Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kazamaták és Kompániák

old school

  • Válasz írásához lépj be
311 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.13, 11:25

Köszi így már tiszta. Figyelmetlenül olvastam a fanzint ezek szerint. A követők morál-resetje nem rémlett.
 
Követők így is szoktak lenni, bár ezek inkább tartalék karakterek, így senki se bánja, ha kapnak az XP-ből.
 


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.13, 08:50

Üdv! 

Végre volt időm átolvasni Gábor fanzinját, és abban találtam egy KéK szabályt a követőkre.

Nem pontos megfogalmazás, de valami olyasmi, hogy a követők morálja folyamatosan csökken (annál gyorsabban, minél több rizikós dologra kéred meg), de csak ritkán növekszik.

 

A morál növelése a mesélő belátására van bízva, vagy létezik azért néhány irányelv?

 

 

A KéK megkülönbözteti a bérencek és a követők morálját.

"Minden egyes moráldobás után, függetlenül annak eredményétől, a bérencek morálja eggyel csökken. Ez nem növelhető az újbóli felbérlésnél sem, s amennyiben 2 alá csökkenne, automatikusan elhagyják a kompániát."

és

"...a bérencekkel ellentétben a követők morálja minden leereszkedésnél automatikusan visszaáll az eredeti értékre. Természetesen, ha a moráljuk 2 alá csökkenne, akkor ők is otthagyják a kompániát, akár a bérencek."

 

Szóval, ha a kompánia szívéhez nő egy bérenc, akkor érdemes követővé tenni (persze akkor már részt kap a TP-ből is). A követők másik előnye a "regenerálódó" Morál mellett, hogy viselhetnek sisakot, azaz nekik is van a JK-khoz hasonlóan egy "mentőöve".

A követők moráljának növelése játékvezetői döntés, én simán megemelném az alap morálját egy követőnek, ha mondjuk erős barátság szövődik közte és egy JK között, ha mondjuk örökösének fogadja egy JK, vagy hasonló.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.11.13, 06:27

Üdv! 

Végre volt időm átolvasni Gábor fanzinját, és abban találtam egy KéK szabályt a követőkre.

Nem pontos megfogalmazás, de valami olyasmi, hogy a követők morálja folyamatosan csökken (annál gyorsabban, minél több rizikós dologra kéred meg), de csak ritkán növekszik.

 

A morál növelése a mesélő belátására van bízva, vagy létezik azért néhány irányelv?



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4296 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.27, 09:11

Hajrá! Holnap ki is próbáljuk, mit ad az új változat.  :hedbeng2:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.25, 17:02

Nem jöttem rá, hogyan lehet képet csatolni, úgyhogy itt egy link:

 

https://drive.google.com/file/d/1Mfscgpk_49kikYEH0Lp_D9jq9JNIboao/view?usp=sharing

 

Ez amolyan életjeladó poszt a KéK 2. kiadásáról. Még mindig készül játék: lassan járj, tovább érsz elven. :) Épp ma voltam nyomtatni egy példányt a legújabb változatból, amit most szerkesztettem meg. Gustave Doré elsőosztályú illusztrációit használtam fel hangulatkeltő helykitöltőnek.  :)

Még ez sem végleges, de egyre közelebb jutunk az "áhított tetőhöz".

 

A könyv játékosoknak szóló fejezeteibe bekerültek opcionális szabályként a városi és vadonbéli kalandozásokhoz találó kasztok (druida, illuzionista, kósza, orgyilkos, paladin és szerzetes). Emellett van egy csomó izgalmas újdonság is, de majd a kész műből kiderül. :)

 

Jelenleg a játékhoz készülő példamodulon (és szettingen) dolgozom, valami olyanon, ami nagyon más hangulatilag, mint amilyen modulok az első kiadáshoz megjelentek. :) Két csapatnak egy-egy alkalommal már meséltem is az új világon. ;)

A KaTán lesz lehetőség kipróbálni, ha minden jól megy, csak ne felejtsem el elküldeni a jelentkezésem. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 800 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 23:44


Galu: elGabor legutóbbi KaTás meséjén volt egy jól megszerkesztett mesélői papír, amin mindig kihúzott egy erre a célra való négyzetet, ha eltelt egy bizonyos időmennyiség a játékon belül, így mérte az idő múlását. Nem tudom, pontosan hogy működött a rendszer, de talán más játékosok vagy ő maga el tudnák magyarázni.

Ez egy hivatalos, bár talán kiadatlan KéK segédlap, az idő lekövetésére, a karakterek nyilvántartására meg még egy csomó dologra hasznos.

Jól hangzik! Az általad küldött anyagban nem találtam meg, de lehet, hogy ettől még letölthető valahonnan. Hasznos lenne valami ilyesmi a KéM-hez is.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4296 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 23:29

Galu: elGabor legutóbbi KaTás meséjén volt egy jól megszerkesztett mesélői papír, amin mindig kihúzott egy erre a célra való négyzetet, ha eltelt egy bizonyos időmennyiség a játékon belül, így mérte az idő múlását. Nem tudom, pontosan hogy működött a rendszer, de talán más játékosok vagy ő maga el tudnák magyarázni.

Ez egy hivatalos, bár talán kiadatlan KéK segédlap, az idő lekövetésére, a karakterek nyilvántartására meg még egy csomó dologra hasznos.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 20:45

Azt én se, talán ha szembejön egy farkas a dungeonban és megnöveszted tízszeresére (lehet?), akkor beszorul... Vagy kétszer akkora ló 2x annyi terhet bír el? (Csak nem éred fel.) A 3. szintet meg végképp nem, majd megkérdem legközelebb a művészt. 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 19:39

(A tűzgolyó pedig a harcost üti ki, mert azzal is lehet szörnyet gyakni, sőt lehet, hogy a pont a tolvaj nem hagyja önmegvalósulni a varázslót a kopp-koppjával... Szóval ezen szerintem felesleges feszülni.)

 

Ez igaz, a kopp-koppot annak tükrében nem értem, hogy tollhullás vagy gonosztól védő kör nincs :)

 

Az állatnövesztést érted harmadik szinten? :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 800 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 17:58

Galu: elGabor legutóbbi KaTás meséjén volt egy jól megszerkesztett mesélői papír, amin mindig kihúzott egy erre a célra való négyzetet, ha eltelt egy bizonyos időmennyiség a játékon belül, így mérte az idő múlását. Nem tudom, pontosan hogy működött a rendszer, de talán más játékosok vagy ő maga el tudnák magyarázni.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2293 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 17:30

(A tűzgolyó pedig a harcost üti ki, mert azzal is lehet szörnyet gyakni, sőt lehet, hogy a pont a tolvaj nem hagyja önmegvalósulni a varázslót a kopp-koppjával... Szóval ezen szerintem felesleges feszülni.)



Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 213 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 15:03

{...}

Ma egyébként Benedek Elek házában voltunk, és végig azon gondolkodtam, hogy belőle is mennyit lehetne meríteni.

{...}

 

Benedek kapcsán kiemelném a Bűbájos meseciklust, melyet egyesek nem is ismernek, mások pedig méltatlanul elfelejtettek. Ez a meselánc azon túl, hogy rendkívül mélabús és komor hangulatú, jó ötletanyaggal szolgál fantasy szerepjátékhoz (a föld szelleme, a megidézett őselemi famulus, a bűbájosok hierarchiája és törvényei, a bemutatott varázslatok, stb.):

 

A teljes könyv itt számos egyéb formátumban is hozzáférhető:


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4445 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.01, 07:47

Rutinosabb KéK mesélőktől kérdeznék (a közeljövőben át fogjuk tenni a futó kampányt a rendszer alá).

 

Elvileg expedíció alatt nézni kellene:

- mikor ég le a gyertya

- mikor ég le a fáklya

- mikor ég le a lámpás (ugye nem kötelező mindig egyszerre rágyújtani, úgyhogy elég zavaros lehet)

- elfárad-e a csapat

- mikor jár le a varázslat (ha több fordulós)

- van-e random encounter

- változnak-e a környezeti hatások

 

Szerintetek jár-e a játékélmény romlásával a következő terv (hogy ne kelljen ezeket külön könyvelni):

 

A verzió

1d12 (a fáklya-lámpás miatt):

1-2: a csapat kap egy fáradtság szintet, amíg nem pihen
3: a csapat egy gyertyája vagy fáklyája kialszik
4: a csapat egy gyertyája, fáklyája vagy lámpása kialszik
5-6: több körig tartó varázslatok lejárnak
7-8: a környezeti hatások érvényesülnek
9-10: véletlen találkozás
11-12: véletlen találkozás előrejelzése

 

B verzió

1d6-ra redukálva (fényforrásnál így a mesélőre bízzuk, hogy melyiknek van értelme kialudni):

1: fáradtság
2: fényforrás (gyertya-fáklya-lámpás sorrendben)
3: varázslatok lejárnak
4: környezeti hatás érvényesül
5: véletlen találkozás
6: véletlen találkozás előrejelzése (nyomok, zajok, valamilyen infó, stb.)

 

Magyarázat

 

környezeti hatások: olyasmire gondoltam, hogy ide lehetne kivezetni, ha időre kell menni, ha emelkedik a vízszint, néha sebez a fagy a hideg vermekben, stb. Ha nincs ilyesmi, akkor mindegy.

 

fáradtság: nem kötelező pihenni, de a fáradtság egy felszerelés slotot foglal (fel kell írni a felszerelési tárgyak alá, hogy fáradtság!). Ez megterhelt karaktereknél már rögtön adhat levonást, könnyebben utazó vagy erős karaktereknél csak akkor, ha sok összegyűlik.

 

 

Átolvastam a varázslatlistákat, és szerintem jól sikerült összeválogatni a varázslatokat :) Külön menő, hogy mágia olvasása első szintű (nem pedig varázstrükk).

 

Ami kérdésem lenne, hogy az alábbiakat miért vetettétek el:

ugrás-tollhullás, feledés, gyengítő sugár, savas nyíl, vakság/süketség (varázsló), gonosztól védő kör (pap.

 

Illetve ezek miért maradtak: hasbeszélés, fantomerő, folyamatos fény, kopp-kopp. Első átgondolás után:

kopp-kopp: üti a tolvajt

folyamatos fény: nagyon béna, mikor a csapat egy zsák világító kavicsot szór szét :)

fantomerő: "ha valaki megérinti, mert akkor szertefoszlik. A Fantomerők által okozott sebzés valódi, ha az elszenvedői valósnak hiszik." Ez a mondatot sosem értettem. Ha megérintik az illúziót, szertefoszlik, akkor meg hogy okoz sebzést?

hasbeszélés: ez önmagában nem rossz választás, de a hangillúzió általánosabban használható :)

 

Az állatnövesztés harmadik szinten elég fura. Van valami olyan haszna, amit talán nem látok bele a varázslatba? (tekintve, hogy KéM-ben első szintű, illetve harmadik szinten amúgy átok, villám és repülés is van)

 

 

Szoktatok engedni saját varázslat kifejlesztést? Ha igen, a szokásos 100a/szint áron? (veterán játékosok úgyis jönni fognak, hogy szépiakígyó! önmegváltoztatás! sokkoló érintés!)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4296 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.06.20, 20:26

Üdv!

 

A blogra felkerült egy újabb, bár elég rövid beszámoló a Xyntillan-megadungeon utóbbi nyolc játékalkalmáról... és arról a huszonöt hősről, akik megjárták a rettentő kísértetlak folyosóit és termeit.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2017.02.12, 20:51

Még októberben írtam egy keveset a KéK 2. kiadásának fegyverforgatójáról, most itt a következő rész a tolvajról. Röviden: kidobtuk a százalékos szakértelmeket, betettük az 1d6-osokat. A többi a ide kattintva olvasható.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.12.24, 15:43

Elég sok idő eltelt azóta, hogy befejeztük a Feketeláp minikampányt. (Nem sokkal azután került sor a játékülésre, hogy megírtam a beszámolót a korábbi játékokról.) Az újabb beszámoló sem tér ki minden részletre, de azért nagyjából összefoglalja, mi is történt hőseinkkel, mielőtt elérték céljukat:

 

http://kockakeskoboldok.blogspot.hu/2016/12/feketelap-kalandorai-ii.html

 

Boldog karácsonyt! :)



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1669 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.24, 00:00

Nem csak a nyelv miatt egyébként: a játékosaim általában hálásak, ha mesélőként összerakok nekik egy pár oldalas ismertetőt, még akkor is, ha van valamennyi fogalmuk a világról. :)

 

Nagyon spéci játékosaid lehetnek, az enyémek még a "NYOMOK - EZEK AZOK A DOLGOK, AMIKET JÁTÉK KÖZBEN FELFEDEZTETEK ÉS FONTOSAK A TÚLÉLÉSETEK ÉS A KALAND SIKERES TELJESÍTÉSE SZEMPONTJÁBÓL" feliratú összegzéseket is csak ímmel-ámmal hajlandóak nézegetni.


Módosította aluminiumtrioxid: 2016.10.24, 00:01


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 800 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.23, 14:36

Viszont egy pár oldalas magyar nyelvű kivonat pdf-ben, kifejezetten játékosoknak szánva (amolyan útmutató) kifejezetten hasznos lenne akkor is, ha a mesélő az angol anyagokból készül.

Nem csak a nyelv miatt egyébként: a játékosaim általában hálásak, ha mesélőként összerakok nekik egy pár oldalas ismertetőt, még akkor is, ha van valamennyi fogalmuk a világról. :)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.23, 09:51

DiMalto: Nem valószínű a magyar kiadás. Olyan sok embert talán nem érdekelne, és akiket igen, azok jobbára tudnak angolul.

 

A Facebookon is népszerű kérdés volt, hogy lesz-e magyarul Xyntillan. Ott én azt írtam, hogy angolul tudó mesélővel csak magyarul beszélő játékosok is tökéletesen átélhetik majd az élményt a Kazamaták és Kompániák szabályainak segítségével. Ha elkészül a modul, én is szeretném lemesélni másoknak, de addig is a játékosi oldal örömeit élvezem. :)



bard76

bard76

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2016.10.22, 20:46

Hozzászólva Benedek Elekhez, meg Jókaihoz, azt én is sajnálom néha, hogy a játékosaim nem azokon a fantasy regényeken nőttek fel mint én, viszont azt is tapasztaltam, hogy ha olyanokat mesélek, amihez viszont nem ismerik az inspirációt, akkor az meg azért jó, mert ... mert nem ismerik hozzá az inspirációt... :) Jobban meg lehet őket lepni, sokkal frissebbnek, újabbnak hat a dolog...

 

Még egy kicsit visszatérve a Helvécziához, azért is jó az a világ, mert ez a felvilágosodás kora közelebb áll a mai világunkhoz. Nem kell a játékosoknak beleélni magukat valami bonyolult fantasy, vagy történelmi kultúrába amihez ismerniük kellene az irodalmat, történelmet, hanem akár teljesen modern "felvilágosult" európai gondolkodásmóddal közelíthetnek a problémákhoz. Annyit leszámítva, hogy nincsenek mobiltelefonok, meg lassabb a közlekedés az első varázsseprűk beszerzéséig...




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]