Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kazamaták és Kompániák

old school

  • Válasz írásához lépj be
469 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.26, 10:16

Sziasztok,

 

lehet rosszul emlékszem, de az rémlik, hogy KéK-hez valahol jelent már meg kósza-druida-bárd-lovag osztály.

Talán fanzinban?

 

Ha ez megvan valakinek, fel tudná tölteni valahova? 

 

Köszi!



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.24, 11:37

 

Szívesen kipróbálnánk, főleg, ha lement a járvány. :)

 

Mire véget ér a járvány, reményeim szerint a végleges PDF is meglesz (szóval a nyomtatás is elkezdődhet). :)



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.24, 00:10

 

A KÉK 2-nek van valahol fent valami bétája a neten? Csak mert nekem úgy tűnik sokan játszanak vele. :)

 

Nincs nyilvános béta, de igen széles baráti körben teszteljük a játékot, több mesélővel, ezért tűnik úgy, hogy sokan játszanak vele. Ahogy korábban is mondtam, ha valakit csak az tart vissza a Xyntillan mesélésétől, hogy nincs még megjelenve a rendszer, szívesen átküldöm a legújabb PDF-et (nem a tördelt változat, csak egy általam összerakott cucc) az összes segédlappal és karakterlappal együtt, még akkor is, ha személyesen nem ismerem.

Legutóbb most a vadonbeli és városi táblázatokból is csináltam egy segédlapot (plusz revideáltam a régi segédlapokat és karakterlapokat elGabor észrevételei alapján), amit már el is kezdtünk használni elGabor új Thisium Négy Végzete nevezetű kampányában. Pöpec cucc, az első kalandban 3 karakter dobta fel a talpát. :D Már ebből is látható, hogy az elkövetkezendő hónapban (hónapokban?) hullani fognak a JK-k, mint a legyek.

 

 

Szívesen kipróbálnánk, főleg, ha lement a járvány. :)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 19:44

A KÉK 2-nek van valahol fent valami bétája a neten? Csak mert nekem úgy tűnik sokan játszanak vele. :)

 

Nincs nyilvános béta, de igen széles baráti körben teszteljük a játékot, több mesélővel, ezért tűnik úgy, hogy sokan játszanak vele. Ahogy korábban is mondtam, ha valakit csak az tart vissza a Xyntillan mesélésétől, hogy nincs még megjelenve a rendszer, szívesen átküldöm a legújabb PDF-et (nem a tördelt változat, csak egy általam összerakott cucc) az összes segédlappal és karakterlappal együtt, még akkor is, ha személyesen nem ismerem.

Legutóbb most a vadonbeli és városi táblázatokból is csináltam egy segédlapot (plusz revideáltam a régi segédlapokat és karakterlapokat elGabor észrevételei alapján), amit már el is kezdtünk használni elGabor új Thisium Négy Végzete nevezetű kampányában. Pöpec cucc, az első kalandban 3 karakter dobta fel a talpát. :D Már ebből is látható, hogy az elkövetkezendő hónapban (hónapokban?) hullani fognak a JK-k, mint a legyek.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 17:09

A KÉK 2-nek van valahol fent valami bétája a neten? Csak mert nekem úgy tűnik sokan játszanak vele. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 15:50

Miért állnál meg itt, és miért nem alakítasz át minden dobást d6-rendszerbe? Talán a KéK esetében kevesebb kockázattal meg lehetne oldani, mint a hivatalos D&D-nél.


Ezen gondolkodtam, de a KéK nekem alapvetően úgy jó, ahogy van. Ez a fegyveres izé is csak azért nem hagy nyugodni, mert nem boldogulok a térképrajzolással online, és ha ezt kiveszem, akkor kell helyette valami.

Van egyébként három praktikus oka is:
- Van olyan d6 rendszer, amit szeretek. A minisix és a barbarians of lemuria is nagyon jó, mindkettő csak D6-os, kaszt nélküli.
- ha kiveszed a d20 mentődobásokat és támadódobást, akkor nem tudod konvertálni a neten lévő d&d dolgokat "fejben", mert a 2d6 eloszlása nem egyezik meg. Magamnak csinálnék felesleges munkát vele.
- a d20 eredményét szeretem harcban, a 2d6 túl kiszámíthatóvá teszi a játékot.

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1326 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 15:25

Miért állnál meg itt, és miért nem alakítasz át minden dobást d6-rendszerbe? Talán a KéK esetében kevesebb kockázattal meg lehetne oldani, mint a hivatalos D&D-nél.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 14:01

 

 

Néhány dolog most is van a KéKben (elérés szálfegyvereknek, meg a kard és a pallos +1-et kap harci manőverekre).

 

 

Kíváncsi leszek! :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 07:10

Az 1d6 sebzés/1d6 Hp dologgal feltaláltad... az 1974-es rendszerű OD&D-t. :gugye:


A lényegi része nem a HP, a d4-d6-d8 sem rossz. Viszont ha már sikerült minden fegyverre kitalálnom egy képességet, akkor a HP is lehet 1d6 alapú.

OD&D-m van, de nem ott tetszett meg, hanem
http://www.necropraxis.com/2013/04/13/hit-dice-as-attack-bonus/


A többi pofás, és nagyjából az a komplexitás, amit egy KéK típusú rendszer elvisel, de igazán az élő teszt mondaná meg, hogyan működik. A buzogány előnye az, hogy a nagy ütést akkor is megkapod, ha páncélod van... szóval lehet naturál +1-es fegyver?


A buzogány ötletért köszi!

Tesztelni fogom. Azért most jöttem elő vele, mert most indul egy vagy két online kampány, ahol bajban vagyok a csatatérképek felskiccelésével. (nem tudok online szabad kézzel, gyorsan rajzolni)
Azt találtam ki, hogy akkor lesz egy absztrakt csatamező, mint a taktikai játékokban (csapat frontemberek, csapat védettek, ellenfél frontemberek, ellenfél védettek), de ha ennyire leegyszerűsítem a manőverezést, akkor fel kell dobni valamivel.


Annakidején én is próbálkoztam egyfajta weapon mastery-vel, jóval egyszerűbbel, mint ami az RC-ben van, de aztán letettem róla. Az általad felvetett megoldás tetszik. :) Néhány dolog most is van a KéKben (elérés szálfegyvereknek, meg a kard és a pallos +1-et kap harci manőverekre).


Az online (roll20) próbajáték közben derült ki, hogy nem tudok csatateret rajzolni és egyszerűsítenem kell, de szükséges helyette valami.
Asztalnál nem próbálkoznék vele, nekem a KéK jó ahogy van.

(OFF)egyetlen dolog, ami már régen zavar. A főjellemző módosítókat át fogom írni -2/-1/0/+1/+2 görbére, a játékban alap -3/-2/-1/0/+1/+2/+3 -ról.
- A főjellemző-próba alap esélye lehetne 3:6, amihez hozzá lehetne adni az egész módosítót (legrosszabb esetben is maradna 1:6 esély, de legjobb esetben is csak 5:6 lenne)
- a 2d6 karizma próba is ugyanazt a módosítót használná, amit a többi.
Egyelőre ellenállok a kísértésnek(/OFF)


wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 265 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.23, 01:48

Tesztelni nagyon az ötletet nem tudtam, de szerintem az egységes HD-ra az a legegyszerűbb, ha mindenkinek "d6, de legalább X" a szintenkénti hp-ja, ahol X 1 a varázslónak, 2 a papnak, 3 a harcosnak. (A másik ötltem, hogy a szintén d6 sebzés varázslónak és szörnyeknek haton, papnak ötön, harcosnak négyen robban, de ez pont nem oldja meg a fegyverek egsedivé tételét, szóval ez off :D)

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.22, 22:18

Mit szóltok ehhez? Van valami buktató, amire nem gondoltam? Illetve van ötletetek buzogányra és kétkezes kalapácsra? (Battle brothers-ben stun ill. stagger van, de a kábítás és initiative hátrasorolás ellen d&d-ben illene mentődobást dobatni, az meg már túl bonyolult.)

 

Jópofa. :) Ha kipróbáltad, osztd meg velünk a tapasztalataid. :) Annakidején én is próbálkoztam egyfajta weapon mastery-vel, jóval egyszerűbbel, mint ami az RC-ben van, de aztán letettem róla. Az általad felvetett megoldás tetszik. :) Néhány dolog most is van a KéKben (elérés szálfegyvereknek, meg a kard és a pallos +1-et kap harci manőverekre).

Buzogány esetén lehetne az, hogy ha a 9-es VO-t eltalálja, de a karakter VO-ját nem, akkor is sebez 1+Erő módosítót. 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4478 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.22, 21:10

Az 1d6 sebzés/1d6 Hp dologgal feltaláltad... az 1974-es rendszerű OD&D-t.  :gugye:  A többi pofás, és nagyjából az a komplexitás, amit egy KéK típusú rendszer elvisel, de igazán az élő teszt mondaná meg, hogyan működik. A buzogány előnye az, hogy a nagy ütést akkor is megkapod, ha páncélod van... szóval lehet naturál +1-es fegyver?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.22, 11:15

Egykezes lándzsa*: 1d6-. Megelőző támadásokat adhat le egészen addig, amíg valaki be nem visz egy találatot.

 

 

nem tudom már szerkeszteni. a Spearwall is támadás helyett van.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.22, 10:38

Üdv,

 

mióta ismerem a Battle Brothers nevű játékot, foglalkoztat egy alternatív fegyverlista és HP-rendszer a Kazamaták és Kompániákhoz.

 

 

HP: 1E szerint, mindenkinek 1d6 az életerő kockája.

- harcos: minden szinten kap 1d6+1-et

- pap: 1d6/2d6/2d6+1/3d6/4d6/4d6+1

- varázsló/tolvaj: 1d6/1d6+1/2d6/2d6+1/3d6/3d6+1

 

 

Fegyverek

minden egykezes fegyver 1d6-ot sebez, amire jár advantage (1d6+)/disadvantage(1d6-) kocka, valamint egy-egy képesség (a sisak mintájára)

 

Pajzs: +1 VO

Nagy pajzs: +1 VO, körönként egyszer átvállalhat egy támadást egy csapattagról

 

Kés, tőr: 1d6-, egy tőr apróságnak számít, nem számít bele a megterhelésbe. 

 

Kard: 1d6, támadás helyett riposzt. Ha támadás éri, amit hárít, akkor visszatámadhat.

 

Kétkezes kard: 1d6+. Kétkezes. Támadható több frontember. Ha kettőre támad, a sebzés 1d6, ha háromra, akkor 1d6-.

 

Egykezes lándzsa*: 1d6-. Megelőző támadásokat adhat le egészen addig, amíg valaki be nem visz egy találatot.

 

Kétkezes lándzsa: 1d6, használható "második sorból" az ellenfél frontemberei ellen. Kétkezes.

 

Csatabárd: 1d6, Támadás helyett pajzsra támadás. 3:6 eséllyel tönkretesz egy fa pajzsot, 2:6 eséllyel fém pajzsot. (támadásdobás nem szükséges)

 

Kétkezes csatabárd: 1d6+, kétkezes, Támadás helyett pajzsra támadás. Fa pajzsot automatikusan, fém pajzsot 4:6 eséllyel tönkretesz.

 

Láncos buzogány: 1d6. Nem véd ellene a pajzs.

 

Harci kalapács/buzogány: 1d6-. Páncélban lévő ellenfél (vagy hasonlö) ellen a sebzés 1d6+

 

Szablya/húsvágó bárd/machete: 1d6-, páncélt nem viselő ellenfél ellen (pl. hiéna, kobold) a sebés 1d6+

 

 

továbbá: ha a karakter egyik keze üres (nincs nála pajzs/fáklya), a fegyvere sebzéséhez adhat +1 advantage-t. (tőr 1d6- helyett 1d6, láncos buzogány 1d6 helyett 1d6+)

 

 

*azért 1d6-, mert egy páncélozott, pajzsos spearwall karakter eléggé letilt mindent. Akkor legalább sebezni ne sebezzen túl sokat.

Egyszerűbb alternatívája: 1d6 sebzés +1 VO, spearwall nincs.

 

 

Mit szóltok ehhez? Van valami buktató, amire nem gondoltam? Illetve van ötletetek buzogányra és kétkezes kalapácsra? (Battle brothers-ben stun ill. stagger van, de a kábítás és initiative hátrasorolás ellen d&d-ben illene mentődobást dobatni, az meg már túl bonyolult.)

 

 

 


Módosította galu22: 2020.03.22, 10:44


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.14, 07:42

A legjobb, ha maga a szettingleírás beszél helyettem, ezt eléritek itt.


Végre elolvastam. Nagyon tetszett, nem gondoltam volna, hogy ezt a témát ilyen játékra alkalmas formában fel lehet dolgozni, szép munka.


Spoiler

Igazán örülök, hogy tetszik. Remélem, a modul is hasonlóképp tetszést arat majd. :)

Spoiler


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 5074 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.13, 22:02

A legjobb, ha maga a szettingleírás beszél helyettem, ezt eléritek itt.


Végre elolvastam. Nagyon tetszett, nem gondoltam volna, hogy ezt a témát ilyen játékra alkalmas formában fel lehet dolgozni, szép munka.


Spoiler


Módosította galu22: 2020.03.13, 22:02


Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.09, 21:15

Csak így tovább!  :bravo:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.09, 20:59

 

szerk. Pill, frissíteni fogom a linket, rájöttem, hogy egy régebbit töltöttem fel, azóta az istenek leírása bővült.

 

Na, elvileg javítottam is. Ez fontos volt, mert nemcsak új isten került be (a Papkriáy), de többnek bővítettem a leírásán is.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1367 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.09, 20:47

 

 

 

Igen, a Tövisodú Titkai jön hozzá mint modul és az tartalmaz egy szettingalapot is. Ebből egy részlet az Ezer Tó Erdeje már a Húszoldalúban is látható volt, abból szerintem átjön, miféle világról van szó.  :) 

 

Az elég klassz helyszín volt. A párbajozó elfek a kedvencem belőle. :)

 

BTW: Ez is ilyen kincsvadász-központú setting lesz?

 

 

Igen, az volt a célom, hogy teljes mértékben kompatibilis legyen a KéK alapvető szellemiségével, de úgy, hogy mégsem a tipikus angolszász fantasy elemeket használom, azaz nem pont azzal a körítéssel, ahogy az általában lenni szokott. Így hát a magyar mitológiához nyúltam vissza (mégiscsak magyar játékról van szó :) ), pontosabban ahhoz, amit a 19. századi magyar romantikus költők alkottak meg magyar mitológiaként (Aranyosrákosi Székely Sándor, Vörösmarty Mihály, Czuczor Gergely, Arany János, hogy csak néhányat említsek), s abból lett egy általános fantasy világ.

 

A legjobb, ha maga a szettingleírás beszél helyettem, ezt eléritek itt.  (Még akadhatnak benne rossz megfogalmazások, ezen javítani fogok, plusz egy kis olvasmánylistát is csatolok bele, hogy népszerűsítsem elfeledett eposzirodalmunk :D.)

 

szerk. Pill, frissíteni fogom a linket, rájöttem, hogy egy régebbit töltöttem fel, azóta az istenek leírása bővült.
 


Módosította Narmor: 2020.03.09, 20:51


Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 452 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.03.09, 20:20

 

 

Igen, a Tövisodú Titkai jön hozzá mint modul és az tartalmaz egy szettingalapot is. Ebből egy részlet az Ezer Tó Erdeje már a Húszoldalúban is látható volt, abból szerintem átjön, miféle világról van szó.  :) 

 

Az elég klassz helyszín volt. A párbajozó elfek a kedvencem belőle. :)

 

BTW: Ez is ilyen kincsvadász-központú setting lesz?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]