Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kazamaták és Kompániák

old school

  • Válasz írásához lépj be
320 hozzászólás érkezett eddig

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.05.09, 20:25

Csináltam egy alternatív karakterlapot a játékhoz, amely egyrészt az opcionális, egyszerűsített megterheltségi szabályhoz illeszkedik (bizony, ilyen is lesz a KéK 2. kiadásában! :) ), másrészt pedig az utóbbi időben kedvenc betűtípusommá vált írógépes fonttal készült.

Ha pedig karakterlap, akkor már egy karaktert is gyorsan összedobtam az Erdőelve/Havad-völgy kampányhoz. 



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.03, 09:57

Az Azilum magazin első számában megjelent egy Közhelyek könyve c. írás Lovecrafttól (25-30. oldal). Szerintem egész jó ötleteket tartalmaz, amelyeket felhasználhatunk kalandíráshoz is. Néhány példa álljon itt: 

 

"Ember természetellenes arccal - furcsa beszéd - kiderül, hogy egy maszk - leleplezés"

 

"Kiszáradt ember kataleptikus állapotban él egy ősi sírban."

 

"Hangok - esetleg zenei - éjszaka hallatszanak át más világokból vagy a létezés másfajta birodalmaiból."

 

"Ősi és ismeretlen romok - furcsa és halhatatlan madár, amely szörnyű nyelven beszél, és fellebbenti a fátylat valamiről a felfedezők számára."

 

"A halott ember keze ír."

 

"Rettentő világ helyeződik a látható mellé - kapu odaátra - egy erő ősi és tiltott könyvhöz vezeti a narrátort, amely utasításokat tartalmaz az átkeléshez."

 


Módosította Narmor: 2019.04.03, 09:58


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.04.01, 19:16

Ez az állapotjelzős megoldás nem rossz.  Egy kicsit egyszerűbbre gondoltam, ha nem tudnak fizetni, akkor például jönnek eggyel a fogadósnak, az pedig mondjuk elküldi őket egy vadonban rekedt szállítmányért, vagy (semleges-kaotikus csapat és fogadós esetén) egy rivális fogadó kirablását és felgyújtását bízza rájuk vagy egyéb hasonló dolgokat. Én legalábbis ezt csinálnám játékvezetőként.


KéK-be én sem tenném be, csak egy példa volt a két kaland közti költésre.

Oda azért illik nagyon, mert ott nem kalandozók vannak, hanem vándorútra indult átlagemberek (könyvkereskedő, pásztor, stb.), akiket a D&D-ben szokásosnál jobban megviselnek a kilométerek.
Össze lehet szedni egy béna utazás dobás miatt: injury, poison, sickness, exhaustion, muddled, shocked, sleepless. Ezek hátrányokat adnak, ha a reggeli kondíció dobás rosszul sikerül. (szélsőséges esetben még egy négy fős csapatot is teljesen blokkolhat két beteg karakter)
 


A szabály amúgy azért tetszik nekem módfelett, mert annyira egyszerű, hogy tuti nem felejti el az ember. Ha esetleg extra kérés van, vagy valami különleges fogadó, akkor simán meg lehet csinálni, hogy az alapár 1,5 vagy 2-szeresét kell fizetni.


Valójában igazad van, felesleges ezzel a helyet foglalni. Megbeszélés kérdése és kész!

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.31, 21:24

Ha van "harácsolásért XP" szabály, akkor valami módon összekötném ezzel. 

 

Minden a kazamatából felhozott 1 arany érték 1 TP-t jelent, illetve, minden elherdált arany is 1 TP. Igazából ennek köszönhetően lehet fejlődni, mert a szörnyekért kevés TP jár. 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 962 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.31, 21:05

Ha van "harácsolásért XP" szabály, akkor valami módon összekötném ezzel. 



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.31, 20:56

 

Nem csak KéKhez kapcsolódó kérdés, de a KéK kapcsán merült fel, s ezért ide teszem.
 
Mennyire kezelitek komolyan a két kaland közötti kiadásokat a játékaitokban? Nyilván a karaktereknek enni, inni, aludni kell valahol. Naponta leszámítjátok a fogadó költségét? Vagy általánosabb jellegű szabályt alkalmaztok?
 
Az ODnD megoldása (ami szerintem egészen zseniális), hogy minden karakternek a TP-je 1%-át kell két expedíció között létfenntartásra költenie. Ahogy fejlődnek a karakterek, úgy nőnek az igényeik, így többe kerül számukra az élet (s mivel más TP összegnél lépnek szintet, sokkal igazságosabb, ha nem a szintekhez viszonyít a rendszer). Persze ha saját erőddel/miegymás rendelkeznek, akkor ott már másként működnek a dolgok, de ez már nem annyira a KéK hatásköre. :)



Én nem igazán szoktam ezzel foglalkozni, főleg azért, mert többször előfordul, hogy egy játékos több játékos több játékból is kimarad.

Az OD&D megoldása szerintem bőven elég. Az az egy kérdés merült fel, hogy mi történik, mikor nem tudják kifizetni az "adót"?


Ryuutama megoldás:
vannak mindenféle állapotjelzők, amiket kalandozás közben be lehet szerezni. Izomhúzódás, megfázás, stb.
Általában nem járnak hátránnyal, de minden reggel tenni kell egy próbadobást, és ha ezt elrontják, akkor aznap (!) elkezdi gyötörni őket minden ilyen jelző. (azaz nem állandóan vannak jelen, csak néha veszi elő őket egy régi seb)
Ha kikapcsolódásra költenek pénzt (fürdőzés, fogadóban alvás, masszőr, orvos), akkor leszedhetik ezeket a jelzőket.

 

 

 

Ez az állapotjelzős megoldás nem rossz.  Egy kicsit egyszerűbbre gondoltam, ha nem tudnak fizetni, akkor például jönnek eggyel a fogadósnak, az pedig mondjuk elküldi őket egy vadonban rekedt szállítmányért, vagy (semleges-kaotikus csapat és fogadós esetén) egy rivális fogadó kirablását és felgyújtását bízza rájuk vagy egyéb hasonló dolgokat. Én legalábbis ezt csinálnám játékvezetőként.

 

A szabály amúgy azért tetszik nekem módfelett, mert annyira egyszerű, hogy tuti nem felejti el az ember. Ha esetleg extra kérés van, vagy valami különleges fogadó, akkor simán meg lehet csinálni, hogy az alapár 1,5 vagy 2-szeresét kell fizetni. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.31, 11:00

Nem csak KéKhez kapcsolódó kérdés, de a KéK kapcsán merült fel, s ezért ide teszem.
 
Mennyire kezelitek komolyan a két kaland közötti kiadásokat a játékaitokban? Nyilván a karaktereknek enni, inni, aludni kell valahol. Naponta leszámítjátok a fogadó költségét? Vagy általánosabb jellegű szabályt alkalmaztok?
 
Az ODnD megoldása (ami szerintem egészen zseniális), hogy minden karakternek a TP-je 1%-át kell két expedíció között létfenntartásra költenie. Ahogy fejlődnek a karakterek, úgy nőnek az igényeik, így többe kerül számukra az élet (s mivel más TP összegnél lépnek szintet, sokkal igazságosabb, ha nem a szintekhez viszonyít a rendszer). Persze ha saját erőddel/miegymás rendelkeznek, akkor ott már másként működnek a dolgok, de ez már nem annyira a KéK hatásköre. :)



Én nem igazán szoktam ezzel foglalkozni, főleg azért, mert többször előfordul, hogy egy játékos több játékos több játékból is kimarad.


Az OD&D megoldása szerintem bőven elég. Az az egy kérdés merült fel, hogy mi történik, mikor nem tudják kifizetni az "adót"?




Ryuutama megoldás:
vannak mindenféle állapotjelzők, amiket kalandozás közben be lehet szerezni. Izomhúzódás, megfázás, stb.
Általában nem járnak hátránnyal, de minden reggel tenni kell egy próbadobást, és ha ezt elrontják, akkor aznap (!) elkezdi gyötörni őket minden ilyen jelző. (azaz nem állandóan vannak jelen, csak néha veszi elő őket egy régi seb)
Ha kikapcsolódásra költenek pénzt (fürdőzés, fogadóban alvás, masszőr, orvos), akkor leszedhetik ezeket a jelzőket.

Módosította galu22: 2019.03.31, 11:00


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.31, 08:57

Nem csak KéKhez kapcsolódó kérdés, de a KéK kapcsán merült fel, s ezért ide teszem.

 

Mennyire kezelitek komolyan a két kaland közötti kiadásokat a játékaitokban? Nyilván a karaktereknek enni, inni, aludni kell valahol. Naponta leszámítjátok a fogadó költségét? Vagy általánosabb jellegű szabályt alkalmaztok?

 

Az ODnD megoldása (ami szerintem egészen zseniális), hogy minden karakternek a TP-je 1%-át kell két expedíció között létfenntartásra költenie. Ahogy fejlődnek a karakterek, úgy nőnek az igényeik, így többe kerül számukra az élet (s mivel más TP összegnél lépnek szintet, sokkal igazságosabb, ha nem a szintekhez viszonyít a rendszer). Persze ha saját erőddel/miegymás rendelkeznek, akkor ott már másként működnek a dolgok, de ez már nem annyira a KéK hatásköre. :)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.03.29, 14:04

A sisak feláldozásának a harcban van párhuzama a Beyond the Black River (Túl a Fekete-folyón) című Howard-novellában, így máris sokkal megalapozottabb a KéK ezen szabálya. :)

 

"One flailing talon-armed limb knocked his helmet from his head. A little lower and it would have decapitated him." (Nemes István fordításában: "Egy lecsapó karmos végtag leütötte a sisakot a barbár fejéről. Ha egy kicsivel lentebb talál, lefejezte volna.")

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.13, 11:25

Köszi így már tiszta. Figyelmetlenül olvastam a fanzint ezek szerint. A követők morál-resetje nem rémlett.
 
Követők így is szoktak lenni, bár ezek inkább tartalék karakterek, így senki se bánja, ha kapnak az XP-ből.
 


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.13, 08:50

Üdv! 

Végre volt időm átolvasni Gábor fanzinját, és abban találtam egy KéK szabályt a követőkre.

Nem pontos megfogalmazás, de valami olyasmi, hogy a követők morálja folyamatosan csökken (annál gyorsabban, minél több rizikós dologra kéred meg), de csak ritkán növekszik.

 

A morál növelése a mesélő belátására van bízva, vagy létezik azért néhány irányelv?

 

 

A KéK megkülönbözteti a bérencek és a követők morálját.

"Minden egyes moráldobás után, függetlenül annak eredményétől, a bérencek morálja eggyel csökken. Ez nem növelhető az újbóli felbérlésnél sem, s amennyiben 2 alá csökkenne, automatikusan elhagyják a kompániát."

és

"...a bérencekkel ellentétben a követők morálja minden leereszkedésnél automatikusan visszaáll az eredeti értékre. Természetesen, ha a moráljuk 2 alá csökkenne, akkor ők is otthagyják a kompániát, akár a bérencek."

 

Szóval, ha a kompánia szívéhez nő egy bérenc, akkor érdemes követővé tenni (persze akkor már részt kap a TP-ből is). A követők másik előnye a "regenerálódó" Morál mellett, hogy viselhetnek sisakot, azaz nekik is van a JK-khoz hasonlóan egy "mentőöve".

A követők moráljának növelése játékvezetői döntés, én simán megemelném az alap morálját egy követőnek, ha mondjuk erős barátság szövődik közte és egy JK között, ha mondjuk örökösének fogadja egy JK, vagy hasonló.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.13, 06:27

Üdv! 

Végre volt időm átolvasni Gábor fanzinját, és abban találtam egy KéK szabályt a követőkre.

Nem pontos megfogalmazás, de valami olyasmi, hogy a követők morálja folyamatosan csökken (annál gyorsabban, minél több rizikós dologra kéred meg), de csak ritkán növekszik.

 

A morál növelése a mesélő belátására van bízva, vagy létezik azért néhány irányelv?



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.27, 09:11

Hajrá! Holnap ki is próbáljuk, mit ad az új változat.  :hedbeng2:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1199 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.10.25, 17:02

Nem jöttem rá, hogyan lehet képet csatolni, úgyhogy itt egy link:

 

https://drive.google.com/file/d/1Mfscgpk_49kikYEH0Lp_D9jq9JNIboao/view?usp=sharing

 

Ez amolyan életjeladó poszt a KéK 2. kiadásáról. Még mindig készül játék: lassan járj, tovább érsz elven. :) Épp ma voltam nyomtatni egy példányt a legújabb változatból, amit most szerkesztettem meg. Gustave Doré elsőosztályú illusztrációit használtam fel hangulatkeltő helykitöltőnek.  :)

Még ez sem végleges, de egyre közelebb jutunk az "áhított tetőhöz".

 

A könyv játékosoknak szóló fejezeteibe bekerültek opcionális szabályként a városi és vadonbéli kalandozásokhoz találó kasztok (druida, illuzionista, kósza, orgyilkos, paladin és szerzetes). Emellett van egy csomó izgalmas újdonság is, de majd a kész műből kiderül. :)

 

Jelenleg a játékhoz készülő példamodulon (és szettingen) dolgozom, valami olyanon, ami nagyon más hangulatilag, mint amilyen modulok az első kiadáshoz megjelentek. :) Két csapatnak egy-egy alkalommal már meséltem is az új világon. ;)

A KaTán lesz lehetőség kipróbálni, ha minden jól megy, csak ne felejtsem el elküldeni a jelentkezésem. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 962 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 23:44


Galu: elGabor legutóbbi KaTás meséjén volt egy jól megszerkesztett mesélői papír, amin mindig kihúzott egy erre a célra való négyzetet, ha eltelt egy bizonyos időmennyiség a játékon belül, így mérte az idő múlását. Nem tudom, pontosan hogy működött a rendszer, de talán más játékosok vagy ő maga el tudnák magyarázni.

Ez egy hivatalos, bár talán kiadatlan KéK segédlap, az idő lekövetésére, a karakterek nyilvántartására meg még egy csomó dologra hasznos.

Jól hangzik! Az általad küldött anyagban nem találtam meg, de lehet, hogy ettől még letölthető valahonnan. Hasznos lenne valami ilyesmi a KéM-hez is.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4350 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 23:29

Galu: elGabor legutóbbi KaTás meséjén volt egy jól megszerkesztett mesélői papír, amin mindig kihúzott egy erre a célra való négyzetet, ha eltelt egy bizonyos időmennyiség a játékon belül, így mérte az idő múlását. Nem tudom, pontosan hogy működött a rendszer, de talán más játékosok vagy ő maga el tudnák magyarázni.

Ez egy hivatalos, bár talán kiadatlan KéK segédlap, az idő lekövetésére, a karakterek nyilvántartására meg még egy csomó dologra hasznos.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 20:45

Azt én se, talán ha szembejön egy farkas a dungeonban és megnöveszted tízszeresére (lehet?), akkor beszorul... Vagy kétszer akkora ló 2x annyi terhet bír el? (Csak nem éred fel.) A 3. szintet meg végképp nem, majd megkérdem legközelebb a művészt. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4716 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 19:39

(A tűzgolyó pedig a harcost üti ki, mert azzal is lehet szörnyet gyakni, sőt lehet, hogy a pont a tolvaj nem hagyja önmegvalósulni a varázslót a kopp-koppjával... Szóval ezen szerintem felesleges feszülni.)

 

Ez igaz, a kopp-koppot annak tükrében nem értem, hogy tollhullás vagy gonosztól védő kör nincs :)

 

Az állatnövesztést érted harmadik szinten? :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 962 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 17:58

Galu: elGabor legutóbbi KaTás meséjén volt egy jól megszerkesztett mesélői papír, amin mindig kihúzott egy erre a célra való négyzetet, ha eltelt egy bizonyos időmennyiség a játékon belül, így mérte az idő múlását. Nem tudom, pontosan hogy működött a rendszer, de talán más játékosok vagy ő maga el tudnák magyarázni.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2437 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.03.01, 17:30

(A tűzgolyó pedig a harcost üti ki, mert azzal is lehet szörnyet gyakni, sőt lehet, hogy a pont a tolvaj nem hagyja önmegvalósulni a varázslót a kopp-koppjával... Szóval ezen szerintem felesleges feszülni.)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]