy a védő fél, mennyire szűk a terep, mennyire szűk pl. repülő lényeknek, mennyi a kemény és puha akadály, van-e olyan tereptárgy, ami irtó veszélyessé tud válni) egy világos cselekvési lehetőségeken alapuló, logikus esélyszámokkal kalkuláló belső játékot kapunk, ahol a helyezkedés, fedezék, tárgyhasználat ugyanolyan lényegbevágó játékosi döntés kell, hogy legyen, mint az, hogy kit támadok és milyen fegyverrel, vagy gyógyítok-e éppen.

 

Nem tudom, átjön-e, hogy mit keresek, illetve minek a megalkotására törekednék.

 

(Egy példa: mesélőként meghatározom, hogy van a területen egy palacknyak-ként szolgáló rés (típusos szoba-folyosó esete), ahol annak levédéséhez mondjuk 2 karakter szükségeltetik (onnantól funkcionálhat palacknyakként) és ilyen és ilyen védőelőnyöket biztosít mindaddig, amíg a védők oda tudnák pozícionálni magukat. És a támadásokhoz járhatnának olyan járulékos hatások, vagy akciók, amik automatikusan visszaszorítják innen a védőket, ha sikeresek. - Na, ilyenből lenne vagy tízféle lehetőség, világos hatásokat rendelve midnegyikhez, plusz lenne egy tereptárgyak sűrűségétől függő általános manőverezhetőség (amely sűrűbb terep esetén csökkenne, ugyanakkor az általános fedezék védelem meg nőne), és konkrét akciók, amelyek a csatában mozgásokkal dinamikát hoznak be.)


Módosította turin: 2020.06.07, 15:14


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.25, 16:44

 

Én meg szeretem olykor figurákkal mesélni a KéKet, már csak azért is, mert az ősidőkben, mikor minden elkezdődött, s Solaron ODnD-t mesélt 8. kerületi garzonjában nekünk, akkor az elGabortól kapott figuráival játszottuk a Castle Rockburg kampányt. :D A harci szabályok KéKben épp ezért mai napig támogatják a minikkel való, taktikázós harcot (pl. a harc fázisokra bontásával), de persze ezt el lehet hagyni (írja is a könyv), ha egyszerűbben akarunk harcokat modellezni. (Amúgy 5e-hez tényleg nem kellenek minik meg terepasztal.) 
Számomra amúgy a TOR megoldása túlzottan steril volt, nem igazán jött be. Nem lehetett olyan dinamikusan harcolni benne, mint ahogy mondjuk mi szoktunk KéKben (oké, megvan mindenkinek a helye haladásnál, de csatában gyakran változtatunk rajta, más formációra váltunk stb. Meg az ellenség simán betámadja az utolsó sort, ha meg tudja kerülni a csapatot. A légiszörnyek meg bármelyik sort szétkapják, ha a kocka úgy dönt).




Picit tényleg steril, az egész The One Ring-en ezt éreztem*.

Helyezkedés: ugyan van játéktechnikai hatása annak, ha elől helyezkedsz, vagy hogy agresszív, normál, defenzív felállást választasz. De ettől még le lehet játszani a csatát térképen.



* A legjobban ez az utazáson látszik, ami a regényekben érdekes, a játékban pedig le lett egyszerűsítve néhány kockadobássá. Bár tény, hogy nem egyszerű hangulatos utazási szabályokat kitalálni

 

 

Az Adventures in Middle-earth-re sokat javult ez az mechanika, mert nem csupán átemelték 5e-be, de sok mindennel ki is bővítették, így már élvezetesebb az egész. Remélem, hogy a TOR 2. kiadásához levonják a megfelelő tanulságokat. 

 

Elsőre egyébként KaMatban is szárazra sikerült a használata, de egyrészt finomítottam rajta, mire nyilvánosságra hoztam a Meseszövésben, másrészt rá kell éreznie a Mesélőnek arra, hogyan, mikor és mire érdemes használnia. Ha egyszer a titkos projektünk elkészül, az ad majd egy újabb hangulatos löketet a dolognak. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.25, 13:28

Én meg szeretem olykor figurákkal mesélni a KéKet, már csak azért is, mert az ősidőkben, mikor minden elkezdődött, s Solaron ODnD-t mesélt 8. kerületi garzonjában nekünk, akkor az elGabortól kapott figuráival játszottuk a Castle Rockburg kampányt. :D A harci szabályok KéKben épp ezért mai napig támogatják a minikkel való, taktikázós harcot (pl. a harc fázisokra bontásával), de persze ezt el lehet hagyni (írja is a könyv), ha egyszerűbben akarunk harcokat modellezni. (Amúgy 5e-hez tényleg nem kellenek minik meg terepasztal.) 
Számomra amúgy a TOR megoldása túlzottan steril volt, nem igazán jött be. Nem lehetett olyan dinamikusan harcolni benne, mint ahogy mondjuk mi szoktunk KéKben (oké, megvan mindenkinek a helye haladásnál, de csatában gyakran változtatunk rajta, más formációra váltunk stb. Meg az ellenség simán betámadja az utolsó sort, ha meg tudja kerülni a csapatot. A légiszörnyek meg bármelyik sort szétkapják, ha a kocka úgy dönt).




Picit tényleg steril, az egész The One Ring-en ezt éreztem*.

Helyezkedés: ugyan van játéktechnikai hatása annak, ha elől helyezkedsz, vagy hogy agresszív, normál, defenzív felállást választasz. De ettől még le lehet játszani a csatát térképen.



* A legjobban ez az utazáson látszik, ami a regényekben érdekes, a játékban pedig le lett egyszerűsítve néhány kockadobássá. Bár tény, hogy nem egyszerű hangulatos utazási szabályokat kitalálni

Módosította galu22: 2020.05.25, 13:28


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.24, 19:05

 

Az egyik legfontosabb dolog, ami miatt meg szerettem volna szabadulni a Dnd5e-től s egyéb modernebb Dnd rendszerektől, az a terepasztal igénye

(OFF)Teljesen mellékvonal, de szerintem még soha nem meséltem terepasztallal ötödik kiadást, pedig elég sok kampányom futott rajta. Szóval szerintem megoldható a dolog.(/OFF)

 

 

Én meg szeretem olykor figurákkal mesélni a KéKet, már csak azért is, mert az ősidőkben, mikor minden elkezdődött, s Solaron ODnD-t mesélt 8. kerületi garzonjában nekünk, akkor az elGabortól kapott figuráival játszottuk a Castle Rockburg kampányt. :D A harci szabályok KéKben épp ezért mai napig támogatják a minikkel való, taktikázós harcot (pl. a harc fázisokra bontásával), de persze ezt el lehet hagyni (írja is a könyv), ha egyszerűbben akarunk harcokat modellezni. (Amúgy 5e-hez tényleg nem kellenek minik meg terepasztal.) 

Számomra amúgy a TOR megoldása túlzottan steril volt, nem igazán jött be. Nem lehetett olyan dinamikusan harcolni benne, mint ahogy mondjuk mi szoktunk KéKben (oké, megvan mindenkinek a helye haladásnál, de csatában gyakran változtatunk rajta, más formációra váltunk stb. Meg az ellenség simán betámadja az utolsó sort, ha meg tudja kerülni a csapatot. A légiszörnyek meg bármelyik sort szétkapják, ha a kocka úgy dönt). 



alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.24, 18:17

Az egyik legfontosabb dolog, ami miatt meg szerettem volna szabadulni a Dnd5e-től s egyéb modernebb Dnd rendszerektől, az a terepasztal igénye

(OFF)Teljesen mellékvonal, de szerintem még soha nem meséltem terepasztallal ötödik kiadást, pedig elég sok kampányom futott rajta. Szóval szerintem megoldható a dolog.(/OFF)


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.23, 23:59

Az egyik legfontosabb dolog, ami miatt meg szerettem volna szabadulni a Dnd5e-től s egyéb modernebb Dnd rendszerektől, az a terepasztal igénye, ami egyre kevés szórakoztat, és mindig egy olyan rules light/medium játékot kerestem, ahol a mozgási taktika konkrétan szabályokba van öntve, de a mat igénye nélkül. Aztán csalódottan vettem tudomásul, hogy sehol nem ez volt a fejlődés iránya.
 
De most egy szellemi muníciót kaptam, hogy el tudjak kezdeni ötletelni egy olyan alternatíván, ami akár még az 5e-re is ráhúzható (az old school játékok mellett), ahol a frontvonalak mögé férkőzés, illetve a jó védelmi pozíció, haverok háta mögé bújás egyfajta mozgási akcióként szerepelhetne, szükség esetén ellenpróbákkal. Ez kombinálva a te pajzsos megoldásoddal, teljesen kiválthatná a terepasztalt.


Ismered a The One Ring-et?
Alaposan nem ismerem, olvastam. Nem igazán tetszett, kivéve a harcot.

Ott minden karakternek meg kell határoznia egy ún. "battle stance"-et.
Ez lehet: forward, open, defensive, rearward.
Rearward helyezkedés csak akkor választható, ha legalább két karakter van elől (elől lévőnek számít a másik három).

Ez meghatározza
- a cselekvési sorrendet (1 forward, 2 open, 3 defensive, 4 rearward)
- hogy milyen a támadás nehézsége (ha előrébb vagy bónuszt kapsz, ha hátul, büntetést.)
- hogy milyen nehéz eltalálni a karaktert (ha elől vagy, könnyebb eltalálni, ha hátul, akkor nehezebb)
- hátul helyezkedő karakter csak távolsági fegyvereket használhat, és csak ezekkel célozható
(technikailag a karakter támadására és megtámadására is ugyanaz a célszám. D20-ra fordítva úgy néz ki, hogy mondjuk a forward ad büntetőkockát támadásra, de a karakter elleni támadásokra is jár. Vagy +4 támadás/-4 VO)
- hogy milyen egyéb cselekedet elérhető (forward: megfélemlítés, open: buzdítás, closed: társ megvédése, rearward: célzott lövés. Mindegyik: menekülés)

Ami különösen tetszett benne az az, hogy elég nehéz egy sűrű bunyóban célzott lövést leadni. Az is, hogy megfélemlíteni nem lehet védekező felállásból.


Összességében (más dolgok miatt) nem az én játékom a TOR, de ez egy elég jó módszer, és nekem pont elég lenne.

Módosította galu22: 2020.05.24, 00:04


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.23, 17:51

 

 

Pajzs: +1 VO, körönként egyszer átvállalhat egy támadást egy csapattagról

Nagy pajzs: +2 VO, körönként egyszer átvállalhat egy támadást egy csapattagról

 

Buzogány: 1d6-. Ha a támadás nem talál, az ellenfél akkor is veszít 1+sebzésbónusz HP-t.

 

 Kard: 1d6, támadás helyett riposzt. Ha támadás éri, ami nem találja el, akkor visszatámadhat (többször is).

 

Kétkezes kard: 1d6+. Kétkezes. Támadható több frontember. Ha kettőre támad, a sebzés 1d6, ha háromra, akkor 1d6-.

 

Egykezes lándzsa*: 1d6. +1 VO-t ad.

 

Kétkezes lándzsa: 1d6, használható "második sorból" az ellenfél frontemberei ellen. Kétkezes.

 

Csatabárd: 1d6, Támadás helyett pajzsra támadás. Tönkretesz egy pajzsot, nagy pajzsot 3:6 eséllyel. Támadásdobás nem szükséges)

 

Kétkezes csatabárd: 1d6+, kétkezes, Támadás helyett pajzsra támadás. Nagy pajzsot is automatikusan tönkretesz.

 

Láncos buzogány: 1d6. Nem véd ellene a pajzs.

 

Harci kalapács: Páncélban lévő ellenfél (vagy hasonló) ellen a sebzés 1d6+

 

Szablya/húsvágó bárd/machete: 1d6-, páncélt nem viselő ellenfél ellen (pl. hiéna, kobold) a sebés 1d6+

 

Tőr: 1d6-, egy tőr apróságnak számít, nem számít bele a megterhelésbe.

 

továbbá: ha a karakter egyik keze üres (nincs nála pajzs/fáklya), a fegyvere sebzéséhez adhat +1 advantage-t. (tőr 1d6- helyett 1d6, láncos buzogány 1d6 helyett 1d6+)

 

Amit változtattunk:

 

Lándzsa: elvileg megszakító támadást adott, nem +1 VO-t. Viszont megosztott térkép nélkül nem igazán tudtuk követni, hogy mikor ér közel valaki, így leegyszerűsítettük. Normál 1d6 sebzés lett, de ad +1 VO-t

 

Csatabárd: a pajzs 3:6 eséllyel tönkretétele nem volt elég vonzó, a támadás beáldozása már elég nagy ár magában is.

 

Buzogány: az 1 HP sebzés nem talált támadásoknál bevált. Köszi Gábor!

 

 

 

Hogy néz ez ki a gyakorlatban:

 

Fura módon a pajzs "magamra húzok egy támadást" képessége a legfontosabb, de nagyon sokat segít terepasztal nélküli bunyóban. Akik elvileg elől lennének, általában rendelkeznek pajzzsal, és a VO-juk is jó. Simán leszedik a támadásokat a varázslókról, tolvajokról: így nem kell bejelenteni, hogy ki hol áll, mert a cselekedet miatt magától kialakul, hogy a pajzsosok vannak a tűzvonalban.

 

Mindehhez járult még a kard, amivel riposztot lehet leadni, ha nem talál a támadás. Ezt nem gondoltam át előre, de játék közben nem volt gáz: vértes-pajzsos-kardos lovag magára húzza a támadást (pajzzsal) majd ha őt nem találja el, akkor tud riposztozni. Nem gondoltam át, de nem idegesítő, elég logikusnak tűnik.

 

Ugyanígy nem gondoltam át, de nem tűnik rossznak: az egyik játékos két fegyvert vitt. Egy harci kalapácsot vértek és egy széles pengéjű hentesszerszámot páncélozatlan lények ellen, majd ezeket cserélgette harctól függően. Őszintén szólva nem zavaró.

 

A tőrt nem használta senki, csak a varázsló, de nekik tetszett, hogy végre ugyanannyit sebez (ha talál), mint a többiek. 1d6- a sebzése, de ha a másik kezedben nincs semmi, akkor 1d6-ra nő.

 

Üres kéz: miután rájöttek, hogy 1d6-on elég sokat számít egy előnykocka, amit az üres kéz ad sebzésre, elég sokat tanakodtak. Melyik harcos menjen pajzs nélkül (előnykockáért), és melyik menjen mellette pajzzsal, aki fedezi. Ezzel nem számoltam, de végülis nem rossz.

 

Bérenceknek ideális a pajzs+lándzsa (mindkettő VO-t ad), vagy a pajzs+bárd (hogy szétszedjék az ellenfél pajzsát, nem kell támadást dobni).

 

 

 

A legfontosabb hatása szerintem a pajzsnak van. (kialakít egy frontvonalat, ahol a harcosok elszedik a támadásokat) A többi inkább jópofa, a pajzs/üres kész a csapat taktika felé viszi a harcokat.

továbbá: ha a karakter egyik keze üres (nincs nála pajzs/fáklya), a fegyvere sebzéséhez adhat +1 advantage-t. (tőr 1d6- helyett 1d6, láncos buzogány 1d6 helyett 1d6+)

 

 

Komolyan mondom, releváció erejű számomra ez a hozzászólásod, vicces módon nem is a fegyverek extrái miatt (bár az is nagyon fontos), hanem a helyezkedés, ami kicsit belobbantotta az agyamat.

 

Az egyik legfontosabb dolog, ami miatt meg szerettem volna szabadulni a Dnd5e-től s egyéb modernebb Dnd rendszerektől, az a terepasztal igénye, ami egyre kevés szórakoztat, és mindig egy olyan rules light/medium játékot kerestem, ahol a mozgási taktika konkrétan szabályokba van öntve, de a mat igénye nélkül. Aztán csalódottan vettem tudomásul, hogy sehol nem ez volt a fejlődés iránya.

 

De most egy szellemi muníciót kaptam, hogy el tudjak kezdeni ötletelni egy olyan alternatíván, ami akár még az 5e-re is ráhúzható (az old school játékok mellett), ahol a frontvonalak mögé férkőzés, illetve a jó védelmi pozíció, haverok háta mögé bújás egyfajta mozgási akcióként szerepelhetne, szükség esetén ellenpróbákkal. Ez kombinálva a te pajzsos megoldásoddal, teljesen kiválthatná a terepasztalt.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.08, 09:31

 

Muti! :)

 

Hasonlót gyártottam Helvécziához is, amiben most játszunk.

Én is csináltam KéK-hez google docs-os karakterlapot, de nem számol semmit, szabadon felhasználható.

 

https://docs.google.com/document/d/14fxwilOj_FzO6Y56spxb7xKSYcH-j0DevdMfvcH4cI8/edit?usp=sharing

 

 

 

Bendoin iszonyat jó karakterlapokat csinálsz! :) Köszi, hogy megosztottad a nagyérdeművel!

A Helvécziás is nagyon tutin néz ki. Online játékhoz ideális. :)

Azt hiszem, nekem is át kéne vezetnem a jó Giacomo, a Viharszülött karakterlapját, mert a kinyomtatott lapom a sok radírozgatás és átírás következtében sok helyütt már alig olvasható. :D



Ratface

Ratface

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 280 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.07, 18:00

Muti! :)

 

Hasonlót gyártottam Helvécziához is, amiben most játszunk.

Én is csináltam KéK-hez google docs-os karakterlapot, de nem számol semmit, szabadon felhasználható.

 

https://docs.google.com/document/d/14fxwilOj_FzO6Y56spxb7xKSYcH-j0DevdMfvcH4cI8/edit?usp=sharing

 

 



Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 382 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 21:33

Hasonlót gyártottam Helvécziához is, amiben most játszunk.

Én is csináltam KéK-hez google docs-os karakterlapot, de nem számol semmit, szabadon felhasználható.

 

https://docs.google.com/document/d/14fxwilOj_FzO6Y56spxb7xKSYcH-j0DevdMfvcH4cI8/edit?usp=sharing

 



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1095 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:46

Ez roll20-hoz való?

Nem; csak arról jutott eszembe, hogy van.



Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 382 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:38

Én is csináltam KéK-hez google docs-os karakterlapot, de nem számol semmit, szabadon felhasználható.

 

https://docs.google.com/document/d/14fxwilOj_FzO6Y56spxb7xKSYcH-j0DevdMfvcH4cI8/edit?usp=sharing



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 464 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:31

Bár a varázslatokkal még nem vagyok kész, hogy feltegyem a blogra, a Kard és Mágia topikban előkerült a Roll20 karakterlap témája, amiről eszembe jutott, hogy a KéK-hez csináltam egy automata karakterlapot Google Drive-on.

  • File --> Make a copy (hogy tudd szerkeszteni a sajátodat)
  • csak a sárgás mezőkbe kell írni, a többit magától számolja (nyilván amíg a tulajdonségok és a kaszt nincs kitöltve, addig nem sok mindent mutat)
  • amit számol: tulajdonságmódosítók, tulajdonságpróbák, tolvajszakértelmek, következő szinthez szükséges TP, aktuális szint a jelenlegi TP-ből számolva, kasztképességek, memorizálható varázslatok, támadásbónusz, VO, megterheltség, sebesség, valamint az általános kazamata dobások*
  • a VO-nál pozitív számként kell megadni, hogy mennyit javít (tehát a bőrvért 2, nem pedig 7, a pajzs pedig 1, nem -1)
  • egyelőre a +80 súlyt, amit a könnyű tárgyak összege jelent, egy külön cellába kell írni

* valamiért úgy emlékeztem, hogy a meglepetés a szokásos 1-2/d6 módjára van sztenderdizálva

 

Ez roll20-hoz való?



Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1095 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:12

Bár a varázslatokkal még nem vagyok kész, hogy feltegyem a blogra, a Kard és Mágia topikban előkerült a Roll20 karakterlap témája, amiről eszembe jutott, hogy a KéK-hez csináltam egy automata karakterlapot Google Drive-on.

  • File --> Make a copy (hogy tudd szerkeszteni a sajátodat)
  • csak a sárgás mezőkbe kell írni, a többit magától számolja (nyilván amíg a tulajdonségok és a kaszt nincs kitöltve, addig nem sok mindent mutat)
  • amit számol: tulajdonságmódosítók, tulajdonságpróbák, tolvajszakértelmek, következő szinthez szükséges TP, aktuális szint a jelenlegi TP-ből számolva, kasztképességek, memorizálható varázslatok, támadásbónusz, VO, megterheltség, sebesség, valamint az általános kazamata dobások*
  • a VO-nál pozitív számként kell megadni, hogy mennyit javít (tehát a bőrvért 2, nem pedig 7, a pajzs pedig 1, nem -1)
  • egyelőre a +80 súlyt, amit a könnyű tárgyak összege jelent, egy külön cellába kell írni

* valamiért úgy emlékeztem, hogy a meglepetés a szokásos 1-2/d6 módjára van sztenderdizálva


Módosította Ynas_Midgard: 2020.05.05, 20:12


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 12:33

galu22: Jó látni, hogy bevált ez a fegyveres szabály. :)

 

A lándzsát leszámítva tényleg jól működött.

Egyébként szemtől-szemben valószínűleg a minimál sebés (1d6 büntetőkockával) és a megelőző támadás is jó lett volna, de discordon képtelenség volt követni, hogy ki jutott közel a lándzsáshoz. Így +1 VO-val megfelelő paraszti fegyver, szerintem elmegy.

 

A másik problémásabb (?) kérdés a kétkezes lándzsa volt, amit védett helyzetből való használatra szántam, de egy kósza frontemberként akart betámadni az ellenfél védett helyzetű embereire. Végül megengedtem, miért ne. Úgyis elől kóricál pajzs és nehéz vért nélkül.

 

 

A harc közbeni tökölést szerencsére nem növeli, a harcosok nagyon hamar megtanulták, hogy a pajzzsal ki tudnak húzni valakit a csávából. (itt felmerült, hogy a normál pajzs VO-t ne is adjon, csak ezt a képességet, és csak a nagy pajzs adjon +1 VO-t)

 

Fura módon a fegyverek képességei is úgy alakultak, hogy azok választják, akiknek "illene".

 

Buzogány: a nem talált, de sebez 1 HP-t ideális papoknak a rosszabb támadásuk miatt

 

Tőr: "nem foglal helyet" miatt mindenkinél van egy tartalék + a varázslók örülnek, hogy ugyanannyit sebeznek, mint más (1d6 büntetőkocka, de mivel a másik kezük üres, így simán 1d6). Fő fegyvernek nem jó, mert igazi bónuszt nem ad.

 

Lándzsa: töltelék sorkatonáknak, druidáknak, könnyű vértes előcsatározóknak jó, nekik sokat számíthat +1 VO

 

Kétkezes bárd/kard: a magasabb sebzés miatt kószák és harcosok választották, akiknek a sebzés lett a feladata.

 

Egykezes kard: elsősorban pajzs+kard kombinációval azok a harcosok választották, akik páncélt is viseltek, hogy védjék a többieket. (remélhetőleg a magukra húzott támadás nem sikerül, és így mehet egy ingyen riposzt.)

 

Láncos buzogány: egyelőre senki nem választotta, de a sebzése nem rosszabb, mint másnak, pajzs nélkül használva 1d6+bónuszkocka. Papoknak lenne jó, hogy kikerüli a pajzsot, ami passzolna a rosszabb támadásukhoz. A buzogány vonzóbb volt. (szerintem egyébként erősebb a láncos verzió, de végülis mindegy)


Módosította galu22: 2020.05.03, 12:37


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 10:02

galu22: Jó látni, hogy bevált ez a fegyveres szabály. :) Én mostanában azon gondolkozom, miképpen lehetne a Rules Cyclopedia weapon masteryjét KéK 2e-re átültetni. (Ebben bizonyosan hatással van rám, hogy minden kedden Dragonlance-ezünk, s így rendszeresen forgatom a Nagy Könyvet.) Nyilván szükség lenne némi egyszerűsítésre, plusz át kellene gondolni azt is, hogy 6 szinten működjön az, ami RC-ben jóval több szinten bontakozik ki. Még régebben - amikor a Karlavot meséltem - próbálkoztam egy egyszerűbb fegyvermesteres szabállyal, de az nem volt az igazi. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5076 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.03, 09:11

Közben tesztelem ezt az ötletet, meglepően jól bevált.

mióta ismerem a Battle Brothers nevű játékot, foglalkoztat egy alternatív fegyverlista és HP-rendszer a Kazamaták és Kompániákhoz.

Fegyverek

minden egykezes fegyver 1d6-ot sebez, amire jár advantage (1d6+)/disadvantage(1d6-) kocka, valamint egy-egy képesség (a sisak mintájára)

 

 

 

 

Végleges (?) verzió. Dőlt betűvel a módosított képesség.

 

Pajzs: +1 VO, körönként egyszer átvállalhat egy támadást egy csapattagról

Nagy pajzs: +2 VO, körönként egyszer átvállalhat egy támadást egy csapattagról

 

Buzogány: 1d6-. Ha a támadás nem talál, az ellenfél akkor is veszít 1+sebzésbónusz HP-t.

 

 Kard: 1d6, támadás helyett riposzt. Ha támadás éri, ami nem találja el, akkor visszatámadhat (többször is).

 

Kétkezes kard: 1d6+. Kétkezes. Támadható több frontember. Ha kettőre támad, a sebzés 1d6, ha háromra, akkor 1d6-.

 

Egykezes lándzsa*: 1d6. +1 VO-t ad.

 

Kétkezes lándzsa: 1d6, használható "második sorból" az ellenfél frontemberei ellen. Kétkezes.

 

Csatabárd: 1d6, Támadás helyett pajzsra támadás. Tönkretesz egy pajzsot, nagy pajzsot 3:6 eséllyel. Támadásdobás nem szükséges)

 

Kétkezes csatabárd: 1d6+, kétkezes, Támadás helyett pajzsra támadás. Nagy pajzsot is automatikusan tönkretesz.

 

Láncos buzogány: 1d6. Nem véd ellene a pajzs.

 

Harci kalapács: Páncélban lévő ellenfél (vagy hasonló) ellen a sebzés 1d6+

 

Szablya/húsvágó bárd/machete: 1d6-, páncélt nem viselő ellenfél ellen (pl. hiéna, kobold) a sebés 1d6+

 

Tőr: 1d6-, egy tőr apróságnak számít, nem számít bele a megterhelésbe.

 

továbbá: ha a karakter egyik keze üres (nincs nála pajzs/fáklya), a fegyvere sebzéséhez adhat +1 advantage-t. (tőr 1d6- helyett 1d6, láncos buzogány 1d6 helyett 1d6+)

 

Amit változtattunk:

 

Lándzsa: elvileg megszakító támadást adott, nem +1 VO-t. Viszont megosztott térkép nélkül nem igazán tudtuk követni, hogy mikor ér közel valaki, így leegyszerűsítettük. Normál 1d6 sebzés lett, de ad +1 VO-t

 

Csatabárd: a pajzs 3:6 eséllyel tönkretétele nem volt elég vonzó, a támadás beáldozása már elég nagy ár magában is.

 

Buzogány: az 1 HP sebzés nem talált támadásoknál bevált. Köszi Gábor!

 

 

 

Hogy néz ez ki a gyakorlatban:

 

Fura módon a pajzs "magamra húzok egy támadást" képessége a legfontosabb, de nagyon sokat segít terepasztal nélküli bunyóban. Akik elvileg elől lennének, általában rendelkeznek pajzzsal, és a VO-juk is jó. Simán leszedik a támadásokat a varázslókról, tolvajokról: így nem kell bejelenteni, hogy ki hol áll, mert a cselekedet miatt magától kialakul, hogy a pajzsosok vannak a tűzvonalban.

 

Mindehhez járult még a kard, amivel riposztot lehet leadni, ha nem talál a támadás. Ezt nem gondoltam át előre, de játék közben nem volt gáz: vértes-pajzsos-kardos lovag magára húzza a támadást (pajzzsal) majd ha őt nem találja el, akkor tud riposztozni. Nem gondoltam át, de nem idegesítő, elég logikusnak tűnik.

 

Ugyanígy nem gondoltam át, de nem tűnik rossznak: az egyik játékos két fegyvert vitt. Egy harci kalapácsot vértek és egy széles pengéjű hentesszerszámot páncélozatlan lények ellen, majd ezeket cserélgette harctól függően. Őszintén szólva nem zavaró.

 

A tőrt nem használta senki, csak a varázsló, de nekik tetszett, hogy végre ugyanannyit sebez (ha talál), mint a többiek. 1d6- a sebzése, de ha a másik kezedben nincs semmi, akkor 1d6-ra nő.

 

Üres kéz: miután rájöttek, hogy 1d6-on elég sokat számít egy előnykocka, amit az üres kéz ad sebzésre, elég sokat tanakodtak. Melyik harcos menjen pajzs nélkül (előnykockáért), és melyik menjen mellette pajzzsal, aki fedezi. Ezzel nem számoltam, de végülis nem rossz.

 

Bérenceknek ideális a pajzs+lándzsa (mindkettő VO-t ad), vagy a pajzs+bárd (hogy szétszedjék az ellenfél pajzsát, nem kell támadást dobni).

 

 

 

A legfontosabb hatása szerintem a pajzsnak van. (kialakít egy frontvonalat, ahol a harcosok elszedik a támadásokat) A többi inkább jópofa, a pajzs/üres kész a csapat taktika felé viszi a harcokat.

továbbá: ha a karakter egyik keze üres (nincs nála pajzs/fáklya), a fegyvere sebzéséhez adhat +1 advantage-t. (tőr 1d6- helyett 1d6, láncos buzogány 1d6 helyett 1d6+)

 


Módosította galu22: 2020.05.03, 09:13


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.06, 10:02

 

Xyntillan pdf-ben és E.M.D.T.-s tervek a közeljövőre:

https://beyondfomalhaut.blogspot.com/2020/04/news-castle-xyntillan-in-pdf-what-comes.html

 

Hű, micsoda megtiszteltetés. :) A posztban a Katalónia kampányról is van szó bőven. :)

 

elGabor: Emlékezetes kincsszerzés marad, az biztos. :D

 

- Arról viszont nincsen szó benne, hogy a Helvéczia angol kiadása idén megjelenik-e.

 

- A kincsszerzés valóban emlékezetes volt, de ebben a kampányban szinte mindegyik az. :D Mi a herdálással próbálunk felzárkózni a rendkívüliség eme szintjére. ;)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1371 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.06, 08:38

Xyntillan pdf-ben és E.M.D.T.-s tervek a közeljövőre:

https://beyondfomalhaut.blogspot.com/2020/04/news-castle-xyntillan-in-pdf-what-comes.html

 

Hű, micsoda megtiszteltetés. :) A posztban a Katalónia kampányról is van szó bőven. :) 

 

 

elGabor: Emlékezetes kincsszerzés marad, az biztos. :D

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]