Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kazamaták és Kompániák

old school

  • Válasz írásához lépj be
385 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1057 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 18:19

Sics: Ha nem konkrét rendszerhez, hanem általában a d20 alapú rendszerekhez tartozik a fejtegetésed, akkor a jelenlegi rovatstruktúrában leginkább ide illik: 

Síkjárók Kis Kocsmája - Offtopic 

 
 


Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1744 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 17:48

Először is, bocs hogy ide írok, mondhatnám, új vagyok az rpg.hu/lfg.hu fórumrendszerében ... legalábbis rég nem jártam komolyabban errefelé ... szóval kezdem gyanítani, olyan topicba tévedtem,  ahova nem kellett volna írnom.

 

Mivelhogy én általánosságban mondtam, hogy egy "valamilyen" d20 alapú rendszerben hogyan kezelném ezt képzetlen próbadobás helyzetet ...

 

***

elGabor: veled egyetértek, nem is reagálok többet :)

 

Fefe: szerintem a játékról szól, a szabályok másodlagosak a játékhoz képest, illetve az a dolguk, hogy kiszolgálják a játékot.

 

***

 

Krynn: no ez hosszabbb lesz :D

 

Egyik dologban amit írtál asszem igazat adok neked: egyszerűbb a fix célszám, tehát jobb a karakter dobásának adni a módosítókat. ( Tudom jól, hogy matematikailag azonos lesz az esély.)

 

Ugyanakkor valamiért azt hiszem, hogy ez a dolog mégsem ilyen egyszerű, és ennek több oka is van. Basszus, erre is vissza kell térnem majd :D

 

Tudtam én tegnap éjjel/hajnalban, hogy le kéne valamit írnom, de már így is nyúlt a hozzászólásom vagy elemzésem, mint a rétestészta. Aztán meg lehet el is feledkeztem róla, hogy ezt le akartam írni.

 

Meg volt és van rá egy racionális magyarázatom is, hogy miért nem akartam evvel foglalkozni.

 

Egy egyszerű szabályrendszer elfér kb egy füzetben.

 

Nem nehéz elolvasni, felfogni, esetleg még megjegyezni is sikerül....

 

Csakhogy egy ilyen rendszer nem fog kitérni sok mindenre ... azaz sokat fog a mesélőre netán a kockára bízni.

 

Csinálhatunk pontosabb szimulációt ( már ha szimuláció-kedvelők vagyunk ) ... de akkor a rendszer egyre hosszabb és bonyolultabb lesz.

Szóval tegnap este ugye arról beszéltem, hogy "képzetten" és "képzetlenül" dob valaki próbát.

 

Azt egy szóval nem mondtam, hogy hol húznám meg a határt képzett és képzetlen között :D ... te úgy látom azt feltételezted, hogy ha rakott rá egy pontot, akkor már képzettnek fogom tartani.

A dolog nyilván nem ennyire egyszerű.

 

Amikor kisgyerekként először küldtek be egy melegvizes medencéba, hogy megtanuljak úszni, nyilván nem volt meg még ez a jártasságom. Jött az, hogy feküdjünk fel a vízre, hogy a medence falától elrugaszkodva siklunk a vízen egy műanyag deszkába kapaszkodva, hogy megtanuljuk és gyakoroljuk a kar és lábtempót ...  Amikor 14 évesen abbahagytam a versenyszerű úszást, akkor száz méter gyorson pont arra voltam képes, amivel Jonny Weismüller vagy három évtizeddel korábban olimpiát nyert ... ami persze akkor már nagyon messze volt az akkori komoly versenyzők teljesítményétől. Minden esetre akkor már asszem tudtam úszni, sőt mindmáig tudok, bár már 37 év telt el azóta, szóval nem megy már annyira jól.

 

De mikor tanultam meg úszni ?? Hát, 9-14 éves korom közt valamikor. 

 

De hogy mikor hányas volt a jártasságom ? .. No azt fene tudja :D

 

Szóval hogy valaki rárak egy pontot egy jártasságra. Amikor mondjuk karakterszint+3 lehetne az amit rárak. Hm. Erre én azt mondom: jé, van egy "félig képzett" karakterünk. Aki már elindult a megismerés útján, de igazából még nem tekinthető képzettnek.
 

Elmondom hogy mit gondolok erről, hogy mesélőképp miképp kezelném, miképp szoktam kezelni.

 

De egy valamit előre bocsátok: ez nem biztos hogy olyasmi, amivel foglalkozni szeretnék !!!

Mármint játék, mesélés közben.

 

Azaz csinálhatunk erre szabályt. Képes is vagyok rá hogy szabályt alkossak erre, ami a saját elvárásim szerint már megfelelő korrektséggel kezel egy ilyen helyzetet ...

 

De súlyosan kételkedem abban, hogy megéri ebbe bármekkora időt beleraknom :)

 

Sem mesélőként, sem szabályalkotóként nem látom értelmét.

 

Ez ugyanis egy viszonylag ritka helyzet lesz ... hogy egy karakter pont olyasmivel próbálkozik... pont olyan skill-területtel kapcsolatosan kerül dobásgyanús szituációba, ahol pont félig képzett. És ennek a szituációnak a kimenetel azaz a dobásnak az eredménye fontos a karakter illetve a kaland szempontjából.

 

Hát mekkora ennek az esélye, az előfordulási gyakorisága ??

 

Elég kicsi.

 

És az, hogy ezt a dolgot nem egy szerencse dobással ... mondjuk páros-páratlan ... döntöm el ... hanem egy jól átgondolt esélyeken alapuló próbadobással ... akkor ez sokat dob a kalandon? Ad annyit a játék élvezetéhez, hogy érdemes legyen evvel foglalkozni, időt áldozni rá ?

 

Szóval ezügyben erős kételyeim vannak :D

 

Ezzel együtt: igazad van abban, hogy ha a képzetlenségre avva reagálok, hogy 5-tel eltolom (d20-on) a próba nehézségét, akkor az egy "durva" kb 25%-os módosítás ahhoz képest, hogy ha rárak 1 pontot, akkor már nincs ott ez a +/- 5.

 

Erre mondhatom azt, hogy ha ki akarom simítani az esélyeket, akkor mondjuk 3 pontnál "adom meg" azt, hogy képzettnek tekintem a karakter ... és ez alapján egy ilyen táblázatot alkotok, főleg magamnak:

 

1 pontos jártasságnál -3 a dobáshoz

2 pontos jártasságnál -1 a dobáshoz

3 pontos jártasságnál nincs levonás, ekkor már képzettnek tekintem.

 

De ezen is lehet persze még csiszolgatni :D

 

Csak abban vagyok eléggé biztos, hogy nem nagyon szeretnék vele foglalkozni :D

 

 

 



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 15:24

Narmor,

Várom már az új rendszert, az első kiadással is sokat játszottunk, jó pár emlékezetes sztorink maradt meg belőle.

 

Sics,

A legegyszerűbb megközelítés: a célszámot neki megemlem +5-tel,

 

 

Ezzel azt éred el, hogy a jack of all trades karakterek sokkal hatékonyabbak lesznek, mert nulladik szintről elsőre emelve kvázi +6-ot kapnak a dobásokhoz. Utána már csak jártasságszintenként 1-el nő a bónusz, kevésbé releváns a "specializálódás".

Ha egy játékban csak "kétállású" a jártasság, van képzett és képzetlen (mint dnd5), akkor tökre indokolt, hogy a két szint között jelentős különbség legyen (különben nem is lenne értelme a jártasságrendszernek). A +5 nekem még így is sok lenne, de ráadásul a te példádból egy több szintes jártasságrendszer bontakozik ki (mint ADND-ben), itt meg végképp felmerül, hogy miért jó a 0. és 1. szint közé ötször akkora különbséget tenni, mint 1. és 2. szint közé?

 

A duplázás kapcsán: ez szerintem nagyon rossz ötlet. Pont egy oldschool játéknál nem szívesen tennék ekkora potenciális szakadékot a képzett-képzetlen karakterek közé, mert a játékosi kreativitást jelentősen visszavetheti egy alapvetően nem jártasság-központú rendszerben. A bounded accuracy megszűnne, pedig szerintem jót tesz a játéknak, ha a karakterek próbálkozhatnak olyasmivel, ami nem az ő szakterületük.

 

Végül pedig: bár matematikailag nincs különbség, hogy a képzetlennek nő +5-el a célszám, vagy a képzett kap +6-ot 1. szintű jártassággal, de pszichológiai és játéktervezői szempontból sokkal kényelmesebb fix célszámokkal dolgozni. Legyen mindenkinek DC 15 a próba, hogy ha sorra bemondják az asztalnál a próbájuk eredményét, akkor a mesélő egyetlen számhoz tudja kötni az eredményt. Pl. akinek 15 vagy fölötte van, az fel tudott mászni gond nélkül a sziklafalon. Akinek 10 vagy nagyobb, de 15 alatti, az megsérül mászás közben, sebződik 1d6-ot, de feljutott.  Akinek meg 10 alatt, az lepottyant és sebződik 2d6-ot. Ha különböző módosítók miatt nem a dobásom eredménye, hanem a célszám csúszik, akkor ez sokkal csikorgósabban megy csak. All in all, ne a célszámot növeljük egyenként, hanem adjunk bónuszt/levonást a dobásra.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 14:43

 

 

 

Nahát, meglepő zsongás van a fórumon. :) Jó ilyet látni. 

elGabor, köszönet a remek összefoglalóért! Ehhez nem igazán tudok már mit hozzátenni. :)

 

Annyi jó hírt talán megszellőztethetek, hogy a szerkesztőnk jelezte, most már lesz ideje nekiállni tördelni a szöveget, úgyhogy halad a munka. :)

 

Addig valami rövid összefoglalót KÉK 1 és 2 közti egyéb változásokról?  :gerjedek:

 

 

Rengeteg változás van, gyakorlatilag egy teljesen más játék lett belőle az évek során, mégha sokat örökölt is az eredetiből. 

 

 

Provokatív kérdés: miért maradt KéK a játék, ha ennyit változott, és miért nem egy új rendszert készítettetek inkább?

 

 

Mert mindvégig a KéK tökéletesítése volt a cél az egyre bővülő játéktapasztalatunk alapján. A legfontosabb dolog, a játék hangulata, továbbra is ugyanaz. :) Bár a felépítmény változott, az alapot továbbra is Solaron barátom eredeti munkája jelenti. Ő sajnos még az első kiadás megjelenése előtt eltűnt az rpg-s közösségekből, így sokaknak nem lehet ismerős a neve, de az akkori lelkesedése és hatása, melyet ODnD kampányával rám gyakorolt (Éljen a Castle Rockburg!), mindmáig meghatározó erőt jelent a KéK 2e számára. A név megtartása tisztelgés előtte is.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1057 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 14:32

 

 

Nahát, meglepő zsongás van a fórumon. :) Jó ilyet látni. 

elGabor, köszönet a remek összefoglalóért! Ehhez nem igazán tudok már mit hozzátenni. :)

 

Annyi jó hírt talán megszellőztethetek, hogy a szerkesztőnk jelezte, most már lesz ideje nekiállni tördelni a szöveget, úgyhogy halad a munka. :)

 

Addig valami rövid összefoglalót KÉK 1 és 2 közti egyéb változásokról?  :gerjedek:

 

 

Rengeteg változás van, gyakorlatilag egy teljesen más játék lett belőle az évek során, mégha sokat örökölt is az eredetiből. 

 

 

Provokatív kérdés: miért maradt KéK a játék, ha ennyit változott, és miért nem egy új rendszert készítettetek inkább?



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:58

 

Nahát, meglepő zsongás van a fórumon. :) Jó ilyet látni. 

elGabor, köszönet a remek összefoglalóért! Ehhez nem igazán tudok már mit hozzátenni. :)

 

Annyi jó hírt talán megszellőztethetek, hogy a szerkesztőnk jelezte, most már lesz ideje nekiállni tördelni a szöveget, úgyhogy halad a munka. :)

 

Addig valami rövid összefoglalót KÉK 1 és 2 közti egyéb változásokról?  :gerjedek:

 

 

Rengeteg változás van, gyakorlatilag egy teljesen más játék lett belőle az évek során, mégha sokat örökölt is az eredetiből. Ami a kasztokat illeti, a lényeget Ynas a blogbejegyzéseiben jól összefoglalta, szerintem abból is látszik, hogy például erősebbek, életképesebbek lettek a játékos karakterek (noha egy Halál mentőbe még mindig simán bele lehet halni akár 6. szinten is, így a veszélyesség adta alaphangulat nem tűnt el). Összességében a Kék 2e ésszerűbb, kompaktabb, miközben sokkal több lehetőséget biztosít (új kasztok, több szint, új szabályok és opcionális szabályok.) Hosszú évek játéktesztjeinek tapasztalatai alapján csiszoltuk ilyenné, remélhetőleg tetszést arat majd. :)



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:41

Nahát, meglepő zsongás van a fórumon. :) Jó ilyet látni. 

elGabor, köszönet a remek összefoglalóért! Ehhez nem igazán tudok már mit hozzátenni. :)

 

Annyi jó hírt talán megszellőztethetek, hogy a szerkesztőnk jelezte, most már lesz ideje nekiállni tördelni a szöveget, úgyhogy halad a munka. :)

 

Addig valami rövid összefoglalót KÉK 1 és 2 közti egyéb változásokról?  :gerjedek:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:32

Nahát, meglepő zsongás van a fórumon. :) Jó ilyet látni. 

elGabor, köszönet a remek összefoglalóért! Ehhez nem igazán tudok már mit hozzátenni. :)

 

Annyi jó hírt talán megszellőztethetek, hogy a szerkesztőnk jelezte, most már lesz ideje nekiállni tördelni a szöveget, úgyhogy halad a munka. :)


Módosította Narmor: Tegnap, 10:33


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4380 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 08:38

A KéK abban nem tisztán old-school rendszer, hogy van tulajdonságpróba-szabálya és (ha nagyon puristák vagyunk) vannak benne tolvajképességek. Ezek a játékosi problémamegoldó képességen túli dolgok. Vagyis egy rejtőzködős helyzet döntési hierarchiája így néz ki:

  • Ha a játékosnak biztos ötlete van egy helyzet megoldására, és ez az ötlet kivitelezhető, akkor megadom neki a sikert. Bifur bebújik egy hordóba, Gandalf belapul a lépcső alatti sötét zugba.
  • Ha a karakternek van vonatkozó képessége (tolvaj, hobbit, stb.), akkor előnyös helyzetekben automatikus sikerrel jár, és még nagyon zűrös, de nem esélytelen helyzetekben is dobhat. Bilbó eltűnik egy sötét sarokban. Ha az orkok átkutatják a sötét sarkot, még akkor is lehet, hogy inkább legyintenek, és azzal ütik el, hogy "Ugyan, ki férne el ott?"
  • Ha a karakternek nincs vonatkozó képessége, akkor (a KéK-ben) improvizálhat valamit, és egy tulajdonságpróba dönti el, sikerrel jár-e - de ez csak áthidaló, instabil és kockázatos megoldás lesz. Bofur elrejtőzik egy faliszőnyeg mögé (de kilátszik a csizmája), Bombur bebújik a kéménybe... hát... elég passzentos.

És a "majdnem automatikus siker": egy kockázatos szituációban Murphy törvénye szerint ami elromolhat, az néha el is romlik. Ezt egy 1:6-os (ritkán rosszabb esélyű) véletlen dobás jelképezi, és 1-en a dolgok kedvezőtlenül alakulnak, valami bonyodalom lép fel. Mondjuk az orkok leülnek az asztal mellé Agyarak és Karmokat játszani, vagy úgy döntenek, hogy ideje befűteni. (Ugyanez a mesélői eszköz más szituációkban a játékosoknak is kedvezhet - "Találunk-e kötelet a raktárban?" "Ez inkább egy ork élelmiszerraktár, de elvileg lehet is - lássuk!")



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 07:22

Persze, azért az OSR a szabályokról szól, amelyek egyszerűek és jól követhetőek.

 

A többi d20 rendszer lekezeli a dolgot a tulajdonságpróbákkal, képzetlenség esetén, a trained only skillek kivételével.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 07:22

Persze, azért az OSR a szabályokról szól, amelyek egyszerűek és jól követhetőek.

 

A többi d20 rendszer lekezeli a dolgot a tulajdonságpróbákkal, képzetlenség esetén, a trained only skillek kivételével.



Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1744 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 05:25

Nem nagyon szeretem a felesleges szabálykodást :)

 

Kezdjük ott: gyerekek is szoktak bújócskázni... Vagy képzeljük el a betőrők elől az ágy alá vagy a szekrénybe elbúvó kölyköt. Sikerülhet neki?

 

Szóval úgy vagyok vele, felőlem bárki megpróbálhat rejtőzni, osonni. Mint ahogy sok minden van, amivel kb bárki megpróbálkozhat.

 

Az esélyek .. nyilván a körülményektől függenek, mint mindíg. 

 

Valamiféle d20-at használó ADND klón rendszerben játszva...

 

Van erre egy szokásos "ökölszabályom":

 - ha valaki képzetlenül próbálkozik valamivel,

 - amire amúgy képzettség kéne,

 - akkor egy nehézségi szinttel nehezebb lesz megdobnia a sikert.

 

Hogy érthető legyek, hozok egy példát:

 

Emberünk tilosban jár, és néhány termetes házőrző felfigyel rá. Hősünk sürgős szükségét érzi, hgy felmásszon valamire .. vagy átmásszon a kutyusok elől egy kerítésen.

 

Erre mondjuk azt mondom, szerintem 7-es próbadobást igényelne az akció sikeres kivitelezése. ( Nappal, nyugis körülmények közt azt mondanám, hogy 5-ös célszám, ha még sokáig tököl vele (időt szán rá) akkor ez alá is menne ... de most sietnie kell, és sötét is van.

 

Na most,  ha emberünknek van mászás jártassága, akkor a dobása ha jól sejtem

d20+jártasság+ügyességbónusz.  (Vagy, az akció jellege miatt én itt akár abban is benne lenné mesélőként, hogy a játékos ha akar használhatka a karaktere mászás+erőbónusz értékét is. )

 

Na most ha emberünk tolvaj, akinek van mászás jártassága mondjuk 4-es szinten, és van hozzá 1-2 ügyességbónusza is ... szóval ezzel a hetes célszámot művészet nem megdobni.

 

Persze balesetek (kritikus rontás) adódhatnak. ( Természetes egyesnél mondjuk belenyúl egy szálkába vagy szögbe ami a sötétben nem látszott.. a korhadt deszka vagy faág amibe kapaszkodni poróbált eltörik ... Ezzel elveszít egy kört, esetleg sebződik, vagy esést kell dobnia ...

 

De mi van akkor, ha a mászással próbálkozó emberünknek nincs mászás jártassága ? 

 

Az, hogy próbálkozhat a dologgal, szerintem elég nyilvánvaló.

 

Ugyanakkor az ő esélyei szerintem érezhetően rosszabbak egy az efféle akciókban gyakorlott valakiénél.

 

Hogyan számszerűsítsem ezt mesélőként?

 

A legegyszerűbb megközelítés: a célszámot neki megemlem +5-tel, azaz azt mondom, hogy hogy nem 7-et hanem 7+5=12-őt kell megdobnia, d20+ügyességbónusszal.  .. Ez még mindíg nem egy lehetetlen nehézség, de más jóval nehezebb dobás, rosszabb esélye van rá hogy sikerül.

 

Opcionálisan szoktam azt is választani, hogy nem +5-öt adok a képzetlenül megpróbált képezettséget igénylő próbánál a nehézséget, hanem megduplázom a nehézséget ... Nyilván 10 feletti alap nehézségnél már megdobhatatlanná válik a dolog a képzetlen valaki számára. Ugyanakkor nagyon alacsony alapnehézségnél akár jobban is járhat ezzel a karakter. ( Mindegy, a +5 egyszerűbb :D)

 

Ez egy egyszerű kis mesélői trükk, hogy hogyan kezeljem az ilyen szituációkat .. amikor valami olyannal akar egy karakter megpróbálkozni, amire ugyan nincsen jártassága, de a józan ész azt mondja, hogy esélye ennek ellenére is van a dologra.

 

Ja: a felvetett bújkálós próbát pontosan a fentiek szellemében kezelném: ha nincs rá jártassága valakinek, akkor +5 a dobás nehézségéhez ... esetleg megduplázom a dobási nehézséget. ( Függ attól is, hogy a játékos hozott-e valami finomságot a játékülésre  :D ... magamat ismerve. )

 

***

Még két gondolat.

 

1.

Vannak dobásgyanús szituációk, ahol nem fogom megkövetelni valamiféle képzettség használatát, de ha van alkalmazható jártasság, akkor azt is figyelembe veszem.

 

Megdumálni egy átlagembert ... olyasmire rávenni, ami végül is "nem fáj" neki.  .. Ez tipikusan olyan feladat, ami mehet egyszerű karizmapróbával is .. ha a próbálkozónak van emberismeret, diplomácia, megfélemlítés vagy más használható jártassága, akkor azt felőlem hozzáadhatja a dobáshoz...

 

Nyilván ha van olyan képessége vagy előnye az aktívan cselekvő karakternek, ami ad módosítót ( hírneves, hírhedt, "sima nyelv" feat, tehetséges szélhámos ... mittudomén melyik rendszerben mi minden van :D ) akkor ezt is figyelembe veszem.

 

Őszintén szólva én a szerepjátékot is figyelembe szoktam ilyen szociális próba helyzeteknél venni, de ez nem mindenki ízlésével egyezik...  szóval ízlés és játékstílus függő.

 

 

 

2.

Vannak olyan próbák, amit jártasság nélkül nem lehet megcsinálni szerintem. Ilyen esetben nem engedem hogy a karakter próbálkozzon ... vagy automatikus rontásnak tekintem bármit is dob :D ... még a természetes huszast is megoldom valahogy :D

 

Ugye egy kínai vagy arab vagy szanszkrit szöveget nem fog senki elolvasni az adott nyelv írott formájának ismerete (vonatkozó képzettség) híján.

 

És sok más hasonló dolog is van, amire úgy érzem, nem lehet képzetlenül dobni.

 

De előfordulhat néha az is, hogy bár úgy érzem, hogy a karakternek megfelelő jártasság híján nincs esélye a sikerre, de ... mégis dobatok vele, hogy a játékos ne tudja ezt metagaming skilljéből, vagy hogy valami marhaságot mondhassak a karakterének, vagy más egyéb dramaturgiailag megfelelő dolgot hozhassak ki a szituációból.

 



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 22:46

Jó értem én csak az kérdeztem, hogy a készítők mire gondoltak. A d6-os felbontással (ami egyébként nem rossz ötlet) ilyen alacsonyra jön ki az elején. Itt léphetnek be a módosítók az ilyen ódon sötét helyeken...  :nod:



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 22:15

 

 

 

A KÉK 2-ben a "Hide in Shadows (no need for cover)"
 
ez azt jelenti hogy a tolvaj el tud bújni nyílt téren is (mondjuk a csata hevében)?

így néz ki a játékban:

Árnyakban rejtezés: A tolvaj csak akkor tud elrejtőzni, ha teljesen mozdulatlan és csendes marad, s ehhez még
búvóhelyre sincs szüksége, csupán az árnyakra.

 

Akkor nem gyenge egy kicsit a rejtőzése a rangerhez képest?

 

 

Nem, mert a kósza nem tud épített környezetben rejtőzni, csak növényzetben (vadonban). Csata hevében a kósza sem fog tudni elbújni egykönnyen amúgy, mert figyelnek rá, ahogy minden más résztvevőre is a harcban.
Amúgy a kazamatában egy beugróban, egy oszlop árnyékában, egy ajtó mögött vagy a fáklya fénykörén túl elrejtőzni, úgy hogy ne vegyenek észre, meglehetősen hasznos képesség.

Persze az oldschool szépsége, hogy a szabályt a mesélő úgy értelmezi, ahogy ő szeretné, szóval akadhat olyan mesélő, aki megengei a tolvajnak, hogy csata hevében tűnjön el. (Én modnjuk nem tenném, de ez nem kell mérvadó legyen.)


Szerk. Bocsi, javítani akartam az előzőt még egy példával, s véletlenül kettő lett belőle.

 

 

Esetleg el tudhatna tűnni úgy, ha pont nem rá figyelnek, egyébként is sötét van stb. Nem gyakori szituáció, de akár elképzelhető szerintem, főleg ha van mozgástere, egy esetleg szintkülönbséggel rendelkező teremben/térben.

 

Legalábbis, szerintem.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 12:48

 

 

A KÉK 2-ben a "Hide in Shadows (no need for cover)"
 
ez azt jelenti hogy a tolvaj el tud bújni nyílt téren is (mondjuk a csata hevében)?

így néz ki a játékban:

Árnyakban rejtezés: A tolvaj csak akkor tud elrejtőzni, ha teljesen mozdulatlan és csendes marad, s ehhez még
búvóhelyre sincs szüksége, csupán az árnyakra.

 

Akkor nem gyenge egy kicsit a rejtőzése a rangerhez képest?

 

 

Nem, mert a kósza nem tud épített környezetben rejtőzni, csak növényzetben (vadonban). Csata hevében a kósza sem fog tudni elbújni egykönnyen amúgy, mert figyelnek rá, ahogy minden más résztvevőre is a harcban.
Amúgy a kazamatában egy beugróban, egy oszlop árnyékában, egy ajtó mögött vagy a fáklya fénykörén túl elrejtőzni, úgy hogy ne vegyenek észre, meglehetősen hasznos képesség.

Persze az oldschool szépsége, hogy a szabályt a mesélő úgy értelmezi, ahogy ő szeretné, szóval akadhat olyan mesélő, aki megengei a tolvajnak, hogy csata hevében tűnjön el. (Én modnjuk nem tenném, de ez nem kell mérvadó legyen.)


Szerk. Bocsi, javítani akartam az előzőt még egy példával, s véletlenül kettő lett belőle.


Módosította Narmor: 2020.01.21, 12:49


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 12:43

 

 

A KÉK 2-ben a "Hide in Shadows (no need for cover)"
 
ez azt jelenti hogy a tolvaj el tud bújni nyílt téren is (mondjuk a csata hevében)?

így néz ki a játékban:

Árnyakban rejtezés: A tolvaj csak akkor tud elrejtőzni, ha teljesen mozdulatlan és csendes marad, s ehhez még
búvóhelyre sincs szüksége, csupán az árnyakra.

 

Akkor nem gyenge egy kicsit a rejtőzése a rangerhez képest?

 

 

Nem, mert a kósza nem tud épített környezetben rejtőzni, csak növényzetben (vadonban). Csata hevében a kósza sem fog tudni elbújni egykönnyen amúgy, mert figyelnek rá, ahogy minden más résztvevőre is a harcban.
Amúgy a kazamatában egy beugróban, egy oszlop árnyékában vagy egy ajtó mögött elrejtőzni, úgy hogy ne vegyenek észre, meglehetősen hasznos képesség.

Persze az oldschool szépsége, hogy a szabályt a mesélő úgy értelmezi, ahogy ő szeretné, szóval akadhat olyan mesélő, aki megengei a tolvajnak, hogy csata hevében tűnjön el. (Én modnjuk nem tenném, de ez nem kell mérvadó legyen.)



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 10:06

 

A KÉK 2-ben a "Hide in Shadows (no need for cover)"
 
ez azt jelenti hogy a tolvaj el tud bújni nyílt téren is (mondjuk a csata hevében)?

így néz ki a játékban:

Árnyakban rejtezés: A tolvaj csak akkor tud elrejtőzni, ha teljesen mozdulatlan és csendes marad, s ehhez még
búvóhelyre sincs szüksége, csupán az árnyakra.

 

Akkor nem gyenge egy kicsit a rejtőzése a rangerhez képest?


Módosította Fefe: 2020.01.21, 10:07


elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4380 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 08:57

A KÉK 2-ben a "Hide in Shadows (no need for cover)"
 
ez azt jelenti hogy a tolvaj el tud bújni nyílt téren is (mondjuk a csata hevében)?

így néz ki a játékban:

Árnyakban rejtezés: A tolvaj csak akkor tud elrejtőzni, ha teljesen mozdulatlan és csendes marad, s ehhez még
búvóhelyre sincs szüksége, csupán az árnyakra.

Szóval nyílt téren legfeljebb akkor, ha nagyon árnyékos.
 

Újabb kérdés elGáborhoz Xyntillan ügyben:
 
A KéK-ben nem szereplő, jellemzően 3. szint feletti varázslatokat, amiket az NPC-k használnak, mi alapján érdemes mesélni? Én alapból egy AD&D Players Handbook-ra gondoltam, de te mit használtál?

Bármelyik korai D&D/AD&D kiadás jó, én az OD&D-ből indultam ki. Igazából nem érint túl sok NJK-t.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 145 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.21, 07:21

A KÉK 2-ben a

"Hide in Shadows (no need for cover)"

 

ez azt jelenti hogy a tolvaj el tud bújni nyílt téren is (mondjuk a csata hevében)?



bard76

bard76

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 157 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.01.20, 23:19

Újabb kérdés elGáborhoz Xyntillan ügyben:

 

A KéK-ben nem szereplő, jellemzően 3. szint feletti varázslatokat, amiket az NPC-k használnak, mi alapján érdemes mesélni? Én alapból egy AD&D Players Handbook-ra gondoltam, de te mit használtál?

 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]